TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 08:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Nov 2009 10:09 
Revenind la lucrarile de infrastructura, observ in Iasi tendinta de a monta dale pe toata distanta dintre Tg.Cucu si Piata Unirii. Am aici 2 intrebari: cum se va proceda in parcarea de la Golia si ce se va realiza pe cele doua terenuri din fata Goliei, unde vreme de mai multi ani nu a fost decat un teren viran? Asta e o intrebare conexa lucrarilor la linia de tramvai.
Si totusi, reiau o intrebare: de ce nu s-a montat masticul pe linia de pe Str.Tatarasi si Ion Creanga pana la capatul Tatarasi Nord? Apar deja crapaturi in jurul liniei. Nu se sesizeaza nimeni? E prima bucata terminata daca nu ma insel...sau in acelasi timp cu str.Arcu, dar nu a venit nimeni sa toarne mastic. Strada arata bine, asfaltata, dale pe trotuar dar or sa apara santulete cat de curand daca nu se intervine.
Iar linia de pe Pictorului/Vasile Lupu? Se vorbea ca se va asfalta weekendul trecut, dar nu s-a asfaltat decat ceva la capatul Tatarasi Nord. Sper sa arate bine la final si sa se puna si masticul...Valurile de asfalt de la gara sunt absolut oribile.
Si o intrebare generala, poate stie careva: se urmareste montarea de dale pe toate strazile? O data ce sunt refacute se vor monta dale pe trotuar? Sa ne asteptam la dale pe Stefan cel Mare si pe Independentei? Nu de alta dar mi-ar placea sa fie o continuitate, dalele de pe Cuza Voda sunt strict cat tine strada si nu intra decat maxim un metru pe strazile adiacente.
ps. Sunt foarte multi paleti cu dale pe toata distanta dintre Unirii si Cucu, in special am vazut destule in zona Filarmonica unde dalele sunt deja montate. La ce folosesc? Sunt destui paleti si inspre Cucu precum si in parcarea de la Golia, deci acea portiune la care se va lucra este asigurata cred.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Silviu Sintea wrote:
P.I.D.U. Iasi.

www.primaria-iasi.ro


Varianta octombrie 2009.

www.zmi.ro

Ce am retinut din proiect: achizitie mijloace transport (50 autobuze), valoare totala 30.800.000 lei, perioada 2010-2013, fonduri: buget local.


Attachments:
Iasi PIDU.pdf [4.76 MiB]
Downloaded 231 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jun 2010 07:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Începând de mâine se întrerupe circulaţia tramvaielor în centrul oraşului
Liber la înghesuială


Scenariul anului trecut, când cetăţenii unui oraş întreg au fost transportaţi doar cu autobuze şi microbuze, se va repeta şi anul acesta. Reprezentanţii RATP au anunţat că pe 1 iulie vor începe lucrările de modernizare a căii de rulare din zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri, ceea ce va determina suspendarea unor trasee de tramvai, de fapt cele mai folosite şi, implicit, aglomerate

Nervi întinşi la maximum şi „saună“ gratuită. Sunt două dintre elementele tratamentului de care au parte ieşenii ori de câte ori se întrerupe transportul electric din cauza schimbărilor liniei de tramvai. Aşa au stat lucrurile anul trecut, când a fost reabilitată calea de rurale din centrul oraşului, iar scenariul s-ar putea repeta începând de mâine, după ce RATP şi-a anunţat intenţia de a ataca tronsonul Târgu Cucu – Cinci Drumuri.

Deschiderea acestui ÅŸantier presupune modificări în circulaÅ£ia mijloacelor de transport, cele mai importante constituindu-le suspendarea liniilor de tramvai 1, 7 ÅŸi 13. Evident, în locul acestora vor circula autobuze ÅŸi microbuze, însă rămâne de văzut dacă RATP va putea să scoată la stradă suficiente unităţi de transport astfel încât acestea să facă faÅ£ă numărului mare de călători care circula pe cele trei trasee de tramvai. „Va fi înfiinÅ£at traseul 13 de autobuz, care va circula pe itinerariul TătăraÅŸi Sud – PiaÅ£a Chirilă – BaÅŸ CeauÅŸ – Pădurii – Tg. Cucu – bd. IndependenÅ£ei – Copou. De asemenea, se înfiinÅ£ează traseul 23 de microbuz, care va circula pe itinerariul TătăraÅŸi Nord – Tg. Cucu – bd. IndependenÅ£ei – str. Armeană – Teatrul NaÅ£ional – PiaÅ£a Unirii – str. Arcu – Billa – Gară”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Potrivit acestuia, tramvaiele de pe traseul 6 vor circula pe itinerariul Dacia – Podul de Piatră – str. Gării – str. Arcu (VoinÅ£a) – Billa – Gară, în timp ce cele de pe traseul 3 vor întoarce în TătăraÅŸi Nord. Vestea bună este că se repune în circulaÅ£ie traseul 2 (Canta – Podu RoÅŸ – Baza 3), fiind menÅ£inute ÅŸi traseele 5 ÅŸi 11, neafectate de lucrările din centru.

Reprezentanţii RATP au mai precizat că abonamentele rămân valabile pe vechile trasee, iar biletele compostate în microbuze sunt valabile pe traseele complementare.

190 de salariaţi vor fi trimişi în şomaj tehnic

Dacă ieşenii vor fi nevoiţi să se înghesuie în autobuze şi microbuze, mijloace neofertante în ceea ce priveşte confortul călătoriei din cauza capacităţii de transport reduse şi a lipsei aerului condiţionat, necazuri vor avea şi angajaţii RATP. Astfel, lucrările din Tg. Cucu îi vor trimite în şomaj tehnic pe toţi angajaţii secţiei 3 tramvaie. „Este vorba de aproximativ 250 de salariaţi. 60 dintre ei şi-au programat concedii în această perioadă, restul urmând să intre în şomaj tehnic pe toată durată lucrărilor”, a mai spus directorul RATP. Practic, regia locală va opera doar cu 32 de tramvaie din dotarea depoului din Dacia.

Potrivit oficialilor regiei, lucrările care urmează a fi executate de SC Construcţii Unu ar trebui finalizate înainte de începerea anului şcolar şi a celui universitar. Şi anul trecut, însă, cel puţin pentru cartierul Tătăraşi, era valabil termenul de 15 septembrie, care ulterior a ajuns să fie prelungit din cauza lentorii cu care au lucrat angajaţii firmei Themeli.

Tramvaiele de pe traseul 6 vor circula pe itinerariul Dacia – Podul de Piatră – str. Gării – str. Arcu (Voinţa) – Billa – Gară, în timp ce cele de pe traseul 3 vor întoarce în Tătăraşi Nord

Potrivit oficialilor RATP, lucrările la calea de rulare din zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri ar trebui să se finalizeze înainte de începerea anului şcolar şi a celui universitar


http://www.evenimentul.ro/articol/liber ... uiala.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jul 2010 17:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Fotografii din zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri realizate de catre reporterii Adevarului: http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 71312.html

Comentariul unui cititor: "este o mare bataie de joc.
se putea traseul 3 din dancu-baza3-podu ros-podul de piatra-gara-canta,fara a mai introduce traseul 2.
era mult mai folositor in aceasta varianta.
in acest moment ne inghesuie ca pe niste sardele.
rog presa sa faca presiuni,pentru a nu mai fim bataia de joc a ratp-ului
".


