TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 21:28

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1713 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 23:42 
Poate sa fi fost ceva apartinand RATB, nu neaparat depou sau garaj.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jul 2007 00:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Legat de istorie, a aparut lucrarea "Bucuresti-Arhipelag. Demolarile anilor '80: stergeri, urme, reveniri, de Cristian Popesscu, Inca un om de aur pe langa Hans Oerlemans, Gh. Leahu, Dan Vartanian, Serban Lacriteanu (in special material rulant) si multi altii care au reusit sa imortalizeze locuri disparute. Lucrarea contine foarte multe poze in care apare infrastructura si mijloacele de transport ITB - vechiul capat de la Sfanta Vineri pentru liniile 7, 17, 18, 19, 22 si 40, Piata Unirii cu multitudinea de vehicule ITB care o traversau, podul de fier de la Lanariei (s-a numit intr-o prima faza "Vasile Alecsandri"). Prima plansa cu care se deschide volumul poate parea socanta: un tramvai isi croieste drum care piata Sf..Vineri venind dinspre Dudesti prin desertul care era odata cartierul evreiesc de la Dudesti-Vacaresti

Isi mai amiteste cineva linia 204 Pta Scanteii - CEPECA (IK4) sau 361 (?) Pta Scanteii - Vatra Noua?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jul 2007 21:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
361 este acum 261... traseul a fost cam acelasi pana acum vreo 2 ani, cand s-a decis sa nu se mai intre in Vatra Noua din cauza strazilor... de pamant. Asa ca 149 si 261 au traseele identice, iar 304,449,783 + lung parcurs le dubleaza complet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jul 2007 23:33 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Fiindca la adresa http://www.transira.ro/viewtopic.php?t=1104 a venit vorba despre linia de pe Cal. Vitan, stie cineva cand anume a fost inaugurata? Din cate stiu eu, s-a deschis pe 13 aprilie 2002, nu pe 30 martie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jul 2007 15:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Hmm...eu pe 30.03.2002 imi amintesc ca a trecut primul tramvai cu calatori... si cum singurul loc unde s-a anuntat a fost ziarul ,,Monitorul de Bucuresti" (nu mai exista), intr-un colt al unei pagini, nimeni nu a stiut ce e cu 30 si unde merge, de aceea la miezul zilei toate cele 5 tramvaie din traseu (V2A-2S) sa-au oprit in fata Mall-ului din cauza masinilor parcate: un Tico si un Mercedes.
Dupa 25 minute a aparut Politia si am reusit (calatori + vatmani + politie) sa impingem Tico-ul. A aparut si soferul Tico-ului care a primit o amenda destul de grasa.
In schimb, Mercedesul avea autorizatie de la Parlament pe parbriz si numar cu WST sau ceva de genul... chiar politistii au zis ,,sa nu ne atingem de asta, ca nu stim al cui e si putem avea probleme".
Dupa vreo 2 ore, tramvaiele au plecat cu spatele spre Cal. Vitan, au debarcat calatorii ramsi si s-au dus spre Sura Mare, apoi spre Depou... deci nu a mai circulat 30 in ziua aia, spre disperarea celor ce asteptau la Fizicienilor. Bineinteles, nici autobuz nu s-a bagat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jul 2007 23:28 
Stiu ca din 1995 se lucra la linie. A fost data in folosinta foarte tarziu din cauza ca au trebuit sa mute o conducta de gaze datorita fenomenului de "curenti vagabonzi", sau in fine asta a fost explicatia data atunci.

