TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 114 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Jan 2011 20:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Cand Skodele faceau legea in Sibiu (anii '80).

Singurul traseu extern deservit de acestea a fost traseul 7 Sura Mare - Viile Sibiului - Gara - Gusterita.


Attachments:
Sibiu.jpg
Sibiu.jpg [ 126.4 KiB | Viewed 17354 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Jan 2011 12:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Doua bilete din anul 1994 (colectia O. Wileczelek).


Attachments:
ijtls.jpg
ijtls.jpg [ 33.21 KiB | Viewed 21569 times ]
ijtls1.jpg
ijtls1.jpg [ 81.39 KiB | Viewed 21569 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Sibiu 1961
PostPosted: Mon 01 Aug 2011 20:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Date despre transportul in comun din Sibiu, conform unui document intern original din octombrie 1961

SECTIA AUTOBUZE

Trasee autobuze:
- Piata Republicii - Malinovschi (3,7 km, tarif 0,50 lei);
- Piata Republicii - Armata Rosie (2,6 km, tarif 0,50 lei);
- Piata Republicii - Campului (3,2 km, tarif 0,50 lei);
- Piata Cibin - Lupeni (3,0 km, tarif 0,50 lei);
- Gusterita - Turnisor (7,5 km, tarif 1,00 leu);
- Gara Mica - Nocrich (6,0 km, tarif 1,00 leu);
- Piata Republicii - Calea Poplacii (6,0 km, tarif 0,50 lei);
- Aeroport - Dealul Ocnei (10 km, tarif 2,00 lei).

Parc autobuze: total 18 bucati, din care:
- Mao Tse-Dun - 2 buc.;
- TV 1 - 13 buc.;
- TV 2 - 3 buc.

Probleme in exploatarea autobuzelor:
- autobuzele MTD in stare de uzura avansata;
- autobuzele TV 2 moderne, dar cu motorul subdimensionat in raport cu sarcina si cu racirea ineficienta, care nu asigura temperatura normala de functionare motorului;
- autobuzele TV 1 corespund in exploatare.

SECTIA TRAMVAIE

Trasee tramvaie:
- Gara - Dumbrava - Rasinari;
- Gara - Turnisor.

Parc tramvaie: total 42 buc, din care:
- vagoane-motor tip ITB - 6 buc.;
- vagoane-remorca tip ITB: 6 buc.;
- vagoane-motor din tipuri vechi: 16 buc.;
- vagoane-remorca din tipuri vechi: 14 buc.

Tarife tramvaie:
- Dumbrava - Rasinari: 1,25 lei (nu exista inca baza legala pt. tarif);
- bilete de tramvai cu valori fixe utilizate: lei: 0,25; 0,30; 0,50; 1,00; 1,50.

TAXIMETRE

Parc taximetre: 19 bucati, din care:
- Pobeda: 5 buc;
- Warszawa: 5 buc;
- Moskvici - 6 buc;
- Volga - 3 buc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Aug 2011 18:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
In baza Deciziei Comitetului Executiv al Sfatului Popular Orasenesc Sibiu Nr. 562 din 2 septembrie 1961, la data de 1 octombrie 1961 s-a infiintat "Intreprinderea de Transport Sibiu" (I.T.S.), prin comasarea fostei I.T.L. Sibiu (Intreprinderea de Transport Local Sibiu, specializata in transport de marfa de interes local) si Sectia de Transport in Comun din cadrul I.G.O. Sibiu (Intreprinderea de Gospodarie Oraseneasca, care exploatase anterior traseele de tramvai si autobuz).

Daca in 1955 existau in Regiunea Stalin trasee urbane doar in Brasov, Sibiu si Medias, in 1962, in Regiunea Brasov era organizat transport public de calatori in Brasov (plus in orasele apartinatoare Sacele, Predeal, Rasnov, Codlea, Zarnesti si alte cateva comune), Sibiu, Medias, Sighisoara , Fagaras, Blaj, Sf. Gheorghe, Tg. Secuiesc (plus in comunele apartinatoare acestor orase). Se discuta despre introducerea transportului public local in Agnita si Rupea.

Comunele subordonate oraselor beneficiau de trasee locale, cu tarif convenabil. Situatia s-a mentinut inca ani buni dupa reorganizarea administrativa din 1968, desi baza juridica a transportului metropolitan disparuse. Abia de la 1 ianuarie 1975 sunt preluate de Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor, prin Intreprinderile de Transport Auto, toate traseele ce serveau alte localitati decat strict comunele suburbane ramase dupa reforma ceausista.