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 191.87 KiB | Viewed 6305 times ]
2.jpg
2.jpg [ 46.64 KiB | Viewed 6303 times ]
3.jpg
3.jpg [ 42.26 KiB | Viewed 6303 times ]
4.jpg
4.jpg [ 39.33 KiB | Viewed 6303 times ]
5.jpg
5.jpg [ 34.87 KiB | Viewed 6303 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Aug 2010 07:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Bulevardul Aurel Vlaicu, tăiat de pe harta Iaşului
Off-road în inima oraşului


Deşi se constituie ca o prioritate locală, starea de bine a infrastructurii rutiere din Iaşi riscă să nu mai poată fi întreţinută de la buget din lipsa resurselor financiare. Potrivit edililor, bugetul pe acest an va trebui să susţină cu prioritate şcolile şi asigurarea utilităţilor către ieşeni. Se uită astfel, în mod premeditat, şantierele încă deschise pe multe dintre străzile din municipiu, artere ameninţate să rămână înţepenite în lucrări neterminate

Un exemplu elocvent este cel al bulevardului Aurel Vlaicu, arteră care din lipsa banilor riscă să devină cât de curând impracticabilă pentru traficul auto. Drept pentru care locuitorii din Dancu şi Iaşi nevoiţi să tranziteze zona vor trebui să identifice rute ocolitoare ori să se doteze cu vehicule special echipate pentru off-road.

Acoperind o zonă de margine a Iaşului, bdul Aurel Vlaicu, arteră de-a lungul căreia nu se regăsesc locuinţe sau obiective comerciale „cu amănuntul”, este de departe cea mai impracticabilă zonă a oraşului. Dacă pe porţiunea de la Piaţa Doi Băieţi până la IPA Tătăraşi drumul este rupt numai pe porţiunea căii de rulare a tramvaielor, din acel punct spre Dancu, pe o porţiune de câteva sute de metri, asfaltul este practic scos, craterele deschise în carosabil fiind o capcană sigură pentru şoferii teribilişti sau neatenţi care intră în această zonă de off-road. Ba chiar, pe această porţiune, sensul de mers dinspre Dancu spre Iaşi este impracticabil, drept pentru care şoferii intră pe singurul fir pe care se mai ţine asfaltul, fiind nevoiţi să parcurgă o porţiune bună de drum pe contrasens.

Această situaţie periculoasă, precum şi starea jalnică a drumului nu par să-i afecteze pe şefii Primăriei, potrivit cărora remedierea disfuncţionalităţilor de pe Aurel Vlaicu nu ţine de ei, ci de… fondurile care deocamdată nu există la buget. „Remedierea situaţiei de acolo se va face în funcţie de resursele materiale de care vom dispune. Au început ceva lucrări acolo în urmă cu o săptămână, dar, dacă nu vom avea bani, bulevardul va rămâne aşa cum este acum. Ţinând cont de diminuarea cu 25 la sută a cheltuielilor bugetare, s-ar putea ca această arteră să fie tăiată de pe hartă”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

Sporturi extreme pe marile artere

Cazurile unor artere importante care sunt tratate sau chiar au ajuns precum nişte fundături continuă să se facă vizibile din ce în ce mai des, în ciuda marilor proiecte de asfaltări - sau mai degrabă de „pojghiţare asfaltică” - demarate de primărie din împrumuturi.

Drumul Hoţilor, o fâşie de drum pietruit care face legătura dintre Bucium şi Tomeşti, o variantă de ocolire sau mai degrabă o scurtătură neiluminată şi neasfaltată, a fost lăsată dintotdeauna... pradă uitării. Singura şansă a acestui drum de a se întâlni cu asfaltul ar fi intersectarea lui cu şoseaua de centură a Iaşului. Şi în acest caz este invocat acelaşi motiv legat de lipsa banilor. „Trebuia să ne apucăm din toamnă de acest drum, dar nu avem bani”, a spus Mihai Chirica.

Mai spre centrul Iaşului, una dintre cele mai circulate artere, bdul Nicolae Iorga, se prezintă de ceva vreme, la extremităţi, sub forma unor valuri. Practic, pe porţiunea dintre Piaţa Nicolina şi intersecţia de la restaurantul Cotnari, partea carosabilă este plină de cocoaşe iţite din asfalt, fapt ce face ca maşinile să aibă o poziţionare relaxată, de staţionare în lateralele cocoaşelor. „Acolo nu avem noi nici o treabă. Este sarcina celor de la Drumurile Naţionale”, explică Mihai Chirica.

Åžansele ca aceste situaÅ£ii total nedemne de un oraÅŸ european să fie remediate sunt însă practic nule, de vreme ce conducerea municipalităţii – sub presiunea crizei economice - a anunÅ£at chiar în plenul Consiliului Local că „începând din acest an vom scoate de pe listele de investiÅ£ii străzile ÅŸi vom încerca să acoperim necesităţile ÅŸcolilor ÅŸi utilităţile”. ÃŽn acest context, poate era normal ca ÅŸoferii să fie totuÅŸi atenÅ£ionaÅ£i: „LăsaÅ£i orice speranÅ£ă la ieÅŸirea în trafic!”.


http://www.evenimentul.ro/articol/off-r ... sului.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Aug 2010 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Lucrarile din Targu Cucu, in pericol sa nu fie terminate

Lipsa banilor ar putea intarzia finalizarea lucrarilor de modernizare a liniilor din Targu Cucu - Cinci Drumuri • Sefii Regiei Autonome de Transport Public se gandesc sa monteze traverse provizorii, in cazul in care nu vor reusi sa reia circulatia tramvaielor la inceputul anului scolar

Santierul deschis in Targu Cucu ar putea sa nu fie terminat pana la mijlocul lunii septembrie. Desi mai este o luna pana la debutul anului scolar, exista mari sanse ca tramvaiele sa nu poata circula prin Targu Cucu. Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) iau in calcul chiar si montarea unor traverse temporare, daca lucrarile de modernizare nu vor putea fi finalizate. Lipsa banilor alocati prin proiectul Golia (700 mii euro), dar si neacordarea ultimei transe de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), in valoare de 2 milioane Euro, sunt principalele temeri ale reprezentantilor RATP, in ceea ce priveste circulatia tramvaielor din zona Targu Cucu. Mai mult, aparatele de cale care trebuie montate in rond nu au fost livrate inca.

"Noi ne-am propus, initial, sa finalizam rondul din Targu Cucu, pentru a putea intoarce tramvaiele aici pana la finalizarea lucrarilor. Deocamdata, nu ne-au venit aparatele de cale, iar asta nu ne da voie sa ne apucam de rond. Din cate am inteles, sunt niste probleme cu finantarea alocata pe Golia, pentru ca reprezentantii Ministerului Dezvoltarii si Turismului nu au semnat suplimentarea de fonduri solicitata de constructor. Este adevarat ca nici noua nu ne-a fost acordata ultima transa de la BERD, pentru ca au mai solicitat niste acte in completare", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai precizat ca este gata sa implementeze solutii alternative pentru reluarea circulatiei, in cazul in care finantarea nu va fi alocata in timp util. "Noi suntem gata sa punem traverse si sa mergem pe solutii provizorii, in cazul in care nu vom putea monta linii noi. In rond am putea folosi aparate de cale mai vechi, pana gasim o solutie. Nu ne permitem ca, la inceputul anului scolar, sa nu asiguram transportul cu tramvaiul in zona", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Lucrarile din Targu Cucu constau in schimbarea liniilor de tramvai din fata Manastirii Golia si pana la intersectia cu Cinci Drumuri. Investitia, evaluata la aproape 2 milioane Euro, este realizata de SC Constructii UNU SA si Martin Rose Gmbh.


http://www.bzi.ro/lucrarile-din-targu-c ... ate-182016


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tg Cucu
PostPosted: Mon 09 Aug 2010 12:05 
Buna Ziua Iasi wrote:
Ministrul Elena Udrea blocheaza circulatia in Iasi
Luni, 09 August 2010
Ion MUSET

