Da, am gasit link-ul:
http://www.domnuleprimar.ro/6766-Fanii- ... ---25.html
Iata si interventiile de acolo:
Postata de: Anton P.
La data: 04 Iunie 2006
Tip: Reclamatie
Cod: 6766
Fanii mijloacelor de transport in comun
Domnule primar vom mai vedea cat de curand troleibuze circuland prin orasul nostru? E pacat pentru ca deja au fost investiti niste bani pentru asta iar un oras ca Bacaul merita macar troleibuze sa aiba (macar niste MAZ 103T). Sunt si mai ecologice si ar contribui un pic la scaderea poluarii avand in vedere ca nu stam deloc bine la capitolul spatiu verde.
E destul de rusinos ca un oras de rangul 1 sa nu dispuna de transport electric (singurul de altfel), in conditiile in care alte orase mult mai mici au troleibuze (Satu Mare, Medias, Vaslui, Suceava, Piatra Neam, Targu jiu, etc) sau chiar tramvaie (Botosani , Resita, Arad - cu cea mai extinsa retea de tramvai dupa Bucuresti) ca sa nu mai zic de de orasele mari unde nici nu se mai pune problema.
Putem pastra speranta ca vom merge intr-o zi cat mai apropiata cu troleibuzul si de ce nu, mai tarziu poate, si cu tramvaiul (in 1989 se planifica introducerea unei linii de tramvai pe traseul 14)?
In alte orase incep sa dispara dar e pacat si cred ca din cauza managementului prost si al conditiilor precare in care au ajuns din nepasare aceste mijloace de transport in comun).
Va invit totodata pe portalul fanilor mijloacelor de transport in comun
www.transira.ro si pe forumul acesyui portal.
Cred ca in cazul lipsei fondurilor se poate face un proiect de finantare cu fonduri structurale sau se poate realiza un parteneriat public-privat cu operatorul de transport public local pentru a reincepe aceasta investitie.
O zi buna si va urez dumneavoastra si tutror bacauanilor un oras cat ai frumos si mai prosper
Anton Patrol
Raspunsul primarului
06 Iunie 2006
Stimate Domnule,
Referitor la sesizarea dumneavoastră vă pot comunica următoarele:
Investiţia amintită de dumneavoastră a fost demarată dar sistată de administraţia Sechelariu, din motive pe care personal nu le cunosc.
Vom relua demersurile si vom studia posibilitatea de a introduce pe viitor acest tip de transport intr-adevar nepoluant, căutand surse de finanţare pentru o potenţială investiţie.
Vă mulţumesc pentru intervenţie şi vă aştept şi cu altă ocazie!
Al dumneavoastră,
Romeo Stavarache
Comentarii facute la aceasta sesizare
06 Iunie 2006, T. L.
Transportul electric nu va face decat sa mute o parte(!) din poluarea de pe sosea la cea mai apropiata termocentrala, adaugand insa urmatoarele: - in cazul tramvaiului 1. o noua sursa de poluare, zgomotul peste masura - fara posibilitate de control 2. uzura accelerata a cladirilor invecinate traseelor datorita vibratiilor - fara posibilitate de control 3. electroeroziune incontrolabila a constructiilor metalice subterane datorata curentilor de intoarcere vagabonzi - fara posibilitate de control si previziune 4. liniile si statiile de tramvai vor face traficul auto si mai lent si mai dificil - absolut cert 5. intretinerea si reconditionarea carosabilului va deveni ori mai dificila si mai scumpa, ori calitatea cailor de rulare va deveni mult inferioara celei prezente - absolut cert 6. cheltuieli publice serioase pentru constructia cailor de rulare, statiilor de transformare si retelei electrice. - in cazul troleibuzului, este mai bine. Nu-i putem reprosa decat blocajele de trafic la periodicele probleme ale patinelor colectoare pe fire si cheltuielile mult reduse de infiintare a unei linii (fata de tramvai) Poluare generata de sistemul actual de transport public nu reprezinta decat maxim 5% (cu ingaduinta) din poluarea generata de traficul total. Prezumtiva reducere de 3-4% a noxelor actuale, nu justifica nici cheltuielile suplimentare nici problemele majore de trafic generate. Transportul electric era o buna optiune atunci cand o parte insemnata a traficului citadin era constituit de transportul public si cel mai nepoluant motor era cel care facea doar fum alb. Pe scurt, transportul electric cu sursa de energie centralizata nu mai este de actualitate, mai ales ca in urmatorii 20 de ani se vor impune motoarele cu biodiesel, hibride si cu celula de hidrogen.
Nota mea: raspunsul primarului a fost unul de bun-simt. Acum trebuie sa discutam cu dumnealui, ce studii tehnice si de trafic are la dispozitie, daca exista dorinta de materializare a acelor proiecte.
Nici raspunsul lui T.L. nu este deplasat, situatia pt. Bacau se potriveste cu cea descrisa de d-sa, poluarea cu termocentrala (de ce nu hidrocentrala) ramine de aprofundat, tunelele de poluare create in aglomeratiile urbane devin dusmanii nostri crunti, biodieselul va fi o alternativa.
Pila electrica ce foloseste hidrogenul mi se pare departe de noi, daca or sa fie puse in practica astfel de sisteme de propulsie, or sa fie greu accesibile (raport pret /beneficiu). Jules Verne a descris inca din anul 1874 principiul ce trebuie aplicat pt. ca aceste celule sa puna motoare in miscare. Userul "TsE" sint convins ca ne poate oferii detalii suplimentare.
Pe scurt:
Hidrogenul (la anod) si oxigenul din aer (20% procente volumetrice) -la catod, se combina chimic in prezenta unui catalizator (accelereaza reactia), formind vaporii de apa. Deci tot la abur ajungem.