TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 23 Nov 2019 00:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 May 2011 16:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
7002 II


Attachments:
7002.jpg
7002.jpg [ 117.43 KiB | Viewed 3102 times ]
7002a.jpg
7002a.jpg [ 128.06 KiB | Viewed 3102 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 May 2011 16:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
7021


Attachments:
7021w.jpg
7021w.jpg [ 100.77 KiB | Viewed 3101 times ]
7021.jpg
7021.jpg [ 123.15 KiB | Viewed 3101 times ]
7021a.jpg
7021a.jpg [ 152.59 KiB | Viewed 3101 times ]
7021e.jpg
7021e.jpg [ 91.81 KiB | Viewed 3101 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 May 2011 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
7022


Attachments:
7022.jpg
7022.jpg [ 96.06 KiB | Viewed 3100 times ]
7022a.jpg
7022a.jpg [ 146.05 KiB | Viewed 3100 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 May 2011 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
Nu demult, reatepistul si reatepista de serviciu pe forumurile patriei arata ca o mare realizare in mandatul Nichita este eliminarea dubelor din transportul public iesean. Pristavii...

Da, este o realizare, dubele RATP sa circule. N-a suflat o vorbulita despre dubele SC Unistil SRL Barlad ("prietenii" stiu de ce). Atat autobuzele cat si microbuzele firmei cu sediul social in Barlad sunt niste fiare vechi si murdare.

IS 06 FWJ


Attachments:
is 06 fwj.JPG
is 06 fwj.JPG [ 117.04 KiB | Viewed 3087 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 May 2011 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
IS 42 LUP


Attachments:
is 42 lup.JPG
is 42 lup.JPG [ 96.28 KiB | Viewed 3086 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Sep 2011 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
Unistil a cumparat 12 autobuze Mercedes

Peste 300 de mii de euro a investit patronul SC Unistil SA in 12 autobuze second-hand. Fabricate in anii 2000, acestea au fost aduse ieri la Iasi. Cu o capacitate de peste 100 de locuri fiecare, ele vor intra in curand pe traseele 121, 44 si 27. Pe traseul 29, Podu Ros - Tomesti, sefii Unistil vor sa introduca un autobuz articulat, cu o capacitate totala de 160 de locuri. Autobuzele Mecedes au fost aduse din Elvetia, unele dintre ele avand sub 300 de mii de kilometri la bord. "Toate autobuzele au Euro 2 si Euro 3 si vor inlocui o parte dintre cele cu care circulam in acest moment pe trasee. Opt din cele 12 autobuze vor circula pe traseul 121, cel articulat va merge la Tomesti, iar restul pe 44 si pe 27. Sunt autobuze foarte bune si nu au multi kilometri la bord pentru ca au circulat in Elvetia fie pentru compania de posta, fie au deservit avioanele prin aeroporturi. 11 autobuze au o capacitate intre 97 si 104 locuri, iar cel articulat poate transporta 160 de pasageri", a declarat Vasile Puscasu, patronul Unistil SA.

Conform acestuia, odata cu introducerea autobuzelor pe trasee se va schimba si tinuta angajatilor. "Am dat comanda de costume, camasi si cravate pentru soferii care vor circula pe autobuzele noastre. Pentru dispeceri si taxatori am achizitionat veste si sepcute pentru ca toata lumea sa-i recunoasca. Vrem sa schimbam imaginea firmei si sa oferim un transport de o calitate cat mai buna", a adaugat Puscasu.


http://www.bzi.ro/unistil-a-cumparat-12 ... oto-239239


Attachments:
IMAG0772.jpg
IMAG0772.jpg [ 59.7 KiB | Viewed 3009 times ]
IMAG0774.jpg
IMAG0774.jpg [ 65.43 KiB | Viewed 3009 times ]
IMAG0783.jpg
IMAG0783.jpg [ 56.36 KiB | Viewed 3009 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Jun 2014 08:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48744
I s-a dat Unistilului trasee, sa faca bani, evident. Astfel isi justifica prezenta la Iasi. Repede au demontat reteaua troleibuzului 44, sa nu intrebe cinvea de ce a cedat RATP-ul acest traseu.

