TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 18 Jul 2019 16:14

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1711 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 23:17 
Interesant ca numarul e scris in sigla veche ITB, in timp ce pe rachete e sigla noua.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2006 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Termenul de dublu articulat nu e chiar cel mai potrivit pentru #5001, dar am inteles ideea. Daca te uiti la articulatii, fiecare burduf este alcatuit din doua parti despartite de o "rama", "rama" care coincide cu mijlocul platformei rotunde din interior. La #5001, care a fost caracterizat de unii ca TV2E, acea rama este, intr-adevar, mai lata, avand pe ea un gemulet. Mai interesante sunt:
-pozitionarea usii a II-a; daca te uiti cu atentie, usa II se afla intre axa B si articulatie
-conformatia segmentului A; se vede ca segmentul A este, de fapt, un TV pastrat aproape in intregime; i s-a detasat strict spatele; la DAC articulatia se afla imediat in spatele axei B
-conformatia axei C; se vede ca rotile sunt duble. Oare motorul e cumva pe segmentul B, troleibuzul fiind cu articulatie impinsa, sau motorul este intre axele A si B iar in acest caz rotile duble ale axei C au doar rolul de a suporta o incarcatura mai mare? In orice caz, sigur avea probleme la viraje. Rotile neorientabile ale axei C determina o subvirare a segmentului B.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 03 Apr 2006 22:33 
Odata cu desfiintarea liniilor 6, 10 si 20, vagoanele EP/V3A au inceput sa someze. In acelasi timp, conform directivelor de partid si de stat, nu trebuia precupetit niciun efort pentru modernizarea parcului de tramvaie cu vagoane V3A. Fiind pionier pe atunci, nu stiu care a fost ritmul de scoatere din circulatie a EP-urilor pe boghiuri V3A, treaba este ca solutia asta a fost buna din moment ce sunt si acum astfel de vagoane pe post de utilitare.
O monografie a Capitalei din 1985 mentiona ca, in acel an, circulau 666 vagoane V3A in Bucuresti.
Am impresia ca, acum cativa ani (vreo 3 sau 4), URAC-ul avea in dotare un vagon utilitar pe roti, nu pe boghiuri, asa cum erau odata (adica la inceputul anilor '80) vagoanele liniilor 9, 13 si 26, care circulau pe Sos. Grozavesti (si ele vagon motor+remorca). Cam pe atunci incepusera sa apara Tatrele T4R, la Depoul Militari.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Apr 2006 22:37 
20? Poate te referi la 3. 20 circula si azi.Stiu ca 3 mergea pana la Parvan


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Apr 2006 15:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
P-ta. Universitatii in perioada in care circulau Saviemuri:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 May 2006 12:48 
whitewolfcata wrote:
Va povesteam undeva pe paginile anterioare ale acestui topic despre o poza scanata dintr-un dictionar in care aparea un troleibuz romanesc, dar care nu parea a fi nici TV2E nici TV20E. Am gasit o reclama a URAC pe un pliant de prezentare a noului (pe atunci) autobuz UD AN2002. Acolo se mentioneaza despre constructia in 1955 a unui troleibuz tip T 12. Acesta sa fie troleibuzul din poza scanata?
Mai interesant este ce scrie sub troleibuzul T12: 1977 - Primul tramvai dublu articulat de mare capacitate
Daca este asa, ce a facut ITB intre 1970 si 1977 ? Sa fie vorba de prototipul pe care l-ai vazut in macheta ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 May 2006 23:16 
Pe ce linie care trecea pe Mihai Bravu si Stefan cel Mare cirulau "Tatra" T4R? Cumva pe 24?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 51
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Pe linia 49 si dupa aceea 13. Dar mai bine intreaba-l pe Bogdan71, ca el a trait in zona pe vremea respectiva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 12:09 
Au fost si pe 24, de proba, in 1975.

Dupa aia erau EP-uri vechi si V56 sau V58, nu stiu care e diferenta.

