TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 15 Dec 2018 16:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 374 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jul 2011 21:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
S-a ales praful de transformarea RATP in societate comerciala

Transformarea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) in societate comerciala este o varianta tot mai indepartata. Anuntata drept o solutie pentru revitalizarea transportului public, ideea de societate comerciala s-a impotmolit prin birourile Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Forul european solicitase transformarea regiei in societate comerciala drept conditie principala pentru acordarea unei linii de credit de 15 milioane de euro necesara reabilitarii liniilor de tramvai din oras. BERD oferise chiar si consultanta necesara pentru acest lucru, dar rapoartele intocmite de firmele ETT si Getinsa au ramas fara vreun rezultat notabil. Acestea prevedeau, totusi, ca RATP sa ramana cu o parte din activitate, precum si cu datoriile, iar noua societate comerciala sa porneasca de la zero in ceea ce priveste transportul public. "Propunerea respectiva a fost acceptata de oficialii BERD, care au fost de acord sa acorde si restul de bani necesari reabilitarii liniilor de tramvai. Noi am solicitat, insa, o serie de clarificari pentru a vedea ce se intampla cu datoriile acumulate la bugetul de stat. Noi speram ca acestea sa poata fi radiate. Alte noutati nu avem avem vizavi de transformarea regiei in societate comerciala", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

O alta piedica pentru aceasta transformare o reprezinta si procesele pe care institutia le are cu Fiscul iesean. Oficialii Directiei de Finante au instituit o serie de sechestre asiguratorii pe imobilele RATP ca urmare a datoriilor de peste 100 de milioane de lei pe care RATP le-a acumulat la stat.


http://www.bzi.ro/s-a-ales-praful-de-tr ... ala-230193


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jul 2011 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Regiile din Moldova nu vor să plimbe beţivi!
Fără transport în comun pe timp de noapte


Şefii regiilor sau ai societăţilor de transport public din zona Moldovei nu au de gând să adopte măsura implementată de RATB, care începând de săptămâna trecută a introdus în Bucureşti curse pe toate cele 23 linii de autobuz în intervalul orar 23-5. Potrivit acestora, în Iaşi, Piatra Neamţ, Vaslui sau Suceava, transportul nocturn ar genera costuri suplimentare greu de acoperit atât timp cât autobuzele ar circula mai mult goale. Mai mult decât atât, unii şefi de regii nu intenţionează să-şi lase propriii angajaţi fără autobuze de serviciu pe considerentul că pot merge acasă cu cele care fac curse regulate noaptea Bucureştiul este primul oraş unde, la solicitarea publicului călător, începând cu noaptea de 15 spre 16 iulie a fost introdus transportul nocturn. Pe toate liniile de autobuz circulă maşini între orele 23 şi 5, la intervale cuprinse între 30 şi 60 de minute, preţul unei călătorii fiind cel existent în reţeaua de transport public: 1,3 lei. Potrivit şefilor RATB, transportul public de noapte aduce avantaje în rândul călătorilor, din punct de vedere social, prin costurile scăzute, precum şi prin prisma dezvoltării turistice a Capitalei, luând în considerare faptul că centrul vechi al oraşului este foarte vizitat în ultima perioadă. „Trebuie luată în calcul şi componenta de dezvoltare a municipiului, ţinând cont atât de beneficiile de ordin economic ale societăţilor deschise pe perioada nopţii, cât şi de faptul că anumite persoane care muncesc în acest interval orar au posibilitatea să circule între periferia oraşului şi centru”, susţine Adrian Criţ, directorul general al RATB. Deocamdată, măsura pare una hazardată. Dincolo de faptul că implementarea ei a fost precedată de un protest spontan al angajaţilor RATB, care prin introducerea curselor regulate nocturne nu mai au la dispoziţie autobuze speciale care să-i transporte acasă, mijloacele de transport ale regiei bucureştene cară noaptea oameni ai străzii, hoţi, scandalagii sau cetăţeni turmentaţi. Este constatarea clienţilor obişnuiţi ai RATB, care pe acest considerent susţin că sunt nevoiţi să meargă în continuare cu taxi-urile. Rămâne cum s-a stabilit: autobuze şi tramvaie până la ora 22 Pornind de la exemplul oferit de şefii regiei bucureştene, am încercat să aflăm dacă, în Iaşi, spre exemplu, s-ar impune o astfel de măsură.

„Categoric, nu! Sunt cel puţin trei lucruri care nu ar justifica o asemenea măsură. În primul rând, fluxul scăzut de călători. Iaşul este un oraş unde nu există solicitări după ora 22. Prin urmare, autobuzele ar merge mai mult goale. Chiar şi aşa, ar trebui efectuat controlul legitimaţiilor de călătorie, prin urmare vorbim de costuri suplimentare. În al doilea rând, ar fi vorba de siguranţa pasagerilor şi a personalului nostru. Pe timp de noapte este dificil să asiguri protecţia şoferilor şi a călătorilor. În al treilea rând, nu putem renunţa la microbuzele care transportă angajaţii care şi-au încheiat programul. Oricum, dacă dau peste călători în staţii, şoferii acestora opresc pentru a-i îmbarca”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP Iaşi. Alţi oficiali ai RATP sunt şi mai radicali. „Oamenii normali stau în case după ora 22. Cei pe care, ipotetic vorbind, ar trebui să-i transportăm după această oră sunt de regulă obişnuiţi ai restaurantelor şi ai cluburilor”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Prin urmare, graficul de transport al regiei ieşene rămâne bătut în cuie. Majoritatea tramvaielor şi autobuzele se vor retrage începând cu ora 22, cu excepţia celor care sunt programate să efectueze curse şi după această oră. Cei sosiţi cu trenul, nevoiţi să se descurce cum pot Deşi par logice, explicaţiile şefului RATP nu ţin de cald celor care ajung în Iaşi după ora 22. În Gara Iaşi, într-un interval de aproape 90 de minute, sosesc opt trenuri. Este vorba de personalele care vin de la Tecuci şi Buhăieşti, acceleratele de Timişoara, Mangalia, Adjud, Târgu Mureş şi Bucureşti, plus un intercity de la Bucureşti, cu ore de sosire cuprinse între 22.27 şi 23.50. Evident, călătorii acestora nu pot risca să aştepte tramvaiul sau autobuzul de serviciu al RATP, fiind nevoiţi să apeleze la serviciile taximetriştilor. Aceasta, fireşte, în situaţia că nu doresc să facă o plimbare la pas...

Oraş mic, călători puţini

Transportul public de noapte nu pare a fi considerat necesar nici de către pietreni. „Este un oraş mic, oamenii nu se aventurează la ore târzii pe stradă, decât în situaţii extreme, dar atunci apelează la taxiuri. Cei care lucrează au transportul asigurat, aşa că nu văd de ce ar trebui să circule microbuzele şi troleibuzele goale în miez de noapte”, ne-a spus Liviu Dumitru, 36 de ani.

Nici autorităţile nu cred că în urbea de la poalele Pietricicăi ar trebui introdus transport public de noapte. „Numărul de călători este extrem de redus pe timp de noapte şi nu cred că s-ar justifica serviciul, nu ar fi rentabil. Nu am avut nici o solicitare în acest sens, nici de la călători şi nici din partea transportatorilor”, a precizat Dragoş Chitic, viceprimarul municipiului Piatra Neamţ.

E suficient autobuzul de la ora 23.30

În opinia vasluienilor, ar fi complet inutil să circule măcar un sigur autobuz după miezul nopţii. „Eu fac naveta cu autobuzul de ani de zile. Ultima maşină e la ora 23.30. E suficient, că îi ia şi pe cei întârziaţi de la schimbul II. În rest, pe timp de noapte nu ar fi utilă nici o maşină. Doar să ducă beţivii acasă, că de lucrat nu lucrează nimeni. Am vorbit cu nişte taximetrişti şi nici ei nu prea au de lucru la asemenea ore”, ne-a spus Ionuţ Toma. Şi cei de la SC Transurb consideră că nu ar avea rost să se circule pe timp de noapte. „Nu ar fi rentabil. S-ar înregistra doar pierderi. Mai mult, în perioada vacanţei de vară au fost reduse cursele, în special cele care duceau elevi la unităţile de învăţământ”, au spus reprezentanţii societăţii.

