TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 21:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1713 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 23:01 
26 a fost desfintat cu ocazia scoaterii liniilor de pe Sevastopol si aparitia Pasajului Victoria. Totusi linia de noapte 56 am impresia ca a mai trait o perioada.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 23:49 
Inainte de desfiintarea liniei pe Sevastopol, nu cred ca mai era. Treceam des pe acolo si nu era niciun 26, desi ma asteptam sa vad. De fapt, linia pe Sevastopol a ramas pentru depou, pana s'a dat in folosinta pasajul.
Totusi imi amintesc inainte pe linia 26 la intersectia cu str.Roma, cuplul 001+013. 001 era in schema mai noua, 013 nu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007 11:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Tom wrote:
[
Asta era undeva prin 1988, cand incepusera demolarile prin zona pietei Victoriei. Arata ca dupa razboi. In prezent e plin de blocuri fara locuri de parcare. Traiasca genialul creator. Pardon, nu mai traieste.


Maltratarea Pieţei Victoriei a inceput in iunie 1986, cand s-au tăiat o parte din copacii părculeţului neingrijit aflat intre capetele străzilor Buzeşti, Titulescu şi 1 Mai. Acesta se intindea pe partea stangă a Şos. Titulescu pană in apropierea intersecţiei cu Dr. Felix. Casa de pe Bd 1 Mai nr. 1 avea la parter o farmacie, nr. 89. Aceasta a fost inchisă in vara lui 1986, dar demolată abia in 1987 sau 1988(nu mai ţin minte sigur).
Primul imobil de pe Bd 1 Mai rămas in picioare este la numărul 11, aparţinand de Spitalul Filantropia.

Dacă geniul Tov. Pingele nu a prevăzut explozia numărului de maşini pe cap de locuitor in era ce a succedat Iepocii de Aur - şi beneficiază astfel de circumstanţe atenuante - nu acelaşi lucru se poate spune despre constructorii mamuţilor bancari din zonă din ultimii 10 ani. Maşinile angajaţilor şi clienţilor unei prestigioase bănci, cu un impunător sediu de 20 de etaje şi un număr infim de locuri de parcare in subsol, ocupă abuziv trotuarele de pe Bd. 1 Mai(pană in apropiere de Dr. Felix) şi Şos. Titulescu. Mai nou, pe acelaşi chinuit bulevard Mihalache ex 1 Mai ex Filantropia, la nr. 15-17 se pregăteşte inaugurarea cu surle şi trambiţe a unui alt colosal office building cu 25 de etaje, acesta avand se pare suficiente locuri de parcare. Cu toate acestea, accesul acestor maşini spre şi dinspre parcarea colosului va perturba şi mai mult traficul şi aşa infernal din zonă. Aşa incat singurul mijloc de transport cu o viteză rezonabilă intre Piaţa Domenii şi Victoriei rămane tramvaiul. Şi acesta, cand nu are linia blocată de şmecheri care nu inţeleg că nu se virează la stanga in intersecţia cu Turda, sau pur şi simplu de şoferi exasperaţi de aşteptarea interminabilă pe porţiunea Dr. Felix - Piaţa Victoriei.

In iunie 1986 s-a sistat circulaţia liniilor 119, 176 şi 276 prin Piaţa Victoriei. 119 a fost inlocuit cu tramvaiul 49, ulterior cu 13. 176 şi 276 au devenit cu modificări importante 182 şi 282(nu am inţeles de ce s-a recurs la schimbarea indicativului şi nu doar a traseului). 133 cu ale sale 2-3 autobuze a trecut o vreme pe Bd. Ilie Pintilie, prin plin şantier(să ne amintim că şi Bd. Magheru era inchis). De acolo mergea pe Cl. Dorobanţilor - Bd. Dacia spre Piaţa Galaţi. Nu mai ţin minte exact ce s-a intamplat cu linia de troleibuz 81 in iunie 1986. Cand s-a scos reţeaua de troleibuz dintre Piaţa Presei şi Aeroportul Băneasa ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007 15:32 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Iata si modificarile de trasee din centru anuntate in presa vremii (a trebuit sa le tai ca erau lungi si cu limitarea aia de 150 KB ajungeau timbre; unde le-as putea pune intregi?):


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 11:19 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Sumbre amintiri... Multumiri insa pentru extrasele din presa vremii !

