TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 10 Apr 2020 05:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1714 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 58  Next
Author Message
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 20:07 
ca tot veni vorba de amintiri eram cam prin toamna anului2000 si am trait una din cele mai frumoase aventurii cu un mijloc de transport in comun despre ce este vorba,era o duminica seara si eram la gara de nord si m-am urcat in troleul96, atunci pe acesta erau numai troleibuze saurer,numar de parc#5010 si cam pe antieriana l-a ajuns din urma pe #5014 si practic s-au luat la intrecere #5010 avea o viteza de aproximativ de 65 s-au chiar mai mult, troleibuzul practic vibra din toate inchieturile si oameni din troleu se uitau socati la sofer.acel sofer de pe #5010 era foarte vitezoman am mai mers in dese randuri cu el.#5010 si#5014 erau aproape captator langa captator mergand cu viteza pana la capatul de la tacerii fiind duminica seara erau foarte putini calatori.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 02:57 
Cursele cu Saureruri erau intr-adevar spectaculoase. Am prins asa ceva intr-o seara pe ultima portiune a liniei 62 - spre autostrada. Nu stiu daca protagonistii erau aceiasi, dar depasirea mimata la peste 60km/h era grozava. Si tot pe 62 am prins o incercare, finalizata partial, de depasire a doua autobuze, in urcare la Cotroceni. Partea nasoala a fost ca in curba de la LEU a dat spectaculos cu troleele, insa fara a smulge reteaua sau randunicile.

Referitor la istoria lui 84 eu nu tin minte sa fi apucat anul 1990. Asta pentru ca linia 70 era deja infiintata, iar la Rosetti intorcea si 64. 84 a decedat in momentul desfiintarii liniei de la Casa Radio (care ocolea Podul Operei, deja ingustat), moment in care s-au rupt si legaturile Drumul Taberei - Gara de Nord. Tot atunci 85, 89 si 92 au fost scurtate la Parvan, in loc de Nord. Tot in perioada aia tulbure a disparut si 88, care, dupa scoaterea din Tei, a circulat o vreme la Gara Obor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 07:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Imi poti da mai multe detalii in legatura cu traseul fostei linii 88 ? Din ce imi aduc eu aminte (aveam 5-6 ani), linia 88 circula intre Tacerii si (parca) Piata Rosetti. A existat retea de troleibuze in Tei ? :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 07:46 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
mrM wrote:
Dac? e s? dep?n?m amintiri, prin 1993-1994, pe Bd. Dacia, ?ntre Icoanei/Alecu Russo ?i Lic. Ec. "Virgil Madgearu" troliebuzele "Dac" articulate mergeau numai cu 50-60 la or?! :shock:


