TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 21 Mar 2019 09:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1706 posts ]  Go to page Previous  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next
Author Message
PostPosted: Mon 15 Feb 2016 21:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 325
Location: Timisoara
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 23 Feb 2016 21:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
O imagine rara din scurta perioada de dupa devierea lui 94 la Sura Mare, disparitia lui 82 si 87, inaintea de inchiderea totala a axei nord-sud.

https://www.facebook.com/ImaginiBucures ... =3&theater


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 25 Feb 2016 18:13 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Prin 1976 - undeva pe Calea Mosilor veche, langa un macaz - ghereta macagiului are un design mai rotunjit fata de celelalte mai patratoase existente in alte parti in oras.
Attachment:
Mosilor76.jpg.jpeg

La capat la Sfanta Vineri - tabla grafiata in stilul interbelic cu "Sft. in loc de "Sf.". Linia 22 avea peron separat - erau doua bretele acolo, suficiente pana la aducerea lui 17 si apoi aparitia lui 40. In caz de avarii sau supra aglomerare mai era la dispozitie linia simpla de pe Vacaresti, ramasa dupa dezafectarea vechiului traseu prin strada Baratiei.
Attachment:
Sf.Vineri-st76-2.jpg.jpeg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 25 Feb 2016 19:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Cum schimba acarul ăla macazurile? Cu ranga?
Prin alte părţi erau posturi de macaz la care macazul avea o pârghie cu care putea fi schimbat direct din cabină, cel puţin aşa au fost cele de pe Trafic Greu, Eroii Revoluţiei şi ieşirea din Pasajul Constanţa (acolo canalul pârghiei traversa 2 benzi auto), desfiinţate prin 2004 - 2005.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Feb 2016 10:17 
Mie foarte interesanta mi s-a parut situatia de la intersectia Calea Rahovei cu Trafic Greu.
Acolo, venind dinspre Depoul Alexandria, linia 32 mergea "inainte" spre Piata Unirii, liniile 2, 8 si 37 virau "stanga" pe Trafic Greu, spre Razoare, iar 15 (parca si 39) virau "dreapta" spre Viilor.
Astfel ca in zona era singurul loc pe care il situ eu unde erau simultan 3 linii de tramvai paralele functionale, utilizate in traficul "comecial".
Pe langa cele 2 linii "normale", dus-intors, mai exista o linie "de preselectare" pentru tramvaiele liniei 15, care se separa din linia spre Unirii cu mult inainte de intersectie si mergea paralel cu celelalte 2 linii.
Era o solutie foarte buna si ingenioasa pentru vremea aia intrucat nu se mai facea un carnat de tramvaie la intersectie, asteptand "verdele" de la semafor, ci fiecare tramvai statea pe linia "sa", iar cand se dadea "verde" putea porni simultan, astfel ca interesectia putea fi tranzitata mult mai rapid.
Era si un post de macagiu care se ocupa de schimbarea macazelor, astfel incat se circula destul de bine, in ciuda aglomeratiei si a frecventei destul de ridicate - atunci - a tramvaielor...
Schimbarea macazelor se facea prin metode "traditionale", adica cu ranga... :roll:

Asta era undeva prin anii 2000-2003, cand am locuit pentru o vreme la intersectia Rahovei/Sebastian...


