TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Wed 09 Oct 2024 22:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:05 
In Slobozia, in perioada anilor 1986-'90 existau mai multe linii de transport in comun deservite doar de autobuze.

Din ce-mi (mai) reamintesc, existau urmatoarele rute:

1 Slobozia Noua.
2 Amara Bai
2barat Amara Consiliu
3 Combinat
4 Lactate
7 I.T.A.
Mai existau unele rute dar nu-mi aduc aminte daca aveau si un numar:
Industria Locala
I.L.F.
S.M.A.
ULCOM
Autobuzele erau toate de tip DAC 112 sau 117, erau prevazute cu butelii de gaz metan pe plafon. Erau mereu probleme cu presiunea gazului si autobuzele abia se miscau. Erau si autobuze noi, loturi abia aduse dar si unele mai vechi de pe care curgea tabla.
Imediat dupa revolutie au aparut primele autobuze second-hand, vreo 4 autobuze belgiene, nu stiu ce marca, care m-au uimit la vremea respectiva prin faptul ca usile se inchideau perfect si aveau scaune cu burete si vinilin, aveau doar 2 usi, una din 2 bucati mai mici in fata si alta din 2 bucati cam de dimensiunile usilor de la DAC-urile noastre la mijloc.
Au venit si 2 Mercedes-uri articulate, foarte misto si astea, din nou uimitoare pentru mine, aveau doar 3 (!) usi din cate 2 bucati de dimensiunile alor noastre, dar dispuse asa: usa fata-2geamuri-usa-2 geamuri-burduf-1 geam-usa-3geamuri, lucru iarasi nemaivazut de mine pana atunci. Unul este inca activ.
Au sosit si niste Ikarus-uri, care mai sunt si acum in circulatie.
Au sosit si 4 DAC/ROCAR nearticulate, din care mai exista si in prezent cel putin 3.
Actualmente nu mai sunt active decat 2 linii asa-zise de transport in comun, deservite de maxi-taxi : Slobozia Noua (Pod) si Amara-Bai.
Tot dupa revolutie au fost eliminate tuburile de gaz de pe cabina, trecandu-se din nou pe motorina.
Imi mai aduc aminte ca inainte de revolutie, cand eram la generala, ne duceau la practica cu autobuzele de transport local!! In ce consta? Dupa ce isi faceau cursele pentru ducerea oamenilor la fabrici, veneau in fata scolii, se suiau elevii pana la refuz, dupa care mergeau bietele autobuze pe camp(!), pe drumuri de pamant, in conditiile in care erau supraincarcate... Doamne, ce le mai omorau...
Cele 6 (vazute de mine) autobuze care inca mai exista si sunt in stare de functionare; se pare ca sunt inchiriate pentru transportul muncitorilor de la Combinatul Chimic Slobozia (AMONIL).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:18 
Unul dintre autobuzele cele mai recente, adus de nou, este si acest IL 02 BPZ.


Attachments:
bpz.jpg
bpz.jpg [ 123.83 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:19 
Alt autobuze recent, adus de nou, este si acest IL 01 NFD.


Attachments:
nfd.jpg
nfd.jpg [ 130.09 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:20 
Tot de nou, a fost adus si acest IL 01 RGN.
De fapt in acel lot au fost aduse prin '90-'91, 4 astfel de autobuze, aici am postat deja poze cu 3 dintre ele, al patrulea cred ca era in traseu...


Attachments:
rgn.jpg
rgn.jpg [ 122.58 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:23 
Un Ikarus 280 in 4 usi, IL 01 HML


Attachments:
hml.jpg
hml.jpg [ 118.48 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:24 
Un Ikarus 280 cu 2 usi, IL 01 GPP.


Attachments:
gpp.jpg
gpp.jpg [ 134.2 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:27 
Un Mercedes articulat, cu 3 usi, care se comporta excelent, IL 02 BTH


Attachments:
bth.jpg
bth.jpg [ 85.53 KiB | Viewed 19618 times ]
Top
  
 
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:34 
Pentru inceput iata o statie model "vechi" de pe vremea cand transportul in comun era transport in comun si in Slobozia...
Statia se numeste "Bora", reprezinta numele unui cartier din Slobozia locuit in majoritate de rromi...


Attachments:
STATII-0001.jpg
STATII-0001.jpg [ 79.36 KiB | Viewed 14324 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2005 13:35 
Si o statie noua, folosita acum de maxi-taxi-uri, cu grafic de circulatie, mai mult ca sa dea bine...