Se tot lauda RATP-istii ca investesc in infrastructura tramvaiului (este un motiv de lauda, de acord, mai ales ca au folosit cofinantari europene). Dar de desfiintarea retelei de troleibuz, comparabila ca lungime cu cea a tramvaiului), nu sufla nimeni nici o vorba.

Puscasu? Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP, veriga puternica a acestui lant infractional.

Unistil, CĂPUȘA de pe spatele RATP Iași. Cât este CIUBUCUL LUI VASILE PUȘCAȘU

Am negociat direct cumpărarea de autobuze din Olanda. Cu tot cu transport, preţul mediu este cu 4.000 de euro mai mic/bucată. De când şi-a fixat baza la Iaşi, SC Unistil, firma lui Vasile Puşcaşu, nu face decât să muşte câte o felie zemoasă din RATP. Ultimul tun i-a adus lui Vasile Puşcaşu câteva zeci de mii de euro. În Europa, autobuzele similare ca performanţe şi an de fabricaţie cu cele aduse de Puşcaşu costă, în medie, până la 10.000 de euro cu taxe incluse. Ele au ajuns la RATP cu peste 18.000 de euro bucata, fără TVA.

Câteva click-uri de mouse, puţină engleză şi disponibilitatea de a găsi oferte ar fi putut salva peste 150.000 de euro din bani publici. Este diferenţa plătită de RATP pentru ca SC Unistil, firma lui Vasile Puşcaşu, să câştige o licitaţie prin care a livrat ieşenilor încă 40 de ruine pe roţi, scoase din circulaţie în oraşul olandez Haga.

Practic, adăugând cheltuielile de transport pentru 40 de şoferi, cele de cazare, diurnele şi taxele plătite de Unistil pentru a livra cele 40 de autobuze DAF din Olanda, la preţurile vehiculate pe piaţa europeană, rezultă un preţ cu mult sub cel la care maşinile au ajuns în administrarea RATP Iaşi. Este afacerea perfectă prin care Vasile Puşcaşu a mai trecut încă un an de criză.

Licitaţie de 3,354 milioane de lei

Autobuzele aduse de SC Unistil la RATP Iaşi, în cadrul unei licitaţii care a avut loc în luna octombrie 2013, au fost plătite cu 3,354 milioane de lei fără TVA – 745.511 euro, la un curs de 4,5 lei pentru un euro. Preţul pentru fiecare autobuz plătit de la bugetul local a fost de 83.750 de lei (18.637 euro) fără TVA. Conform condiţiilor licitaţiei, preţul de adjudecare trebuia să includă şi achitarea taxelor de înmatriculare.

La licitaţie s-a prezentat o singură firmă, cea a lui Vasile Puşcaşu, care a şi câştigat-o. Mai ales că fusese acordat punctaj mai mare dacă firma se angaja să aducă 40 de autobuze de acelaşi tip. În urma adjudecării, firma lui Puşcaşu a adus la Iaşi 40 de autobuze Daf Den Oudsten Alliance City B96, din oraşul olandez Haga.

Firma de la care le-a cumpărat a fost Womy, un dealer de autobuze second hand olandez. Autobuzele sunt fabricate între 1998 şi 2001, cele mai multe fiind din 1999 şi 2000, au normă de poluare Euro 2 şi au aer condiţionat doar pentru cabina şoferului. Puterea motoarelor este de 195 kw, au cutie automată de viteze şi peste 700.000 de kilometri parcurşi în cei 14 ani în care au circulat în Olanda. În plus, motoarele lor sunt mari consumatoare de motorină: conform fişei tehnice a motorului, acestea înghit mai bine de 40 de litri de motorină la suta de kilometri în regim urban.