Si pe 26 erau Tatre
Pe 24 au inceput in 1981 sa bage Ep/V3A, parca de la #6091 incolo.
Primele de la Bucurestii-Noi au inceput cu #6063 si au fost pe linia 6, dupa aia pe linia 24, apoi pe 10, 20 si 45.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 14:29 
1. mai tine minte cineva ce vagon circula pe 29? tin minte ca era intotdeauna acelasi V3A (cu 5 usi ?)
2. prin anii 90 pe nerva traian intre timpuri noi si bd. o. goga nu era doar o statie (acum sunt 2: sc. gen 81 si papazoglu) ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 May 2006 15:52 
1. era un tramvai galben jegos dar nu-i mai stiu numarul de parc
2. era o singura statie Sc Gen 81.Papazoglu este facuta acum cativa ani.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 09:42 
Offline

Joined: Mon 07 Nov 2005 11:46
Posts: 13
Apropo de Papazoglu, la inceput, cind era singura, statia Scoala 81 era mai aproape de unde e azi Papazoglu, ca sa fie cit de cit la jumatatea distantei intre Timpuri Noi si Goga. Dupa ce s-a facut peron si statie si la Papazoglu rezultasera 2 statii foarte apropiate, asa ca s-a mai construit un refugiu (unde e azi statia Sc 81), la un (scurt) moment dat existind 3 refugii la intervale mici, iar apoi s-a demolat vechiul refugiu. Cind mai trec prin zona (luni dimineata cred) o sa imi iau puncte de reper sa explic exact unde a fost prima data statia Sc 81.

Tot acum citiva, ani, daca nu ma insel, statia de la Timpuri Noi pentru directia Tineretului era pe malul sting. Ieseai de la metrou si aveai de traversat ditamai intersectia, pina pe malul celalalt; mereu dura mult pina treceai, si nu o data se pierdea la mustata tramvaiul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 09:50 
Statia era inainte in dreptul portii scolii 81...ca punct de reper


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 May 2006 13:01 
e si o trecere de pietoni intre papazoglu si sc. gen 81.. acolo ar fi fost amplasamentul vechii statii.. se si vede textura diferita a asfaltului unde a fost statia...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 May 2006 02:19 
asa arata LHB-ul, stramosul VXA-urilor...
http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... est2zf.jpg


Top
  
 
PostPosted: Tue 06 Jun 2006 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 51
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
linia lui 5 in 1954:

5 P-ta 1848 (Sf. Gheorghe) – Bis. Sf. Gheorghe Nou (bucla de intoarcere prin Str. Lipscani, Str. Cavafii Vechi, Str. Sf. Gheorghe), Bd. 1848, P-ta Nic. Balcescu – Universitate – Spit. Coltea, Bd. Nic. Balcescu, Cinema „Republica”, Bd. G-ral Gh. Magheru, Str. Valeri Kuibasev, P-ta Valeri Kuibasev (Alex. Lahovary), Cal. Dorobanti (~lor), P-ta Dorobanti (~lor), Str. Av. Radu Beller, Str. Vladescu, CAL. FLOREASCA, cu intoarcere prin Str. Vladescu, Str. Constantin Nacu, Str. Av. Radu Beller

STTII: La ducere: 1. Pta 1848; 2. Spit. Coltea; 3. C.A. Rosetti; 4. P-ta Alex. Lahovary; 5. Caminul Dorobanti; 6. Sos. Stefan cel Mare; 7. Naum Romniceanu; 8. Scoala Floreasca; 9. P-ta Dorobanti; 10. Vladescu; 11. Calea Floreasca
La intoarcere: 1. Cal. Floreasca; 2. Av. Radu Beller; 3. P-ta Dorobanti; 4. Scoala Floreasca; 5. Naum Romniceanu; 6. Sos. Stefan cel Mare, 7. Caminul Dorobanti; 8. Mihail Eminescu; 9. Bul. G-ral Magheru; 10. Sala Patria; 11. Batiste; 12. Spit. Coltea; 13. Cal. Mosilor; 14. Piata 1848

Str Constantin Nacu nu mai corespunde cu cea din 1948. Acuma se afla intre P-ta Rosseti si biserica Armeneasca.
Str Vladescu se numeste acum G. Calinescu si e in apropiere de P-ta Dorobanti.
Cat despre Av. RAdu Beller cred ca il stie toata lumea ca bulevardul pe care circula 182 si 282.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jun 2006 15:45 
Offline

Joined: Mon 07 Nov 2005 11:46
Posts: 13
Exact, vechea statie Scoala 81 era unde ziceti voi (ciordescu si bercenicity), chiar tin minte ca ma gindeam ca acum nu mai e chiar in dreptul scolii, fiindca a trebuit marita distanta intre statii.

