TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 26 Mar 2019 05:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008 12:20 
A inceput montarea macazului dela Gara, dinspre str. Garii spre Podul de Piatra. Acest macaz va permite accesul tramvaielor din centru spre Podul de Piatra, ca urmare a posibilei inceperi a modernizarii liniei in zona Billa/str Arcu.
Datorita acestei modificari este posibil ca linia 3 sa mearga pana la Podul de Piatra, pentru ca pana in Canta ar fi prea lung traseul. Problema ar fi insa unde se va amplasa statia daca va merge spre Podul de Piatra, liniile afectate fiind 3 si 6, fiind posibil ca sa reapara statia de vis-a-vis de McDonald's, desfiintata odata cu extinderea liniei spe Canta.

La vremea respectiva, nu s'a construit macazul care se construieste acum pentru ca inca exista bucla de intoarcere din fata garii, tramvaiele din centru intrand in ea pentru a merge spre Podul de Piatra. Ulterior a aparut linia din str.Arcu, probabil nemodernizata de atunci (ca 1985).

Linia 2 va circula pe la gara in ambele sensuri, in timp ce linia 7 nu va fi afectata.

Cand vor incepe si lucrarile pe str Canta, probabil 2 si 7 vor fi scurtate la gara, dar pe linia modernizata de pe str Arcu/Billa. Nu cred ca vor incepe simultan ambele lucrari.

Informatii suplimentare gasiti dincolo, unde au ramas din pacate majoritatea celor din Iasi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 23:25 
Un articol despre lucrarile la linia de tramvai.
Click aici

Nu articolul e problema, ci un comentariu de mai jos, scris de un oarecare Daniel (oare asa il chema de mic?), care dupa ura fata de tramvai pare a fi unul de-al Anei Pauker, suparat ca i s'a demolat pravalia din Tg.Cucului si nu poate sa-si ia terenul inapoi pentru ca e rondul acolo.

Haideti sa citim putin din putzul gandirii acestui Daniel, fie sub tramvai EL.
Quote:
Este clar pentru orice om cu scauna la cap, ca tramvaiele nu au ce cauta intr-un oras ca Iasiul. Inca de prin anii 1960 se facuse un studiu pe acesta tema, dar cum curentul nu era o problema pe atunci, mai mergea, dar prin anii 1980 se puse iar pe tapet discutia, stiu ca aparusera niste autobuze cu combustibil lichid, care daca ar fi dat randament s-ar fi renuntat la fierataniile care sperie oamenii.
Tocmai pentru ca nu aparusera, la Iasi au disparut complet autobuzele in 1983, dar Daniel pe atunci vroia sa emigreze pentru ca nu avea probabil oportunitati de ghesefturi.

Quote:
Un oras asezat pe 7 coline, cu trafic aglomerat, cu o Universitate, ba doua chiar, NU ARE NEVOIE DE TRAMVAIE. Microbuze, autobuze, care sa iasa pe traseu, cand se simte nevoia, care nu ar provoca atata haos,trepidatii si cheltuieli inutile, ar fi cu adevarat un transport civilizat.
Daniel Nichita, cumva? Vreun bezmetic care a intrat cu masina intr'unul din vagoanele 430 sau 444 recent aduse din Stuttgart?

Quote:
Bagaciosii vor sari de n-spe metri in sus, ca astea polueaza, ar dracului de mult, dar unde nu polueaza oare? Si mai sunt destule alternative civilizate de transport, care sa excluda definitiv fierataniiile ciudate care circula pe sine si distrug tot farmecul orasului. Doar Inchipuiti-va cum ar arata Copoul, Tatarasiul, Alexandru, Podul Ros, fara tramvaie ? Daca s-a scos linia inutila care ducea de la Podu Ros spre CUG s-a suparat cineva, cetatean cinstit si cu bun-simt? NU !
Daniel Simirad, atunci. N'ai loc sa mergi cu jeepul pe sosea, Daniele? Era oare ma-sa in tramvaiele alea care s'au ciocnit in Copou anul trecut?
In fine, zi-i Daniel si trage apa, dar ca el sunt multi, iar astia au gura mare, daca Ceausescu a fost fraier si nu i-a trmis pe toti in deplasare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 23:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Man And Cat wrote:
Daniel

E vorba despre OMUL NOU, asa cum il defineau Plenarele CC al PCR, Congresele PCR si alte inalte forumuri. E singura aspiratie a comunismului care chiar s-a realizat: omul care gandeste nu. In schimb, care pupa in *** da. Acestuia nu mai trebuie sa i se impuna cu forta comunismul, ii va vota pe dictatorii mai mari sau mai mici din proprie initiativa, de n-spe ori la rand. Electorat 100% valoros, ce mai. Dar mai bine l-ar pune tot sau macar pe creierul sau intr-un borcan cu formol, la vreuna din cele chiar 2 universitati care sufera cumplit de pe urma fierataniilor cu pantograf.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Mar 2008 22:59 
Ei bine, omul nostru nou s-ar putea sa faca infarct...
Citind printre randuri aici se pare ca in cele din urma vor ajunge la Iasi si cateva Be 8/8.... (Din link in link se va ajunge si aici)
Off topic - recomand cate o vizita pe Drehscheibe-online chiar si pentru necunoscatorii de limba germana. Exista poze remarcabile si titluri sau texte scurte usor inteligibile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Mar 2008 23:43 
Da, ele erau asteptate de mai demult si se pare ca acum vor fi mai multe decat se spera. Din pacate unul din vagoane a luat foc in depou si nu va mai fi adus. Nu este dintre cele care vor veni acum. S'ar parea ca acestea vin direct din Basel, nu se intorc mai intai la Berna.
Oricum, la Iasi ar mai putea veni si alte vagoane germane, tinand cont ca in acest moment RATP detine documentatia completa pentru GT4 si ST'uri si le poate intretine corespunzator. Vagoane GT4 mai sunt inca disponibile in alte orase germane si au fost si modernizate.
Unul dintre candidatii laudati pe aici nu doreste insa 2'nd hand, asa ca atentie! Va mai dura ceva, adica macar pana se termina cu modernizarea liniei, pana cand vor veni tramvaie noi, iar apoi troleibuze noi, asa ca domnul candidat ar fi bine sa revina cu picioarele pe pamant sa nu-l sufle vantul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Apr 2008 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Alte modificari la traseele RATP


Sefii RATP au anuntat alte modificari in rutele de transport in comun. Cum luni vor incepe lucrarile la calea de rulare de pe strada Garii, traseele tramvaielor 2 si 7, care leaga Baza 3 de Canta, vor fi modificate.

Tramvaiul 7 va merge de la Baza 3 prin Tudor Vladimirescu, Targu Cucu, Centru si va face rondul la Gara, intorcandu-se la Baza 3 prin Podu de Piatra. Cele de pe traseul 2 vor porni din Baza 3, indreptandu-se prin Podu de Piatra catre Gara, de unde se vor intoarce prin Centru, Tudor Vladimirescu si inapoi la rondul din Baza 3.
Iesenii care doresc sa ajunga din zona Garii spre Canta vor putea folosi autobuzele de pe rutele 30 (Rond Canta – N. Iorga – Bucium) si 19 (Canta – Gara – Podu Ros – CUG I). "Traseul 19, deservit acum de Unistil, va fi preluat incepand de saptamana viitoare de RATP", ne-a spus dl Maricel Gherca, directorul regiei. Daca acum pe traseul 19 circula 16 microbuze, incepand de luni acestea vor fi inlocuite cu sase dintre autobuzele achizitionate de RATP din Franta.
Astfel, de saptamana viitoare Unistil va mai asigura transportul calatorilor doar pe sapte rute – 27, 29, 44, 121, 6B, 18 si 121. "Tot de atunci, pe traseul 121 vom introduce doar autobuze. Speram ca astfel vom reusi sa asiguram un transport mai ordonat si mai civilizat", ne-a spus dl Vasile Puscasu, directorul firmei Unistil.