Top
  
 
PostPosted: Fri 26 Feb 2016 14:03 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
Situaţia aceasta este des întâlnită în oraşele din Germania.
    Confirm cele scrise de Catalin şi adaug un desen propriu, făcut de mână, la repezeală, cu ce îmi amintesc cum erau configurate liniile.
      Şoseaua Trafic Greu, azi Şoseaua Progresului, a fost dată în exploatare în anul 1987 şi acea configuraţie a liniilor de tramvai a dispărut în anul 2003, o dată cu reabilitarea liniei de pe Calea Rahovei.
        Îl rog pe rosetti61 să confirme sau să infirme dacă poziţia staţiei de pe Calea Rahovei, sens spre Piaţa Unirii, era cea figurată de mine. De celelalte sunt sigur că erau aşa amplasate, ca în desen.
          Oricum, după anii '90, linia a 3-a era mereu ocupată de autovehiculele oprite la semafor.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Fri 26 Feb 2016 17:47 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          Am si eu o intrebare pentru cei care mai detin amintiri din anii 70-80.
          In 1979-1980, era in functiune singura linie de autobuz care a avut vreodata indicativ din plaja celor rezervate troleibuzelor, respectiv 84 barat rapid. Circula din Drumul Taberei la Universitate, apoi ajungea la Piata Unirii pe Bd. 1848 si se intorcea pe Splai. Tot atunci, exista linia de troleibuz 96 (poate deja si 90 barat, viitoare 91), cu cap de linie la Piata Kogalniceanu si intoarcere pe Str. Gradina cu Cai si pe splai. A existat cumva initial si o linie 84 barat de troleibuz, care intorcea tot in acest mod (poate dupa cutremur)? Sau macar a fost o intentie in acest sens? Altfel nu pot sa-mi explic indicativul acesta ciudat (devenit 384 la renumerotarea din 1981).


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Fri 26 Feb 2016 17:53 
          Offline

          Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
          Posts: 7976
          bucsan wrote:
          Soseaua Trafic Greu, azi Şoseaua Progresului, a fost dată în exploatare în anul 1987 şi acea configuraţie a liniilor de tramvai a dispărut în anul 2003, o dată cu reabilitarea liniei de pe Calea Rahovei.


          Totuşi, păstrând proporţiile, linia pentru virat la dreapta era mai scurtă decât în schemă, începea imediat cum se termina refugiul staţiei, iar pe ea putea fi ,,stocat" un V3A dar cu mult efort (am văzut cazuri; când se întâmpla aşa, 15 şi 39, ulterior 18, ulterior 4 circulau deviat prin Bd. Coşbuc - Str. 11 Iunie). Ca fapt divers, în Sofia am văzut multe astfel de linii de ,,preselectare" în intersecţiile mari, chiar şi acolo unde nu exista macaz şi pentru stânga.
          Scopul acestei amenajări era unul practic, pentru a permite virarea în ambele direcţii (drepata şi stânga), pentru că macaz cu trei direcţii nu ştiu să se fi inventat încă. Altă soluţie era tragerea unor curbe mai largi pentru unul din viraje, cum era la intersecţia Bd. Timişoara cu Str. Braşov: întâi era macazul dreapta pentru 8 şi 48, apoi cel pentru stânga folosit de 42 (iar înainte mergeau 35 şi 47). 8 şi 48 nu opreau şi în staţia lui 41 spre Ghencea (de fapt spre Cart. Tudor Vladimirescu, că acolo era terminalul) decât dacă voia vatmanul (de regulă, dacă intra după 41, deschidea şi el uşile), situaţie remediată abia prin 2001 (deci cu puţin timp înainte să înceapă lucrările la 41). Curios lucru dacă s-ar fi întâmplat azi - 8 avea mai mulţi clienţi decât 41, chiar dacă venea mai rar. Până în 2001, Drumul Taberei avea legături extraordinare cu gara şi centrul, astfel că nu era nevoie de 41 + metrou de la Crângaşi, cum se face azi. După 2002 şi separarea liniei 41, transportul în comun din Drumul Taberei (şi din alte zone) s-a degradat continuu, astfel că singura soluţie să ieşi din cartier a devenit 41 + M, eventual 25 pentru cei care stau între Dr. Taberei şi Răzoare. Cea mai bruscă schimbarea a fost în Ghencea şi 13 Septembrie, de unde a dispărut 8, rămânând doar 385 şi diverse apariţii fantomatice pe boghiuri - 47 (Ghencea - CET Vest) şi 48 (Ghencea - Gara Basarab, acesta din urmă cu doar un tur şi ultima cursă de la Basarab la 20:05), ulterior doar 47. Singurele momente de după 2002 când zona a beneficiat de transport civilizat au fost cele când au fost deviate acolo diverse trasee - 15, 32, 33 (avea traseul lui 47 de acum), apoi 11, apoi 34 experimental. 11 a fost cel mai bun lucru care s-a putut întâmpla zonei ăleia.