TuriÅŸtii nu iau rata

La Câmpulung Moldovenesc, deşi este vorba despre o staţiune turistică, edilii locali nu au luat în discuţie posibilitatea introducerii transportului comun special pentru noapte. Activitatea de transport obişnuită a fost contractată în urma unei licitaţii de o firmă, iar un nou serviciu de acest gen ar însemna o modificare de contract şi cheltuieli suplimentare din partea primăriei, legate de gratuităţile oferite unor categorii de populaţie. În prezent, transportul pe timp de noapte în localitate se face doar cu firmele de taximetrie. Şoferii acestora sunt primii care se opun ideii introducerii unor linii suplimentare de transport. Localnicii spun că măsura ar fi ineficientă. „Lumea nu prea umblă noaptea. Doar turiştii, ăia însă nu vor lua rata ca să meargă la hotel. Să fim serioşi, s-ar face curse degeaba, tot pe banii noştri”, ne-a spus Costel Damaschin.


http://www.evenimentul.ro/articol/fara- ... oapte.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Jul 2011 22:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Nr anunt seap/Data publicare: 125498/07.07.2011

Denumire contract: Servicii de consultanta si proiectare pentru realizarea documentatiei aferente proiectului „Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industriala a municipiului Iasi”

Valoare estimata: 210.000 RON

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=388626

Se prevede desfiintarea liniei de tramvai Podu Ros - Podul de Piatra!!!


Attachments:
DA_proiectare_reabilitare_infrastructura.pdf [1.3 MiB]
Downloaded 177 times
CU_reabilitare_infrastructura.pdf [171.17 KiB]
Downloaded 178 times
CS_reabilitare_infrastructura.pdf [844.75 KiB]
Downloaded 110 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Test de nervi în staţiile din Iaşi. Călătorii aşteaptă zeci de minute autobuzele sau tramvaiele

Amorţiţi de căldură, unii dintre călători se plâng că trebuie să aştepte chiar şi un sfert de oră un mijloc de transport în comun. Reprezentanţii RATP Iaşi spun însă că întârzierile apar fie din cauza lucrărilor din trafic, fie pentru că maşinile se mai defectează

Călătorii care şi-au pierdut răbdarea scrutând cu privirea în lungul şoselei sunt de părere că, pe perioada verii, ar trebui păstrat acelaşi număr de mijloace de transport public ca şi în restul anului.

„Cred că durează cam 10-15 minute până să apară un tramvai. Eu circul mai des pe traseul Filarmonică-Tătăraşi. Consider că ar fi trebuit să rămână acelaşi număr de mijloace de transport ca atunci când studenţii sunt în oraş. Câteodată, după ce aştepţi în staţie, mai mergi şi în aglomeraţie“, spune Dragoş Brătuleanu, contabil.

Liberul, o soluţie salvatoare

De aceeaşi părere este şi ieşeanca Elena Chelarciuc care s-a adăpostit de soarele arzător în modulul din staţia de tramvai din Târgu Cucu.
„Nu prea mai ajung la timp în staţie, mai ales de când au început lucrările şi în Copou. Cred că sunt prea puţine mijloace de transport pentru că nu-mi închipui că ar putea sta la capăt de linie. Probabil, din toamnă, această situaţie se va remedia“, crede ieşeanca.

Cei care au obosit să aştepte autobuzul sau tramvaiul potrivit se pare că au găsit o soluţie salvatoare, respectiv un abonament pe toate liniile. „Nu aştept mai mult de câteva minute. De doi ani îmi iau abonament la liber şi am învăţat să jonglez cu toate mijloacele de transport“, mărturiseşte ieşeanul Petrică Ianoş.

Alţii cred că privilegiaţi ar fi cei din zona centrală unde mijloacele de transport sunt mai multe. „În alte zone ale oraşului durează şi câte zece minute, în timp ce în centru mi se pare că vin mai repede. Uneori, prefer însă să merg pe jos. De exemplu, din Podu Roş şi până în Centru fac vreo 40 de minute, dar măcar nu stau în staţie. La orele de vârf ar trebui să circule mai multe autobuze şi tramvaie“, a spus şi Florin Dorin, pensionar.

60 de autobuze, la orele de vârf

Potrivit reprezentanţilor RATP Iaşi, în perioada verii, în oraş circulă 60 de autobuze, 40 de tramvaie şi 18 microbuze, în timp ce în perioada şcolii numărul acestora poate ajunge la 76 de autobuze şi aproximativ 70 de tramvaie. „Programul de circulaţie a rămas acelaşi, respectiv 5.00-22.30. Problemele mai apar din cauza traficului, a defecţiunilor. Intervalele de timp programate de noi între autobuzele care ajung în staţie variază de la 7-8 minute, de exemplu pe traseul 41, şi pot ajunge până la 15 minute pe traseul 19. Acestea sunt planificările, dar pot să mai apară şi întârzieri“, a explicat Vasile Tănase, şeful Biroului Exploatare din cadrul RATP Iaşi. Totodată, acesta a mai precizat că, o dată cu terminarea lucrărilor la căile de rulare, vor putea fi reintroduse mai multe tramvaie.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iese ... 6433.html#


Attachments:
Unirii.jpg
Unirii.jpg [ 47.13 KiB | Viewed 6773 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Sep 2011 15:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Viziunea PNL referitoare la transportul public iesean. Si astora le sta in gat tramvaiul de pe ruta Podu de Piatra - Podu Ros.


Attachments:
Iasi-Capitol-Dezvoltare-Urbana.ppt [5.27 MiB]
Downloaded 195 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2011 08:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Ilustrez articolul cu o poza realizata de Radu Czech, cu tramvaiul 309 in rondul "Triumf" (facuta ieri).

Au revenit pe traseu tramvaiele 1 si 13

Tramvaiele 1 si 13 revin de astazi pe trasee. Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au hotarat sa introduca in circulatie vagoanele de pe aceste rute dupa finalizarea lucrarilor de la liniile de tramvai de pe Elena Doamna. Ele vor intoarce in Rond Triumf, iar autobuzele care au circulat pe aceste trasee vor fi retrase.

Astfel, traseul 1 va acoperi ruta Triumf - Tudor Vladimirescu - Tatarasi - Triumf, iar 13 - Triumf - Tatarasi - Tudor Vladimirescu - Triumf. Mai mult, tramvaiul 7 va reveni la itinerariul initial, respectiv Rond Canta - Tg. Cucu - Tudor Vladimirescu - Baza 3. "Vom relua circulatia tramvaielor dupa ce s-au facut racordurile necesare cu Bucsinescu si Targu Cucu. Nu s-a luat inca o decizie in autobuzelor de pe 28 si 41, intrucat depinde de lucrarile de asfaltare, daca acestea vor reveni la vechile trasee", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Santierul de modernizare a liniilor de tramvai de pe Elena Doamna si de pe Anastasie Panu a fost deschis in aceasta vara, facand parte dintr-un proiect de reabilitare a caii de rulare cu bani de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si municipalitatea ieseana. In paralel, a fost deschis santierul de schimbare a liniilor de tramvai dintre Rond Agronomie si Super Copou, proiect derulat cu fonduri europene prin proiectul de reabilitare a Axei Culturale.


http://www.bzi.ro/au-revenit-pe-traseu- ... -13-238573


Attachments:
309 -Triumf.jpg
309 -Triumf.jpg [ 135.87 KiB | Viewed 6711 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Sep 2011 12:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Centru de mobilitate pentru promovarea transportului public

Reprezentanţi ai Municipiului Iaşi vor participa în luna septembrie la o întâlnire internaţională a coordonatorilor de Centre de mobilitate din Europa, la Ljubliana în Slovenia. Pe lângă aceştia, la întâlnire vor participa şi reprezentanţi ai EC DG Transport, Ministrul Transporturilor sloven, reprezentanţi ai Joint Technical Secretariat SEE. Municipiul Iaşi va realiza în cadrul conferinţei o prezentare a proiectului Centrului de Mobilitate ce urmează a fi deschis la Iaşi.

Viitorul Centru de Mobilitate al Municipiului Iaşi, situat în Centrul de cartier din cartierul Alexandru cel Bun va fi deschis în cursul lunii noiembrie în cadrul proiectului european SEE MMS (Sistem de Management a Mobilităţii) finanţat prin Programul SEE (South-Eastern Europe).

