TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 06 Dec 2019 10:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Nov 2011 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Frumosul oras al anilor '60. Urbea actuala e o copie iohannisiaca fada.


Attachments:
Sb60.jpg
Sb60.jpg [ 123.53 KiB | Viewed 8057 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Jan 2012 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
O fotografie realizata de Fred Nuss, postata de Radu Coica. Autobuzul din imagine este un DAC 117 UD din seria 31 SB 5171 - 5176 (au o dunga rosie pe fond alb). Mai mult ca sigur ca este vorba de 5176, ce avea acele tuburi cu gaz, deservind traseul 5.


Attachments:
sibiu_fred_nuss_cazarma_90_09.jpg
sibiu_fred_nuss_cazarma_90_09.jpg [ 99.07 KiB | Viewed 7834 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 03:10 
Ceva interesant (oare nu o fi avut corectori? :roll: )


Attachments:
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_coperta_103.jpg
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_coperta_103.jpg [ 233.33 KiB | Viewed 7505 times ]
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_pg_35_762.jpg
lista_abonatilor_telefonici_or_si_raionul_sibiu_1966_pg_35_762.jpg [ 215.05 KiB | Viewed 7505 times ]
IJTL Sibiu.rar [1.74 MiB]
Downloaded 394 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Oct 2012 14:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Primul frame e cu tramvaiul ce intra pe bul. Victoriei (anul 1967).

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A588 ... 7E536ED79C

Tramvaie in centru si un TV2 pe str. Mitropoliei (anul 1967).

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_34DE ... D189153B40

Autobuze TV in anul 1969.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_757C ... E3F3FFF210

Depoul CFR Sibiu.

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_4FD3 ... 6845750373


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Oct 2012 01:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu wrote:
frame

Putin contrast era necesar.


Attachments:
Sibiu_1967_02.jpg
Sibiu_1967_02.jpg [ 60.67 KiB | Viewed 7144 times ]
Sibiu_1967_01.jpg
Sibiu_1967_01.jpg [ 47.4 KiB | Viewed 7142 times ]
Sibiu_1967_03.jpg
Sibiu_1967_03.jpg [ 55.34 KiB | Viewed 7142 times ]
Sibiu_1967_04.jpg
Sibiu_1967_04.jpg [ 47.95 KiB | Viewed 7142 times ]
Sibiu_1972_01.jpg
Sibiu_1972_01.jpg [ 41.57 KiB | Viewed 7142 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2013 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Ikarus 280

-prima serie:

3860 (devenit ulterior 1430)
3861 (devenit ulterior 1421)
3862
3863
3864
3865
3866
3867
3868
3869


-seria a doua (cele cu burduf negru):

1421
1422
1429 (acesta a fost scurtat si folosit ca "Autodepanator")
1430


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Apr 2013 18:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Si tot Piata Garii, dar in perioada 1966-1969...
Exact in locul acesta am vazut cu ochii mei in 1970 cum erau scoase partial sinele de tramvai... Parafrazandu-l pe Silviu: chiar a fost ieri - la scara vietii noastre efemere...

Fotografie din colectia lui Fer Huizer, Flickr.


Attachments:
Tramvaie Gara Sibiu sfarsitul anilor 60.jpg
Tramvaie Gara Sibiu sfarsitul anilor 60.jpg [ 454.3 KiB | Viewed 5634 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Sep 2013 18:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Orasul de Jos.


Attachments:
orasul de jos.jpg
orasul de jos.jpg [ 42.7 KiB | Viewed 6490 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Apr 2014 11:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
De demult...


Attachments:
Sibiu.jpg
Sibiu.jpg [ 99.06 KiB | Viewed 6078 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Apr 2014 06:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Raman amintirile. Dar inca mai existam, vointa si pregatire avem, pt. reconstruire.

Trist e ca la lansarea cartii a fost prezent si directorul Tursib, dl. Adrian Popa, iar cartea a fost editata cu sprijinul FDGR. Adica groparii transportului electric sibian.