Attachments:
PIC_0031.jpg
PIC_0031.jpg [ 36.15 KiB | Viewed 14320 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Apr 2006 16:12 
Iata si cateva bilete din Slobozia:


Attachments:
BILETE-0002.JPG
BILETE-0002.JPG [ 20.84 KiB | Viewed 33475 times ]
BILETE-0001.JPG
BILETE-0001.JPG [ 19.51 KiB | Viewed 33475 times ]
bilete-0003_439.jpg
bilete-0003_439.jpg [ 21.27 KiB | Viewed 33332 times ]
bilete-0004_129.jpg
bilete-0004_129.jpg [ 18.24 KiB | Viewed 33332 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
In anul 2001, prin HCL nr. 39 din 23.02.2001, ia nastere S.C. Transloc S.A., operator de transport urban cu autobuze de mare capacitate. In acceasi zi, HCL nr. 38 stabileste 4 trasee de maxi-taxi:

TRASEUL NR.1
Gara - Bdul Unirii - B-dul Cosminului - B-dul Matei Basarab - Soseaua Brailei - Slobozia Noua.
- Lungime traseu 2 x 8,40 = 16,80 km
- Numar minim necesar de autovehicule 7 (6 in trafic + 1 rezerva)
- Frecventa autovehiculelor in trafic 10 minute
- Viteza medie de deplasare 30 km/ora
- Program de transport 6,00 - 22,00

TRASEUL NR.2
Gara - str.Garii - B-dul Matei Basarab - DN21 - str.Gral Magheru (Bora) - Avicola
- Lungime traseu 2 x 6,40 = 12,80 km
- Numar minim necesar de autovehicule 6 (5 in trafic + 1 rezerva)
- Frecventa autovehiculelor in trafic 10 minute
- Viteza medie de deplasare 30 km/ora
- Program de transport 6,00 - 22,00

TRASEUL NR.3
Gara - Bdul Unirii - Str. Lacului - Spital - B-dul Chimiei - B-dul Cosminului - Str.Cuza Voda - Str.Coloanelor - Bdul Stefan cel Mare - Str.Viilor - Str.Independentei - Str.V.Alecsandri - Str.M.Eminescu - Bloc MB 20
- Lungime traseu 2 x 5,20 = 10,40 km
- Numar minim necesar de autovehicule 5 (4 in trafic + 1 rezerva)
- Frecventa autovehiculelor in trafic 10 minute
- Viteza medie de deplasare 30 km/ora
- Program de transport 6,00 - 22,00

TRASEUL NR.4
Piata Muntenia - Str.Lacului - Str.Nordului - Str.Viilor - Str.Independentei - Str.Ianache - Str.Mihai Eminescu - Bloc MB20
- Lungime traseu 2 x 4,30 = 8,60 km
- Numar minim necesar de autovehicule 5 (4 in trafic + 1 rezerva)
- Frecventa autovehiculelor in trafic 10 minute
- Viteza medie de deplasare 30 km/ora
- Program de transport 6,00 - 22,00


Attachments:
hcl38-39.zip [17.93 KiB]
Downloaded 939 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
Pe 20.12.2002, prin HLC 169/2002 se aproba efectuarea unei licitatii pentru concesionarea transportului urban, fiind precizate 2 trasee:
Traseul I - Piata Garii - Slobozia Noua, cu o lungime de 7,800 km
Traseul II - Piata Garii - Platforma industriala SC AMONIL S.A., cu o lungime de 7,900 km
Deasemenea, se vor concesiona 6 autobuze, dispeceratul din str. Garii si autobaza din str. Amara.

In data de 22.04.2003, prin contractul de concesiune nr. 12253/109/22.04.2003, transportul urban revine firmei S.C. Transport Privat S.R.L..


Attachments:
Slobozia-HCL169din2002.zip [2 KiB]
Downloaded 756 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
O hotarare din 2004 da dreptul operatorului de transport sa creasca numarul de dube la 11... probabil inceputul sfarsitului.


Attachments:
Slobozia-HCL065din2004.zip [1.56 KiB]
Downloaded 792 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
Prin HCL 151/2005, se infiinteaza traseul 3, pe ruta Piata Garii ; B-dul Unirii ; B-dul Cosminului ; B-dul Matei Basarab ; Sos. Calarasi ; Cartier Bora.


Attachments:
Slobozia-HCL151din2005.zip [2.27 KiB]
Downloaded 646 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
Conform HCL. 210/2006, anexa 2, operatorul de transport avea in dotare 11 dube si 5 autobuze. In aceeasi hotarare, dar in anexa 1 este prezentat ,,Regulamentul de transport", ce prevede, la Cap. IV, art. 32, alin a), existenta a 3 trasee de transport urban:
-traseul 1: P-ta Garii, B-dul Unirii, B-dul Cosminului, B-dul Matei Basarab, Sos, Brailei-Cartier Slobozia Noua;
-traseul 2: P-ta Garii, B-dul Unirii, B-dul Cosminului, B-dul Matei Basarab, Soseaua Calarasi, S.C. Amonil S.A.;
-traseul 3: P-ta Garii, B-dul Cosminului, B-dul Matei Basarab, Soseaua Calarasi, Cartier Bora.


