TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 12:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 12:26 
51, intre 1985 si 1989 circula pe traseul Republica, Bd. Muncii (Basarabia), Str. Socului (Bd. Chisinau), Sos. Pantelimon, Bd. Gh. Dimitrov (Ferdinand I), Sos. Mihai Bravu, Bucur Obor, Sos. Stefan cel Mare, Bd. Ilie Pintilie (Iancu de Hunedoara), si de la Dep. Victoria pe traseul pe care l-am spus mai inainte. 51 pe traseul I.M.G.B.-Bucur Obor-Gara de Nord e o inventie a aniilor '90!
Si in 1987 cred ca 20 o lua in comun cu 24 si 45 pana la Nuferilor (G-ral Berthlot).

Pana prin 1995-96, cum mergeai pe Cal. Dudesti dinspre Mihai Barvu spre Policlinica si Posta, dupa ce treceai de Dep. Dudesti si intersectia Cal. Dudesti cu Str. Unitatii, pe partea stanga era o linie de tramvai care se sfarsea langa casele din spatele blocurior, linie care avea macaze pe Cal. Duesti pe ambele sensuri de circulatie (fiecare linie avea 2 macaze, unul pt. intrare pe linia de care intreb, altul pt. iesirea de pe linia aia). Mai tin minte ca linia respectiva avea si alimentare, si parca chiar separatoare.
La ce folosea linia aia. Vroiau s-o extinda dupa ce mai demolau pe acolo, era folosita pentru intoarcerea tramvaielor, fusese vre-un depou pe acolo?
Are cineva vreun raspuns la aceasta dilema?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 12:54 
nokia2010 wrote:
51 pe traseul I.M.G.B.-Bucur Obor-Gara de Nord e o invenþie a aniilor '90!


pe noul traseu din anii '90 51 avea initial traseul IMGB 2 - Baba Novac (Dristor)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 15:42 
Nu a existat nici un 51 intre 1985 si 1989. 51 a aparut in 1995 pe traseul IMGB Berceni Gara de Nord, ca urmare a faptului ca 46 si-a schimbat traseul mergand la Granitul. Poate vrei sa zici 52 prin 1989.
Linia 20 in 1987 megea pe Dr Sergiu Fratii Buzesti Bezei Vasile Parvan. Nu circula prin P-ta Victoriei, deci n-avea cum sa fie deviat din cauza blocurilor care se construiau.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jan 2006 10:46 
icsilviu wrote:
Nu a existat nici un 51 intre 1985 si 1989. 51 a aparut in 1995 pe traseul IMGB Berceni Gara de Nord, ca urmare a faptului ca 46 si-a schimbat traseul mergand la Granitul...


.. aham.. cum am mai zis, initial (noul) 51 a circulat intre IMGB 2 si Dristor, apoi dupa aceea traseul prelungindu-se la Gara de Nord


Top
  
 
PostPosted: Thu 12 Jan 2006 13:32 
Offline

Joined: Wed 04 Jan 2006 19:20
Posts: 3
Location: Bucuresti
poza


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jan 2006 13:33 
Offline

Joined: Wed 04 Jan 2006 19:20
Posts: 3
Location: Bucuresti
alta poza


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 10:21 
Am pus aici o lista cu autobuzele care au circulat in Bucuresti dupa 1950:
http://www.forum.transira.ro/viewtopic. ... 5514#25514


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 14:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Foarte interesanta lista...sigur ca ai muncit ceva la ea. Nu mai tin minte cum aratau autobuzele Skoda RTO 302. Stiu insa ca de la balconul blocului unde locuiam in anii '70 (Marasesti 42, vis-a-vis de fostul restaurant Budapesta) se auzeau trecand noaptea niste autobuze care faceau un zgomot absolut infernal - si de care bunicul imi zicea ca ar fi Skode. Ce pot sa spun aproape sigur este ca au disparut inainte de 1977-1978. In acei ani mai tin minte de IK 180 si 280, ulterior de IK 4. Plus Skoda SM 11 - preferatele mele, care circulau pe 33 (viitorul 133). Nu stiu exact cand au disparut SM-11, cred ca inainte de 1980. Se poate sa fi ramas pe linii marginase, unde nu le-am mai vazut.
Am prins si troleibuzele TV pe Magistrala, pana prin 1978 sau 1979. Ulterior, au fost inlocuite de Roman 112 si apoi de DAC 117. Nu tin minte nimic de troleibuzul DAC 112 #5321: pe ce linii a circulat si intre ce ani ?