Situatia lucrarilor din Targu Cucu devine din ce in ce mai dramatica, din cauza lipsei fondurilor necesare pentru finalizarea lucrarilor. O comisie formata din reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si a constructorilor de la Martin Rose si Constructii Unu SA din Iasi au analizat, in acest sfarsit de saptamana, stadiul lucrarilor. Acestia cauta deja solutii alternative, pentru a putea relua, macar partial, circulatia tramvaielor si pentru a evita blocarea orasului. Practic, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), condus de ministrul Elena Udrea, nu a alocat inca banii necesari pentru modernizarea portiunilor de linii, prevazute in contractul de reabilitare a Manastirii Golia. In aceste conditii, sefii RATP si reprezentantii constructorilor au luat decizia sa finalizeze macar legatura cu liniile care duc in Tatarasi. "Am dispus turnarea planseului, pentru a putea monta macazul inspre Tatarasi. Sunt probleme cu finantarea de la minister, astfel ca am luat decizia sa realizam lucrarea pe raspunderea noastra. Nu putem sa rupem orasul in doua. Am decis ca sa abandonam temporar lucrarile la rond si sa ne axam pe legatura cu strada Padurii. Luni (azi - n.r.) ar trebui sa ajunga si macazul, dar trebuie sa avem betonata macar fundatia", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai declarat ca cea mai mare problema ar putea fi in cazul circulatiei auto. Momentan, se circula pe o singura banda, dinspre Tudor Vladimirescu spre Independentei. "Va trebui sa facem cumva ca, dupa legatura cu Tatarasi, sa putem da in folosinta macar o alta banda, inspre Tudor Vladimirescu. Vom trimite si noi o scrisoare catre MDRT, argumentand caracterul urgent al lucrarilor, intrucat se apropie scoala, iar orasul se va aglomera. Nici nu ma gandesc ce s-ar putea intampla, daca tinem orasul blocat", a mai spus Gherca. Lucrarile din Targu Cucu au termenul de finalizare pe 15 septembrie si constau in schimbarea liniilor de tramvai dintre Manastirea Golia si Cinci Drumuri. Investitia este evaluata la aproape 2 milioane euro, din care peste 700 mii euro ar trebui sa fie alocati pe proiectul de reabilitare a manastirii.



http://www.bzi.ro/ministrul-elena-udrea ... asi-182466


Top
  
 
 Post subject: Gheorghe Nichita
PostPosted: Fri 13 Aug 2010 00:22 
Evenimentul wrote:
Elevii riscă să meargă la ore pe jos
Situaţia şantierelor din oraş, motiv de îngrijorare pentru edili

Teama că lucrările din Târgu Cucu se vor prelungi şi după începerea anului şcolar i-a determinat pe reprezentanţii municipalităţii să solicite o nouă rundă de discuţii cu şefii SC Construcţii Unu, cei care reabilitează linia de tramvai din zonă

Motivele pentru care lucrările pe acest tronson se derulează în paşi de melc sunt determinate de părerile divergente ale specialiştilor referitoare la soluţiile tehnice ce trebuie implementate, dar şi de nealocarea de către Ministerul Dezvoltării Regionale a fondurilor necesare finalizării proiectului. De altfel, o echipă din cadrul municipalităţii se va deplasa săptămâna viitoare la Bucureşti, în ideea de a debloca respectivii bani.

Cât despre lucrări, reprezentanÅ£ii societăţii de construcÅ£ii s-au angajat în faÅ£a primarului că vor termina treaba înainte de 12 septembrie. „Până la un moment dat, lucrurile mergeau bine, după care am remarcat o încetinire a ritmului lucrărilor. L-am rugat pe directorul ConstrucÅ£ii Unu, Marian Alexandru, să lase deoparte orice motivaÅ£ie de care s-ar putea folosi pentru a nu pune în pericol funcÅ£ionarea acestui tronson. De asemenea, am purtat discuÅ£ii ÅŸi cu cei de la Citadin, cărora li s-au oferit ÅŸi sfaturi tehnice pentru a continua cu turnarea asfaltului. Åži unii ÅŸi alÅ£ii mi-au promis că vor finaliza lucrarea la timp”, ne-a declarat Gheorghe Nichita.

Se va turna asfalt în Tătăraşi!

Un alt punct fierbinte al oraÅŸului îl reprezintă cartierul TătăraÅŸi, unde practic lucrările de asfaltare au fost abandonate imediat după încheierea lucrărilor la calea de rulare a tramvaielor. „Argumentul invocat de cei de la CCF Câmpulung, care trebuie să asfalteze zona Vasile Lupu, este că nu au bani. Am dispus ca o parte din banii pe care trebuie să-i dea municipalitatea să fie acordaÅ£i înainte de 24 august, însă cu condiÅ£ia ca până pe 15 septembrie să fie turnat asfaltul. Dacă lucrurile nu se miÅŸcă aÅŸa cum trebuie, îi avertizez că începând de pe 1 septembrie voi cere să li se perceapă penalităţi”, a mai precizat primarul. (T. Damaschin)


„Până la un moment dat, lucrurile mergeau bine în Târgu Cucu, după care am remarcat o încetinire a ritmului lucrărilor” – primarul Gheorghe Nichita


http://www.evenimentul.ro/articol/elevi ... e-jos.html


Top
  
 
 Post subject: Macaz
PostPosted: Sat 14 Aug 2010 09:20 
Buna Ziua Iasi wrote:
Macaz uns cu pensula, din cauza unui betiv
Sambata, 14 August 2010
Ion MUSET

Angajatii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au ajuns sa unga macazele din Podu de Piatra cu pensula, dupa ce, in urma cu o luna, un sofer beat a distrus cutia automata de lubrifiere a acestora. Regia nu poate schimba mecanismul, intrucat valoarea acestuia depaseste 17 mii euro. Suma urmeaza a fi recuperata in instanta de la soferul neglijent. "La ultima corespondenta purtata cu Politia, a ramas sa ne constituim parte civila in procesul pe care i l-am intentat soferului, pentru recuperarea pagubelor. In consecinta, nu avem cum sa inlocuim acea cutie, decat dupa ce ne recuperam banii. Pana atunci, macazele vor fi unse manual de catre salariati, pentru a asigura desfasurarea circulatiei tramvaielor, in bune conditii", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Accidentul s-a produs pe 24 iunie, cand soferul, Dan D., 39 ani, a pierdut controlul autoturismului B 83 UKB, a intrat in rond si s-a oprit cu masina in panoul automat. Soferul avea o alcoolemie de 1,08 mg/l alcool pur in aerul expirat, iar politistii i-au intocmit dosar penal pentru conducerea unui autoturism sub influenta bauturilor alcoolice.


http://www.bzi.ro/macaz-uns-cu-pensula- ... tiv-183386


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Aug 2010 11:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
In fisa proiectului "Dezvoltare si reabilitare arteră functională Sud - Municipiul Iasi" se scrie despre "reabilitare si modernizare cale de rulare tramvai 8,2 km".

"Transportul public va fi organizat pe banda din mijloc, destinată si liniei de tramvai. Statiile pentru transportul public vor fi comune, atît pentru tramvaie, cît si pentru celelalte mijlooace de transport, ele având o lungime de 50m prevăzute cu peroane si garduri de protectie".

Inteleg ca se va reintroduce tramvaiul. Ca mijloacele de transport vor circula pe o banda (sper) separata de trafic ajuta mult la decongestionarea traficului si la cresterea vitezei comerciale a mijloacelor de transport public.

Insa ce se va intampla cu reteaua de troleibuz relativ noua? Din pozele ce le-am postat la "infrastructura de troleibuz" vedeti ca reteaua troleibuzului este sustinuta de console si este pozitionata intre banda I si II a soselei, deci troleibuzul ar fi putut evita eventualele "obstacole". Nu s-ar fi putut face banda speciala pt. transportul public, unde sa circule si troleibuzul?

