TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 08:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 21 Feb 2009 15:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
ARCHIMEDES - transport public curat si eficient energetic

CIVITAS - un transport urban mai bun si mai curat - initialele vin de la CIty - VITAlity - Sustainability (Oras - Vitalitate - Durabilitate). Prin initiativa CIVITAS, Uniunea Europeana tinde la o schimbare prin sustinerea si evaluarea introducerii unor strategii pentru un transport urban integrat, modern si durabil care ar trebui sa aduca o schimbare in bine pentru cetatenii Europei.

CIVITAS I a fost initiat la inceputul anului 2002 (in cadrul celui de-al 5-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europena); CIVITAS II a fost initiat la inceputul anului 2005 (in cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare lansat de Comisia Europena).

In cadrul CIVITAS I (2002-2006) exista 19 orase implicate in 4 proiecte demonstrative, in timp ce in CIVITAS II (2005-2009 – in cadrul celui de-al 6-lea Program de Cercetare) 17 orase sunt implicate in 4 proiecte demonstrative. Aceste 36 de orase din toata Europa sunt finantate de Uniunea Europeana cu 100 milioane euro, iar bugetul total al acestei initiative va fi mai mare de 300 de milioane euro.

CIVITAS PLUS a fost intiat in decembrie 2006 (in cadrul celui de-al 7-lea Program de Cercetare), data limita de depunere a aplicatiilor a fost 28 iunie 2007 si are un buget total de 128 milioane de euro. Evaluarea proiectelor a fost finalizata in octombrie 2007.

Initiativa CIVITAS a identificat opt categorii de masuri ca fiind blocurile de baza in construirea unei strategii integrate. Fiecare oras CIVITAS alege un set adecvat de masuri din blocurile de baza si le combina pentru a forma solutii integrate pentru un transport urban curat in orase. Mai mult, aranjeaza cadrul adecvat de planificare, asigura implicarea politica si sustinerea, stabileste parteneriatele necesare pentru a se asigura de finalizarea planurilor.

Obiectivele acestei initiative sunt promovarea si introducerea unor masuri pentru un transport urban durabil, curat si economic, cat si introducerea unor pachete complete de masuri tehnologice si metodice in domeniul energiei si transportului in cadrul celor 8 categorii de masuri.

Municipiul Iasi, ca leading city, face parte dintr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania) - leading cities, Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia) - learning cities si a elaborat impreuna cu acestia un proiect integrat ce a fost trimis spre aprobare Comisiei Europene, Directoratul Transport si Energie.

Bugetul total al proiectului pentru site IASI (site IASI reprezinta parteneriat intre Primaria Iasi, Regia Autonoma de Transport Public, Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi) este de aproximativ 4.700.000 milioane de euro, din care aproximativ 55% reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.

In perioada 19 -20 iunie reprezentantii orasului Aalborg, coordonatorii acestui proiect, au facut o vizita la Iasi. In cadrul sedintelor de lucru ce au avut loc in aceasta perioada s-a stabilit ca va avea loc in perioada 5-7 mai 2009 o conferinta pe teme de transport public la care vor participa partenerii Municipiului Iasi din cadrul intitiativei Civitas (cele 50 de orase membre ale acestei initiative), cat si numerosi membri ai Uniunii Internationale a Transportatorilor Publici.

Proiectul a demarat pe 15 septembrie 2008, in perioada 20-23 octombrie 2008 avand loc la Aalborg intalnirea de start (Kick-off meeting) a proiectului. In cursul lunii noiembrie vor fi demarate primele licitatii in vederea achizitiei echipamentelor, echipamente ce vor fi instalate in prima jumatate a anului 2009.

Cele 30 de autobuze ce vor fi echipate cu instalatii GPL, sistemul de ticketing automat, sistemele GPS de control al traficului, cat si panourile de afisaj in timp real, benzile speciale pentru transportul public sunt masuri ce vor aduce aceasta zona la nivelul tarilor al caror transport public este la cel mai inalt nivel.

Pistele pentru biciclisti, sistemul de ticketing special pentru elevi si studenti, campanile de promovare a transportului public si al unui altfel de comportament, care nu este dependent de masina au ca scop o schimbare fundamentala a atitudinii celor tineri fata de modul de a se deplasa si de a economisi energie si timp.

Echiparea a 10 microbuze cu sisteme speciale pentru persoanele cu dizabilitati, construirea a 40 de statii pentru acestea, cat si echiparea intersectiilor semaforizate cu sisteme speciale de avertizare pentru persoanele cu dizabilitati vizuale vor sa dea un acces neingradit tuturor iesenilor la transportul public.

In luna noiembrie vor fi lansate proceduri de achizitii ale acestor sisteme, ce urmeaza a fi implementate in primul an al proiectului.


Elena Beatrice Fotache (Inspector de specialitate, Primaria Iasi - Serviciul Implementare Programe), 05.11.2009
http://www.finantare.ro/
http://www.civitas-initiative.eu/measur ... =en&id=565

Autobuze cu GPL? Asta in timp ce reteaua de troleibuze, ce acopera o arie importanta din oras, zace nefolosita, fiind vorba de foarte mult bani publici risipiti. Stie cineva acest lucru?

Se vorbeste de finantare neramburasbila de 55%. Tot e bine, e un "progres", asta pt. ca autobuzele MAZ si Renault au fost achizitionate integral din bani publici.

10 microbuze? Inca nu scapam de dube?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 May 2009 20:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Proiectul "Archimedes" prinde contur.

Fotografii: Radu Bialus.


Attachments:
63.JPG
63.JPG [ 160.51 KiB | Viewed 11914 times ]
63 eco.JPG
63 eco.JPG [ 65.48 KiB | Viewed 11911 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Apr 2010 10:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Foarte bine! Apoi reintroduceti troleibuzele!

Verde continuu pentru mijloacele de transport in comun, pe toata ruta Tudor - Copou

S-a stabilit firma care va implementa sistemul, lucrarea urmind a fi finalizata in maximum trei saptamini. Vor fi modificati si timpii semafoarelor de pe acest traseu.

Sistemul de unda verde destinat mijloacelor de transport in comun va fi implementat in perioada urmatoare. Investitia va fi realizata de firma UTI Traffic. Societatea a cistigat licitatia organizata de municipalitate cu o oferta de 238.000 lei. "Cred ca saptamina viitoare vom semna contractul. Apoi, functie de ordinul de incepere a lucrarilor, investitia ar trebui sa fie gata in termen de zece zile", a declarat Andrei Trofor, purtatorul de cuvint al Primariei.

Lucrarile vizeaza traseul Civitas, de la rond Agronomie si pina in Tudor Vladimirescu. Pe aceasta distanta, la intersectiile semaforizate vor fi montate camere radar. "Aceste camere vor numara masinile aflate in zona semafoarelor. In functie de numarul acestora, vor modifica si timpii semafoarelor. Vor trebui montate 54 de camere radar", a afirmat Trofor.

Intregul sistem va fi coordonat de un server ce urmeaza sa fie montat la "Piramida lui Dubet", pe Soseaua Nationala. Aceasta va fi prima etapa din actiunea de a crea un sistem de unda verde pentru mijloacele de transport in comun.

Tot prin proiectul Archimedes, pe mijloacele de transport in comun vor fi montate aparate GPS. Aceste echipamente vor fi legate apoi de reteaua existenta si vor putea fi folosite pentru a permite accesul cu prioritate pentru mijloacele de transport in comun, in intersectiile semaforizate.

Sefii Primariei vor sa amenajeze si o banda speciala pentru mijloacele de transport in comun pe Bulevardul Independentei. Aceasta va fi marcata special si nu va putea fi folosita decit de mijloacele de transport in comun.