Si pe linia 96 circulau cu mare viteza troleibuzele DAC articulate, dupa ce scapau de intersectia de la Razoare si o luau catre Alexandriei. Pe Drumul Sarii si Antiaeriana prindeau viteze considerabile, si totusi linia asta a "beneficiat" intotdeauna de unele dintre cele mai neingrijite vehicule, asta inainte sa primeasca Saurer si Ikarus. N-as zice ca troleibuzele au fost vreodata mai lente in mod sesizabil decat autobuzele DIN ACEEASI CLASA SI PERIOADA.
La capitolul linii disparute, l-as aminti si pe 63, o dublura a lui 66 intre Rosetti si Fundeni. Mi se pare ca a fost desfiintat prin 1996, o data cu introducerea lui 96 pana la Spitalul Fundeni. Iar, dupa ce s-a decis mutarea retelei de contact de pe str. Dimitrie Onciu pe calea Mosilor, stiu ca s-a renuntat la traseul prelungit al lui 96 (unul destul de util de altfel, era o legatura extrem de solicitata, traversand orasul din sud-vest in nord-est).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 10:59 
A existat retea de troleibuze in Tei.
Troleibuzele ieseau de la P-ta Rosetti, apoi intrau pe Alexandru Sahia (Jean Louis Calderon), Str. Icoanei, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Stad. Dinamo, Str. Barbu Vacarescu, iar intresectia cu Bd. Lacul Tei reteaua se despartea in doua:
- cea care o lua spre Tei, pe Bd. Lacul Tei, apoi avea bulca de intoarecere prin Str. Cheile Turzei (azi Str. Cristea Mateescu), Bd. Ghica Tei, Str. Teiul Doamnei
- cea care isi continua drumul pe Str. Barbu Vacarescu pana la Str. Verdi (calea ferata).
Linia dintre P-ta Rosetti si Tei a fost data in folosinta in 1963. Primul troleibuz care a circulat pe acolo a fost 88. In 1982 exista 98 Carol Davila - Lacul Tei, iar intre 1982 si 1984 65 fusese prelungit acolo (65 V. Ialomitei cu V. Oltului/Cart. Drm. Taberei - Razoare - Universitate - Rosetti - Lacul Tei). Dupa ce au scos troleibuzele din aceasta retea mai ramasese reteaua pe Bd. Lacul Tei. Pe Icoanei a mai ramas pana acum 2-3 ani.
Linia P-ta Rosetti - Verdi a fost data in folosinta in 1965? A fost doar linia 90.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 11:19 
Legat de reteaua spre Tei, exista cateva ciudatenii a caror explicatie nu imi amintesc sa o fi dat-o pe forum cineva vreodata. Ma refer la bucla de intoarcere existenta in zona Batistei. Concret troleibuzele care veneau din Tei, puteau intoarrce inainte sa ajunga la Piata Rosetti, pe un traseu format de intersectia strazilor Alex Sahia, Italiana, Bacalogu, apoi Bacalogu - Batistei - Sahia. Urmele buclei sunt evidente si azi. Banuiala mea este ca a fost folosita doar provizoriu, din cauza vreunei lucrari edilitare sau nici macar de loc. De asemenea, din Bd Lacul Tei, pe str. Maica Domnului a existat retea de troleibuz, pana aproape de URAC. La fel, nu stiu daca s-a dorit crearea vreunui traseu nou sau a unui acces direct in URAC. Din pacate tot ce a mai ramas din aceasta retea sunt urmele de rugina de pe stalpi provenind de la colierele de prindere ale consolelor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 17:49 
Apropo de cursele de trolee de mai devreme, eu n-am fost intr-unul care a participat la asa ceva, dar am asistat la socul unui sofer de pe 368, un Rocar de la Floreasca care avea peste 50 la ora intre lt. Nicolae Gaina si Razoare si a fost depasit aproape razant de un Ikarus pe 91 care a franat foarte puternic inainte de a ajunge la reteaua lui 96. La Razoare, la rosu, soferul de pe 368 a deschis usa sa-l apostrofeze pe cel de pe troleu, dar acesta a plecat in tromba si cred ca a ajuns la Rosetti inainte ca 368-ul sa ajunga la Eroilor. :lol:

Am vazut insa destule curse intre autobuze, de departe cea mai spectaculoasa fiind o cursa de Ikarusuri pe dealul academiei soldata cu ratarea statiei de catre unul dintre autobuze :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 18:04 
Imi amintesc de cursele care se faceau dupa ora 20,00 de soferii de pe 313 prin anii 94-96 pe Vacaresti (de la Abator pana la Alex Obregia nu era nici o statie :). Atunci am vazut pt prima data un Ikarus mergand cu 85km/h! Camipon detasat era #55!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 19:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7904
LArSON wrote:
Am vazut insa destule curse intre autobuze, de departe cea mai spectaculoasa fiind o cursa de Ikarusuri pe dealul academiei soldata cu ratarea statiei de catre unul dintre autobuze :)


Zona aia era loc de curse pana la aducerea Citarourilor (si a limitarilor de 30-40 km/h).
Pe vremea cand 126 apartinea de Alexandria am avut o cursa cu raposatul #554... intre Eroilor si Sos. Panduri am depasit 2 Ikarus 260, 3 Ikarus 415T si vreo 3 De Simoane (din care unul pe 226). Cu exceptia unui Ikarus 260, toate le-am depasit la urcarea dealului. Bineinteles... sa franezi un Dac de la 70 km/h cand te apropii de statie dar vezi semaforul pe glaben... asa ca a fost fentata statia ,,Sos. Pandurilor" si autobuzul a intrat pe galben, pe banda 2, cu viteza in intersectie... am mers mai incet pana la Orizont (vreo 40 km/h), dupa aia iar curse pana la Favorit (2 trolee lasate in urma) si o frana la semafor de ne-a dat gramada. Dupa aia iar mers lejer pana la Drumetul. Dupa aia iara viteza pana la Tricodava si abordarea curbei la stanga cu vreo 40 km/h (asta dupa o franare puternica).
Ei... daca toti soferii RATB ar conduce asa... cred ca am facut vreo 25 de minute din P-ta. Romana in Ghencea. Cu Citaro as fi facut pe putin o ora.