Legat de toata pu$imea cu mercedes si numere cu WST, WPO, WHW si altele, exista niste masini care au aceste numere. Restul sunt imitatori. Puteti sa va stergeti undeva cu legitimatiile pe care le afiseaza. Daca nu sunt false, e un abuz, oricum.
In Luxemburg, parlamentarii au numere mai misto la masini, dar soferul si-l platesc, iar daca nu vor sofer, tot platesc amenzi daca fac prostii. Iar cand pleaca in vacanta cu masina, trebuie sa-si schimbe numarul.
Putin mai off-topic, odata o tipa cu mai multi tineri in masina incerca sa iasa dintr'o parcare. Pana la urma am lasat-o. Mi-a multumit, dar cand am vazut numarul :evil: :evil: : B-xx-SEN :shock: :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 02:13 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
In 2002, linia 30 s-a prelungit de la Baba Novac pana la Fizicienilor (concomitent cu desfiintarea liniei 22) imediat dupa finalizarea lucrarilor la incrucisarile din intersectia Bd. Timisoara/Str. Brasov?
Sau s-a pastrat aranjamentul cu 22 pe traseul Fizicienilor-Baba Novac si 30 pe ruta Baba Novac-Piata Unirii pana cand s-a desfiintat rebrusmentul lui 47 din Ghencea si au fost disponibile suficiente bidirectionale pentru linia 30?
Si inca o intrebare: ce depou tinea linia 22 (am inteles ca 47 era tinut pe atunci de Alexandria)?
In anii 2002-2003 si mai tarziu dupa inchiderea Alexandriei, linia 30 (pe ruta Fizicienilor-Unirii) de ce depou era deservita? Pe atunci, siamezele erau impartite intre depouri sau stateau toate intr-un loc asa cum stateau pana in 2001 toate la Alexandria?
Nu va suparati ca vin cu atatea intrebari, dar de cand am plecat din tara nu mai am nici o sursa de informatie in afara de cele oficiale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 03:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Octavian wrote:
In 2002, linia 30 s-a prelungit de la Baba Novac pana la Fizicienilor (concomitent cu desfiintarea liniei 22) imediat dupa finalizarea lucrarilor la incrucisarile din intersectia Bd. Timisoara/Str. Brasov?

Da.

Octavian wrote:
ce depou tinea linia 22 (am inteles ca 47 era tinut pe atunci de Alexandria)?

Dudesti.

Octavian wrote:
In anii 2002-2003 si mai tarziu dupa inchiderea Alexandriei, linia 30 (pe ruta Fizicienilor-Unirii) de ce depou era deservita?

Dudesti. Deasemenea, toate V3A-93M-Faur cu RK recent (deci albe cu dunga gri, nu roz) + toate V3A-93M-Electroputere au ajuns acolo... si era o placere sa le vezi in... 34.
Octavian wrote:
Pe atunci, siamezele erau impartite intre depouri sau stateau toate intr-un loc asa cum stateau pana in 2001 toate la Alexandria?

In functie de lucrari... au fost perioade si perioade. Dar dupa 2002, rar se mai intampla sa fie toate la celasi depou. De exemplu, in 2005, erau V2A-2S la Alexandria si V3A-2S impartite intre Alexandria si Dudesti... erau pe traseul 51. Razoare - Sura mare.
Dupa aia s-au mai imprastian printre depouri (cele de la Alexandria au ajuns a Titan). Cand s-a inchis Dudestiul au ajuns si restul la Titan. (liniile 15 si 55 care introceau in rebrusament la Eroii Revolutiei). Dupa aia s-au dus la Alexandria V3A-2S-urile...V2A-2S-urile ramanand la Titan. Pe masura ce erau taiate V3A-2S-urile, vagoanele noi V3A-2S-93 erau trimise la Titan... asa se face ca, pana acum cateva luni, erau toate bidirectionalele reunite la Titan. Dar a venit nebunia cu pasajul lui Videanu si au fost detasate toate la Giulesti... in conditiile in care era suficient loc la orhideelor cat sa se contruiasca o bucla... sau, folosind macazele existente, se putea intoarce in triunghi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 05:11 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Dr2005 wrote:
In functie de lucrari... au fost perioade si perioade. Dar dupa 2002, rar se mai intampla sa fie toate la celasi depou.


Deci la infiintarea lui 30 in martie-aprilie 2002 au fost mutate siameze la Dudesti? Mi se pare rezonabil, fiindca era cel mai apropiat depou. Totusi, in 2000 a mai fost o situatie cand linia 30 (cu traseul Ilioara-Baba Novac) se retragea la... Alexandria.

Dr2005 wrote:
Cand s-a inchis Dudestiul au ajuns si restul la Titan. (liniile 15 si 55 care introceau in rebrusament la Eroii Revolutiei).


O clipa, depoul Dudesti s-a inchis in iulie 2006, dar liniile 15 si 55 (de care am citit pe site-ul RATB) au circulat in noiembrie 2005. In plus, la mai putin de o saptamna de la infiintarea lor pe traseul RATB Titan-Eroii Revolutiei au fost scurtate la Piata Titan, din cauza unor lucrari in zona Ozana, depoul Titan ramand izolat. Banuiesc ca atunci toate siamezele erau la Dudesti, nu?

Dr2005 wrote:
Dupa aia s-au dus la Alexandria V3A-2S-urile...V2A-2S-urile ramanand la Titan.

Te referi cumva la perioada de dupa inchiderea Dudestiului cand V3A-2S-urile de acolo au ajuns la Alexandria?

Dr2005 wrote:
Deasemenea, toate V3A-93M-Faur cu RK recent (deci albe cu dunga gri, nu roz) + toate V3A-93M-Electroputere au ajuns acolo... si era o placere sa le vezi in... 34.