Din punct de vedere administrativ, desi functionau doar pe teritoriul unor localitati, intreprinderile de transport erau subordonate Sfatului Popular Regional, mai apoi Consiliilor Populare Judetene. Asta pentru ca nu prea existau bugete locale, sau nu pentru asa ceva. De fapt si sfaturile populare orasenesti erau subordonate ierarhic celui regional - lucru ce poate parea astazi ciudat, dar care ne-a lasat mostenire o anumita mentalitate, inca prezenta. Intreaga activitate de transport din regiune era deci administrata si coordonata centralizat, la nivel regional, iar zonele metropolitane beneficiau de transport public local unitar.

Azi stim bine unde am ajuns. Nici nu mai indraznim sa visam ce era pe vremurile cand era rau. Dubele ajung a fi etalonul, de transport electric ne amintim doar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Oct 2011 14:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Am gasit notitele cu parcul de autobuze si troleibuze din Sibiu, anii 1980-1990.

La autobuze, numarul de parc era acelasi cu cel de inmatriculare (scris fara 31 SB).Skoda Karosa SM 11

Primele au sosit inainte de anul 1980 si nu am foarte multe date.

124
125
639


Seria cu usile din fata cu geamuri jos (vezi prezentarea modelelor la topicul general, "Autobuze").

4142
4143
4144
4145 (devenit ulterior 4154, apoi 1498)
4146
4147
4148
4149
4150 (devenit ulterior 4147)
4151 (devenit ulterior 4149, apoi 1512, apoi 1522)
4152
4153
4154
4155
4156


Seria noua, cu un singur geam jos, la usa din fata (partea din mijloc).

1488 (devenit ulterior 4147, apoi 4148)
1464
1480
1492
1498 (devenit ulterior 4154)
1512
1522
1523
1524
1526 (devenit ulterior 1524, apoi din nou 1526, apoi 1464)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 16:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
31 SB 4688 si un Ikarus din lotul 3860-3869 in fatza Hotelului Continental.


Attachments:
Continental.jpg
Continental.jpg [ 110.59 KiB | Viewed 15476 times ]
Sibiu-Hotel Continental 230817.jpg
Sibiu-Hotel Continental 230817.jpg [ 719.29 KiB | Viewed 11332 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2011 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Frumosul oras al anilor '60. Urbea actuala e o copie iohannisiaca fada.


Attachments:
Sb60.jpg
Sb60.jpg [ 123.53 KiB | Viewed 11326 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Jan 2012 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
O fotografie realizata de Fred Nuss, postata de Radu Coica. Autobuzul din imagine este un DAC 117 UD din seria 31 SB 5171 - 5176 (au o dunga rosie pe fond alb). Mai mult ca sigur ca este vorba de 5176, ce avea acele tuburi cu gaz, deservind traseul 5.


Attachments:
sibiu_fred_nuss_cazarma_90_09.jpg
sibiu_fred_nuss_cazarma_90_09.jpg [ 99.07 KiB | Viewed 11103 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 03:10 
Ceva interesant (oare nu o fi avut corectori? :roll: )


Attachments:
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_coperta_103.jpg
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_coperta_103.jpg [ 233.33 KiB | Viewed 10774 times ]
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_pg_35_762.jpg
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_pg_35_762.jpg [ 215.05 KiB | Viewed 10774 times ]
IJTL Sibiu.rar [1.74 MiB]
Downloaded 495 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Oct 2012 14:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Primul frame e cu tramvaiul ce intra pe bul. Victoriei (anul 1967).

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A588 ... 7E536ED79C

Tramvaie in centru si un TV2 pe str. Mitropoliei (anul 1967).

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_34DE ... D189153B40

Autobuze TV in anul 1969.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_757C ... E3F3FFF210

Depoul CFR Sibiu.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_4FD3 ... 6845750373


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Oct 2012 01:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Primul frame e cu tramvaiul ce intra pe bul. Victoriei (anul 1967).

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A588 ... 7E536ED79C

Tramvaie in centru si un TV2 pe str. Mitropoliei (anul 1967).

