Troleibuzele tip Skoda 24 Tr au motor diesel Euro 4. 20 de troleibuze sunt asamblate la Plzen iar 30 la Budapesta (Skoda Ganz Budapesta). Caroseria acestora este Citelis 1B.
Sunt cele mai moderne troleibuze aflate la ora actuala in Romania.
Prezentarea Skoda
Performantele tehnice ale troleibuzului sunt urmatoarele:
-Troleibuzele sunt actionate cu motor asincron trifazat, alimentat printr-un invertor de putere electronic condus de microprocesoare. Are un sistem computerizat de diagnoza care duce la o mentenanta facila. Troleibuzul are regim de mers autonom rezolvand astfel evenimentele aparute in reteaua de contact respectiv a devierilor de circulatie ca urmare a lucrarilor realizate pe traseele unde acestea circula -Troleibuzul permite recuperarea energiei electrice pentru regimul de franare, care poate fi utilizata de catre consumatori auxiliari ai troleibuzului sau de alte troleibuze aflate in circulatie pe sectorul respectiv. -Troleibuzul are in dotare tahograf digital pentru a monitoriza activitatile conducatorului de troleibuz, care vor fi transmise prin radio, alaturi de alte informatii cu privire la starea tehnica a troleibuzului si a consumului de energie electrica, la intrarea in depou. -Troleibuzul are caroseria cu podea coborata pe toata lungimea pentru facilitarea accesului persoanelor cu handicap. Scaunele sunt de tip antivandalizare cu suprafata neteda usor lavabila. -Troleibuzul are instalatie de climatizare si incalzire proprie. Troleibuzul este dotat pentru confortul calatorilor cu instalatie de climatizare si sistem de incalzire separat in salon fata de postul de conducere. -Troleibuzul are usile actionate independent avand comanda de deschidere si inchidere pentru fiecare usa, de la postul de conducere si exista posibilitatea de eliberare si blocare a comenzii de deschidere a usii de catre calatori, de la postul de conducere. In caz de urgenta, dupa oprirea vehiculului usile trebuie sa poata fi deschise, atat din interior cat si din exterior, chiar si in absenta alimentarii cu energie electrica. -Troleibuzul are podeaua din materiale hidrofuge si ignifuge pe care se va lipi etans un covor izolant, rezistent la uzura, neted, antiderapant. -Troleibuzul are sistem de franare servoasistat cu dublu circuit si este prevazut cu sistem ABS( asistenta la franare impotriva blocarii rotilor) si ASR ( asistenta la demaraj impotriva patinarii rotilor ). Frana are prioritate fata de tractiune, astfel incat la actionarea oricarui sistem de franare comanda de tractiune nu va fi validata. -Troleibuzul are suspensia cu burduf pneumatic, amortizoare hidraulice si limitatoare cu sistem de control al garzii la sol si este prevazut cu sistem de micsorare a garzii la sol pe partea dreapta, in stationare, pentru facilitarea urcarii calatorilor. -Troleibuzul are sistemul de captare al curentului(trolee) cu actionare pneumatica supravegheata de un dispozitiv care masoara si supravegheaza pozitia si forta de apasare a troleelor, cu posibilitatea de coborare automata din postul de conducere in caz de eveniment sau de trecere la mers autonom. -Troleibuzul are sursa statica pentru servicii auxiliare prin care se va realiza incarcarea bateriei de acumulatori de 24Vcc, respectiv tensiunea alternativa trifazata de 50Hz pentru alimentarea motoarelor asincrone auxiliare, instalatie de climatizare. -Troleibuzul are sistem de informare calatori in partea frontala, deasupra parbrizului, un indicator care afiseaza numarul liniei si destinatia, un indicator care afiseaza numarul liniei si destinatia, in partea din spate, un indicator care afiseaza numarul liniei. Indicatoarele de traseu sunt vizibile pe timp de noapte. In interiorul troleibuzului exista montat un display cu tehnologie tip LED (diode luminiscente) care afiseaza numele statiei urmatoare. Exista statie de amplificare pentru a anunta prin voce (sinteza vocala) numele statiei urmatoare. -Troleibuzul are instalat in interior un sistem video digital cu doua camere de supraveghere mascate care sa functioneze in conditii de iluminare redusa. -Troleibuzul are garantia pentru 24 de luni de la punerea sa in exploatare, dar nu mai putin de 150.000 km. In acelasi timp furnizorul va garanta unele subansamble.
|