Am o intrebare: tine minte cineva vreodata 331 intorcind la Sincai ? In notitele pe care le am din vremea respectiva (din pacate nu am data exacta), era mentionat ca traseul 331 a fost scurtat direct pina la Pta Cosmonautilor.

Tin minte ca dupa disparitia 331/131 singurele variante de a mai ajunge cu autobuzul (IK 4, normal) spre Berceni erau fie 133 de la Pta Romana, fie 232 de la Pta Natiunilor Unite (vechea Opereta). Prin toamna lui '86 232 a fost scurtat pina la Pta Unirii (zona actualului capat al lui 32).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 13:21 
Asa si unde era marele doliu ca se daduse drumu la metrou... :?:
Io mi-aduc aminte de 300 la Sincai, ca locuiam in zona.
Mi-aduc aminte de troleele care urcau la Adesgo. Apoi cand a venit metroul disparusera si ma duceam cu tata sa o luam pe mama de la metrou de la Timpuri Noi, proaspat deschisa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 13:32 
Imi amintesc de 368 la Luterana si ca mergeam pe jos pana acolo si treceam peste tot felul de conducte puse la suprafata.
La fel, tot drumul spre Herastrau, incepand dela Piata Victoriei era plin de astfel de conducte, care in unele locuri aveau ceva in sus ca niste palnii. Conductele erau verzi.
Deja cand mergeam eu pe acolo disparuse complet reteaua intre Piata Victoriei si Herastrau si cred ca si restul.
Chiar daca metroul este necesar, acele santiere nu mi-au placut. Londra invatase deja din dezastrul anilor '30 si nu se mai lucra la suprafata, ci prin excavari subterane, dar Londra avea Regina, nu Secretar General :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 13:38 
Palniile alea au fost si pe Stefan cel Mare si Mihai Bravu, cand se lucra la metrou. Ba cred ca si pe Cal. Grvietei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 13:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Da... pai era pompata apa din subteran prin niste tevi, care se scurgeau in tevile verzi, prin acele palnii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Palnii au fost si pe M4 intre Nicolae Grigorescu si Soseaua de Centura


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 14:15 
Nu mai stiu exact cand s'a intamplat asta, dar la un moment dat autobuzele au inceput din nou sa traverseze Magheru pe la Scala si Eva, astfel incat 126, 137 si 368 au revenit pe traseele lor.
O alta linie care mai ajungea prin centru era 172, care a mai mers pana prin 1990, cu autobuze DAC117. Intorcea la Cosmonautilor. Si 331 cred ca intorcea pe acolo, dar venea de undeva dela Gradina Icoanei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 15:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Tom wrote:
Nu mai stiu exact cand s'a intamplat asta, dar la un moment dat autobuzele au inceput din nou sa traverseze Magheru pe la Scala si Eva, astfel incat 126, 137 si 368 au revenit pe traseele lor.
O alta linie care mai ajungea prin centru era 172, care a mai mers pana prin 1990, cu autobuze DAC117. Intorcea la Cosmonautilor. Si 331 cred ca intorcea pe acolo, dar venea de undeva dela Gradina Icoanei.


172 ajungea in anii '70 la PiaÅ£a Sf. Gheorghe, cu traseu via Hristo Botev. Eu l-am prins numai la CosmonauÅ£ilor. Era, ca ÅŸi 124 ÅŸi 129, o prezenÅ£ă rarisimă.
Cu 331 s-a făcut după 1990 o incercare de prelungire la Piaţa Rosetti via Dionisie Lupu şi Al. Sahia. Incercare evident eşuată. In condiţiile de trafic totuşi decente de la inceputul anilor '90 se putea incerca prelungirea măcar pană la Şincai, via Bd. Magheru - Bd. N. Bălcescu - Bd. Cantemir.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 16:17 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
N-am nimic cu metroul, doliul se refera la masacrarea legaturilor de suprafata din centru - nu mai aveai decat metroul, pe dedesubt. Din centru daca voiai sa ajungi pe Giurgiului, in afara de metrou nu aveai la dispozitie decat liniile de maxi-taxi, alea care mai erau.
Cad de cat, axa centrala, de Scanteii si pana la Tineretului era doar traversata de alte linii de suprafata, ca sa mergi direct, nu aveai la dispozitie decat metroul si maxi taxi.

