TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 16 Jul 2019 09:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 07 Nov 2005 09:19 
O carte postala probabil din anii 60. Apar doua autobuze TV rurale. Pana in 70 autogara era chiar langa cetatea medievala. Pe autobuzul albastru se vede ca circula la Ludus.


Attachments:
mures_mic.jpg
mures_mic.jpg [ 117.1 KiB | Viewed 18660 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Apr 2007 11:29 
O alta poza din anii 60. Remarcati lipsa ambuteiajului din centrul orasului :wink:


Attachments:
Targu_Mures_anii_'60.jpg
Targu_Mures_anii_'60.jpg [ 92.33 KiB | Viewed 18446 times ]
Top
  
 
PostPosted: Tue 17 Jul 2007 13:27 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Sa o luam de la inceput:vechea IRA se afla pe str. Libertatii vizavi cu blocurile cu 10 etaje,unde si azi e ceva atelier,prin anii 70-74 a inceput constructia actualei locatii pe str. Budiului.Dupa ce toata IRA s-a mutat aici in Budiului,locatia a fost cedata sectiei asa-numita SIRCA ,adica sectia de intretinere si reparatii curente auto ale celor trei autobaze de transport fosta ITA .Vechea SIRCA(sectia de intretinere si reparatii curente auto ) se afla vizavi de sala polivalenta pe colt ,azi aici e firma de medicamente GEDEON RICHTER.In anii 70 si autogara veche se afla la gara CFR, loc foarte aglomerat,de unde puteai lua si mocanita ,si autobuzul urban si trenul.Prin 73 daca nu ma insel autogara a fost mutata pe actuala locatie,expropriindu-se o seama de case si proprietati.La fel s-a procedat si in cazul IRA. Pe acea vreme ,ITA MURES adica intreprinderea da transporturi auto s-a infiintat cu trei autobaze :nr 1 marfa cu sediul pe strada Libertatii linga aeroportul vechi ,destinat transportului de lung parcurs,nr 2 marfa infiintata pe locul actualei TAM ,cu transport specific marfuri speciale ,containere CFR, si nr 3 calatori pt transportul urban de calatori infiintata tot pe str. Budiului.Deci autobazele 2 si 3 au fost vecine gard in gard pe Budiului,si vecine vizavi cu IRA care e tot pe Budiului.La vremea respectiva str.Budiului nu avea legatura cu str. Bega,de aici se putea merge doar la Budiul mic si mai departe la Craciunesti peste deal.La IRA puteai ajunge atunci cu autobuzul 10 care avea capatul de linie aici.De-abia dupa ce s-a finalizat constructia fostei METALOTEHNICA azi MATRICON, care avea iesire si la Gh Doja ca si IRA ,apoi a cooperativei mestesugaresti MOBILA pe str. Budiului,si intr-un final construirea noii autobaze a fostului IJTL pe actuala locatie in Bega ,s-a facut apoi jonctiunea Budiului-Bega.IRA nu a avut niciodata corespondenta cu autogara fiind doua lucruri separate.IJTL-ul avea nevoie de noua locatie pt ca nu ii incapeau noile IKARUS-uri articulate la vechiul garaj care era in Aleea Carpati, unde se afla azi AQUASERV+ENERGOMUR .