Sa punem in balanta mecanismul economic. Reteaua de troleibuz exista, e nevoie de troleibuze. Linia tramvaiului (atat cat mai exista) trebuie dezafectata si realizata o cale de rulare noua. Reteaua de tramvai nu mai exista, deci va trebui reconstruita. Cum faci separarea de trafic? Ai nevoie si de tramvaie. Deci, reintroducerea tramvaiului e MULT mai costisitoare decat reintroducerea troleibuzului.

www.primaria-iasi.ro


Attachments:
5_Axa_sud.pdf [405.11 KiB]
Downloaded 191 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 21:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Noi lucrari la liniile de tramvai din Podu de Piatra

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi vor demara noi lucrari de investitii la liniile de tramvai. Timp de doua saptamani se va lucra la turnarea masticului bituminos la liniile de tramvai din Podu de Piatra. Lucrarile se vor desfasura doar noaptea, pentru a nu afecta circulatia tramvaielor. "Am stabilit mai multe echipe care vor lucra aici, pe portiunile reabilitate. Utilajul de turnat mastic bituminos este foarte lent, intrucat este vorba de o lucrare meticuloasa. Acesta poate sa toarne doar 200 - 400 de metri liniari la o tura, ceea ce face ca lucrarile sa se desfasoare atat de greu", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Acesta a mai precizat ca saptamana viitoare vor continua lucrarile si la rondul din Targu Cucu. "Muncitorii au o pauza pana marti, 21 septembrie. Atunci se vor intoarce si vor termina si rondul, pentru a putea intoarce tramvaiele aici", a mai spus Adrian Mihai.


http://www.bzi.ro/noi-lucrari-la-liniil ... ra-188127#


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Sep 2010 11:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
In urma sesizarii BZI
Cum s-au furat 4 milioane euro din creditul Dexia


Un raport facut de Prefectura Iasi asupra modului in care Primaria municipiului Iasi a gestionat creditul Dexia, pentru asfaltarea unor strazi din oras, a scos la iveala nereguli uriase • Primaria a cheltuit iresponsabil peste 18 milioane lei, dupa ce ar fi suplimentat nejustificat cateva contracte cu firmele care s-au ocupat de lucrari • Directorul Finantelor Judetene, Anton Dobos, a incercat sa musamalizeze uriasa frauda

In urma nenumaratelor articole publicate de cotidianul BUNA ZIUA IASI, cu privire la modul fraudulos prin care Primaria Iasi, condusa de primarul Gheorghe Nichita, a cheltuit banii obtinuti din creditul Dexia, Prefectura Iasi a decis efectuarea unui control amanuntit. Dragomir Tomaseschi, prefectul judetului Iasi, a anuntat, ieri, ca deja s-au constatat numeroase deficiente legate de cheltuirea unei transe de bani din creditul respectiv, pentru ca municipalitatea ar fi aruncat pe fereastra peste 18,5 milioane lei. Concret, in etapele de asfaltare cu banii de la Dexia, primaria a modernizat mai multe strazi din oras, pentru care ar fi trebuit alocati 39 milioane lei. Insa raportul a scos la iveala mai multe acte aditionale, prin care s-au suplimentat ilegal contractele cu 18 milioane lei. Prefectul a sustinut ca, la mai toate obiectivele de investitii, se prelungesc termenele de executie, pentru a se suplimenta nejustificat lucrarea. Tomaseschi a precizat ca s-au facut acte aditionale in nestire, iar contractul de modernizare a strazilor din Etapa I a crescut nejustificat. "Cum explica primaria diferentele uriase de bani? O sa vedem pe ce cale vom face plangerea, dupa ce vom avea si raportul tehnic. Nu au fost folosite cantitatile legale, care au fost stipulate initial. Deja foarte multe dintre aceste drumuri se strica, prin urmare se impune o verificare. Nu noi il vom plati pe expertul care va face aceasta verificare, ci onorariul sau va fi achitat de transportatori si de o asociatie a protectiei consumatorului", a spus prefectul Dragomir Tomaseschi. Oficialul judetean a mai precizat si ca vinovatii vor fi trasi la raspundere, daca raportul final va scoate la iveala neregulile constatate in prima faza. "In opinia noastra, nu se poate vorbi despre respectarea si aplicarea regulilor economiei de piata si ne punem intrebarea daca aici este vorba despre iresponsabilitate profesionala sau complicitate la escrocarea statului", a spus Tomaseschi.

Blatul Nichita - Fenechiu

Controlul demarat de Prefectura nu s-a axat doar pe cheltuirea iresponsabila a banilor, ci a scos la iveala si "orbirea" Directiei Generale a Finantelor Publice, condusa de liberalul Anton Dobos. Prefectura a solicitat, in urma cu cateva luni, Finantelor, la acea vreme condusa de Sorina Marin, un raport detaliat legat de cheltuirea banilor pentru asfaltare. Raportul ajuns la Prefectura era destul de amplu si prezenta toate neregulile legate de acest caz. Insa, dupa ce la conducere a ajuns liberalul Dobos, raportul s-a subtiat considerabil, iar primaria a fost scoasa basma curata. Practic, trocul PSD - PNL, sau mai bine zis alianta Nichita - Relu Fenechiu, a functionat inca o data, iar seful primariei si-a vazut, in continuare, de treburi, cu liberalii in umbra. "Sunt in posesia a doua exemplare din raportul intocmit de Finante. Unul este prezentat intr-o maniera foarte grava, iar celalalt prezinta aspecte pieptanate si retusate. I-am solicitat ministrului Finantelor sa verifice aceasta schimbare a rapoartelor, pentru ca, dupa schimbarea conducerii de la Iasi, Finantele nu au mai lucrat la raport", a adaugat prefectul judetului. In schimb, primarul Gheorghe Nichita sustine ca actiunea prefectului este una cu iz politic. "Fondurile din creditul Dexia au fost cheltuite pentru Iasi, in folosul iesenilor. Investitiile au fost realizate transparent, licitatiile au respectat ad literam legislatia in vigoare. Si alte institutii ale statului s-au interesat de modul cum au fost cheltuite aceste fonduri, iar rezultatele au fost aceleasi: fondurile au fost cheltuite in mod legal", sustine Nichita, intr-un comunicat de presa.


http://www.bzi.ro/cum-s-au-furat-4-mili ... xia-189439


Attachments:
Strada_Canta-gropi_si_linie_de_tramvai_stricata.jpg
Strada_Canta-gropi_si_linie_de_tramvai_stricata.jpg [ 37.78 KiB | Viewed 6030 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Sep 2010 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Credit îngropat în străzi executate de mântuială
Cine răspunde?


Străzi cuprinse în prima etapă din programul „Marea Asfaltare” executate deplorabil, dar plătite regeÅŸte din creditul Dexia, cu suplimentări triple faÅ£ă de oferta iniÅ£ială. Acte adiÅ£ionale prin care anumite obiective de investiÅ£ii au suportat până la 11 prelungiri ale termenelor de execuÅ£ie sau cedarea execuÅ£iei unor lucrări fără licitaÅ£ii. Acestea sunt doar câteva din rezultatele unui control efectuat în perioada aprilie - iulie 2010 la Primăria IaÅŸi de către Compartimentul de Control al DirecÅ£iei Generale a FinanÅ£elor Publice a JudeÅ£ului, pe marginea legalităţii cheltuielilor efectuate pentru obiective de investiÅ£ii finanÅ£ate din creditul Dexia

Printre neregulile constatate s-a numărat întocmirea a numeroase acte adiţionale, nedatate, întocmite în baza unor referate. Mai mult, astfel de acte adiţionale s-au înregistrat la toate obiectivele de investiţii şi au vizat prelungirea termenelor de execuţie şi introducerea algoritmului de ajustare a preţurilor. „Numai la pasajul Hala Centrală au fost încheiate 11 acte adiţionale la contractul de execuţie a lucrărilor, încheiat cu SC Conest SA. Efectul unor astfel de acte adiţionale se traduce prin modificarea condiţiilor contractuale de fond, respectiv valoarea şi durata, dar şi ale caracteristicile tehnice ale obiectului contractului iniţial”, a declarat prefectul Dragomir Tomaşeschi.

În ce priveşte etapa a doua de asfaltări, s-a constatat faptul că SC Citadin SA a cedat, printr-un act adiţional încheiat la notariat, lucrările de modernizare a străzilor cuprinse în această etapă către firma Euroconstruct Grup. „Prin semnarea de acte adiţionale ale contractelor iniţiale, precum şi prin negocierea unor contracte suplimentare, valoarea totală a lucrărilor de modernizare a străzilor din prima etapă a crescut cu aproximativ 19 milioane de lei. Astfel, dacă în oferta iniţială era prevăzută suma de 39,5 milioane de lei, în urma încheierii unor acte adiţionale valoarea lucrărilor a depăşit suma de 58 de milioane de lei”, a declarat Dragomir Tomaşeschi.