          Revenind la Trafic Greu, macagiu nu cred să fi fost la macazul ăla, vatmanul schimba macazul cu ranga cât urcau/coborau călătorii, iar al doilea macaz îl schimba cât stătea la semafor sau mergea pe jos până la el şi lăsa tramvaiul în staţie. În schimb, exista cabină de macagiu pe colţul pe care e acum mall-ul. Altă cabină era la intersecţia cu 13 Septembrie, devenită ulterior chioşc de bilete şi apoi înlocuită.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Fri 26 Feb 2016 18:06 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 47222
          Hotel Bulevard, anul 1985.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Fri 26 Feb 2016 18:07 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 47222
          TV-uri.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Fri 26 Feb 2016 19:22 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          La Rahovei cu Trafic Greu, situatia din 1990 (in 1987 nu mai exista tramvai inainte spre Chirigiu) - Statia de selectare a directiei - Razoare/Piata Unirii/Viilor era inainte de macazul pentru Viilor, statia lui 32 de pe Rahova dinspre Unirii era inainte de intersectie. Pe Trafic Greu statiile erau inainte de macaze, invers fata de acum.

          Linia 84 rapid cu autobuze a aparut din dorinta unei linii rapide din Drumul Taberei spre centru iar tendinta era ca linia rapida sau barata sa fie in pereche cu o linie normala. Asa existau 32 si 32b, 31 31R, 31b facut la randul lui rapid. Din Dumul Taberei nu exista o linie pereche pe directia vizata, erau numai troleibuze, cel care se preta mai mult la o pereche era 84. Nu aveau cum sa se joace cu plaja de numerotatie. nu prea cadea un 37 cu un 37R care se despartea la Eroilor si ajungea in alta parte decat la Foisor sau undeva intr-un punct de pe linia 37. Nu aveai ce sa inventezi fara sa induci lumea in eroare. Asa ca a fost situatia pe care o cunoastem - se putea permite, avand 2 linii de autobuz care atingeau intervalul 8X al troleibuzelor, de ce sa nu existe inca una? Cu nitel efort ar fi putut pune in circulatie un 37R care sa functioneze in centru ca 268 actual, in asa fel incat sa multumeasca si capatul lui 84 dar si Frigocomul cu 37 normal; solutia aleasa in final a fost cu 84b de la Universitate spre Piata Unirii. Din cartier nu puteai sa ajungi in mod direct pe splai cu ceva pana la Unirii, 118b, 118R se opreau la Opereta, insa la Gara... 105, 105b, 108. Pentru Piata Unirii, 84B via Universitate sau ceva pana la Eroilor+metrou. Se mai putea destul de intortocheat, cu tramvaiul 8 (in 1974 se prelungeste la CFR Cotroceni pe Alexandu Moghioros, la Ghencea ramane o vreme 3).


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sat 27 Feb 2016 17:28 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          rosetti61 wrote:
          Linia 84 rapid cu autobuze a aparut din dorinta unei linii rapide din Drumul Taberei spre centru iar tendinta era ca linia rapida sau barata sa fie in pereche cu o linie normala. Asa existau 32 si 32b, 31 31R, 31b facut la randul lui rapid. Din Dumul Taberei nu exista o linie pereche pe directia vizata, erau numai troleibuze, cel care se preta mai mult la o pereche era 84. Nu aveau cum sa se joace cu plaja de numerotatie. nu prea cadea un 37 cu un 37R care se despartea la Eroilor si ajungea in alta parte decat la Foisor sau undeva intr-un punct de pe linia 37. Nu aveai ce sa inventezi fara sa induci lumea in eroare. Asa ca a fost situatia pe care o cunoastem - se putea permite, avand 2 linii de autobuz care atingeau intervalul 8X al troleibuzelor, de ce sa nu existe inca una? Cu nitel efort ar fi putut pune in circulatie un 37R care sa functioneze in centru ca 268 actual, in asa fel incat sa multumeasca si capatul lui 84 dar si Frigocomul cu 37 normal; solutia aleasa in final a fost cu 84b de la Universitate spre Piata Unirii. Din cartier nu puteai sa ajungi in mod direct pe splai cu ceva pana la Unirii, 118b, 118R se opreau la Opereta, insa la Gara... 105, 105b, 108. Pentru Piata Unirii, 84B via Universitate sau ceva pana la Eroilor+metrou. Se mai putea destul de intortocheat, cu tramvaiul 8 (in 1974 se prelungeste la CFR Cotroceni pe Alexandu Moghioros, la Ghencea ramane o vreme 3).
          Eu am inteles ratiunea existentei acestei linii, dar nu am inteles optiunea pentru acel indicativ total necaracteristic ITB-ului. Cam peste tot liniile lungi de troleibuze fusesera dublate cu autobuze, dar indicativele erau distincte. Nu mi-e clar nici de ce nu s-a preferat prelungirea/modificarea lui 118/118b. Pe de alta parte, existau suficiente indicative nefolosite in plaja de autobuze la acea vreme (1980), de exemplu 45, 47, 50, 56, 57, 58, 62, 67, 68, 69, 74, 106, 114, 126, 128, 130.