Se intampla prin Aprilie 2006, stiu ca veneam de la Dir. Pasapoarte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 19:20 
Trole Man wrote:
Legat de reteaua spre Tei, exista cateva ciudatenii a caror explicatie nu imi amintesc sa o fi dat-o pe forum cineva vreodata. Ma refer la bucla de intoarcere existenta in zona Batistei. Concret troleibuzele care veneau din Tei, puteau intoarrce inainte sa ajunga la Piata Rosetti, pe un traseu format de intersectia strazilor Alex Sahia, Italiana, Bacalogu, apoi Bacalogu - Batistei - Sahia. Urmele buclei sunt evidente si azi. Banuiala mea este ca a fost folosita doar provizoriu, din cauza vreunei lucrari edilitare sau nici macar de loc. De asemenea, din Bd Lacul Tei, pe str. Maica Domnului a existat retea de troleibuz, pana aproape de URAC. La fel, nu stiu daca s-a dorit crearea vreunui traseu nou sau a unui acces direct in URAC. Din pacate tot ce a mai ramas din aceasta retea sunt urmele de rugina de pe stalpi provenind de la colierele de prindere ale consolelor.
Imi amintesc ca mergeam foarte des in zona dintre piata Romana si piata Rosetti pe stradute si vedeam intr'adevar multe fire de troleibuz care o luau in diverse directii. Cel mai bine pastrata era o portiune pe str. Icoanei, care a fost scoasa relativ recent, dupa 2000. Restul liniilor incepusera sa fie scoase odata cu refacerea buclei de intoarcere dela Rosetti. Nu mai stiu daca exista retea si in fata liceului Spiru Haret, dar oricum prin zona erau fire de troleibuz.
In mai multe locuri spre Piata Rosetti, erau linii duble, dar nu pot sa-mi dau seama daca erau doua sensuri pe aceeasi consola sau era o ramificatie. In unele locuri erau strazi cu sens unic, asa ca e posibil sa fi fost in zona si o bucla de intoarcere. In marea ei majoritate, aceasta retea era distrusa in 1991, cea mai buna parte din ea fiind cea de pe str. Icoanei, ramasa intreaga si in stare buna foarte mult timp.
Nu cred ca am vazut vreodata troleibuz pe Lacul Tei, adica nu-mi amintesc de el, nici pe Tunari, aici probabil ca se scosese rapid odata cu introducerea tramvaiului pe acolo.
In apropiere de URAC nu-mi amintesc nici acolo de retea de troleibuz (asta nu inseamna ca n'o fi fost), in schimb undeva vis-a-vis de intrarea vagoanelor in URAC, existau niste linii de tramvai si o retea care intra intr'o curte, iar iesirea acesteia se vedea mai incolo, pe strada pe care iese tramvaiul spre Obor. Nu stiu daca a fost vreo anexa a URAC sau au mutat linia cand s'au apucat sa construiasca blocuri comuniste prin zona.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 20:05 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 74
Legat de curse si de ceea ce a scris Marian Andrei la casari de troleibuze ("7437 a vrut sa moara mai repede"), imi amintesc de halul in care era fortat troleibuzul acesta - si nu stiu dc el sau soferul lui a vrut sa moara mai repede (daca o fi fost acelasi sofer de prin 2001-2003).

Am prins la un moment dat schimbul de ture, eram in statia Nitu Vasile de pe linia 76. A stat cred vreo 5 minute in statie. A mers foarte repede, pana la Brancoveanu depasind o Dacie (cu toate ca strada este foarte ingusta).

