TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 23 Apr 2024 13:00

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 58  Next
Author Message
 Post subject: Re: Primele linii expres
PostPosted: Sat 08 Dec 2007 22:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
falizwim wrote:
RobertC wrote:
Am mai postat eu mai demult o mica istorie a liniilor expres.

Prima serie de linii expres (200-203) dateaza din anii 1972-73 :idea:

Acestea nu erau clasificate ca linii expres, ci rapide (de ex. 203R, asa cum aparea indicativul, ulterior devenita 333+334+335). S-a recurs la o numerotare aparte a liniilor rapide 201R-204R intrucat aveau tarifare diferita de cel urban interior. Celelalte linii rapide aveau tariful obisnuit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 10:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
O fotografie din 1983 cu un tramvai V3A cu aspectul originar: #175, circuland pe Linia 4 (Piata Scanteii-Lizeanu-Colentina). Vehiculul e oprit in fata fostei treceri la nivel cu calea ferata Herastrau-Reinvierii[-Obor]. Vatmanita se pregateste sa faca macazul pentru a vira pe Str. Reinvierii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 22:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Bulevardul 1848 la intrarea in Piata Unirii, la inceputul anilor '60.
Tramvaie V-56, V-09 Thomson cu remorca "de mare capacitate".
In dreapta, autobuze Skoda RO-706 (diesel) si Mao-Tze Dun (primul autobuz romanesc, pe benzina).
O atmosfera aglomerata, dar nu imbacsita. O atmosfera care nu va mai reveni nicicand...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 22:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Inceputul bulevardului Magheru, la Piata Romana (aproximativ in 1962).
Tramvaie EP, autobuze diesel Skoda-Karosa 706 RTO, troleibuze TV 2E.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 22:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Intersectia Sos. Stefan cel Mare - Str. Galati (V. Lascar), aprox. 1965.
Tramvai EP circuland pe linia 5. In plan mai indepartat, tramvai V56 cu doua remorci.
In dreapta jos, unul dintre foarte putinele autobuze de tip TV 2U din dotarea ITB: #143, indreptandu-se gol (?) spre Piata Galati (cap linie 43).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 23:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Inceputul marii mutilari: vedere de pe magazinul Unirea catre dealul Mihai Voda in 1985:
2 V3A - cel care e in curba probabil pe linia 13 sau 14; botul unui Ep/V3A de pe linia 12 se iteste dupa cladirea halei.
Microbuze de maxitaxi spre Cosbuc si spre Marasesti (probabil ca ala din josul foto sa fie pe 502)

Fotografie realizata de Andrei Pandele


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 00:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Piata "Chibrit", imediat dupa ce fosta linie de tramvaie 19 a fost inlocuita cu linia de autobuze 34 (1964), pe un traseu identic (Clabucet-Piata Victoriei-Piata Unirii-Piata Muncii). La cap de linie, doua Skode noi servind traseul. Dupa 1981, acesta a purtat indicativul 134, iar prin anul 1987 a fost mai intai scurtat si apoi desfiintat, odata cu inceperea lucrarilor la magistrala 2 metrou. Era o legatura foarte utila Bucurestiului, fiind si unul dintre cele mai solicitate trasee ale ITB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 00:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
...fosta linie de tramvaie 19 a fost inlocuita cu linia de autobuze 34 (1964)...

Rectific, linia 19 a fost mai intai dublata o perioada de linia 34 (incepand de prin 1961-62), iar mai apoi inlocuita total, cand s-au scos tramvaiele de pe Magheru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jan 2008 00:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
E destul de neplacut sa privesti la poze ca acestea si sa compari cu mizeria in care au ajuns zone ca Piata Romana, Piata Rosetti, Universitate si chiar si Unirii. Este ridicol ca tocmai magistrala Nord-Sud a Bucurestiului si cel mai important bulevard arata in asa hal, spatiul pe trotuare e cat se poate de mic, spatiul verde e doar o gluma cu niste pomi plantati "ca sa fie" iar restul e foarte jalnic.

