A fost ,,restaurat" în grabă în 2008, în fapt i s-a făcut doar o revizie curentă, ocazie cu care s-au pus pe el inscripţiile vechii IJTL, dacă tot era vorba de o revopsire. La acel moment se ştia că Tatrele nu vor apuca anul nou, aşa că nu s-au băgat prea mulţi bani în el. A mai circulat câteva luni, fiind apoi retras odată cu T4D-urile şi fiind păstrat ca vagon utilitar al Depoului Dacia. Practic, din 2008 până în prezent nu a mai ieşit din depou, fiind folosit la diverse manevre. Evident, regimul ăsta de ,,măgar" a dus la agăţarea şi ruperea pantografului (înlocuit cu caricatura din poză), iar vagonul a fost ţinut în curte cu uşile deschise non-stop, astfel că melamina s-a umflat până a căzut şi a fost aruncată. Acum câteva luni s-a defectat (după aproape 10 ani de chin prin depou) şi sunt slabe speranţe să fie reparat în viitorul apropiat. Ar trebui precizat că conducerea RATP (sau cum i-o mai spune) nu a avut deloc la suflet Tatrele. A fost păstrat doar 262 (cel mai probabil la insistenţele celor din depou), care apoi nu a participat la nicio acţiune specială, spre deosebire de AEG şi de V56, ba până chiar şi Be 4/4-urile au fost plimbate pe la unele parade. Dar despre Tatra nicio vorbă, o putem adăuga unei liste de vehicule ,,uitate" prin depourile RATP, alături de un Timiş 2 cu remorcă, un V2A-M, un GT5, un ST7 şi un Ik4 fără motor folosit pe post de magazie. Poate şi conducerea a uitat de ele, mai ales că forumul neoficial al RATP - condus cu o mână de fier de un angajat linguşitor al conducerii (să nu o zic altfel; ştii tu şi care e forumul şi care e angajatul) - nu conţine foarte multe referiri la ele, limitându-se la fotografii de epocă şi atât, fără multe discuţii despre exemplarele rămase (probabil ce nu convine RATP e şters, îmi vine greu să cred că din zecile de utilizatori din zonă, niciunul nu pune măcar o întrebare despre ce se află în depou).
Să sperăm că nu vor avea soarta ,,frăţiorilor" din parcul istoric al STB, care sunt scoşi la vânzare la fier vechi. Deşi Iaşiul a mai avut experienţe asemănătoare, întreg parcul de troleibuze de la momentul desfiinţării, precum şi autobuzele existente atunci sfârşind la fier vechi confiscate de fisc, inclusiv un autobuz Saviem SC 10U dat în folosinţă gratuită unui sat pentru transportul elevilor. Autobuzele au mers la fier vechi prin forţe proprii.
|