TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Mar 2019 20:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: Mon 13 Oct 2014 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Palatul Culturii.

Colectia Mircea Velicu.


Attachments:
IASI.jpg
IASI.jpg [ 121.87 KiB | Viewed 8863 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Oct 2014 08:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Universitatea.

Colectia Mircea Velicu.


Attachments:
Iasi -Universitate.jpg
Iasi -Universitate.jpg [ 145.89 KiB | Viewed 8862 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Tue 14 Oct 2014 07:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Silviu wrote:
Piata Unirii, anul 1969.


Colectia Mircea Velicu.


Attachments:
unirii 69.jpg
unirii 69.jpg [ 204.4 KiB | Viewed 8845 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 04 Nov 2014 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Cutia cu bijuterii a d-lui Constantin Liviu-Rusu.


Attachments:
Karosa.jpg
Karosa.jpg [ 136.64 KiB | Viewed 8782 times ]
Iasi 1.jpg
Iasi 1.jpg [ 95.03 KiB | Viewed 8782 times ]
Iasi 2.jpg
Iasi 2.jpg [ 101.78 KiB | Viewed 8782 times ]
Iasi 3.jpg
Iasi 3.jpg [ 103.45 KiB | Viewed 8782 times ]
Iasi.jpg
Iasi.jpg [ 111.82 KiB | Viewed 8782 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 13:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Biblioteca Centrala Universitara “Mihai Eminescu”, anul 1970.

Sursa: Bogdan Butnariu.


Attachments:
BCU.jpg
BCU.jpg [ 186.33 KiB | Viewed 8448 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 31 Jan 2015 10:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Liceul Național.

Foto: M. Volbura. Anii '80.

Sursa: http://sanuuitam.blogspot.ro/2014/07/di ... vei-2.html


Attachments:
Iasi.jpg
Iasi.jpg [ 226.68 KiB | Viewed 9829 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Feb 2015 11:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Hotel Continental.


Attachments:
Hotelul Continental.jpg
Hotelul Continental.jpg [ 98.62 KiB | Viewed 9787 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 08 Mar 2015 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Din colectia Margareta Toderica.


Attachments:
Iasi.jpg
Iasi.jpg [ 150.73 KiB | Viewed 9738 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 11:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
Album 1998:
https://www.flickr.com/photos/66798019@ ... 7403941315


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 12:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
Poze 1996:
https://www.flickr.com/search/?w=59266939@N04&q=romania


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 12:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
Albumul lui Fototak, pentru fiecare oras, merita sa mai fie vizualizate din cand in cand, autorul mai upload-eaza poze constant:
https://www.flickr.com/photos/fototak/s ... 8308074835


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 20:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Visor wrote:


31 IS 7110


Attachments:
7110.jpg
7110.jpg [ 1.59 MiB | Viewed 9654 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Apr 2015 14:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Silviu wrote:
Visor wrote:
Poze 1996
31 IS 7110
Incredibil, mai circulau inca Roman 112 si IK 4 la Iasi in anul 1996! Ma surprinde placut aceasta performanta tehnica. La Brasov le casapisera demult (ultimele IK 4 in 1991 si ultimele R112 in 1993).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 05 Apr 2015 00:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Şi la Bucureşti mai circulau în 1995, iar ultimul Ik4 în mod sigur a circulat şi în 1996.
La Slatina, Romanurile 112 au circulat până în 2006.

Văd în poze că se adoptase o schemă unitară, pe fundal se vede un Timiş vopsit la fel. Acum, un ONG de iubitori de RATP (condus de angajaţi ai RATP!) vrea să impună o schemă unică de vopsire a RATP, ca o noutate... culmea, verde, pentru a simboliza ecologia. Ecologia unui oraş care desfiinţează troleibuze, unde autobuzele pe GPL stau (pentru că au fost hârburi de la bun început), unde toate tramvaiele (exceptând un GT4 modernizat şi câteva ST11 care mai mult stau) au acţionare reostatică şi unde se taie copacii din centru ca să se paveze cu piatră cubică. Se mai prevede şi re-tapiţarea scaunelor din tot parcul. De acord, e nevoie de unificare, dar cu ocazia RG/RK, nu făcută la greu la toate vehiculele, că costă (scuzaţi cacofonia).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 05 Apr 2015 16:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Dr2005 wrote:
Şi la Bucureşti mai circulau în 1995, iar ultimul Ik4 în mod sigur a circulat şi în 1996.
La Slatina, Romanurile 112 au circulat până în 2006.

