Silviu Sintea wrote:
Ce traseu a folosit reteaua de troleibuz din zona Gara de Nord - Calea Victoriei? Inteleg ca reteaua tocmai este declemata, asadar va fi eliminata?
Initial incepand din 1998, doar linia 86 (Stadionul National - Calea Victoriei) a folosit acea retea. Exista o curba dificila la intersectia Polizu/Grivitei pentru virajul troleibuzelor. Darea in exploatare a acelei retele de troleibuz a coincis cu scoaterea tramvaielor pe Grivitei intre Piata Matache si Berthelot.
Pe urma, in 1999 cu ocazia reluarii circulatiei rutiere si a mijloacelor de transport public pe Calea Grivitei intre Podul Grant si Clabucet, s-a refacut reteaua de troleibuz pe Calea Grivitei, iar linia 97 a revenit pe traseul de baza Straulesti - Sf. Voievozi. Linia 87 s-a prelungit de la capatul temporar de la Clabucet pe Calea Grivitei pana la Calea Victoriei, folosind si noua retea de care vorbim. Atunci s-a reconfigurat si reteaua din intersectia Polizu/Grivitei pentru a permite circulatia troleibuzelor pe relatia Gara - Matache, care pana atunci nu exista, si s-a desfiintat curba folosita de linia 86 pentru virajul Polizu - Matache. Traseul liniei 86 a fost modificat si prelungit pana in cartierul Pajura. Pe traseul acesta circula pana in ziua de astazi.
Din cate imi amintesc, dupa circa 1-2 ani, adica prin 2000 - 2001, probabil din cauza nerentabilitatii, s-a suspendat circulatia troleibuzelor pe Grivitei intre Polizu si Victoriei. Linia 87 (Dridu - Victoriei) a fost rebotezata 65 (Dridu - Sfintii Voievozi). De variantele liniei 65 Dridu - Victoriei sau 65 Straulesti - Victoriei de care zicea Dr2005 nu imi amintesc. Daca intr-adevar au existat au fost de foarte scurta durata.
Oricum, ideea este ca pe acolo nu se mai circula de circa 10 ani. Probabil ca nici nu se va mai circula vreodata (la drept vorbind, in configuratia actuala este complet inutila), deci probabil ca se asteapta amortizarea investitiei ca sa poata fi demontata. Declemata e numai in zona Matache, din cauza maretei lucrari Buzesti - Berzei - Uranus - Neptun - Pluto.
O idee ar fi prelungirea retelei pe Bd. Dacia intre Victoriei si Piata Romana (cu desfiintarea buclei prin Calea Victoriei - Calea Plevnei). Astfel, linia 86 ar beneficia de un traseu mai scurt si mai drept intre Gara si Piata Romana, dar astea sunt vise cu primarii si consilierii pe care ii avem si cu individul din fruntea regiei...