          La fel, mi-e greu de inteles de ce fostul 58 (scurtat la Bragadiru) era in 1980 denumit 202R (o fi fost legat de tariful practicat?). Linia 203R exista inca din 1970 si avea intr-adevar alt tip de tarifare, 202R si 204R au aparut mult mai tarziu iar 201R nu stiu sa fi existat. Plaja 200 se pare ca era initial rezervata "ciudateniilor".


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 28 Feb 2016 02:44 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          In intentia lor a fost o linie rapida de autobuz pe o portiune a liniei 84 de troleibuz. Numerotarea cu linii barate a inceput sa fie practicata la sfarsitul anilor 30, ca idee pentru linii naveta pe trasee paralele, ajutatoare a liniei normale. Vad ca in anii 70 au facut linii rapide si din "barate" - 49b Scanteii - Aeroportul Otopeni, 31b Romana - Berceni, 84b..., in timp ce altele, tip "curse" s-au incadrat la categoria rapide, dupa renumerotarea din 1981 - 249, care pleca de la Scanteia si avea terminus undeva la centura Otopeni, a fost initial "49 curse" (un tip de traseu mai scurt, cu ture numai pana la un anumit punct).
          Liniile de forma 2xx au fost gandite ca linii rapide cu tarif special, care legau cartierele de unitati industriale periferice sau mai pe scurt, linii rapide de periferie.
          O alta chestie ar fi cu capatul lui 149 care in ghidurile ITB este denumit "CFR Centura Balotesti", de fapt podul CFR spre Urziceni - o scapare in editare sau asa era inscriptionat pe placi?
          Si legat de indicativul 84 pentru autobuz, o perioada, pana in 1937 a existat indicativul "81" pentru tramvai - initial circula de la Sfadionul ONEF (fostul Republicii) pana in Dudesti Cioplea, in 1936 se scurteaza din Dudesti Cioplea numai pana la Dristor, dupa care se transforma, miraculos, in 18.
          Au mai existat in anii 50, tot la tramvaie, indicativele 70 si 71, niste linii provizorii infiintate cu ocazia unor lucrari edilitare.
          Din punct de vedere al nomenclaturii lucrurile sunt linistite pana in anii 70 cand incepe nebunia; la nivelul anului 1969 spatiul pentru fiecare categorie de vehicule era in felul urmator: tramvaie ocupat aproape complet, libera pozitia 30, troleibuzele aproape complet, libere 89, 91, 96-99, autobuze aproape complet, libera... pozitia 80, exista proiecte care sar peste troleibuze, dincolo de 100.
          Dupa 1971, cu tramvaiele full, singura optine pentru noi indicative si implicit linii sunt cele "barate", care vor aparea ca ranforsari pe liniile principale, la fel ca si la troleibuze, desi mai aveau numere libere atunci cand au aparut primele barate pe 83 - 83b si 94b au fost gandite ca ranforsari si nu ca linii de sine statatoare. La transportul electric lucrurile sunt mai simple, insa altfel sta treaba la autobuze, unde in nomenclator apar linii rapide, navete (barate sau curse) si acolo unde numerotatia nu o mai permite apar inscriptionari cu diferite culori pentru aceeasi linie; sa luam exemplu doua linii, 31 si 105:
          31 - prima apare varianta rapida 31R, apoi se mai infiinteaza inca o linie 31b devenita in scurt timp rapida si ea. cele trei linii au capat comun in Berceni (31b rapid se va muta la Piata Resita in 1977) insa traseul lor este diferit pana la Piata Unirii, dupa care sunt in trunchi comun pana la Romana (31b scurtat la Unirii dupa cutremur). Din 31 se mai desprind niste curse care duc la ITTA. Acum mai vreau o linie noua... :evil: ce variante mai am? Doar 31 sau 31b
          La renumerotare au devenit 31-131, 31b rapid-314, 31R-331, 313 asa a aparut, nu deriva din vreun... 113R (cum ar fi fost normal dupa logica numerotarii).
          105 - o parte din autobuze circula numai pana la Basarab, insa... tot ca "105"; dupa ce acele curse au primit placi suplimentare cu "Circula la Gara Basarab" li s-a dat indicativul 105b. Dupa un timp, unele curse din 105, pentru fluidizarea traficului intorc la Drumul Taberei 34 - primesc automat numarul 205 si intorc tot la Gara. Intre Drumul Taberei si Piata Scanteii, in perioada constructiei noului pod Grant, apar curse de "105 rosu", adica 105. Mai lipseste... 105R, care nu a fost folosit niciodata - linia 305 si-a facut debutul fara corespondent anterior, dupa renumerotare. La renumerotare 105b, din cauza existentei lui 205 devine 215, iar "105 rosu" 255 (linie care nu a mai apucat anul 1982, ca si 205).