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Nov 2007 22:35 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
traseul 1-demult gara CFR -centru -spitale -Revolutiei- centru- gara CFR;mai tirziu cind orasul s-a extins prin inghitirea satului Mureseni:combinat-Gh Doja-(autogara,dupa citiva ani)-gara CFR- centru-Revolutiei-spitale-centru-combinat.Azi acesta este 18,cu nr 1 nu exista
traseul 2-de la infiintare este acelasi,pereche cu fosta 1 -azi 18-,doar ca din centru o ia mai intii pe la spitale ,deci partea inelara a traseului o face in sens invers fata de 18-le de azi.
traseul 3- dintotdeauna :gara CFR-Bulgarilor-Cuza Voda -pod Mures-Remetea,si azi neschimbat.
traseul 4-demult:cart Tudor-str. lunga-Bulgarilor-libertatii-depozitelor,mai tirziu prelungit pina in spatele Combinatului,dupa ce acesta a fost terminat.Azi:cart Unirii-pod Mures-centru-Dimbul Pietros-gara CFR-combinat
traseul 5-dintotdeauna gara CFR-centru -Baile Sg de Mures,azi cu mici modificari, prelungit pina la Selgros.Erau perioade cind inca circulau IK 28o,si in orele de virf traseul era prelungit pina la combinat ,fiind cel mai lung traseu atunci ,aprox.15 km pe sens.
traseul 5/b-gara CFR-centru -Sg de Mures- Cotus traseu acoperit dintotdeauna de transp local
traseul 6-cum era demult nu stiu exact,dar azi :cart Tudor-Bulgarilor-libertatii-Depozitelor-Ambient-sat Mureseni,un traseu destul de lung.(Mureseni sat e un fel de a spune pt ca azi este inglobat in Tg Mures)In mare parte vechiul 4
traseul 7-cart Ady Endre-libertatii-Bulgarilor-centru-Revolutiei-spitale-centru -libertatii-Ady Endre.Mai tirziu ,afectuat dupa 1990 de 2 Mercedesuri 0305 scurte:gara CFR-Dimbul Pietros-str lunga-cart Tudor,azi nu mai exista.
traseul 8-demult ,si azi:gara CFR-Bulgarilor-pod Mures-Chinari-Curteni,destul de lung
traseul 9-demult :gara CFR-Bulgarilor-pod -Mures-Bardesti,dar avind unele indicatoare cu litere de ex 9c care merge la Cimpenita -Herghelia,iar 9 simplu pina la Porumbeni
traseul 10-demult:str Budiului-gara CFR-Bulgarilor-Cuza Voda-Marasesti-Pacii de aici iesea in 22 Dec 1989 pe linga piata mica,urca serpentina veche-spitale -la coborire dinspre cetate o lua inainte pe Calarasilor,si retur pina pe str Budiului.Era autobuzul care ne ducea pe noi la stadion in vremea de glorie a ASA TgMures.Azi:Unirii-Calarasilor-Revolutiei-spitale-Mihai Viteazul-Unirii.Azi traseu numai de dube.
traseul 11-demult:sat Mureseni-Depozitelor-Bulgarilor-pod Mures-Remetea,azi nu mai exista
traseul 12-cart Tudor-str Lunga-centru -Aleea Carpati,azi insa:cart Tudor-str Lunga-centru-Unirii
traseul 13- nu a fost niciodata un traseu prea stabil pina prin '91,au fost diferite trasee experimentale cu acest numar.Pe vremea IK 280
:garaj Bega-GH Doja-gara CFR-Dimbul Pietros-centru-Revolutiei-spitale-centru -gara CFR,apoi mai tirziu numai cu cap de linie gara.Dupa ce s-a creat 23-ul de azi ,si in vremuri de economie s-a desfiintat.Azi este traseu periurban:gara CFR-Bulgarilor-pod Mures -Nazna -Sincrai iar 13 c la Cuiejd,13 b la Berghia iar 13 s la Sintioana,aproape toate fiind foste trasee ale ITA.
traseul 14-demult :gara CFR-centru-Calarasilor-Aleea Carpati,azi combinat-Gh Doja-Bega -Dimbul Pietros-centru-Aleea Carpati.Si acest traseu, demult, era prelungit in orele de virf la combinat de la gara.
traseul 15-dintotdeauna:gara CFR-Bulgarilor-pod Mures-Sincrai-Nazna,azi prelungit pina la Panet.(cind au fost aduse primele 2 IK 280 albastre cu 2 usi,articulate ptr ITA prin '75 cred,unul facea traseul Panet )
