TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 18 Nov 2019 08:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 19:31 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Pina una -alta,in loc de citeva vehicule apartinind tot atitor fime pe urmatorul traseu,as propune traseul 50 : Ungheni-Cristesti-(Auchan+Baumax)-combinat-Gh Dozsa-Dimbul Pietros-centru-22 Dec -Sg de Mures-Selgros,asta insemnind vreo16-17 km pe sens(!)Aici ar trebui sa se inteleaga cons local cu cons judetean,pt crearea acestui traseu transmetropolitan pt ca s-a creat deja aceasta zona.Mai tirziu ar putea deveni traseu de troleibuz. In acest fel vom avea transport unitar pe un traseu ,sustinut de societatea de transp. local.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Propuneri
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 17:11 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Miercurea trecuta in direct la radio Tg-Mures a fost invitat Dorin Florea primarul ,caruia i-am adresat intrebari :cind se renunta la dube definitiv,cind se mai cumpara autobuze noi,si cind se introduce troleibuzul.Am primit si raspuns:si el personal vrea sa scoata dubele,dar achizitia de autobuze nu se face peste noapte,si ca in final vor ramine doar acele trasee de pe stradutele inguste si care nu pot fi desevite decit de dube(eronat zic eu pt ca pe aceste strazi cu ani in urma existau traseele 19 si 20 pe care circulau atunci UD 112,deci ar incapea ,doar vointa sa fie),iar referitor la trolee a spus ca de-abia acum se contureaza o sursa de energie independenta,dupa care se poate gindi la troleibuz,sursa pe care vrea sa o foloseasca si la refacerea completa a sistemului de iluminat public,si ca azi tendinta este ca fiecare familie sa aiba una sau mai multe masini,aluzie gen la ce ne trebuie troleu?in rest bla-bla nimic concret.Miercurea asta a fost invitat tot acolo viceprimarul Csegzi Sandor caruia i-am pus aceleasi intrebari,si mi-a raspuns la toate cu exceptia problemei troleibuzului.Sa le luam pe rind:anul asta vor mai fi achizitionate 20 autobuze (oare ce tip,iarasi MAZ?), la anul la fel, urmind ca si Siletina sa cumpere autobuze,schimbindu-si parcul auto ,procedurile de achizitii fiind deja declansate,astfel ca pina la mijlocul anului viitor TOATE dubele sa fie inlocuite cu autobuze ,acest lucru trebuind sa-l faca si TUDORTRANS-ul care are doar dube ila momentul actual.Referitor la noile autobuze ,tendinta este ca frecventa pe traseu sa fie mai buna in detrimentul autobuzelor articulate,deci probabil ca se va opta pt autobuze solo.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Propuneri
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 22:03 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Perspectiva de a avea troleibuz in Tg Mures imi pare destul de indepartata acum ,sincer pina este Florea primar eu unul sint convins ca nu va fi vorba de asa ceva.Facind o paralela (si nu reclama sau antireclama),ca sa fiu mai explicit,Auchan va mai pune in circulatie inca 2 trasee de dube pe linga cele 3 existente.deci,5.Real-ul are deja trei,deci vor fi in oras 8 (!!!)trasee de dube.Adica pe acele dube vor circula doar cei care merg sau vin de la cumparaturi,cei care vor sa mearga tot pe acel traseu,dar nu s-au urcat la hypermaket-uri ,stau cu buzele umflate in statie .Corect sau incorect? Asa cum Selgros-ul sponsorizeaza traseul 5 (de autobuz nu de duba),si pe parcurs poate oricine sa urce ,chiar si cei care locuiesc in Singeorgiu si se duc acasa ,poate fi discutabil acest aspect.E drept ca pe autobuzul 5 se ajunge cu legitimatia de cumparator la Selgros ,si ca Auchan sau Real nu are asa ceva.Corect sau incorect?Oare dupa intrarea in vigoare a noii legi a transportului public avind in vedere ca aceste hypermarketuri nu vor avea niciodata licenta de transport public regulat nici macar in conditii de cursa speciala pt ca nu vor avea voie ,ce se va intimpla in toata tara cu aceste transporturi ,sint foarte curios.Iata :Legea serviciilor de transport public local,cap II ,sectiunea a 2-a art 5. alin. 1-:este considerat serviciu de transport public local de persoane