In 2001, depoul Dudesti tinea numai tramvaie Rathgeber si Duewag (in total circa 50 de cupluri) deservind integral liniile 17, 40, 46 si 50 si, partial, 23. Capacitatea era de vreo 70 de tramvaie, deci ma intreb cum de s-a facut loc pentru vagoanele V3A-93M, care erau la Alexandria....

Si ca veni vorba de mutarea vagoanelor V3A-93M de la Alexandria.... cumva depoul a inceput sa fie modernizat in februarie 2003 cand s-a inceput lucrul la linia lui 32?
In linii mari, ce mutari de parc au avut loc la inchiderea Alexandriei? (Am auzit ca tot atunci, s-a reactivat si Giulestiul...)
Cand au fost finalizate lucrarile?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 14:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
Dr2005 wrote:
361 este acum 261... traseul a fost cam acelasi pana acum vreo 2 ani, cand s-a decis sa nu se mai intre in Vatra Noua din cauza strazilor... de pamant. Asa ca 149 si 261 au traseele identice, iar 304,449,783 + lung parcurs le dubleaza complet.


361 a aparut, din cite imi amintesc, in 1985. Traseu : Presei Libere (Scanteii, pe atunci) - Bd Ficusului - Bd Aerogarii, cu intoarcere pe Sos. Bucuresti-Ploiesti. Nu avea stationare la capatul din Baneasa, o lua la dreapta spre Scanteii si cu asta basta. Era deservita de ik-4 de la Nordului.

Nu avea nici un rost linia asta, fiindca facea doar un scurt tronson in comun cu 161 si 261, nimic mai mult.

De 204 nu imi amintesc nimic (linia 304 era deja identica cu cea de astazi). Exista linia 250 (Scanteii - Tesatoriile Balotesti), cu bilet de 2 lei, si orare afisate in statie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 16:10 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
204 a existat, pentru o perioada scurta de timp, intre Pta Scanteii si CEPECA - Centrul de perfectionare a cadrelor, denumire care apare si pe hartile galbene din 2005-2006, pe sos Odai (Centura). Era cu IK4, o aparitie ciudata in peisajul de la Pta Scanteii, la fel ca 350 care mergea la Spitauul Balotesti, msi tarziu (nu mai stiu cat a existat in paralel cu 250). Plus ca erau tot felul de linii speciale 7xx.

Dupa 1986 aparusera urmatoarele linii de autobuze
145 - Aurel Vlaicu - Primaria Tunari
245 - Aurel Vlaicu - Pipera
233 - Aurel Vlaicu - Aero Baneasa - IPRS Baneasa
358 - Apusului - Ciorogarla
371 - Progresul - Adunatii copaceni


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 18:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Octavian wrote:
Deci la infiintarea lui 30 in martie-aprilie 2002 au fost mutate siameze la Dudesti?

Da.

Octavian wrote:
O clipa, depoul Dudesti s-a inchis in iulie 2006, dar liniile 15 si 55 (de care am citit pe site-ul RATB) au circulat in noiembrie 2005. In plus, la mai putin de o saptamna de la infiintarea lor pe traseul RATB Titan-Eroii Revolutiei au fost scurtate la Piata Titan, din cauza unor lucrari in zona Ozana, depoul Titan ramand izolat. Banuiesc ca atunci toate siamezele erau la Dudesti, nu?

Cred.

Octavian wrote:
Te referi cumva la perioada de dupa inchiderea Dudestiului cand V3A-2S-urile de acolo au ajuns la Alexandria?

Dupa ce s-au terminta lucrarile la Ozana, 15 si 55 au ajuns din nou la RATB Titan cu tot cu V3A-2S-urile aferente.

Octavian wrote:
In 2001, depoul Dudesti tinea numai tramvaie Rathgeber si Duewag (in total circa 50 de cupluri) deservind integral liniile 17, 40, 46 si 50 si, partial, 23. Capacitatea era de vreo 70 de tramvaie, deci ma intreb cum de s-a facut loc pentru vagoanele V3A-93M, care erau la Alexandria....

In anul 2002 s-a scapat de Duewaguri si o parte din Rathgeber... asa ca Dudestiul ramasese aproape gol. Iar V3A-93M-Faur cu RK nu erau prea multe. Cele fara RK si V3A-H au mers la Giulesti (mai putin #240 care a mers la Titan).

Octavian wrote:
Si ca veni vorba de mutarea vagoanelor V3A-93M de la Alexandria.... cumva depoul a inceput sa fie modernizat in februarie 2003 cand s-a inceput lucrul la linia lui 32?