traseul 16-demult:cart Ady Endre-libertatii-Bulgarilor-Gh Doja-combinat,singura diferenta e ca atunci au circulat pina mai departe la Cristesti.Azi:cart Ady Endre-libertatii-Bulgarilor-Dimbul Pietros-gara CFR-Gh Doja-combinat.
traseul 17-a fost creat pt ca se crea noua zona industriala sud,intr-un capat al orasului, iar in celalalt se extindea cart Tudor,acesta reprezentind legatura dintre cel mai mare cartier si noua zona industriala.Sa vedem:cart Tudor-str Lunga-Gh Doja -combinat.Au fost scurte perioade in care circulau la ora de virf prin Dimbul Pietros.
traseul 18-a fost vechiul 1:gara CFR-centru-spitale -Revolutiei-centru-gara,apoi dupa crearea lui 23 ,ca o pereche a acestuia:gara CFR-Dimbul Pietros-centru-spitale -Revolutiei-centru,deci in sens invers lui 23,cu cap de linie la gara.(azi nu mai exista)
traseul 19- demult:cart Tudor-str.Moldovei- str.Predeal-centru-Revolutiei-spitale-centru-str Lunga--cart Tudor.Azi:cart Tudor-str. Lunga-centru-spitale-Revolutiei-centru-Lunga -cart Tudor.
traseul 20-(perechea lui 19) demult:cart Tudor-str Lunga-centru-spitale-Revolutiei-centru-str.Predeal-Moldovei-cart Tudor (prin cart Tudor a se intelege capatul de linie de la fostul Centrofarm,mai apoi de la fosta f-ca de masini de calcul).Dupa cum vedeti 19 era inversul lui 20 si unul la dus altul la intors avea mici deviatii.
traseul 21-nou creat prin 75,ptr a lega noul cartier Dimbul Pietros de zona industriala:combinat-gara CFR-Budiului-Dimbul Pietros ,si la coborire la liceul MIU inapoi spre combinat ,circula numai la ore de virf atunci.Azi traseul normal ar fi:cart Tudor-Pandurilor-soseaua de centura-Budiului-Bega-Gh Doja-combinat.Dar cum jumatate din centura e inca sapata:cart Tudor-str Lunga-Dimbul Pietros-Budiului-Bega-combinat.
traseul 22-avea cap de linie in Bulgarilor si avea traseul:Bulgarilor-Gh Doja-Valureni(pe str 8 martie ,pe linga tesatoria de matase)
traseul 23-de la infiintare:cart Dimbul Pietros (cu cap de linie in capatul zonei verzi din mijloc,la coborire spre Budiului)-centru-Revolutiei-spitale-centru-Dimbul Pietros.Ulterior de aici a fost mutat capatul de linie la garajul de pe Bega.
traseul 24-a functionat pina la desfiintare prin '95 astfel:combinat-Cristesti-Ungheni-Avicola.Dupa ce s-a descoperit ca primaria Ungheni emisese abonamente false,(fals sau adevarat nu stiu) linia s-a desfiintat,dar si pt ca Avicola si-a incetat activitatea ,nu mai avea flux de calatori necesar.
traseul 25-a functionat de prin '95 pina prin 2001 daca nu ma insel,si cu precadere in weekenduri:combinat-Cristesti-Ungheni-Aeroport-manastirea Recea.Azi nu mai exista
traseul 26-a functionat o scurta perioada,ca legatura a celor din cart Unirii cu centrul com Transilvania:cart Unirii-pod Mures -Cuza Voda-Libertatii-Depozitelor -sat Mureseni.Azi nu mai exista.
traseul 43-constituit cred de Siletina prin 98:cart Tudor-strLunga-Dimbul Pietros-Budiului-Bega-Gh Doja -combinat,unul din cele mai solicitate.
Restul numerotarilor nu are rost sa le judec,sint citeva care au numai dube, majoritatea celor insirate sint mixte ,dar cred ca vertebra transportului va fi aceasta,vom vedea dupa scoaterea dubelor cum se va organiza totul.Ca o trecere in revista mai sint trasee de dube:30,30b,32,27,44,toate avind un capat de linie in cart Tudor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Nov 2007 23:10 
Mica rectificare:

1. cap de linie la gara CFR are doar 3, 5 si 5b, restul au cap de linie la garaj

2. linia 6: Mas. Calcul - Corina - Fortuna - Bulgarilor - Libertatii - Depozitelor - Mureseni Sat. La infiintare, acelasi traseu, dar cap de linie la TMUCB. Dupa un timp s-a fuzionat linia 42 (Mas. Calcul - Cutezantei - Fortuna - Moldovei - Libertatii - Ady - Mureseni Sat) cu linia 6, astfel din 42 a devenit 6, insa a existat si vechiul 6, pe traseul orignal. Diferentierea se facea la sofer, care explica pe ce traseu circula.

3. Linia 11 a existat o perioada: Mureseni Sat - Ady - Centru - Spital etc., apoi a devenit 2b, anul trecut iar a aparut, pe traseul originalului 6. Exista doar cateva curse pe zi, in orele de varf.

4. Linia 26 exista si astazi: Sapientia - Fortuna - Centru - Aleea Carpati

5. 21 exista in anii 90 ca si linie suburbana: Livezeni - Corina - Fortuna - Bulgarilor. De fiecare data circula un DAC scund visiniu :P


Top
  
 
PostPosted: Wed 21 Nov 2007 23:41 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Pe vremuri cap linie gara CFR:5,8,14,15,18.Iar in Bulgarilor:3,9,22.La directia spre Tudor dinspre centru ,in fata primariei traseele catre Tudor se desparteau de celelalte, opreau in Bulgarilor,de acolo o luau stinga pe str. Lunga.Celelalte aveau statie exact in fata catedralei mici.Linia 26 este cum spui dar m-am referit la faptul ca traseul in sine nu mai exista.Vechea linie 21:Poienita-Livezeni-Fortuna -Bulgarilorasta prin '90.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Nov 2007 23:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
6 (Gara) -Piata Bulgarilor - Fabrica de zahar - Santierele C.I.C.
14 barat Aleea Carpati - Combinat (nu intra in Dimbu Pietros)
15 Drum Sintioana - Nazna - Sincrai - Bulgarilor - Gara
15 barat Drum Sintioana - Nazna - Sincrai - Libertatii - Bulgarilor - Gara
17 barat Str. Muncii - Infratirii - Gh. Doja - Combinat
20 barat Masini Calcul - Piata Trandafirilor
22 Combinat - Valureni
24 Combinat - Ungheni - Avicola
25 Gara - Cristesti - (Manastirea Recea)
Piata Trandafirilor - Platoul Cornesti