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_34DE ... D189153B40

Autobuze TV in anul 1969.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_757C ... E3F3FFF210

Depoul CFR Sibiu.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_4FD3 ... 6845750373


Attachments:
Sibiu_1967_02.jpg
Sibiu_1967_02.jpg [ 60.67 KiB | Viewed 10413 times ]
Sibiu_1967_01.jpg
Sibiu_1967_01.jpg [ 47.4 KiB | Viewed 10411 times ]
Sibiu_1967_03.jpg
Sibiu_1967_03.jpg [ 55.34 KiB | Viewed 10411 times ]
Sibiu_1967_04.jpg
Sibiu_1967_04.jpg [ 47.95 KiB | Viewed 10411 times ]
Sibiu_1972_01.jpg
Sibiu_1972_01.jpg [ 41.57 KiB | Viewed 10411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2013 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Ikarus 280

-prima serie:

3860 (devenit ulterior 1430)
3861 (devenit ulterior 1421)
3862
3863
3864
3865
3866
3867
3868
3869


-seria a doua (cele cu burduf negru):

1421
1422
1429 (acesta a fost scurtat si folosit ca "Autodepanator")
1430


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Apr 2013 18:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Si tot Piata Garii, dar in perioada 1966-1969...
Exact in locul acesta am vazut cu ochii mei in 1970 cum erau scoase partial sinele de tramvai... Parafrazandu-l pe Silviu: chiar a fost ieri - la scara vietii noastre efemere...

Fotografie din colectia lui Fer Huizer, Flickr.


Attachments:
Tramvaie Gara Sibiu sfarsitul anilor 60.jpg
Tramvaie Gara Sibiu sfarsitul anilor 60.jpg [ 454.3 KiB | Viewed 8903 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Sep 2013 18:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Orasul de Jos.


Attachments:
orasul de jos.jpg
orasul de jos.jpg [ 42.7 KiB | Viewed 9759 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Apr 2014 11:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
De demult...


Attachments:
Sibiu.jpg
Sibiu.jpg [ 99.06 KiB | Viewed 9347 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Apr 2014 06:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Raman amintirile. Dar inca mai existam, vointa si pregatire avem, pt. reconstruire.

Trist e ca la lansarea cartii a fost prezent si directorul Tursib, dl. Adrian Popa, iar cartea a fost editata cu sprijinul FDGR. Adica groparii transportului electric sibian.

Majoritatea fotografiilor cu troleibuze le-am facut eu, iar majoritatea fotografiilor cu tramvaie au fost luate de pe forumul nostru. Trebuia specificat CLAR autorul fotografiilor!

Quote:
Aceasta nu este o carte tehnică! Cine doreşte să afle ce sunt kilowaţii-oră, nu aici găseşte explicaţii. Însă iată întrebări care îşi află răspunsul în această cronică:

• În ce măsură electrificarea a fost soluţia pentru ieşirea Sibiului din criza economică de la sfârşitul secolului XIX? • Prin ce se poate asocia Oskar von Miller - inginerul german care a electrificat Sibiul - unor personalități ca Edison, Einstein, Diesel sau Ford? • Cum au cooperat saşii cu românii pentru ca Sibiul să devină una dintre primele regiuni electrificate ale Europei? • Ce legături au avut Carl Wolff, Octavian Goga, Lucian Blaga, Emil Cioran ori Nicolae Steinhardt cu Uzina Electrică din Sibiu? • Turnul Sfatului trebuia demolat pentru a face loc tramvaiului? • În ce constă legătura dintre prima Grădină Zoologică din România şi Uzina Electrică din Sibiu? • Cum au afectat penele de curent vizitele la Sibiu ale conducătorilor statului român - Carol al II-lea, Ion Antonescu, Nicolae Ceauşescu, Traian Băsescu? • Care a fost contribuţia sibienilor la electrificarea României?

Cartea nu li se adresează doar specialiştilor. Elevi, profesori, economişti, istorici, împătimiţi ai sportului - vor afla informaţii noi, la fel şi pasionaţii de tramvaie ori troleibuze, iar iubitorii Sibiului şi ai plaiurilor transilvane vor admira fotografii inedite. Cei care nu au disponibilitatea de a citi întreaga cronică vor putea urmări ilustraţiile, acestea derulându-se într-o succesiune cinematografică.

La cumpăna secolelor XIX-XX electrificarea Sibiului nu a fost doar o acţiune europeană reuşită ci cheia de boltă a dezvoltării Transilvaniei de Sud şi un model pentru România.