Da. Si s-a redeschis la un an dupa linia 32. Mutarile de parc... citeste cateva randuri mai sus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 19:51 
1981
19.01
205 Gara de Nord - P-Å£a Leul - Str.Alex.MoghioroÅŸ (numai la orele de varf)
19.08
305 Str.V.Oltului - pasaj Grant - P-Å£a Scanteii
09.12
250 Casa Scanteii - com.Săftica
21.12
360 Laromet - Cons.Popular MogoÅŸoaia - oraÅŸ Buftea

1984: 306 ??? Apusului - Turda - Miciurin - Arcul de Triumf - Scanteia

1985
01.11
modificari:
100 se prelungeÅŸte la I.C.M.B.,
361 se prelungeşte de la Bd.Ion Ionescu de la Brad pană la Inst.de Cercetari pt.Protecţia Plantelor
01/08/1990: 361 P.Presei-ICPP se desfiinteaza

1986
15.11
371 CFR Progresul - Åžos.Giurgiului - Intr.30 Decembrie;

1987
01.05
221 CET Vest - V.Ialomiţei - Cart.T.Vladimirescu;
mpd: 5 se modifică prin Bd.Aerogării - Str.B.Văcărescu - Şos.Stefan cel Mare - Str.Galaţi - Str.Paleologul - Cal.Moşilor - Sft.xxxxxx - P-ţa 1848,
350 se prelungeÅŸte de la BaloteÅŸti la Spit.Sector Agricol Ilfov;
desfiintat: 137
13.09
205 Aeroport Băneasa - 1 Mai - Gara de Nord
25.09
358 Complex Comercial Apusului - Bd.Păcii - com.Ciorogarla
07.10
144 Intrep.Danubiana - P-ţa Sudului - P-ţa Pieptănari
28.12
233 IPRS - Aeroportul Băneasa - Str.Aurel Vlaicu

1988
21.03
145 Consiliul Popular Tunari - Åžos.Pipera - Aurel Vlaicu (metrou),
245 Consiliul Popular al comunei Tunari - Str.Erou Iancu Nicolae - IPRS Băneasa
15.04
62 Spitalul Fundeni - Cal.Moşilor - Str.Ştefan Furtună - Gara de Nord,
143 Bucur Obor - P-ţa Galaţi (desfiintat 8/08/88)
168 Valea Oltului - Str.Alex.Moghioroş - Str.Ştirbei Vodă - Bd.Magheru;
modificari:
88 Str.Tăcerii - Şos.Panduri - Bd.Republicii - Str.Baicului,
126 Cart.Tudor Vladimirescu - Drumul Sării - Str.Nicolae Golescu,
368 Platforma Ghencea - Drumul Taberei - Str.Ştirbei Vodă - P-ţa Cosmonauşilor - Str.Nicolae Golescu
13.06
268 Valea Oltului - Drumul Sării - Cal.Victoriei - Bd.Magheru
25.07
225 IMGB poarta 1 - Åžos.Berceni - ICM Berceni
01.11
120 P-ţa Reşiţa - Str.Izvorul Rece - Str.D-tru Petrescu - IMGB Vulcan;
15.12
203 Str.Tăcerii - Şos.Bucureşti-Măgurele - IFA Măgurele
27.12
143 P-ţa Galaţi - Cal.Moşilor - Str.Cozia
05/04/1990
desfiintat: 204 (P-Å£a Presei Libere - CEPECA)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Aug 2007 01:51 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Imi amintesc, cand l-am rugat pe tatal meu sa ne "dam" cu 261 prin 1993 sau 1994, de existenta unei linii, 161, care avea traseu comun cu 261 pana la ICPP. Presupun ca isi continua drumul comun cu 112, pentru ca de acolo nu mai aparea pe statiile lui 261. Unde avea celalalt capat, de fapt?
Pe atunci stiu ca 261 nu intorcea la Jandarmeriei, ci mai mergea pe sos. Gheorghe Ionescu Sisesti inca o statie, de la Bd. Oaspetilor, pana la statia Gheorghe Stefan, unde intorcea. Pe atunci habar nu aveam ca circulam cu un IK4, dar din pozele vazute pe forum sunt 99% sigur ca era IK4. Imi amintesc ca o parte din scaune erau dispuse fata in fata, ca la metrou.