In anul 1982 sau 1983, cind s-a schimbat complet numerotarea traseelor precum si rutele, s-au dat in folosinta traseele cu numerele: 2, 3, 5, 5/b, 8, 9, 12, 13, 14, 14 barat, 15, 16, 17, 17barat, 20, 20barat, 22, 23, Platoul Cornesti. Atit.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 09:54 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Completari binevenite,vroiam si eu sa continui,deci iata:prin perioada de dupa anii 85 cind incepea programul de austeritate au fost reduse drastic atit nr de trasee cit si frecventa lor ,cu precadere in afara orelor de virf.Traseele pe care le-am insirat mai sus aveau toate nr cit de cit suficient de vehicule,dar prin suprimarea unora si reducerea altora ,s-au gasit solutii,portite prin introducerea de alte autobuze cele barate.Astfel s-au creat 14 barat pt nr de vehicule a fost redus la doar 2,15 barata si circula peste noul baraj peste Mures ,traseu putin modificat numai sa poata fi transportati calatorii;17 barat la fel s-a redus nr de vehicule la 4 pe 17, total insuficient,asfel ca s-a inventat acest traseu cu 2 statii mai scurt decit cel normal si pe o strada paralela ,astfel ,de fapt fiind 6 vehicule din aceea zona spre combinat;20 -ul avea 4 vehic.pe traseu in loc de 6 cite avea inainte,asfel s-a creat 20 barat din Tudor pina in centru ca sa mai indulceasca aglomeratia (intorcea in p-ta Trandafirilor);dupa inceputul vremii de austeritate 22 si-a mutat capatul la combinat ,astfel avind un parcurs mult mai scurt decit pe relatia Bulgarilor-Valureni;a existat si 23 barat o perioada,probabil cuiva nu i-a placut avea acelasi traseu dar doar pina in centru si inapoi,pt ca la urma sa se desfiinteze si acesta raminind un SINGUR autobuz pe ora pe 23;25-ul cu plecare initial din gara,inainte de desfiintare a avut plecare de la combinat,si in sfirsit linia mea favorita ,si pt simplul fapt ca locuiesc nu departe de Platoul Cornesti,aceasta linie pina prin '92-'93 daca nu ma insel circula din ora in ora pe traseul p-ta Trandafirilor-Platoul Cornesti.La urma urmei erau oameni care locuiau in aceasta zona de munte ca sa zic asa,si indepartata de tot de gara ,de centru,de magazine.Cred ca avea programul intre 9-19,30 zilnic iar simbata si duminica erau plecari cu mai multe vehicule cam la 12 minute,pt ca urma urmei era zona de agrement.Iarna era mai greu ,circula numai daca strazile nu erau inzapezite ,altfel autobuzele nu puteau urca.Plecarile erau din fata casei de moda,intr-o statie numai pt aceasta cursa.Cu ocazia vestitelor sarbatori 23 aug.,erau introduse f. multe vehicule pe acest traseu ,mergea multa lume la bere ,la mici (nu de alta dar atunci gaseai),frecventa in acea zi era de 3 minute si fiecare autobuz era plin.Mi-aduc aminte ca pe acest traseu circula cindva demult pe sf anilor 60 un autobuz descoperit,nu ma intrebati ce tip ,dar stiu ca exista o vedere alb-negru cu vedere de ansmblu al centrului in care se vede clar autobuzul descoperit(daca-l are cineva rog sa-l posteze).Dupa ce odata a ramas fara frina la coborire si s-a izbit de casa cara era pe coltul strazilor Korosi Csoma Sandor cu Verii,nu l-au mai repus niciodata in circulatie ,au intrat TV-urile.Azi mare pacat ca nu mai este nici un fel de transport in comun in zona ,sint multi care nu pot parcurge urcusul lung pina sus pe jos.........


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Nov 2007 13:59 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Am lasat la urma citeva aspecte.Primul ,referitor la trecerea pe gaz a tuturor autobuzelor,nu stiu daca in Tg Mures in transp local a scapat ceva de gaz in afara de IK 26O ,lucru care l-au facut cu atita zel ,incit am ramas fara troleibuze.(a fost putin off topic).Un alt aspect este perioada in care elevii si studentii chiar si muncitorii erau dusi la munci agricole ,in urma carui lucru acele autobuze care efectuau aceste curse speciale,nu aveau voie sa revina in oras dupa ce au dus elevii,decit daca erau la o distanta nu prea mare de oras .Astfel ca multe autobuze plecau dimineata cu elevii si acolo ramineau ,revenau doar seara.In acest timp inchipuiti-va ce transport se putea efectua cu vreo 30% din parc.....Va spun eu ,erau asa-numitele curse pe baza de abonamente,care erau contractate de diferite intreprinderi,si care aveau untraseu total diferit de unul numerotat normal.De ex. cursa pe baza de abonamente nr. 56 pleca aiurea din fata liceului Papiu,si oprea in cu totul alte locuri decit pe traseul normal 2,pentru fosta f-ca de piele.Puteau urca doar angajatii care aveau abonament pe acea cursa ,preplatit!Si in orele de virf ,din pacate majoritatea erau astfel de curse,asa ca cei care nu aveau un abonament pe vreuna din curse stateau cu buzele umflate si se uitau cum cursa pe baza de abonamente nr x trece pe linga statie ca acceleratul prin halta...in timp ce trebuia sa astepti jumatati de ora sau mai mult ca sa ajungi undeva ,cu biletul pt autotaxare ............