Mai stie cineva daca statia Timpuri Noi, sensul spre Tineretului, era pe malul celalalt?

In anii '80 mai stie cineva unde erau statiile de troleibuz pe Tineretului (Pionierilor) si Cantemir? A fost cindva statia de troleibuz Sincai, sensul spre centru, inainte de intersectie? A mai fost o statie intre Sincai si Marasesti? Dupa Marasesti ce statii mai erau pina la Romana? Multumesc!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jun 2006 15:53 
Statia Timpuri Noi, sensul spre Tineretului a fost mutata la locul actual de vreo cativa ani. Tin minte ca pana in 98-99 sigur era pe malul celalat


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Jun 2006 23:29 
Man, ce-am gasit aici: :shock:
http://www.ltek.comernet.pl/album/bukar ... p?strona=1
http://www.trolejbus.comernet.pl/album/bukareszt01.php
Yabadabadoo!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 13:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
nokia2010 wrote:
Pe ce linie care trecea pe Mihai Bravu si Stefan cel Mare cirulau "Tatra" T4R? Cumva pe 24?


T4R mergeau pe Stefan cel Mare la finele anilor 70 si inceputul anilor 80 pe linia 26. De prin 1983-1984 au disparut, lasand loc EP-urilor si vagoanelor V3A. Pe linia 24 chiar nu mi le aduc deloc aminte. Este posibil, intrucat o vreme au mers pe linia 6, probabil gazduite de Depoul Bucurestii Noi, inaintea popularii masive a acestuia cu EP-uri.

La desfiintarea autobuzului 119 Granitul - Gara de Nord in iunie 1986 (era in timpul Campionatului Mondial din Mexic !!!), s-a introdus linia de tramvai 49 cu vagoane T4R cam pe acelasi traseu, intorcea la Titulescu (adica din intersectia Dr. Sergiu - Buzesti mergea pe Bd. Cuza pana la Sos. Titulescu, retur pe Titulescu - Dr. Felix - Dr. Sergiu). 49 a fost desfiintat in octombrie 1986, cand pe acest traseu a fost mutat 13, dupa extragerea liniilor care tranzitau Piata Unirii. 13 a circulat pe Stefan cel Mare dupa stiinta mea pana la finele lui 1988. Exista insa informatii potrivit carora 13 si-ar fi dus traiul - mult diminuat ca numar de vehicule - pana in octombrie sau noiembrie 1990, pe traseul Granitul - Stefan cel Mare - Sevastopol - Buzesti - Vasile Parvan. Nu bag mana in foc pentru asta.

O alta linie cu T4R pe Iancului (pe langa 13, 33 si fantomaticul 47) a fost experimentul ratat numit 18 in mai-iunie 1986, despre care am mai scris.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 15:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
bercenicity wrote:
1. mai tine minte cineva ce vagon circula pe 29? tin minte ca era intotdeauna acelasi V3A (cu 5 usi ?)
2. prin anii 90 pe nerva traian intre timpuri noi si bd. o. goga nu era doar o statie (acum sunt 2: sc. gen 81 si papazoglu) ?


In 1999 cand nu am avut de lucru si m-am dus sa vizitez CFR Progresul, pe 29 mergea vagonul #099. Arata jalnic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 15:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
Pasagerul wrote:
In anii '80 mai stie cineva unde erau statiile de troleibuz pe Tineretului (Pionierilor) si Cantemir? A fost cindva statia de troleibuz Sincai, sensul spre centru, inainte de intersectie? A mai fost o statie intre Sincai si Marasesti? Dupa Marasesti ce statii mai erau pina la Romana? Multumesc!