Imi amintesc ca in primii ani dupa '90 totusi acest bulevard arata inca bine iar pasajul de la Universitate nu era haznaua si mizeria de azi. Bataie de joc si promisiuni pentru gura-casca. Se spunea ca o sa se faca ceva dupa ce preia PMB pasajul de la Universitate a lui "diPolo" dar se vede ca a fost doar o gluma proasta si atat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 21:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Soseaua Stefan cel Mare, 1960: vagon motor V56 cu doua remorci, pe linia 27 (Gara de Nord-Dudesti/Cioplea).
O aparitie "moderna" la vremea respectiva...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 16:23 
Cateva poze cu tramvaie din anii 70(?) din colectia lui Kees Pronk. Intrebarea lui: data si locul.

Ce am identificat pare sa fie pe Berzei (Matache - Virgiliu) (531, 672, 673, 676) si zona Nuferilor(681)

iar proptelele de lemn de sub balcoane ma duc cu gandul la candva dupa martie 1977...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 17:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Bulevardul Magheru, inainte de introducerea retelei de troleibuz.
Se vad pe contrasens trei autobuze: cel din fata este Skoda 706 RO model 1952 (usi cu 2 canaturi si caseta indicatoare de linie), apoi urmeaza un Skoda 706 RO model 1947 (usi din 4 canaturi, cu afisarea liniei pe exteriorul botului), iar ultimul (greu vizibil) este un ZIS, probabil tip 155.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 17:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Universitate: se vede un troleibuz T 12 in schema de vopsire originala alb-albastru. Atentie, T 12 nu inseamna ca are lungime de 12 m, cum s-a afirmat la alt topic! Lungimea sa era sub 11 m.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 18:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
bercenicity wrote:
Cateva poze cu tramvaie din anii 70(?) din colectia lui Kees Pronk. Intrebarea lui: data si locul.

Ce am identificat pare sa fie pe Berzei (Matache - Virgiliu) (531, 672, 673, 676) si zona Nuferilor(681)

iar proptelele de lemn de sub balcoane ma duc cu gandul la candva dupa
martie 1977...

Vara lui 1977. In afara de proptele se mai vede si un timpan de zidarie cu reparatie de data recenta.

60672 - Piata Virgiliu
60673, 60676 - Calea Grivitei, intre Gara de Nord si Buzesti
60692, 60531 - Intersectia Grivitei-Polizu (tramvaiul 4 circula deviat!)
60534, 60680 - Str Berzei, la vale (2 inca circula la acea vreme pe la Gara de Nord)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:05 
Mersi Brassovia... dar nu imi imagineaz unde pe Berzei vin pozele 60680 si 60534. Mai exista locul respectiv?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:21 
Cam in dreptul benzinariei de la Matache....posibil sa fie neschimbat :)
Ar fi interesant sa incercam un "then and now"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:46 
bercenicity wrote:
Mersi Brassovia... dar nu imi imagineaz unde pe Berzei vin pozele 60680 si 60534. Mai exista locul respectiv?

Piata Virgiliu, sunt 99% sigur. In 680 tramvaiul vine de pe Dinicu Golescu si intra pe Berzei, inspre Vasile Parvan, iar in 534 invers - dinspre Parvan spre Golescu. Ce se vede in poza e neschimbat si acum, in schimb ce era in spatele fotografului nu mai exista de mult. Vederea e cu spatele la partea cu sediul RATB si cu fata spre fostul restaurant Cin Cin, langa care acum exista o cladire noua pe care scrie "COVOARE".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 16:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Inca o dovada ca si EP-urile din Bucuresti aveau initial caseta indicatoare de traseu tripartita (afisaj teoretic: in stanga originea, in dreapta destinatia, iar la mijloc numarul liniei).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 16:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Si o imagine a aceluiasi loc cu 25 de ani mai veche decat precedenta...
Se remarca in extrema dreapta blocul cu cofetaria Scala, aflat in constructie (structura realizata pana la etajul 3). In curand se implinesc 31 de ani de la tragica sa prabusire.
In fata cinematografului, un indicator de statie STB pe un stalp.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 17:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Bucuresti, Piata Sf. Gheorghe, iunie 1994: parada tramvaielor de epoca, cu ocazia aniversarii centenarului primei linii de tramvai electrificate