Cheltuielile pentru import

Care au fost costurile la care Unistil ar fi putut importa autobuzele de la Haga? Între Iaşi şi Haga, pe şosea, sunt puţin peste 2.000 de km. Este de presupus că a deplasat acolo un singur autocar cu 40 de şoferi de autobuz. Pentru drum sunt necesare două zile, dar pot fi calculate chiar şi trei zile. În acest caz, diurnele pentru şoferi au fost de 3.944,6 euro (diurna legală de 32,60 de euro, pentru 41 de oameni, pentru 3 zile – drumul dus), la care se adaugă 20 de camere de hotel, pentru două nopţi - 1.000 de euro şi motorina consumată de vehiculul folosit la plecare – 800 de euro (la un consum de 30 de litri la suta de kilometri).

În total, pentru drumul dus, suma maximă a fost de 5.744,6 euro. Pentru drumul de întoarcere este de presupus că s-a folosit aceeaşi sumă, la care se mai adaugă şi motorina celor 40 de autobuze: 30 de litri la sută înseamnă, pentru distanţa de la Haga la Iaşi, 600 de litri de motorină – 800 de euro, pentru fiecare autobuz. Pentru 40 de autobuze suma maximă pentru combustibil a fost de 32.000 euro.
Împreună cu suma folosită la dus rezultă că, pentru aducerea în ţară, Unistil a cheltuit, la 40 de autobuze, 43.489,2 euro. La această sumă s-a adăugat, în sfârşit, şi contravaloarea taxei de înmatriculare, care a intrat tot în sarcina Unistil: 1.210 euro pentru fiecare autobuz, la o vechime de 13-14 ani, cu motor Euro 2 şi capacitate cilindrică de 5.500 cc – un total de 48.400 euro pentru cele 40 de autobuze. Se poate spune astfel că totalul cheltuielilor a ajuns la 91.889,2 euro. Împărţită la 40, suma este de 2.297,23 euro pentru fiecare mijloc de transport.

Cu alte cuvinte, profitul lui Vasile Puşcaşu începea dacă reuşea să găsească pe piaţă autobuze mai ieftine de 16.340 de euro pe bucată. Acesta a fost preţul plătit de RATP, scăzând costurile cu importul.

Preţurile din UE

Am negociat telefonic şi prin mailuri cu firma olandeză de la care a cumpărat Unistil. Dealerul refuzat să ne spună preţul tranzacţiei cu firma lui Puşcaşu, sub rezerva confidenţialităţii, dar ne-a prezentat o ofertă completă, precizând că au chiar şi un om care ne poate contacta direct în România.

În oferta remisă se găsesc maşini cu mult mai ieftine de 10.000 de euro, cu motorizări, număr de scaune, cilindree şi norme de poluare apropiate sau identice cu autobuzele cumpărate de Unistil. Astfel, pentru autobuze din 2000 sau 2001, cu peste 30 de locuri pe scaune, cu motor euro 2 şi peste 700.000 km parcurşi, cu cutie automată de viteze şi cu suspensii pneumatice, fără aer condiţionat, cu trei uşi, preţurile pleacă de la 7.500 de euro şi ajung la maxim 14.500 euro, în funcţie de aspect şi stare. În aceste condiţii, media preţurilor este undeva la 10.000 de euro.

Chiar firma care a vândut 40 de autobuze către Unistil care, la rândul său, le-a dat Primăriei, are la vânzare, în continuare, Daf-uri – modele diferite, înmatriculate în anul 2000, cu maxim 14.500 de euro.

Câştig net: între 80.000 şi 240.000 de euro

Cei de la departamentul de vânzări ai Womy, firma olandeză de la care au fost achiziţionate autobuzele, au fost de acord să stabilească o întâlnire, fiind dispuşi să vină în România. “În semn de respect pentru relaţia cu un partener de afaceri de-al nostru refuzăm să comunicăm valoarea la care Unistil a cumpărat autobuzele de la noi”, a precizat Niels van der Burgt, de la Departamentul Vânzări al Womy, întrebat despre preţul la care au ieşit autobuzele pe poarta lor. În cazul în care “capacul” Unistil în contracul autobuzelor a fost de doar 2.000 de euro, este de presupus că firma lui Puşcaşu a câştigat cel puţin 80.000 de euro în câteva zile. Aceasta, dacă ar fi cumpărat autobuzele la preţul maxim de 14.500 de euro. La un preţ mediu de 10.000 de euro pe bucată, câştigul la 40 de autobuze este de 240.000 de euro.

