TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 22 Nov 2017 15:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 13:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Aceasta bataie de joc numita Transport privat de calatori in Judetul Ilfov merita si ea un topic dedicat.

Pentru inceput, va voi prezenta o duba pe linia 466. Comp. R.A.T.B. Titan - Glina. Va rog sa observati conditiile de calatorie demne de un stat membru U.E. .... aaa... pardon, de Republica bananiera Romana. De bilete nici nu poate fi vorba. In plus, dubarii au prelungit traseul ILEGAL cu vreo cativa kilometri pana la Piata Titan unde, normal, se fac full, iar cei care vor sa urce de la alte statii... ,,haideti mai sus, ca e loc".


Attachments:
P7020195.jpg
P7020195.jpg [ 82.88 KiB | Viewed 8591 times ]
P7020196.jpg
P7020196.jpg [ 51.3 KiB | Viewed 8591 times ]
P7020197.jpg
P7020197.jpg [ 85.66 KiB | Viewed 8593 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 15:37 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Duba aia are numar de parc? In partea de sus, in spate, pe acelasi nivel cu numerele care indica viteza maxima pe care are voie sa o atinga se observa ceva tot incercuit cu rosu, dar acel ceva e 035.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 16:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Presupun ca e vorba de dube detinute, inchiriate sau cumparate de la C&I (vezi numarul de inmatriculare cu CDY si tentativa de numar de parc). In primul caz, probabil o sa vedem aceste dube si pe rute interjudetene lungi, gen Bucuresti - Iasi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 17:17 
Am aflat dela un sofer de mijloc de transport galben ca undeva in apropierea targului de masini sunt niste firme care modifica microbuzele de marfa, de fapt le decupeaza tabla in locul ferestrelor, le pune geamuri si chedere + dotari interioare. Se pare ca multe astfel de dube de pasageri provin din dube de marfa. Mai mult, se pare ca si la nemti se practica, dar ce am vazut eu venit de acolo aratau bine, dar nu erau de transport regulat cu statii din 100 in 100m.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 20:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 268
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Ce ramane de fiecare data spectaculos este cum oamenii de bunavoie si nesiliti de nimeni se inghesuie in dube, dar ca aproape niciodata nu organizeaza manifestari permanente de protest si initiative de transport local adevarat sau sustinere a RATB prin plata biletelor macar. Avand in vedere totusi nivelul deosebit de mare de cultura si civilizatie al multor dintre locuitori totusi nu mira. Este trist si ca daca se fac promisiuni si se retrage RATB de pe traseele preorasenesti tot se revine la decizie din motive populiste. Se demonstreaza ca nimic nu este facut serios si ca se "rezolva" pe banii celor cinstiti.

O buna parte dintre cetateni primesc intr-adevar ce merita, dar e adevarat ca o minoritate nu tocmai neglijabila si cat de cat educata suporta prostimea care voteaza cu oricine si care suporta orice mai ales daca carciuma din sat nu e demolata si se mai primesc mici si bere la cate vreo ocazie. Daca ar disparea toate astea, ce trist, oamenii ar incepe sa vada mai bine problemele reale si inapoierea din Ilfov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jul 2008 18:41 
Cand s-a scos prima data RATB-ul(cred ca acum 3-4 ani) din Ilfov s-au organizat manifestatii in Piata Victoriei si nu intamplat nimic.
In Chitila se intampla acelasi lucru ca si in alte parti cu transportul privat.
Majoritatea traseelor apartin firmei C&I,o firma care opereaza si pe Romania -Italia.
Cand s-a introdus prima data microbuzele in Chitila C&I a angajat o ceata de "golani" pe care ii foloseau un cazuri extreme.Nu cred ca era zi care soferii sa fie amenintati,uneori se lasa cu geamuri sparte si anvelope gaurite.
Acum lucrurile s-au linistit cu toate ca pretul s-a dublat si microbuzele sunt mereu pline.
Cu toate astea nu cred ca am vazut vreodata(si circul zilnic) ca un "cetatean de etnie rroma" sa plateasta , nici macar jumatate din pret.
Cand un roman se urca fara s-a plateasta soferul nu vrea sa porneasca masina.Cred ca este o intelegere la nivel mai mare,daca iar obliga sa plateasca ar avea mai multe pierderi dacat ar castiga.
Cred ca prefer slujba de gunoier decat sa fiu sofer pe aceste maxi-taxi,esti obligat sa furi ca sa traiesti,toata lumea te injura si mai esti obligat sa faci compromisuri ca pastrezi slujba.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 01:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Conditiile de acordare a punctajelor pentru liniile intra si interjudetene (Bucuresti-Ilfov sunt curse interjudetene!) au dus la apritia unor situatii tragi-comice: pe de-o parte dube jegoase, aglomerate dar noi si, chipurile, incadrate ca autocare cu nu-stiu-cate stele, pe de alta parte dube vechi, dar si autocare moderne noi... desigur, autocare cu cat mai multe dotari (de 2 sau 3 stele), dotari care nu au absolut nicio utilitate pentru o cursa de 10 km, precum Bucuresti - Bumbacaria Jilava. Inchipuiti-va numai cat dureaza imbarcarea si debarcarea calatorilor!


