TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 20:49

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: Wed 25 Jun 2014 09:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
demonseye, in topicul Amintiri... wrote:
Mentionez ca primele troleibuze din seria celor cu faruri ingropate si semnalizatoare spate dintr-o bucata aveau, atunci cand le-am vazut eu prima oara, modelul de vopsire precum troleibuzul de mai sus, dar cu o culoare gen mov-roz deschis.
Mai am o intrebare pentru demonseye, referitor la acest subiect, dupa ce am lamurit deja umele aspecte.
La Constanta, printre primele troleibuze sosite cu faruri de tip nou - nu stiu daca in 1962 sau in 1963 - au fost unele care pastrau inca vechea sechema de vopsire, adica registrul ferestrelor colorat in intregime si fara banda orizontala dedesubt, culoarea fiind in cazul lor un brun-roscat.
Ma interesa foarte mult daca si troleibuzele de culoare mov din Bucuresti (primele cu faruri de tip nou), au avut dispozitia vopselei pe stilul vechi, sau deja erau vopsite cu cele doua benzi clasice, cea de sub ferestre fiind pana la sfarsitul lui 1964 ceva mai groasa decat "standardul" anilor 1965-1968, respectiv ajungand pana la jumatatea inaltimii lampilor de semnalizare din fata.

Informatia m-ar ajuta sa ordonez anumite date. A existat si la Brasov cel putin un troleibuz mov, dar eu l-am prins probabil in varianta revopsita, dar totusi cu culoarea pastrata.
Imagine pentru troleibuzele din Constanta de care aminteam 'Republicii 1962 a': viewtopic.php?f=15&t=2173&start=150


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Jun 2014 15:30 
Offline

Joined: Sat 17 May 2014 07:02
Posts: 21
Trebuie sa recunosc ca amintirea acestor troleibuze este destul de stearsa dupa atatia ani, dar ele (care aveau numere undeva de la 4316 in sus, dar mai nu stiu pana unde si pe care le-am vazut in Pajura, unde mersesem intr-o vizita cu parintii, privindu-le cu nesat fiindca prin fata blocului meu din Dr. Taberei nu circulau decat cele de pe linia 84 de la depoul Vatra Luminoasa) cred ca erau ca acelea din fotografia 'Republicii 1962 a' din Constanta, doar cu culoarea mentionata. Imi cer scuze ca nu pot da detalii mai precise, este tot ce-mi amintesc.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Jun 2014 00:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
demonseye wrote:
Trebuie sa recunosc ca amintirea acestor troleibuze este destul de stearsa dupa atatia ani, dar ele (care aveau numere undeva de la 4316 in sus, dar mai nu stiu pana unde si pe care le-am vazut in Pajura, unde mersesem intr-o vizita cu parintii, privindu-le cu nesat fiindca prin fata blocului meu din Dr. Taberei nu circulau decat cele de pe linia 84 de la depoul Vatra Luminoasa) cred ca erau ca acelea din fotografia 'Republicii 1962 a' din Constanta, doar cu culoarea mentionata. Imi cer scuze ca nu pot da detalii mai precise, este tot ce-mi amintesc.
Multumesc mult; chiar si detalii mici pot fi de folos atunci cand reconstruiesti virtual, din putinele cioburi ramase, un vas spart candva demult, demult...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Jun 2014 08:44 
Offline

Joined: Sat 17 May 2014 07:02
Posts: 21
Trebuie sa recunosc ca am avut o mare pasiune, de copil, pentru troleibuzele TV2E (dar nu stiam eu ca le spune asa), mai ales pentru seria "cu cozoroc". Poate pentru ca erau singurele care circulau prin zona mea, dar si pentru ca, in ciuda RK-urilor si revopsirilor repetate (unele mai reusite, altele mai putin), pareau a avea, fiecare in parte, o personalitate proprie, care nu mi se parea deloc evidenta la cele cu faruri "ingropate". Copil fiind si avind mult timp la dispozitie sa urmaresc de pe balcon troleibuzele, ajunsesem sa stiu cum e vopsit fiecare, ce culoare au scaunele (pana cand au renuntat la cele capitonate), ce culoare are PAL-ul (sau ce material era) de pe pereti etc. Si faceam impreuna cu un prieten niste troleibuze ca in schitele d-lui Bucsan, adica in vedere laterala, pe care le vopseam frumos cu acuarela rosie (dungile laterale) si negru (rotile), dupa care le taiam pe contur si lasam o bucata de hirtie (un dreptunghi) mai mare intre roti, pe care il indoiam asa incat sa stea oarecum drepte (in picioare). Si ne jucam cu ele pe covor, stabilind trasee si linii. Regret ca n-am pastrat niciunul, ar fi fost chiar interesant. Amintiri din copilarie...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Jun 2014 06:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Piata Universitatii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Jun 2014 06:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Arcul de Triumf.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Jul 2014 10:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
La Universitate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Jul 2014 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Troleibuzul 82 la Arcul de Trumf, catre Baneasa. Cand a fost desfiintata ruta si de ce?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Jul 2014 17:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Troleibuzul 82 la Arcul de Trumf, catre Baneasa. Cand a fost desfiintata ruta si de ce?
In 1986, deodata cu tot axul nord-sud. Pentru ca Ceausescu avea spaima de vehicule care puteau ramane defecte in drum si eventualele ambuscade in care si-ar putea pierde viata. Dar exact de ce i-a fost frica nu a scapat.