23.04.2010
http://www.ziaruldeiasi.ro/local/verde- ... pou~ni6ape


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 May 2010 08:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Statiile de autobuz, scoase la licitatie

In cadrul proiectului Civitas, municipalitatea ieseana va scoate la licitatie, in aceasta saptamana, 50 de statii de autobuz, in vederea reabilitarii. Acestea vor fi modenizate prin amplasarea de panouri informative, bancute si acoperisuri. Coridorul Civitas este cuprins între campusurile studentesti Agronomie si Tudor Vladimirescu.


3.05.2010
http://www.bzi.ro/statiile-de-autobuz-s ... tie-168355


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jun 2010 16:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Fluturasi pt. promovarea transportului "verde" intr-un oras ce a desfiintat transportul ecologic cu troleibuze.
Proiectul "Civitas"? Bani aruncati ("albiti"?) pe rable ce sa functioneze cu GPL si pe fluturasi. Mai taiati, baieti!


Haosul din autobuz, promovat cu fluturasi

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 72651.html


Attachments:
aglomeratie.jpg
aglomeratie.jpg [ 29.93 KiB | Viewed 11310 times ]
civitas.pdf [12.67 KiB]
Downloaded 85 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jun 2010 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Ca participant al acestui program apare orasul spaniol San Sebastian. Hm! Exista vreo "legatura" intre autobuzele second-hand cumparate de la Regia de transport din San Sebastian, folosite de RATP Iasi si acest program?

Niciodata romanii n-au primit nimic de la nimeni, ba mai mult, au dat bani grei, cateodata din snobism. Iasi, orasul MAZ-urilor alb-albastre, vorba fostului viceprimar N., avand chipurile culorile echipei de fotbal locale, desi ele au zacut in curtea din Minsk. La fel ca si cele aduse la Tg. Mures, Constanta, etc.


Coridorul “Green Light” pentru autobuze va fi gata luna aceasta

Primăria Municipiului Iaşi a semnat contractul pentru montarea echipamentului necesar activării a 15 intersecţii semaforizate de pe coridorul CIVITAS, care va asigura mijloacelor de transport în comun şi de intervenţie prioritate de tip “green light” pe tronsonul cuprins între campusul Tudor Vladimirescu şi Rondul Agronomie din Copou.

Firma UTI Traffic Bucureşti va monta 52 de camere de tip radar în intersecţiile Splai Bahlui Mal Drept – bdul T. Vladimirescu, bdul Chimiei – bdul T. Vladimirescu, Aleea Prof. Ghe. Alexa – bdul T. Vladimirescu, str. Vasile Lupu – bdul T. Vladimirescu, str. Elena Doamna – str. Ghica Vodă, str. Elena Doamna – str. Sărăriei, str. Stihii, bdul Independenţei – str. I.C. Brătianu, str. M. Eminescu, bdul Independenţei – str. V. Alecsandri, bdul Independenţei – str. V. Conta, bdul Carol – str. Toma Cozma, bdul Carol – trecerea pietoni Universitate, bdul Carol – trecere pietoni str. Ghe. Asachi, str. Cuza Vodă – str. I.C. Brătianu şi în Rond Eminescu în cadrul unui contract în valoare de 238.387,8 lei fără TVA.

„Într-o primă etapă vor fi montate 75 de GPRS-uri pe mijloacele de transport. În perioada următoare vom pregăti terenul, iar luna aceasta vom da ordinul de începere a lucrărilor de montare a camerelor pe acest coridor, lucrări care vor trebui să se finalizeze în termen de 10 zile de la ordinul de începere. Firma contractantă va veni cu un soft care va fi montat în clădirea DSPM, la care vor fi cuplate camerele de tip radar de pe coridorul Civitas. Timpul de verde se va opri cu o secundă sau mai mult în funcţie de numărul de maşini care va veni spre semafor. Camerele care vor fi montate pe acest coridor verde vor transmite către soft un semnal pentru menţinerea culorii verde, în funcţie de trafic sau de apariţia unui mijloc de transport public”, a declarat Cosmin Coman, directorul Direcţiei de Programe şi Servicii pentru Comunitate a municipalităţii ieşene.

Reamintim că noul sistem de tip “green light” face parte din proiectul european Civitas Arhimedes, în valoare totală de aproximativ 4,7 milioane de euro, iar obiectivele acestui proiect sunt promovarea şi introducerea unor măsuri pentru un transport urban durabil, cât şi introducerea unor pachete complete de măsuri tehnologice în domeniul energiei şi transportului.

Municipiul Iasi face parte dintr-un consorţiu european alături de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia) şi Usti nad Labem (Cehia).


http://curierul-iasi.ro/coridorul-%E2%8 ... ceasta-392


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jul 2010 15:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Primaria baga 140 mii euro in biciclete

Municipalitatea ieseana vrea sa promoveze mersul cu bicicleta in cadrul unei campanii din cadrul programului Civitas. Pentru echipamentele de promovare este asigurata o finantare de 618 mii lei, insemnand peste 140 mii euro. Jumatate din aceasta suma este contributia primariei, restul reprezentand fonduri europene.

Ieri a avut loc o licitatie la care au participat doua firme. AB Plus Events SRL a oferta suma de 610.502 lei, in timp ce Artis Show SRL a venit cu o oferta de 606.504 lei. "S-au prezentat doua firme si urmeaza sa evaluam ofertele. S-a inscris si Rodotex SRL, dar nu au fost acceptati pentru ca au intarziat cu oferta", a declarat Cosmin Coman, director Directia Programe si Servicii pentru Comunitate.

Promovarea are mai multe componente. Conform caietului de sarcini, municipalitatea intentioneaza sa achizitioneze 500 flyere, zece bannere stradale, o suta steaguri publicitare, 20 mii bloc notes, 10 mii orare scolare, 5 mii pixuri inscriptionate, 5 mii brosuri informative, 5 mii tricouri inscriptionate, o mie bidoane inscriptionate si o mie rucsacuri inscriptionate. In ceea ce priveste promovarea media, edilii vor sa asigure difuzarea a 27 spoturi radio, 9 spoturi TV, 12 difuzari in presa scrisa sau patru machete de presa. Totodata, vor fi organizate evenimente de educare si promovarea utilizarii bicicletei. Nu in ultimul rand, va fi realizata si o pagina web care va fi lansata cu ocazia evenimentelor. Mai precis, va fi organizat concursul "Pe roti verzi", concursul de orientare pe biciclete, parada bicicletelor si concursul "IESI pe bicicleta".

Iasul participa in cadrul Civitas alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia). Bugetul total al proiectului pentru Iasi este de aproximativ 4,7 milioane euro, din care aproximativ 55 la suta reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.


http://www.bzi.ro/primaria-baga-140-mii ... ete-179219


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jul 2010 17:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Marcaje neclare, nou episod in pista rusinii

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 70062.html


Attachments:
Europa la Iasi.jpg
Europa la Iasi.jpg [ 139.62 KiB | Viewed 11494 times ]
ADVAZI20100721_0020[1].pdf [298.38 KiB]
Downloaded 189 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 15:30 
Buna Ziua Iasi wrote:
Licitatia pentru rampele transportului local, anulata
Marti, 10 August 2010

Licitatia pentru echiparea a zece microbuze RATP cu rampe pentru persoane cu dizabilitati a fost anulata. Singura firma participanta, Romil Service SRL din Iasi, nu a indeplinit conditiile minime de eligibilitate. Procedura se va relua la o data care urmeaza sa fie stabilita. Achizitia, pentru care edilii au stabilit o prevedere bugetara de 615 mii lei, fara TVA, face parte din proiectul european Civitas. Bugetul total al proiectului pentru Iasi este de aproximativ 4,7 milioane euro, din care aproximativ 55 la suta reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.


http://www.bzi.ro/licitatia-pentru-ramp ... ata-182745


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Sep 2010 19:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Civitas in Iasi, o mizerie, o teapa data bugetului local.