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 10:21 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Dupa cunostintele mele,au fost aduse in leasing doar Setre si Steyer-e,ultimele cu caroseria ce semana cu a unui Mercedes avind in vedere si motorizarea.E o poveste lunga s-au luat in leasing printr-o firma din Irlanda,autobuzele au fost ale firmei de transp local din Graz ,Austria.Dupa ce firma irlandeza prin care se derula leasingul a dat faliment ,pur si simplu neavind cui sa plateasca ratele si redeventa ,au trebuit oprite pt ca le-a expirat nr de inmatriculare provizoriru,au circulat pina in ultima zi.Daca bine am vazut mai exista citeva din ele in curtea Transp Local,in ce stare asta-i altceva...S-a incercat inscrierea lor in circulatie prin metoda "bunuri parasite de cetateni straini " in Romania,dar ar trebui ordonanta de-a guvernului,si daca se merita .....cind astea au iesit din circulatie ,a cam inceput caderea libera a transportului local.....si au intrat puternic dubele.
Toate IK 280 au avut butelii,n-a scapat nici una nici macar din cele SH de la ITB.Singurele erau IK 260 fara butelii,si asa este ,noi n-am avut niciodata SKODA KAROSA sau IK 4 in oras,unicul IK 4 primit SH tot de la ITB impreuna probabil cu IKARUS-rile,a fost repartizat la Sighisoara unde multa vreme circula pe atunci traseul proaspat transferat de la ITA la IJTL autobaza Sighisoara,si anume Sighisoara -Boiu.Si asa cum am spus la istoric,au fost 2 IK 280 albastre cu doua usi ,aduse cu vreo 2-3 ani la ITA inainte de a aparea cele rosii cu 4 usi pt IJTL Mures.Au circulat pina prin 86 cred,traseele lor fixe ani la rindul erau TgMures -Panet si Glodeni.Ulterior au mai prins si Miercurea-Nirajului,si Sovata in unele weekwnduri mai aglomerate.Cind s-au casat au fost omagiate cum se cuvine in presa locala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2007 20:42 
TAMul avea 5 bucati Mercedes 305 G portocalii si a castigat linia 25 care intra si in centru dar asta a fost de mult .


Top
  
 
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 13:25 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Acele Mercedesuri portocalii erau in stare mai buna decit verzile lui Siletina,erau ale TAM -ului,si o vreme faceau traseul Ungheni -centru ,apoi n-au mai fost lasate in centru ,mai tirziu Ungheni-Dimbul pietros retur pe la MIU ,apoi nu au mai fost lasate deloc pt ca apartineau altei firme care nu avea autorizatie pt transport local pe raza municipiului,cred dar nu sint sigur ca avea tangenta cu ele si proprietarul fostei autobaze 3 calatori, si din cite imi aduc aminte le-a dat in chirie sau le-a vindut in alta parte ..............


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 20:48 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Nu vreau sa zic prostii ,dar cred ca pe vremea Mecedesurilor portocalii,cel care le-a pus in circulatie a solicitat autorizatie de la primarie pt transport local,si daca bine mi-aduc aminte a si facut o declaratie in presa locala ,ca ar aduce mai multe autobuze numai sa-i dea voie sa circule cu ele (aparusera deja dubele cu duiumul).Raspunsul de la primarie a fost daca nu ma insel,ca nu se mai poate pt. ca asocierea Siletina -Transport local a fost deja votata in consiliul local.No comment..........sper ca exclusivitatile astea neproductive sa inceteze,si daca cineva nu poate asigura transport conf LEGII,atunci sa vina altii.............


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Dec 2007 22:02 
In sfarsit am gasit ilustrata din 1911! Este o inchipuire despre cum ar trebui sa arate orasul in viitor.