Ing. Marcel Stanciu s-a născut la Sibiu, în anul 1962.
În anul 1980 a absolvit Liceul „Gheorghe Lazăr” din Sibiu.
Între 1981 – 1986 a urmat cursurile Facultăţii de Electrotehnică a Institutului Politehnic din Timişoara.

Şi-a desfăşurat întreaga activitate profesională în unităţi sibiene din cadrul Sistemului Energetic Naţional – actualele societăţi RETRASIB, Electrica, Hidroelectrica, Electrica Serv.

A lucrat în instalaţii electrice de joasă, medie şi înaltă tensiune activând în domeniile fabricarea şi repararea echipamentelor energetice, dispecerat, distribuţia energiei electrice, producerea energiei electrice, mentenanţa echipamentelor energetice, construcţii-montaj.

În anul 1996 a creat muzeul energeticii sibiene din Sadu, primul astfel de aşezământ cultural din România.

http://www.honterus-verlag.ro/db/bucher/?id=130&p=1


Attachments:
Stancu.jpg
Stancu.jpg [ 100.16 KiB | Viewed 7232 times ]
Sibiul si electificarea Romaniei-partial.pdf [3.13 MiB]
Downloaded 172 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Apr 2014 16:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Silviu wrote:
...cartea a fost editata cu sprijinul FDGR. Adica groparii transportului electric sibian.

Sunt convins ca FDGR ar fi sprijinit puternic pastrarea si modernizarea troleibuzului la Sibiu, daca optiunile personale si interesele obscure ale unor oameni nu ar fi provocat contrariul. Conteaza in primul rand calitatea omului: competenta sa si mai ales buna credinta. Partidele din Romania nu au in realitate nici un program real sau strategie de dezvoltare si nici specialisti adevarati cu care sa se consilieze. E vorba de vointa prosteasca a unor persoane fizice, care s-au si remarcat ca alearga de la un partid la altul fara jena, doar-doar sa-si prelungeasca sederea la borcanul cu miere. Nu exista o doctrina sau un partid anti-troleibuze sau pro-troleibuze, exista doar o masa mare de oameni needucati, nesatui si cu mintea tulburata, care cauta in spectrul politic un sprijin pentru a-si acoperi faptele. Si, din pacate, chiar gasesc acest sprijin.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 17:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Superbe!


Attachments:
autobuze.jpg
autobuze.jpg [ 81.94 KiB | Viewed 9311 times ]
autobuz Sibiu.jpg
autobuz Sibiu.jpg [ 76.86 KiB | Viewed 9311 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 19:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Silviu wrote:
Superbe!
Ce marca erau - Mercedes 3500, Magirus, Krupp?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 May 2014 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Un Ikarus 280 al IJTLS.


Attachments:
Continental.jpg
Continental.jpg [ 161.97 KiB | Viewed 9291 times ]
img373.jpg
img373.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 7470 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 May 2014 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Piata Mica.


Attachments:
Piata Mica.jpg
Piata Mica.jpg [ 196.7 KiB | Viewed 9264 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 May 2014 19:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Cum se facea transportul cu autobuze la Sibiu acum 53 de ani.
Tabelul cu caracteristicile traseelor - anexa la un proces-verbal de control de 20 de pagini, privind toate aspectele legate de transportul sibian de la acea vreme.


Attachments:
Trasee autobuz Sibiu noiembrie 1961.jpg
Trasee autobuz Sibiu noiembrie 1961.jpg [ 283.94 KiB | Viewed 8977 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 May 2014 21:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
De-ale birocratiei: eterna gestionare a saraciei la nivel local.
In cazul de fata, la 1961.


Attachments:
Procurare vehicule - adresa Oras Sibiu catre Regiune.jpg
Procurare vehicule - adresa Oras Sibiu catre Regiune.jpg [ 254.83 KiB | Viewed 9242 times ]
Procurare vehicule - raspuns Regiune catre Oras Sibiu.jpg
Procurare vehicule - raspuns Regiune catre Oras Sibiu.jpg [ 140.47 KiB | Viewed 9242 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 May 2014 20:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Ca peste tot in anii 60, alimentarea cu energie electrica era deficitara si la Sibiu.
Pana la construirea statiilor de redresare, alimentarea se facea prin intermediul grupurilor convertizoare.


Attachments:
Alimentare tramvaie Sibiu.jpg
Alimentare tramvaie Sibiu.jpg [ 222.33 KiB | Viewed 9228 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 May 2014 22:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Brassovia wrote:
Cum se facea transportul cu autobuze la Sibiu acum 53 de ani.
Tabelul cu caracteristicile traseelor - anexa la un proces-verbal de control de 20 de pagini, privind toate aspectele legate de transportul sibian de la acea vreme.