Am locuit pe Marasesti 42 vis-a-vis de fostul restaurant Budapesta pana in 1981. Ce imi amintesc:
- Pe Tineretului, statia de troleibuz (83, 94, 95) era imediat dupa trecerea de intersectie, la prima alee laterala de acces in parc (inainte de fantani). Acolo fiinta si un WC public. In 1976, Tovarasul a plantat un copac (artar sau castan, nu mai tin minte) cu nu stiu ce ocazie, nu departe de aleea cu pricina. Copacul a pastrat tablita montata atunci pana in 1989.
- Pe Cantemir era statie imediat inainte de intersectia cu Strada Lanariei. In dreptul statiei era un chiosc de presa simpatic, ramas de prin anii 50, de unde bunica-miu isi lua "Informatia Bucurestiului" care costa 30 de bani. Prin 1980 sau 1981 s-a scumpit la 50 de bani.
- Nu cred sa fi existat statia Sincai. Pe Pionierilor era destul de ingust, iar pe Cl Serban Voda era panta. 82 si 87 aveau statie undeva pe cocoasa dealului - spre Adesgo - iar la plecarea din parc, daca vedeam vreunul dintre ele coborand dealul, aveam uneori sansa de a-l prinde in statia amintita mai sus.
- Statia Marasesti era la blocul turn de langa Budapesta (sens spre centru). Cea dinspre centru era la statuia lui Dimitrie Cantemir. Tin minte ca la intoarcerea din oras trebuia sa traversez intersectia pana acasa.
- Intre Sincai si Marasesti nu tin minte sa fi fost statii. Nu am prins insa vremea cand 300 intorcea la Sincai pe Serban Voda, revenind pe traseul de ducere dupa intersectia cu Marasesti.

Statii intre Marasesti si Romana:
- Marasesti - Piata Unirii (corectura: inainte de cheiul Dambovitei - nu sunt 100% sigur ca nu a fost mutata dupa chei cat s-a lucrat la Magistrala 2) - Magazin 1001 Articole - Piata Sf. Gheorghe (alaturi de cea de tramvai) - Teatrul National - Cinema Patria - Piata Romana (unde este acum capatul liniilor 131 si 331).
Pe retur: Romana (Libraria Papirus) - Hotel Lido (spre blocul Eva) - Universitate (Biserica Enei, demolata in 1977 desi REZISTASE cutremurului) - Lipscani (Magazinul Bucuresti) - Hala Unirii - Pod Serban Voda - Marasesti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 21:00 
Mai tin minte ca inainte de a termina cu vechii stalpi de fonta care sustineau reteaua pe Bd. Ilie Pintilie (azi Iancu de Hundoara), pe acolo nu mai circulau decat liniiile 34 si 51.
Off-topic: cea care a reconstruti Bis. Enei (Ienii) - inainte de cea din carmida fusese o biserica de lemn, a lasat un blestem care spunea ca cine se va atinge de biserica va muri in prima zi de Craciun, iar Ceausescu si-a luat pedeapsa pt. distrugerea Bucurestiului chiar in prima zi de Craciun :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 17:03 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. Dupa desfiintarea retelei de troleibuz de pe Bulevardul 1848 (Bratianu), linia 94 a mai existat pe alt traseu sau a fost desfiintata? In 1988 inca se mai vedeau pe o cladire locul unde se afla suportul de prindere al retelei. Ce se aude cu infiintarea liniei de troleibuz pe relatia N-S? Altfel spus, cand reteaua liniei 76 nu va mai fi izolata de restul retelei? Sau, ca sa fiu mai rau, cand se va reveni la normalitate?
2. In partea rasariteana a capitalei am vazut un EP de culoare ocru (maro-galbui) intr-o stare destul e buna. Soneria suna exact ca si cea de pe VxA-uri. Tin minte ca strada era pavata iar EP-ul respectiv l-am vazut langa un rond. Ce depou putea sa gareze EP-ul respectiv? Asta era in vara lui 1995.
3. Ce anume a determinat desfiintarea liniei 33 tramvaie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 18:03 
Linia 33 s-a unit cu linia 5, pt. ca aveau intervale de succedare asemanatoare, si, probabil au vrut sa elibereze capatul de la Sf. Gheorghe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 09:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
OAB wrote:
1. Dupa desfiintarea retelei de troleibuz de pe Bulevardul 1848 (Bratianu), linia 94 a mai existat pe alt traseu sau a fost desfiintata? In 1988 inca se mai vedeau pe o cladire locul unde se afla suportul de prindere al retelei. Ce se aude cu infiintarea liniei de troleibuz pe relatia N-S? Altfel spus, cand reteaua liniei 76 nu va mai fi izolata de restul retelei? Sau, ca sa fiu mai rau, cand se va reveni la normalitate?
2. In partea rasariteana a capitalei am vazut un EP de culoare ocru (maro-galbui) intr-o stare destul e buna. Soneria suna exact ca si cea de pe VxA-uri. Tin minte ca strada era pavata iar EP-ul respectiv l-am vazut langa un rond. Ce depou putea sa gareze EP-ul respectiv? Asta era in vara lui 1995.