Pistă pentru biciclişti făcută în bătaie de joc

http://www.evz.ro/detalii/stiri/pista-p ... 05266.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 43.13 KiB | Viewed 11122 times ]
2.jpg
2.jpg [ 54.08 KiB | Viewed 11124 times ]
3.jpg
3.jpg [ 49.67 KiB | Viewed 11123 times ]
4.jpg
4.jpg [ 47.85 KiB | Viewed 11125 times ]
5.jpg
5.jpg [ 45.28 KiB | Viewed 11123 times ]
6.jpg
6.jpg [ 51.62 KiB | Viewed 11124 times ]
7.jpg
7.jpg [ 53.64 KiB | Viewed 11123 times ]
8.jpg
8.jpg [ 44.84 KiB | Viewed 11122 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Sep 2010 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
VIP-urile-s importante, zic fotachii (nu pista de biciclete propriu-zisa). Si rablele franceze, cu GPL in Romania. Ca doar la Iasi totul e posibil. Oare VIP-urile europene stiu ce fac fotacheii autohtoni? Cred ca nu. De ce nu ar afla?

Pista pentru biciclisti, inaugurata de VIP-uri

Reprezentantii primariei intentioneaza sa inaugureze pista pentru biciclisti din zona Tudor Vladimirescu. Evenimentul urmeaza sa aiba loc pe data de 22 septembrie. Edilii intentioneaza ca, la eveniment, sa invite mai multe personalitati iesene, pentru promovarea mersului cu bicicleta.

"Pe 22 septembrie, urmeaza sa inauguram pista. Vrem sa aducem si VIP-uri, care sa mearga cu bicicleta. Vrem sa cream un eveniment national. Deocamdata, nu am stabilit lista VIP-urilor. De organizarea acestui eveniment se ocupa firma AB Plus", a declarat Beatrice Fotache, manager proiect. Pentru amenajarea pistei pentru biciclisti, municipalitatea a organizat o licitatie, ce a fost castigata de Com Beton SA, cu o oferta in valoare de 689.759 lei fara TVA. Municipalitatea a stabilit o prevedere bugetara de 805.837 lei fara TVA. Promovarea mersului cu bicicleta face parte din programul european Archimedes, ce cuprinde si alte obiective, ce constau in promovarea transportului public. Pentru promovare, edilii au avut in vedere difuzarea a 27 de spoturi radio, 9 TV, 12 in presa scrisa sau realizarea a patru machete de presa.

Totodata, a fost vizata realizarea a 50 mii de exemplare cu harta verde a transportului in oras, 20 mii de bloc notes-uri, zece mii orare scolare sau cinci mii pixuri inscriptionate. Totul, pe ideea de a spori gradul de informare corecta a utilizatorilor de transport public, de a prezenta si promova utilizarea de mijloace de transport eficiente din punct de vedere energetic. Materialele au fost folosite pe data de 22 aprilie - Ziua Pamantului, 9 iunie - Ziua Mondiala a Mediului si Ecologiei - si vor fi folosite pe data 22 septembrie - In orasul tau o zi fara masini - sau pe 12 octombrie, cand este programata o manifestare în cadrul Sarbatorilor Iasului. Valoarea programului Archimedes este de 5,6 milioane euro, din care 2 milioane euro reprezinta contributia primariei.


http://www.bzi.ro/pista-pentru-biciclis ... uri-187472


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Sep 2010 08:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Aberatia din Tudor, inaugurata de VIP-uri

Pista pentru biciclisti din Tudor Vladimirescu va fi inaugurata pe data de 22 septembrie, de o serie de VIP-uri, cel putin asta considera reprezentantii primariei. Numai ca edilii inaugureaza o aberatie. Pista este aproape inutila, tinand cont ca nici un biciclist nu circula pe aceasta, ba mai mult, este folosita ca loc de parcare pentru soferi. Chiar zilele trecute, pista din campusul studentesc era ocupata de taximetristi si de alti soferi care aveau treaba in zona. Ca sa respecte traseul, biciclistii ar trebui sa sara peste masinile parcate aiurea, in conditiile in care sunt montate si indicatoare care interzic oprirea autovehiculelor. Pista va fi inaugurata de Leonard Doroftei, Septimiu Sarateanu, Corina Caragea, Laura Cosoi. Mai intai, evenimentele vor fi anuntate la ora 11.00, la Sala Mare a primariei, in cadrul unei conferinte de presa. "Conferinta de presa este urmata de inaugurarea pistei de biciclete printr-o Parada a biciclistilor. La aceasta sunt invitati sa participe toti cei prezenti la conferinta, alaturi de iesenii prezenti la eveniment. Estimam o prezenta de peste 150 de biciclisti.

Parada biciclistilor va pleca din Podu Ros catre Tudor Vladimirescu, pe traseul pistei de biciclete. Transferul participantilor la conferinta de presa catre esplanada din fata Facultatii de Constructii se va face cu autobuzul, care va pleca din fata sediului Primariei Municipiului Iasi", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei. Pentru amenajarea pistei pentru biciclisti, municipalitatea a organizat o licitatie, ce a fost castigata de Com Beton SA, cu o oferta in valoare de 689.759 lei fara TVA. Municipalitatea a stabilit o prevedere bugetara de 805.837 lei fara TVA. Pista a fost realizata in cadrul programului Archimedes.


http://www.bzi.ro/aberatia-din-tudor-in ... uri-188305


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Sep 2010 13:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Iata cum arata mobilierul unei statii RATP (fotografie Radu Bialus/Tramclub).

Ca naiba!

Banca aceea metalica (vara te frigi, iarna ingheti) pare cam incomoda si e amplasata nefericit. Ar fi fost mai mult spatiu util daca banca era amplasata langa aparatoarea laterala (inutila) din sticla. Cati oameni se pot adaposti sub acoperisul imens al acelei statii? Nu conteaza, prostul plateste!


Attachments:
statii.jpg
statii.jpg [ 104.54 KiB | Viewed 10932 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Sep 2010 20:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Haosul de la semafoare a costat 50 mii euro

Edilii au dat peste 50 mii euro pentru fluidizarea traficului din 15 intersectii din oras -- Sistemul a crapat dupa putin timp de la instalare -- Imaginile transmise prin camerele video nu sunt preluate coerent, semafoarele mergand la voia intamplarii -- Reprezentantii primariei au precizat ca intersectiile vor fi legate prin fibra optica, pentru a evita astfel de situatii -- Si asta pe banii firmei UTI Traffic SA, care a castigat contractul cu municipalitatea, pentru implementarea sistemului -- In 2007, primaria a cheltuit 600 mii lei pentru un studiu de trafic, dar rezultalele in teren au fost catastrofale

Sistemul green - light (unda verde - n.r.), montat pe coridorul Agronomie - Tudor Vladimirescu, da peste cap intreaga circulatie din oras. Daca acesta trebuia sa ghideze semafoarele spre timpi prelungiti de verde, in momentul in care se crea un card lung de masini, semafoarele nu reactioneaza. Edilii recunosc ineficienta noului sistem, dar promit ca vor fi luate masuri cat de curand. Este inca o mostra de incompetenta a administratiei locale, condusa de primarul Gheorghe Nichita. O caruta de bani pentru proiecte cu rezultate slabe. In 2007, edilii au platit 600 mii lei firmei SC Consilier Construct SRL, pentru realizarea unui studiu de trafic. Rezultatele in teren au fost jalnice. "Acum functioneaza pe sistemul nou, dar pe ideea veche. Trebuie imbunatatit sistemul de coordonare. Nu era stabil. Totdeauna semafoarele o luau razna si nu ramaneau stabile. Nu reveneau pe ciclul de baza stabilit initial, acela in care erau afisate secundele de verde sau rosu. In momentul in care sistemul cadea, trebuia sa revina pe prima varianta. Din cauza transmisiunii prin GPS, apar intarzieri. Firma care s-a ocupat de montarea sistemului va lega intersectiile prin fibra optica. Firma va suporta aceste cheltuieli suplimentare", a explicat Mihai Chirica, director general Directia Tehnica si Investitii. Pentru aceasta incercare de fluidizare, edilii au incheiat cu firma UTI Traffic SA un contract in valoare de 238.387 lei fara TVA (peste 50 mii euro - n.r.). Mai precis, prin acest sistem, au fost montate mai multe camere video in cele 15 intersectii de pe coridor. Initial, acestea preiau imagini cu situatia din trafic. Daca intr-o intersectie stau la semafor foarte multe masini, semafoarele ar fi trebuit sa indice culoarea verde, pana cand intersectia se elibereaza. Deocamdata, nu au ajuns la aceasta performanta. Implementarea sistemului face parte din proiectul european Archimedes.