Senzatiile cele mai tari le-am trait insa prin august 2003, pe la ora 22. Cred ca am mai povestit pe forumul vechi. La urcare la P-ta Sudului mirosea a ceva incins. Pana la Nitu Vasile a mers incet (era un Saurer de pe 73 sau 74 in fata). Intre Nitu Vasile si Brancoveanu o Dacie a incercat sa-l depaseasca, dar n-a reusit decat sa ajunga pana pe la jumatea troleibuzului, renuntand. A intrat foarte tare in intersectie. Intre Brancoveanu si Izvorul Rece a mers in acelasi stil, nu a fost depasit de nimic, in schimb lasa numai scantei dupa el, am crezut ca rupe reteaua. Intre Izvorul Rece si Straja a facut prostia sa ignore separatorul de la al 4-lea stalp (parca, nu mai stiu exact). A trecut cu mult peste 5-10 km/h, deoarece un microbuz a incercat sa-l depaseasca. In dreptul separatorului a facut o flama foarte mare (deasupra usii 2), a inceput sa iasa fum. Motorul nu mai tragea. S-a tarat pana la Straja. Aici intervine si nesimtirea soferului: in loc sa opreasca inaintea statiei - vazuse ca mergea doar din inertie, a preferat sa blocheze jumatate de intersectie.

Alte troleibuze forjate: 7440 la Berceni - am fost impresionat de viteza sa si de zgomotul aproape insesizabil (ma refer la perioada imediat urmatoare ultimului RK). Insa dupa un timp cadea destul de des, probabil de la chopper.

Mergand mai departe in timp, inceputul anilor 90, linia 76 (schema de culoare rosu cu dunga alba), erau unii soferi despre care am vaga impresie ca erau bolnavi. Era un grup de vreo 5-6 troleibuze care veneau cam in aceeasi ordine si care se intreceau pur si simplu. De cele mai multe ori drept rezultat apareau decalaje fata de restul care mergeau normal.

Ma refer la troleibuzele (in aceasta ordine apareau):
7146, 7162, (uneori 7227), 7148, 7145, 7178 (o perioada, era mai mult pe 73), 7296. Uneori se faceau ca se "depasesc", situatie descrisa mai sus de un alt utilizator. pana la urma 7146 a si patit-o, fiind lovit de o basculanta la Straja. Bine, vina a fost a soferului basculantei, dar nici cu soferul lui 7146 nu mi-e rusine, chiar ma gandeam in perioada aceea cum nu fac nici o prostie.

La aparitia troleibuzelor galbene, "campioni" erau 7158, 7159 si 7296.

Legat de autobuze, imi aduc aminte de o cursa dintre 2308 (linia 244) si un alt autobuz de pe 144. S-au depasit de mai multe ori pana in Popesti. Faza interesanta e ca datorita vitezei, la o curba de pe soseaua Oltenitei (in Popesti), scaunul celui din fata nu era prins bine, acesta fiind cat pe ce sa fie aruncat pe jos :D (scaunul s-a ridicat intr-o parte). Pentru a nu-l depasi, 2308 mergea pe contrasens. Bine, atunci nu era nici traficul de acum.

n alta ordine de idei am observat ca troleibuzele care urmau sa fie casate sau sa aiba parte de RK erau intotdeauna alergate cel mai mult. In general dupa RK se mergea mai normal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 20:52 
Troleibuzele din Tei au fost scoase in 1987 (cred ca la inceputul anului). Stiu ca in iarna 1986-87 eram racit, si cum eram racit bunica-mea nu a putut sa ma duca sa vad cum scot linia lui 5 de pe Cal. Floreasca :cry:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 21:07 
7146 mai intra inainte de 1986 pe una din liniile 73, 82 sau 83. Am venit odata cu el dela parcul Herastrau. Nu-mi amintesc sa fi mers tare.
Am prins si o cursa cu autobuzul 3751 pe linia 368. A tras tare pana aproape de Razoare (pe atunci erau case pe actualul teren intre Academia Militara si Razoare). Acolo a oprit si scotea aburi din fata.
O alta intrecere (neconfirmata de ancheta) pare sa fi fost intre autobuzele 219 si 1219, cand Sterian a intrat in Ikarus care l-a aruncat in Rocar.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Am participat si eu la o cursa intre doua Daf-uri acum vreo 10 ani care era sa se termine cu un accident foarte urat,in dreptul statiei de la Muzeul Satului.Soferi de la Pipera faceau des asemenea intreceri mai ales noaptea pe retragere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 21:38 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 74
Ma refeream la 7146 dupa 1990 (era la Berceni). Era un rosu mai inchis. Gen 7139 (viitor 7247), 7189 si 7178.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 22:07 
Tom wrote:
[...] Cel mai bine pastrata era o portiune pe str. Icoanei, care a fost scoasa relativ recent, dupa 2000. Restul liniilor incepusera sa fie scoase odata cu refacerea buclei de intoarcere dela Rosetti. Nu mai stiu daca exista retea si in fata liceului Spiru Haret, dar oricum prin zona erau fire de troleibuz.
In mai multe locuri spre Piata Rosetti, erau linii duble, dar nu pot sa-mi dau seama daca erau doua sensuri pe aceeasi consola sau era o ramificatie. In unele locuri erau strazi cu sens unic, asa ca e posibil sa fi fost in zona si o bucla de intoarcere.