1) Liniile Nord-Sud au fost desfiintate succesiv in mai-iunie 1986 si NU au mai fost reinfiintate niciodata dupa aceea. Singurele care au supravietuit sunt relicvele din Sud: 73, 74 si 76, plus 87 in partea de NV.
O vreme (pana pe la finele lui 1987) a existat o linie 99 intre Metalurgiei si Piata Pieptanari via Oltenitei.
Despre reinfiinþarea liniilor de troleibuz pe axa N-S nu se aude nimic. Cred ca prelungirea pana la Piata Unirii, cu retur pe la Podul Marasesti si Calea Vacaresti este realizabila, tinand numai de o bunavointa a municipalitatii, care se lasa cam de mult asteptata.

2) EP-urile din zona rasariteana veneau de la Depoul Victoria. La vremea respectiva, mergeau pe liniile 5, 16, 33.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 12:14 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Am si eu o rugaminte: in site-ul postat de nokia, la un moment dat apar 2 poze din Piata Unirii:
ITB 830, Skoda 706RTO; P-ta Unirii
si cea dinainte:
ITB 2023, Ikarus 280; P-ta Unirii

Incerc sa reconstruiesc configuratia pietei - pre 1980.

Din ce tin minte, axa Bd Cantemir - Bd 1848 a ramas fundamental neschimbata. Asta era singura pe care circulau troleibuze, deci - teoretic - pozele respective nu pot fi facute decit in directia Budapesta, insa pe coltul in care se gaseste actualmente Sitraco Center era un bloc destul de inalt, demolat mult mai tirziu, dupa disparitia TV2E. IK4-le din fundal ar putea fi un 120.

Singura casa boiereasca pe care mi-o aduc aminte in Piata era undeva pe actualul amplasament al Irish Pub-ului, dar atunci ar fi trebuit sa apara in dreapta autobuzelor, nu in stinga...