Tom, observ ca ai scris faptul ca in 1988, linia 88 circula prin sos. Pandurilor. A existat retea de troieibuz prin 13 Septembrie si sos. Pandurilor ? Daca da, de ce i-a dus capul atat de departe sa o desfiinteze ? Si in momentul de fata ar fi foarte utila o linie de troleibuz de la Tacerii pana undeva in centru, daca nu chiar pana la Fundeni, cum a circulat 96 o perioada sau pana la Baicului...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Aug 2007 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
161 este o linie veche si nu prea aglomerata, pe traseul : Presei Libere - Cart. Baneasa - Cart. Damaroaia (terminus 331). Era deservita de ik-4 de la Nordului.

Daca erau scaunele puse fata in fata ca la metrou, sa stii ca nu este o dispozitie tipica de ik-4. Poate a fost vre-un Saurer scapat de pe 783 (pe atunci, inca nu fusesera transformate in troleibuze).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Aug 2007 20:14 
Legat de troleibuz prin sos.Pandurilor - 13 Septembrie. Cred ca este vorba de o eroare de exprimare in lista, eroare care apartine celor care au facut-o.
Probabil se refera la portiunea Razoare-Academia Militara. Alte referinte indica clar ca de acolo troleibuzele ajungeau cel putin la intersectia cu str.Elefterie, deci nu cred ca dela Razoare mergeau si inainte troleibuze, desi vag imi amintesc ceva de genul acesta, dar e posibil sa confund cu tramvaiul.

Legat de 161 si 261, n'am prea gasit date:
01/01/1964 61 barat se desfiinteaza (se combină cu linia 61)
20/11/1964 61 se modifica (nu se specifica traseul)
03/01/1969 61 se prelungeşte pe Str.Corarilor - Cartierul Dămăroaia


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 02:01 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Tom wrote:
La 1/07/1982 se desfiinteaza o linie de tramvai 31, fara mentionarea traseului ei.
03/01/1986: se infiinteaza 31 Electronica - Petricani - Lizeanu - P-?a Gala?i;

Are cineva mai multe date despre traseul lui 31 din 1986? Cum intorceau tramvaiele la Piata Galati?
Tom wrote:
01/06/1991: se infiinteaza 31 FAUR - Bd.Muncii - Str.Socului - FAUR; (cand o fi disparut celalalt traseu?)

Eu unul nu inteleg acest traseu. Pe atunci nu exista linia de pe 1 dec.1918 intre Faur si Muncii. La inceputul anului 1992, linia 31 avea traseul: Republica - Muncii - Socului - Pantelimon - Iancului - Piata Iancului (intorcea in bucla folosita azi de 46). Pe ghidul din 1987, linia 31 nu apare, deci nu cred ca varianta din 1986 a avut o viata prea lunga.
Tom wrote:
08/02/1992: 31 prelungit de la P-?a Iancului la Str.Lizeanu
Desi pe atunci nu deprinsesem obiceiul de a nota fiecare modificare de traseu de tramvai, tin minte bine ca prelungirea de traseu a avut loc pe 15 februarie (era intr-o sambata). Eram in zona si ma intrebam de ce face 31 dreapta la Piata Iancului...

Tom wrote:
01/02/1998: se infiinteaza 43 ?ntr.Granitul - ?os.Pantelimon - Str.Traian
Lista aceea e gresita. In nici un caz nu mai exista 43 in 1998.. In anii 1993-1994, linia 43 avea traseul Granitul - Pantelimon - Iancului - Foisorul de Foc, cu intoarcere prin Ferdinand- Pantelimon. Pe atunci, pe liniile 31 si 43 circulau vagoane V3A de la Dudesti (imi amintesc de 039, 334, 006). O singura data am vazut vagonul 111 (care, din cate stiu eu, apartinea de Colentina) pe linia 31.
Un prieten care statea in zona mi-a spus ca mai inainte 43 a circulat si pe traseul: Republica- Basarabia - Calarasilor -Traian - Iancului - Pantelimon-Granitul. Eu unul nu-mi amintesc de acest traseu.
In ceea ce priveste desfiintarea liniilor 31 si 43, tot ce stiu sigur este ca pe 7 august 1995 s-a reluat circulatia tramvaielor pe Mihai Bravu intre Iancului si Baba Novac, iar linia 46 (care pana la inceperea lucrarilor avea traseul IMGB - Lizeanu) nu a mai revenit pe traseul de baza, ci a fost lasata pe ruta Granitul - Gara de nord, pe care circula si azi. In acel moment, 31 si 43 nu mai existau. Nu stiu insa daca 31 si 43 au fost desfiintate tot atunci sau mai inainte, cand 46 a fost mutat pe Iancului, desi cred ca prima varianta este cea corecta. Spun asta fiindca incepand de la mutarea pe Iancului a liniei 46 (care pana la inchiderea circulatiei pe Mihai Bravu avea vagoane de Dudesti) au inceput sa circule pe ea trenuri EP cu numere de forma 60XX - 62XX de Victoria. In august 1995 s-a infiintat linia 51 pe traseul IMGB-Gara de Nord, care folosea in mare parte vechiul parc al lui 46 de la Dudesti. S-ar putea ca liniile 31 si 43 sa fi fost desfiintate pentru suplimentarea lui 51, care avea un traseu foarte lung si un interval cat de cat decent.
In tara aveam ghidurile din 1994-1996; poate asa lamuream mai bine lucrurile... Poate unii dintre voi au acele ghiduri, sa putem "face lumina" in acest caz... :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 12:46 
31 intorcea la "Republica", nu la "Faur". Trecea pe langa "Faur" ("Faur" are cladiri si pe Bd. Basarabia).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 16:05 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Traseul liniei 31 din 1982 era următorul : Str Mezeş - şos. Chitila - Bd. Expoziţiei - Piaţa Scanteii; linia era fostul 3 barat care a suplinit lipsa lui 3 cand a fost scurtat la Piaţa Scinteii. ? 3-ul anilor 70 mergea pană la Mezeş, deşi inainte a circulat tot pană la Scanteia.
Linia asta, 31, nu a avut deloc un traseu stabil de-a lungul anilor, nu a avut permanenÅ£ă, circuland mereu pentru perioade scurte de timp pe diferite trazee, ultimul fiind Depoul Victoria - Gara de Nord, navetă ce mai.