Suplimentări triple pentru drumuri de lut

Printre arterele foarte prost executate, dar care au suportat suplimentări de contracte, se numără strada Libertăţii, unde în loc de 1,4 milioane lei, cât era oferta iniţială, s-au făcut plăţi de 3 milioane de lei. Un caz similar a fost înregistrat şi pe strada Profesor A. Sesam, acolo unde în loc de 385 mii lei s-au plătit aproximativ 994 mii lei. Exemplele continuă cu strada Moara de Foc, unde în loc de 818 mii lei s-a plătit 1,5 milioane de lei, strada Holboca, unde lucrările au fost suplimentate cu suma de 372.407 lei, peste suma iniţială de 455.579 lei, sau pe strada Aeroportului, unde s-a înregistrat o valoare a lucrărilor de 625.882, în loc de 485.330 lei, cât erau costurile iniţiale. „Sunt nişte preţuri aberante, care nu se justifică din punct de vedere al execuţiei acestor străzi. Una dintre primele măsuri este angajarea unui expert din afară, în vederea verificării calităţii lucrărilor. Abia după ce vom avea un rezultat din partea acestui specialist, vom trece la măsurile legale. Nu este posibil să se facă triplări de bani din fonduri publice, de parcă ar fi dat de vulcani pe aceste şantiere. Nu au fost folosite cantităţile prevăzute pentru aceste drumuri, iar multe dintre ele deja sunt stricate”, a concluzionat Dragomir Tomaşeschi.

Demersul prefectului Tomaşeschi nu este unul singular. Zeci de instituţii sau aleşi ai urbei au iniţiat până acest moment verificări, au luat zeci de probe din asfaltul proaspăt turnat, au tras concluzii, dar nimeni nu a fost tras la răspundere.


www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Sep 2010 11:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
RATP modifică în fiecare weekend circulaţia tramvaielor
Bulibăşeala transportului electric


Timp de trei ore, circulaţia tramvaielor a fost restricţionată din cauza unor lucrări de asfaltare executate în Târgu Cucu. Ieşenii, însă, s-au plâns de faptul că nu au fost informaţi de această nouă întrerupere

Cetăţenii aflaÅ£i ieri-dimineaÅ£ă în zona TătăraÅŸi în aÅŸteptarea tramvaielor care să-i transporte spre Centru au avut surpriza să constate că locul vagoanelor a fost luat de autobuzele MAZ. „Iarăşi au schimbat ăştia traseele. Nici nu mai ÅŸtii cu ce să circuli”, se lamenta o pensionară.

O altă persoană alesese dialogul cu şoferul autobuzului, pentru a afla traseul maşinii. „Opriţi şi în Piaţa Unirii?”, a întrebat aceasta, în condiţiile în care la tonetele RATP nu existau informaţii referitoare la această nouă modificare.

Misterul apariţiei autobuzelor pe traseele de tramvai a fost lămurit câteva ore mai târziu, oamenii aflând că se asfaltează în zona Târgu Cucu. „În urma solicitărilor firmei care execută lucrări în zona rondului, am fost solicitaţi să întrerupem circulaţia tramvaielor. Incepând cu ora 9, tramvaiele de pe traseele 1 şi 13 au fost înlocuite cu autobuze. De asemenea, vagoanele de pe traseul 6 au întors la Billa, iar cele de pe traseul 3 - în Tătăraşi Nord”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Potrivit acestuia, restricţionarea traseelor de tramvai a durat până la ora 12. Cu toate acestea, la ora 14, autobuzele MAZ continuau să circule, fapt care a amplificat nedumerirea călătorilor.

Tătăraşiul, abandonat de greci!

Chiar dacă unii ieşeni au părut deranjaţi de această modificare pe care RATP nu a putut-o anunţa la timp, alţi cetăţeni au apreciat faptul că asfaltarea tonei Târgu Cucu se apropie de final. „Măcar au întrerupt circulaţia tramvaielor pentru lucrări. Sâmbăta trecută au scos tramvaiele în Tătăraşi zicând că se va asfalta şi acolo, însă nu am văzut picior de muncitor”, ne-a declarat un călător aflat în staţia Tătăraşi Nord. „Nu ştiu să se mai fi asfaltat în Tătăraşi. Cel mai bine ar fi să-i întrebaţi pe cei din Primărie”, a spus dl Mihai.

Vestea rea pentru ieşeni constă în faptul că şantierul Tătăraşi pare a fi abandonat de firma Themeli. În interiorul Primăriei se spune că grecii şi-au încasat sumele restante pentru lucrările efectuate până acum, însă au uitat să vireze banii cuveniţi societăţii căreia i-au încredinţat, în subantrepriză, reabilitarea unor tronsoane ale transportului electric.


http://www.evenimentul.ro/articol/bulib ... ctric.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Sep 2010 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Noi lucrări la linia de tramvai de pe Cuza Vodă

Proaspăt turnat, asfaltul din Piaţa Unirii a fost spart din nou. Motivul îl constituie decizia conducerii RATP de a turna mastic bituminos la liniile de tramvai de pe Cuza Vodă. Dacă în zone precum Podul de Piatră şi Cinci Drumuri s-a luat decizia ca această lucrare să aibă loc noaptea, în centrul oraşului se va lucra doar pe timpul zilei, fapt care ar putea perturba circulaţia tramvaielor. Decizia de a se lucra doar ziua a fost determinată de plângerile formulate de cei care locuiesc pe strada Cuza Vodă, care susţin că au nevoie de liniştite odată cu lăsarea întunericului.


http://www.evenimentul.ro/articol/noi-l ... -voda.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Oct 2010 07:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Nici o zi fără întreruperea transportului electric
Asfalt tango


Reprezentanţii RATP susţin că în această săptămână circulaţia tramvaielor în Tătăraşi va fi îngreunată. Motivul îl constituie lucrările de asfaltare care au loc dinspre Ateneu spre zona Dispecer


„Se toarnă asfalt între linii şi lângă acestea. Din această cauză se va circula ceva mai anevoios. Îi rugăm pe ieşeni să înţeleagă această situaţie”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP.

ÃŽn schimb, pentru weekend-ul viitor, RATP anunÅ£ă o nouă modificare în circulaÅ£ia tramvaielor. „Probabil că sâmbătă, în intervalul orar 8.30 – 17, va fi întreruptă circulaÅ£ia tramvaielor, pentru a permite continuarea asfaltărilor”, a mai spus ÅŸeful RATP. Această întrerupere coincide cu finalizarea lucrărilor în rondul din Târgu Cucu. „Rondul este funcÅ£ional în acest moment. Mai sunt de efectuat câteva lucrări la reÅ£ea. De altfel, dacă transportul electric va fi întrerupt câteva ore, unele tramvaie vor întoarce în rondul din Târgu Cucu, iar celelalte - în rondul din TătăraÅŸi Nord”, a mai spus dl Ghercă.

Staţie mutată câţiva metri

O altă noutate anunţată de şefii regiei locale de transport public se referă la lucrările de asfaltare ale staţiei din Târgu Cucu, pe sensul de mers spre Piaţa Chirilă. Deja s-a început montarea bordurilor, lucrare care va fi urmată de asfaltare. Din această cauză, staţia a fost mutată câţiva metri, până acum ieşenii resimţind din plin disconfortul de a aştepta sosirea tramvaielor în praf şi mizerie.