Centrul işi propune să ofere informaţii despre transportul public şi mijloacele de transport alternative din Iaşi şi să stimuleze mobilitatea persoanelor. Astfel, ieşenii vor fi încurajaţi să folosească mai mult transportul public în detrimentul transportului cu maşinile personale. Bugetul Iaşului pentru acest proiect este de 90 mii Euro, cofinanţarea primăriei fiind de doar 2 la sută. Proiectul este finanţat pe o perioada de 3 ani.


http://curierul-iasi.ro/centru-de-mobil ... ublic-4241


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Sep 2011 17:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Investitie absurda a primariei in orasul fara parcari

Primaria vrea sa infiinteze un centru de mobilitate pentru promovarea transportului public • In loc sa faca parcari care sa acopere necesarul din municipiu, Gheorghe Nichita acceseaza proiecte europene de doi lei • "Centrul isi propune sa ofere informatii despre transportul public si mijloacele de transport alternative din Iasi si sa stimuleze mobilitatea persoanelor. Astfel, iesenii vor fi încurajati sa foloseasca mai mult transportul public în detrimentul transportului cu masinile personale", spun reprezentantii primariei

Primarul Gheorghe Nichita a ajuns la concluzia ca iesenii nu ar trebui sa aiba masini personale si sa foloseasca doar mijloacele de transport in comun. De aceea, cu ajutorul unui program european, el vrea sa inaugureze si un Centru de Mobilitate, prin care sa fie transmise informatii despre transportul local. Insa acestea se stiu. Transportul public este la pamant. Mai mult, RATP are datorii uriase la bugetul de stat. Totodata, prin promovarea transportului public, primarul incearca sa ascunda o problema pe care nu a rezolvat-o. E vorba de locurile de parcare, insuficiente in raport cu numarul de masini. Si pentru ca nu este in stare sa amenajeze parcari, Nichita indeamna soferii sa foloseasca autobuzele sau tramvaiele. "Viitorul Centru de Mobilitate al Municipiului Iasi, situat în centrul de cartier din cartierul Alexandru cel Bun va fi deschis în cursul lunii noiembrie, în cadrul proiectului european SEE MMS (Sistem de Management a Mobilitatii), finantat prin Programul SEE (South-Eastern Europe). Centrul isi propune sa ofere informatii despre transportul public si mijloacele de transport alternative din Iasi si sa stimuleze mobilitatea persoanelor. Astfel, iesenii vor fi încurajati sa foloseasca mai mult transportul public în detrimentul transportului cu masinile personale. Bugetul Iasului pentru acest proiect este de 90 mii euro, cofinantarea primariei fiind de doar 2 la suta. Proiectul este finantat pe o perioada de 3 ani", se arata intr-un comunicat al primariei.

A promis parcari

Nichita a promis ca va amenaja o parcare pe strada Musatini nr. 57, in cartierul Alexandru cel Bun, si pe strada Tabacului nr. 19 - 25, in cartier Dacia. In total, cele doua parcari ar fi trebuit sa aiba o capacitate de 400 de locuri. "Insuficienta locurilor de parcare genereaza, pe langa blocarea a mare parte din aleile si strazile dintre blocuri, si un mare disconfort in ce priveste siguranta si securitatea autovehiculelor cetatenilor. Amenajarea si realizarea de noi locuri de parcare se constituie ca o cerinta maxima pentru institutia noastra, avand in vedere obligatia municipalitatii privind securitatea si siguranta cetatenilor", motivau edilii. Totul a ramas la stadiu de proiect.


http://www.bzi.ro/investitie-absurda-a- ... ari-239469


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2011 10:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Oajdea, deputat PDL: Investim milioane de euro in liniile de tramvai pentru ca sa circule pe ele fiare vechi !

Este opinia deputatului PDL, Daniel Oajdea, nemultumit de faptul ca municipalitatea a inceput sa inlocuiasca liniile de tramvai, desi pe ele vor circula mijloace de transport mai vechi de 50 de ani.

Daniel Oajdea, deputat PDL Iasi: Noi avem un transport local de proasta calitate. Un transport local scump, iar primarul, in loc sa se orienteze spre un sistem de taxare modern, astfel incat cu un bilet sa poti circula pe toate mijloacele de transport in comun, cel putin pe o linie, el investeste zeci de milioane de euro in muzeul tramvaiului. Baga bani in linia de tramvai, urmand sa achizitioneze toate harburile din Europa contra unor sume de bani.

Deputatului democrat-liberal i se pare suspect ca municipalitatea monteaza linii de tramvai cu ecartament ingust.

Daniel Oajdea, deputat PDL Iasi: Marea majoritate a producatorilor de tramvaie fac linii cu ecartamente mari, nu cum sunt cele de la Iasi. El investeste intr-o linie ca sa poata investi apoi in modificarea tramvaielor. Cu acesti bani rezolva problema transportului local cumparand autobuze Euro 5, care polueaza de cinci ori mai putin decat o Dacie veche sau putea sa investeasca in troleibuze.

Cele mai multe tramvaie care circula prin oras sunt primite ca donatii din Elvetia, in schimbul unor tramvaie de epoca refacute in depoul RATP.


http://www.telem.ro/telem/local/36764-o ... echi-.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2011 11:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Primarul vrea transport public gratuit pentru toţi pensionarii

Primarul Gheorghe Nichita a declarat ieri, la o întâlnire cu administratorii asociaţiilor de proprietari, că doreşte să ofere gratuităţi la transportul în comun pentru toţi pensionarii ieşeni, indiferent de vârstă şi de venit

Fără a vorbi despre eforul financiar pentru acordarea acestor gratuităţi celor aproximativ 69.000 de pensionari din municipiu, Nichita afirmă că acum se caută un cadru legal pentru oferirea acestor facilităţi. „Este o dorinÅ£ă de-a mea mai veche de a acorda gratuităţi la transportul public pentru toÅ£i pensionarii din IaÅŸi, doar pe baza legitimaÅ£iei de pensionar. Deocamdată, echipa mea din Primărie îmi spune că nu există baze legale pentru această facilitate, dar sper să găsim o soluÅ£ie. ÃŽn prezent lucrăm la identificarea unui cadru legal”, a declarat Nichita.

În prezent, în municipiul Iaşi sunt aproximativ 28.000 de pensionari care beneficiază de gratuităţi pe transportul în comun oferite de municipalitate. Condiţiile de acordare a legitimaţiilor de călătorie gratuite sunt ca pensionarii să aibă peste 65 de ani şi un venit mai mic sau egal cu 670 de lei.


http://www.evenimentul.ro/articol/prima ... narii.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Nov 2011 09:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Or sa fure combustibilul din tramvaie :P In timp ce dl. Mihai se chinuie sa "scoata" datele. Sa-i imprumutam o cheie franceza!

Soferii RATP nu pot fura motorina din autobuze

Recent, Primaria Iasi a incheiat un contract pentru echiparea a 100 de mijloace de transport public cu echipamente GPS. Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au precizat ca echipamentele vor fi montate pana la sfarsitul acestui an. Sistemul GPS va oferi informatii despre pozitia in trafic a mijlocului de transport sau despre cantitatea de combustibil consumata. "Vor fi dotate 60 de autobuze si 40 de tramvaie. Acest sistem ne ajuta sa vedem in timp real unde se afla mijlocul de transport. Permite si raportarea consumului de combustibil. Si in acest moment se lucreaza la echipare in depourile si garajele RATP. Cateva autobuze au fost deja echipate, dar nu putem scoate deocamdata datele", a subliniat Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP.

Contractul in valoare de 20 mii euro a fost semnat cu firma Eta Automatizari Industriale SRL din Timisoara. Achizitia reprezinta o componenta a proiectului european Archimedes, in cadrul caruia Primaria Iasi este partenera.


http://www.bzi.ro/soferii-ratp-nu-pot-f ... uze-251706


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2011 09:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Graficele de transport RATP, bune de aruncat la coÅŸ!

Uneori tramvaiele nu vin deloc, alteori vin prea multe. Ieşenii aflaţi ieri, în jurul orei 14, în staţia de tramvai din zona Dispecer au avut astfel surpriza să constate venirea simultană a patru tramvaie, două care circulau pe traseu 3 şi altele două pe traseul 13. În condiţiile în care staţia nu permite staţionarea concomitentă a mai mult de un vagon, s-a creat un mic ambuteiaj. „În zona Tătăraşi a fost pus în funcţiune un semafor nou. Nu ne-a fost semnalat vreun blocaj în traficul tramvaielor. Singura explicaţie este că defectarea unui tramvai le-a încetinit pe celelalte”, afirmă Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei.