Attachments:
GR-28-NLC-001.jpg
GR-28-NLC-001.jpg [ 85.65 KiB | Viewed 8220 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Folosirea autocarelor pe curse regulate contravine legii 92 / 2007. la fel cum folosirea dubelor contravine aceleiasi legi.
De ce nu sunt trimise de Simoanele sau Turbocity-urile pe preorasenesti, in regim de inchiriere? Adica operatorul privat inchiriaza un de Simon sau un Turbocity, il foloseste iar in caz ca autobuzul se strica, costurile sa fie suportate de catre privat, nu de catre RATB.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 21:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
OAB wrote:
Adica operatorul privat inchiriaza un de Simon sau un Turbocity, il foloseste iar in caz ca autobuzul se strica, costurile sa fie suportate de catre privat, nu de catre RATB.


Pai... problema e ca, dupa noile reglementari, operatorii nu au voie sa efectueze curse regulate cu vehicule inchiriate/imprumutate. Este obligatoriu ca vehiculele de pe trasee sa fie in proprietate operatorilor sau, in cel mai nefericit caz, in leasing.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 02:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Probabil ca daca am fi de la R.A.R. am gasi o groaza de incalcari ale legii 92/2007 la vehiculele din pozele ce urmeaza. Dau doar cateva exemple:
-neafisarea corespunzatoare a traseului (fata, lateral si spate, iluminate pe timp de vizibilitate redusa)
-nerespectarea traseelor si statiilor
-nerespectarea orarelor; lipsa afisarii lor
-nerespectarea numarului maxim de calatori din vehicul
-ne-distribuirea de bilete calatorilor

Pentru inceput B 86 UEB mergand pe contrasensul unei benzi dintr-un terminal R.A.T.B.. Dpdv legal nu avea ce cauta acolo. Traseul e afisat doar in fata.


Attachments:
B-86-UEB-204-001.jpg
B-86-UEB-204-001.jpg [ 95.75 KiB | Viewed 7841 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 02:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
IF 03 CPM mergand prin terminalul R.A.T.B. Piata Presei Libere, inclusiv pe trotuarul peroanelor. Nu are afisate nici macar capetele de traseu, nu mai zic de afisaj vizibil noaptea ori de la distanta. Afiseaza traseul R.A.T.B. 444 si trece cu 5 minute in fata autobuzului R.A.T.B. de pe acelasi traseu.


Attachments:
IF-03-CPM-444-001.jpg
IF-03-CPM-444-001.jpg [ 83.75 KiB | Viewed 7841 times ]
IF-03-CPM-444-002.jpg
IF-03-CPM-444-002.jpg [ 63.7 KiB | Viewed 7838 times ]
IF-03-CPM-444-003.jpg
IF-03-CPM-444-003.jpg [ 72.49 KiB | Viewed 7838 times ]
IF-03-CPM-444-004.jpg
IF-03-CPM-444-004.jpg [ 80.9 KiB | Viewed 7838 times ]
IF-03-CPM-444-005.jpg
IF-03-CPM-444-005.jpg [ 72.4 KiB | Viewed 7841 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 02:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
AG 09 NZR mergand prin terminalul R.A.T.B. Piata Presei Libere. Dubleaza linia 450, prin urmare soferul s-a gandit ca afisarea liniei 550 ar atrage mai multi clienti. Desigur, pleaca in fata autobuzului, calatorii find imbiati sa urce chiar de la peroanele R.A.T.B.-ului!!!! Afisajul este necorespunzator (traseul e afisat doar in fata).


Attachments:
AG-09-NZR-550-001.jpg
AG-09-NZR-550-001.jpg [ 72.21 KiB | Viewed 7837 times ]
AG-09-NZR-550-002.jpg
AG-09-NZR-550-002.jpg [ 72.94 KiB | Viewed 7839 times ]
AG-09-NZR-550-003.jpg
AG-09-NZR-550-003.jpg [ 70.68 KiB | Viewed 7837 times ]
AG-09-NZR-550-004.jpg
AG-09-NZR-550-004.jpg [ 77.8 KiB | Viewed 7838 times ]
AG-09-NZR-550-005.jpg
AG-09-NZR-550-005.jpg [ 77.59 KiB | Viewed 7839 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 May 2009 23:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Pe unele trasee de Ilfov putem intalni si vehicule mai decente. Insa soferii tot dubari au ramas, nu va asteptati sa primiti bilet.

B 59 ARW


Attachments:
B-59-ARW-458-001.jpg
B-59-ARW-458-001.jpg [ 71.85 KiB | Viewed 7551 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Jun 2009 06:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Conditii civilizate oferite de firma C&I pe ruta Bucuresti - Chitila si retur (traseul R.A.T.B. 422):

Biletele sunt lasate pe bord (desigur, gata folosite, nici nu am vazut topuri de bilete noi) de unde calatorii mai insistenti sunt indemnati: ,,Serviti cu incredere cate doriti!"