Linia 81 a mai supravietuit cateva luni dupa desfiintarea axului nord-sud, apoi adio definitiv troleibuze pe la Arcul de Triumf.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Jul 2014 20:54 
Offline

Joined: Sat 17 May 2014 07:02
Posts: 21
Un lucru interesant cu troleibuzul de pe linia 82 care apare la Arcul de Triumf este acela ca, desi era dupa cel putin un RK sau o revopsire (care pe vremea aceea se faceau de o calitate excelenta), mai pastra inca decoratiunile barelor fata-spate si semnalizatoarele de sub faruri (care ulterior au disparut toate), chiar daca sigla TV deja lasase locul celor doua linii simplificate. Pacat ca nu reusesc sa deslusesc numarul (pare a fi ceva gen 4199 sau 4299, dar ma pot insela).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Jul 2014 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Hotel Intercontinental.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Aug 2014 16:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Ca urmare a unor intrebari din alte sectiuni ale forumului, postez o lista a troleibuzelor care au circulat in Bucuresti pana in 1979, desigur nu perfecta, redactata in urma discutiilor de pe forumuri si pe baza de alte documente scrise sau imagini.

1949

4001-4005
(5): MTB-82D/T.M.Z. (1949)

1953-1954

4006
(1): MTB-82D/T.M.Z.
4007-4008 (2): MTB-82D/23 August

1955

4009
(1): ITB T prototip 1955
4010-4020 (11): ZIS-154/ITB (diesel-electrice fabr. 1953, transf. in tb in 1955)

1956-1957

4021-4080
(60): Renault/ITB T-12 modele 1956 si 1957

1958

in probe fara numar:
TV 2-E prototip 1958 (foarte posibil sa fie cel ramas in expozitia de protocol a Uzinei TV)

1959

4081-4110
(30): TV 2-E/m1959 seria zero, 4 ferestre zenitale (1959 trim. I)

1960

4111-4120
(10?): TV 2-E/m1960, fara caseta linie, 5 ferestre zenitale
4121-4125 (5?): TV 2-E/m1960, fara caseta linie, 6 ferestre zenitale
4126-4158 (33?): TV 2-E/m1960, fara caseta linie, 5 ferestre zenitale
4159-4208 (50?): TV 2-E/m1960, cu caseta de linie trapezoidala, sigla inca circulara, lampi spate independente
4209 (1): TV 2-E/m1960 unicat pt. expozitie, albastru, cu suport pt. tabla de linie pe bot si geamuri inferioare la usi (fabricat 1962 conform Bucsan; poate unicatul inlocuieste in 1962 un troleibuz mai vechi din 1960?)

1961

4210-4259
(50): TV 2-E/m1960, sigla triunghiulara, lampa spate combinata, semnalizatoare si pozitii fata ovale mari

1962

4260-4291
(31): TV 2-E/m1960, din trim. II cu parbriz din foi curbate

1963

4292-4305
(14): TV 2-E/m1960 (verzi?)
4306 (1): TV 2-E/m1960 unicat pt. expozitie, rosu, cu sigla triunghiulara medie si geamuri inferioare la usi
4307-4315 (9): TV 2-E/m1960
4316-4334 (19): TV 2-E/m1960, cu faruri ingropate combinate cu lampi pozitie, primele fiind roz

1964

4335-4385
(51): TV 2-E/m1960, primele troleibuze in schema cu doua dungi ("ITB clasica"), cea de sus fiind inca relativ groasa

1965

4386-4450
(65): TV 2-E/m1960, cu doua dungi, cea de sus mai subtire
4451 (1): TV 2-E unicat, albastru, caroserie modernizata (posibil prototip TV 21?)
4452-4457 (6): TV 2-E/m1960
5001 (-2+1): TV 2-E/ITB TA prototip, realizat din 2 troleibuze vechi retrase