In anii '80:
IK 4: 105, 116, 131, 133, 142, 148, 149, 176, 209, 231, 261,
282, 300, 304, 305, 313, 321, 331
Roman 112: 102, 116, 133, 138, 175, 181, 215, 218, 226, 323
DAC 117: 101, 104, 109, 110, 117, 119, 124, 129, 134, 135, 137,
140, 143, 165, 172, 276, 306, 311, 318, 322, 333, 334,
346, 368
DAC 112: 118, 132, 141, 144, 218, 232, 244, 275, 323, 379
DAC 112 New Generation(1987): 131, 331
IK 280: 109, 135

Nu imi amintesc nimic despre linii cum ar fi 102, 112, 121, 122, 125, 126, 127, 136, 139, 168, 171, 173, 202, 212, 214, 255, 268, 274, 336, 377 (Romana - Victoriei - Titulescu - Grivitei - Bucurestii Noi). La 102 exista o poza cu Roman 112, dar in mod sigur au circulat si ceva DAC-uri. Banuiesc ca nu erau articulate...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 19:30 
Nu mai tin minte sa fi fost IK4 pe 282.
Cica au circulat prin anii '60 si niste "LIAZ". Stie cineva ce model?
Troleibuze "Skoda"? Hmm? Nu erau "M.T.D." 82D?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Completez lista lui Bogdan 71 cu amintirile mele.

In anii 83 - 85, erau :

IK-4 : 120, 125, 126, 127, 136, 160, 161, 164, 176, 175 (dupa darea in folosire a metroului in Militari), 209, (dupa ce au scos DAC117 de pe linie, prin 83-84), 225, 236, 305 si 306 impreuna cu DAC117, 336, 360, 377.

Roman 112 : in 1982 nu era asa-ceva pe 102, ci DAC117 ; tin minte de Roman 112 pe 132, 180 si 303. A fost si 178 deservit cu aceste minuni, dar cind s-a dat in folosinta metroul in Militari, linia a fost exploatata de ik-4. Aparea seara pe linia 117, care in general era cu DAC117...

DAC117 : 102, 105 si 106 in duo cu ik-4, 112, 116 pana la desfiintarea garajului de pe Giurgiului cind a trecut pe ik-4, 146, 173, 202, 212,

DAC 112 : 139, 175, 220, 239, 322, 323 (in duo cu Roman112?)

Pt aceste informatii bag mana in foc. Pt ce nu sint sigur, nu am mai scris nimica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2006 23:00 
178: Din 1983 pana in 1988 a avut IK4;Din 1989 pana in 1991 a avut DAC 117(articulatele): din 1991 pana in aprilie 1997 a avut DAC 112 si IK260.Din 1997 pana azi are simon.Linia 178 trece prin crangasi,unde stau eu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 00:58 
Pan' la urma de ce au scos IK4, daca erau bune?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 10:02 
Nokia 2010:

IK4 au trait intre 1972 si 1995(sau 1997).In anii 70-80,nu tu revizii,nu tu intretinere curenta,functionare cu gaz care termina motorul,calatoreau cu pasageri pe scara.Ei bine,uite asa au mers timp de 23 ani.Cu intretinere precara,ca asa vroia ceausescu,sa fie economie.Deci sa vad eu un DAC ca rezista acestor conditii vitrege.Si azi mai vezi IK4 de interventii.Erau facute dupa MAN.Ma intreb: or fi avut si varianta troleibuz,si articulata?

IK260/256/280,nu se va compara niciodata cu IK4.Nu in ultimul rand: IK4 erau foarte simple,si usor de intretinut si reparat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 17:04 
Revenind la subiect, imi aduc aminte ca in anii 90 aparusera pe 300 primele Rocar-uri dupa 90 in schema alb-albastra...erau chiar cool pentru vremea aia. Acu cred ca sunt la fel vopsite si circula pe 139, 323...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 17:59 
Aveau reclama la PEPSI.Nr de parc erau 25**-26**.Au venit pe 300 in 1992,in februarie.Pana atunci,au fost dac articulate.


