Mi s-a publicat si ce-a de-a treia petitie.
"Domnule Primar
Urmare unui raspuns anterior al dumneavoastra, tin sa pun la punct anumite aspecte din raspunsul dumneavoastra.
Sa comentam:
Ma intrebati: 'de unde stiti atatea amanunte despre TRANSLOC si depre tipul/marca autobuzelor'
Are importanta pentru dumneavoastra de unde stiu eu detaliile? Cred ca ar trebui sa va intereseze mai putin sursa informatiilor, ar trebui sa va preocupe mai mult veridicitatea lor!
Va pot spune insa, pentru linistea dumneavoastra, ca sunt absolvent al Facultatii de Transporturi si ca inca de mic am fost fascinat de mijloacele de transport in comun. Cum am locuit in Slobozia intre 1986 si 1995, iar din 1995 si pana in prezent vin destul de des in municipiu, am urmarit cu interes evolutia - mai bine spus involutia - transportului public din Slobozia.
'depre tipul/marca autobuzelor care au fost achizitionate la 'mana a doua' gata uzate?'
Ca sa nu mai imi raspundeti fara sa va documentati, va rog sa-mi precizati in ce an au fost aduse autobuzele Rocar 112UDM cu numerele de inmatriculare IL-01-BPZ, IL-01-BRA, IL-01-NFD, IL-01-RGN, 3 dintre autobuze le vedeti in pozele de mai jos, asa cum se prezentau in anul 2005, pe cand zaceau in curtea fostului I.J.T.L., in timp ce calatorii erau sfidati si batjocoriti, fiind siliti sa foloseasca pentru transport acele microbuze/maxi-taxi, care, dupa ce ca sunt cum sunt, avand putine locuri, avand doar o usa de acces, avand un culoar stramt, mai luau si calatori fara numar in picioare!
Erau sau nu noi acele autobuze?
Ce s-a intamplat cu ele, unde sunt acum?
Dar lotul 31-IL-282 - 31-IL-285?
Poate daca ati mai face si verificari neanuntate pe trasee ati mai vedea si situatiile cu care se confrunta calatorii zi de zi in acele maxi-taxi-uri, la orele de varf si la sosirea trenurilor in gara!
'Mai trebuie sa stiti ca AMONIL isi transporta singuri muncitorii. Asa face 'omul gospodar' isi rezolva singur problemele cu care se confrunta. Credeti ca are obigatii comunitatea locala sa asigure transportul muncitorilor la lucru unei firme private?"
Pai daca 'omul gospodar isi rezolva singur problemele', dumneavoastra de ce nu ati rezolvat problema transportului public, predand-o pe mana unor firme private? Oare nu sunteti gospodar? Sau judecati cu 2 masuri?
Ideea transportarii angajatilor de la Combinat o vedeam ca o solutie de a asigura calatori, pentru ca v-ati plans ca operatorii privati v-au cerut sa le asigurati calatori, desi mi se pare suspect, adica firmele private va pun conditii?!? Cam ciudat, nu credeti? Dumneavoastra ar trebui sa aveti painea si cutitul, puteti impune conditiile dorite in Caietele de Sarcini. Dar Transloc a fost lasata sa moara, in timp ce privatii aia fac un transport primitiv. Ce parere aveti de asta?
Transportul public este subventionat in majoritatea localitatilor, si din Romania si din Europa, si se face cu autovehicule special destionate acestui scop, autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou!
Chestia cu nerentabilitatea e adevarata, dar mie mi se pare ca aici o folositi doar ca scuza...
Cum rezolvati cerinta de a asigura mijloace de transport cu acces pentru persoanele cu handicap? Va inchipuiti ca vreo persoana imobilizata in scaun cu rotile se poate strecura prin usa minusula a acestor maxi-taxi?!?
Eu nu am cunostinta sa mai fie in Romania vreun municipiu resedinta de judet in care transportul public sa se faca exclusiv cu maxi-taxi! E rusinos! In majoritatea oraselor sunt fie numai autobuze, troleibuze si/sau tramvaiee, fie sunt si maxi-taxi, dar si autobuze pentru transport civilizat!
Legea 92/2007 permite autoritatilor locale sa-si creeze propriile societati de transport, daca nu au avut viziunea de a le mentine pe cele deja existente.
Se pot cumpara autobuze in leasing sau, mai simplu, se pot aduce autobuze second-hand, cunosc unele detalii de la o achizitie recenta, unde s-au cumparat autobuze s.h. din Spania la pretul de 1.500-2.000 EUR/buc., transportul mai costand aproximativ 3.000 EUR/buc, deci un total de aprox. 5.000 EUR. Si sunt autobuze in stare buna, cu care se poate face transport civilizat, nu chinul actual din maxi-taxi-uri! Sa nu-mi spuneti ca la pretentiile si capacitatea financiara si economica a Sloboziei nu doriti astfel de autobuze s.h., asta in conditiile in care astfel de autobuze au fost aduse si functioneaza cu succes la Iasi, Cluj, Barlad, Drobeta Turnu-Severin, Calarasi, Fetesti etc.
E problema doar de vointa si de 'gospodar', din pacate... Si de cineva care sa-si dea interesul...
'Credeti ca pe strazile supra-aglomerate cu autoturisme pe care le-ati indicat ar putea circula autobuze?'
Poate n-ati inteles: eu cer autobuze pe fostele trasee 1.Slobozia Noua, 2.Amara Bai si 3. Combinat, acest 3 putand sa circule pana la Combinat doar la orele schimburilor, in rest limitandu-se la Hotelul Paradis.
Pe acele strazi laterale solicit sa infiintati trasee noi, care sa fie operate cu actualele maxi-taxi. Poate veti fi de acord ca acele maxi-taxi se descurca mai usor pe acele stradute, fiind si potrivite prin prisma capacitatii pentru un traseu secundar!
Si ca sa continuam, a cui e vina ca acele stradute sunt supra aglomerate cu autoturisme?!? Un 'bun gospodar' ar fi rezolvat in vreun fel problema, si eu va propun doar cateva solutii: - colaborare cu Politia pentru sanctionarea si disciplinarea soferilor care-si lasa masinile pe unde apuca; - o masina de ridicat autoturisme ar fi o solutie din care sa mai scoateti si bani, in afara de disciplinarea soferilor; - amenajarea de parcari prin parteneriate public/privat; - crearea de sensuri unice pe anumite strazi, astfel incat o banda sa poata fi amenajata oficial ca parcare cu plata s.a.m.d.
'Pe viitor, in corespondenta pe care o veti purta despre transportul in comun de calatori, va recomand sa fiti mai realist.'
Consider ca sunt foarte realist, de acea va rog si eu pe dumneavoastra sa va interesati cam care e situatia transportului public in restul municipiilor resedinta de judet, daca mai e pe undeva situatia de la Slobozia, eu nu stiu o alta capitala de judet acaparata total de sistemul maxi-taxi, astfel incat calatorii sa nu aiba alta alternativa decat calatoria in conditii improprii si la preturi suspect de mari comparativ cu conditiile oferite si lungimea traseelor! Dar asa se intampla unde se permite monopolul firmelor private, unde exista si societati foste de stat, autoritatile locale pot crea concurenta si au parghii de reglare a preturilor..."
|