In 1995 liniile 31 si 43 circulau astfel :
31 : Republica - bd.. Basarabia - bd. Chişinău - şos. Pantelimon - şos. Iancului - Pţa Iancului - soş. Mihai Bravu - Bd. Ferdinand.
43 : Granitul - ÅŸos. Pantelimon - ÅŸos. Iancului - bd. Carol I (Pache Protopopescu) - Traian.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 17:08 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
rosetti61 wrote:
In 1995 liniile 31 si 43 circulau astfel :
31 : Republica - bd.. Basarabia - bd. Chişinău - şos. Pantelimon - şos. Iancului - Pţa Iancului - soş. Mihai Bravu - Bd. Ferdinand.
43 : Granitul - ÅŸos. Pantelimon - ÅŸos. Iancului - bd. Carol I (Pache Protopopescu) - Traian.


Esti sigur de traseul lui 31 in 1995? Linia 31 a circulat din 15 febr. 1992 pe traseul Republica - bd.. Basarabia - bd. Chisinau - sos. Pantelimon - sos. Iancului - Pta Iancului - sos. Mihai Bravu - Bucur Obor - sos. Stefan cel Mare - Str. Lizeanu - Str. Reinvierii - Str. Ziduri Mosi - sos. Pantelimon. (intorcea la Lizeanu, nu la Ferdinand)

Pe Ferdinand circulau 1, 14, 43 si 52 (ultimele doua numai pe sensul spre Ziduri Mosi).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 17:18 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Asa il da in Ghidul traseelor din 1995.
Nu stiu da cand e ziarul in care se anunta infiintarea liniei:
OFT: sa se faca ceva cu limitarea aia de 150k ca ajung timbre nu alta...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Aug 2007 04:27 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Sa recapitulam:

Linia 31

? - 01.07.1982: Str Mezes - sos. Chitila - Bd. Expozitiei - Piata Scanteii
03/01/1986 - 1987 (??): Electronica - Petricani - Lizeanu - P-ta Galati; (o posibila linie naveta?)
01/06/1991 - 1992 (??): Republica - bd.. Basarabia - bd. Chisinau - sos. Pantelimon - sos. Iancului - pta Iancului - sos. Mihai Bravu - Bd. Ferdinand.
1992 (??) - 14/02/1992 :Republica - bd. Basarabia - bd. Chisinau - sos. Pantelimon - sos. Iancului - Pta Iancului - sos. Iancului (la inceputul lui 1992 sigur circula asa)
15/02/1992 - 1994/1995 (?): Republica - bd.. Basarabia - bd. Chisinau - sos. Pantelimon - sos. Iancului - Pta Iancului - sos. Mihai Bravu - Bucur Obor - sos. Stefan cel Mare - Str. Lizeanu - Str. Reinvierii - Str. Ziduri Mosi - sos. Pantelimon.

1994/1995 - 07/08/1995 (?): Republica - bd.. Basarabia - bd. Chisinau - sos. Pantelimon - sos. Iancului - Pta Iancului - sos. Mihai Bravu - Bd. Ferdinand. (nu-mi amintesc de acest traseu; poate ghidul din 1995 e gresit?)