Majoritatea fotografiilor cu troleibuze le-am facut eu, iar majoritatea fotografiilor cu tramvaie au fost luate de pe forumul nostru. Trebuia specificat CLAR autorul fotografiilor!

Quote:
Aceasta nu este o carte tehnică! Cine doreşte să afle ce sunt kilowaţii-oră, nu aici găseşte explicaţii. Însă iată întrebări care îşi află răspunsul în această cronică:

• În ce măsură electrificarea a fost soluţia pentru ieşirea Sibiului din criza economică de la sfârşitul secolului XIX? • Prin ce se poate asocia Oskar von Miller - inginerul german care a electrificat Sibiul - unor personalități ca Edison, Einstein, Diesel sau Ford? • Cum au cooperat saşii cu românii pentru ca Sibiul să devină una dintre primele regiuni electrificate ale Europei? • Ce legături au avut Carl Wolff, Octavian Goga, Lucian Blaga, Emil Cioran ori Nicolae Steinhardt cu Uzina Electrică din Sibiu? • Turnul Sfatului trebuia demolat pentru a face loc tramvaiului? • În ce constă legătura dintre prima Grădină Zoologică din România şi Uzina Electrică din Sibiu? • Cum au afectat penele de curent vizitele la Sibiu ale conducătorilor statului român - Carol al II-lea, Ion Antonescu, Nicolae Ceauşescu, Traian Băsescu? • Care a fost contribuţia sibienilor la electrificarea României?

Cartea nu li se adresează doar specialiştilor. Elevi, profesori, economişti, istorici, împătimiţi ai sportului - vor afla informaţii noi, la fel şi pasionaţii de tramvaie ori troleibuze, iar iubitorii Sibiului şi ai plaiurilor transilvane vor admira fotografii inedite. Cei care nu au disponibilitatea de a citi întreaga cronică vor putea urmări ilustraţiile, acestea derulându-se într-o succesiune cinematografică.

La cumpăna secolelor XIX-XX electrificarea Sibiului nu a fost doar o acţiune europeană reuşită ci cheia de boltă a dezvoltării Transilvaniei de Sud şi un model pentru România.

Ing. Marcel Stanciu s-a născut la Sibiu, în anul 1962.
În anul 1980 a absolvit Liceul „Gheorghe Lazăr” din Sibiu.
Între 1981 – 1986 a urmat cursurile Facultăţii de Electrotehnică a Institutului Politehnic din Timişoara.

Şi-a desfăşurat întreaga activitate profesională în unităţi sibiene din cadrul Sistemului Energetic Naţional – actualele societăţi RETRASIB, Electrica, Hidroelectrica, Electrica Serv.

A lucrat în instalaţii electrice de joasă, medie şi înaltă tensiune activând în domeniile fabricarea şi repararea echipamentelor energetice, dispecerat, distribuţia energiei electrice, producerea energiei electrice, mentenanţa echipamentelor energetice, construcţii-montaj.

În anul 1996 a creat muzeul energeticii sibiene din Sadu, primul astfel de aşezământ cultural din România.

http://www.honterus-verlag.ro/db/bucher/?id=130&p=1


Attachments:
Stancu.jpg
Stancu.jpg [ 100.16 KiB | Viewed 3963 times ]
Sibiul si electificarea Romaniei-partial.pdf [3.13 MiB]
Downloaded 63 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Apr 2014 16:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu wrote:
...cartea a fost editata cu sprijinul FDGR. Adica groparii transportului electric sibian.

Sunt convins ca FDGR ar fi sprijinit puternic pastrarea si modernizarea troleibuzului la Sibiu, daca optiunile personale si interesele obscure ale unor oameni nu ar fi provocat contrariul. Conteaza in primul rand calitatea omului: competenta sa si mai ales buna credinta. Partidele din Romania nu au in realitate nici un program real sau strategie de dezvoltare si nici specialisti adevarati cu care sa se consilieze. E vorba de vointa prosteasca a unor persoane fizice, care s-au si remarcat ca alearga de la un partid la altul fara jena, doar-doar sa-si prelungeasca sederea la borcanul cu miere. Nu exista o doctrina sau un partid anti-troleibuze sau pro-troleibuze, exista doar o masa mare de oameni needucati, nesatui si cu mintea tulburata, care cauta in spectrul politic un sprijin pentru a-si acoperi faptele. Si, din pacate, chiar gasesc acest sprijin.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 17:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Superbe!