Iesenii care si-au achizitionat abonamente pe traseele 2 si 7 le pot folosi si pe rutele 19 si 30, daca vor sa ajunga din zona Garii spre Canta sau invers. La fel, cei care vin dinspre Canta spre Gara cu autobuzele de pe traseele 19 sau 30 pot calatori in continuare cu tramvaiele 2 si 7, folosind aceleasi bilete, dar in cel mult o ora de la momentul compostarii. "Cel mai avantajos pentru ieseni este sa-si faca abonamente, pentru o zi sau pentru o luna, pentru ca sunt mai ieftine si pot fi folosite pe mai multe trasee", a adaugat dl Gherca. Reprezentantii RATP au precizat ca lucrarile pe acest tronson vor fi finalizate in aproximativ trei saptamani. Mai mult, ele nu vor impiedica activitatea Autogarii Transbus Codreanu. "Nu se pune problema sa inchidem autogara! S-a inteles gresit ca intentionam sa facem acest lucru, noi doar am spus ca nu am mai autorizat niste trasee care ajungeau la autogara respectiva", a precizat dl Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. (A.R.)


www.evenimentul.ro
03.04.2008


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 May 2008 22:36 
Din ciclul "Liberalul daca nu-i fudul, par'ca nu e liberal destul", iata ce promite un candidat la primaria din Iasi:
http://www.iasicastiga.ro/revista-prese ... inele-ratp

Dumitru Oprea, candidat la Primaria din Iasi wrote:
Primul lucru pe care il fac daca ajung primar este sa scot sinele din zona Garii.

Quote:
Acesta il acuza pe primarul Gheorghe Nichita ca a demarat modernizarea liniilor de tramvai pentru a accesa banii din credit. Insa calitatea sinelor lasa de dorit...
Cum a constatat nenea asta calitatea sinelor e o problema la care voi reveni mai jos.

Quote:
Cea care l-a deranjat cel mai mult a fost imaginea de pe strada Garii, unde a inceput reabilitarea sinelor de tramvai. Dumitru Oprea candidat PDL la primarie "Stiti ce se pun in loc? Acea sina de tramvai care acum o suta de ani a deschis tramvaiele europene. Duceti-va in Europa ca se pun sine care formeaza un ecartament larg pentru adevarate metrouri de suprafata. Mi- e drag la Strasbourg, scara este atata, un copil de un an face pasul si intra in metrou"
Cine este acest profesoras, ajuns ceva mai sus in ierarhia universitara decat obscurul sau coleg Costica Simirad? Spre deosebire de acesta din urma, Oprea n'are insa pregatire tehnica, asa ca aberatiile sale despre ecartament si despre metrou ar trece drept amuzante, daca le-ar spune la "Duminica in Familie" sau "Stupize, stupize".

Spuse insa de un candidat la primarie, pe deasupra si cadru universitar, sunt o mare problema. Mai intai de toate, daca prin absurd Nikita ar pune la loc sina tocmai scoasa de acolo, aceasta n'are suta de ani, ci 25 ani de impliniri revolutionare + prabusiri contrarevolutionare. Nu doar ca n'a nimerit-o, dar linia care se repara acum este una din liniile noi deschise in oras, pe vremea cand se mai extindea transportul in comun, dar a fost construita in stilul epocii de aur si necesita inlocuirea completa.

In continuare, Mitica ne vorbeste despre linia de tramvai veche de 100 ani pe care Nikita o inlocuieste cu una veche tot de 100 ani. Pentru Mitica, ecartamentul de 1000 e depasit, fiind inlocuit cu unul mai mare, precum hard-diskul de 120G cu unul de 500. Evolutia tramvaiului pentru Mitica se masoara in cresterea ecartamentului.

Mai mult, Mitica ne invita si prin Europa, pe unde probabil ca a prins niste deplasari, ca de aia e bine sa fii sef. Evident, s'a plimbat si prin Franta, unde a vazut ca tot mai multe orase RE-introduc tramvaiul, (re)construindu-l dela zero si folosind tehnologia de ultima ora. Intamplator, in Franta, ca si in multe orase europene, producatorii de material rulant urban folosesc ecartamentul de 1435 mm. Altii, printr'o tara cu un relief mai abrupt ca acela din Iasi, folosesc aproape exclusiv ecartamentul metric la tramvaie si chiar la trenuri regionale, in timp ce in Germania mai exista inca orase mari cu ecartamentul metric, ca la Iasi. Tramvaiul iesean a fost construit de nemti, care foloseau atunci ecartament metric. Pe vremea aceea, cand nemtii proiectau viitoarele linii contestate astazi de Mitica, nu stiu daca familia lui descoperise macar sandalele, dar acum, ajuns om mare, el contesta ceva pe motiv ca e reparat de contracandidatul sau. Daca domniei sale ii e drag de cum se urca in tramvai un copil de un an, tot nu inteleg ce treaba are podeaua joasa cu ecartamentul.

In aceeasi Europa, Elvetia are cam tot ecartament metric, Belgia la fel cu exceptia Brusselsului (nu ma corectati, l-am scris in cealalta limba "belgiana"), iar in Germania, orase ca Mannheim si Ludwigshafen sunt interconectate printr'o retea pe 1000mm folosita in comun cel putin pe unele portiuni de 4 companii de transport, cu vehicule ce variaza dela tramvaie vechi ca acelea din Iasi pana la metroaie in care Mitica poate vedea plodul german de 1 an facand pasul inauntru, la fel ca la Strassburg, un fost oras german, dar asta e off-topic deja.

acelasi individ, in alt articol wrote:
Dupa ce ajung primar, primul lucru pe care am sa-l fac va fi sa scot sinele schimbate acum de Nichita

Dincolo de prostie sau nepricepere, aceasta afirmatie este dovada ca in orasul moldav politica este un cancer care roade totul fara mila, aducand orasul la nivelul anului 600, cum chiar acest individ cancerigen a afirmat in articolul prezentat (vezi linkul). Daca ar fi prost, consilierii sai n'au voie sa fie. Si in SUA, un actor prost (dupa unii care i-au vazut filmele), a condus bine America impreuna cu o echipa buna de consilieri. Afirmatia lui Oprea ascunde insa interese contra tramvaiului si a transportului in comun, la fel ca si in Bucuresti, unde terenurile de sub depouri valoreaza mai mult ca cladirile si tramvaiele din ele.

Nu intamplator, o oarecare modista, candidata si ea la postul de mare jefuitor al orasului, s'a retras pe motiv ca programul ei este similar cu al lui Oprea, pe care ea il sustine. Se zvonea pe vremuri ca sotul modistei vroia sa puna si el mana pe garajul de autobuze si pe un depou, sa faca acolo o shoppingarie s'o bage sub nasul celuilalt parvenit, distrugatorul strandului de langa Palat. Acum, Mitica vrea sa desfiinteze vechitura de 100 ani ca sa faca el metrou strassburghez, dar va uita si el ca Nikita cu troleibuzul, pe motiv ca e mai bine ca vis-a-vis de gara sa mai fie o shoppingarie si un bisnitz-center, ca doar in epoca bisnitarilor traim.

Daca tot am vorbit de modista, iata si ce spune ea despre tramvai:
Quote:
Liniile de tramvai-cursa cu obstacole pentru soferi

http://irinapentruiasi.blogspot.com/200 ... acole.html

Ca din lipsa de fonduri primaria carpeste pe langa linii, e adevarat, dar cu ce bani va face atunci Mitica Oprea metroul pentru puradei de un an?