Attachments:
Slobozia-HCL210din2006-anexa2.pdf [23.19 KiB]
Downloaded 460 times
Slobozia-HCL210din2006anexa1.zip [15.55 KiB]
Downloaded 684 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
La data de 28.06.2006, Consiliul Local aproba ,,scoaterea din obiectul concesiunii" a unor active... este vorba despre autobaza si despre niste vehicule, insa anexa respectiva lipseste de pe site-ul primariei, www.sloboziail.ro :(

O zi mai tarziu, HCL 108/2006 stabileste ,,scoaterea din obiectul concesiunii" a autobuzului Mercedes O319 IL 02 BTH (ce il puteti vedea cateva posturi mai sus), el urmand a fi valorificat (probabil la fier vechi).


Attachments:
Slobozia-HCL108din2006.zip [1.86 KiB]
Downloaded 673 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008 04:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
In fine, la 31.05.2007, prin HCL 89/2007 se desfiinteaza traseul 2.


Attachments:
Slobozia-HCL089din2007.zip [1.96 KiB]
Downloaded 734 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 14:09 
Petitia mea a fost depusa pe 16.10.2008, iar raspunsul primarului a venit pe ... 26.01.2009!

Sa vedem textul petitiei mele:

"Transport in comun primitiv

Buna ziua

Cum ati reusit ca Slobozia - capitala de judet - sa aiba un transport in comun atat de primitiv, cu "maxi-taxi" in loc de autobuze?
Luati aminte ca Fetestiul si chiar Urziceni-ul au transport civilizat, cu autobuze urbane, de mare capacitate, in timp ce la Slobozia calatorim ca taranii, inghesuiti in aceste "carute"!
Cum s-a "reusit" falimentarea Transloc? Cum va explicati ca Transloc a fost falimentata, dar "maxi-taxi" prospera?
Legea 92/2007 prevede posibilitatea ca autoritatile locale sa-si infiinteze societatii proprii de transport, de ce nu o faceti? Aveti de gand sa ne mai siliti mult sa calatorim ca vitele, inghesuiti in maxi-taxi - in loc de autobuze - cu soferi care se fac ca uita sa dea bilete?

Mai mare rusinea cum a ajuns transportul local, cum era el pe vremea cand am locuit eu in Slobozia si in ce hal a ajuns prin "grija" autoritatilor! Puneti-va intrebari, de ce intr-o capitala de judet nu exista NICI UN AUTOBUZ? Stiti ca nu exista nici un vehicul cu podea coborata, apt pentru transportul persoanelor cu handicap, incalcandu-se reglemnetarile UE?

Cat aveti de gand sa mai fiti printre municipiile codase in privinta civilizatiei transportului in comun?

Catalin Ghita
"

Si iata si raspunsul domnului primar Gabi Ionascu:

"Raspunsul primarului
26 Ianuarie 2009

D-lui Catalin Ghita
Referitor la: Transport in comun primitiv

Iertati-mi intarzierea raspunsului, dar trebuie sa va comunic urmatoarele:

1. Transportul public de calatori este concesionat conform legii, iar operatorul este de tip privat ale carei activitati de gestiune trebuie sa fie in echilibru venituri = cheltuieli. Din acest motiv capacitaea de transport si dotarea este functie de nr. de calatori/transport, la fel pretul biletului functie de costul calatoriei cat si de alti parametri economici;
2. Economic este ca anumite servicii publice sa fie furnizate de operatori specializati astfel incat taxele si impozitele locale sa nu fie orientate spre acoperirea unor servicii care se adreseaza numai utiliztorilor exclusivi. Va aduc aici aminte de toate acuzele de subventionarea unor servicii nerentabile, clientelism si invarteli ale unor reprezentanti, etc;
3. Aveti posibilitatea sa reclamati imediat ca nu sunt conditii de calatorie, ca nu se dau bilete, astfel ca sa putem depista pe loc aceste nereguli si sa nu ascundeti sau sa tergiversati reclamarea;
4. Cine a falimentat, altii nu noi, noi a trebuit sa luam ,,mortul" si sa asiguram transportul public, e drept prin concesionare fiind ca suntem prea saraci sa platim si acest serviciu;
5. Firma care a concesionat serviciul, din toamna anului trecut a cumparat un autobuz conform, asa cum precizti si dvs, dar ni s-a cerut sprijinul sa asiguram capacitatea de transport. Cum am putea noi sa facem acest lucru?

Va multumesc pentru critici dar si pentru opinii.

