Fetestiul dispune si el de cateva autobuze, unele dintre ele preluate din parcul mai vechi din Slobozia. Ultima oara cand am fost in Fetesti, din ce-mi aduc aminte, existau niste autobuze belgiene, care au circulat mai intai prin Slobozia, care in ciuda vechimii, o spun cu tristete, se comportau mai bine decat DAC-urile noastre...
Tot in Fetesti am vazut singura data in viata mea (pana acum) un autobuz articulat, care avea tuburi de gaz metan atat pe autobuzul propriu-zis (trailer sau tractor sau cum ii zice partii din fata, pana la burduf), cat si pe remorca, intre tuburile de pe autobuz si cele de pe remorca fiind niste racorduri flexibile. De cate ori ajungeam in Fetesti ma zgaiam la "minunea" asta, findca in Slobozia autobuzele articulate aveau tuburi doar pe autobuzul propriu-zis.
Doamne cat iubeam acele autobuze... jucariile mele favorite erau autobuzele acelea DAC, de 21 de lei, care se gaseau pe vremea lui Ceausescu... cat o mai stresam pe mama, ii ceream sa-mi cumpere numai d-alea... si doamne cate zile m-am framantat atunci, cu inca un prieten, cum sa facem un autobuz articulat... cred ca dupa cateva luni ne-a venit ideea de principiu, dar ne lipseau "uneltele", bomfaier si adezivi... Ma mandresc cu faptul ca in 1986/1987 am realizat primul meu autobuz articulat... Mai apoi i-am pus tuburi de gaz metan, confectionate din tuburi d-alea de se baga instalatiile electrice prin apartamente... am cumparat autocolante si am scris pe ele textele de pe tuburile autobuzelor reale...
In prezent mai am 2 autobuze articulate si 3 autobuze scurte, unul normal, in 3 usi, unul modificat, ramas in doar 2 usi, fata si mijloc, si unul folosit ca depanare, terminat rau, pe care abia mai stau "tablele", peretii de plastic.
Duminica, 28.03.2005, cand ma intorceam de la Constanta, in gara Fetesti am vazut ca sunt (inca) in circulatie autobuze DAC, sper sa ajung pe acolo inainte sa dispara... si sper sa dau si de autobuzele alea "belgiene" care au circulat initial in Slobozia...
|