Statia proaspat deschisa de la Adesgo nu putea fi decat Tineretului, deoarece Timpuri noi fusese deschisa in 1979.

La un moment dat autobuzele au mai revenit partial la vechile trasee, dar pentru sucurt timp. Cand le-au scos, au omis sa anunte intr-un fel publicul calator ca nu mai circula - astfel, lumea statea pur si simplu in statii asteptand un autobuz care nu mai vine (era cazul lui 331, amanunt descris in cartea lui Gh Leahu - Arhitect in Epoca de Aur, nu mai stiu acum pagina unde era).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48717
Tot ati amintit voi de traseul 84. Fotografiile, de o valoare inestimabila, au fost realizate de catre Hans Oerlemans.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 19:10 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Stie cineva cand a fost data in folosinta linia de pe actualul bulevard Camil Ressu (fost Iosif Broz Tito)? La inceputul anilor '50, nu apare, dar deja in aprilie '62, 4 care intorcea la Dristorului este prelungit pana aproximativ la Piata Titan de astazi. Linia 4 a inlocuit linia 18, deci linia exista mai inainte. Cand a avut loc inaugurarea?
Deasemenea, cand a fost prelungita linia pana in Satul Catelu?
Cand au inceput lucrarile la metrou, capatul tramvaielor a fost mutat de la Satul Catelu cu doua statii mai inainte, la intersectia cu strada Teclu. Acum tot acolo intorc tramvaiele sau au revenit pe traseul initial?

Si inca ceva: 24 a inceput sa intoarca la Cart. Damaroaia in iunie 1957, dar linia aceea exista (parca) inca din anii '40. A existat o alta linie de tramvai in Damaroaia care a fost inlocuita de 24?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 19:16 
nu s-a mai revenit la capatul de la Sat Catelu


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 19:44 
Linia dintre Str. Dristor (~ului) (fosta Mihai Bravu nou) si P-ta Titan a fost data in folosinta pe 3 sau 10 dec. 1934? (intr-o duminica). Pe linia era interurbana, capatul de la actuala P-ta Titan aflandu-se in Comuna Dudesti-Cioplea.
Linia dintre P-ta Titan si Intrare Sat Catelu a fost data in folosinta undeva intre 1966 si 1969.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 17:20 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Stie cineva de ce, pe vremea IK 4, nu a existat niciodata numarul 1601 ?

Stiu sigur ca au existat 1598 (produs, din ceea ce tin minte, 1979), 1599 (produs probabil 1980), 1600 (produs sigur 1981), 1602 (nu am nici un fel de indicii referitoare la anul de productie), 1603 si 1604 - IK 105 (produs sigur 1980).

Poate cineva confirma ca a existat un IK 4 cu numar de parc 1605 ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 22:45 
Noile autobuze aveau numere din golurile lasate de casarea autobuzelor vechi, asa ca 1601 inca mai era la vremea respectiva un Ikarus 556, daca nu cumva doar pe hartie sau sub forma de niste resturi printr'un garaj. Sau vreun utilitar cum sunt astazi IK4. Apropos, IK4 1611 a fost utilitar pana curand.
Toata seria pana la 1712 a venit in 1981. Evident, nu erau 100 si ceva, erau cam 40 si ceva, maximum, din cauzele mentionate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jul 2007 21:54 
Am gasit un site care contine o fotografie cu un cuplu de Tatre un pic cam "aglomerat" pe linia 25 in iulie 1990.


http://www.mendicott.com/bbbroman.htm


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 16:44 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
De ce tramvaiul face dreapta ca sa intre pe Bd. Timisoara? nu mergea pe Timsoara pe la Razoare?

Cat au functionat liniile 47 si 48 in militari - 1985-1986 - a fost si perioada de glorie a vestitelor cupluri 2xV3A; tin minte ca era unul pe 48 care haraia ingrozitor. Tot atunci V3Aurilor cu usi pliante li se pusese desupra o streasina de tabla care arata oribil, pe care su scos-o in scurt timp - aia ca o galerie de pe EP/V3A arata mult mai bine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 18:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
In poza, tramvaiul face stanga... dinspre Str. Brasov spre Bd. Timisoara. Venea dinspre Ghencea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 21:03 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Quote:
De ce tramvaiul face dreapta ca sa intre pe Bd. Timisoara? nu mergea pe Timsoara pe la Razoare?