Gabi Ionascu

Primarul Municipiului Slobozia
"

Asta-i culmea! Firma de transport cere autoritatilor locale sa asigure calatori!!! :lol: :lol: :lol:

Ce nasol se pune problema! In loc ca autoritatile sa ceara autobuze pentru ca pur si simplu astea sunt vehiculele concepute si destinate transportului public, ei se lamenteza ca operatorii le-au cerut sa asigure calatori!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 14:09 
Dupa acea prima petitie, i-am mai trimis unuia domnului primar de Slobozia:

http://www.domnuleprimar.ro/28841-Autob ... umesc.html

"Autobuze pentru confortul nostru

Buna ziua

Domnule primar, va multumesc pentru raspunsul anterior primit de la dumneavoastra.

Va solicit sa va implicati in aducerea transportului public local la conditiile minime de confort si siguranta.

Vehiculele special concepute si destinate pentru transportul public URBAN sunt autobuzele URBANE, nu aceste improvizatii de tranzitie numite maxi-taxi.

Ca atare, va rog sa impuneti dotarea operatorilor de transport cu autobuze sau macar midibuze de transport URBAN, precum cele din poze, cu minim 2 usi automate, spatioase, confortabile s.a.m.d.

Se pot achizitiona in leasing, se pot acorda scutiri de redeventa, de taxe si impozite, diverse alte facilitati menite sa faca atractiva investitia si pentru operatori. Deci nu dati direct bani, insa oferiti niste conditii favorabile investitiei.

Imi spuneti ca: ''Din acest motiv capacitaea de transport si dotarea este functie de nr. de calatori/transport, la fel pretul biletului functie de costul calatoriei cat si de alti parametri economici''

La orele de sosire a trenurilor microbuzele pleaca aglomerate din gara si se supraaglomereaza rau in traseu, deci capacitatea vehiculelor este inadaptata cererii;
Pretul este foarte mare raportat la lungimea traseelor, luati exemplu Buzaul sau Galati-ul, unde pe trasee de cateva ori mai lungi, cu autobuze noi si moderne, se plateste 1 Leu/calatorie, nu ca la Slobozia.

''Cine a falimentat, altii nu noi, noi a trebuit sa luam ,,mortul" si sa asiguram transportul public, e drept prin concesionare fiind ca suntem prea saraci sa platim si acest serviciu''

Nu e treaba mea sa stabilesc cine si cat se face vinovat de distrugerea transportului public local, insa bate la ochi felul in care autobuze relativ noi au fost lasate sa se degradeze in fostul garaj Transloc, in timp ce calatorii erau transportati inghesuiti.

Ce s-a intamplat cu autobuzele DAC/Rocar 112, DAC/Rocar 117, Ikarus 260, Ikarus 280, Van Hool, Mercedes articulat, care erau in curtea Transloc?
Trebuiau folosite macar la orele de varf!

Si cum va explicati faptul ca Fetesti-ul are transport civilizat, cu autobuze, iar Slobozia se face de ras cu acele dube/maxi-taxi incomode, fara podea coborata etc. Nu va ascund ca ori de cate ori ajung in Slobozia prefer sa traversez pe jos orasul decat sa ma urc in acele vehicule inghesuite si periculoase, aduceti-va aminte de celebrul accident de pe varianta...

''Firma care a concesionat serviciul, din toamna anului trecut a cumparat un autobuz conform, asa cum precizti si dvs, dar ni s-a cerut sprijinul sa asiguram capacitatea de transport. Cum am putea noi sa facem acest lucru?''

Se pune problema total gresit, nu este obligatia Primariei sa asigure calatori!
In schimb ii puteti sili sa se doteze cu autobuze daca vor sa-si adjudece traseele, eventual printr-un punctaj care sa fie decisiv la procedura de adjudecare.

Pe de alta parte, acum de ce nu mai sigurati transportul muncitorilor dela Combinat cu autobuzele fostului Transloc?

De ce nu le impuneti sa puna autobuze pe actualele trasee, trasee principale, urmand ca dubele/maxi-taxi sa fie introduase pe rute noi, trasee secundare, care actualmente nu sunt deservite de transport local.

Va propun sa faceti un traseu de la MB20 pe Mihai Eminescu - Scoala 1 - B-dul Stefan cel Mare - Coloanelor - Tribunal.
Un alt traeseu pe Mihai Basarab intre Gara si Central, de asemenea altul prin cartierul '500' catre Liceele de Chimie si Constructii, macar la orele de varf pentru transportul elevilor si cadrelor didactice la scoli si licee, sunt convins ca ar fi cerere si chiar abonati permanent.

Poate e nevoie sa creati o oferta pentru a genera si induce cererea, lumea se va obisnui cu transportul public.
"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 14:09 
Am primit un raspuns cam bascalios, motiv pentru care domnul primar va primi o a treia petitie, cu poze si date, ca sa nu-si mai permita sa deschida gura fara sa se documenteze macar.

