Din ciclul "
Liberalul daca nu-i fudul, par'ca nu e liberal destul", iata ce promite un candidat la primaria din Iasi:
http://www.iasicastiga.ro/revista-prese ... inele-ratp
Dumitru Oprea, candidat la Primaria din Iasi wrote:
Primul lucru pe care il fac daca ajung primar este sa scot sinele din zona Garii.
Quote:
Acesta il acuza pe primarul Gheorghe Nichita ca a demarat modernizarea liniilor de tramvai pentru a accesa banii din credit. Insa calitatea sinelor lasa de dorit...
Cum a constatat nenea asta calitatea sinelor e o problema la care voi reveni mai jos.
Quote:
Cea care l-a deranjat cel mai mult a fost imaginea de pe strada Garii, unde a inceput reabilitarea sinelor de tramvai. Dumitru Oprea candidat PDL la primarie "Stiti ce se pun in loc? Acea sina de tramvai care acum o suta de ani a deschis tramvaiele europene. Duceti-va in Europa ca se pun sine care formeaza un ecartament larg pentru adevarate metrouri de suprafata. Mi- e drag la Strasbourg, scara este atata, un copil de un an face pasul si intra in metrou"
Cine este acest profesoras, ajuns ceva mai sus in ierarhia universitara decat obscurul sau coleg Costica Simirad? Spre deosebire de acesta din urma, Oprea n'are insa pregatire tehnica, asa ca aberatiile sale despre ecartament si despre metrou ar trece drept amuzante, daca le-ar spune la "Duminica in Familie" sau "Stupize, stupize".
Spuse insa de un candidat la primarie, pe deasupra si cadru universitar, sunt o mare problema. Mai intai de toate, daca prin absurd Nikita ar pune la loc sina tocmai scoasa de acolo, aceasta n'are suta de ani, ci 25 ani de impliniri revolutionare + prabusiri contrarevolutionare. Nu doar ca n'a nimerit-o, dar linia care se repara acum este una din liniile noi deschise in oras, pe vremea cand se mai extindea transportul in comun, dar a fost construita in stilul epocii de aur si necesita inlocuirea completa.
In continuare, Mitica ne vorbeste despre linia de tramvai veche de 100 ani pe care Nikita o inlocuieste cu una veche tot de 100 ani. Pentru Mitica, ecartamentul de 1000 e depasit, fiind inlocuit cu unul mai mare, precum hard-diskul de 120G cu unul de 500. Evolutia tramvaiului pentru Mitica se masoara in cresterea ecartamentului.
Mai mult, Mitica ne invita si prin Europa, pe unde probabil ca a prins niste deplasari, ca de aia e bine sa fii sef. Evident, s'a plimbat si prin Franta, unde a vazut ca tot mai multe orase
RE-introduc tramvaiul, (re)construindu-l dela zero si folosind tehnologia de ultima ora. Intamplator, in Franta, ca si in multe orase europene, producatorii de material rulant urban folosesc ecartamentul de 1435 mm. Altii, printr'o tara cu un relief mai abrupt ca acela din Iasi, folosesc aproape exclusiv ecartamentul metric la tramvaie si chiar la trenuri regionale, in timp ce in Germania mai exista inca orase mari cu ecartamentul metric, ca la Iasi. Tramvaiul iesean a fost construit de nemti, care foloseau atunci ecartament metric. Pe vremea aceea, cand nemtii proiectau viitoarele linii contestate astazi de Mitica, nu stiu daca familia lui descoperise macar sandalele, dar acum, ajuns om mare, el contesta ceva pe motiv ca e reparat de contracandidatul sau. Daca domniei sale ii e drag de cum se urca in tramvai un copil de un an, tot nu inteleg ce treaba are podeaua joasa cu ecartamentul.
In aceeasi Europa, Elvetia are cam tot ecartament metric, Belgia la fel cu exceptia Brusselsului (nu ma corectati, l-am scris in cealalta limba "belgiana"), iar in Germania, orase ca Mannheim si Ludwigshafen sunt interconectate printr'o retea pe 1000mm folosita in comun cel putin pe unele portiuni de 4 companii de transport, cu vehicule ce variaza dela tramvaie vechi ca acelea din Iasi pana la metroaie in care Mitica poate vedea plodul german de 1 an facand pasul inauntru, la fel ca la Strassburg, un fost oras german, dar asta e off-topic deja.
acelasi individ, in alt articol wrote:
Dupa ce ajung primar, primul lucru pe care am sa-l fac va fi sa scot sinele schimbate acum de Nichita
Dincolo de prostie sau nepricepere, aceasta afirmatie este dovada ca in orasul moldav politica este un cancer care roade totul fara mila, aducand orasul la nivelul anului 600, cum chiar acest individ cancerigen a afirmat in articolul prezentat (vezi linkul). Daca ar fi prost, consilierii sai n'au voie sa fie. Si in SUA, un actor prost (dupa unii care i-au vazut filmele), a condus bine America impreuna cu o echipa buna de consilieri. Afirmatia lui Oprea ascunde insa interese contra tramvaiului si a transportului in comun, la fel ca si in Bucuresti, unde terenurile de sub depouri valoreaza mai mult ca cladirile si tramvaiele din ele.
Nu intamplator, o oarecare modista, candidata si ea la postul de mare jefuitor al orasului, s'a retras pe motiv ca programul ei este similar cu al lui Oprea, pe care ea il sustine. Se zvonea pe vremuri ca sotul modistei vroia sa puna si el mana pe garajul de autobuze si pe un depou, sa faca acolo o shoppingarie s'o bage sub nasul celuilalt parvenit, distrugatorul strandului de langa Palat. Acum, Mitica vrea sa desfiinteze vechitura de 100 ani ca sa faca el metrou strassburghez, dar va uita si el ca Nikita cu troleibuzul, pe motiv ca e mai bine ca vis-a-vis de gara sa mai fie o shoppingarie si un bisnitz-center, ca doar in epoca bisnitarilor traim.
Daca tot am vorbit de modista, iata si ce spune ea despre tramvai:
Quote:
Liniile de tramvai-cursa cu obstacole pentru soferi
http://irinapentruiasi.blogspot.com/200 ... acole.htmlCa din lipsa de fonduri primaria carpeste pe langa linii, e adevarat, dar cu ce bani va face atunci Mitica Oprea metroul pentru puradei de un an?
Nu vreau sa fac politica, dar la asemenea marsavii care favorizeaza dubele clientilor politici, nu pot spune decat ca tot ce contine cuvantul
liberal ma face sa parafrazez din nou niste versuri, care din pacate sunt rezultatul faptelor celor care ii voteaza pe cei din cauza carora se traieste atat de prost.
DJuletzul wrote:
Liberalos, que asco que me dais,
pero la verdad, es que todos sois muy g***.
Cuando os miro, quiero vomitar,
y arrancaros la cabeza.