Top
  
 
 Post subject: COREC?�II
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 18:27 
icsilviu wrote:
Linia 26 a circulat pana in 1990 cand a fost dat in folosinta Pasajul Victoria. Din acel moment linia de pe Sevastopol a fost abandonata, iar traseul circular nu a mai fost posibil.
Liniile 24, 27, 50 au circulat pe Mihai Bravu-Stefan cel Mare pana la darea in folosinta a tronsonului de metrou Gara de Nord-Dristor 2 in august 1989. Aparitia metroului a facut inutile aceste linii din punct de vedere al Ratb.

Imi permit sa fac cateva corectii:
- linia 26 a fost desfiintata in 1987 sau 1988, odata cu demolarea strazii Dr. Sergiu, cand, intr-adevar, "inelul" 26 a fost de-a pururea intrerupt. Tot atunci a fost desfiintata si linia 13, pe care erau vagoane Tatra T4R;
- linia 56 a mai mers cateva luni, ca linie de noapte. Pe placutele statiilor era indicata cu albastru, celelalte linii fiind indicate cu rosu;
- tronsonul de metrou Gara de Nord-Dristor 2 (adica Magistrala 3) a fost dat in folosinta la data de 17 August 1988, raportandu-se astfel indeplinirea exemplara a planului cu 6 zile inainte (pe 23 Aug. tovarasii N&E urmau sa se dea cu metroul pe M3 in prima cursa, asa cum au facut pe Semanatoarea-Timpuri Noi in 1979);
- liniile 24 si 27 au fost scurtate ca urmare a economiei care trebuia facuta si a inlocuirii unora din vagoanele EP (linia 24) cu V3A. Nu imi aduc aminte de existenta liniei 50, dar aici nu comentez, fiindca n-am informatii;
- linia 34 urma sa faca ultima cursa in septembrie 1988, dupa care urma sa fie desfiintata. Cineva bine inspirat a hotarat sa o mentina si astfel tramvaiele circula si azi, ca supliment la metrou. Deci nu metroul a fost cauza scurtarii liniilor 24 si 27, ci aceeasi demolare din zona Pietei Victoriei (str. Dr. Sergiu), care a facut imposibila existenta liniei 13.
Si metroul, si tramvaiele de deasupra metroului sunt la ora actuala extrem de aglomerate.


Top
  
 
 Post subject: FERENTARI
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 19:08 
Ionescu wrote:
Revenind la subiect, imi aduc aminte ca in anii 90 aparusera pe 300 primele Rocar-uri dupa 90 in schema alb-albastra...erau chiar cool pentru vremea aia. Acu cred ca sunt la fel vopsite si circula pe 139, 323...


Cele la care te referi sunt de fapt UDM-urile cu nr. inv. din 2 cifre, de la #28 la #37, daca tin eu minte. Autobuzele se afla la Autobaza Ferentari si majoritatea circula pe 139. Oricum, multe linii au fost transferate de la o autobaza la alta, odata cu desfiintarea preorasenestilor.


Top
  
 
 Post subject: Re: COREC?�II
PostPosted: Mon 16 Jan 2006 13:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
PSC wrote:
Imi permit sa fac cateva corectii:
- linia 26 a fost desfiintata in 1987 sau 1988, odata cu demolarea strazii Dr. Sergiu, cand, intr-adevar, "inelul" 26 a fost de-a pururea intrerupt. Tot atunci a fost desfiintata si linia 13, pe care erau vagoane Tatra T4R;
- linia 56 a mai mers cateva luni, ca linie de noapte. Pe placutele statiilor era indicata cu albastru, celelalte linii fiind indicate cu rosu;
- tronsonul de metrou Gara de Nord-Dristor 2 (adica Magistrala 3) a fost dat in folosinta la data de 17 August 1988, raportandu-se astfel indeplinirea exemplara a planului cu 6 zile inainte (pe 23 Aug. tovarasii N&E urmau sa se dea cu metroul pe M3 in prima cursa, asa cum au facut pe Semanatoarea-Timpuri Noi in 1979);
- liniile 24 si 27 au fost scurtate ca urmare a economiei care trebuia facuta si a inlocuirii unora din vagoanele EP (linia 24) cu V3A. Nu imi aduc aminte de existenta liniei 50, dar aici nu comentez, fiindca n-am informatii;
- linia 34 urma sa faca ultima cursa in septembrie 1988, dupa care urma sa fie desfiintata. Cineva bine inspirat a hotarat sa o mentina si astfel tramvaiele circula si azi, ca supliment la metrou. Deci nu metroul a fost cauza scurtarii liniilor 24 si 27, ci aceeasi demolare din zona Pietei Victoriei (str. Dr. Sergiu), care a facut imposibila existenta liniei 13.
Si metroul, si tramvaiele de deasupra metroului sunt la ora actuala extrem de aglomerate.