Poate nu e clar pentru multi, eu sunt unul dintre cei care nu s-au dus la vot pentru un mic si-o bere, ca sa voteze unul sau alt partid, pentru ca apoi acesti guzgani politici sa-si deama mana peste tara, "in interesul poporului", afidandu-i chiar si pe cei care au votat din convingere unul sau alt partid!
Nu pun botul la orice gargara ieftina de politician!

Iata raspunsul domnului primar, urmand ca a textul celei de-a treia petitii sa-l public abia dupa aparitia pe site-ul http://www.domnuleprimar.ro

"Raspunsul primarului
10 Februarie 2009

Domnule Ghita Catalin,

Sper ca acesta este numele dvs, dar risc sa va aduc aminte ca am raspuns in mare parte si la intrebarile puse acum, dar intreb: de unde stiti atatea amanunte despre TRANSLOC si depre tipul/marca autobuzelor care au fost achizitionate la ,,mana a doua" gata uzate?

Mai trebuie sa stiti ca AMONIL isi transporta singuri muncitorii. Asa face ,,omul gospodar" isi rezolva singur problemele cu care se confrunta. Credeti ca are obigatii comunitatea locala sa asigure transportul muncitorilor la lucru unei firme private?

Asa s-a falimentat TRANSLOC-ul, impunand sarcini care nu erau rentabile si nu-si recuperau costurile. Credeti ca diferenta nerentabila ar fi trebuit sa o suporte bugetul public local din taxele si impozitele platite de noi toti?

Probabil sunteti sau ati fost conducator auto. Credeti ca pe strazile supra-aglomerate cu autoturisme pe care le-ati indicat ar putea circula autobuze?

Pe viitor, in corespondenta pe care o veti purta despre transportul in comun de calatori, va recomand sa fiti mai realist.

Va multumesc.

ing. Gabi Ionascu.
"

P.S. Si pe acest primar il chema "ing."...
Incepe sa-mi fie rusine ca am aceeasi meserie cu astfel de...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 14:10 
Mi s-a publicat si ce-a de-a treia petitie.

"Domnule Primar

Urmare unui raspuns anterior al dumneavoastra, tin sa pun la punct anumite aspecte din raspunsul dumneavoastra.

Sa comentam:

Ma intrebati: 'de unde stiti atatea amanunte despre TRANSLOC si depre tipul/marca autobuzelor'

Are importanta pentru dumneavoastra de unde stiu eu detaliile? Cred ca ar trebui sa va intereseze mai putin sursa informatiilor, ar trebui sa va preocupe mai mult veridicitatea lor!

Va pot spune insa, pentru linistea dumneavoastra, ca sunt absolvent al Facultatii de Transporturi si ca inca de mic am fost fascinat de mijloacele de transport in comun. Cum am locuit in Slobozia intre 1986 si 1995, iar din 1995 si pana in prezent vin destul de des in municipiu, am urmarit cu interes evolutia - mai bine spus involutia - transportului public din Slobozia.

'depre tipul/marca autobuzelor care au fost achizitionate la 'mana a doua' gata uzate?'

Ca sa nu mai imi raspundeti fara sa va documentati, va rog sa-mi precizati in ce an au fost aduse autobuzele Rocar 112UDM cu numerele de inmatriculare IL-01-BPZ, IL-01-BRA, IL-01-NFD, IL-01-RGN, 3 dintre autobuze le vedeti in pozele de mai jos, asa cum se prezentau in anul 2005, pe cand zaceau in curtea fostului I.J.T.L., in timp ce calatorii erau sfidati si batjocoriti, fiind siliti sa foloseasca pentru transport acele microbuze/maxi-taxi, care, dupa ce ca sunt cum sunt, avand putine locuri, avand doar o usa de acces, avand un culoar stramt, mai luau si calatori fara numar in picioare!

Erau sau nu noi acele autobuze?

Ce s-a intamplat cu ele, unde sunt acum?

Dar lotul 31-IL-282 - 31-IL-285?

Poate daca ati mai face si verificari neanuntate pe trasee ati mai vedea si situatiile cu care se confrunta calatorii zi de zi in acele maxi-taxi-uri, la orele de varf si la sosirea trenurilor in gara!

'Mai trebuie sa stiti ca AMONIL isi transporta singuri muncitorii. Asa face 'omul gospodar' isi rezolva singur problemele cu care se confrunta. Credeti ca are obigatii comunitatea locala sa asigure transportul muncitorilor la lucru unei firme private?"

Pai daca 'omul gospodar isi rezolva singur problemele', dumneavoastra de ce nu ati rezolvat problema transportului public, predand-o pe mana unor firme private? Oare nu sunteti gospodar? Sau judecati cu 2 masuri?