Văd în poze că se adoptase o schemă unitară, pe fundal se vede un Timiş vopsit la fel. Acum, un ONG de iubitori de RATP (condus de angajaţi ai RATP!) vrea să impună o schemă unică de vopsire a RATP, ca o noutate... culmea, verde, pentru a simboliza ecologia.
Il vor face fericit pe un furnizor de vopsea (sau folie) verde. Ideea unificarii schemei de vopsire a parcului nu e nici rea si nici noua. La noi a prins mai mult in perioada interbelica, in rest s-a respectat totusi o vreme doar la Timisoara si Bucuresti. Verzi din cate stiu nu au fost pana acum in Romania decat autobuzele din Brasov, care in perioada 1932-1940 au avut o schema foarte frumoasa, asemanatoare Basel-ului. Probabil datorita Dictatului de la Viena si ocuparii Ardealului de Nord, s-a considerat apoi ca renuntarea la culoarea verde in Brasov va da o grea lovitura maghiarimii... Da, nu radeti, din pacate in tara noastra primitiva si culorile sunt politizate: daca e rosu, e musai comunist, daca e verde e musai unguresc, daca e negru e de doliu, maro nu merge etc etc etc. Atat poate da putul gandirii. Oricum, decat o schema penibila si inestetica precum a Timisoarei actuale, mai bine lipsa. Si mai este un aspect: in momentul in care devii "european respectabil" si ai schema de culoare, cam trebuie sa renunti la reclamele care invadeaza cancerigen toata caroseria, sa ai casete de traseu si ele ca in Europa, numere de parc discrete dar bine vizibile...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Apr 2015 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
"Angajatii de la RATP Iasi" ce conduc ONG-ul respectiv, n-au o idee rea. In plus, angreneaza alti oameni, ceea ce trebuie sa faca un ONG. Si nu ei au distrus reteaua de troleibuze, nici nu au GPL-izat rable, nu au taiat teii...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 08:25 
Brassovia wrote:
Verzi din cate stiu nu au fost pana acum in Romania decat autobuzele din Brasov

Autobuzele Roman 112UD din Medgidia (IJTL Constanta-A7) erau vopsite undeva in perioada 1977-1986, cand am locuit acolo, in schema "traditionala" pentru Roman 112UD, insa erau si autobuze rosu/crem, si autobuze verde/crem, un verde inchis cam cum e cel cu care am scris.
Perioada exacta nu o mai stiu, cel mai probabil prin 1983-1984, in ultimii ani parcul era majoritar din DAC 117UD intr-o stare jalnica, pe vremea aia nu facusem legatura, dar acum ma gandesc ca erau cazaturi de pe la ITB, data fiind si schema de vopsire, si lampile de semnalizare tip "Tatra", prezenta lampilor de semnalizare pe elementul metalic median al burdufului, probabil elemente de "artizanat" tip ITB/URAC.


Top
  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 13:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Catalin Ghita wrote:
Brassovia wrote:
Verzi din cate stiu nu au fost pana acum in Romania decat autobuzele din Brasov

Autobuzele Roman 112UD din Medgidia (IJTL Constanta-A7) erau vopsite undeva in perioada 1977-1986, cand am locuit acolo, in schema "traditionala" pentru Roman 112UD, insa erau si autobuze rosu/crem, si autobuze verde/crem, un verde inchis cam cum e cel cu care am scris.
Ma refeream la culoarea verde ca si culoare aleasa intentionat de un transportator pentru a fi folosita la intregul parc, ca altfel autobuze/troleibuze vopsite intamplator cu verde, din fabrica sau cu ocazia reparatiilor, au fost destule in Romania.

Au existat patru scheme originale de culoare cu verde-inchis pe fond crem sau alb, folosite de "Autobuzul" pentru Roman 112 UD:
- in 1975 (vara), schema cu trei dungi si bot colorat;
- in 1976-1977, schema cu o singura dunga imediat sub geamuri si bot colorat si cea doar cu dunga respectiva sub geamuri;
- in 1978-1979, schema cu doua dungi foarte groase.
Troleibuzele Dac-Romania 112E au avut si ele o schema cu verde (doua dungi groase), livrata la inceputul verii anului 1977 la Constanta (in acelasi lot consistent ce continea si alte vehicule vopsite similar, dar cu albastru-intens, rosu-visiniu si rosu-portocaliu - toate avand numerele cuprinse intre 330 si 369, daca nu ma insel).