05/05/1997 -16/11/1999: Laromet - bd. Bucurestii Noi - bd. 1 Mai - Str. Dr. Felix - sos. N. Titulescu - Bd. Al. I. Cuza - Bd. Gh. Duca - Gara de Nord - Cal. Grivitei - sos. N. Titulescu (infiintat ca urmare a refacerii liniei pe dr. Felix)

22/06/2007 – prezent: Dep. Victoria - Pasajul Victoria - sos. N. Titulescu - Bd. Al. I. Cuza - Bd. Gh. Duca - Gara de Nord - Cal. Grivitei - sos. N. Titulescu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Aug 2007 11:09 
Desi a avut o multime de modificari, aceasta linie a avut pana la urma doua zone in care a functionat:
zona Republica/Pantelimon/Iancului/Foisor/p.Galati si
zona Buc.Noi/Expozitiei/1 Mai/Gara de Nord

Isi mai aminteste cineva de traseul Mezes-p.Presei (Scanteii)?
Pe unde intra spre Expozitiei? Ca acum sau pe calea Grivitei si apoi stanga pe str.Clabucet? In 1995 inca mai erau acolo mai multe linii si macazuri intre Calea Givitei si bd.1 Mai (Mihalache).
In mod sigur cred ca in acea vreme pe liniile dela Buc.Noi mergeau V56/V58.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Aug 2007 01:21 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
bogdan71 wrote:
In niciun caz 47 si 48 nu existau in 1985. 47 a aparut in februarie 1986 pe traseul Militari(nu stiu exact capatul, probabil IREMOAS) - Leul - Piata Unirii - sos. Iancului - Granitul.

O mica nelamurire: care era diferenta dintre traseul lui 13 si cel al lui 47 din acea perioada?

bogdan71 wrote:
46 a aparut pe 26 ianuarie(remember the day ?) 1986, cand s-a inaugurat linia pe Cl. Vacaresti intre Podul Mihai Bravu si Piata Sudului.

Pe ce traseu circula 46 in anii '80?

Din ce imi amintesc la inceputul anilor '90 linia 46 nu mai exista.
A fost reinfiintat in dec. 1991 sau ian. 1992 pe traseul IMGB - Berceni - Iriceanu - Oltenitei - Mihai Bravu - Baba Novac.
Spre sfarsitul anului 1994 a fost prelungit de la Baba Novac pe Sos. Mihai Bravu - Bd. Ferdinand - Ziduri Mosi - Reinvierii - Lizeanu, cu intoarcere prin Stefan cel Mare - Mihai Bravu.
Urmare a intreruperii temporare a circulatiei tramvaielor intre Iancului si Baba Novac, pe 7 mai 1995 a primit traseul Granitul - Gara de Nord, pe care si l-a pastrat pana azi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Aug 2007 02:51 
46 a ajuns sa fie prelungit si pana la gara, avand la un moment dat traseul IMGB - Gara de Nord


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Aug 2007 18:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Dupa care s-au facut ceva lucrari si 46 a fost deviat la Granitul... apoi a ramas asa, iar linia de la IMGBa disparut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Aug 2007 23:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Octavian wrote:
O mica nelamurire: care era diferenta dintre traseul lui 13 si cel al lui 47 din acea perioada?


13 mergea la Depoul Miilitari, cateva staţii in plus. Intre intersecţia Iancului cu Pantelimon şi Foişorul de Foc, 47 il complementa pe 33: acesta mergea spre Foişor pe Iancului, retur pe Dimitrov-Pantelimon, iar 47 viceversa. Spre deosebire de 33, 47 avea vagoane Tatra cuplate. După infiinţarea liniei 49 şi vremelnica trecere a lui 18 spre Iancului, 47 a mers pană in octombrie 1986 numai pe Pantelimon-Dimitrov in ambele sensuri. Nu cred că mi s-a intamplat să merg atunci(februarie-octombrie 1986) cu el mai mult de două ori.

Octavian wrote:
Pe ce traseu circula 46 in anii '80?


I.M.G.B - Åžos. Titulescu in primă instanÅ£ă. Din februarie 1988, I.M.G.B - Nuferilor. Nu sunt sigur dacă reorientarea spre Nuferilor s-a făcut in februarie sau in august 1988. In august s-a masacrat (linia de pe) strada Dr. Sergiu ÅŸi o groază de linii au fost reorientate spre Nuferilor, Basarab sau Schitu Măgureanu. Reorientarea lui 46 incă din februarie 1988 spre Nuferilor nu are cine ÅŸtie ce logică.