prin curse regulate speciale,transportul public efectuat tur-retur ,pe rute sau cu programe de transport prestabilite de catre beneficiarul serviciului de transport sau de catre cel care a angajat serviciul privind transportul unor persoane saul al unor grupuri de persoane ,si anume :transportul copiilor,elevilor si studentilor la si de la institutiile de invatamint ,transportul salariatilor la si de la institutiile la care sint salariati sau transportul angajatilor unui operator economic la si de la locul de munca.(nu poti deci transporta pe rutele transportului local gratiut cumparatori sub nici o forma,cumparatorii nefiind parte contractanta!!!) Aliniatul 4 ,litera a : se executa cu autobuze detinute in proprietate inmatriculate in judetul respectiv sau in baza unui contract de leasing ,pe baza unor programe de circulatie stabilite de catre cel care a angajat transportul cu operatorul rutier.Litera c:persoanele transportate se imbarca si se debarca in statii stabilite special(nu in cele ale transportului public !!!) in locul unde isi desfasoara activitatea sau la resedinta.Aliniat 5,litera a; conducatorul autobuzului este obligat sa prezinte organelor de control,contractul de transport incheiat intre beneficiarul transportului sau persoana care a angajat transportul si operatorul de transport rutier.Litera b;la un control, cond auto trebuie sa prezinte lista persoanelor transportate,ca anexa la contractul de transport.
In aceste conditii nu stiu cum va fi LEGAL transportul gratuit cu dube la si de la hypermarketuri.Si acum ,propunerea :ce ar fi daca tot sint dispuse sa plateasca transport gratuit ,atunci sa sponsorizeze biletul pe traseele comune care merg pina acolo,pe curse regulate de ex.biletele sa coste 1,2 ron ,nu 1,5 ca la noi,sau sa sponsorizeze intretinerea a citorva autobuze sau sa doneze chiar unul pt ca banuiesc ca suma platita lunar la Siletina -Transp local nu e mica,astfel toata lumea ar fi multumita zic eu.
Hypermarketurile si-ar face reclama prin asta ar putea calatori toti cei care stau in statie de-alungul traseului,multi probabil s-ar urca sa mearga doar o parte din traseu ,pensionarii oricum merg gratis sau subventionat,tranportul local si-ar incasa banii,iar in in cazul in care biletele ar fi mai ieftine ,ar fi mai multi calatori platitori.Astfel ar fi multumita toata lumea.Ce ziceti?Astept propuneri,cred ca e valabil pt toate orasele cu hypermarketuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 21:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Lasind la o parte povestile edililor mureseni, m-am gindit la o sursa de energie pentru sistemul de transport cu troleibuze dorit: Turbina. Barajul de pe Canalul Turbinei (cel de linga IRES, sa fim bine intelesi) ar putea fi reechipat destul de repede, fara costuri prea mari.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Propuner
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 21:54 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Am facut si aceasta propunere de vreo citeva ori celor in drept la radio ,in direct,dar mare minune nu s-a intimplat.Ar fi o chestie extraordinara sa ne folosim de albia Turbinei cu o microhidrocentrala care sa furnizeze la preturi derizorii energia pt transport.Pe de alta parte la una din interventiile mele la radio ,ca asa s-a nimerit,primarul Florea a spus ca modernizarea centralelor termice are ca rezultat producerea de energie cogenerativa ,adica produce si caldura si energie electrica ,care sa poata fi folosita eventual la viitoarele trasee de troleibuz si la iluminatul public.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 14:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Am reluat propunerile si sper sa gasesc usi deschise in Primaria Targu Mures pt. implementarea transportului electric.