In conditiile acestea, ce parte a Pietei Unirii apare in fotografii ? M-am gindit si la varianta coltul Splaiului - sensul venirii dinspre fosta Morga - dar pe acolo nu circulau troleibuze. Sau ma inseala memoria ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 13:50 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. In aprilie 1988, pe strada unde se afla hotelul UCA (era mic, foarte bine intretinut; cred ca era de partid) exista o retea de troleibuz. Numai tin minte numele strazii, dar pot sa spun ca se gasea in zona centrala. La vremea aceea , fiind pasionat pana la nebunie de troleibuze, am intrebat ce linie trecea pe-acolo si mi s-a raspuns - nesigur - ca 88. Stie careva de pe forum unde se afla hotelul UCA si ce linie trecea prin fata lui? Va mai dau un indiciu. Pe o strada invecinata (mai lata ca cea pe care se afla hotelul UCA) se gasea, de asemenea, o linie de trolebuz nefolosita. Probabil exista si un macaz, dar, deja in 1988, racordul nu mai exista.
2. Tot in legatura cu troleibuzele. La Cluj si Constanta, cand un troleibuz trece pe la macaze, capete de tronson si intersectii, cei care se gasesc in zona unde sunt prinse captatoarele aud niste zgomote asemanatoare unor tunete, zgomote care, la unele troleibuze erau deosebit de puternice. La Bucuresti, zgomotele respective erau aproape inexistente chiar si la capetele de tronson (care erau de tip vechi); in timp ce la Constanta trecerea pe la un capat de tronson de tip vechi producea o detunatura scurta, dar puternica, la Bucuresti, prectic, nu se auzea nimic. Este ca si cum captatoarele ar fi avut un amortizor de zgomot. Precizez ca era vorba de acele troleibuze DAC 117 E care, in aprilie 1988, erau vopsite in rosu. Cred ca erau de tipul 70xx sau 71xx.
3. Exista o intersectie a liniei de tramvai cu cea de troleibuz, unde, cand treceau tramvaiele formate din doua vagoane motor cu pantografe in forma de romb (T4R?; asta era in 1988), reteaua vibra foarte tare iar cand treceau troleibuzele... aproape deloc. De asemenea, se auzeau niste sunete nu prea frumoase, semn ca pantografele tramvaielor erau solicitate. Pentru a localiza intersectia va dau un indiciu: dupa ce tramvaiele treceau de intersectia cu linia de troleibuz, acestea paraseau carosabilul, mergand in spatele unor case. Poate sa spuna careva
-ce linie de tramvai din 1988 avea in dotare tramvaie motor cu pantograf rombic (simetric), care circulau in tandem?
-acele tramvaie de forma rotunjita cu pantograf rombic erau T4R sau un tip care semana cu ele? Precizez faptul ca, pe anumite tronsoane, vibrau foarte tare in timp ce pe altele... erau foarte silentioase, desi aveau ceva vechime.
4. Imi mai aduc aminte de un tramvai care
-avea aspect de EP
-era biarticulat, nu din doua vagoane ca EP-ul obisnuit
Ca sa fiu mai clar, arata ca si cum un EP s-ar fi hibridizat cu un V3A. Imi joaca feste memoria sau au existat asemenea tramvaie? Daca da, unde se garau caricaturile acelea?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 14:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
1689 wrote:
Am si eu o rugaminte: in site-ul postat de nokia, la un moment dat apar 2 poze din Piata Unirii:
ITB 830, Skoda 706RTO; P-ta Unirii
si cea dinainte:
ITB 2023, Ikarus 280; P-ta Unirii

Incerc sa reconstruiesc configuratia pietei - pre 1980.

Din ce tin minte, axa Bd Cantemir - Bd 1848 a ramas fundamental neschimbata. Asta era singura pe care circulau troleibuze, deci - teoretic - pozele respective nu pot fi facute decit in directia Budapesta, insa pe coltul in care se gaseste actualmente Sitraco Center era un bloc destul de inalt, demolat mult mai tirziu, dupa disparitia TV2E. IK4-le din fundal ar putea fi un 120.

In conditiile acestea, ce parte a Pietei Unirii apare in fotografii ? M-am gindit si la varianta coltul Splaiului - sensul venirii dinspre fosta Morga - dar pe acolo nu circulau troleibuze. Sau ma inseala memoria ?


Ambele poze sunt facute spre cheiul stang al Dambovitei, de unde veneau inclusiv troleibuze. Trecerea lor pe Cantemir ex Magistrala N-S s-a facut treptat. In 1973 (lista postata in Pagina 1 a topicului de fata), doar 82 si 87 veneau de pe Cantemir, restul (83, 94 si 95) de pe Splai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jun 2006 15:07 
Apropo de amintiri:
In zona Uzinei de Apa (?) de la Cotroceni mai a supravietuit pana astazi un stalp metalic bizar care ma intriga mereu ori de cate ori treceam pe langa el. Ieri am ajuns in zona (poze la 139) si i-am facut poze si stalpului in cauza. Eu il "suspectez" ca este o ultima ramasita de la prima linie de tramvai electric din Bucuresti, Obor - Cotroceni, fiind stalpul central al buclei de intoacere de acolo. Voi ce parere aveti?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1711 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group