Nu vreau sa fac politica, dar la asemenea marsavii care favorizeaza dubele clientilor politici, nu pot spune decat ca tot ce contine cuvantul liberal ma face sa parafrazez din nou niste versuri, care din pacate sunt rezultatul faptelor celor care ii voteaza pe cei din cauza carora se traieste atat de prost.
DJuletzul wrote:
Liberalos, que asco que me dais,
pero la verdad, es que todos sois muy g***.
Cuando os miro, quiero vomitar,
y arrancaros la cabeza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 May 2008 23:07 
Oprea ataca sinele RATP

Primul lucru pe care il fac daca ajung primar este sa scot sinele din zona Garii.

Asta promite candidatul PD-L la primarie Dumitru Oprea. Acesta il acuza pe primarul Gheorghe Nichita ca a demarat modernizarea liniilor de tamvai pentru a accesa banii din credit. Insa calitatea sinelor lasa de dorit. Mai mult, Dumitru Oprea spune ca anul acesta nu ar trebui sa sarbatorim "Iasi 600" pentru simplul motiv ca Iasul arata de parca s-ar afla in anul 600. Dumitru Oprea a criticat aspru spiritul de gospodar in campanie a lui Gheorghe Nichita. In timp ce a batut orasul la pas pentru a-si face campanie electorala a vazut o serie de "privelisti" care spune el nu fac cinste Iasului.

Cea care l-a deranjat cel mai mult a fost imaginea de pe strada Garii, unde a inceput reabilitarea sinelor de tramvai. Dumitru Oprea candidat PDL la primarie "Stiti ce se pun in loc? Acea sina de tramvai care acum o suta de ani a deschis tramvaiele europene. Duceti-va in Europa ca se pun sine care formeaza un ecartament larg pentru adevarate metrouri de suprafata. Mi- e drag la Strasbourg, scara este atata, un copil de un an face pasul si intra in metrou."

La auzul acestor vorbe, Gheorghe Nichita a sarit ca ars. Gheorghe Nichita, primar afirma "Daca face asemenea afirmarii am sa pun juristii de la Primarie sa putem actiona in judecata intr- un motiv foarte clar, ataca un proiect foarte important pentru ieseni si pentru Iasi, un proiect finantat de catre Banca Europeana de Constructie si Devoltare".

Ideea precum ca sinele ce se monteaza nu sunt cea mai buna solutie pentru Iasi l-a determinat pe Oprea sa isi stabileasca si una din prioritatile sale daca va castga alegerile din iunie . Dumitru Oprea candidat PDL la primarie afirma:" Reface o sina pe care daca da dumnezeu sa fiu primar este prima pe care o scot. " Gheorghe Nichita il acuza pe Oprea ca vorbeste fara sa fie informat. Gheroghe Nichita primar spune "Da dovada de nepricepere si necunoastere in domeniul administratiei publice locale."

Lucrarile de pe strada Garii sunt cuprinse într- un program mai amplu de reabilitare a infrastructurii caii de rulare din Iasi. Pe baza unui împrumut de 15 milioane de euro contractat de Primarie la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, se vor reabilita complet 16,5 kilometri de linie de tramvai, din mai multe zone.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 12:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Din cauza lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai,
O parte dintre angajatii RATP au fost trimisi in somaj tehnic


Mai multi angajati ai Regiei Autonome de Transport Public au fost trimisi in somaj tehnic pentru o luna. Acestia lucreaza la Sectia 3 si la depoul de la Gara. Masura a fost luata dupa ce tronsonul de tramvai Podu de Piatra - Gara a intrat in lucrari de modernizare.

35 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost trimisi in somaj tehnic pentru o luna, dupa ce s-au reintors din concedii, ca urmare a suspendarii rutelor de tramvai 3 si 6 cu ocazia initierii lucrarilor de refacere a liniilor pe tronsonul Gara - Podu de Piatra.

Astfel, activitatea Sectiei 3 a RATP s-a diminuat si prin inchiderea depoului de la Gara, motiv pentru care o parte din angajati au fost trimisi din nou in "concediu" fortat. "O parte dintre oamenii de la Sectia 3 au fost transferati la Depoul din Dacia, iar altii au fost trimisi in somaj tehnic. Sunt angajatii care si-au efectuat deja concediul, dar pentru o perioada scurta de timp nu au unde sa-si desfasoare activitatea. Ei vor primi doar 75% din salariu si vor pierde sporul de vechime sau cel pentru ore suplimentare. Numarul angajatilor aflati in aceasta situatie va creste, estimam noi, pana la 60 de persoane, pe masura ce acestia se intorc din concediu. Mai avem o parte dintre angajati carora le-am reprogramat perioada de odihna, de comun acord, in aceasta perioada", a declarat Adrian Mihai purtatorul de cuvant al RATP.

Acesta a mai precizat ca pana pe 15 septembrie va fi modernizat primul tronson din zona Garii, pentru a putea folosi din nou tramvaiele din depou.

S-a infiintat traseul 5 barat

Mai mult, reprezentantii RATP au decis sa infiinteze si o noua ruta de tramvai pe perioada lucrarilor. "Este vorba de traseul 5 barat, Dacia - Baza 3, care este o ruta mai scurta a traseului 5. Inainte de inceperea lucrarilor, noi foloseam opt tramvaie pe acest traseu. Acum am suplimentat numarul acestora pana la 10 vagoane. Patru dintre acestea merg numai pana in Baza 3, pentru ca distanta de aici si pana in Tutora nu este atat de solicitata", a mai spus Adrian Mihai.

Din cauza lucrarilor, reprezentantii RATP au prelungit pana in Podu de Piatra si traseul special de microbuz care circula pana acum pe itinerariul Gara - Targu Cucu. Astfel, calatorii din Dacia si Alexandru pot ajunge in Podu de Piatra cu tramvaiele de pe traseul numarul 5, iar de aici se pot deplasa cu microbuzele pana in centrul orasului. Abonamentele eliberate pe traseul 6 de tramvai sunt valabile si pe acest traseu de microbuz, la fel ca si biletele compostate in tramvaiele de pe ruta 5 sau 5 barat.


Ion Muset, 10.08.2009
Flacara Iasului
http://www.flacarais.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 14:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Reabilitarea liniei de tramvai este o investiţie imposibil de amortizat! RATPăgubos

Prin "grija" autorităţilor locale, Iaşul a devenit un imens şantier, mizeria şi praful întîlnindu-se la tot pasul odată cu lucrările la calea de rulare a tramvaielor. Potrivit statisticilor, un ieşean din zece este nemulţumit de activitatea regiei de transport local, reproşurile axîndu‑se pe aglomeraţia din autobuze, preţurile mari la bilete, lipsa unor trasee şi tramvaie învechite. Cîte dintre aceste aspecte se vor schimba în viitorul apropiat? Niciunul. Vor mai trece ani buni pînă cînd RATP îşi va putea permite achiziţionarea unor tramvaie noi, costul unei singure bucăţi fiind de două milioane de euro. Altfel spus, degeaba modernizăm infrastructura dacă nu există perspectiva înnoirii parcului de tramvaie care, iată, din 2005 a rămas la acelaşi nivel.