Nu s-a postat anunţul pe site-ul european

„Nu ai cum să cheltuieşti altfel banii, te obligă legea să faci licitaţie. Eu, Primărie, puteam să-i spun acelui furnizor din Olanda să vină el la licitaţie, dar nu puteam cumpăra direct. Puteam şi să publicăm un anunţ pe site-ul european de licitaţii şi să fi venit cei din afară, dacă valoarea era mare”, ne-a spus viceprimarul Marius Dangă, în subordinea căruia se află RATP. Anunţul pe site-ul european de licitaţii nu a fost postat.

Contactat telefonic, Vasile Puşcaşu a ascultat întrebările puse de 7EST legate de achiziţia autobuzelor, dar a refuzat să răspundă: “Sunt la Poiana Braşov cu familia, sunt cu copiii pe pârtie, vorbim săptămâna viitoare”.

Estimare impecabilă

La licitaţia organizată de Primărie pentru cele 40 de autobuze sh suma iniţială estimată a fost de 3.354.838,71 de lei. Suma la care Unistil a câştigat licitaţia a fost de 3.354.800 de lei. O diferenţă de doar 38,71 de lei faţă de estimarea Primăriei.

Cum a căpuşat Unistil RATP-ul

Primăria a luat de la RATP 6 trasee – cinci de autobuz şi unul de microbuz – pe care le-a făcut cadou Unistil, deşi regia autonomă locală le putea acoperi. RATP a rămas cu 8 trasee de autobuz, 3 de microbuz şi 8 de tramvai.

În plus, Unistil şi-a făcut bază în Tudor Vladimirescu, la garajele RATP. “Ei plătesc redevenţă pentru că ocupă acolo birourile şi o hală. Nu ştiu valoarea acelei redevenţe”, ne-a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Unistil a mai dat o lovitură când a suflat de sub nasul RATP benzinăria regiei, de lângă garajele din Tudor. “Au câştigat-o la o licitaţie făcută de ANAF. Fusese scoasă la vânzare în contul datoriilor noastre”, ne-a mai spus Adrian Mihai.

Cine este Puşcaşu?

Proprietar, în trecut, al unei firme de cablu tv la Piatra Neamţ, apoi al unei firme locale de transport public din Bârlad, Vasile Puşcaşu, patronul Unistil, a devenit cunoscut în Iaşi în momentul în care a cumpărat Motelul Bucium, pe care l-a renovat. Pentru 2012, Unistil, societatea lui Puşcaşu, a raportat pierderi de 331.241 de lei, la o cifră de afaceri netă de 16,7 milioane de lei. Conform fişei de la Finanţe, Unistil are 261 de angajaţi. Mai nou, Vasile Puşcaşu are şi ambiţii politice: a devenit preşedintele UNPR Iaşi.

Foto 1: DAF (stânga) adus de Unistil de la Haga: 18.637 euro (fără TVA), preţ plătit de RATP; SETRA (dreapta sus): 8.900 euro, identic cu DAF (700.000 km, 3 uşi, aer condiţionat doar în cabină); SCANIA (dreapta jos): 7.500 euro, identic cu DAF.

Foto 2: Autobuze Volvo, cu aceleaşi caracteristici ca DAF, dar au în plus aer condiţionat în interior şi costă doar 10.000 de euro.

Foto 3: Interiorul de la DAF-urile importate de Unistil: rugină pe uşi.


http://7est.ro/exclusiv-7est/anchete/it ... egral.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 61.94 KiB | Viewed 1735 times ]
2.jpg
2.jpg [ 88.5 KiB | Viewed 1735 times ]
3.jpg
3.jpg [ 82.25 KiB | Viewed 1735 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group