Introducerea transportului electric în municipiul Târgu Mureş

Uniunea Europeană se implică în mod constant în dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor 3 parametri definitorii: “ecologie, economie, ergonomie”.

Uniunea Europeană a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acţiune care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic.
Abordarea acestor provocări este esenţială pentru succesul strategiei globale a Uniunii Europene de combatere a schimbărilor climatice şi de promovare a creşterii economice şi a dezvoltării durabile.

Prin Programul Operaţional Regional se finanţează “construirea, extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente”, contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanţare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului şi reabilitarea reţelei de tramvai), Vaslui, Braşov, Baia Mare (extinderea reţelei de troleibuze), Galaţi, Brăila, Mediaş, Ploieşti şi Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Piteşti, Oneşti, Focşani sunt localităţi ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană introducerea transportului ecologic cu troleibuze.

Proiectul de introducere a transportului cu troleibuze în municipiul Târgu Mureş a fost prezentat public în anul 1982. De atunci, s-a vorbit de el în campaniile electorale, însă nu a depăşit niciodată stadiul de promisiuni. Iată că acum rediscutarea acestui proiect devine o provocare atât pentru edilii mureşeni cât şi pentru populaţia unui municipiu cu o componentă solidă a societăţii civile, în condiţiile finanţărilor nerambusabile existente.

Considerăm că transportul ecologic cu troleibuze în municipiul Târgu Mureş reprezintă răspunsul corect, deoarece:
-poluarea fizico-chimică datorată traficului rutier dar şi industriei este printre cele mai mari din România;
-traficul auto aglomerat impune folosirea troleibuzelor, vehicule cu acceleraţie mare, care se descurcă foarte bine în trafic;
-parcul auto aparţinând Asocierii Transport Local/Siletina este destul de învechit (cu excepţia autobuzelor MAZ) şi cu o capacitate de transport destul de mică (deşi s-a redus numărul microbuzelor acesta este totuşi destul de mare pt. un municipiu cu pretenţii);
-municipiul dispune de artere rectilinii, largi, asfaltate dar şi de artere în pantă/rampă, folosirea troleibuzelor cu un consum mic de energie aducând economii importante de combustibil (curent electric) bugetului;
-intoducerea transportului ecologic cu troleibuze se poate realiza etapizat, asigurând legătura punctelor de interes cu centru şi gara (zone comerciale şi industriale).

Trasee propuse:
-etapa 1: Zona comercială Auchan – Gh. Doja – (cart. Dâmbu Pietros) - Centru – Spital Nou – cart. 7 noiembrie (traseele 2, 18, 23)
-etapa 2: racordarea cu cart. Tudor Vladimirescu (traseele 19, 20, 43)
-etapa 3: racordarea cart. Unirii şi Aleea Carpaţi (traseele 4, 6, 12, 14)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Feb 2011 12:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Troleibuze la Târgu-Mureş?

În Târgu-Mureş ar putea exista posibilitatea înfiinţării transportului electric.

Potrivit unui comunicat de presă remis de Asociaţia Transira, în Târgu Mureş s-ar putea dezvolta transportul cu troleibuzul.

” Prin Programul Operaţional Regional se finanţează “construirea, extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente”, contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului.

Proiectul de introducere a transportului cu troleibuze în municipiul Târgu-Mureş a fost prezentat public în anul 1982. De atunci, s-a vorbit de el în campaniile electorale, însă nu a depăşit niciodată stadiul de promisiuni. Iată că acum rediscutarea acestui proiect devine o provocare atât pentru edilii mureşeni cât şi pentru populaţia unui municipiu cu o componentă solidă a societăţii civile, în condiţiile finanţărilor nerambusabile existente”, a declarat ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei Transira.

Potrivit acestuia, introducerea transportului ecologic cu troleibuze se poate realiza etapizat, asigurând legătura punctelor de interes cu centru şi gară, zone comerciale şi industriale.
.

http://www.zi-de-zi.ro/troleibuze-la-targu-mures/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Dec 2015 12:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Tramvai? http://tirgumures.amm.org.ro/

Proiectul are o doza uriasa de fantezism, dar sunt elemente ale sale care pot fi puse in practica.

Orasul e sufocat de traficul auto, deci sporirea capacitatii de transport, oferirea unor rute alternative, separate de trafic sunt de retinut.

Structura actuala a caii ferate ce traverseaza orasul ar putea fi folosita (si evident, ramificata) pt. transportul suburban (vorbim de zona metropolitana: Aeroport, Parc Industrial, Azomures, Baile Sangeorgiu de Mures).

Autobuzele actuale sunt arhipline, deci ar fi nevoie, intr-o prima faza, de achizitionarea unor autobuze (vor fi 80 in viitorul apropiat), ce sa inlocuiasca dubele si sa asigure frecventa acceptabila pe traseele principale.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group