S-au casat rable, au fost cumpărate hîrburi

De altfel, situaţia existentă în urmă cu patru ani pare a fi fost vîrful de formă în care s‑a aflat transportul public ieşean: 10 trasee de tramvai, două de troleibuz, 12 rute de autobuz şi 7 de maxi‑taxi. Investiţiile regiei au vizat în principal transportul pe patru roţi şi mai puţin pe cel electric, tot în 2005 fiind achiziţionate 50 de vehicule MAZ 103 fabricate la Minskii Avtomobilnîi Zavod (Belarus), dintre care 10 au înlocuit în luna noiembrie 2005 troleibuzele de pe traseul 41, urmate de cele de pe ruta 42. Un an mai tîrziu, cînd de altfel au fost demarate discuţiile cu BERD pentru obţinerea finanţării necesare pentru reabilitarea a 16,4 km de cale simplă de tramvai, cele mai multe vagoane Tatra 4R au fost retrase din cauza uzurii accentuate (care genera numeroase defecţiuni) şi a consumului ridicat de energie electrică. Ele au fost înlocuite de vagoane de tip ST7 şi ST8.

Nici în 2007, an marcat de fuziunea dintre SC Autobuzul şi RATP (1 februarie) şi semnarea contractului Primărie-BERD (20 februarie), nu au fost mari schimbări în circulaţia tramvaielor, singura modificare reprezentînd‑o transformarea liniilor de tramvai 2 şi 7 în trasee tip inel Canta - Gară - Podu de Piatră - Podu Roş - Baza 3 - Tudor Vladimirescu - Tîrgu Cucu - Canta. Cît priveşte achiziţiile de tramvaie, aceeaşi poveste: din raţiuni financiare, au fost preferate 7 "hîrburi" de tip ST10 (fabricate în 1976 de Waggon Union Berlin) şi alte 3 de tip ST 11 (realizate în 1982 de acelaşi producător). Un an mai tîrziu, 31 de tramvaie au fost aduse din Stuttgart, alte 7 din Darmstadt şi 4 din Elveţia (donaţie a Guvernului acestei ţări). Firesc, ne întrebăm dacă este normal ca pe linii noi să circule aceleaşi vagoane învechite. Un ultim argument al faptului că transportul electric nu a reprezentat una dintre priorităţile regiei este că, pe 5 iulie 2005, RATP dispunea de 150 de tramvaie, iar pe 1 august 2009 numărul acestora era de 142 (dintre care 3 inactive).

La calcule, RATP stă bine!

Sigur că, parcurgînd datele furnizate de reprezentanţii regiei, toate par bune şi frumoase. "Numărul călătorilor a crescut progresiv: 72.738.608 în 2005, 82.170.516 în 2016, 96.199.840 în 2007 şi 119.536.646 anul trecut. În prima jumătate a lui 2009, am transportat 68.055.374 călători, dintre care aproape 15.000.000 cu bilete şi 53.000.000 cu abonamente şi libere", se arată într‑un centralizator întocmit de ing. Vasile Tănasă, şeful Serviciului Exploatare. La fel de seci, cifrele despre veniturile regiei nu spun nimic, atît timp cît anul trecut regia a înregistrat pierderi de 3 milioane de euro în doar şase luni. Prin urmare, atît timp cît nu vor fi bani pentru aducerea de tramvaie noi, pe cine încălzeşte faptul că proiectul finanţat de BERD prevede implementarea unor soluţii moderne? Sînt vizate cele de tipul fundaţiilor formate din nisip anticapilar, peste care este aşternut un strat de balast, piatră spartă şi material granular sau al soluţiilor de izolare fonică şi antivibrare.

Pînă şi Berceanu a criticat proiectul

Nu au lipsit nici reproşurile referitoare la calitatea şi costurile lucrărilor. Recent, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat nemulţumit de faptul că şinele au fost amplasate prea sus, iar costurile pentru refacerea drumurilor vor fi mai mari. Despre sume uriaşe au vorbit, la vremea respectivă, liberalii şi democraţii ieşeni, care au susţinut că şefii Primăriei au dat "tunuri financiare" prin intermediul proiectelor de investiţii în infrastructură. Liberalul Radu Botez spunea că reabilitarea a 4,5 kilometri de linie de tramvai în Tătăraşi este "o mînărie financiară, iar preţul Primăriei este de 15 ori mai mare decît cel normal".

Chiar şi aşa, directorul Maricel Ghercă susţine că se impuneau astfel de lucrări: "Modernizarea infrastructurii va genera costuri de exploatare a tramvaielor mult mai mici. Pe o asemenea cale de rulare vor fi mai puţine defecţiuni. În plus, unele tronsoane, cum ar fi Cuza Vodă - Filarmonică - Tîrgu Cucu, nu satisfăceau normele europene în privinţa rezistenţei, a stabilităţii şi a siguranţei circulaţiei".

Lucrările au înglobat fonduri de 19 milioane de euro, echivalentul a 53,2 milioane de bilete RATP (la preţul actual al biletelor, de 1,5 lei). Iar pentru a putea vorbi despre recuperarea investiţiei, banii din vînzarea tuturor acestor bilete ar trebui să se înscrie la capitolul profit. Numai că, după cum spuneam, profitul nu există la RATP, care îşi socoteşte pierderile în milioane de euro. Aşa încît factura pentru reabilitarea liniilor de tramvai, scadentă în 2016, va fi aruncată în spatele ieşenilor, iar unitatea îşi va păstra supranumele de Regie Autonomă de Transport Păgubos!


Tudor Damaschin
Evenimentul, 17 august 2009
www.evenimentul.ro

Articol nedocumentat, mincinos chiar, redactat in stilul pompieristico-rauvoitor al presei romanesti. Cui foloseste?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 18:03 
O mizerie absoluta......Minciuni, vorbe scoase din context.....pana la urma cat de mizerabili sa fim ca sa scriem un articol?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Aug 2009 13:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Tavinho wrote:
O mizerie absoluta......Minciuni, vorbe scoase din context.....pana la urma cat de mizerabili sa fim ca sa scriem un articol?

Intreaga explicatie (articol la comanda politica) sta ascunsa aici:
Quote:
Pînă şi Berceanu a criticat proiectul


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 15:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
O mare provocare pentru echipa condusa de Nichita
Primaria are de cheltuit 131 milioane euro in cinci ani


114 milioane euro sint fonduri nerambursabile. Banii reprezinta contravaloarea a 8 proiecte aprobate spre finantare prin Programul Operational Regional al Uniunii Europene. Pina in 2015, Iasul va deveni un santier. Cele mai importante proiecte: pasajul Octav Bancila, pasajul de la Fundatie, noua Autogara, modernizari si reabilitari de strazi, Centrul Tehnologic Regional sau extinderi si modernizari de camine de batrini.

Municipiul va beneficia de investitii record in urmatorii ani. Primarul Gheorghe Nichita va avea in mina 131 de milioane de euro. Aproape toata suma reprezinta fonduri nerambursabile. Banii sint ca si alocati municipalitatii.

Nu a fost nevoie de o competitie pentru obtinerea fondurilor. Iasul a fost desemnat de Guvern pol de crestere al Romaniei, iar suma a fost stabilita la nivel central. De acum inainte depinde doar de Nichita si de angajatii din subordine daca au capacitatea de a cheltui banii in termenul fixat de Uniunea Europeana.

Practic, toate fondurile trebuie sa fie investite pina la sfirsitul anului 2015. In acelasi timp insa, intreg municipiul se va transforma intr-un mare santier. Cele opt proiecte finantate prin fondurile europene presupun lucrari in toate zonele municipiului.

"Ziarul de Iasi" va prezinta in detaliu planurile Primariei pentru cele 131 milioane euro, adica peste 550 milioane lei. Contributia Primariei este de doar 2,28 milioane euro, iar de la Guvern urmeaza sa vina 14,8 milioane euro.

Aeroportul a ramas in afara primei liste

Modul de cheltuire a fondurilor structurale a insemnat o sansa imensa pentru municipalitate. O intreaga axa din Programul Operational Regional a fost alocata pentru sapte poli de crestere, Iasul fiind unul dintre ei. Inca de la inceput s-a stiut si suma la care poate aspira municipalitatea, 114 milioane de euro fonduri europene nerambursabile.