Totuşi, şefii Serviciului Exploatare susţin că nu au fost semnalate incidente în trafic sau defecţiuni al mijloacelor de transport. Mai mult, o ipotetică gâtuire a traficului în Tătăraşi s-ar fi putut produce doar în zona Flora, unde se toarnă asfalt între linii. Prin urmare, nu rămâne decât explicaţia că vatmanii RATP circulă după bunul lor plac, fără a le păsa câtuşi de puţin de grafice stabilite de şefii regiei. O dovadă că aşa stau lucrurile o constituie faptul că în urmă cu câteva zile, ieşenii aflaţi în staţia Pod ACB au remarcat faptul că patru vagoane s-au retras simultan la depoul de la Gară, fiind nevoiţi să aştepte mai bine de 30 de minute sosirea unui mijloc de transport spre Păcurari sau Centru.


http://www.evenimentul.ro/articol/grafi ... a-cos.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2011 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
De data asta, vesti bune!

RATP aduce alte tramvaie second-hand din Germania

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi va aduce in perioada urmatoare cateva tramvaie second-hand din Germania. Sefii regiei au sustinut ca este vorba de noua astfel de mijloace de transport in comun, costurile ridicandu-se la aproximativ 2.500 euro pentru fiecare in parte. Vagoanele vor ajunge la Iasi, cel mai probabil, in primavara, dupa ce nemtii le vor retrage din circulatie. "Vom aduce noua tramvaie din Germania de tip GT 8. Am fost plecat acolo zilele trecute si le-am vazut. Germanii circula acum cu ele, dar le retrag într-o luna din trafic. Din luna aprilie le aducem la Iasi, împreuna cu un vagon cu piese de schimb. Sunt functionale, ne costa 2.500 de euro bucata, pret pe care l-am negociat de la 5.000 de euro. În total, tramvaiele vor avea 250 de locuri pe scaune si în picioare. Ele vor fi introduse pe trasee si ne gândim sa avem o rezerva pentru CUG", a spus Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi.


http://www.bzi.ro/ratp-aduce-alte-tramv ... nia-254567


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2011 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Quote:
În depoul RATP se află şi un vagon nou, fabricat la Paşcani, care va fi introdus în circulaţie anul viitor

Se dezvolta piata de tramvaie in Romania. Imperio are concurenta!

RATP cumpără alte nouă tramvaie din Augsburg

Regia locală de transport public se pregăteşte pentru o nouă achiziţie de tramvaie second-hand. Este vorba de nouă vagoane de tip GT8, care vor fi aduse din Augsburg

Conform şefilor RATP, s-a reuşit obţinerea unui preţ bun, chiar dacă acesta este de zece ori mai mare comparativ cu preţul plătit în trecut de regia locală pentru un lot de vagoane procurate tot din Augsburg. „Iniţial, nemţii au cerut 5.000 de euro pe bucată, iar în final s-a ajuns la valoarea de 2.500 de euro. Sunt vagoane bune, recondiţionate după 1980. Pot transporta în jur de 280 de călători, în picioare şi pe scaune”, afirmă Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.

Acesta a mai precizat că transportul pentru fiecare vagon costă în jur de 10.000 de euro. „Tramvaiele vor ajunge la Iaşi în aprilie 2012. Intenţionăm să le introducem pe trasee care vor deservi zona Podu Roş - CUG. Sperăm ca până atunci să putem finaliza lucrările de schimbare ale liniei pe acest tronson”, a mai spus şeful RATP.

În total, regia locală de transport are 150 de tramvaie, toate second-hand, aduse la Iaşi începând cu anul 1997, din oraşele germane Stuttgart, Halle, Darmstadt şi Augsburg, dar şi din Elveţia, în cadrul programului „Donaţie de tramvaie” derulat de către Guvernul Confederaţiei Elveţiene prin Secretariatul de Stat pentru Relaţii Economice (SECO), în parteneriat cu municipalitatea ieşeană. Cel mai vechi tramvai aflat în circulaţie pe străzile din municipiul Iaşi a fost fabricat în anul 1959, iar cel mai nou mijloc de transport datează din anul 1982. În depoul RATP se află şi un vagon nou, fabricat la Paşcani, care va fi introdus în circulaţie anul viitor.


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... sburg.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Contract concesiune transport public -RATP Iasi.


Attachments:
ratp iasi.pdf [840.43 KiB]
Downloaded 146 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Dec 2011 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Craciun la Iasi (foto: radub).


Attachments:
Golia.jpg
Golia.jpg [ 78.57 KiB | Viewed 6255 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Jan 2012 11:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
"RATP -anatomia unui cadavru".

http://www.telem.ro/telem/images/storie ... adavru.pdf


Attachments:
RATP_anatomia_unui_cadavru.pdf [586.13 KiB]
Downloaded 215 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Feb 2012 09:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Silviu Sintea wrote:


Parcurgand randurile din fituica pedefista cu titlu bombastic, m-am gandit ca nu era necesar sa o aduc pe forumul nostru, deoarece pare ca este scrisa "pe genunchi" si, mai ales, este nesemnata. Nu stiu ce e adevarat din cele ce sunt scrise acolo asa ca postez punctul de vedere al lui "radub", afisat pe Tramclub:

Quote:
Din "revista presei" facuta de altii extragem urmatorul material (Tele M, Raport de caz, 14.12.2011), care te-ar face sa pisi ochii de emotie daca nu ai lega lucrurile intre ele. Pana la un punct citesti si iti zici "Uite, dom'le, ce oameni bine intentionati, deplang halul in care a fost adus de-a lungul anilor transportul public din Iasi!" Deodata, insa, sunt strecurate in material doua nume: Zaharia Schrotter si Petru Frasila. Omul din spatele primului nume este prezentat "de bine", doritor a se sacrifica (si mai ales asocia cu statul) pentru a salva transportul public iesean cu niste otobele gigea. Ca sa mearga si mai unsa prosteala, vin si argumentele: troleibuzele scoase din condei si nemernicele autobuze de la Unistil care, cica, ar circula pe asfaltul turnat peste liniile de tramvai din CUG. Huh?! Alo, tramvaiul nu mai merge prin CUG din '97, autobuzele Unistil circula intre CUG 1 si CUG 2, respectiv intre Podu Ros si strada Libertatii (capatul dinspre Nicolina al pasajului) din 2006, iar singurele portiuni unde s-a asfaltat peste sina sau in locul sinei sunt din rondul din Podu Ros pana in apropierea statiilor de autobuz din Podu Ros, respectiv din curba de la CUG 2 si pana la intrarea in rondul din CUG 2 (insa acolo au fost scoase sinele cu niste ani in urma, ce treaba are asta cu autobuzele de la Unistil doar mintea creata care a scris materialul poate sti). Citind presa anilor din urma ne lamurim si ce e cu acest "salvator" izgonit de nesimtitii de sindicalisti din RATP, "in complicitate flagranta cu conducerea" (cucofonie cu iz proletar): polite de platit celor care "in loc sa faca o asociere cu noi, au facut-o cu altii". Si de unde puteau fi pisati ochii?! De la tembeliziunea prietena patronata de alt platitor de polite, afacerist ranit in orgoliu ca "in loc sa fie cu mine a fost cu altii". Si, daca tot fu pisare de ochi pe umarul istovit al transportului public din Iasi, de ce sa nu foloseasca postul prieten aceasta ocazie si pentru a-l mai denigra nitel si pe fostul patron (al doilea nume "strategic" plasat in material).

Vai, vai, cum ar trebui fraierii sa inghita pe nemestecate pastilutele astea plangacioase de grija iesenilor. Ar trebui, poate, sa va multumim ca ne compatimiti ca mergem cu jegurile RATP-ului si ca va ganditi la conditii bune de calatorie cu transportul public. V-am multumi, daca n-ati fi ticalosi plini de interese. Ce-ar fi sa ne si demonstrati ca va pasa de noi, calatorii care folosim transportul public, si, pentru inceput, sa le spuneti patronilor vostri si prietenilor lor bine intentionati sa dea prioritate unui autobuz sau unui tramvai cand il vad in trafic, sa nu mai opreasca prin statii cu avariile blincaind, etc., etc.?!

PS1: RATC a fost sparta in RATEC si Autobuzul in 2002, nu 2003.
PS2: linia de tramvai din CUG va fi reabilitata. Aoleu, ramane Unistil fara malai (apropos, ce legatura o fi intre traseele pe care circula Unistil in CUG si traseele RATP din zona respectiva, din nou, doar mintea creata a autorului o sti) sau logica lui jurnalica e pe campii?!