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 28 Feb 2016 03:53 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          Cu mai mult timp inainte de 1981 se pare ca se dorea renumerotarea. Proiectul initial rezerva pentru linii rapide 2xx, dar in final acestea au ajuns 3xx. Cel mai semnificativ este ca s-a evitat dupa 01.01.1975 reatribuirea vechilor indicative detinute de liniile externe ce depaseau limita administrativa a municipiului. Deci era clar ca se banuia ca aceste indicative vor fi folosite candva pentru tramvaie/troleibuze. Cu autobuzele nu era asa mare problema, trecand oricum de 100 se puteau duce la infinit... Totusi, s-a avut grija sa nu se ajunga la 131, deci iarasi sustin ca renumerotarea "plutea in aer" de mai multi ani... In 1980 era clar ca e pe aproape renumerotarea, aparitia lui 313 sau 205 tradand deja si modul in care se va face. Tot in 1979-1980 s-a dat liber la folosirea ultimelor indicative de troleibuz disponibile si chiar m-am mirat cand a aparut 97, nu intelegeam de ce nu l-au botezat in mod traditional "87 barat". Anterior aparuse 96, dar si 99 in varianta D. Petrescu - Sura Mare. Doar 98 cred ca a rezultat din renumerotare (parca imi amintesc de existenta scurta a unui 88 barat). Nu mai stiu acum daca 91 (Piata Kogalniceanu - CET Vest) a mai apucat sa fie 90 barat sau nu?!

          Eh, vremuri... Acum toate liniile de tramvai si troleibuz ar incape cu larghete in vechile limite!... Nu mai vorbesc de perimarea termenului de "linie rapida"...


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 28 Feb 2016 18:27 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          91 a derivat din "90 rosu", erau curse din 90 care mergeau pe noua linie deschisa spre CET VEST in 1977 iar 98 a aparut de la inceput asa.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 28 Feb 2016 20:23 
          Offline

          Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
          Posts: 164
          Brassovia wrote:
          O imagine rara din scurta perioada de dupa devierea lui 94 la Sura Mare, disparitia lui 82 si 87, inaintea de inchiderea totala a axei nord-sud.

          https://www.facebook.com/ImaginiBucures ... =3&theater


          Poate ma insela pe mine memoria, insa - din ceea ce tin minte - 87 (Sura Mare - Cartier Pajura) a supravietuit pina undeva spre sfirsitul verii '86, pe cind 95, 73 si 74 au disparut la "marea schisma".