"Sintem primii din tara care finalizam documentatia si primim ultimul aviz. Din cei sapte poli de crestere, doar trei au finalizat Planul Integrat de Dezvoltare, Iasi, Craiova si Brasov. Din acestea trei, noi am primit primii avizul de la Autoritatea de Management si putem depune proiecte pentru finantare. Vom incepe extrem de repede, din octombrie, sa depunem proiecte. Documentatia noastra a fost laudata de toata lumea si data drept exemplu. Ma bucur, pentru ca la ea au lucrat oameni de la Primarie", a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Crestere Iasi (PIDPCI) a avut initial 125 de proiecte, din care au fost selectate ca finantabile din diferite surse 57 de proiecte. Banii alocati pe axa I a polilor de crestere vor fi utilizati pentru implementarea a opt din cele 57 de proiecte. Primele licitatii pentru executie ar urma sa inceapa anul viitor.

"Pentru mine, foarte important este ca am reusit sa mentin intre cele 57 de proiecte finantabile Aeroportul Iasi. Am insistat foarte mult sa fie pe aceasta lista, chiar daca cei de la Guvern ne-au spus sa il scoatem pentru ca nu sint fonduri guvernamentale. Noi am prins ca surse de finantare fondurile locale, cele guvernamentale, dar si cele private. Este cel mai important proiect al Iasului", a completat Nichita.

Cele 49 de proiecte declarate eligibile si care nu se incadreaza in finantarea prin PIDPCI pot fi propuse spre finantare in cadrul programelor operationale sectoriale, fara a exista insa garantia ca se vor obtine si fonduri.

In trei ani trebuie cheltuite 315 milioane lei

Edilul a prezentat ieri si prioritatile, proiectele care vor intra primele in hora aprobarilor si avizelor necesare pentru demararea lucrarilor. Astfel, pina la sfirsitul acestui an urmeaza sa fie inaintate spre aprobare patru din cele opt proiecte. Primul va fi Axa de Dezvoltare Nord - Sud, care cuprinde si pasajul Octav Bancila.

Investitia totala este estimata la 85 milioane lei si are o durata de executie de 36 de luni. Viitoarea pasarela va avea insa doar doua benzi, cite una pentru fiecare sens de mers. Pe linga podul de peste calea ferata, proiectul prevede si modernizarea totala a mai multor strazi situate de o parte si de alta a liniilor de tren. Vor fi modernizate strazile Petru Poni, Toma Cozma, Tabacului, Stramosilor, Vitejilor, Musatini, Sarmisegetuza, Plaiesilor, Columnei, in total aproape zece kilometri de strazi. "Avem proiect tehnic, detalii de executie pentru aceasta investitie. Un alt proiect pe care vrem sa il depunem in luna octombrie este Axa Est - Vest, care cuprinde si traversarea subterana a intersectiei de la Fundatie", a adaugat Nichita.

Initial, proiectul prevedea doar modernizarea strazilor Pacurari, Independentei si Elena Doamna si era evaluat la peste 25 milioane lei. Realizarea pasajului subteran va adauga costuri de aproximativ 35 milioane lei. Tot pina la sfirsitul acestui an urmeaza sa fie trimis spre aprobare si proiectul "Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului". "Aici vrem sa introducem si linia de tramvai din Copou, de la Triumf si pina la rond Agronomie", a precizat directorul tehnic al Primariei, Mihai Chirica.

Costurile estimate ale acestui proiect ajung astfel la aproximativ 85 milioane lei. Banii vor fi utilizati pentru modernizarea totala a 19 strazi, printre care: bulevardul Carol I, bulevardul Stefan cel Mare si Sfint, strada Palat, strada Sfintul Lazar, strada si soseaua Sararie.

Un alt proiect care urmeaza sa fie depus anul acesta este cel de reabilitare a principalei strazi din Nicolina - CUG. Investitiile sint estimate la 85 milioane lei. Proiectul cuprinde si refacerea liniilor de tramvai din Podu Ros si pina la capat CUG. Investitiile ar urma sa fie finalizate in trei ani.

Patru proiecte ar trebui demarate in 2010

Pentru anul viitor au fost lasate alte patru proiecte importante. Unul dintre acestea este amenajarea unei autogari moderne. In prezent, proiectul este la stadiul de stabilire a amplasamentului. Exista o firma contractata care ar urma sa prezinte municipalitatii o recomandare. Un amplasament este depoul RATP din zona Garii, iar altul garajele regiei de transport din zona Tudor Vladimirescu. Investitia este estimata, conform datelor din PIDPCI, la 75 milioane lei. Intreaga investitie ar trebui sa fie gata in termen de doi ani de la demararea lucrarilor. Tot anul viitor ar urma sa intre pe linie dreapta si proiectul de regenerare urbana a zonei Cuza Voda - Tirgu Cucu - Bas Ceaus.

Investitiile estimate la 85 milioane lei ar urma sa vizeze modernizarea strazilor si trotuarelor, reabilitarea cladirilor, a obiectivelor de patrimoniu cultural si reintroducerea in circuitul comercial si economic a spatiilor nefolosite in prezent. Centrul Tehnologic Regional este un alt proiect inclus pe lista de prioritati din PIDPCI. Investitia ar urma sa fie realizata in CUG, in zona Tehnopolis, si este estimata la 32 milioane lei.

Tot fonduri europene de pe axa I din POR ar urma sa fie utilizate si pentru extinderea Caminului de Batrini "Sfinta Parascheva" din Copou. Proiectul este estimat la peste 11 milioane lei si ar urma sa ofere noi locuri de cazare pentru batrinii din municipiu. Totodata, caminul din Copou va fi consolidat si modernizat.


Felix Guzga, Ziarul de Iasi, 30.09.09
www.ziaruldeiasi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Sep 2009 16:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
P.I.D.U. Iasi.

www.primaria-iasi.ro


Attachments:
PIDPCI1.pdf [9.99 MiB]
Downloaded 960 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Oct 2009 15:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Pina unde se merge cu bataia de joc in Tatarasi

Pericol: Abia puse, sinele s-au fisurat


Sinele montate in rondul Tatarasi Nord au crapaturi. La iarna, s-ar putea sparge sub tramvaie. Spre Doi Baieti, pe teren plat, sina este valurita ca Dunarea. Oficialii Themeli, firma care a gestionat santierul, refuza sa comenteze situatia. Cei ai Primariei spun pur si simplu ca nu vor deconta lucrarile facute prost. Deocamdata, tramvaiele circula fara restrictii prin zona.

Lucrarile de modernizare la calea de rulare executate de firma greceasca Themeli pot pune in pericol circulatia tramvaielor. Sina montata in rondul din Tatarasi Nord prezinta deja fisuri vizibile cu ochiul liber.

Conducerea RATP a recunoscut ca fisurile respective pot duce in timp la deraierea tramvaielor. Edilii locali au declarat ca lucrarile care nu corespund din punct de vedere tehnic nu vor fi platite. Situatia din Tatarasi nu arata decit maniera cum se lucreaza si se cheltuiesc banii publici.

Probleme pe intreg santierul din Tatarasi

Santierul din Tatarasi pare a fi blestemat. Dupa ce ca termenul de finalizare a lucrarilor a fost depasit cu mai multe luni si s-a lucrat in ritm de melc, acestea sint si de proasta calitate. Astfel, in rondul din Tatarasi Nord au aparut deja fisuri la sina de tramvai, iar unele lucrari par de-a dreptul artizanale. Cele mai multe probleme sint la macazuri si la incrucisarile de linii.