Desfiinţat se pare pe 1 noiembrie 1989, ceea ce nu pot confirma. Serveam patria in Braşov. Ar insemna că nu a prins Congresul al XIV-lea ;-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Aug 2007 23:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Dacă tot s-a vorbit despre linii de tramvai, cat de plauzibil este ca linia 17 să fi mers - fie şi pentru cateva zile - pe Bd. Dinicu Golescu(Gara de Nord) in noiembrie 1987? Să fi fost numai acces/retragere ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Aug 2007 05:22 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
bercenicity wrote:
46 a ajuns sa fie prelungit si pana la gara, avand la un moment dat traseul IMGB - Gara de Nord


Te referi cumva la perioada de dinainte de '90? Din ce stiu eu, dupa revolutie, 46 a fost prelungit de la Lizeanu la Gara de Nord pe 7 mai 1995 pentru a compensa lipsa tramvaiului 34, care circula pe un traseu scurtat numai intre Romprim si Dristor ca urmare a inchiderii circulatiei intre Iancului si Baba Novac.
S-ar putea ca 46 sa fi circulat intre IMGB si Gara de Nord si in anii '90. Eu insa nu imi amintesc.

Legat de linia 13 in perioada 1983-1989: pana prin '83, 13 circula spre Militari de la Piata Unirii prin Splaiul Independentei - Grozavesti - Sos. Grozavesti - Armata poporului, iar pe sensul de intoarcere de la Leul circula pe Geniului - Panduri - 13 Septembrie- Uranus - Splaiul Independentei (linia pe Splai pe sensul Grozavesti - Izvor fusese scosa inca din anii '70 o data cu inceperea lucrarilor la metrou). Avand in vedere ca 1983 s-a scos liniile din zona Uranus pentru a face loc Casei Nesimtirii, cum ajungea 13 (si ulterior 47) inapoi in Pantelimon?

In prin aprilie-mai 1986 s-au inceput lucrarile de inlocuire a liniei de pe Iuliu Maniu (pe atunci Armata Poporului) iar 13 a fost deviat de la Podul Izvor prin Schitu Magureanu – Cobalcescu- Berzei – Buzesti – Cuza – Titulescu – dr. Felix – dr. Sergiu – Buzesti. Ulterior, in oct. 1986, a fost mutat pe fostul traseu al lui 49 (aproximativ 46 de azi).
bogdan71 wrote:
I.M.G.B - sos. Titulescu in prima instanta. Din februarie 1988, I.M.G.B - Nuferilor.
46 intorcea cumva la fel ca 49 in acea perioada( adica Sevastopol- Cuza - Titulescu - Dr. Felix - Dr. Sergiu - Sevastopol)?
bogdan71 wrote:
In august s-a masacrat (linia de pe) strada Dr. Sergiu si o groaza de linii au fost reorientate spre Nuferilor, Basarab sau Schitu Magureanu.
bogdan71 wrote:
Daca tot s-a vorbit despre linii de tramvai, cat de plauzibil este ca linia 17 sa fi mers - fie si pentru cateva zile - pe Bd. Dinicu Golescu(Gara de Nord) in noiembrie 1987 ? Sa fi fost numai acces/retragere ?

Cred ca te referi la 27, nu la 17 (17 circula intre Gara Progresul si Lacul Tei in 1987). Dupa scoaterea liniilor de pe dr. Sergiu, 34 a fost reorientat de la intersectia Sevastopol/Buzesti prin Buzesti - Berzei - Piata Virgiliu- Dinicu Golescu- Gara Basarab. Nu sunt sigur, dar cred ca si 27 urma acelasi traseu. in ceea ce priveste linia 13, cred ca a disparut odata cu linia de pe dr. Sergiu.
Si inca ceva: s-a pomenit pe aici mai demult si de o linie 51 intre Republica si Berthelot via Socului, Ferdinand si Sevastopol. imi amintesc vag de un cuplu EP pe linia 51 undeva in zona parcului 23 August - Piata Muncii (linia lui 40). Pe Sevastopol nu mi-l amintesc deloc. Stie cineva mai multe detalii despre aceasta linie? In schimb imi aduc bine aminte de linia 52 care a fost infiintata pe traseul Republica - G-ral Berthelot prin mai 1988 ca inlocuitor al lui 24 (scurtat la Berthelot).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Aug 2007 11:36 
51 mergea de la Republica la Berthelot. Pe 51 il luam eu cand eram mic cand mergeam la Spit. "Grigore Alexandrescu". Capatul am aflat mai tarziu unde era.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1713 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group