Attachments:
Inchipuire in 1911.jpg
Inchipuire in 1911.jpg [ 58.51 KiB | Viewed 18201 times ]
Top
  
 
PostPosted: Wed 16 Jan 2008 00:30 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Ei.........am uitat un lucru f.important!Pt cei care cunoasteti cit de cit Tg Muresul,imaginati-va ca in zona unde este azi spitalul judetean se gaseau urmatoarele:o mlastina intinsa din care mi-am recoltat intreg insectarul cind eram prin clasa a 6-a,si un teren de rugby unde activa fosta Stiinta fosta echipa a Universitatii de medicina si farmacie.Deci tot ce vedeti azi ,spitalul,cladirile de vizavi ,blocul de garsoniere samd nu au existat,si insusi mlastina care a fost secata ulterior era destul de greu accesibila.Dinspre parcul Eminescu spre spital strada se termina acolo unde e azi virful acelei pante ,la gradinita, si de unde azi strada cu 4 benzi coboara mai departe ,bineinteles prin fata spitalului judetean pina in soseaua Reghinului.De ce va spun toate astea? Pt ca ,esential,traseul autobuzelor ,pe vremuri,era pe serpentina veche,o strada destul de sinuoasa pe care iarna era destul de problematica circulatia autobuzelor, si de f multe ori la ninsori ,era de ajuns ca un singur autobuz sa nu poata urca sau unul sa derapeze la coborire ,si se bloca circulatia citeva ore.Deci la istoric acolo unde am scris ' pe vremuri' si 'spitale' a se intelege serpentina veche.Tocmai de aceea noile Ikarusuri 280 nu au fost lasate la inceput sa circule pe traseele care traversau acea zona,ci doar dupa inaugurarea acelei strazi care trecea prin fata spit jud.e drept ca la inceput numai 2 benzi erau gata.Tin minte ca IK 280 cu putin timp inainte de deschiderea acelei strazi circulau pina la parcul Eminescu cu intoarcere aici.Era ciudat sa vezi autobuz IK 280 pe linia 2 sau 13 sau 1 ,intorcind la parcul Eminescu si nefacind traseul complet ,de aici coborind inapoi in centru.Dar era perioada de "incalzire" pt locuitorii acelei zone.La inceput


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 16 Jan 2008 00:42 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Scuze de intrerupere.Deci la inceput noile IK 280 au circulat doar pe trasee care nu traversau zona clinicilor:5,15,17,combinat- centru 7- nov si retur ,cart Tudor -centru-7 nov,aceste ultime doua nenumerotate.Cind s-a deschis strada Gh Marinescu ,pt ca asa se numeste,au pornit toate traseele normal,cu prelungire pe la spit jud., de atunci nemaicirculind nici un traseu regulat pe serpentina veche..Ca o curiozitate,portiunea cuprinsa intre spit ORL si virful pantei, adica exact in dreptul gradinitei,era pavata cu caramida galbena,un fel de pavaj stradal foarte rezistent la orice, de pe vremea vechiului primar Bernady Gyorgy prin 1910,care caramida a ajuns in 1977 in p-ta Teatrului ca pavaj, si este si azi pavaj ,pt ca nicaieri nu s-a mai gasit asemenea pavaj,ulterior acea portiune fiind asfaltata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jan 2009 11:42 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
O poza facuta in 2005 in Targu Mures cu traseele existente in aceea perioada.


Attachments:
DSCN5611.JPG
DSCN5611.JPG [ 132.76 KiB | Viewed 16649 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Mar 2009 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Inca o fotografie de la dm cu DAC-ul cu nr. de inventar 50 (cu dunga rosie).


Attachments:
50.JPG
50.JPG [ 131.34 KiB | Viewed 17861 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 15:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Pe vremurile cand Targu Mures era in fruntea civilizatiei urbane.


Attachments:
00-TV2U-TgMures.jpg
00-TV2U-TgMures.jpg [ 100.88 KiB | Viewed 17455 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Apr 2010 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Din colectia personala...


Attachments:
tr 4.jpg
tr 4.jpg [ 74.23 KiB | Viewed 17258 times ]
tr 16.jpg
tr 16.jpg [ 74.46 KiB | Viewed 17256 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Oct 2010 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Inca o poza gasita de dm cu Piata Trandafirilor. Se remarca cele doua statii apropiate. Prima (din amonte), unde este stationat Romanul, era statia autobuzelor pt. Platoul Cornesti.

Se remarca si un Ikarus articulat. Tg. Muresul a avut autobuze Ikarus articulate originale (numerotate 1-9) si second-hand, aduse de la Bucuresti (imi aduc aminte de 38, 39, 53-55). Ikarusurile 260 au fost doar second-hand, provenind tot de la ITB.