De exemplu, la incrucisarea de linii pe sensul de mers dinspre Doi Baieti spre Padurii se pot observa mai multe fisuri linga sina de tramvai. Specialistii sustin ca in astfel de situatii, incrucisarea de linii respective nu indeplineste standardele de calitate si siguranta. Mai exact, incrucisarile, care directioneaza tramvaiele pe diferite linii, vin gata facute si nu se monteaza la fata locului. Si au venit facute prost. Pe acelasi sens de mers sint probleme si la macazul de schimbare a sensului care prezinta denivelari, in conditiile in care suprafetele ar fi trebuit sa fie perfect netede. Crapaturi apar si pe linia din imediata apropiere a macazurilor.

Pe sensul de mers spre Doi Baieti, se poate observa o crapatura transversala, pe un tronson de sina pe care tramvaiele trec zilnic. In total, in rondul din Tatarasi pot fi numarate peste 10 fisuri si crapaturi aparute la sina de tramvai. Probleme la calea de rulare sint si pe sensul de mers dinspre Flora spre Doi Baieti. La o distanta de aproximativ 200-300 de metri de statia Doi Baieti se poate observa cum sina de tramvai montata de firma Themeli face o "cocoasa" inexplicabila, intr-o zona unde linia ar fi trebuit sa fie plana.

Conducerea RATP a recunoscut ca problemele semnalate pot duce in timp la deraierea vagoanelor de tramvai si a afirmat ca vor fi facute verificari. "Au fost semnalate ceva probleme si vor fi rezolvate. Fisurile vor fi refacute, iar daca nu se va putea, vom cere inlocuirea aparatelor de cale. In timp aceste fisuri se pot mari si pot duce la deraierea tramvaielor sau ruperea sinei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a adaugat ca a cerut deja firmei Themeli prezentarea mai multor documente care sa ateste respectarea standardelor de calitate si siguranta in ceea ce priveste echipamentele de cale montate.

Cit despre "cocoasa" din Doi Baieti, sefii regiei au afirmat ca situatia urmeaza sa fie analizata. „Vom vedea proiectul si daca faptul ca sina este mai inaltata afecteaza tinuta de drum a tramvaielor. Vom face verificari", a mentionat Gherca.

Themeli, abonata la amenzile ITC

Firma Themeli nu este la primele abateri in ceea ce priveste lucrarile executate. Constructorul din Grecia a mai incasat pina acum doua amenzi, de cite 3.000 de lei, din partea Inspectoratului Teritorial in Constructii (ITC) Iasi. Conducerea ITC a semnalat ca in urma verificarilor facute au fost constatate mai multe deficiente. Ultimele controale, executate in urma cu aproximativ o luna, au scos la iveala probleme privind gradul de compactare a pernei de balast de sub sina, dar si lipsa specialistilor in calitate care sa verifice lucrarile deja executate. Radu Lupasteanu, ITC Iasi, a mentionat ca in zilele urmatoare vor fi reluate verificarile la lucrarile efectuate de firma Themeli. "In urma controalelor facute, am dispus remedierea problemelor gasite. Noi am discutat si cu cei de la Primarie pentru o verificare mai atenta a lucrarilor", a declarat Lupasteanu.

Problemele semnalate la sina de tramvai din Tatarasi vor fi analizate si de catre reprezentantii municipalitatii. Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei, a subliniat ca lucrarile care nu corespund din punct de vedere tehnic nu vor fi decontate. "RATP va verifica si va stabili ce este de facut. Ceea ce nu este de calitate nu va fi platit", a precizat Chirica. Acesta a adaugat ca firma Themeli are in prezent lucrari executate si neplatite in suma de aproximativ 3 milioane de lei. Pina acum, firma greceasca a incasat de la municipalitate circa 7 milioane de lei.

Situatia din Tatarasi a fost sanctionata si de consilierul local Radu Botez, care este si constructor. "Din cite am inteles, totdeauna au fost probleme cu firma Themeli. Ar trebui sa se faca o expertiza tehnica. Direct responsabil este dirigintele de santier care ar fi trebuit sa faca verificari. Firma asta ridica mari semne de intrebare, la fel ca si licitatia in urma careia a fost desemnata cistigatoare. In mediul privat, deficientele inseamna penalitati la plata. Eu nu am fost niciodata un adept al reabilitarii sinei de tramvai, fiind vorba de o suma imensa de bani care s-a bagat in aceste lucrari", a declarat Botez.

Sinele ar putea crapa la iarna

Reprezentantii Themeli nu au vrut sub nici o forma sa dea vreo explicatie cu privire la situatia din Tatarasi Nord. Persoana din Grecia, responsabila cu lucrarile, a refuzat sa-si dezvaluie identitatea si sa ofere amanunte despre lucrari. "Nu am nimic de comentat. Imi pare rau", a declarat scurt grecul.

Angajatii CCF Cimpulung, firma subcontractata de Themeli, au specificat ca incrucisarile de linii unde au aparut fisuri au fost aduse si montate de angajatii Themeli. Acestia au mentionat totusi ca exista riscul ca fisurile sa deterioreze sina. "Noi ne ocupam cu montatul sinei in rest, turnat betoane. Din cite am auzit, incrucisarile de linii au fost aduse de la Braila. Acum nu-i nici o problema cu fisurile respective. Probleme ar putea aparea la iarna, cind sint diferente mari de temperaturi si sa se fisureze mai departe", a declarat Petru Boga, maistru in cadrul firmei SCCF Cimpulung.

Contactati de reporterii "Ziarului de Iasi", specialistii CFR au explicat ca fisurile ar putea avea mai multe cauze. "Nu am vazut ce fisuri au aparut si imi este greu sa ma pronunt. Ar putea fi vorba de un defect de fabricatie, iar acolo unde sint suduri, din cauza faptului ca nu au fost respectate conditiile. Sudurile la aparatele de cale se efectueaza intr-un mediu deosebit. Daca nu se respecta acest lucru, pot duce la aparitia unor tensiuni in sina, care duc mai apoi la fisurare. Este posibil sa fie la mijloc si calitatea sinei, dar si nerespectarea tehnologiei de montare a acesteia", a explicat Iordan Vintila, directorul Regionalei CFR Marfa Iasi.

Lucrarile la calea de rulare din Tatarasi au fost demarate inca din a doua jumatate a lunii septembrie 2008. Initial, lucrarile ar fi trebuit terminate in 6 luni, insa au fost aminate de Themeli de mai multe ori. In luna iulie a acestui an, reprezentantii Themeli sustineau ca lucrarile nu ar trebuie terminate pina pe 15 septembrie, cum afirmau oficialii Primariei, ci tocmai la sfirsitul lunii octombrie. Valoarea totala a contractului incheiat cu Themeli se ridica la 15,7 milioane lei, fara TVA.


Cristian Albu, 2.10.2009
www.ziaruldeiasi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 15:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Din cauza lipsei de viziune a edililor
Iaşul s-a transformat într-un şantier... etern


Chiar dacă ieÅŸenii s-au săturat de circulaÅ£ia haotică, determinată de numeroasele ÅŸantiere din oraÅŸ, calvarul va mai dura. Primăria nu renunÅ£ă la ideea de a deschide alte ÅŸantiere la liniile de tramvai sau la străzi, chiar dacă asta înseamnă devierea traseelor sau renunÅ£area la mijloace de transport în comun pe anumite rute. ÃŽn plus, groapa de la pasajul Hala Centrală are toate ÅŸansele să prindă anul 2011.