Ideea transportarii angajatilor de la Combinat o vedeam ca o solutie de a asigura calatori, pentru ca v-ati plans ca operatorii privati v-au cerut sa le asigurati calatori, desi mi se pare suspect, adica firmele private va pun conditii?!? Cam ciudat, nu credeti? Dumneavoastra ar trebui sa aveti painea si cutitul, puteti impune conditiile dorite in Caietele de Sarcini.
Dar Transloc a fost lasata sa moara, in timp ce privatii aia fac un transport primitiv. Ce parere aveti de asta?

Transportul public este subventionat in majoritatea localitatilor, si din Romania si din Europa, si se face cu autovehicule special destionate acestui scop, autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou!

Chestia cu nerentabilitatea e adevarata, dar mie mi se pare ca aici o folositi doar ca scuza...

Cum rezolvati cerinta de a asigura mijloace de transport cu acces pentru persoanele cu handicap? Va inchipuiti ca vreo persoana imobilizata in scaun cu rotile se poate strecura prin usa minusula a acestor maxi-taxi?!?

Eu nu am cunostinta sa mai fie in Romania vreun municipiu resedinta de judet in care transportul public sa se faca exclusiv cu maxi-taxi! E rusinos!
In majoritatea oraselor sunt fie numai autobuze, troleibuze si/sau tramvaiee, fie sunt si maxi-taxi, dar si autobuze pentru transport civilizat!

Legea 92/2007 permite autoritatilor locale sa-si creeze propriile societati de transport, daca nu au avut viziunea de a le mentine pe cele deja existente.

Se pot cumpara autobuze in leasing sau, mai simplu, se pot aduce autobuze second-hand, cunosc unele detalii de la o achizitie recenta, unde s-au cumparat autobuze s.h. din Spania la pretul de 1.500-2.000 EUR/buc., transportul mai costand aproximativ 3.000 EUR/buc, deci un total de aprox. 5.000 EUR.
Si sunt autobuze in stare buna, cu care se poate face transport civilizat, nu chinul actual din maxi-taxi-uri!
Sa nu-mi spuneti ca la pretentiile si capacitatea financiara si economica a Sloboziei nu doriti astfel de autobuze s.h., asta in conditiile in care astfel de autobuze au fost aduse si functioneaza cu succes la Iasi, Cluj, Barlad, Drobeta Turnu-Severin, Calarasi, Fetesti etc.

E problema doar de vointa si de 'gospodar', din pacate... Si de cineva care sa-si dea interesul...

'Credeti ca pe strazile supra-aglomerate cu autoturisme pe care le-ati indicat ar putea circula autobuze?'

Poate n-ati inteles: eu cer autobuze pe fostele trasee 1.Slobozia Noua, 2.Amara Bai si 3. Combinat, acest 3 putand sa circule pana la Combinat doar la orele schimburilor, in rest limitandu-se la Hotelul Paradis.

Pe acele strazi laterale solicit sa infiintati trasee noi, care sa fie operate cu actualele maxi-taxi. Poate veti fi de acord ca acele maxi-taxi se descurca mai usor pe acele stradute, fiind si potrivite prin prisma capacitatii pentru un traseu secundar!

Si ca sa continuam, a cui e vina ca acele stradute sunt supra aglomerate cu autoturisme?!? Un 'bun gospodar' ar fi rezolvat in vreun fel problema, si eu va propun doar cateva solutii:
- colaborare cu Politia pentru sanctionarea si disciplinarea soferilor care-si lasa masinile pe unde apuca;
- o masina de ridicat autoturisme ar fi o solutie din care sa mai scoateti si bani, in afara de disciplinarea soferilor;
- amenajarea de parcari prin parteneriate public/privat;
- crearea de sensuri unice pe anumite strazi, astfel incat o banda sa poata fi amenajata oficial ca parcare cu plata
s.a.m.d.

'Pe viitor, in corespondenta pe care o veti purta despre transportul in comun de calatori, va recomand sa fiti mai realist.'

Consider ca sunt foarte realist, de acea va rog si eu pe dumneavoastra sa va interesati cam care e situatia transportului public in restul municipiilor resedinta de judet, daca mai e pe undeva situatia de la Slobozia, eu nu stiu o alta capitala de judet acaparata total de sistemul maxi-taxi, astfel incat calatorii sa nu aiba alta alternativa decat calatoria in conditii improprii si la preturi suspect de mari comparativ cu conditiile oferite si lungimea traseelor!
Dar asa se intampla unde se permite monopolul firmelor private, unde exista si societati foste de stat, autoritatile locale pot crea concurenta si au parghii de reglare a preturilor...
"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 10:43 
Hal de raspuns de primar de Slobozia:

"Raspunsul primarului
11 Februarie 2009
Domnului care si-a declinat identitatea

De ce va ascundeti identitatea? Ce motive aveti? Vad ca stiti foarte multe. Eu nu stiu. Nu noi am gestionat dezastrul TRANSLOC. Nu noi am furat de acolo. Nu noi am cumparat second handuri care au ,,infulecat" bani pentru mentinerea in functiune. Cred ca stiti bine multe lucruri. Noi, Primaria Slobozia a trebuit sa lichidam jaful de acolo, sa platim ,,gaurile" pe care altii le-au provocat. Indiferent de parerea dvs de ,,gospodar" nu voi infiinta un serviciu pe care-l poate executa piata de unde sa se fure, ,,ca da, este al nostru, este public".
Imi pare rau, nu pot purta cu dvs. o astfel de corespondenta. Veniti la Primarie si puneti-va la punct si cu legea in transporturi ca s-a mai schimbat intre timp, poate va cunosc si eu si va pot lamuri colegii mei care au in sarcina de serviciu problema transportului. Aveti curaj sa va ,,aratati"?
Pana atunci imi permit sa nu va mai raspund pentru ca discutam de ,,jafuri si jefuiri" si nu-mi face placere.

ing. Gabi Ionascu
"

Asta da raspuns! De ce sa facem un serviciu de transport, ca se fura, "altii, nu noi" :lol: - ca sa-l citez pe domnul primar - nu-i mai bine sa nu mai fure altii, ci ...

Ei, aici ar trebui insistat, caci "chinezul" - doar il cheama ing., nu :lol: :lol: - refuza sa "coopereze" si sa ne spuna ce-a facut cu autobuzele despre care l-am intrebat...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 14:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3295
Catalin Ghita wrote:
refuza sa "coopereze" si sa ne spuna ce-a facut cu autobuzele despre care l-am intrebat...

Pai se cam intelege ca a platit "gauri" cu ele... Le cam place sa se dea la gaurile din Slobozia, vad. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56853
ing. Gabi Ionascu wrote:
Vad ca stiti foarte multe. Eu nu stiu.


Evident ca dl. primar ing. nu raspunde celor semnalate, el fiind interesat doar de identitatea lui Catalin. Daca stii, poti deveni periculos. Apropo, "arata-te".

Hotararile de Consiliu Local postate anterior mai sunt valabile? Ca acolo se vorbeste de autobuze.

Eugen Ionescu wrote:
Nu atribui rautatii ceea ce poti explica prin stupiditate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 May 2009 08:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7769
Silviu Sintea wrote:
Hotararile de Consiliu Local postate anterior mai sunt valabile? Ca acolo se vorbeste de autobuze.


Probabil ca nu... drept urmare este emisa Hotararea Consiliului Local nr. 43 din 26.02.2009 (disponibila pe pagina web a Primariei Slobozia) privind delegarea, prin concesiune, a gestiunii serviciului de transport public in municipiul Slobozia, prezentata si in atasament. De asemenea, atasez si cele 3 anexe ce fac parte integranta din hotarare.


Attachments:
hcl0432009.jpg
hcl0432009.jpg [ 101.29 KiB | Viewed 31435 times ]
anexa10432009.pdf [164.53 KiB]
Downloaded 459 times
anexa20432009.pdf [106.34 KiB]
Downloaded 431 times
anexa30432009.pdf [94.87 KiB]
Downloaded 620 times
anexa40432009.pdf [137.88 KiB]
Downloaded 438 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 May 2010 18:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56853
Un articol mai vechi, dar scris pe osatura celor semnalate de catre Catalin Ghita.

Transportul in comun 'care este' in orasul Slobozia

8.12.2009
http://www.ziarulstirea.ro/


Attachments:
trs-slo1.jpg
trs-slo1.jpg [ 48.38 KiB | Viewed 30035 times ]
trs-slo2.jpg
trs-slo2.jpg [ 91.94 KiB | Viewed 30039 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56853
Contract concesiune transport public.


Attachments:
slobozia.pdf [409.83 KiB]
Downloaded 428 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Jul 2020 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56853
În urmă cu 2 ani, în luna august 2018, admi­nistraţia Mocioniu decidea reînfiinţarea Servi­ciului Public de Transport Local la Slobozia. La momentul respectiv, decizia a reprezentat o condiţie obligatorie pentru accesarea unui proiect european în valoare de 7 milioane de euro pentru achiziţionarea a 13 autobuze electrice. La 1 august 2019, primarul Adrian Mocioniu devenea unul dintre primii călători al celor 5 autobuze închiriate care deservesc cele două trasee din oraş, respectiv Slobozia Nouă şi Bora. După un an de funcţionare, Serviciul Public de Transport Local a înregistrat pierderi de 1,6 milioane de lei...