Attachments:
18160765.jpg
18160765.jpg [ 162.12 KiB | Viewed 16922 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Jan 2011 16:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Silviu Sintea wrote:
Din colectia personala...


Un bilet.


Attachments:
tlms.jpg
tlms.jpg [ 37.29 KiB | Viewed 16569 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Jan 2011 16:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Silviu Sintea wrote:
Din colectia personala...


Anul 1974.


Attachments:
MS74.jpg
MS74.jpg [ 74.47 KiB | Viewed 16568 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Jan 2011 21:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Cap linie Combinat Azomures.

In imagine, autobuzul IJTLM 94.

De fapt, autobuzul din imagine (are o dunga rosie) este fostul 98. Originalul 94 avea o dunga albastra (a fost tot DAC 117 UD).

In Tg. Mures a existat obiceiul permutarii/renumerotarii autobuzelor. Imi aduc aminte de permutarea nr. 39 cu 55 (si viceversa) la doua Ikarusuri 280. Autobuzul 39 original era second-hand, adus de la ITB. Originalul 55 a fost casat si l-am vazut descompletat intr-un depozit din cartierul Ady Endre.

TV-urile si Romanurile au suferit multe schimbari de numere de inventar (Romanuri cu nr. 2xx au primit numere mai mici, de ordinul zecilor).


Attachments:
94.jpg
94.jpg [ 73.93 KiB | Viewed 16540 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Feb 2011 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Un TV in Piata Trandafirilor.


Attachments:
nemzeti szinh.jpg
nemzeti szinh.jpg [ 41.09 KiB | Viewed 16482 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2011 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Pobede.


Attachments:
Tg. Mures 1964.jpg
Tg. Mures 1964.jpg [ 55.56 KiB | Viewed 15733 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Dec 2011 22:42 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Prima poza banuiesc ca fiind din anii 40-50 , a doua in jurul anilor 50-60, avind in vedere ca se vad doar TV 2 -uri , iar cel descoperit cred ca este un TV 2 mai vechi (sau un MTD?)


Attachments:
File comment: Dupa cum vedeti , in coltul din dreapta este un autobuz, habar nu am pt ca nu se vede clar
400950_308181592548741_100000707074288_981481_1268261373_n.JPG
400950_308181592548741_100000707074288_981481_1268261373_n.JPG [ 113.62 KiB | Viewed 15523 times ]
File comment: In poza se vad trei autobuze pe rute regulate si autouizul descoperit pt Platoul Cornesti cu pornire cam de unde se vede UD-ul dintr-o poza si de mai sus
409479_311975222167640_100000654955739_1083331_1616238692_n.JPG
409479_311975222167640_100000654955739_1083331_1616238692_n.JPG [ 145.82 KiB | Viewed 15523 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Dec 2011 13:36 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
imagini nepretuite


Attachments:
409479_311975222167640_100000654955739_1083331_1616238692_n.jpg
409479_311975222167640_100000654955739_1083331_1616238692_n.jpg [ 154.62 KiB | Viewed 15486 times ]
400950_308181592548741_100000707074288_981481_1268261373_n.jpg
400950_308181592548741_100000707074288_981481_1268261373_n.jpg [ 105.16 KiB | Viewed 15486 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Dec 2011 21:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Autobuzul deschis este o recarosare fantezista, cu scop turistic, a unui autocamion cu trei axe (probabil un Zil-151). In anii 50-60 au fost la mare moda vehiculele deschise.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2012 13:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Nu-mi aduc aminte sa fi vazut DAC-uri articulate in schema de culori din vederea atasata. Oare ce numere de inventar or fi avut?


Attachments:
mures.jpg
mures.jpg [ 155.84 KiB | Viewed 14044 times ]
msd2.jpg
msd2.jpg [ 50.1 KiB | Viewed 14045 times ]
msd1.jpg
msd1.jpg [ 54.45 KiB | Viewed 14043 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group