NU, traseul liniei 25 a fost pana in iunie 1991 Depoul Militari- Timisoara- Brasov-13 Septembrie - Progresului - Viilor - Piata Eroii Revolutiei - Giurgiului- Gara Progresul. Oricum, interesanta poza cu Tatrele de pe 25.
Ce vremuri! (Of-topic: Multumesc lui Marian Andrei pentru pozele cu Tatre pe linia 25 de acum, imi aminteste de vremurile "bune") :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jul 2007 00:05 
zsti sigur de traseul respectiv? styiu sigur ca aproximativ in perioada respectiva a circulat pe Soseaua Progresului Razoare Timisoara


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jul 2007 01:13 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Garantat 100%. Dupa scoaterea liniei de pe Tudor Vladimirescu, 25 a fost desfiintat o perioada, apoi prin '88 a reaparut pe traseul mentionat de mine anterior.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jul 2007 13:00 
eu continui sa am dubii; stiu sigur ca am mers cu 25 (inainte de revolutie) pe traseul pe care circula si acum; poate a fost o perioada si pe traseul de care spui, dar in mod sigur a fost si pe traseul actual


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jul 2007 19:31 
Iata ceva chestii interesante.
Autobuzele "Renault" cu bot in fata erau modelul A-12, iar cele fara bot in fata (au existat si asa ceva, dar aveau motorul tot in fata) modelul A-02.
"Renault" A-12 http://www.ratb.ro/img/auto_05_full.jpg
aveau o capacitate de 62 de calatori, din care 22? pe scaune. Aveau o lungime de 9338 cu bot si 8220 mm fara bot, iar latimea era de 2400 mm.
Autobuzele "Henschel" http://www.ratb.ro/img/auto_06_full.jpg
aveau o capacitate de 61 calatori, din care 22? pe scaune. Aveau o latime de 2480 mm (cu aparatorile alea negre de la roti), 2400 fara, 2250 mm intre peretii interiori, latimea usii din spate era de 970 mm, iar a usii din fata de 920 mm; latimea intre scaunele neduble de 450 mm.
La ambele autobuze soferul avea pentru urcare o usa separata, aflata in stanga autobuzului.

Pe de alta parte au aparut in Bucuresti urmatoarele autobuze in urmatorii ani:
- "Skoda" RO 706 in 1951: http://www.ratb.ro/img/auto_11_full.jpg
- "Z.I.S. (Z.I.L.)"-155 in 1952: http://www.autogallery.org.ru/zis155.htm
- "Ikarus" 60 in 1953: http://tallinn.mashke.org/bussid/Ikarus60.html
- "Skoda" RTO 706: http://www.ratb.ro/img/auto_14_full.jpg
http://www.ratb.ro/img/auto_13_full.jpg
Din cate se vede in poza, "Skoda" RTO 706 avea 2 scheme de vopsire.

Am gasit ca numere de inmatriculare si parc in poze: "Skoda" RO 706 50564 - B Tx - #444
"Ikarus" 60 - Tx 2050 B - #602?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jul 2007 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Renaulturile de care vorbesti au fost facute pe platforma de Renault TN4 si/sau TN6, caroseria fiind romaneasca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 14:52 
O dovada ca DAC'urile erau bune pana la proba contrarie, care nu dura prea mult, este faptul ca autobuzele DAC112UD si 117UD din perioada 1979-1981 erau deja pe cale de disparitie in urmatorii 10 ani.
Aparitia celor (ca.)700 de autobuze UDM, care totusi au rezistat cam 15 ani a condus in final la disparitia quasi-totala a vechilor DAC'uri prin 1993.
De abia dupa 16 ani au inceput sa taie din Ikarusuri si din 177 autobuze, probabil ca vor taia 50 anul acesta, mai mult pentru ca si-au facut norma de casare si vin altele in loc, decat pentru ca n'ar mai fi bune.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
In spatele Auchan,este un teren abandonat cu gard facut din dale de tramvai si are stalpi metalici si de beton vechi.As dori sa stiu daca in Titan a mai existat un depou sau autobaza RATB.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1713 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group