Fara a vrea sa starnesc din nou polemici, frustrari si reactii adverse, doua lucruri sunt adevarate si le-am mai scris:

1. Da, troleibuzele au fost scoase "din condei" (de fapt, din "gura") de primarul Gheorghe Nichita.

2. Da, troleibuzele liniei 44 (la asta cred ca a vrut sa se refere autorul randurilor de mai sus, vorbind de CUG) au fost scoase de pe traseu (apoi a fost demontata cu graba si reteaua de troleibuz), pt. a face loc cumatrului de la Unistil. Cu siguranta ca RATP ar fi putut sa cumpere/primeasca inca cateva autobuze pt. a deservi toate traseele din Iasi. Nu stiu cum si de cine (doar de ce) s-a facut incredintarea unor trasee, SC Unistil SRL. Legal, Consiliul local ar fi trebuit sa atribuie aceste trasee, in urma unei licitatii.

Cu ocazia vizitei mele de anul trecut, la inceput oamenii s-au ferit de mine, vazand ca filmez. Dupa ce m-am prezentat si am spus ca nu sunt din RATP, nici macar din Iasi, au "tabarat" vatmanii pe mine, fiecare cu nemultumirile sale. S-a vorbit de pile, cumetrii, dezorganizare, incompetenta, etc., fiind prezente doua nume "vinovate": St. si Ve. Cum nu ma ocup in a centraliza nemultumirile angajatilor RATP (ei spun ca n-au cui sa se planga, deoarece sindicatul e "mana in mana" cu patronatul), am asternut tacerea asupra celor spuse de acei oameni. Mi-am adus insa aminte de discutiile de atunci, deoarece revine in atentie "cumetria" St. - Pu. si fum fara foc n-o iesi. Insa, repet, nu e treaba mea sau a ONG-ului meu sa descalceasca aceste ite.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Feb 2012 09:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Tramvaie retrase în depouri

Gerul, dar şi minivacanţa neaşteptată a elevilor i-au determinat pe şefii RATP să scoată la stradă mai puţine mijloace de transport. Dacă săptămâna trecută regia opera cu 90 la sută din totalul capacităţilor, ieri au fost scoase la stradă 69 de autobuze, 65 de tramvaie şi 26 de microbuze

„Nu are rost să scoatem mai multe unităţi acum, mai ales că unităţile de învăţământ din Iaşi sunt închise până luni. Unităţile retrase vor reveni pe trasee la începutul săptămânii viitoare”, spun reprezentanţii regiei.

Prin urmare, timpii de aşteptare în staţii sunt ceva mai mari, lucru determinat şi de defectarea unor unităţi de transport sau de blocarea transportului electric. Miercuri seară, de exemplu, ieşenii care mergeau dinspre Târgu Cucu spre Piaţa Chirilă au fost coborâţi din tramvaiul 317 din cauza unei defecţiuni la instalaţia de aer. „Instalaţia a îngheţat şi din această cauză erau probleme cu sistemul de frânare. Vatmanul a procedat corect. De altfel, vagonul nu a ieşit nici azi (n.r. - ieri)la stradă, verificarea tehnică scoţând la iveală şi alte probleme”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Din fericire, nu s-au înregistrat alte probleme, comparativ cu zilele trecute, când maşini de mare tonaj, rămase înţepenite pe şine sau pe carosabil, blocau accesul mijloacelor de transport. „Azi (n.r. - ieri)nu au fost semnalate blocaje ale traficului. A fost vorba doar de coliziunea unui microbuz cu un autoturism în zona Târgu Cucu, fără afectarea graficului de transport”, a spus Vasile Tănase, şeful Serviciului Exploatare din cadrul RATP.

Au dispărut cerşetorii, dar au apărut boschetarii

Dacă numărul unităţilor de transport reuşeşte să acopere fluxul de călători existent, condiţiile de călătorie sunt uneori sub orice critică. Fenomenul nu ţine strict de şefii RATP, cât mai ales de cei ai Poliţiei Locale, care uită că şi interiorul mijlocului de transport este spaţiu public. Aşa se face că, goniţi de temperaturi extreme, oamenii străzii au ajuns să se încălzească circulând cu tramvaiul. Nu ar fi o problemă, însă unii nici nu mai ţin cont că nu sunt singuri în vagon. Ieri, spre exemplu, doi boschetari aflaţi într-un tramvai care circula pe traseul 6 îşi scoseseră bocancii pentru a-şi dezgheţa picioarele goale direct pe aerotermele vagonului! Reproşurile călătorilor i-au lăsat indiferenţi, în ciuda faptului că ieşenii le recomandau să meargă în adăposturile sociale, unde ar fi avut parte de condiţii mult mai bune...


http://www.evenimentul.ro/articol/tramv ... pouri.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Feb 2012 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Si cei din Brasov se laudau ca au consumat toata suma (inca pe hartii), iar proiecte de rezerva stiu ca au si Clujul si Craiova...

Felicitari celor din Iasi pt. accesarea fondurilor europene, in vederea modernizarii urbei!

Iaşul, lider pe ţară în privinţa accesării fondurilor europene

Ziua de 15 februarie 2012 a însemnat ultimul termen de depunere a proiectelor cu finanţare europeană la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord Est. Până la data respectivă, primăria municipiului Iaşi a înaintat agenţiei un număr de 16 proiecte, a căror valoare este de circa 210 de milioane de euro

Primul loc la numărul de proiecte europene depuse

Din cele 210 de milioane de euro, valoarea nerambursabilă, adică partea finanÅ£ată de Uniunea Europeană fără a se calcula TVA, este de circa 165 de milioane de euro. Taxa pe valoare adăugată este finanÅ£ată de Guvern, iar primăria îşi aduce o contribuÅ£ie financiară de 3,55% din cofinanÅ£area proiectelor, respectiv 7,4 milioane de euro. Din cele 16 proiecte, 11 au finanÅ£area asigurată, aceasta ridicându-se la suma de 144.407.248 de euro, din care 113.202.585,96 de euro reprezintă fonduri nerambursabile UE. Restul de cinci proiecte se speră a fi finanÅ£ate din economii sau realocări de fonduri rezultate în urma licitaÅ£iilor făcute la cele care au deja asigurată finanÅ£area. Primăria are în implementare în acest moment ÅŸase proiecte în valoare totală de 89.468.085, 02 euro, corespunzând unui procent de 61,96% din cele unsprezece proiecte cu finanÅ£are asigurată. Această performanÅ£ă clasează IaÅŸul pe primul loc în Å£ară în privinÅ£a numărului de proiecte depuse. De asemenea, IaÅŸul se află pe locul întâi din toate cele ÅŸapte poluri de creÅŸtere din România în ceea ce priveÅŸte numărul de proiecte aflate în faza de implementare. ÃŽn plus, municipiul IaÅŸi este singurul oraÅŸ din România care are depuse proiecte de rezervă.

Suplimentarea listei cu cinci proiecte de rezervă

Din lista principală ce cuprinde 11 proiecte cu finanţare asigurată, 6 sunt în finanţare, iar 5 au fost depuse la ADR Nord Est: Reabilitarea, modernizarea şi extinderea Căminului de Pensionari Sfânta Parascheva (10.997.639,07 lei), Consolidarea şi restaurarea unui imobil în vederea înfiinţării Muzeului Municipal Iaşi (19.488.616,91 lei), Reabilitarea Mănăstirii Golia – etapa a II-a (25.895.072,70 lei), Sistemul de Management al Traficului în Municipiul Iaşi (91.182.309,09 lei), Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere (89.430.416 lei). Municipalitatea estimează că vor fi obţinute fonduri de circa 27 de milioane de euro pentru finanţarea a maxim patru dintre cele cinci proiecte aflate pe lista de rezervă. Vizate ar fi, în principal, Reabilitarea Plajei din zona Nicolina (20.427.792.36 lei), Regenerarea urbană a Zonei Lăpuşneanu – Piaţa Unirii (13.588.348,88 lei), şi Reabilitarea liniei de tramvai Iaşi – Dancu (73.246.982 lei), dar şi Reabilitarea celor două maluri ale Bahluiului şi fluidizarea traficului în zona Podu Roş.

Proiecte cu documentaţia depusă la ADR Nord Est

.............................................................................

Sistem de Management al Traficului în Municipiul Iaşi

Valoare: 91.182.309,09 lei

Obiective specifice:

- implementarea unui sistem de management al traficului care contribuie la fluidizarea traficului în polul de creştere Iaşi – reducerea timpului de staţionare a autovehiculelor la traversarea intersecţiilor, creşterea vitezei de circulaţie, reducerea congestiilor; acesta cuprinde:

- un centru de comandă şi control al traficului;

- 90 intersecţii şi treceri de pietoni semaforizate şi echipate cu automate de dirijare a circulaţiei şi detectori de vehicule;

- un sistem de comunicatie între intersecţii şi centrul de comandă cu fibră optică;

- un sistem de camere video pentru supravegherea condiţiilor în care se desfăşoară traficul;

- un sistem de management al defectelor.