Pînă acum au fost înlocuite liniile de tramvai de pe strada Arcu, din zona Gării, de pe strada Canta. Lucrările din Tătăraşi sînt aproape de final. Reprezentanţii Primăriei susţin că şantierul din Tătăraşi se va închide anul acesta, asta presupunînd, fireşte, şi asfaltarea străzii Vasile Lupu şi pavelarea trotuarelor. Însă municipalitatea şi onor RATP au de gînd să deschidă şantiere pe strada Pădurii, pe bdul Nicolae Iorga şi tronsonul Tîrgu Cucu - Cinci Drumuri, unde se va înlocui linia de tramvai. "Şinele sînt destul de degradate şi trebuie înlocuite", a spus Maricel Ghercă, directorul RATP. Demararea lucrărilor va presupune din nou suspendarea unor trasee de tramvai.

Toate acestea se întîmplă din cauză că municipalitatea nu ştie să se organizeze. "S-au început mai multe şantiere în acelaşi timp. Municipalitatea s-a grăbit şi aşa a ajuns să dea şi peste constructori neserioşi gen Themeli, care lucrează la liniile de tramvai din Tătăraşi", susţine consilierul local Sorin Ionescu.

Poate că ar fi cazul să amintim ÅŸi de pasajul Hala Centrală, care încurcă circulaÅ£ia rutieră de vreo 3 ani ÅŸi ameninÅ£ă să facă acelaÅŸi lucru măcar încă unul. Estimate iniÅ£ial la 10 milioane de lei, lucrările de la pasaj au fost mult întîrziate de descoperirea unor vestigii arheologice, care a trebuit să fie conservate. Toate acestea au determinat lucrări suplimentare ÅŸi, evident, costuri suplimentare. Pe lîngă cele 10 milioane de lei Consiliul Local a aprobat cheltuirea a încă 15 milioane. De 5 milioane se fac acum lucrări, însă pentru ce va mai fi de făcut va trebui organizată licitaÅ£ie. Asta se va întîmpla anul viitor. "Noi am prevăzut luna octombrie 2010 ca termen limită de finalizare a lucrărilor de la pasajul Hala Centrală, însă nu vă ascund că este un termen optimist", a recunoscut directorul tehnic al Primăriei, Mihai Chirica.

În schimb, mult trîmbiţatele proiecte din Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creştere (PIDPC), care ar trebui să intre la finanţare anul viitor, nu se mai văd în culoarea roz prezentată de către primarul Gheorghe Nichita înainte de ultimele evenimente din viaţa politică. Era vorba în primul rînd de realizarea pasajului Octav Băncilă, care ar face o legătură supraterană între cartierele Păcurari şi Alexandru cel Bun. Se mai vorbea despre un pasaj subteran la Fundaţie, care să aibă rolul de a evita aglomeraţia din intersecţie. "Proiectele Iaşului sînt în mare pericol acum. Nu cred că vom mai primi finanţări, chiar dacă acestea sînt pentru lucrări de mare anvergură şi de interes pentru ieşeni", a spus dl Nichita.

ÃŽnsă, lăsînd la o parte îngrijorarea primarului faÅ£ă de proiecte megalomanice, rămîn ÅŸantierele începute, neterminate ÅŸi care, după toate aparenÅ£ele, nici nu se vor termina prea curînd. Toate acestea ar fi fost evitate dacă municipalitatea ar fi avut o strategie coerentă ÅŸi nu ar fi deschis toate ÅŸantierele în acelaÅŸi timp.


C.NegoiÅ£ă, 5.10.2009
www.evenimentul.ro


Attachments:
evenimentul-iasi.JPG
evenimentul-iasi.JPG [ 11.4 KiB | Viewed 12186 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 16:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Articolul anterior demonstreaza in cel mai bun caz incompetenta celui care l-a scris, daca nu reaua credinta.

Santierul il incepi in Romania in momentul in care finantarea devine disponibila si ai toate autorizatiile si avizele. Nu poti sa-ti alegi acest moment. Daca nu valorifici conjunctura favorabila, o pierzi.

Pe de alta parte, cei care deplang haosul santierelor uita ca tot ei critica starea drumurilor si a retelelor... Sigur ca un santier in Romania, o data deschis, este lungit cat mai mult timp posibil, din interese colaterale. Nu suntem in Germania, avem santiere prost organizate, fara semnalizari si protectii corespunzatoare, grevate de furtisaguri la toate nivelele. Dar fara santiere nu putem depasi stadiul de degradare mostenit din anii 80-90-00.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 16:47 
De ce acele proiecte de care se vorbeste in PIDPC sunt in pericol de a mai primi finantare? Ce s-a schimbat? Nu era vorba ca sunt bani rerambursabili? Daca proiectul este bun si este aprobat, atunci banii sunt dati si lucrarea inceputa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 17:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Tavinho wrote:
De ce acele proiecte de care se vorbeste in PIDPC sunt in pericol de a mai primi finantare? Ce s-a schimbat? Nu era vorba ca sunt bani rerambursabili? Daca proiectul este bun si este aprobat, atunci banii sunt dati si lucrarea inceputa.
E posibil ca acestea sa necesite si o co-finantare mica, dar nu neglijabila, din partea autoritatilor locale. Acum, cu asa-zisa criza, banii bugetelor abia mai ajung sa satisfaca firmele clientelei politice, deci interesele comunitatii raman pe planul doi. Poate ma insel, rog sa fiu corectat de cei care cunosc mai bine speta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Tavinho wrote:
De ce acele proiecte de care se vorbeste in PIDPC sunt in pericol de a mai primi finantare? Ce s-a schimbat? Nu era vorba ca sunt bani rerambursabili? Daca proiectul este bun si este aprobat, atunci banii sunt dati si lucrarea inceputa.


Sunt texte politicianiste. Finantarea pentru Polul de crestere Iasi este deja stabilita.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 16:14 
Am circulat azi pe linia 3 intre Gara si Flora, in Tatarasi. Nu pot spune ca sunt extraordinar de impresionat de calitatea liniei din Tatarasi, dar se circula bine. Oricum am resimtit mult mai puternic portiunea din Tatarasi decat pe cea din centru. Sincer, nu am retinut numarul vagonului in care eram, se prea poate sa fi fost 326, oricum era un GT4 de Stuttgart.
Si apropo, cand si de ce nu s-a turnat pana acum chit mastic in zona Chirila-Nicorita? Acea lucrare e gata de mult. Am fost insa placut surprins sa vad dalele deja montate pe mare parte din Cuza Voda si pe Arcu, totul este pregatit ca dalele sa fie montate pana la Tg.Cucu. Urmeaza asfaltarea finala si cred ca e totul gata acolo, pentru ca se schimba, evident, si bordurile.
Si inca o intrebare: se vor monta copertine in toate statiile refacute? Pana acum nu am vazut decat la Gara, iar la statia lui 2 si 6 de sub pasarela din Alexandru abia se monta garduletul.
In alta ordine de idei, nu prea inteleg asfaltarea facuta in zona Garii, precum si anumite parti de pe Nicolae Iorga (si anume in noua statie de autobuz de la Podul de Piatra, partea cu piata). Sunt diferente de nivel intre straturile de asfalt si daca sa zicem la Podul de Piatra nu e asa deranjant (dar de ce sunt totusi?) la Gara nu e o imagine frumoasa si unitara acele straturi de asfalt fiecare incepand si terminandu-se in legea lui. Se ocupa Martin Rose de ea sau Citadin, ADP? Sau cine e pe la Primaria Iasi responsabil cu asa ceva.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 17:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Au fost schimbate liniile de tramvai, dar nu şi distanţa dintre ele. Prizonierii ecartamentului metric

Tramvaie mai late, încăpătoare şi mult mai stabile. Eventual şi noi. Este visul multor ieşeni, convinşi de faptul că parcul de care dispune în acest moment RATP nu corespunde unui transport civilizat şi eficient din punct de vedere economic.