1966

4458-4527
(70): TV 2-E/m1960
xxxx..., 4312/II, 4314/II, 4315/II (-40+20): TV 2/ITB TA serie mica, realizate din cate 2 troleibuze vechi retrase
in probe fara numar: TV 21-E prototip 1966/1, verde, doua usi cu ferestre inferioare, caseta laterala linie
in probe fara numar: TV 21-E prototip 1966/2, rosu, trei usi cu ferestre inferioare

1967

4528-4572
(45): TV 2-E/m1960

1968

4573-4581
(9): TV 2-E/m1960
in probe fara numar: prototip TV 20-E, dungi late visinii (nu se stie cand a circulat si nici unde a ajuns)

1969

in probe fara numar:
TV 21-EA prototip 1, rosu, trei usi
in probe fara numar: TV 21-EA prototip 2, rosu, patru usi

1971

4582-4592
(11): TV 20-E

1972

4593-4597
(5): TV 20-E

1973

4598-4657
(60): TV 20-E

1974

4658-4757
(100): TV 20-E
in probe fara numar: DAC-Romania 112-E prototip, cu caseta laterala linie, faruri dreptunghiulare si tragatoare (a ajuns la Constanta, avand initial nr. 324, apoi 349 si, in fine, 380)

1975

4758-4768
(11): TV 20-E
5001-5036 (36): DAC-Romania 112-E, seria zero, cu faruri dreptunghiulare si tragatoare
in probe fara numar: DAC 109-E prototip (posibil a ajuns modificat pe 600 V la Timisoara?)

1976

5037-5117
(81): DAC-Romania 112-E, faruri rotunde, fara tragatoare

1977

5118-5167
(50): DAC-Romania 112-E

1978

5168-5247
(80): DAC-Romania 112-E

1979

5248-5320
(73): DAC-Romania 112-E


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Aug 2014 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
TV 2/ITB TA serie mica, realizate din cate 2 troleibuze vechi retrase


Cu ce denumire au fost omologate aceste vehicule? Chiar dacă acestea sunt "confecţie URAC", teoretic, ar fi trebuit să aibă un nume. Să fie chiar TV 2 / ITB TA?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Aug 2014 21:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Quote:
TV 2/ITB TA serie mica, realizate din cate 2 troleibuze vechi retrase


Cu ce denumire au fost omologate aceste vehicule? Chiar dacă acestea sunt "confecţie URAC", teoretic, ar fi trebuit să aibă un nume. Să fie chiar TV 2 / ITB TA?
Probabil nu a fost reomologat si s-a numit tot TV 2-E, considerandu-se ca fiind doar "cu modificari experimentale". La acea vreme nu cred ca era atat de severa legislatia privind modificarile la vehicule, mai ales la unele ce nu erau inmatriculate (troleibuze si tramvaie), circuland pe baza de "dovada".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Aug 2014 08:36 
Offline

Joined: Sat 17 May 2014 07:02
Posts: 21
As vrea sa-l felicit pe Brassovia pentru efortul considerabil facut pentru a redacta cat mai corect cu putinta aceasta lista a vechilor troleibuze, avand in vedere cata vreme a trecut de atunci si mai ales ca surse sunt foarte putine. In ce ma priveste, ca nostalgic al acelor masinarii poate urate si relativ rudimentare dupa standardele de astazi, apreciez mult o munca ce numai usoara nu cred ca a fost.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Aug 2014 13:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
demonseye wrote:
As vrea sa-l felicit pe Brassovia pentru efortul considerabil facut pentru a redacta cat mai corect cu putinta aceasta lista a vechilor troleibuze, avand in vedere cata vreme a trecut de atunci si mai ales ca surse sunt foarte putine. In ce ma priveste, ca nostalgic al acelor masinarii poate urate si relativ rudimentare dupa standardele de astazi, apreciez mult o munca ce numai usoara nu cred ca a fost.
Multumesc, dar nu am facut decat sa pun la un loc munca altor pasionati, sa o completez cu mici contributii si sa fac corecturi pe alocuri. E departe de ceea ce mi-as fi dorit, dar din pacate se pare ca in Romania doar la Timisoara au existat persoane care au consemnat la momentul potrivit istoria veche, mai inainte de a dispare masiv documentele in anii 80 si 90. Plecasem de la ideea de a reconstitui cu aceasta ocazie si intreaga productie de troleibuze a Uzinelor TV, dar inca lipsesc datele absolut necesare din Cluj si partial din Constanta (livrarea vehiculelor pe ani si pe submodele).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Aug 2014 17:16 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Sunt de acord cu demonseye in ceea ce priveste efortul facut de Brassovia, nu numai acum, ci in majoritatea mesajelor.
Referitor la 5320 Dac-Romania 112-E, nu l-am vazut niciodata.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Aug 2014 20:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia, at AMINTIRI wrote:
Un detaliu cu troleibuzul unicat din imaginea anterioara, dar din pacate tot nu se vede numarul de parc. Daca voi dispune (candva) de o scanare mai buna, o voi posta.
Norocul mi-a suras, ma tin acum de promisiune. Numarul acestuia a fost... 4451!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Aug 2014 00:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Batranele doamne, la apus.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 28 Aug 2014 16:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Petro Burgener wrote:
Este confirmarea la ceea ce am spus, 4451. Foarte buna aceasta scanare, chiar nu credeam ca ca se va vedea nr. de parc, inca odata felicitari si multumiri pentru Brassovia.
Placerea a fost de partea mea. O scanare la 9600 dpi direct dupa film trebuia sa fie ceva mai buna, dar am avut emotii, caci nu stii niciodata ce si cum a fotografiat omul.