Bucata de retea ramasa a folosit ca si retea de transport a energiei electrice pentru punctul de injectare de langa Piata Gemeni. Se pare ca RATB are o substatie de tractiune undeva in zona centrala (Rosetti, Universitate, Magheru). Reteaua a disparut in urma unui RK, preferandu-se pozarea a doua manunchiuri de cabluri izolate pe stalpii de pe partea dreapta, dinspre Scoala Centrala spre Gemeni. Cat despre consolele duble, pe atunci Sahia nu avea sens unic. Se circula ca si pe Popa Nan astazi. (Ca o ironie, initial pe Popa Nan troleibuzele nu au circulat de la inceput in dublu sens. Pe sensul spre Baba Novac s-a circulat initial pe str Austrului.)
Pe langa Spiru Haret nu a trecut decat tramvaiul (ma rog, pe langa curtea liceului).

Tom wrote:
[...] In apropiere de URAC nu-mi amintesc nici acolo de retea de troleibuz (asta nu inseamna ca n'o fi fost), in schimb undeva vis-a-vis de intrarea vagoanelor in URAC, existau niste linii de tramvai si o retea care intra intr'o curte, iar iesirea acesteia se vedea mai incolo, pe strada pe care iese tramvaiul spre Obor. Nu stiu daca a fost vreo anexa a URAC sau au mutat linia cand s'au apucat sa construiasca blocuri comuniste prin zona.


Intr-adevar, vis-a-vis de accesul tramvaielor in URAC, si totodata vis-a-vis de cimitirul Reinvierea a existat o linie infundata, cu tot cu fir de contact. Scopul ei... Aceasta era conectata printr-un macaz la linia lui 36 (in principal) pe sensul spre Obor. Si mai interesant este ca la un moment dat s-a construit o legatura directa intre linia de tramvai si linia de cale ferata din Gara Obor. Aceasta legatura era realizata din Ziduri Mosi si descria un fel de S pe conturul actual al pietei de robineti, electrice si vechituri, iesind langa fosta fabrica de sapun. Linia era dubla, nu imi amintesc nici o clipa sa fi avut retea electrica si nici nu stiu sa fi fost folosita in vreun fel. Singurele ramasite sunt doua linii de tragere folosite si acum la manevra . Acestea sunt in spatele pietei. De altfel o oparte a pietei a fost construita peste aceasta jonctiune.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 22:50 
In ce an ai vazut joctiunea?
Dupa ce s-a scos linia ferata: din linia de Constanta - Aviatiei - Tei - Reinvierii (1987), Ceausescu a vrut sa bage material la Moara lui Assan (fabricile Graul si Solaris) cu un tramvai ce pleca de la Gara de Est (Obor).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 23:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7904
mrM wrote:
Ceausescu a vrut sa bage material la Moara lui Assan cu un tramvai ce pleca de la Gara de Est (Obor).