- creşterea siguranţei circulaţiei auto şi pietonale prin implementarea unui sistem de camere video pentru supravegherea condiţiilor în care se desfăşoară traficul;

- crearea de noi locuri de muncă pe durata implementării proiectului, prin angajarea personalului care să opereze centrul de comandă şi control al traficului.

Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere

Valoare: 89.430.416 lei

Obiectiv 1: Reabilitarea a aproximativ 9,9 km cale de rulare tramvai pe Bld. Nicolae Iorga, Bld. Primăverii, Calea Chişinăului, Bld. Metalurgie, Str. Vasile Lupu.

Obiectiv 2: Reamenajarea a 15.010 mp de spaţii verzi, în zona delimitată de intersecţia Doi Băieţi şi staţia de tramvai Bazar.

În 2011 a fost finalizată documentaţia de finanţare, urmând ca la începutul anului 2012 să fie depus proiectul la ADR Nord-Est în vederea obţinerii finanţării europene nerambursabile.


http://curierul-iasi.ro/iasul-lider-pe- ... opene-5356


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Mar 2012 14:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Regia Autonomă de Transport Public Iaşi vrea să achiziţioneze servicii de transport internaţional feroviar pentru a transporta 9 vagoane tramvai GT8, 3 vagoane tramvai GT4 şi piese de schimb. Anunţul a fost lansat pe portalul e-licitaţie.ro, RATP fiind dispusă să cheltuie pentru aducerea celor 12 vagoane o sumă cuprinsă între 546.000 şi 722.000 lei, plătibili în patru rate după livrare.

„Primul contract subsecvent acordului cadru se va încheia pentru 9 vagoane de tramvai tip GT8 şi piese de schimb de la firma Stadtwerke Augsburg. Transportul celor 9 vagoane de tramvai se va efectua până la data de 20 aprilie 2012. Al doilea contract se va încheia pentru 3 vagoane de tramvai tip GT4 de la firma Verkehrsbetriebe Nordhausen Germania, în localitatea Iaşi. Odată cu cele 9 tramvaie GT8, compania Stadtwerke Augsburg oferă două motoare şi 31 bandaje tramvai, în greutate totală de 5.000 kg”, se arată în caietul de sarcini al licitaţiei. Ofretele sunt aşteptate până pe 26 martie, deschiderea lor fiind programată două zile mai târziu.


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... -hand.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Mar 2012 21:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
RATP râvneşte la mijloace de transport noi, dar nu are bani
Autobuz turcesc pe străzile Iaşului


Şefii regiei de transport public au efectuat ieri un drive-test cu un autobuz produs de Isuzu Bus. Concepută pentru transportul urban de persoane, maşina are un preţ cuprins între 110.000 şi 150.000 de euro şi poate transporta în jur de 70 de călători. Singura problemă: este destul de scumpă pentru bugetul regiei şi al municipalităţii

Visul celor mai mulţi dintre ieşeni de a vedea autobuze noi circulând pe străzile Iaşului se realizează doar atunci când firmele de profil decid să-şi prezinte marfa operatorilor locali de transport public. Este şi cazul autobuzului firmei turceşti Anadolu Isuzu, ai căror reprezentanţi au prezentat ieri cel mai recent produs din seria autovehiculelor de tip urban. „Acest autobuz este construit de la zero. Nu are nici o legătură că ceea ce s-a făcut până acum. Se adresează transportului urban, oferind soluţia ideală pentru cerinţele oraşelor de talia Iaşului: concept modern, costuri operaţionale mici, manevrabilitate sporită, capacitate optimă de transport pasageri”, a spus Tudor Şerban, director de vânzări în cadrul Anadolu Automobil Rom SRL.

Unitatea de transport are o lungime de 9,5 metri (3 uşi), poate transporta 24 de călători pe scaune şi 45 în picioare, are o viteză maximă de 80 km/oră şi un consum de 18-22 litri de motorină la 100 km. Dispune de cutie de viteză automată, aer condiţionat, trapă pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi, camere video în interior, afişaj LCD, ceas cu termometru şi prezintă avantajul unui preţ mai mic în comparaţie cu ofertele altor producători: aproximativ 110.000 euro fără TVA, sumă care diferă în funcţie de configuraţia solicitată de clienţi, putând ajunge la 150.000 euro.

Ne place dar nu sunt bani!

Satisfăcuţi de modul cum a rulat autobuzul pe străzile pline de gropi ale Iaşului, şefii RATP susţin că principalul avantaj al acestei prezentări constă în imaginea pe care şi-o pot face reprezentanţii regiei despre ce se mai poartă în materie de autobuze. „Ceea ce vedem ne ajută la realizarea caietului de sarcini în vederea achiziţiei de mijloace de transport. Astfel, oferim producătorilor informaţii despre ceea ce ne interesează să cumpărăm”, a declarat Maricel Ghercă, şeful RATP. Menţionăm că municipalitatea ieşeană a pregătit un buget de două milioane de euro pentru cumpărarea de autobuze care să înlocuiască tramvaiele care, în scurt timp, vor fi scoase de pe Copou din cauza şantierului deschis la Fundaţie.


http://www.evenimentul.ro/articol/autob ... video.html

[youtube]4ixXFgtY8kY[/youtube]

Foto: radub, http://tramclub.org/viewtopic.php?t=225&start=75


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 118.01 KiB | Viewed 5780 times ]
2.jpg
2.jpg [ 115.34 KiB | Viewed 5777 times ]
3.jpg
3.jpg [ 106.11 KiB | Viewed 5778 times ]
4.jpg
4.jpg [ 98.48 KiB | Viewed 5777 times ]
5.jpg
5.jpg [ 92.11 KiB | Viewed 5780 times ]
6.jpg
6.jpg [ 107.79 KiB | Viewed 5779 times ]
7.jpg
7.jpg [ 89.87 KiB | Viewed 5780 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2012 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Trasee noi de autobuze spre Metro

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi va incerca sa obtina licenta pentru efectuarea unor curse intrajudetene spre zona Metro. Cum zona respectiva este inclusa in programul de transport judetean, RATP nu poate efectua curse regulate speciale decat cu acordul celor de la Consiliul Judetean Iasi. RATP a solicitat acordarea unor licente de traseu pentru rutele Metalurgiei - Tatarasi - Bucsinescu - Targu Cucu - Piata Eminescu - Pacurari - Bratuleni (Metro) si ruta Baza 3 - Bularga - Siraj - Piata CUG - Podu Ros - Podu de Piatra - Dacia - Pacurari - Bratuleni (Metro). In calcul va intra si traseul Letcani - Bratuleni (Metro), care ar urma sa fie operat tot de RATP Iasi. Proiectul urmeaza sa fie analizat in sedinta ordinara de saptamana viitoare a plenului CJ Iasi. "Avand in vedere ca dosarul depus la Consiliul Judetean de catre Regia Autonoma de Transport Public Iasi cuprinde documentele necesare pentru obtinerea celor doua licente de traseu pentru serviciul de transport public judetean prin curse regulate speciale, propunem plenului Consiliului Judetean aprobarea proiectului de hotarare privind atribuirea pentru regia de transport a licentelor de traseu pentru efectuarea transportului public pe cele trei rute", se arata in nota de fundamentare a proiectului.


http://www.bzi.ro/trasee-noi-de-autobuz ... tro-276751


Attachments:
autobuz-galben-ratp-43-tudor-1_copy.jpg
autobuz-galben-ratp-43-tudor-1_copy.jpg [ 131.39 KiB | Viewed 5652 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Mar 2012 19:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Au inceput elucubratiile specifice campaniei electorale.

http://www.7est.ro/stiri/politica/16365 ... gerea.html

Quote:
Care este viziunea Dvs. in ceea ce priveste transportul public de calatori?