Se sudează liniile în Metalurgie

În paralele cu finalizarea lucrărilor începute în vară, echipele RATP se îngrijesc de îmbunătăţirea condiţiilor de trafic, atât pentru tramvaiele proprii, cât şi pentru conducătorii auto. Astfel, în zona Metalurgiei sunt efectuate lucrări pentru înălţarea liniei. De asemenea, se implementează o soluţie tehnică modernă, care presupune suduri în „cochilie” la liniile de tramvai.


http://www.evenimentul.ro/articol/asfalt-tango-1.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Rondul Târgu Cucu va fi redat circulaţiei tramvaielor săptămâna viitoare

Lucrările din rondul Târgu Cucu se apropie de final. Ieri, angajaţii SC Construcţii Unu au terminat de montat bordurile, după ce în urmă cu câteva zile compactaseră unele porţiuni peste care urmează a fi turnat asfalt. De altfel, întreg rondul a căpătat un aspect mult mai îngrijit, cu toate că va mai dura o săptămână până când tramvaiele vor circula pe aici. „Probabil că săptămâna viitoare tramvaiele vor întoarce în rond. Nu dăm drumul înainte de turnarea asfaltului, inclusiv la refugiul pietonal folosit de cei care aşteaptă sosirea tramvaielor”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP.


www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 08:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
RATP va primi banii? RATP este contractorul imprumutului?

Ce argumente exista pt. ca RATP sa nu se poata transforma in societate comerciala? Studiul spaniolilor nu recomanda tocmai transformarea RATP in SC?

RATP aşteptă ultima tranşă din creditul BERD

Directorul tehnic al primăriei, Mihai Chirica, susţine că până pe 28 februarie Regia Autonomă de Transport Public (RATP) va primi 2,1 milioane de euro, reprezentând ultima tranşă din împrumutul de 15 milioane de euro contractat de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD)

„Banii vor fi utilizaţi pentru plata datoriilor către firma Martin Rose, care aexecutat lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai din municipiu. Pentru a beneficia de această ultima tranşă am trimis din nou o serie de acte solicitate de BERD, inclusiv argumentele legale pentru care RATP nu se poate transforma în societate comercială”, a declarat Chirica.


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... -berd.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Mar 2011 08:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Primaria promite ca nu va mai fi haos in Tatarasi

Edilii au reziliat contractul cu grecii de la Themeli, iar acum vor sa programeze o licitatie pentru finalizarea lucrarilor. Reprezentantii primariei promit ca, pana la sfarsitul acestui an, zona Tatarasi va arata ca in palma. Ramane de vazut si ce constructor va munci in zona. "Noi ne-am apucat de reparatii în Tatarasi pentru a asigura circulatia pe acel bulevard. Insa ce a mai ramas din contractul de lucrari vom scoate la licitatie publica deschisa, dupa ce am renuntat la contractul cu actualul constructor (Themeli - n.r.), astfel incat sa putem finaliza zona Tatarasi pâna la sfârsitul acestui an. Este si o estimare a lucrarilor in valoare de 3 milioane lei pentru asfaltare si chituit sinele. Din contractul vechi mai avem un rest de plata de 2 milioane lei si 3,4 milioane de lei din lucrarile suplimentare. Contractul total este de 18 milioane lei", a declarat Mihai Chirica, director general la Directia Tehnica si Investitii.

Primaria Iasi a renuntat la contractul cu constructorul grec din cauza ca acesta nu a mentinut un ritm multumitor de executie a lucrarilor.


http://www.bzi.ro/primaria-promite-ca-n ... asi-212201


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Mar 2011 08:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
RATP va deschide un santier in rondul de la Tutora

Iarna a lasat urme adanci pe liniile de tramvai ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Sefii institutiei au dispus reabilitarea mai multor tronsoane care au crapat in ultima vreme din cauza uzurii si a vremii nefavorabile. Ieri, angajatii RATP au intervenit pe Gavril Muzicescu si in zona Pietei Nicolina. Mai multe dale de langa sinele de tramvai se ridicasera din cauza infiltratiilor si faceau dificila circulatia tramvaielor. Sefii RATP sustin ca urmeaza sa se intervina si in zona Metalurgie, dar mai ales la rondul de la Tutora. "La Tutora avem programata o lucrare de anvergura, urmand sa inlocuim mai multe tronsoane de linii. Este vorba, in total, de o portiune de peste 100 metri. Cel mai probabil, va fi nevoie sa deviem circulatia pe un singur sens, pentru a putea reabilita acele sine. Acestea au crapat in mai multe locuri, mai ales din cauza ca pe acolo trec masini cu gabarit mare. Avem probleme si in Metalurgie, dar si in Fundatie sau Copou, unde liniile au fost prinse intr-un program de modernizare", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Conform acestuia, pentru lucrarea din rondul de la Tutora s-a cerut deja acceptul primariei pentru o eventuala restrictie a traficului. Lucrarile de aici ar urma sa dureze cel putin doua saptamani.


http://www.bzi.ro/ratp-va-deschide-un-s ... ora-212381


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 08:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Asfalt proaspat facut tandari linga sinele de tramvai

Lucrarile facute acum doi-trei ani au inceput sa se strice chiar in zone date ca exemplu de calitate

Investitia in calea de rulare a tramvaielor incepe sa arate primele semne de "oboseala". Pe strada Arcu, in zona Billa sau in intersectia de la Podul de Piatra au inceput sa apara gropi in asfalt. La aproximativ doi ani de zile de la efectuarea lucrarilor, asfaltul dintre sine a inceput sa sara. Reprezentantii regiei de transport au afirmat ca nu stiu despre problemele aparute, dar vor verifica si vor lua masuri.

Sare si masticul de linga sine

Lucrarile facute de mintuiala isi spun cuvintul si in ceea ce priveste investitiile la calea de rulare a tramvaielor. Ca si inainte de modernizare, asfaltul a inceput sa sara in apropierea liniilor. Pina la demararea investitiilor, scuza reprezentantilor regiei, dar si a edililor locali la aceasta problema era ca asfaltul se sparge din cauza sinei vechi. Odata cu modernizarea caii de rulare, asemenea situatii ar fi trebuit sa dispara. In zone cum ar fi Podul de Piatra sau Arcu, asfaltul a inceput sa sara.

Problemele au aparut in perimetrul liniilor de tramvai. Astfel, imediat linga acestea, s-au format cratere. De exemplu, dupa Billa, pe Arcu, pe sensul de mers spre Strada Garii, asfaltul a inceput sa sara intre sinele de tramvai. Ca atare, au aparut mai multe gropi, iar in unele locuri a cedat si masticul pus la sina. Tot pe Arcu, mai multe guri de canal au inceput sa se lase, acestea fiind resimtite din plin de soferii care circula prin zona. Si in Podul de Piatra au aparut probleme cu asfaltul. In intersectia de acolo, la intretaierea sinelor de tramvai, asfaltul a sarit. In zona respectiva se poate vedea cu ochiul liber ca groapa formata nu mai are deloc asfalt, fiind vizibile dalele de sub sina de tramvai. Craterul aparut este "calcat" zilnic de soferii care circula prin intersectie.

Seful RATP: "Nu stiam"

Conducerea RATP a afirmat ca nu stie nimic de problemele semnalate. Maricel Gherca, directorul regiei de transport, a afirmat ca va verifica unde a cedat asfaltul. "Nu stiam de astfel de probleme pe Arcu. Lucrarile sint in garantie si vom cere refacerea lor", a declarat Gherca. Pe strada Arcu, asfaltarile s-au incheiat la sfirsitul anului 2008, iar lucrarile nu au rezistat decit doi ani de zile. "Problema din Podul de Piatra am anuntat-o deja constructorului. Mai trebuie refacuta si o sudura la sina de tramvai, daca imi amintesc bine in zona Nicolae Iorga. Cind se va face frumos, se va interveni pentru remedierea deficientelor", a specificat Gherca.

Reprezentantii Citadin au afirmat ca nu ei au lucrat la asfaltarea intre liniile de tramvai. "Intre sinele de tramvai si inca un perimetru de jumatate de metru de la sina tine de RATP. Noi am intervenit si pe Metalurgie, si pe alte zone pentru a face putin mai usoara viata soferilor. Vom interveni si la Billa, cum am intervenit si in alte parti", a declarat Kristian Barzu, directorul Citadin.