          Poate s-a mai discutat aici, dar tin minte ca - pentru o perioada scurta de timp - a existat linie de contact pe Bd. Brincoveanu, intre Nitu Vasile si Sos. Oltenitei. Poate cineva confirma si daca da, ce linie a circulat pe acolo ?


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sun 28 Feb 2016 21:49 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          1689 wrote:
          Brassovia wrote:
          O imagine rara din scurta perioada de dupa devierea lui 94 la Sura Mare, disparitia lui 82 si 87, inaintea de inchiderea totala a axei nord-sud.
          Poate ma insela pe mine memoria, insa - din ceea ce tin minte - 87 (Sura Mare - Cartier Pajura) a supravietuit pina undeva spre sfirsitul verii '86, pe cind 95, 73 si 74 au disparut la "marea schisma".
          Si eu tineam minte ca 87 a supravietuit pana la sfarsit, era singurul traseu de pe nord-sud fara articulate si era deviat pe Titulescu in zona Garii de Nord. Probabil o fi fost o greseala pe indicator.
          1689 wrote:
          Poate s-a mai discutat aici, dar tin minte ca - pentru o perioada scurta de timp - a existat linie de contact pe Bd. Brincoveanu, intre Nitu Vasile si Sos. Oltenitei. Poate cineva confirma si daca da, ce linie a circulat pe acolo ?
          In ce perioada ar fi fost asta? Inainte sau dupa inchiderea circulatiei pe Magheru?


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Mon 29 Feb 2016 00:37 
          Offline

          Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
          Posts: 164
          Brassovia wrote:
          1689 wrote:
          Poate s-a mai discutat aici, dar tin minte ca - pentru o perioada scurta de timp - a existat linie de contact pe Bd. Brincoveanu, intre Nitu Vasile si Sos. Oltenitei. Poate cineva confirma si daca da, ce linie a circulat pe acolo ?
          In ce perioada ar fi fost asta? Inainte sau dupa inchiderea circulatiei pe Magheru?


          Greu de precizat exact dupa +30 de ani si fara documentare, dar - bazindu-ma pe demolarile din zona - as plasa linia de troleibuz categoric inainte de vara 1984. S-ar putea sa ma insele memoria, dar din ceea ce tin minte era un singur sens, de la Nitu Vasile spre intersectia Sos. Oltenitei - Bd. Ctin Brincoveanu.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Wed 02 Mar 2016 14:07 
          Dr2005 wrote:
          Revenind la Trafic Greu, macagiu nu cred să fi fost la macazul ăla, vatmanul schimba macazul cu ranga cât urcau/coborau călătorii, iar al doilea macaz îl schimba cât stătea la semafor sau mergea pe jos până la el şi lăsa tramvaiul în staţie.
          Era cabina de macagiu, asa cum am spus, cu macagiu cu tot, iar la orele diminetii, cand plecam la servici macagiul era la post si schimba macazele, astfel ca tramvaiele circulau relativ fluent. Nu stiu daca asta se intampla pe parcursul intregii zile sau doar la orele de varf, dar in mod cert era macagiu si schimba macazele, asta era prin 2000-2003 (?). E drept ca imi aduc aminte si de faptul ca si unii vatmanii schimbau manual macazurile, dar nu-mi reamintesc daca asta se intampla in aceeasi perioada cu existenta macagiului (dar la alte ore) sau ulterior acelor ani.


          Top
            
           
          PostPosted: Thu 03 Mar 2016 21:28 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 47222
          Calea Rahovei.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Wed 16 Mar 2016 07:30 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 47222
          Piața Unirii.