Si o intamplare in sprijinul celor afirmate mai sus despre "politizarea culorilor".
In vara lui 1975, I. T. Brasov a primit de la uzina doua autobuze Roman 112 UD, unul cu trei dungi albastre pe fond alb, altul cu trei dungi verzi pe fond crem (acesta din urma fara geamuri inferioare la usile 2-3). Mai avea in dotare alte doua frumoase autobuze albastre-total sub geamuri, de vreo doua luni, si care (culmea!) isi vor pastra aceasta culoare pana la momentul retragerii lor. Vehiculele livrate veneau pe rotile lor pe sosea si se presupune ca un delegat facea anterior receptia la Bucuresti, la iesire din uzina. Directorul de atunci al I. T. Bv. a refuzat pur si simplu vehiculele livrate, dupa ce acestea ajunsesera deja la poarta garajului de pe Str. 13 Decembrie, pe motiv ca unul era verde (!). Era de notorietate aversiunea sa fata de aceasta culoare. S-a facut apoi un troc (nu stiu cat de legal...) cu Autobaza 2 ITA Brasov, aceasta preluand cele doua autobuze - cel albastru fiind inmatriculat cu nr. 31-BV-5593 si circuland ani de zile pe traseul Predeal, iar cel verde fiind inmatriculat 31-BV-5574. In schimb, I. T. Bv. a luat de la ITA doua alte autobuze Roman sosite in aceeasi perioada si care erau cu dungi rosii. Deci: verde niet! (sau "nem!", mai bine zis)... Bine, nu a fost singura ocazie in care respectivul director, urcat in tron pe criterii pur politice, si-a dovedit competenta.

Scuze de off-topic, dar culoarea verde in Romania are niste (false) probleme, care meritau zic eu putina atentie. Posibil ca si revopsirea intregului parc de vagoane de calatori CFR la mijlocul anilor 80 sa fi avut exact acelasi motiv (dar invocat la nivel mult mai inalt), fiind tocmai era nationalismului-ceausist-comunist cel mai gretos. Poate continuam discutia in alt topic mai potrivit, nu stiu acum unde s-ar putea regasi un astfel de subiect...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 May 2015 08:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Silviu wrote:
"Angajatii de la RATP Iasi" ce conduc ONG-ul respectiv, n-au o idee rea. In plus, angreneaza alti oameni, ceea ce trebuie sa faca un ONG. Si nu ei au distrus reteaua de troleibuze, nici nu au GPL-izat rable, nu au taiat teii...


Imi place rezultatul.

Foto: radub.


Attachments:
146.jpg
146.jpg [ 99.79 KiB | Viewed 9293 times ]
146i.jpg
146i.jpg [ 82.25 KiB | Viewed 9293 times ]
231.jpg
231.jpg [ 82.23 KiB | Viewed 9293 times ]
231i.jpg
231i.jpg [ 105.05 KiB | Viewed 9293 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 17 May 2015 15:53 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 164
In opinia mea, un autobuz si un tramvai vopsite/colantate pe banii unei firme - in conditiile in care vehiculele sint dupa aia pline de reclama producatorului - sint doar reclama gratuita. 20 - 30 de litri de vopsea i-au costat mai putin decit reclama pe 6 luni.
Da, un contract avantajos pentru unificarea schemei de vopsire pentru intreagul parc de vehicule de un tip ar fi o sponsorizare laudabila, altfel e doar un mic "aranjament".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 May 2015 15:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
1689 wrote:
In opinia mea, un autobuz si un tramvai vopsite/colantate pe banii unei firme - in conditiile in care vehiculele sint dupa aia pline de reclama producatorului - sint doar reclama gratuita. 20 - 30 de litri de vopsea i-au costat mai putin decit reclama pe 6 luni.
Da, un contract avantajos pentru unificarea schemei de vopsire pentru intreagul parc de vehicule de un tip ar fi o sponsorizare laudabila, altfel e doar un mic "aranjament".
Intr-adevar, tot episodul pare desprins dintr-un "film pentru prosti". Aproape nu-mi vine sa cred ca mai exista si persoane care se entuziasmeaza ca... au fost revopsite la o regie 2 (doua) vehicule. Basca ca au furat fara rusine schema din Basel, probabil pe principiul "aceia sunt baselezi, noi suntem basisti, deci avem o radacina in comun (bas!)". Oameni buni, mai cercetati istoria si geografia si aruncati-va din creier fixatiile anilor 80-90 (cand se repeta la infinit ca nu se pot procura vopsele, dar se vopseau la greu Dacii si balcoane inchise, cu vopsea furata).