Investitia in modernizarea a 16 km cale simpla de rulare s-a ridicat la aproximativ 20 milioane euro. Din acesti bani, 15 milioane euro au fost imprumutati de catre municipalitate de la BERD.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/asfalt ... vai~ni779b


Attachments:
gauri_linie_de_tramvai.jpg
gauri_linie_de_tramvai.jpg [ 38.08 KiB | Viewed 5472 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Apr 2011 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Rondul din Dancu intra in modernizare

Mai multe portiuni de cale de rulare de la rondul din Dancu urmeaza sa fie refacute in aceste zile. Lucrarile de schimbare a macazului de intrare in rond au inceput ieri si se vor finaliza pana la inceputul saptamanii viitoare. "Astazi (ieri - n.r.) s-a schimbat macazul de intrare in rond, iar in urmatoarele zile vom schimba si alte portiuni de linii. Calea de rulare de aici este uzata si necesita reparatii urgente. Mai mult, pentru a facilita accesul calatorilor, vom monta mai multe dale de beton, pentru a improviza peroane pana la finalizarea lucrarilor. Sunt lucrari de schimbare a liniilor efectuate din fonduri proprii", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Tot in aceste zile se vor finaliza si lucrarile de pe Calea Chisinaului, din fata Centralei Electrice de Termoficare. Acolo au fost schimbate atat macazul inspre Tudor Vladimirescu, cat si incrucisarile de linii.


http://www.bzi.ro/rondul-din-dancu-intr ... are-214629


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Apr 2011 08:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Goanga electorala: Din toamna vom merge cu tramvaiul pe la Hala

Sefii primariei sustin ca tramvaiele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor circula pana la sfarsitul anului pe bulevardul Anastasie Panu. Promisiuni de acest gen au fost facute, insa, si in alti ani, de catre primarul Gheorghe Nichita, dar iesenii nu s-au ales decat cu niste linii acoperite cu asfalt chiar de societatea de casa a primariei - Citadin SA

Acum, sefii municipalitatii afirma ca reabilitarea liniilor de tramvai dintre Elena Doamna si strada Palat va incepe in luna august. Pana atunci, oficialii din Palatul Roznovanu spera sa finalizeze o alta investitie, care pare sa nu se mai termine, si anume pasajul de la Hala. Sefii primariei au emis zilele trecute autorizatia de construire pentru reabilitarea ambelor sensuri de cale de rulare.

Reamintim ca, odata cu inceperea lucrarilor la pasajul de la Hala, muncitorii Citadin au acoperit liniile cu asfalt. "Va trebui sa predam amplasamentul constructorului Martin Rose. Acesta se va ocupa de lucrare, valoarea ei ridicandu-se la peste 2 milioane euro. Noi speram ca pana in iulie sa finalizam lucrarile la pasajul de la Hala Centrala, iar din luna august vom trece la reabilitarea liniei", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.

Conform autorizatiei de construire, germanii de la Martin Rose vor acorda o garantie de minim doi ani, iar strazile, trotuarele si spatiile verzi din zone vor trebui refacute in totalitate. "Vom stabili graficul de executie a lucrarilor in functie de banii disponibili. Lucrarea va fi executata tot de Martin Rose, in baza unui act aditional incheiat la contractul original. Astfel, valoarea lucrarilor suplimentare va fi de pana in 20 la suta din totalul lucrarilor initial contractate", a adaugat Chirica.

Modernizarea liniilor de tramvai de la Iasi a inceput in 2008, vizand reabilitarea a 16,4 km cale de rulare. Fondurile necesare investitiei au fost alocate dintr-un imprumut acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si de la bugetul local, valoarea acesteia depasind 20 milioane euro.


http://www.bzi.ro/goanga-electorala-din ... ala-215149


Attachments:
329.jpg
329.jpg [ 37.01 KiB | Viewed 5384 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Apr 2011 09:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
RATP schimba mai multe tronsoane de linii

Mai multe tronsoane de cale de rulare vor fi reabilitate in acest sfarsit de saptamana de muncitorii Regiei Autonome de Transport Public (RATP).

O parte din lucrari au inceput ieri, pe bulevardul Nicolae Iorga, in dreptul Pietei Nicolina. "Linia de aici s-a lasat, iar dalele de beton atingeau poalele tramvaielor. Am decis sa le scoatem si sa inaltam liniile la cota strazii. Mai avem o lucrare in Metalurgie, pe care o vom face in acest week-end. Este o lucrare in curba, unde linia s-a uzat foarte mult si necesita sa fie schimbata. Vom lucra mai mult pe timpul noptii pentru a nu pune in dificultate traficul", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

Sefii Regiei mai au in plan modernizarea rondului Tutora, pentru care asteapta decizia primariei si a Politiei Rutiere, intrucat va fi nevoie de restrictionarea circulatiei in zona
.

http://www.bzi.ro/ratp-schimba-mai-mult ... nii-215601


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Apr 2011 13:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
La ora asta s-au gasit capetele luminate din RATP sa se apuce de lucru??? (asta in cazul in care nu e vorba de o urgenta).

Trafic ingreunat in Tudor

La aceasta ora, traficul rutier se desfasoara cu dificultate, creandu-se numeroase ambuteiaje, pe bulevardul Tudor Vladimirescu. Asta din cauza ca echipaje de la Regia Autonoma de Transpor Public (RATP) Iasi efectueaza lucrari la calea de rulare a tramvaielor in zona statiei din campusul universitar.


http://www.bzi.ro/trafic-ingreunat-in-tudor-216142


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 May 2011 07:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Noi lucrări la liniile de tramvai

Şefii RATP par decişi să elimine în totalitate riscul producerii unor accidente din cauza infrastructurii transportului electric. În acest week-end, angajaţii regiei vor interveni în rondul din Baza 3 pentru schimbarea unor macazuri. De asemenea, în lunile următoarele vor fi demarate lucrări de schimbare ale şinei de tramvai în zona Pădurii şi Ţuţora


În acest week-end, rondul din Baza 3 va fi închis. Din această cauză, vor apărea modificări în circulaţia tramvaielor, generate de lucrările programate de şefii regiei locale de transport în zonă. „Este vorba de prelungirea traseelor de tramvai 2 şi 5. Acestea vor întoarce în Rond Ţuţora şi nu în Baza 3. Modificarea este valabilă pentru zilele de sâmbătă şi duminică”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Acesta a precizat că lucrările în rond au început încă de ieri. „Am pregătit terenul în aşa fel încât să putem deschide mâine (n.r. - astăzi)acest punct de lucru. Intenţionăm să înlocuim macazurile de la ieşirea din rond”, afirmă oficialul RATP.

Înlocuiri de şine pe strada Pădurii şi în Ţuţora

O altă lucrare care va fi atacată de salariaţii regiei este cea din zona Pădurii, însă este aşteptat OK-ul din partea municipalităţii. Şefii RATP intenţionează să înlocuiască 100 metri liniari de şină în intersecţia străzii Pădurii cu Profesor Paul Ion. „În condiţiile în care va fi afectat şi carosabilul, trebuie să aşteptăm acordul municipalităţii”, a spus dl Mihai. Spre deosebire de lucrările din Baza 3, cele de pe strada Pădurii nu vor duce la perturbări ale circulaţiei tramvaielor pe acest tronson. Reprezentanţii regiei iau în calcul devierea traficului pe un singur fir, urmând ca intervenţia să se realizeze pe durata nopţii.

Åži în zona rondului Å¢uÅ£ora, unde ÅŸinele au un grad de uzură peste limita de suportabilitate, vor fi demarate lucrări. „Sunt probleme cauzate de lăsarea terasamentului. Liniile trebuie ridicate, în acest moment existând o diferenÅ£ă foarte mare între terasamentul tramvaielor ÅŸi carosabil. Deocamdată nu ne-am decis asupra datei la care vom deschide acest ÅŸantier, aceasta întrucât trebuie să aÅŸteptăm sosirea unor materiale. Este vorba de aproximativ 500 metri liniari de ÅŸină nouă”, au precizat reprezentanÅ£ii RATP.