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Wed 16 Mar 2016 17:33 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          Silviu wrote:
          Piața Unirii.
          O poza remarcabila, din vremea cand inca nu exista Magistrala Nord-Sud (actual Bulevardul Dimitrie Cantemir), iar strazile Halelor si 30 Decembrie (actual Franceza) continuau si la sud-est de piata.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Wed 16 Mar 2016 19:01 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          Mare parte din vechea configuratie s-a distrus dupa 1964 cand s-a resistematizat piata si s-a regandit circulatia in vederea deschiderii Magistralei Nord Sud. Tot ce s-a facut acolo a fost o continuare a proiectelor interbelice - bulevardul Bratianu trebuia sa ajunga pana la Tineretului, se si incepusera in timpul razboiului lucrari preliminare de indreptare a unor segmente de strazi de pe traseul viitoarei prelungiri. Era necesara refacerea pietei deoarece modul de circulatie ramasese acelasi din perioada interbelica, prilej de aglomerare perpetua si accidente. Unele linii de tramvai ocoleau piata, cele care circulau pe Serban Voda si Cauzasi. Pe Halelor era linie dubla dar nu stiu daca s-a folosit in ambele sensuri, ar fi fost bine pentru unele trasee in vederea micsorarii timpului de parcurs prin piata si a trecerii peste cat mai putine macaze - cel mai complex sistem de schimbatori de cale. Singurele linii care le treceau pe toate in revista erau cele cu capatul in Piata Unirii: in dreptul podului Serban Voda, pe Halelor, la splai in dreptul halei, apoi la Brancovenesc si iar la podul Serban voda. Schema este la nivelul anului 1964 - pe Cauzasi nu mai circula nimic (au circulat 18 si mai demult 7, 8, 16, in anii 40).


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Mon 21 Mar 2016 00:04 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          Stalpul indicator de la Universitate, sa tot fie vara lui 1981 sau 1982, pe care se disting intr-un colt hieroglifele unui "98" inserate in buna traditie itb-ista, nici liniile de noapte nu le-au modificat :mrgreen:
          Pe cealalta fata erau schemele traseelor; nu stiu cand a fost introdus modelul, probabil in anii 70, dar s-a folosit pana prin 1986, fiind montate chiar si pe linia lui 41 atunci cand circula numai pana la Crangasi. Au fost inlocuite din 83-84 cu un alt model pe cadru metalic, cu caseta si placi pentru schema traseelor (nu s-a folosit mult timp sistemul, intrau doar maxim 4, si cred ca pe ambele fete cu acelasi lucru, a ramas doar caseta din fibra de sticla sau ce material s-a folosit).


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Mon 21 Mar 2016 00:14 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          rosetti61 wrote:
          Stalpul indicator de la Universitate, sa tot fie vara lui 1981 sau 1982, pe care se disting intr-un colt hieroglifele unui "98" inserate in buna traditie itb-ista, nici liniile de noapte nu le-au modificat :mrgreen:
          Pe cealalta fata erau schemele traseelor; nu stiu cand a fost introdus modelul, probabil in anii 70, dar s-a folosit pana prin 1986, fiind montate chiar si pe linia lui 41 atunci cand circula numai pana la Crangasi. Au fost inlocuite din 83-84 cu un alt model pe cadru metalic, cu caseta si placi pentru schema traseelor (nu s-a folosit mult timp sistemul, intrau doar maxim 4, si cred ca pe ambele fete cu acelasi lucru, a ramas doar caseta din fibra de sticla sau ce material s-a folosit).
          Vara lui 1981 nu poate sa fie, ca apare 384 si nu 84 barat rapid. Pe de alta parte insa, pozitia pe "totem" a acestuia este exact dupa 84... Nici 98 nu exista in vara lui 1981. Nu imi amintesc ca acest gen de indicatoare sa fi aparut mai inainte de 1980. Au fost in numar restrans si doar in zona centrala, nu s-au generalizat niciodata. Tind sa cred ca introducerea lor a avut loc in perioada aparitiei troleibuzelor articulate sau doar cu putin mai inainte. In anii 70 au fost la moda indicatoarele iluminate noaptea (asemanatoare cu cele standard dar cu fetze translucide si corp de iluminat la interior), si acestea fiind utilizate tot in zona centrala, in plus si la marile capete de linii. De multe ori, inficatoarele de tip special erau dublate in aceeasi statie de indicatoare standard banale. O situatie mai aparte era in statia "Povernei" de pe Bd. A. Ipatescu (L. Catargiu), care avea copertina cu design modern si indicativele traseelor pe o serie de corpuri patrate la partea superioara a acesteia, probabil initial tot luminoase noaptea, pana la restrictiile energetice din 1973.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Mon 21 Mar 2016 18:26 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          Linia 98 s-a infiintat in ianuarie 1981, de la bun inceput n-au mai folosit 88b (daca era asa, sigur i-ar fi zis 78, ca toate baratele au fost transformate in 7x dupa renumerotare). Pozitia lui (3)84 este tot din cauza numerotarii, nu puteau pune linia, ca si autobuz la coada, asa ca au pastrat ordinea numerotarii, indiferent de catogoria indicativului. Pe indicatoarele standard se specifica "linii rapide: x, y", nu stiu daca existau cazuri de 31, 31b, 31R sau liniile rapide erau mentionate la urma, separat, Poza este din vara lui 1981 sau cel mult mai-iunie 1982, nemodificarea liniilor de noapte (din litere in 4xx) denota faptul ca se pregatea inlaturarea totemului de acolo, si nu mai merita osteneala sa-l aduca "la zi" (a fost prea mult de lucru cu 384 :D ).