Pai avand jonctiunea... ar fi putut folosi un LDH cu vagoane.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 23:16 
Cred ca tramvaiele de marfa nu s'au facut doar sa care boghiuri si utilaje intre depouri. Prin oras cred ca vroiau sa duca marfa cu tramvaiul, dar asta insemna in general noaptea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 23:28 
Jonctiunea exista cu sguranta la inceputul anilor 90. Oricum ideea transportului de marfuri cu tramvaiul nu e rea, doar ca spre deosebire de troleibuzele de marfa, care chiar au circulat, cu tramvaiul nu cred ca s-a transportat decat piatra... Sa nu uitam nici de terminalul de la Delfinului (Circul foamei)...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2007 23:33 
Se pare ca s'a transportat ceva marfa si cu tramvaiul. Existau tramvaie inscriptionate cu "TRANSPORT MARFA". Daca erau utilitare pentru transport tehnologic, asta ar fi scris pe ele.
Troleibuze de marfa erau inclusiv nemodificate, de exemplu 5132. Unele nemodificate au ajuns la Iasi.
La Iasi existau tramvaie de marfa si am confirmarea ca marfa insemna marfa pentru magazine, dar s'a renuntat din cauza ca se facea noaptea si vatmanii trebuiau platiti suplimentar. Ulterior, vagoanele platforma V56 carau boghiuri. Existau si vagoane de marfa acoperite. Cred ca si la Bucuresti existau remorci de marfa V56 sau V12 acoperite.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Jul 2007 02:40 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Tom wrote:
7146 mai intra inainte de 1986 pe una din liniile 73, 82 sau 83. Am venit odata cu el dela parcul Herastrau. Nu-mi amintesc sa fi mers tare.
Am prins si o cursa cu autobuzul 3751 pe linia 368. A tras tare pana aproape de Razoare (pe atunci erau case pe actualul teren intre Academia Militara si Razoare). Acolo a oprit si scotea aburi din fata.
O alta intrecere (neconfirmata de ancheta) pare sa fi fost intre autobuzele 219 si 1219, cand Sterian a intrat in Ikarus care l-a aruncat in Rocar.


3751 era cumva DAC articulat alimentat cu gaz metan ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Jul 2007 13:05 
DAC articulat era, cu gaz nu mai stiu, dar par'ca nu, desi daca era 368 ar fi trebuit sa fie. Doar cele de pe 126 nu cred ca aveau.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jul 2007 21:43 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 653
Location: Bucuresti, Militari
Linia spre Lacul Tei a fost inaugurata pe 28 ianuarie 1962, capatul lui 88 fiind la Spitalul Emilia Irza - intoarcere prin Teiul Doamnei, Ghica Tei, Serbanescu Tei.
A mai existat o bucla pe strada Luminei folosita de 97,
Zona Popa Nan a fost la inceput capat de linie pentru 86 - Popa Nan cu intoarcere prin Theodor Sperantia, Delea Noua, Ghenadie PetrescuC(atei Basarab). Odata cu prelungirea liniilor spre Balta Alba, sensurile de mers au ramas la ducere Popan Nan-Th. PSerantia si la intoarcere Dristorului - Delea Noua - Ghenadie Petrescu (M. Basarab). DUpa 1982 reteaua de intoarcere spre oras a fost mutata pe Delea Veche pana la Tepes Voda, unde se unea cu celalalt sens; reteaua de pe Mecet este pt acces/retragere (la inceput ma mira pt ca stiam ca pe acolo nu se desparte nici o linie). Dupa inceperea lucrarilor la noile bulevarde, reteaua a fost scoasa de pe Th Sperantia si mutata pe str. Ciresului.

Pe str. Agricultori si Th Sperantia a existat linie de tramvai, cale simpla folosita pentru intoarcerea tramvaielor cu terminus la Pta Muncii. Pe harta din 1962 acestea nu mai apar, desi 25 avea capat la Pta Muncii. Liniile au disparut odata cu remodelarea zonei in 1986. Ultimele linii care au intors acolo au fost 15, 39 si 43.

Se spunea mai sus de o intrerupere a circulatiei troleibuzelor in zona Eroilor. OPeratia a avut loc in 1989, inaintea pregatirilor pentru festivitatile de 23 August, programate a avea loc in fata viitoarei constructii a Muzeului de Istorie (sau ce-o fi vrut sa faca acolo) si a implicat urmatoarele modificari:
- liniile din Drumul Taberei cu capat de linie la Pta Operei, cu intoarcere prin Str Elefterie - 69, 90 96, linile 84 si 88 desfiintate.
- liniile spre Gara de Nord cu puct terminus la Vasile Parvan - 85 si 92. despre 89 am dubii ca ar mai circulat.
- apar liniile 63, 64, 65 si 68 cu capat la Rosetti si care fac legatura cu Spitalul Fundeni, Gara Obor. Stadionul 23 August/Bd Muncii, Barajul Dunarii.