Eu unul nu voi credita cu ingaduinta aceasta mostra de derizoriu demn de Organizatia Pionierilor din R.S.R., mai ales pentru ca imi aduce aminte alta "initiativa de lemn", de data aceasta din Brasov (aka Iasov), in urma careia au fost vopsite exact tot in aceasta culoare exact tot 2 (doua) autobuze DAC 112UDM (nr. 505 si 513 ale RATBv). Dar macar au avut decenta sa nu faca reclama pe ele, decat la furnizorul de echipament (catalizatori?) Roman S.A., care sigur a fost platit, nu a sponsorizat nimic din acele amarate asa-zise "ecologic bus".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Jul 2015 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Bulevardul Anastasie Panu.

Foto: Ceciliu Tabără.


Attachments:
Iasi 2003.jpg
Iasi 2003.jpg [ 74.49 KiB | Viewed 8804 times ]
Iasi 2003 a.jpg
Iasi 2003 a.jpg [ 122.16 KiB | Viewed 8804 times ]
Iasi 2003 b.jpg
Iasi 2003 b.jpg [ 95.06 KiB | Viewed 8804 times ]
Iasi 2003 c.jpg
Iasi 2003 c.jpg [ 86.69 KiB | Viewed 8804 times ]
Iasi 2003 d.jpg
Iasi 2003 d.jpg [ 83.32 KiB | Viewed 8804 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 14 Jul 2015 19:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
Foto: Paul van Baarle - 1983, flickr.com


Attachments:
19467579248_40930d15e5_h.jpg
19467579248_40930d15e5_h.jpg [ 758.39 KiB | Viewed 8723 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 18 Jul 2015 23:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Se vede si un troleibuz.

http://www.ebay.com/itm/BG27769-iasi-ro ... 1689798979


Attachments:
Spre Copou.JPG
Spre Copou.JPG [ 482.25 KiB | Viewed 8666 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Aug 2015 21:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
Foto: James Buckley, scan Greg Sommers - sursa ebay.com

ORIGINAL TROLLEY SLIDE Iasi Romania 96-82 Scene;July 1969


Attachments:
iasi.JPG
iasi.JPG [ 317.86 KiB | Viewed 8451 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
...


Attachments:
iasi.jpg
iasi.jpg [ 120.89 KiB | Viewed 8429 times ]
iasi-1.jpg
iasi-1.jpg [ 175.4 KiB | Viewed 8429 times ]
iasi-2.jpg
iasi-2.jpg [ 130.2 KiB | Viewed 8429 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Nov 2015 22:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Bulevardul Socola.

Sursa: "Iași - mic îndreptar turistic 1963, Editura Meridiane, București".


Attachments:
Socola.jpg
Socola.jpg [ 131.4 KiB | Viewed 7826 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 05 Dec 2015 11:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Palatul Braunstein.

Foto: Alexandru Florescu.


Attachments:
Palatul Braunstein.jpg
Palatul Braunstein.jpg [ 168.56 KiB | Viewed 7736 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Jan 2016 12:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47220
Trasee de troleibuz...


Attachments:
garaj RATP -interior 607 e.jpg
garaj RATP -interior 607 e.jpg [ 110.46 KiB | Viewed 7494 times ]
garaj RATP -interior 607 f.jpg
garaj RATP -interior 607 f.jpg [ 99.79 KiB | Viewed 7494 times ]
garaj RATP -interior 607 g.jpg
garaj RATP -interior 607 g.jpg [ 119.4 KiB | Viewed 7494 times ]
garaj RATP -interior 607 h.jpg
garaj RATP -interior 607 h.jpg [ 102.36 KiB | Viewed 7494 times ]
garaj RATP -interior 605 n.jpg
garaj RATP -interior 605 n.jpg [ 100.54 KiB | Viewed 7494 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 02 Jan 2016 15:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
Foto: Thomas E. Fischer, Lars F. Richter, sursa Blickpunkt Straßenbahn


Attachments:
rojassy.jpg
rojassy.jpg [ 69.77 KiB | Viewed 7540 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group