1) Desi am mers de sute de ori cu 26 in anii '80, nu imi aduc aminte exact cand s-a desfiintat. Este sigur ca o vreme a intors la Basarab si nu stiu daca mai era circular sau doar il completa pe 12 (adica mergea Basarab - Virgiliu - Sevastopol - Stefan cel Mare - Obor - Oltenitei - Sura Mare).
Strada Dr. Sergiu nu avea cum sa afecteze parcursul lui 26, care de pe Sevastopol facea stanga direct pe Buzesti. 20 si 24 au fost liniile afectate - dar care o vreme au circulat printre ruinele de pe Dr. Sergiu, impreuna cu 13, 27 si 34 (sens retur de la capatul Sos. Titulescu, situat pe Bd. Al. I. Cuza. Linia dubla de la acest capat a fost scoasa dupa 1990.). 4 a fost apoi trimis spre Nuferilor, de unde venea si 52, inlocuitorul lui 24.
2) M-am mutat din Pantelimon in Bd. 1 Mai pe 18 martie 1988. La mai putin de o saptamana, un vagon al liniei 13 a avut un accident soldat cu morti pe Sos. Iancului. Am rasuflat usurat...puteam sa fiu si eu in acel vagon, intrucat la vremea respectiva 13 venea mai bine decat 24. Cert este ca linia 13 nu a prins sfarsitul anului 1988 si ca nu a mai fost niciodata reinfiintata. A existat prin 1999 sau 2000 o linie temporara 13 pentru 2 sau 3 zile in care 14 nu a putut circula din cauza unor lucrari in zona Bd. Ferdinand. 46 de astazi este 13 din ultima lui perioada.
3) Metroul Gara de Nord - Dristor 2 a inceput sa functioneze pe 17 august 1989, nu 1988.
4) V3A pe 24 ? Never...exista o poza cu vagonul #353 nou pe linia 24, dar cred ca a fost doar un demo. V3A de Colentina au fost pe linia 13 pana in 1986. Dupa devierea pe Stefan cel Mare, au ramas numai Tatre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: COREC?�II
PostPosted: Mon 16 Jan 2006 15:09 
PSC wrote:
Imi permit sa fac cateva corectii:
- linia 26 a fost desfiintata in 1987 sau 1988, odata cu demolarea strazii Dr. Sergiu, cand, intr-adevar, "inelul" 26 a fost de-a pururea intrerupt. Tot atunci a fost desfiintata si linia 13, pe care erau vagoane Tatra T4R;
bogdan71 wrote:
1) Desi am mers de sute de ori cu 26 in anii '80, nu imi aduc aminte exact cand s-a desfiintat. Este sigur ca o vreme a intors la Basarab si nu stiu daca mai era circular sau doar il completa pe 12 (adica mergea Basarab - Virgiliu - Sevastopol - Stefan cel Mare - Obor - Oltenitei - Sura Mare).

In primavara lui 1989 inca mai mergea si am mers cu ea de multe ori. Desi linia era circulara, vagoanele din orice directie intrau in bucla de la Basarab unde vatmanii stampilau foaia de parcurs.


Top
  
 
 Post subject: Re: La ce folosea?
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 01:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
nokia2010 wrote:
Pana prin 1995-96, cum mergeai pe Cal. Dudesti dinspre Mihai Barvu spre Policlinica si Posta, dupa ce treceai de Dep. Dudesti si intersectia Cal. Dudesti cu Str. Unitatii, pe partea stanga era o linie de tramvai care se sfarsea langa casele din spatele blocurior, linie care avea macaze pe Cal. Duesti pe ambele sensuri de circulatie (fiecare linie avea 2 macaze, unul pt. intrare pe linia de care intreb, altul pt. iesirea de pe linia aia). Mai tin minte ca linia respectiva avea si alimentare, si parca chiar separatoare.
La ce folosea linia aia. Vroiau s-o extinda dupa ce mai demolau pe acolo, era folosita pentru intoarcerea tramvaielor, fusese vre-un depou pe acolo?
Are cineva vreun raspuns la aceasta dilema?


