Mie mi se pare o complicatie fara sens. In Franta chiar am patit-o, am mers o statie mai mult cu tramvaiul pentru ca m-am asezat pe partea gresita (acolo tramvaiul era ca metroul, erau si statii cu peron central si cu peron pe margini), asa ca m-am invatat minte si am retinut, fara sa mai gresesc pe viitor. Si nu era nimeni care sa fie stresat ca nu o sa stie pe ce parte o sa coboare (nu se anunta nici statia nici partea peronului, chestie care am patit-o si in Metroul si Rer-ul din Paris).
Deci nu inteleg de ce acele trape, mai ales ca un calator care merge mai mult ar putea sa stea in picioare bine mersi in spatiul acoperit de trapa (banuiesc ca se strica daca se urca cu picioarele pe ele).
Daca ne gandim ca acest tramvai ar fi folosit pe linii provizorii sau afectate de lucrari, cum e pe Giulesti, ne dam seama ca acest sistem, care ese foarte vulnerabil la murdarie, ruleaza pe sina cu cele mai murdare statii din retea, deci cum e mai rau.
Apoi la implementarea acestei "inovatii" cel putin discutabile, in loc sa se aplice un sistem hidraulic sau pneumatic (cum era mai potrivit pentru cupluri mari si curse scurte) s-a ales implementarea electrica, deci cea mai slaba ca, cuplu si cea mai afectata de murdarie. Si lucrurile nu s-au oprit aici, in loc sa se faca un studiu ca sa se vada care este cuplul si cursa necesara, pentru a se gasi motoare potrivite, s-au folosit direct motoare de stergatoare. Adica pentru o aplicatie care necesita cuplu mare si cursa mica, s-au ales niste motoare gandite pentru un cuplu de cateva ori mai mic si o cursa de cateva ori mai mare, deci exact pe dos, deci acele motoare vor functiona incinse in cel mai fericit caz.
Mult mai simplu era un comutator cu 3 pozitii: "stanga", "dreapta", "comanda in celalalt capat" si pe usi butoane inconjurate de led-uri, care sa se aprinda atunci cand calatorul poate comanda deschiderea usii.
Edit: acum am vazut si pozele, groaznic, deci daca ai fi la Orhideea ar trebuii sa caboare pasagerii, sa urce noii pasageri, sa inchizi usile si apoi sa le zici sa se dea toti laoparte de pe masti ca sa se poata muta in pozitia cealalta.
|