Liniile din zona au revenit la normal dupa 1990, insa fara a reapare din liniile suspendate 84, 88 si 89.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 12:13 
Din cauza introducerii liniei 88, au fost scoasa linia de tramvai de pe Str. Icoanei si Str. Pictor Arthur Verona (ultima data circula 24 pe acolo). Cu ocazia mutarii lui 24, acesta nu a mai intors la Gara de Est (Obor) ci a intrat pe vechiul clasic traseu la Uz. "Republica".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 03:39 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
A existat linia 55 la mijlocul anilor '80? Imi amintesc foarte vag de un vagon Tatra pe Sos. Titulescu care circula pe linia... 55. Chiar a existat asa ceva sau imi joaca memoria feste? S daca da, pe ce traseu a circulat si cand s-a desfiintat (macar aproximativ)?
Cel putin din 1990, 55 nu a avut decat statutul de linie naveta/temporara.

1) la inceputul anilor '90, cand s-a lucrat la linia de pe Lascar si s-a inlocuit macazul care separa liniile 5 si 16, a circulat linia-naveta 55 intre Piata Galati (cu intoarcere prin rebrusare) si Aeroportul Baneasa.
2) intre 25.01.1999 si 16.08.1999 cand s-a inlocuit calea de rulare de pe Orhideelor intre Plevnei si Gara Basarab, a existat linia 55 (deservita cu T4R) pe traseul Dep. Militari - Razoare - Sura Mare.
3) incepand cu 02.11.2005, linia 55 a circulat intre Piata Eroii Revolutiei si RATB Titan (ulterior scurtata la Piata Titan). A disparut o luna mai tarziu, pe 1 dec.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 10:04 
Prin anii 80, circula 55 intre P-ta Scanteii (devenita Presei) si Nuferilor sau Gara de Nord (nu mai tin minte exact). Oricum am impresia ca circula pe la Clabucet (ca 42 actual)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 13:08 
1986
16/09(1985)26 cap linie Sura Mare va fi modificat la Gara Basarab
03/01 31 Electronica - Petricani - Lizeanu - Pt.Galati;
19/01 67 V.Ialomitei - Universitate - Dianei,
69 V.Oltului - Compozitorilor - Universitate - Dianei,
70 Bd.Muncii - Universitate - V.Pirvan,
71 Dr.Taberei - Compozitorilor - Plevnei - Gara de Nord;
17/06 99 Metalurgiei - N.Vasile - Oltenitei - Sura Mare
01/07 50 Barajul Dunarii - I.B.Tito - M.Bravu - Stefan cel Mare - Floreasca
09/07 49 Granitul - Iancului - Stefan cel Mare - Titulescu
14/08 66 Spitalul Fundeni - Colentina - Mosilor - Republicii, desfiintat 209 Rosetti-Fundeni
15/10 55 Piata Presei - 1 Mai - Nuferilor
22/10 55 Mod: Piata Presei - Expozitiei - 1 Mai - Cobalcescu
Desfiintate:
25 (CFR Progresul - Giurgiului - Viilor - T.Vladimirescu - Dep.Militari),
35 (Dep.Militari - Pacii - Armata Poporului - Gara Basarab - Schitu Magureanu)

55
25/08/88 55 Pt.Presei (-Expozitiei ?) - Bd.1 Mai - N.Titulescu - Cal.Grivitei - Str.Nuferilor
3/10/90 55 desfiintat

Linia 26 s'a desfiintat pe 1/11/1988, deci inseamna ca am prins ultimele ei clipe cand am mers cu ea.

P.S. Imi amintesc pe Bd.1 Mai (actual Mihalache), la intersectia cu Miciurin (Turda), in statia din directia spre Piata 1 Mai, ca erau scrise liniile: 20, 45, 55. Eu il asteptam pe 45 care nu mai venea. Am luat-o pe jos pana la Piata Victoriei. Asta era undeva prin 1988, cand incepusera demolarile prin zona pietei Victoriei. Arata ca dupa razboi. In prezent e plin de blocuri fara locuri de parcare. Traiasca genialul creator. Pardon, nu mai traieste.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 16:47 
Dar care era traseul lui 102 la sf. aniilor '80 - inceputul aniilor '90. Tin minte ca la un momendat 102 intorcea la Barajul Dunarii! :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 18:51 
Linia 102
05/05/88 Bd.Muncii - Cal.Vitan - Luica (sos.Giurgiului)
01/06/94 revenire pe Bd.C.Ressu;
O modificare a acestei linii apare si in 1970, fara a fi precizata insa care este aceasta.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1714 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group