Semafoare in Cantemir

Edilii au mai precizat ca, saptamana viitoare, vor fi activate si semafoarele din zona podului Cantemir. Aici, de multe ori, traversarea intersectiei se facea destul de dificil, producandu-se mai multe accidente rutiere. "In zona Cantemir, semafoarele vor intra in lucru saptamana viitoare. Echipamentele vor intra in probe in cursul acestei saptamani. Vor fi semafoare la cele trei intersectii Nationala - Cantemir - Ghibanescu", a adaugat Mihai Chirica.


http://www.bzi.ro/haosul-de-la-semafoar ... uro-188620


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 15:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
fotachioiul COOLt wrote:
BiciCOOLtura


Au inaugurat "pista rusinii" in costum

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Au_i ... 66339.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 35.3 KiB | Viewed 10935 times ]
2.jpg
2.jpg [ 39.04 KiB | Viewed 10936 times ]
3.jpg
3.jpg [ 33.51 KiB | Viewed 10938 times ]
4.jpg
4.jpg [ 26.44 KiB | Viewed 10935 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Sep 2010 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Puterea exemplului e graitoare.

Foto 1, 2 (Radu Bialus): statie in Iasi. Fontul imens folosit pt. denumirea locului si a indicativelor trasselor disproportioneaza evident aspectul afisului. Harta e undeva la mijloc. Nu era mai bine pt. toata lumea ca harta sa fie afisata mai "sus"? Denumirea statiei si nr. traseului sa fie trecute pe tablita indicatoare (dar exista asa ceva?)

Programele de circulatie unde sunt?

Foto 3, 4 (Silviu Sintea): statie in Alba Iulia. Ei au si aparate pt. legitimatiile de calatorie si sistem GPS.

Foto 5, 6 (Austria-in-Motion): statie Salzburg.


Attachments:
img_0704.jpg
img_0704.jpg [ 111.43 KiB | Viewed 10857 times ]
img_0706.jpg
img_0706.jpg [ 117.26 KiB | Viewed 10858 times ]
Statie STP -Piata.jpg
Statie STP -Piata.jpg [ 232.53 KiB | Viewed 10856 times ]
Statia STP -Mercur.jpg
Statia STP -Mercur.jpg [ 220.95 KiB | Viewed 10855 times ]
2010-09-17_obus-salzburg_001.JPG
2010-09-17_obus-salzburg_001.JPG [ 215.75 KiB | Viewed 10855 times ]
2010-09-17_obus-salzburg_002.JPG
2010-09-17_obus-salzburg_002.JPG [ 258.95 KiB | Viewed 10858 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Nov 2010 08:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Primaria Iasi baga bani in carutele RATP

Municipalitatea ieseana a adjudecat zilele trecute licitatia ce vizeaza achizitionarea a zece rampe pentru persoanele cu dizabilitati, acestea urmand sa fie montate pe zece microbuze ce apartin Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Insa microbuzele au fost cumparate in urma cu sapte ani si nu prezinta foarte multe semne ca s-ar potrivi pentru transportul public. In aceste conditii, licitatia a fost adjudecata unei firme din Bacau, Dypety SRL. Firma a ofertat suma de 547.352 lei fara TVA, in conditiile in care prevederea bugetara a fost stabilita la 615 mii lei fara TVA. La licitatia a mai participat o asociere dintre firmele New Electric Grup SRL si Enola SRL, care a avut o oferta financiara de 614 mii lei fara TVA. Edilii au luat in calcul pretul cel mai scazut. "Licitatia a fost adjudecata in conditiile in care participantii s-au incadrat in prevederea bugetara stabilita. Astazi (ieri - n.r.) este ultima zi in care mai pot fi depuse contestatii. Daca decizia nu va fi contestata, urmeaza in perioada urmatoare sa fie semnat contractul cu firma castigatoare", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.

Edilii au precizat in mai multe randuri ca dotarea microbuzelor este impusa de proiectul european Civitas. In cadrul acestuia, Iasul face parte dintr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia). Bugetul total al proiectului pentru Iasi este de aproximativ 4,7 milioane euro, din care aproximativ 55 la suta reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana. Cu putin timp in urma, in cadrul aceluiasi proiect, au fost realizate lucrari de montare a mai multor statii moderne de transport public. Asta inseamna copertine moderne, banci de inox si panouri cu harta orasului. Deja o mare parte din statiile RATP au fost vandalizate.


http://www.bzi.ro/primaria-iasi-baga-ba ... atp-196815


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Dec 2010 09:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
O firma din Bacau va dota microbuzele din Iasi cu rampe

Recent, edilii au semnat cu firma Dypety SRL din Bacau un contract in valoare de 547.352 lei fara TVA pentru dotarea a zece microbuze RATP cu rampe. Rampele sunt destinate persoanelor cu dizabilitati si vor fi montate in partea din spate a microbuzelor. Insa acestea au fost achizitionate in urma cu sapte ani si nu prezinta foarte multe semne ca s-ar potrivi pentru transportul public.

Contractul a fost semnat in urma organizarii unei licitatii la care a mai participat asocierea dintre firmele New Electric Grup SRL si Enola SRL, cu o oferta financiara de 614 mii lei fara TVA. Edilii au luat in calcul pretul cel mai scazut.

Oficialii din primarie au precizat in mai multe randuri ca dotarea microbuzelor este impusa de proiectul european Civitas. In cadrul acestuia, Iasul face parte dintr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia). Bugetul total al proiectului pentru Iasi este de aproximativ 4,7 milioane euro, din care aproximativ 55 la suta reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.


http://www.bzi.ro/o-firma-din-bacau-va- ... mpe-199406


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Jan 2011 23:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
125 mii euro bagati in "modernizarea" unor microbuze

Primaria ieseana a investit nu mai putin de 125 mii euro in 10 microbuze ale Regiei Autonome de Transport Public, dar a diminuat numarul de locuri din mijloacele de transport • Montarea unor rampe pentru persoanele cu handicap pe microbuze s-a dovedit o alegere total neinspirata, in conditiile in care numarul locurilor pentru pasageri a scazut de la 18 la 12 • Mai mult, microbuzele cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati circula, momentan, doar pe doua trasee • Cu jumatate din banii cheltuiti de primaria ieseana, municipalitatile din Brasov sau Timisoara au reusit montarea unor rampe similare pe microbuzele de transport public


Cum sa investesti 12,5 mii euro intr-un microbuz de transport persoane si sa-l faci sa transporte mai putini calatori? Ne-o demonstreaza "expertii" din primaria condusa de Gheorghe Nichita. Primele patru microbuze care au fost transformate prin Programul Civitas Archimedes sa transporte si persoane cu handicap si-au micsorat cu o treime capacitatea locurilor pe scaune. Pentru un loc destinat unei persoane cu dizabilitati au fost sacrificate sase locuri din totalul de 18 al unui microbuz RATP. Dincolo de initiativa laudabila de a crea facilitati pentru persoanele cu dizabilitati, montarea rampelor speciale pe microbuze se dovedeste a fi o alegere total neinspirata a celor din primarie. Acestea puteau fi montate pe o parte dintre autobuzele VanHool A 500 sau pe alte autobuze care nu dispun de astfel de rampe. Momentan, doar doua trasee de microbuz mai exista in municipiu mai sunt, traseul 20 (Valea Lupului - Iasi) si traseul 28 (Dacia - Copou). Prin urmare, nu sunt acoperite toate zonele orasului. Daca adaugam si numarul redus de locuri, rezultat in urma montarii rampelor, observam ca o investitie de 54,7 mii lei (12,5 mii euro) pentru un singur microbuz este un cost exorbitant.