Daniel Oajdea (PP-DD):
"Primaria nu are resurse pentru a achizitiona tramvaie noi intrucat acestea sunt mult mai scumpe fata de autobuze. Solutia o reprezinta autobuze noi, dar nu la preturi umflate, asa cum a facut primarul Nichita. Parcul de tramvaie trebuie marit cu unitati second-hand, mai noi fata de cele existente. Din 2003, de cand a ajuns primar, tot il aud pe Nichita ca va introduce un sistem de monitorizare prin GPS a mijloacelor de transport in comun si dotarea autobuzelor cu un sistem informatic pentru preluarea in timp real a datelor despre distanta parcursa, numarul calatorilor transportati si consumul de combustibil. Cum asta ar fi insemnat stoparea furtului la RATP, iesenii s-au ales cu promisiuni, cu proiectul european Civitas, de aproximativ 5 milioane de euro, implementat in bataie de joc. Pe langa sistemul de monitorizare cu GPS si sistemul informatic de colectare a datelor, voi dota statiile si mijloacele de transport in comun cu camere video. Astfel, hotii de buzunare vor fi descurajati sa-si aleaga drept tinte calatorii. Nu in ultimul rand, voi implementa proiectul pe care Gheorghe Nichita refuza sa-l aprobe de patru ani: bilet de calatorie valabil doua ore, indiferent de numarul de mijloace de transport in comun schimbat".

Tudor Ciuhodaru (UNPR):
"Primarul actual a cheltuit aproape 100 milioane euro pentru transportul public, in cea mai mare parte pentru refacerea liniilor de tramvai, desi nu avem niciun traseu de tramvai modernizat integral. Rezultatul e ca avem un parc de autobuze si tramvaie vechi, murdare si nesigure in care calatorii se urca cu frica. E suficient sa ne amintim cu groaza de tragedia intamplata la Fundatie. Primul lucru care se poate face este sa ingrijim parcul existent, mijloacele de transport sa fie spalate zilnic in interior si saptamanal la exterior. Apoi, trebuie afisat orarul exact al mijloacelor de transport, atat in statii cat si pe internet, asa incat cei care circula des pe un anumit traseu sa stie cand trebuie sa mearga in statie, fara sa astepte zeci de minute. Transportul cu tramvaie este de circa 10 ori mai scump decat cel cu autobuze sau troleibuze. Modernizarea parcului se va putea realiza gandind acoperirea doar a traseelor care au traficul cel mai solicitat de calatori. Sa plimbi aerul cu tramvaiul este o alta dovada de risipa a banilor iesenilor. Cu cei 100.000.000 euro cheltuiti in ultimii ani de Primarie, se puteau cumpara circa 200 de autobuze si troleibuze si 30 de tramvaie noi si moderne. Am fi putut avea un parc complet nou".

Gheorghe Nichita (USL):
"Transportul public trebuie sa fie din ce in ce mai eficient si mai atractiv pentru populatie, dar trebuie sa fie si un serviciu social, sa facilitam transportul pentru toate categoriile de cetateni. Tendinta in Europa in privinta transportului public este catre un transport ecologic si fiabil. Nu avem resursele lor, dar am inceput sa facem pasi importanti in aceasta directie. De aceea am pus accent pe transportul electric, cu tramvaie. Am mostenit o retea de linii de tramvai deteriorata, in care nu se mai investise de la darea in folosinta. Avem acum, dupa 8 ani, o retea aproape complet modernizata si a fost schimbat parcul de tramvaie. Sunt tramvaie second – hand fiindca nu ne permitem unele noi, insa oricine poate vedea diferenta fata de transportul de pana in 2004. Din ceea ce pregateste Comisia Europeana, pentru 2014 – 2020 prioritare pentru finantare vor fi domeniile care privesc transportul public ecologic, tramvaie si autobuze ecologice".

Trebuie sa-i raspundem celui ce e mai cu picioarele pe pamant: bani s-au dat pt. infrastructura tramvaielor si troleibuzelor, acum urmeaza achizitionarea vehiculelor. Adica, d-le Nichita a celor mai ecologice autobuze care se numesc "troleibuze". De care se amintea in PIDPC.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2012 07:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
RATP IaÅŸi aduce 12 tramvaie second-hand din Germania

Până la sfârşitul acestei luni, parcul de tramvaie al RATP Iaşi va fi suplimentat cu 12 vagoane second-hand, achiziţionate de şefii regiei de la firma germană Stadtwerke din Augsburg şi o filială a acesteia, Verkehrsbetriebe Nordhausen. Licitaţia organizată pentru desemnarea firmei care va asigura transportul vagoanelor din Germania în staţia CFR Socola a fost câştigată de firma Shortline România, al cărei preţ a fost de 575.000 lei.

„Într-o primă fază vor fi aduse 9 tramvaie de tip GT8 şi piese de schimb: 2 motoare tramvai, 31 de bandaje tramvai şi 25 de europaleţi, de la firma Stadtwerke. Al doilea contract subsecvent se va încheia pentru 3 vagoane de tramvai tip GT4 de la firma Verkehrsbetriebe Nordhausen, tot din Germania”, ne-a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iaşi. Acesta a mai precizat că tramvaiele vor ajunge în Iaşi în jurul datei de 25-26 aprilie. „Fiind vagoane de mare capacitate, intenţionăm să le folosim pentru transportul ieşenilor în Nicolina-CUG. Sperăm ca până la finele acestui an să putem opera şi pe acest tronson”, a mai spus dl. Stoica.

Tramvaie noi la RATP, doar din 2014

Cât priveşte visul ieşenilor de a circula cu mijloace de transport moderne, trebuie să mai aşteptăm câţiva ani. Aceasta întrucât Uniunea Europeană a dat bani doar pentru infrastructură. Totuşi, din 2014, este posibilă depunerea de proiecte referitoare la obţinerea unei finanţări în vederea achiziţiei de mijloace de transport. „E vorba de tramvaie şi troleibuze, întrucât la nivelul UE se pune accent pe transportul ecologic. Fondurile europene sunt unica soluţie, administraţia locală neavând resurse pentru o astfel de investiţie”, spune Maricel Ghercă, şeful RATP Iaşi.


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... mania.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2012 09:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Mi-au folosit cateva poze...

http://www.ciuhodaru.ro/proiectul-pentr ... -si-sigur/

Situația actuală

Primăria a cheltuit în ultimii ani aproape 100.000.000 euro pentru transportul public din Iași, în cea mai mare parte pentru refacerea liniilor de tramvai. Pentru o parte dintre achiziţii încă plătim rate la bancă.

De acești bani avem parc de autobuze și tramvaie vechi, murdare și nesigure în care ne urcăm cu frică. Nu avem nici măcar un traseu de tramvai modernizat integral, iar liniile înlocuite acum 2-3 ani au început deja să se deterioreze.

Programul de promovare a transportului public ne-a costat 5.500.000 euro, dar fără a fi cumpărat nici măcar un autobuz nou. În plus pe pliante şi autocolante au fost risipiți 800.000 de euro.

Cu cei 100.000.000 euro cheltuiți în ultimii ani de primărie am fi putut avea un parc complet nou, format din cel puțin 200 de autobuze și troleibuze și 20 de tramvaie noi.

Eu Voi Face

1.Management cu obiective clare: creşterea confortului şi a numărului de călători

Voi impune la RATP criterii clare de management. Obiectivele sunt: creşterea confortului pentru călători, cresterea numărului de călători și eficientizarea cheltuielilor. Managerii care nu vor îndeplini obiectivele anuale vor fi înlocuiţi.

2.Spălarea zilnică a mijloacelor de transport

Mijloacele de transport vor fi spălate zilnic în interior și ori de câte ori este nevoie la exterior.

3.Afişarea în staţii şi pe internet a orarului mijloacelor de transport pentru fiecare staţie având drept scop scurtarea timpilor de așteptare și reducerea aglomeratiei.

4.Cod de conduită pentru angajații RATP

Codul de conduită va cuprinde: o îmbrăcăminte standard ÅŸi modul de comportament al personalului faÅ£ă de călători ÅŸi ceilalÅ£i participanÈ›i din trafic.

5.Impunerea unor standarde minime pentru traseele concesionate sau renunţarea la contract

Ieşenii care călătoresc pe traseele concesionate se plâng de starea jalnică a autobuzelor. Firma respectivă nu îşi dă interesul pentru asigurarea unor condiţii minime de confort, iar Primăria nu intervine în nici un fel. Trebuie impuse nişte standarde, altfel contractul va fi reziliat.

6.Condiții civilizate în stații

Amenajarea și întreținerea stațiilor pentru asigurarea unui confort minim al călătorilor.

7.Modernizarea treptată a parcului

RATP trebuie modernizat constant, indiferent de problemele de finanţare, prin achiziţionarea unui număr de minim 10 mijloce de transport / an.

8.Renunţarea în timp la anumite trasee de tramvai foarte costisitoare şi înlocuirea cu troleibuze şi autobuze eco moderne.

