Se fac pasii majori strict necesari in sensul "modernizarii si reformarii" (si a) muncipiului Piatra Neamt pe directia tiganizarii transportului public, pentru inceput o crestere a numarului de dube... la inceput mai mica, de test, sa vedem daca se prind "pungasii" de ne-au votat... adica aia care voteaza pe unul sau altul functie de pungile primite...
Si cand te gandesti cate mai sunt de facut pana sa ajunga din urma orase (pseudo-) civilizate precum Constanta, Brasov ...

dar e timp, cetatenii sunt suficient de prosti incat sa nu realizeze ce li se intampla pana nu li se intampla...
Acum ar trebui sa se implice O.N.G.-ul prin petitii/contestatii adresate Consiliului Local, prin proteste in presa, menite sa popularizeze faptul ca nu frecventa mijloacelor de transport este esentiala, asa cum abil insinueaza cei interesati de proliferarea dubelor, ci AFISAREA si RESPECTAREA ORARELOR si PROMOVAREA si PROTEJAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT ECOLOGICE, adica troleibuzele.
Trebuie ca traseele de troleibuz sa ramana DOAR de troleibuz, iar ORARELE sa fie AFISATE si RESPECTATE, astfel incat calatorii sa le cunoasca, sa si le noteze si sa vina in statii la timpul cuvenit.
Dubele, daca tot le vor, sa fie pe trasee SECUNDARE, total distincte de cele de troleibuz!
Solutia nu e indesirea dubelor, ci:
- adaptarea orarelor troleibuzelor la nevoile cetatenilor; asta e perversiunea celor care au facut "studiul", trebuiau intrebati la ce ore vor sa aiba mijloace de transport!;
- adaptarea capacitatii de transport la nevoile reale, daca e cazul chiar si prin circulatia in tandem a troleibuzelor (in lipsa articulatelor!), sau chiar prin introducerea (doar) ca ramforsari a autobuzelor, DUPA activarea si utilizarea intregului parc de troleibuze.
- afisarea orarelor si respectarea lor, atragerea calatorilor prin abonamente cu pret mic pentru a atrage si fideliza calatorii, e important sa vada ca "ies mai ieftin" decat la dube.
Pe de alta parte, trebuie insistat pe faptul ca se incalca Legea 448/2006, e important sa li se arate ca la orice "licitatie" noua de trasee trebuie sa respecte art. 64 din L448/2006, in caz contrar putandu-se incadra lejer la abuz in serviciu in dauna intereseului public...
Daca nimeni nu protesteaza, sunt convins ca vom plange, cat de curand, si dupa troleibuzele din Piatra Neamt ...