Cu mult mai putini bani, respectiv cu 5.000 euro, Primaria Timisoara a reusit, conform presei locale, sa echipeze microbuzele cu rampe pentru persoane cu handicap. La Brasov, un astfel de microbuz a costat 7 mii euro. La Iasi, cu 12,5 mii euro sefii primariei au negociat montarea unei rampe, schimbarea huselor la scaunele microbuzelor si montarea a trei corpuri de iluminat ecologic. "Proiectul a fost gandit in 2007 pentru microbuze si a fost acceptat de liderul de proiect, adica municipalitatea din Aalborg, Danemarca. Asa s-a dorit atunci si asa s-a realizat. Ei aprobasera un cost de aproape 15 mii euro, ori noi am reusit prin licitatie sa scoatem investitia la 12 mii euro pe microbuz. Nu stiu de ce in alte orase a costat mai putin", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.

Contractul a fost atribuit pe 8 decembrie firmei Dypety SRL din Moinesti, care va trebui sa modernizeze, in final, 10 astfel de microbuze. Primele patru circula deja pe cele doua trasee din oras. "Este posibil ca, dupa montarea rampelor pe toate microbuzele, sa le punem si pe alte trasee, pentru a deservi cat mai multe persoane. Vom studia acest amanunt si vom lua o decizie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/125-mii-euro-bagati-i ... uze-203730


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Jan 2011 10:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Revoltator! 50.000 euro pentru cursuri de alimentat autobuzul

Aproape 50 mii euro a atribuit Regia Autonoma de Transport Public unei firme din Bucuresti pentru a beneficia de... servicii de training pentru angajati!!! -- Contractul a fost atribuit prin negociere directa, dupa ce firma a mai castigat o licitatie organizata de Regie -- Banii au fost alocati prin intermediul proiectului european Civitas Archimedes

Cum e sa fii o firma de succes si sa castigi 50 mii euro in numai trei luni, pentru niste cursuri de training? Mai mult, sa primesti contractul fara a fi nevoit sa participi la licitatie, eliminand astfel concurenta? Totul se intampla la Iasi, sub paravanul unui proiect european Civitas-Archimedes girat de municipalitate.

Este vorba de firma SC Inter-Gas Trading SRL Bucuresti si de Regia Autonoma de Transport Public (RATP), care a oferit contractul. Intelegerea a fost parafata la sfarsitul anului trecut, la cateva zile dupa ce firma Inter-Gas SRL a prins din partea Regiei un contract de 1,9 milioane lei pentru furnizarea unei cantitati de 907 tone de gaz petrol lichefiat (GPL). Oficialii RATP motiveaza ca au ales firma respectiva intrucat tot ea a livrat echipamente pentru cele 30 Renault-uri care vor circula cu GPL. "Nu puteam sa facem alta licitatie din moment ce aceeasi firma a montat instalatiile GPL pe autobuze. De acesti bani noi am primit si mai multe echipamente, printre care si un calculator super performant pentru diagnostica. In plus, sunt trei directori ai firmei care vin la Iasi si vor instrui peste 40 angajati. E vorba de mecanici si electricieni care lucreaza in mai multe serii. Pe langa aceste servicii, firma mai pune la dispozitie si scule pentru intretinerea instalatiilor", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

De la UE fara numar...

De ce nu s-a facut, totusi, o licitatie comuna, atat pentru instalatiile GPL cat si pentru serviciile oferite de firma? Sefii Regiei motiveaza ca proiectul prevede achizitia acestor servicii separat. Numai ca RATP si municipalitatea au facut aceste propuneri catre liderii proiectului. Cum era de asteptat, acestia si-au dat acordul pentru investitie. "Masurile s-au trecut separat pentru a castiga mai multe puncte in cadrul proiectului, respectiv o finantare mai mare. De asta am si mers pe negociere directa, dupa ce firma respectiva a castigat contractul cu instalatiile GPL. Uniunea Europeana acorda bani foarte mult pentru transportul ecologic, iar suma pentru instruirea personalului a fost trecuta in proiect. Uitati-va numai ce accent pun ei pe promovarea unui astfel de proiect si cati bani aloca pentru acest lucru", a mai punctat Maricel Gherca.

Firma Inter-Gas Trading SRL a fost infiintata in 2005 si are o cifra de afaceri de 16,4 milioane lei.


http://www.bzi.ro/revoltator-50-000-eur ... zul-203913


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Jan 2011 13:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Intr-adevar, ideea de prezentare in universitati si scoli a beneficiilor transportului public, familiarizarea cu mijloacele de transport, sunt actiuni cu beneficii importante in timp scurt. Asa ceva am initiat si eu la Medias, deocamdata la gradinita fetitei mele, sperand ca voi extinde initiativa si in celelalte lacasuri de invatamant mediesene.

Transportul public la Iasi, promovat cu bani europeni prin desene animate si baloane

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Tran ... 58696.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 34.74 KiB | Viewed 10318 times ]
2.jpg
2.jpg [ 28.77 KiB | Viewed 10315 times ]
3.jpg
3.jpg [ 22.92 KiB | Viewed 10317 times ]
4.jpg
4.jpg [ 25.8 KiB | Viewed 10316 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 08:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Pista mamii lor de hoti! (episodul III)

Sefii din Palatul Roznovanu demonstreaza inca o data ca sunt adevaratii clovni ai administratiei publice locale -- Asa se face ca acestia investesc miliarde de lei vechi intr-o parte si distrug investitia dupa numai cateva luni -- Este vorba de pista de biciclisti construita din fonduri europene si care nu mai are mult pana va fi distrusa de buldozere -- Cel putin acestea sunt planurile care vor fi puse in aplicare odata cu inceperea lucrarilor de regularizare a raului Bahlui, investitie ce va demara pe 7 martie

Iesenii pasionati de ciclism nu vor avea parte prea curand de un traseu adecvat pentru practicarea acestui sport. Proaspat inaugurata in toamna anului trecut, pista de biciclisti urmeaza sa fie distrusa peste numai cateva luni. Si asta din cauza ca un alt proiect, pentru care s-a obtinut deja finantare, urmeaza sa fie demarat in zona pistei de biciclisti. Este vorba de regularizarea raului Bahlui. Lucrarile de executie urmeaza sa inceapa pe 7 martie.

Pe raza municipiului, lucrarile prevad reabilitarea albiei raului in special pe tronsoanele Podu de Piatra - Tudor Vladimirescu - Pod Metalurgie si Pod Sf. Ioan. Primul dintre acestea cuprinde si o parte din pista de biciclisti amenajata cu peste 8 miliarde lei vechi, bani de la municipalitate si din proiectul european Civitas - Archimedes. Anume aici proiectantii au trecut in studiul de fezabilitate pentru regularizarea raului Bahlui refacerea parapetilor de aparare. Lucrarile vor fi efectuate, conform schitelor proiectului, in imediata vecinatate a pistei de biciclisti. Deocamdata nu au fost eliberate toate avizele proiectului, pentru a vedea pe ce portiuni se va lucra, dar este greu de crezut ca buldozerele care vor executa lucrari in albia Bahlului nu vor afecta si pista de biciclisti.