Anul acesta, am asistat la cea mai amplă investiÅ£ie a municipalităţii în domeniul transportului public. Reabilitarea ÅŸinelor de tramvai pe o distanÅ£ă totală de aproximativ 30 de kilometri înghite 20 de milioane de euro, iar în aceste condiÅ£ii se ridică o întrebare: oare nu se putea folosi momentul pentru a renunÅ£a la ecartamentul metric? De altfel, acesta este arătat de mulÅ£i cu degetul, drept principala cauză a faptului că regia operează cu vagoane second‑hand, aduse în majoritate din oraÅŸe unde transportul electric se face în prezent pe un ecartament de 1.435 milimetri. "Mă întreb de ce nu copiem modelul ţărilor vestice, care au renunÅ£at la ecartamentul metric. Cît timp îl vom păstra pe acesta, fiÅ£i siguri că nu vor fi aduse tramvaie noi. Pentru simplul fapt că nimeni nu mai fabrică tramvaie pentru o lăţime între linii de un metru", susÅ£ine inginerul Dan Pavel.

Reprezentanţii RATP recunosc că, acum mai bine de un deceniu, s-a discutat despre trecerea la un ecartament lat. "Cunoaştem faptul că majoritatea oraşelor din ţară dispun de ecartamentul de 1.435 mm. De altfel, prin anii '95‑'96 se luase în discuţie un astfel de proiect în Iaşi, la care s‑a renunţat din cauza costurilor foarte mari. În plus, modificarea tuturor liniilor s‑ar face în minim doi ani, perioadă în care ar trebui să renunţăm la transportul electric", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al regiei.

Acesta susţine că, dacă sînt bani, se pot cumpăra vagoane noi pentru ecartamentul metric. "Constructorii fac la comandă orice tip de tramvai, aşa că, dacă am dispune de fonduri, nu ar fi o problemă să aduce vagoane noi", ne-a spus dl Mihai, adăugînd că unele străzi nu permit o asemenea soluţie tehnică: "Vorbim despre o lărgire a căii de rulare de 80 de centimetri, la care se adaugă şi distanţa dintre benzi. La Iaşi sînt străzi care de‑abia au permis montarea actualei şine de tramvai".

Totuşi, această soluţie tehnică a fost implementată în alte oraşe şi dă rezultate excelente de ani buni. Doar Iaşul, Sibiul şi Aradul au rămas "prizonierii" ecartamentului metric, în vreme ce în Botoşani, Braşov, Brăila, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Galaţi, Oradea, Ploieşti şi Timişoara se circulă pe 1.435 de mm. Mai mult, municipalităţile din Timişoara şi Oradea au adus tramvaie noi, în timp ce la Iaşi venirea unor tramvaie second‑hand modernizate în anul 2000 reprezintă o imensă realizare.

În condiţiile în care, la nivelul municipalităţii, o eventuală trecere la ecartamentul lat nu este prevăzută în următorii 15 ani, nu este exclus să aşteptăm cam tot atît pînă cînd ieşenii vor circula cu vagoane noi.


Evenimentul, 12.11.2009

Nota mea, Sintea: vad ca dl. Damaschin revine cu "informatii" despre iubirea sa, tramvaiul. Scuzati daca am fost mai nepoliticos, dar vin de pe teren, obosit, dupa plimbarile cu tramvaiul in Brasov si Constanta.
Damaschine, tramvaiele din Constanta si Brasov nu circula, sunt ale Mc Donalds!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 19:13 
Si o mica adaugire: s-a uitat de Resita, precum si faptul ca Timisoara nu a adus inca tramvaie noi. Sau poate sunt noi pentru ei, cum vor veni acum la Iasi cele 13+1 GT4-GT8.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 13:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Se reia transportul tramvaielor prin Tatarasi

Reprezentantii RATP Iasi au anuntat ca, incepand de astazi, se va relua circulatia tramvaielor pe traseele initiale, ce cuprind si tronsonul Tatarasi Sud – Tatarasi Nord. Astfel, tramvaiele 3 vor circula pe traseul Gara – Tg. Cucu – P-ta Chirila – P-ta Doi Baieti – Dancu, iar tramvaiele 11 vor fi reintroduse pe itinerariul Dacia – Podul de Piatra – Tesatura – Tatarasi Sud – Tatarasi Nord.

Legatura intre Copou si Tatarasi (tur-retur) va fi asigurata de tramvaiele 1 (Copou – Tg. Cucu – Tudor Vladimirescu – Baza 3 – Pod Metalurgie – Tatarasi – Tg. Cucu – Copou) si 13 (Copou – Tg. Cucu – Tatarasi – Pod Metalurgie – Baza 3 – Tudor Vladimirescu – Tg. Cucu – Copou).

Potrivit declaratiilor date de reprezentantii municipalitatii, lucrarile de asfaltare in zona Tatarasi au fost incepute. "Am inceput cu turnarea stratului de uzura pe str. Pictorului si vom continua in masura in care ne vor permite conditiile atmosferice", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi. Lucrarile de modernizare din Tatarasi, prevad asfaltarea str. Vasile Lupu, amenajarea trotuarelor cu pavele si mutarea stalpilor de energie electrica de pe axul strazii, pe laterale.


Cristian Matasa, Iasi Plus, 15.11.2009
www.iasiplus.ro

In poza, se vad stalpi de troleibuz. A fost montata pe acolo retea sau se dorea montarea retelei de troleibuz? Pentru ce ruta?


Attachments:
Tatarasi.jpg
Tatarasi.jpg [ 48.59 KiB | Viewed 12088 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 17:56 
A fost pe acolo troleibuz (47 - Dacia - Pd de Piatra - Pd Ros - TV - Metalurgie - Dr. Savini). Acum nu mai exista nici macar reteaua!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 18:03 
Stalpii metalici sunt noi. A se vedea "multimea de poze"!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 19:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
Mihail Åžtefano wrote:
A fost pe acolo troleibuz (47 - Dacia - Pd de Piatra - Pd Ros - TV - Metalurgie - Dr. Savini). Acum nu mai exista nici macar reteaua!


Poti figura pe o harta traseul fostului troleibuz 47?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47246
radub wrote:
Stalpii metalici sunt noi. A se vedea "multimea de poze"!


M-am documentat. Poti sa imi dai detalii referitoare la acei stalpi (producator, cost)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 19:43 
Deci pe harta nu am cum (inca) insa pot sa va fac un tur al traseului: pleca din statia Dr Savini. O lua pe strada Han Tatar, apoi prin Ciurci, Doi Baieti, Metalurgie, Splai Bahlui, pana la Podul de Piatra, de acolo urca pe pasarela Alexandru apoi se unea cu reteaua lui 44 pana la Paiata Dacia. Din 1997 a fost scos ca si traseu, iar in 2002 si reteaua. Acum reteaua poate fi vazuta pe tronsonul Hotel Europa CUG II!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Nov 2009 19:51 
Troleibuzele plecau din statia Dr Savini. O lua pe strada Han Tatar, apoi prin Ciurchi, Doi Baieti, Metalurgie, Splai Bahlui, pana la Podul de Piatra, de acolo urca pe pasarela Alexandru apoi se unea cu reteaua lui 44 pana la Piata Dacia. Din 1997 a fost scos ca si traseu, iar in 2002 si reteaua. Acum reteaua poate fi vazuta pe tronsonul Hotel Europa - CUG II!

Interesant la acest traseu este ca avea un rond mare, cat doua strazi! 1 km. Venea din Metalurgie pe V Lupu si se intorcea prin Ciurchi. Ce vremuri!


Attachments:
HartaIasiScanataModificata.jpg
HartaIasiScanataModificata.jpg [ 163.86 KiB | Viewed 12043 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group