În toate oraşele unde există tramvaie, se folosesc doar pe câteva trasee care au traficul cel mai mare de călători. Transportul cu tramvaie este de circa 10 ori mai scump decât cel cu autobuze sau troleibuze, iar numeroasele linii de tramvai perturbă traficul, în special în intersecții. Doar ca exemplu, un tramvai nou costă peste 2.000.000 euro, de 5-6 ori mai mult decât un troleibuz nou, la fel de ecologic şi modern. Soluţia este stabilirea a 2 sau 3 trasee de tramvai în Iaşi pe care să le modernizăm integral, urmand să achiziţionam tramvaie moderne.


Attachments:
eupic-08.jpg
eupic-08.jpg [ 23 KiB | Viewed 5358 times ]
eu-voi-08.jpg
eu-voi-08.jpg [ 41.83 KiB | Viewed 5355 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2012 17:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Quote:
Alte Trams reisen nach Rumänien

Augsburg schickt seine alten Straßenbahnen nach Rumänien: In den vergangenen zwei Nächten sind mehrere ausgemusterte GT8-Züge vom Betriebshof am Roten Tor auf Tiefladern zur Localbahn in der Friedberger Straße gebracht worden, wo sie dann auf Eisenbahnwaggons verladen wurden.

Die Straßenbahnen – charakteristisch waren die orangefarbenen Sitzschalen – waren von 1976 bis 2010 im Augsburger Straßenbahnnetz in Betrieb.

Von den neun GT8-Straßenbahnen behalten die Stadtwerke zwei Stück für Sonderfahrten. Die anderen gehen in die rumänische Stadt Iasi, wo bereits etliche andere ausgemusterte Straßenbahnen aus Augsburg im Dienst sind. Im Augsburger Fuhrpark sind momentan 41 Combinos, 27 City-Flex-Trams und elf GT6-Wagen – alle mit Niederflur-Bauweise. Für Verstärkerfahrten rücken die sieben M-Wagen aus, bei denen Fahrgäste auch noch zwei Stufen erklimmen müssen. Während des Kö-Umbaus bleiben sie aber im Depot, weil der Ersatzfahrplan rein mit Niederflurzügen zu bewältigen ist.

http://www.augsburger-allgemeine.de/aug ... l#comments


Attachments:
topTeaser_crop_DSC-0007_JPG.jpg
topTeaser_crop_DSC-0007_JPG.jpg [ 53.48 KiB | Viewed 5339 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Apr 2012 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Cum de dl. Neag a uitat de tramvaiele Imperio, ce se fabrica in Romania? Sau despre URAC si Remar Pascani? Sau chiar de tramvaiele noi pt. Cluj Napoca, polonezele PESA Swing?

Ma bucur, si reiterez public acest lucru, ca RATP Iasi are ca manager pe dl. Maricel Gherca: un profesionist adevarat, cu scoala, cu staif, cu bun-simt.

Si ma bucur de colaborarea cu RTE Chisinau. Sa speram ca la Iasi vor circula din nou troleibuze (de ce nu, cele asamblate la Chisinau) si tramvaie la Chisinau. Doamne, ajuta!

Ieşenii vor circula cu tramvaie second-hand încă 20 de ani!

* verdictul a fost dat ieri, încadrul întâlnirii de la Iaşi a transportatorilor publici din ţară * cu această ocazie, regiile din Iaşi şi Chişinău au semnat un protocol de colaborare

„Nu se poate fără tramvaie second-hand”. Afirmaţia îi aparţine preşedintelui Uniunii Române de Transport Public (URTP), Liviu Neag, totodată, directorul general al RATUC Cluj, prezent la Iaşi cu ocazia Adunării Generale a uniunii pe care o conduce. „Constat că transportul public din Iaşi este pe mâini bune. Datorită eforturilor deosebite ale administraţiei locale, aţi reuşit înlocuirea liniei de tramvai, investiţie extrem de costisitoare. Firesc, acum ne punem întrebarea dacă investiţia se justifică, atât timp cât pe o linie nouă continuă să ruleze tramvaie second-hand. Însă, trebuie să acceptăm faptul că nu se mai produc tramvaie noi în România. Ori, din această cauză, tramvaiele second-hand sunt şi vor fi singura soluţie în următorii 15-20 de ani. Îndeosebi cele aduse din Germania, ale căror preţuri sunt, să recunoaştem, simbolice”, a spus preşedintele URTP.

Tramvaiele din Germania sunt pe drum

În perioada 2007-2011, la Iaşi au fost reabilitaţi 31,65 km cale de rulare, iar municipalitatea se pregăteşte să aloce alte 163 milioane lei pentru înlocuirea a 11,4 km (2 Băieţi - Metalurgie, B-dul N. Iorga, Iaşi - Dancu şi Pd. Roş - CUG, spre finele anului). Modernizarea infrastructurii transportului electric a fost urmată de achiziţia de vagoane second-hand. Chiar săptămâna viitoare, la Iaşi va veni un nou lot de 13 vagoane aduse de la Augsburg, despre care directorul tehnic al RATP, Cristian Stoica, spune că sunt pe drum. „Ieri erau în Austria”, a precizat acesta. „Pentru moment, până la găsirea surselor de finanţare pentru achiziţia de mijloace de transport noi nu se poate altfel”, crede, la rândul său, Liviu Neag. În ţară, doar regia de transport din Oradea a reuşit achiziţia a zece vagoane noi.

Colaborare între Iaşi şi Chişinău

Întâlnirea a fost marcată de semnarea unui protocol de colaborare între RATP Iaşi şi Întreprinderea Municipală Regia Transport Electric Chişinău, act parafat de directorii Maricel Ghercă şi Gheorghe Morgoci. De asemenea, doi dintre foştii directori ai regiei ieşene, Constantin Cuza şi Neculai Abălaşei au primit distincţii pentru activitatea depusă în cadrul RATP Iaşi. „Mă uit la voi şi îmi este ciudă. Aveţi realizări la care eu nici nu visam. Mai mult, sunteţi sprijiniţi de Primărie. Eu n-am avut parte de aşa ceva”, a afirmat Constantin Cuza, director al RATC Iaşi (denumirea veche a RATP) în perioada ianuarie 1991 - februarie 1997.


http://www.evenimentul.ro/articol/iesen ... e-ani.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2012 08:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Tramvaiele GT8 au ajuns aseara in Iasi. Felicitari pt. achizitie!

Foto (facebook) si filmare in Suceava.

[youtube]i6nCrc1FTzU[/youtube]


Attachments:
GT8.jpg
GT8.jpg [ 88.76 KiB | Viewed 5184 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 May 2012 11:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Daca exista posibilitatea de a achizitiona autobuze (articulate) Van Hool, ex-STIB, cumparati-le! Silentioase, confortabile, aspectuoase...

Copou si Tudor Vladimirescu raman 3 luni fara tramvaie

Timp de 3 luni, tramvaiele nu vor circula pe Copou si in Tudor Vladimiescu, deoarece municipalitatea a decis blocarea liniilor pentru realizarea unor lucrari

In perioada 15 iunie - 15 septembrie, circulatia tramvaielor pe bulevardul Carol I si pe ruta Elena Doamna - Campus Tudor Vladimirescu va fi intrerupta. Astfel, din cauza lucrarilor efectuate la pasajul din Piata Mihai Eminescu si cele de modernizare la sinele de tramvai din Elena Doamna, transportul public de persoane se va efectua cu ajutorul autobuzelor. Pentru acoperirea acestor rute, municipalitatea a decis sa suplineasca numarul mijloacelor de transport cu 20 de autobuze second-hand, care vor fi achizitionate in aceasta luna. Reprezentantii Primariei Iasi au anuntat ca, din cauza bugetului redus, valoarea de achizitie a unui astfel de automobil va fi de maximum 19.500 de euro. "In ceea ce priveste inceperea lucrarilor la pasajul de la Fundatie si la liniile de tramvai de pe Muzicescu, aceste lucrari vor fi initiate dupa sesiunea de vara a studentilor, astfel incat sa ne permitem scoaterea tramvaielor de pe Copou. Pana atunci, va trebui sa finalizam licitatia pentru achizitia celor 20 de autobuze. Acestea nu vor fi noi, pentru ca nu avem bani, dar vom incerca sa aducem masini de calitate. Este criza si pe acest sector, nu se mai renunta atat de usor la autobuze", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.


http://www.bzi.ro/copou-si-tudor-vladim ... aie-286937


Attachments:
w560xh316_Copou_si_Tudor_Vladimirescu_raman_3_luni_fara_tramvaie.jpg
w560xh316_Copou_si_Tudor_Vladimirescu_raman_3_luni_fara_tramvaie.jpg [ 111.02 KiB | Viewed 5059 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 374 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group