Primaria: "Daca o strica, o repara"

Oficialii din Palatul Roznovanu sustin ca nu stiu de unde vor incepe lucrarile la albia Bahluiului si spun ca au dat doar un aviz de principiu proiectului. "Noi am sustinut intotdeauna ca vom acorda tot sprijinul pentru acest proiect. Nu am dat decat un aviz de principiu pentru toata lucrarea, initiatorii proiectului urmand sa mai aduca inca o serie de documente pentru avizele finale. Depinde pe ce portiune vor cere autorizatiile", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.

Initial, pista de biciclisti trebuia sa faca legatura intre cartierul Tudor Vladimirescu si Rond Agronomie. Sefii municipalitatii au modificat, insa, traseul pistei, preferand sa amenajeze doua culoare din pavele pe malul Bahluiului. Acestia nu si-au pus niciodata problema ca pista ar urma sa fie afectata de actualul proiect de regularizare a raului, cu toate ca ideea proiectului respectiv e veche de doi ani! "In momentul in care o autoritate contractanta organizeaza o licitatie, in urma careia urmeaza sa fie executate lucrari pe albia Bahluiului, care vor afecta si pista de biciclisti, autoritatea respectiva se obliga sa refaca infrastructura conform legislatiei. Pista de biciclisti a fost construita in momentul in care proiectul privind regularizarea Bahluiului nu avea nici macar o idee de finantare. Era doar o idee pe hartie. Daca nu faceam pista, pierdeam banii. Vechiul traseu al pistei a fost schimbat pentru ca se suprapune cu alt proiect european, iar modificarile au fost aprobate de UE", a mai spus Buraga.

Carlan: "Lucrurile vor fi clare la mijlocul lunii februarie"

Unul dintre initiatorii proiectului, fostul secretar de stat Dan Carlan, actualmente directorul general al Agentiei Nationale pentru Inundatii si Managementul Apelor, sustine ca situatia se va clarifica in maximum doua saptamani. "Am depus vineri la primarie dosarul pentru autorizarea lucrarilor de regularizare a raului Bahlui. Avem promisiunea lor ca o sa sustina proiectul, discutand in acest sens si cu primarul Gheorghe Nichita. Speram ca in doua - trei saptamani sa obtinem avizul final, iar pana pe 28 februarie sa avem si autorizatia de construire. Si asta pentru a respecta termenul de 7 martie. La jumatatea lunii februarie va fi o intalnire operativa cu toti cei implicati in proiect pentru a pune la punct ultimele detalii tehnice. Probabil, vom ataca zona centrala. Constructorul va incheia un protocol cu primaria legat de organizarea de santier. In functie de trafic se va lua decizia de unde vor incepe lucrarile. Lucrurile vor fi foarte clare la mijlocul lunii februarie", a declarat Dan Carlan.
In municipiul Iasi vor fi facute investitii in valoare de 9,3 milioane euro, urmand sa fie executate de SC Dimar SRL, firma care a castigat licitatia la nivel national.

Pista blocata din cauza lucrarilor de proasta calitate

Actualul traseu al pistei e blocat din cauza unei surpari produse in zona Podu Ros. Mai exact, pista s-a prabusit din cauza ca executantul lucrarii, firma Com-Beton a lui Constantin Comanescu, nu a luat in calcul retelele subterane de canalizare din zona. In urma lucrarilor de amenajare a pistei, o portiune din planseul unui canal colector s-a prabusit. Astfel, reprezentantii ApaVital SA au fost nevoiti sa intervina saptamana trecuta pentru a remedia defectiunea, pista urmand sa fie blocata pentru inca doua saptamani. "In urma analizei deteriorarilor camerei deversoare a colectorului de canalizare, din zona Podu Ros, a rezultat ca pentru a se asigura functionalitatea canalizarii exista doua solutii viabile de interventie. Prima se refera la descoperirea si relocarea conductelor de termoficare, pozitionate peste colector, iar a doua la devierea conductelor de canalizare si, ulterior, refacerea camerei deversoare. Avand in vedere ca magistrala Centralei Electrice de Termoficare nu poate fi intrerupta in aceasta perioada, s-a optat pentru o deviere a colectorului cu conducta de PAFSIN de 1.200 mm, lucrarea urmand a fi finalizata in circa doua saptamani", a declarat Razvan Manolache, purtatorul de cuvant al ApaVital SA.


http://www.bzi.ro/pista-mamii-lor-de-ho ... iii-205875


Attachments:
w240xh240_pista_de_biciclete_din_Tudor_(2_of_45)-1.jpg
w240xh240_pista_de_biciclete_din_Tudor_(2_of_45)-1.jpg [ 33.12 KiB | Viewed 10279 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 15:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Ne-a tot fost fluturata faza asta cu banii europeni. Paguba este a municipalitatii nikitene ce a cofinantat tzeapa "europeana" cu o gramada de bani.

Insa, in cazul de fata, e normal ca acele semafoare sa nu aiba cronometru. Fiind inteligente, detectand deci un flux mare de vehicule, prelungesc culoarea verde cand este cazul. Nefiind din Iasi intreb doar atat: sunt semafoare noi?

Traficul din Iasi, blocat pe bani europeni

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Traf ... 58609.html


Attachments:
tzeapa.jpg
tzeapa.jpg [ 31.86 KiB | Viewed 10271 times ]
blocaj.pdf [109.84 KiB]
Downloaded 88 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Mar 2011 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Am mai spus-o, proiectul Civitas este tichia de margaritar de pe capul chelului. Se vantura informatia ca e vorba de bani europeni dar nu se sufla nici o vorba despre gramada de bani pe care i-a aruncat municipalitatea pe hurdubaiele cu GPL, pe dubele-cosciug, pe statiile-frigider, pe pistele-trotuar, pe bicicooltura, pe hartiile cum ca traseul ala de fapt e altul, ca numarul ala e altul, etc. Mandrie prosteasca, dar nu si (dez)interese???

Ca un facut, chemam spaniolii sa ne faca studii de trafic, apoi cumparam autobuze din Spania. Buni, strainii si, a naibii coincidenta!

Invalizii, umiliti in statiile de autobuz

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 56384.html

In cazul de fata insa cred ca RATP si-a facut datoria. Oare nu e bine ca aceste microbuze sa circule la comanda, in urma unul apel telefonic? Cred ca ar fi un sistem eficient. La Cluj Napoca a dat roade.


Attachments:
aa.jpg
aa.jpg [ 158.04 KiB | Viewed 10165 times ]
ab.jpg
ab.jpg [ 29.32 KiB | Viewed 10167 times ]
ac.jpg
ac.jpg [ 32.01 KiB | Viewed 10168 times ]
ad.jpg
ad.jpg [ 34.16 KiB | Viewed 10167 times ]
ae.jpg
ae.jpg [ 27.97 KiB | Viewed 10165 times ]
af.jpg
af.jpg [ 31.69 KiB | Viewed 10167 times ]
dube Iasi.pdf [343.39 KiB]
Downloaded 149 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Mar 2011 00:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Nu ar fi mai simplu sa se imparta autobuzele MAZ si Van Hool - care deja au podea joasa - pe toate traseele (eventual definitie curse pe fiecare linie care obligatoriu sunt facute cu autobuze cu podea joasa zilnic, dupa cum e in Europa civilizata)? Rampa aceea manuala de pe MAZ e mult mai usor si rapid de folosit decat liftul de pe duba.