Promisiuni electorale cu Adrian Mocioniu
Reînfiinţarea Serviciului Public de Transport Local în anul 2018 a generat un imens scandal public. Una dintre mizele acestei decizii a fost eliminarea din piaţă a firmei Nick Touring, care deservea deficitar traseele concesionate la nivelul oraşului. Oficial însă, admi­nistraţia Mocioniu şi-a justificat decizia susţinând că acest Serviciu reprezintă o condiţie obligatorie pentru accesarea unui proiect european în valoare de 7 milioane de euro, respectiv achiziţia a 13 autobuze electrice pentru 5 trasee de transport la nivelul oraşului. Timp de încă un an, până la 1 august 2019, Nick Touring a continuat să asigure transportul călătorilor în condiţii improprii, în vreme ce administraţia locală asigura populaţia că cele 13 autobuze electrice «sunt pe drum». Licitaţia, blocată încă de-atunci la nivelul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), a determinat municipalitatea să ia decizia de a asigura transportul public la Slobozia că autobuze închiriate. Costurile declarate ale acestei decizii, conform estimărilor oficiale făcute de către Adrian Mocioniu, se ridicau la peste 2 milioane de lei anual.

Transportul public la bani mărunţi
La un an distanţă de când Adrian Mocioniu a devenit unul dintre primii călători ai autobuzelor închiriate, situaţia este dezastruoasă. Pentru a face funcţional acest Serviciu, municipalitatea a angajat 23 de oameni: un ma­nager de transport, 3 dispeceri, 2 controlori, un şef de coloană, 11 şoferi, un mecanic auto, un contabil, un consilier de achiziţii, un consilier resurse umane şi un muncitor necalificat. Orientativ, salariul şefului de coloană este de 5130 lei lunar, contabilul, cei trei dispeceri şi managerul de transport au salarii de 4560 lunar, şoferii câştigă 3040 lei lunar, iar mecanicul auto 2850 lei lunar. Directorul Serviciului ar fi trebuit să aibă un salariu lunar de 9500 de lei, însă Adrian Mocioniu a preluat atribuţiile acestei funcţii, încercând să economisească nişte bani. Nu a reuşit, căci chiria fiecăruia dintre cele 5 autobuze (închiriate de la firma Womy Equipment Suply BV) costă 5041 lei lunar. La aceste cheltuieli se adaugă chiria pentru cele 11 panouri de afişaj electronic din staţii, care costă 1785 de lei lunar, combustibilul, pentru care autorităţile locale nu precizează nicio sumă, etc... Una peste alta, confirmă autorităţile, Serviciul cheltuie mai bine de 2 milioane de lei anual, în condiţiile în care veniturile reprezintă 900 mii de lei.

Viitorul sună sumbru
Convins că achiziţia celor 13 autobuze electrice este doar o chestiune de timp, primarul Adrian Mocioniu susţine la acest moment că nu regretă nicio clipă deciziile luate: «E normal să funcţionăm cu autobuze închiriate... Dumneavoastră aţi cumpăra autobuze în condiţiile în care ştiţi că veţi avea autobuze electrice?». Primarul Adrian Mocionu nu a putut preciza însă momentul acestei achiziţii şi nici costurile conexe ale acestei investiţii. Cert este că, în aşteptarea lor, administraţia locală a semnat, în aprilie 2020, un contact de 36 milioane de lei pentru «Modernizarea transportului public din Municipiul Slobozia». Banii, şi ei europeni, vor fi utilizaţi pentru construirea unei baze auto pentru cele 13 autobuze ecologice... care nu există! În aşteptarea acestor minuni investiţio­nale, primarul Adrian Mocioniu crede că susţinerea din bani publici a unui Serviciu Public de Transport Local este normală. «Acest serviciu nu trebuie să aducă venituri, ci să asigure necesităţile de transport ale locuitorilor acestui oraş!» a declarat Mocioniu.

Curat ilegal, domnule primar! Imaginea acestei reuşite edilitare ar fi incompletă dacă nu am reaminti incidentul de debut. Timp de o săptămână, între 1 şi 8 august 2019, cele 5 autobuze închiriate de către administraţia Mocioniu au circulat ilegal, fără licenţă de transport şi cu plăcuţe de înmatriculare europene. În urma unui control al Poliţiei, 4 dintre cele 5 autobuze au fost trase pe dreapta, li s-a ridicat plăcuţele de înmatriculare şi li s-a interzis să circule timp de o lună. Pentru a depăşi situaţia, primarul Adrian Mocioniu a convins Consiliul Local să declare «starea de urgenţă pentru asigurarea continuităţii Servi­ciului Public de Transport Local».


http://www.independentonline.ro/2020/07/20/Transportul-public-la-Slobozia-produce-pierderi-de-peste-1-milion-de-lei-anual-20730?news_page=304


Attachments:
20730-1.jpg
20730-1.jpg [ 71.97 KiB | Viewed 6783 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group