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 13:37 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Jul 2007 19:14
Posts: 9
Location: Voluntari
V3A de mai sus este 354, primul modernizat de RATB si a circulat pe linia 21


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 23:13 
Inca o poza gasita pe ApexDC++.Din titlui ei reiese ca este unul dintre ultimele tramvai cu cai.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 23:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dimineata cetoasa la Gara de Nord, spre sfarsitul anilor 60.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Mar 2008 18:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Trei imagini de la sfarsitul anilor 30, in care m-a surprins numarul mare de vagoane de tramvai bidirectionale care se observa in circulatie.

Si o imagine cu autobuze de mici dimensiuni.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Mar 2008 01:30 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Numarul mare de vagoane bidirectionale se explica prin faptul ca existau portiuni cu linie simpla si capete fara bucla, pe strazi inguste - care permiteau doar rebrusarea sau intoarcerea in triunghi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Mar 2008 21:33 
Offline

Joined: Wed 10 May 2006 22:35
Posts: 7
Location: Bucuresti
tudor wrote:
20? Poate te referi la 3. 20 circula si azi.Stiu ca 3 mergea pana la Parvan


Perfect corect ceea ce spui.

Mult timp am locuit pe Str. Sfantul Constantin (langa Parvan). Tramvaiul 3 avea urmatorul traseu: (cel putin asa il stiu eu dupa 1983) Parvan - Cismigiu - Virgiliu - Matache - Victoriei - 1 Mai (in intersectia cu str. Turda, facea dreapta) - Casin - Piata Presei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 02:42 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Si 3 a avut o dublura, pe 55, care circula pe traseul lui 42 de azi.
Ce vremuri erau cand la Pta Presei (Scanteii) veneau 3,4,41,42,55 si capat pt linii de autobuze 105, 131, 148, 149, 161, 204, 261, 304, 305, 306, 349, 350 (transformat din 250), 361.
204 era (cred) cursa directa pentru CEPECA, singaura data cand l-am vazut fizic era un IK4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 14:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
rosetti61 wrote:
204 era (cred) cursa directa pentru CEPECA, singaura data cand l-am vazut fizic era un IK4.

Da, cu observatia ca era linie rapida (204R) cu tarif sporit, pe sectiuni tarifare (la fel ca si 203R initial); orice calator avea acces, nu era cursa directa pentru abonati. Intervalele de succedare erau insa mari. Dupa o vreme a fost prelungita de la Sos. Odai la Strandul Straulesti; s-a numit dupa renumerotare 304. Intr-adevar era servita de autobuze IK 4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 21:24 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
204 la CEPECA a aparut dupa 1985, era linie de autobuz pentru cei de acolo, aveam pe undeva si orarul de circulatie, sa-l caut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Mar 2008 22:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
rosetti61 wrote:
204 la CEPECA a aparut dupa 1985, era linie de autobuz pentru cei de acolo, aveam pe undeva si orarul de circulatie, sa-l caut.

Eu ma refeream la perioada 1980-1984, cand inca in Bucuresti nu ajunsesera masurile de "economisirea carburantilor". Poate fac o confuzie, dar cred ca a existat si o prelungire a traseului pana la Laromet, apropiindu-se de a deveni o linie circulara in zona de nord.

Referitor la 204 dupa 1985, nu mai poate fi vorba atunci de acelasi traseu cu 204 dinainte de renumerotare si e posibil sa fi reaparut indicativul cu prima cifra 2, pentru a indica o linie tip naveta. Tot asa mai circulase in zona de nord, cu doar cateva curse pe zi, linia 231 (fost 131-ITTA).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group