Attachments:
B-50-KDI-001.jpg
B-50-KDI-001.jpg [ 78.73 KiB | Viewed 7397 times ]
B-50-KDI-002.jpg
B-50-KDI-002.jpg [ 58.49 KiB | Viewed 7395 times ]
B-50-KDI-003.jpg
B-50-KDI-003.jpg [ 54.5 KiB | Viewed 7395 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jul 2009 21:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Terminalul de la Piata Presei este practic sufocat de dubele private, incurajate si de anularea a tot mai multe curse pe liniile preorasenesti RATB si de faptul ca autoritatile inchid ochii la intrare in terminalul RATB, dar si pe strada paralela cu el, pe care accesul este interzis cu exceptia RATB. Aceste dube blocheaza linistite autobuzele liniei 330, dar si intrarea in terminal pentru 330 si 105. In plus, de fiecare data cand soseste un 41, 105 sau 330 dubarii urla in gura mare unde merge duba lor.


Attachments:
B-41-LGG.jpg
B-41-LGG.jpg [ 418.09 KiB | Viewed 7299 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 00:26 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Pai alea de la gard, cum cobori din tramvai, incep: "Otopeni, Water..." Mi-a placut odata de 440 ca era miidibuz, garat in fata dispeceratului. E o placere sa te uiti la ei cum isi cheama clientii, intarind "plecare imediata" - daca pui botul mai stai inca 10-15 minute pana se umple.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 07:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Toate dubele treceau prin Water Park... deci se abateau putin de la DN1. Insa niciunul nu circula legal pe portiunea aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Jul 2009 19:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
6 Iulie 2009... Bucuresti, Romania, UE

Ajuns pe la Branesti (pe jos... e o poveste lunga) am dorit sa ma intorc cu autobuzul RATB... dupa vreo 5 minute la telefon cu o operatoare plictisita de la RATB, care incepuse sa imi spuna plecarile din Bucuresti spre Branesti si nu invers, am aflat ca autobuzul venea peste vreo 2 ore si ceva. Deci... sa luam duba. Zis si facut, 2 RON un bilet... ma rog, bilet... vorba vine. Am calatorit cu duba B 42 FGI. Avea afisat traseul Branesti - Pantelimon - Obor. Nu stiu cat de legala e prelungirea de la ,,Obor", adica pe Str. Ritmului in autogara C&I, in vreme ce traseul RATB merge doar pana la Granitul. Desigur, calatorii prefera duba chiar daca vine inaintea autobuzului (cu exceptia celor care vor la metrou la Pantelimon... unde metroul vine cum vine), ca doar ii duce mai aproape de centru, de unde pot lua lejer troleu spre Universitate, tramvai spre Unirii sau chiar pot cobori la Pierre de Coubertin de unde ajung repede cu tramvai sau autobuz la Iancului la metrou (unde metroul vine la 8-9 minute, nu la 30).

Revenim la duba noastra... am avut parte de o calatorie destul de ,,linistita", cu doar 2 persoane in picioare (si 15 pe scaune + sofer). Va spuneam de bilet... am solicitat asa ceva si mi s-a inmanat un teanc de bilete... probabil aia era norma pe cursa respectiva, deci atatia bani trebuiau sa ajunga la patron pentru acea cursa, ce e peste...

Am incercat sa reclam la firma de transport... dupa bilete ar fi S.C. Amic Transport S.R.L., dar nu am gasit nicio adresa de e-mail si oricum raspunsul ar fi fost ceva ambiguu, stil RATB.


Attachments:
IMG_2798.jpg
IMG_2798.jpg [ 60.99 KiB | Viewed 7102 times ]
scan0008.jpg
scan0008.jpg [ 364.75 KiB | Viewed 7102 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jun 2010 18:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Desfiintarea liniilor preorasenesti RATB a adus scumpiri de 1 RON la biletele dubarilor, dar a dus si la marirea numarului de dube... patronii au scos la traseu toate masinile din licenta de transport, pentru ca fiecare sofer sa alerge sa ia mai multi clienti... fara a tine cont de lucruri elementare, gen orarul din contract. Astfel, 7 dubari au fost amendati cu 1500 RON la Magurele pentru treaba asta... pacat ca nu se fac mai multe controale. Ar trebui sa vina si in Bucuresti sa vada cum unii dubari pleaca de la Anitaeriana (in loc de Ghencea) si blocheaza si 2 benzi pana se umplu.

Cred, totusi, ca nu a fost ales la intamplare locul controlului. Primarul din Magurele s-a aratat - pe buna dreptate - nemultumit de eliminarea transportului in comun RATB, avand in vedere ca sunt mii de studenti la facultatea de fizica (care trebuie sa ajunga cumva la facultate) si sute de elevi care merg la Bucuresti, nemaivrobind de navetisti.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Oct 2017 18:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44849
IF 80 DMA


Attachments:
Rasinari 26.10.2017 (12).jpg
Rasinari 26.10.2017 (12).jpg [ 113.9 KiB | Viewed 200 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group