Attachments:
autobuze.jpg
autobuze.jpg [ 81.94 KiB | Viewed 6042 times ]
autobuz Sibiu.jpg
autobuz Sibiu.jpg [ 76.86 KiB | Viewed 6042 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 May 2014 19:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu wrote:
Superbe!
Ce marca erau - Mercedes 3500, Magirus, Krupp?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 May 2014 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Un Ikarus 280 al IJTLS.


Attachments:
Continental.jpg
Continental.jpg [ 161.97 KiB | Viewed 6022 times ]
img373.jpg
img373.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 4201 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 May 2014 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Piata Mica.


Attachments:
Piata Mica.jpg
Piata Mica.jpg [ 196.7 KiB | Viewed 5995 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 May 2014 19:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Cum se facea transportul cu autobuze la Sibiu acum 53 de ani.
Tabelul cu caracteristicile traseelor - anexa la un proces-verbal de control de 20 de pagini, privind toate aspectele legate de transportul sibian de la acea vreme.


Attachments:
Trasee autobuz Sibiu noiembrie 1961.jpg
Trasee autobuz Sibiu noiembrie 1961.jpg [ 283.94 KiB | Viewed 5708 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 May 2014 21:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
De-ale birocratiei: eterna gestionare a saraciei la nivel local.
In cazul de fata, la 1961.


Attachments:
Procurare vehicule - adresa Oras Sibiu catre Regiune.jpg
Procurare vehicule - adresa Oras Sibiu catre Regiune.jpg [ 254.83 KiB | Viewed 5973 times ]
Procurare vehicule - raspuns Regiune catre Oras Sibiu.jpg
Procurare vehicule - raspuns Regiune catre Oras Sibiu.jpg [ 140.47 KiB | Viewed 5973 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 May 2014 20:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Ca peste tot in anii 60, alimentarea cu energie electrica era deficitara si la Sibiu.
Pana la construirea statiilor de redresare, alimentarea se facea prin intermediul grupurilor convertizoare.


Attachments:
Alimentare tramvaie Sibiu.jpg
Alimentare tramvaie Sibiu.jpg [ 222.33 KiB | Viewed 5959 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 May 2014 22:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Brassovia wrote:
Cum se facea transportul cu autobuze la Sibiu acum 53 de ani.
Tabelul cu caracteristicile traseelor - anexa la un proces-verbal de control de 20 de pagini, privind toate aspectele legate de transportul sibian de la acea vreme.

Iata si procesul-verbal. Orice comentarii cred ca sunt de prisos.

In cursul anului 1961, activitatea de transport in comun a fost scoasa de la IGO, creandu-se Intreprinderea de transport local. Pana in 1959, doar Bucurestiul si Timisoara aveau in Romania intreprinderi specializate de transport. Din 1961, in toate resedintele de regiune, plus in celelalte orase ce aveau transport electric, s-au infiintat intreprinderi de transport specializate, subordonate sfaturilor populare regionale. Tot ce insemna transport in zona subordonata respectivelor orase a trecut la acestea, iar ceea ce depasea limita administrativa a oraselor a ramas de competenta stricta a IRTA.