Nu mai zic ca cu 12.500 de euro se putea lua un midibuz sau chiar autobuz la mana a 2a.

Sunt curios daca si, mai ales, cum va comenta situatia asta un anumit angajat RATP Iasi pe forumurile mai mult sau mai putin oficiale ale regiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Mar 2011 10:31 
Silviu Sintea wrote:
Oare nu e bine ca aceste microbuze sa circule la comanda, in urma unul apel telefonic? Cred ca ar fi un sistem eficient. La Cluj Napoca a dat roade.
Atentie, cazi intr-o capcana: Legea 448/2006 e suficient de explicita, trebuie adaptate TOATE mijloacele de transport public iar justificarea este mai mult decat logica: persoanele cu handicap sunt discriminate la ora actuala din cauza ca nu pot folosi ACELEASI vehicule de transport public pe care le folosesc si ceilalti calatori, ori asta trebuie sa nu se mai intample, persoana cu handicap trebuie sa aiba EXACT ACELEASI DREPTURI ca si ceilalti.

Asa, ar fi fost simplu sa existe un singur vehicul, de exemplu, care sa poata fi chemat telefonic si sa faca transportul gratuit, numai ca in acest fel persoana cu handicap nu va uita niciodata ca e ALTFEL, va trebuie mereu sa sune "pentru masina PENTRU HANDICAPATI", sa astepte masina PENTRU HANDICAPATI, sa circule cu masina PENTRU HANDICAPATI s.a.m.d.

Psihologic, asta are un efect demoralizator teribil, de aia trebuie ca persoana cu handicap sa aiba autonomie, sa poata face (aproape) tot ce fac si cetatenii valizi, sa nu se mai simta "altfel".

Da, e mai bine decat deloc ce s-a facut la Iasi sau Cluj, insa e departe de ceeea ce trebuie facut si trebuie facute presiuni pentru a se conforma total.

Microbuzele astea "adaptate" de la Iasi sunt o risipa groaznica de bani pentru a transforma niste ruine rutiere in niste epave rutiere cu rampa pentru handicapati, atat...
Dar nu cunosc detaliile proiectului, pana la urma, daca banii pentru asta erau alocati, decat sa fie pierduti mai bine ca au facut totusi ceva... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Mar 2011 08:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Primaria iti scoate gratis dintii din gura

V-ati intrebat vreodata ce "confort" ofera o pista de biciclisti construita din pavele cu peste 8 miliarde lei? -- Astazi va putem oferi raspunsul -- Reporterii BUNA ZIUA IASI au efectuat ieri un experiment inedit, care arata cat de "practicabila" este pista cu care se lauda autoritatile locale -- Cu o camera video montata pe ghidonul bicicletei, am parcurs o parte din traseul pistei de biciclisti -- Trepidatiile cauzate de pavele au produs un disconfort vizibil -- Este clar ca, de 800 de mii lei, edilii ar fi putut alege o varianta mai eleganta, de exemplu amenajarea unei piste din asfalt -- Cum la Iasi nu exista un traseu asfaltat pentru biciclisti, am repetat experimentul pe un bulevard proaspat asfaltat -- Materialul video arata ca trepidatiile in acest caz sunt mult mai reduse -- Filmul care prezinta experimentul realizat poate fi vizionat in exclusivitate pe http://www.bzi.ro

Dimineata, ora 9.30, intrarea pe pista de biciclisti din Podu de Piatra. Inarmati cu o camera video, montata pe ghidonul unei biciclete, reporterii BUNA ZIUA IASI au pornit inspre Podu Ros pe pista amenajata in urma cu cinci luni de firma afaceristului Constantin Comanescu, Com Beton SA. Am vrut sa demonstram ca solutia aleasa de autoritati, si anume construirea pistei din pavele, in loc de asfalt, este o varianta mai mult decat nefericita. Materialul video surprins arata cat de puternice sunt trepidatiile cauzate de pavelele montate. In plus, biciclistii trebuie sa fie atenti si la capacele de canal, care s-au infundat dupa aceasta iarna. Din cauza lucrarilor din Podu Ros, am fost nevoiti sa ocolim zona si sa intram pe contrasens, pe bulevardul Dimitrie Mangeron. Prima parte a experimentului s-a incheiat in Tudor Vladimirescu, dupa mai multe "hurducaturi" serioase.

Pentru a demonstra ca o pista cu imbracaminte asfaltica ar fi fost mult mai potrivita, am vrut sa ne deplasam pe o astfel de suprafata. Am ales bulevardul Calea Chisinaului, asfaltat anul trecut, si am parcurs distanta dintre Centrala Electrica de Termoficare si Tesatura. Imaginile surprinse arata ca trepidatiile sunt de intensitate mult mai mica decat cele simtite pe suprafata cu pavele. Intrebati care este solutia, reprezentantii primariei au afirmat ca piste cu pavele au fost construite si in alte tari. "Peste tot in lume sunt astfel de piste. Noi am actionat conform normativelor care ne dau voie sa facem o pista de biciclisti din astfel de materiale", a declarat Sebastian Buraga, actualul purtator de cuvant al primariei.

Blocajul din Podu Ros continua

"Marea realizare" a primarului Gheorghe Nichita nu a tinut decat cateva luni. Dupa ce ca a fost construita in bataie de joc, pe o solutie inadecvata pentru circulatia biciclistilor, pista laudata de primarul orasului s-a stricat prima data dupa doua luni, in zona Podu Ros. Dupa alte trei luni, asfaltul si pavelele din Podu Ros au crapat, pur si simplu, din cauza faptului ca un camin de canalizare, aflat sub pista, s-a deteriorat. Acest lucru a insemnat demararea unei lucrari de proportii in zona Podu Ros, prin devierea unor retele si reconstructia canalului colector. Oficialii ApaVital au precizat, ieri, ca nu pot estima un termen de finalizare a lucrarii, intrucat au fost nevoiti sa faca piese la comanda pentru caminul de colectare a apelor uzate.

Oficial, surparea s-a produs din cauza trepidatiilor si a faptului ca reprezentantii Com-Beton nu au tinut cont de retelele subterane atunci cand au amenajat pista de biciclisti.


http://www.bzi.ro/primaria-iti-scoate-g ... deo-212205


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 May 2011 08:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
A ramas "bicicooltura". Asa sac, asa petec.

I-auzi acolo! E vorba de Vasile Puscasu, partenerul de afaceri al directorului tehnic RATP Iasi, Cristian Stoica?
Quote:
Partenerii regiei de transport, firma Unistil SRL


Apropo de afacerea asta cu Unistilul: prin ce Hotarare de consiliu local societatii Unistil SA i s-au atribuit traseele din Iasi??? Care a fost modul real de atribuire? RATP a incheiat un contract cu Unistilul? Daca da, e ilegal!!! Oricum, RATP-ul nu mai putea cumpara 10-20 autobuze second-hand (a si facut-o ulterior) pt. a deservi traseele date Unistilului???

Un sac cu bani europeni, pierdut in Iasi

Primaria municipiului Iasi a implementat un proiect european in valoare de aproximativ 4,6 milioane euro, de care nu s-a ales nimic  Toate obiectivele ce trebuiau realizate in acest proiect fie au fost facute in bataie de joc si s-au distrus in scurt timp, fie s-au pierdut pe drum, din cauza incompetentei functionarilor primariei

In luna septembrie a anului 2008, municipalitatea ieseana anunta cu mare fast ca, in sfarsit, Iasul urma sa modernizeze transportul local din temelii cu ajutorul fondurilor europene. La baza - proiectul Civitas Plus, Iasul fiind inclus intr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia) si Usti nad Labem (Cehia). Bugetul intregului proiect de la Iasi are o valoare de 4.676.526,64 euro, din care 2.618.554 euro reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.