Uitandu-ma insa mai bine la acest troleibuz "altcumva", nu pot sa nu constat asemanarea izbitoare cu prototipul de TV 21-U din 1964 (vezi atasamentul repostat, furnizat initial de dl. Bucsan), ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva nu a fost doar un unicat intamplator, ci posibil chiar primul prototip de TV 21-E, devansandu-le cu un an pe celelalte doua din 1966. Totusi, imaginea din atasament imi pare a fi o fotografie a unei machete realizata la scara, si nu a autobuzului real.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Aug 2014 22:33 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Da, foarte mare asemanarea dintre 4451 si acest autobuz TV-21U. De fapt deosebirea dintre troleibuzul 4451 si modelul TV2E apare doar la partea de deasupra parbrizului, in fata si deasupra lunetei, in spate. La TV2E este semirotunda, in timp ce la 4451 este cam ca la TV20E, cu colt. Caseta de afisaj al liniei era mai lunga, aproape identica cu cea de la Ikarus IK4. Era scris la mijlocul ei doar numarul liniei. Este aproape imposibil sa existe o poza din fata a acestui troleibuz. La fel si la interior, aceleasi deosebiri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Aug 2014 23:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Petro Burgener wrote:
Da, foarte mare asemanarea dintre 4451 si acest autobuz TV-21U. De fapt deosebirea dintre troleibuzul 4451 si modelul TV2E apare doar la partea de deasupra parbrizului, in fata si deasupra lunetei, in spate. La TV2E este semirotunda, in timp ce la 4451 este cam ca la TV20E, cu colt. Caseta de afisaj al liniei era mai lunga, aproape identica cu cea de la Ikarus IK4. Era scris la mijlocul ei doar numarul liniei. Este aproape imposibil sa existe o poza din fata a acestui troleibuz. La fel si la interior, aceleasi deosebiri.
Repostez imaginea de ansamblu. Sigur ca unghiul fotografierii nu a fost favorabil observarii tuturor detaliilor importante, dar e mai mult decat nimic. In rest, ramanem cu amintirile personale.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 31 Aug 2014 21:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
1960
4111-4120: TV 2-E/m1960, fara caseta linie, 5 ferestre zenitale
4121-4125: TV 2-E/m1960, fara caseta linie, 6 ferestre zenitale
...
Si iata-l pe 4123 circuland la inceputul lunii februarie 1969, dupa ce trecuse prin doua reparatii capitale. A primit probabil la prima RK cucuveaua "made in ITB" (initial nu avea decat acel cadru de care se fixa placa din stiplex), i-a disparut in negura timpului emblema TV, schema de vopsire nu mai era cea originala, dar inca prezenta cele 6 ferestre zenitale caracteristice, precum si farurile de tip vechi, cu cozoroc. O marturie ce ilustreaza o serie extrem de restransa, care s-a livrat probabil doar in Bucuresti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 27 Sep 2014 10:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Silviu wrote:
La Universitate, 4 "rosioare".


Aici doar doua, cu scheme de vopsire diferite.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Oct 2014 07:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
1969 - În centrul Bucureştiului încep să prindă contur Teatrul Naţional şi Hotelul Intercontinental.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 10 Nov 2014 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Hotel Intercontinental.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Dec 2014 18:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Bd. Nicolae Balcescu, 1967 (FB Caleidoscop)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Dec 2014 21:54 
Offline

Joined: Sat 17 May 2014 07:02
Posts: 21
rosetti61 wrote:
Bd. Nicolae Balcescu, 1967 (FB Caleidoscop)

Un exemplu de troleibuz vopsit destul de neingrijit, probabil la prima vopsire, cu rosu peste ornamentele argintii de pe barele de protectie. Din fericire, in majoritatea timpului, calitatea revopsirilor sau a RK-urilor era una buna, uneori excelenta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Dec 2014 22:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
După modul în care e îndreptată tabla cu ciocanul, e posibil să fi lovit ceva şi după ,,reparaţie" să fi vopsit tot botul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Dec 2014 12:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Piața Nicolae Bălcescu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group