Iata si procesul-verbal. Orice comentarii cred ca sunt de prisos.

In cursul anului 1961, activitatea de transport in comun a fost scoasa de la IGO, creandu-se Intreprinderea de transport local. Pana in 1959, doar Bucurestiul si Timisoara aveau in Romania intreprinderi specializate de transport. Din 1961, in toate resedintele de regiune, plus in celelalte orase ce aveau transport electric, s-au infiintat intreprinderi de transport specializate, subordonate sfaturilor populare regionale. Tot ce insemna transport in zona subordonata respectivelor orase a trecut la acestea, iar ceea ce depasea limita administrativa a oraselor a ramas de competenta stricta a IRTA.


Attachments:
PV control 01+02.jpg
PV control 01+02.jpg [ 240.91 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 03+04.jpg
PV control 03+04.jpg [ 291.24 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 05+06.jpg
PV control 05+06.jpg [ 265.3 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 07+08.jpg
PV control 07+08.jpg [ 304.17 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 09+10.jpg
PV control 09+10.jpg [ 281.99 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 11+12.jpg
PV control 11+12.jpg [ 272.35 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 13+14.jpg
PV control 13+14.jpg [ 295.8 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 15+16.jpg
PV control 15+16.jpg [ 269.44 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 17+18.jpg
PV control 17+18.jpg [ 282.65 KiB | Viewed 9224 times ]
PV control 19+20.jpg
PV control 19+20.jpg [ 686.78 KiB | Viewed 9224 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 19:51 
Brassovia wrote:
Silviu wrote:
Superbe!
Ce marca erau - Mercedes 3500, Magirus, Krupp?
Saurer


Top
  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 22:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
bucsan wrote:
Brassovia wrote:
Silviu wrote:
Superbe!
Ce marca erau - Mercedes 3500, Magirus, Krupp?
Saurer
Si eu am avut prima data aceasta banuiala, judecand dupa scrisul de pe masca radiatorului. Poza fiind de rezolutie slaba am avut rezerve, mai ales ca imaginile cu Saurer din acea vreme il prezinta invariabil cu masca radiatorului mai ingusta, inclinata usor pe spate si divizata de un montant subtire. Totusi inscriptia marcii seamana cel mai mult cu cea de Saurer. Aveti cumva confirmarea ca erau Saurer autobuzele din Sibiu si din alta sursa?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 May 2014 00:12 
Din păcate nu am o confirmare şi din altă sursă, am judecat exact la fel, după scrisul de pe masca radiatorului, dar am o fotografie cu un SAURER cu masca fără acel montant median subţire. Iar Mercedesul are steaua caracteristică, Krupp are cele trei cercuri, Magirusul are şi el sigla aceea caracteristică. Prin eliminare, a rămas Saurer.


Top
  
 
PostPosted: Fri 16 May 2014 01:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
bucsan wrote:
Din păcate nu am o confirmare şi din altă sursă, am judecat exact la fel, după scrisul de pe masca radiatorului, dar am o fotografie cu un SAURER cu masca fără acel montant median subţire. Iar Mercedesul are steaua caracteristică, Krupp are cele trei cercuri, Magirusul are şi el sigla aceea caracteristică. Prin eliminare, a rămas Saurer.
Intre timp am facut inca niste sapaturi - care mi-au dovedit ca initial am tratat cam superficial problema - si iata ca erau intr-adevar Saurer, iar modelul este identic cu cel fotografiat candva in Utrecht. Evident, caroseria difera, caci inainte de razboi se importau autobuzele ca autosasiu, fiind apoi carosate autohton, in functie de preferinte si posibilitati.


Attachments:
Saurer Bus Utrecht 1930s.jpg
Saurer Bus Utrecht 1930s.jpg [ 86.01 KiB | Viewed 9178 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Jul 2014 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Autobuzul are (sper sa nu ma insel) nr. 31 SB 1053, traseul 20 (Sibiu - Cristian).

Foto: Dumitru Chiselita.


Attachments:
Sibiu.jpg
Sibiu.jpg [ 33.55 KiB | Viewed 8976 times ]
Sibiu 1053.jpg
Sibiu 1053.jpg [ 57.21 KiB | Viewed 7416 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 114 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group