De acesti bani, sefii primariei se angajau sa faca nu mai putin de 28 de actiuni, printre cele mai importante numarandu-se implementarea unui sistem de ticketing integrat, echiparea a 30 de autobuze cu instalatii GPL, modernizarea a 40 de statii, echiparea unui numar de 10 microbuze cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati, construirea unei piste pentru biciclisti, instalarea de semafoare si semnalizari pentru biciclisti si persoanele cu deficiente de vedere, precum si numeroase activitati de promovare a transportului in comun.

Dupa doi ani si jumatate, in care s-au chinuit sa indeplineasca macar cateva dintre activitatile proiectului, sefii primariei se lauda ca proiectul a decurs excelent la Iasi. In fapt, fiecare realizare din proiect arata ca, la Iasi, banii alocati prin proiect s-au cheltuit prost, iar investitiile facute sunt departe de a fi pe masura asteptarilor. "Toate etapele proiectului au fost implementate excelent, fapt confirmat si de partenerii europeni. Mai putin partea de ticketing, unde licitatia este contestata de o firma care numai asta face de ani buni", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.

Poluare fonica si statii distruse

Prima investitie facuta din bani europeni au fost semnalizarile sonore, montate la semafoare pentru a-i ajuta pe nevazatori. Iesenii au reactionat imediat, facand plangeri la primarie pe motiv ca nivelul sonor al acestora este prea ridicat.

Nici statiile modernizate prin proiectul Civitas-Archimedes nu s-au bucurat de succes. Imediat dupa instalarea lor, firma care le-a produs a trebuit sa modifice copertinele. Si asta pentru ca acestea nu-i aparau de ploaie pe calatorii care se adaposteau sub ele. Dupa ce au remediat si acest defect, au aparut alte probleme. Din cauza ca reprezentantii primariei au ales ca panourile statiei sa fie din sticla, acestea au devenit foarte rapid tinta vandalilor. Asa se face ca, la cateva luni de la instalare, nici macar jumatate din cele 50 de statii montate nu au ramas intacte. Cu siguranta, alegerea unor statii cu panouri din plexiglas ar fi fost o solutie mult mai buna.

Pista rusinii si microbuzele fara locuri

Un alt punct de atractie cu care s-au laudat sefii orasului a fost si asa zisa pista de biciclisti. De parca nu era de ajuns ca a fost facuta din pavele, aceasta a si cedat la doua luni de la inaugurare. Mai mult, o perioada de cateva luni, a fost inactiva, dupa ce capacul de beton al unui camin de canalizare, aflat sub pista, s-a prabusit. Si, ca tacamul sa fie complet, pista construita intre Tudor Vladimirescu si Podu de Piatra urmeaza sa fie demontata, odata cu derularea proiectului de regularizare a albiei Bahluiului. Un alt exemplu de "eficienta" in utilizarea fondurilor europene de pe acest proiect il constituie si echiparea a 10 microbuze cu rampe pentru handicapati. Dupa ce au investit 12,5 mii euro intr-un astfel de microbuz, sefii primariei au reusit contra-performanta sa reduca cu o treime capacitatea locurilor de pe scaune. Dincolo de initiativa laudabila de a crea facilitati pentru persoane cu dizabilitati, montarea rampelor speciale pe microbuze se dovedeste a fi o alegere total neinspirata a celor din primarie. Acestea puteau fi montate pe o parte dintre autobuzele VanHool A 500 sau pe alte autobuze care nu dispun de astfel de rampe. Costurile sunt exagerate in raport cu facilitatile oferite. Cu mult mai putin bani, respectiv cu 5.000 euro, Primaria Timisoara a reusit, conform presei locale din acest oras, sa echipeze microbuzele cu rampe pentru handicapati. La Brasov, un asemenea microbuz cu rampe speciale a costat 7 mii euro. La Iasi, cu 12,5 mii euro, sefii primariei au negociat montarea unei rampe, schimbarea huselor la scaunele microbuzelor si montarea a trei corpuri de iluminat ecologic.

Culoar de blocare a traficului si bilete pe hartie

Proiectul presupunea si implementarea sistemului green-light pentru mijloacele de transport in comun pe traseul Tudor Vladimirescu - Copou. Pentru 55 mii euro achitati unei firme, timpii semafoarelor de pe acest culoar au fost scosi. Scopul era fluidizarea traficului, in functie de imaginile video montate in 15 intersectii. Cu alte cuvinte, sistemul trebuie sa schimbe culorile semafoarelor acordand sau nu prioritate mijloacelor de transport, in functie de numarul acestora pe o anumita portiune de traseu. Nu numai ca nu se intampla asa, dar in unele intersectii, edilii au decis sa reintroduca timpii la semafoare din cauza numeroaselor plangeri venite din partea soferilor.

Una dintre cele mai utile investitii din proiect, daca ar fi fost implementat, era si introducerea sistemului de ticketing integrat. Acesta nu a fost pus in aplicare nici pana acum, de doi ani sefii primariei acuzand ca licitatia pentru aceasta investitie este blocata de o firma. In 2009, procedura a fost repetata de cinci ori de RATP, iar in 2010 si-a incercat norocul primaria. Fara succes insa, intrucat firma care bloca licitatiile, SC Alien Concept din Oradea, primea mereu decizii favorabile de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

In consecinta, iesenii vor trebui sa foloseasca in continuare bilete de hartie, in locul unor carduri electronice cu un anumit numar de calatorii, mult mai practice si utile.

Autobuzele verzi consuma pe rupte

Nici macar autobuzele verzi, transformate sa circule pe combustibili alternativi, nu se dovedesc a fi o solutie eficienta. Singurul avantaj este ca nu polueaza la fel ca cele care functioneaza pe motorina. Cheltuielile pentru combustibilul celor 30 de Renault-uri, care circula acum pe GPL, sunt la fel de mari. Astfel, chiar daca pretul GPL-ului este mai mic, consumul de combustibil este dublu fata de un autobuz pe motorina. In plus, acestea nu pot fi folosite pe rampe, asa cum este cea din Copou. "Este adevarat. Cheltuielile cu gazul sunt acelasi din cauza consumului mare. Nu polueaza in schimb, ceea ce reprezinta un avantaj pentru oras", a spus Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Partenerii regiei de transport, firma Unistil SRL, evita sa foloseasca aceste autobuze prea des, tot din cauza consumului. "Noi avem opt autobuze pe GPL, dar nu le prea folosim. Au un consum foarte ridicat, uneori si de aproape 100%. Le scoatem doar atunci cand avem nevoie sau la orele de varf", a declarat Vasile Puscasu, patronul Unistil SRL.


http://www.bzi.ro/un-sac-cu-bani-europe ... oto-219158


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 May 2011 19:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Cu "bicicooltura" ne-am lamurit. Ia sa vedeti inca o mostra a marii minciuni costisitoare numita "Civitas", in Iasi. Este vorba de "generatia ECO". Mi se pare obraznic, sfidator, mesajul agresiv de pe autobuzele Renault cu GPL.

Mesajul lor corect trebuia sa fie asta:
Quote:
Eu sunt Nichita. Mincinos, costisitor, furacios. Dumneata? Cat mai suporti?


Attachments:
Generatia Mincinoasa RATP.JPG
Generatia Mincinoasa RATP.JPG [ 59.33 KiB | Viewed 8017 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 May 2011 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46557
Sa vedem si un autobuz din "generatia ECO" a RATP Iasi.


Attachments:
80.jpg
80.jpg [ 96.35 KiB | Viewed 8016 times ]
80a.jpg
80a.jpg [ 126.84 KiB | Viewed 8017 times ]
80b.jpg
80b.jpg [ 83 KiB | Viewed 8017 times ]
80d.jpg
80d.jpg [ 121.92 KiB | Viewed 8015 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group