Legat de curse si de ceea ce a scris Marian Andrei la casari de troleibuze ("7437 a vrut sa moara mai repede"), imi amintesc de halul in care era fortat troleibuzul acesta - si nu stiu dc el sau soferul lui a vrut sa moara mai repede (daca o fi fost acelasi sofer de prin 2001-2003).
Am prins la un moment dat schimbul de ture, eram in statia Nitu Vasile de pe linia 76. A stat cred vreo 5 minute in statie. A mers foarte repede, pana la Brancoveanu depasind o Dacie (cu toate ca strada este foarte ingusta).
Senzatiile cele mai tari le-am trait insa prin august 2003, pe la ora 22. Cred ca am mai povestit pe forumul vechi. La urcare la P-ta Sudului mirosea a ceva incins. Pana la Nitu Vasile a mers incet (era un Saurer de pe 73 sau 74 in fata). Intre Nitu Vasile si Brancoveanu o Dacie a incercat sa-l depaseasca, dar n-a reusit decat sa ajunga pana pe la jumatea troleibuzului, renuntand. A intrat foarte tare in intersectie. Intre Brancoveanu si Izvorul Rece a mers in acelasi stil, nu a fost depasit de nimic, in schimb lasa numai scantei dupa el, am crezut ca rupe reteaua. Intre Izvorul Rece si Straja a facut prostia sa ignore separatorul de la al 4-lea stalp (parca, nu mai stiu exact). A trecut cu mult peste 5-10 km/h, deoarece un microbuz a incercat sa-l depaseasca. In dreptul separatorului a facut o flama foarte mare (deasupra usii 2), a inceput sa iasa fum. Motorul nu mai tragea. S-a tarat pana la Straja. Aici intervine si nesimtirea soferului: in loc sa opreasca inaintea statiei - vazuse ca mergea doar din inertie, a preferat sa blocheze jumatate de intersectie.
Alte troleibuze forjate: 7440 la Berceni - am fost impresionat de viteza sa si de zgomotul aproape insesizabil (ma refer la perioada imediat urmatoare ultimului RK). Insa dupa un timp cadea destul de des, probabil de la chopper.
Mergand mai departe in timp, inceputul anilor 90, linia 76 (schema de culoare rosu cu dunga alba), erau unii soferi despre care am vaga impresie ca erau bolnavi. Era un grup de vreo 5-6 troleibuze care veneau cam in aceeasi ordine si care se intreceau pur si simplu. De cele mai multe ori drept rezultat apareau decalaje fata de restul care mergeau normal.
Ma refer la troleibuzele (in aceasta ordine apareau):
7146, 7162, (uneori 7227), 7148, 7145, 7178 (o perioada, era mai mult pe 73), 7296. Uneori se faceau ca se "depasesc", situatie descrisa mai sus de un alt utilizator. pana la urma 7146 a si patit-o, fiind lovit de o basculanta la Straja. Bine, vina a fost a soferului basculantei, dar nici cu soferul lui 7146 nu mi-e rusine, chiar ma gandeam in perioada aceea cum nu fac nici o prostie.
La aparitia troleibuzelor galbene, "campioni" erau 7158, 7159 si 7296.
Legat de autobuze, imi aduc aminte de o cursa dintre 2308 (linia 244) si un alt autobuz de pe 144. S-au depasit de mai multe ori pana in Popesti. Faza interesanta e ca datorita vitezei, la o curba de pe soseaua Oltenitei (in Popesti), scaunul celui din fata nu era prins bine, acesta fiind cat pe ce sa fie aruncat pe jos
(scaunul s-a ridicat intr-o parte). Pentru a nu-l depasi, 2308 mergea pe contrasens. Bine, atunci nu era nici traficul de acum.
n alta ordine de idei am observat ca troleibuzele care urmau sa fie casate sau sa aiba parte de RK erau intotdeauna alergate cel mai mult. In general dupa RK se mergea mai normal.