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Mon 21 Mar 2016 22:09 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          rosetti61 wrote:
          Linia 98 s-a infiintat in ianuarie 1981, de la bun inceput n-au mai folosit 88b (daca era asa, sigur i-ar fi zis 78, ca toate baratele au fost transformate in 7x dupa renumerotare). Pozitia lui (3)84 este tot din cauza numerotarii, nu puteau pune linia, ca si autobuz la coada, asa ca au pastrat ordinea numerotarii, indiferent de catogoria indicativului. Pe indicatoarele standard se specifica "linii rapide: x, y", nu stiu daca existau cazuri de 31, 31b, 31R sau liniile rapide erau mentionate la urma, separat, Poza este din vara lui 1981 sau cel mult mai-iunie 1982, nemodificarea liniilor de noapte (din litere in 4xx) denota faptul ca se pregatea inlaturarea totemului de acolo, si nu mai merita osteneala sa-l aduca "la zi" (a fost prea mult de lucru cu 384 :D ).
          Linia 84b R nu a devenit 384 in septembrie 1981?!?


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Tue 22 Mar 2016 01:53 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          In septembrie toate erau renumerotate. modificarea s-a facut de la 1 mai 1981 si un timp au circulat in paralel cu vechile indicative pentru a se obisnui lumea.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Thu 24 Mar 2016 22:38 
          Offline

          Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
          Posts: 3443
          Vremuri.

          Retea pe catenara la cap de linie Herastrau (Sos. Nordului), asa cum fusese si pe Ion Mincu si probabil pe tot Bd. Aviatorilor.
          TV 2E nou, fabricatie 1964 (dunga de sub geamuri ceva mai groasa decat in 1965-68), varianta de culoare pe albastru-cobalt.
          Plecand spre Piata de Flori...


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Tue 29 Mar 2016 23:59 
          Offline

          Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
          Posts: 657
          Location: Bucuresti, Militari
          Ca se vorbea mai sus de tipurile de indicatoare existente, iata cateva de tip caseta luminoasa - unul in statia Chibrit pentru tramvaie iar celalalt in apropiere de bulevardul Marasesti, pe Magistrala.

          Original Romanian slide #15 35 mm-1969-Bucharest-Tramway in station
          2x Vintage 35mm color slide car Dacia Bukarest Romania FARB DIA PKW KFZ Foto bus
          Original Romanian slide #1 35 mm-1969-Bucharest-Bus in Station

          Toate sunt din 1979, prima are anul gresit - sunt dintr-un set de diapozitive despre educatia rutiera (mai sunt si cu camioane, biciclete, autoturisme in diverse situatii de trafic)


          You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


          Top
           Profile  
           
          Display posts from previous:  Sort by  
          Post new topic Reply to topic  [ 1706 posts ]  Go to page Previous  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Next

          All times are UTC + 3 hours


          Who is online

          Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


          You cannot post new topics in this forum
          You cannot reply to topics in this forum
          You cannot edit your posts in this forum
          You cannot delete your posts in this forum
          You cannot post attachments in this forum

          Search for:
          Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group