Depou sigur NU a fost in zona, afara de Depoul Dudesti. Din cate stiu, acesta are o latura destul de lunga pe strada Brailita, continuarea Unitatii dupa intersectia cu Dudesti. Deci:
a) Linia de pe Brailita era folosita la intrarea si iesirea tramvaielor in/din Depoul Dudesti, pentru a nu perturba traficul de pe Cl. Dudesti (cel mai probabil, asa era).
b) Sina ar fi urmat sa fie extinsa pana la Sos. Mihai Bravu. Idee cam fistichie, pentru ca nu s-ar fi putut continua direct spre Vitanul Vechi. De aceea nu ii dau mai mult de 5% probabilitate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jan 2006 00:10 
Uite aici liniile de tramvaie. N-am pus toate modificarile la strazi (ia mai uitati-va si voi prin niste ghiduri vechi, ca mi-am pierdut destul din timpul de invatat pentru facultate)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jan 2006 00:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Geniala lucrarea cu liniile de tramvaie. Felicitari. Ar trebui sa o publici in Magazinul Istoric...fara bancuri. Revista Magazin Istoric este de altfel relativ saraca la capitolul "istoria recenta a Capitalei". In numarul din decembrie 2005 (ultimul aparut) exista insa un articol interesant al unui arhitect, legat de demolarea bisericilor din Bucuresti. Acesta reia informatii aparute intr-un articol mai vechi al arh. Sorin Vasilescu din numarul special dedicat lunii Bucurestilor din 1999. Neavand pretentia sa infiintez topicul "Bucurestiul demolat", fac trimitere la cele doua articole.

Pentru cineva interesat si iute: la anticariatul de langa Galeriile Orizont (cap linie 300, se mai merg 30 metri spre Universitate pe dreapta) exista la pretul de 9 lei noi Ghidul traseelor ITB din 1973, pe care eu deja il am.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jan 2006 12:13 
In anul 1937 tramvaiul 7 si-a modificat traseul circuland de la Unirii pe Cal Calarasilor, str Traian, Bd. Ferdinand, Mihai Bravu, Sos Colentina, Cfr. Colentina.
Tot atunci linia 18 circula pe traseul Dristor-Dudesti Cioplea in continuarea liniei 8.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 16:38 
Am scanat cateva poze. Iata un tramvai, probabil "Festival". Poate cineva sa ne faca o clasificare a tramvaielor tip Vxy, eventual exemplificata cu ceva poze, fiindca eu unul nu sunt lamurit nici acum care cum sunt.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 16:41 
Iata si un troleibuz. Nici cu asta nu sunt prea lamurit, model "TV" nu pare a fi, aduce a Roman, insa pare suspect, ca e doar in 2 usi. . . Ce tip e, pana la urma?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 16:43 
Seamana cu un autobuz de pe situl RATB. Nu stiu cum se cheama. Sa fi fost TV-1 ?
Primele troleibuze la Bucuresti au fost MTB. Pe urma au fost niste troleibuze produse de ITB, numite T-12 (12m??). Probabil ca acesta este vreun prototip al uzinelor TV.
Cum arata TV-1 ?
Acesta, dupa monografia RATB, s'ar numi T-12 (poza de pe site-ul RATB, www.ratb.ro )


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 19:23 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Acesta este vehiculul pe care RATB il considera ca primul autobuz TV. Nu se spune explicit TV 1, dar, probabil, acesta este.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Si un troleibuz TV articulat, construit din 2 ,,scurte":


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Urmatoarea poza prezinta "urmasul direct" al lui Roman 112 si anume DAC 112. Autobuzele de acest tip s-au impus mai tarziu; la vremea respectiva era in voga "derivatul" acestuia: DAC 117.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 19:53 
Troleibuzul articulat din imaginea de mai sus este modificat de ITB, acest lucru fiind mentionat in monografia RATB (nepublicata).
La fel, Skoda RTO articulat (confectie ITB, conform monografiei), prezinta aceleasi caracteristici din punct de vedere al articulatiei. Practic, am putea spune ca e dublu articulat, datorita acelui segment cu geam din mijlocul articulatiei.
Nu cred ca a fost un succes deosebit, din moment ce s'a renuntat la el.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group