Reamintim că, recent, muncitorii RATP au intervenit în apropiere de CET, pentru a schimba macazul şi încrucişarea dinspre Baza 3 spre Tudor Vladimirescu, precum şi pe cel din Ţuţora.


http://www.evenimentul.ro/articol/noi-l ... amvai.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 May 2011 07:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Sinele noi din Tatarasi au crapat

La nici un an de la montarea noilor linii de tramvai in rondul de la Ateneul Tatarasi, acestea au nevoie de reparatii. O echipa a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a executat ieri o serie de lucrari de sudura la incrucisarile de linii din zona. Motivul? Acestea s-au uzat deja, iar canalul pe care ruleaza roata trebuie "crescut". Este inca o dovada a faptului ca lucrarile de aici, predate de municipalitate firmei grecesti Themeli, au fost executate de mantuiala. "Acolo s-au incarcat canalele liniilor cu sudura, pentru a nu aparea probleme. Canalul trebuie sa aiba o anumita inaltime si, de aceea, a fost necesara interventia muncitorilor nostri. Oricum, toate interventiile pe care le facem la linii sunt facturate si imputate firmei constructoare. Ei au dat pentru aparatele de cale o garantie de cinci ani, iar pentru linii de 20 de ani", a declarat ieri Maricel Gherca, directorul RATP.

Problemele la santierul din Tatarasi s-au tinut lant chiar de la inceperea lucrarilor. Asta si in ciuda faptului ca municipalitatea a ingropat aici nu mai putin de 19 milioane de lei. Problemele au aparut dupa ce grecii de la Themeli s-au miscat extrem de greu, solicitand in permanenta extinderea termenelor de executie. Motiv pentru care sefii primariei au refuzat sa faca o serie de plati, iar constructorii s-au adresat instantelor de judecata. La cateva luni dupa montarea noilor linii, acestea au crapat la propriu in mai multe locuri. Reprezentantii municipalitatii au dispus un control, dar fara a sanctiona pe cineva.

In prezent, la aproape trei ani de la inceperea lucrarilor, investitia din Tatarasi este departe de a fi terminata. Exista portiuni intregi neasfaltate, refugii nefinalizate sau portiuni de linii care au nevoie in continuare de interventii. In plus, diferentele de nivel dintre linii si strada dau mari batai de cap soferilor. Singurii pagubiti sunt, din pacate, iesenii, care-si rup masinile zi de zi, prin aceasta zona.


http://www.bzi.ro/sinele-noi-din-tatara ... pat-219948


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 May 2011 07:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Consider ca tronsonul Tesatura - Baza 3 - Tutora trebuie urgent si complet reabilitat. Este un tronson folosit de multe tramvaie, arhipline de obicei, sinele fiind "ondulate" (o sa exemplific cu fotografii si filmari). Sper sa se inlocuiasca si firul de contact si sa se pastreze separarea de trafic dar si "green-track"-ul.

Trafic îngreunat dinspre Baza 3 spre Ţuţora

Ieri, angajaţii RATP au demarat lucrările de schimbare a şinei de tramvai din zona Rondului Ţuţora. Timp de o lună, circulaţia tramvaielor între Baza 3 şi Ţuţora va fi întreruptă, transportul ieşenilor pe acest tronson realizându-se prin intermediul celor trei microbuze puse la dispoziţia călătorilor de şefii RATP

„Se lucrează în două schimburi, între orele 6 – 22. Probabil că în cel mult 30 de zile vom finaliza această lucrare, extrem de necesară din cauza uzurii liniei. Investiţia se realizează strict din fondurile regiei”, au declarat oficialii RATP.

Deocamdată, doar transportul electric a fost restricţionat, însă conducătorii autoturismelor trebuie să se aştepte pe viitor la o deviere a traficului auto. „Trebuie intervenit pentru aducerea carosabilului supraînălţat la aceeaşi cotă cu linia de tramvai. De altfel, din cauza acestei diferenţe, participanţii la trafic au acuzat probleme la fiecare traversare a zonei”, au mai spus reprezentanţii RATP.

Schimbarea şinei de tramvai face parte dintr-un amplu program de reabilitare a infrastructurii transportului electric demarată de municipalitate în colaborare cu RATP. Aşa se face că, anul acesta, se intenţionează a se interveni pe strada Anastasie Panu, imediat după ce vor fi finalizate lucrările la pasajul subteran din zona Halei Centrale. „Lucrările la calea de rulare vor fi efectuate de firma Martin Rose, cea care a schimbat şinele de tramvai în Centru şi la Gară”, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.


http://www.evenimentul.ro/articol/trafi ... utora.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jun 2011 07:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Strada Vasile Lupu, asfaltata... la anul si la multi ani!

Incepute acum mai bine de 3 ani, lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai si a infrastructurii stradale s-au blocat si din cauza Primariei, dar si din cauza constructorului – firma greceasca Themely. Cu chiu cu vai, firma a inlocuit liniile de tramvai de pe tronsonul Piata Chirila – Doi Baieti, insa, din cauza neintelegerilor financiare, a abandonat lucrarile de modernizare a strazii Vasile Lupu. Rezultatul se vede – strada este plina de gropi, peticite pe ici, pe colo de societatea Citadin, aflata in subordinea Primariei. Reprezentantii municipalitatii au reziliat contractul cu Themely si spun ca vor scoate din nou la licitatie lucrarile care au mai ramas de facut. Pana cand iesenii vor vedea insa asfalt nou prin Tatarasi va mai dura. "Am finalizat caietul de sarcini si urmeaza sa publicam pe SEAP anuntul referitor la licitatie”, a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Asta inseamna ca lucrarile vor incepe cel mai devreme in toamna. De finalizarea acestora, nici sefii Primariei nu pot spune ceva.


http://www.iasiplus.ro/news/5/45642/Str ... i+ani.html


Attachments:
dreapta_sus_strada_vasile_lupu.jpg
dreapta_sus_strada_vasile_lupu.jpg [ 42.69 KiB | Viewed 4918 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jun 2011 07:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Veşnicia s-a născut pe şantierul din Tătăraşi

La aproximativ trei ani de când firma grecească Themeli a câştigat lucrările de reabilitare a liniei de tramvai din zona Tătăraşi, şantierul nu s-a închis nici până în acest moment


Drept consecinÅ£ă, lucrările la linia de tramvai ÅŸi la partea carosabilă, cuprinse într-un contract care viza porÅ£iunea dintre rond TătăraÅŸi Nord - Ateneu ÅŸi până la Doi BăieÅ£i, a căror valoare este de 18 milioane de lei, vor fi scoase din nou la licitaÅ£ie. Pentru ca reprezentanÅ£ii Primăriei să poată scoate la licitaÅ£ie aceste lucrări, aceÅŸtia vor trebui să clarifice înainte de toate aspectele juridice ce Å£in de contractul pe care l-au avut încheiat cu firma grecească.„În acest sens, va trebui să constituim o comisie de inventariere a lucrărilor făcute de Themeli, cu atât mai mult cu cât acestea nu au fost recepÅ£ionate. După ce vom lămuri aceste aspecte, intenÅ£ionăm ca tot ce mai e de făcut din contractul de lucrări să scoatem la licitaÅ£ie publică deschisă, renunţând astfel la contractul cu actualul constructor, care nu a performat deloc, astfel încât să putem finaliza TătăraÅŸiul până la sfârÅŸitul acestui an. Până la acest moment am apucat să facem către această firmă ÅŸi ultimele plăţi de 2 milioane de lei, rămânând astfel doar cu lucrări suplimentare evaluate la 3,2 milioane de lei, reprezentând lucrări de asfaltat ÅŸi chituit ÅŸinele”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.


http://www.evenimentul.ro/articol/vesni ... arasi.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group