Attachments:
PV control 01+02.jpg
PV control 01+02.jpg [ 240.91 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 03+04.jpg
PV control 03+04.jpg [ 291.24 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 05+06.jpg
PV control 05+06.jpg [ 265.3 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 07+08.jpg
PV control 07+08.jpg [ 304.17 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 09+10.jpg
PV control 09+10.jpg [ 281.99 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 11+12.jpg
PV control 11+12.jpg [ 272.35 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 13+14.jpg
PV control 13+14.jpg [ 295.8 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 15+16.jpg
PV control 15+16.jpg [ 269.44 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 17+18.jpg
PV control 17+18.jpg [ 282.65 KiB | Viewed 5955 times ]
PV control 19+20.jpg
PV control 19+20.jpg [ 686.78 KiB | Viewed 5955 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 19:51 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Brassovia wrote:
Silviu wrote:
Superbe!
Ce marca erau - Mercedes 3500, Magirus, Krupp?
Saurer


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 22:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
bucsan wrote:
Brassovia wrote:
Silviu wrote:
Superbe!
Ce marca erau - Mercedes 3500, Magirus, Krupp?
Saurer
Si eu am avut prima data aceasta banuiala, judecand dupa scrisul de pe masca radiatorului. Poza fiind de rezolutie slaba am avut rezerve, mai ales ca imaginile cu Saurer din acea vreme il prezinta invariabil cu masca radiatorului mai ingusta, inclinata usor pe spate si divizata de un montant subtire. Totusi inscriptia marcii seamana cel mai mult cu cea de Saurer. Aveti cumva confirmarea ca erau Saurer autobuzele din Sibiu si din alta sursa?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 May 2014 00:12 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Din păcate nu am o confirmare şi din altă sursă, am judecat exact la fel, după scrisul de pe masca radiatorului, dar am o fotografie cu un SAURER cu masca fără acel montant median subţire. Iar Mercedesul are steaua caracteristică, Krupp are cele trei cercuri, Magirusul are şi el sigla aceea caracteristică. Prin eliminare, a rămas Saurer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 May 2014 01:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
bucsan wrote:
Din păcate nu am o confirmare şi din altă sursă, am judecat exact la fel, după scrisul de pe masca radiatorului, dar am o fotografie cu un SAURER cu masca fără acel montant median subţire. Iar Mercedesul are steaua caracteristică, Krupp are cele trei cercuri, Magirusul are şi el sigla aceea caracteristică. Prin eliminare, a rămas Saurer.
Intre timp am facut inca niste sapaturi - care mi-au dovedit ca initial am tratat cam superficial problema - si iata ca erau intr-adevar Saurer, iar modelul este identic cu cel fotografiat candva in Utrecht. Evident, caroseria difera, caci inainte de razboi se importau autobuzele ca autosasiu, fiind apoi carosate autohton, in functie de preferinte si posibilitati.


Attachments:
Saurer Bus Utrecht 1930s.jpg
Saurer Bus Utrecht 1930s.jpg [ 86.01 KiB | Viewed 5909 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Jul 2014 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Autobuzul are (sper sa nu ma insel) nr. 31 SB 1053, traseul 20 (Sibiu - Cristian).

Foto: Dumitru Chiselita.


Attachments:
Sibiu.jpg
Sibiu.jpg [ 33.55 KiB | Viewed 5707 times ]
Sibiu 1053.jpg
Sibiu 1053.jpg [ 57.21 KiB | Viewed 4147 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 05 Aug 2014 17:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Cu jumatate de secol in urma...


Attachments:
TV2U_autotax_Sibiu_1963-04-20.jpg
TV2U_autotax_Sibiu_1963-04-20.jpg [ 306.16 KiB | Viewed 5648 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 05 Aug 2014 19:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Brassovia wrote:
Cu jumatate de secol in urma...


Attachments:
Sibiu_1964.jpg
Sibiu_1964.jpg [ 129.09 KiB | Viewed 5648 times ]
Punctualitatea_1964-12-19.jpg
Punctualitatea_1964-12-19.jpg [ 291.46 KiB | Viewed 5648 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 Aug 2014 16:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Str. Preot Baca.

Parcul rece al IJTL Sibiu.


Attachments:
Preot Baca.jpg
Preot Baca.jpg [ 202.65 KiB | Viewed 5608 times ]
Preot Baca 1.jpg
Preot Baca 1.jpg [ 154.65 KiB | Viewed 5608 times ]
Preot Baca 3.jpg
Preot Baca 3.jpg [ 202.14 KiB | Viewed 5608 times ]
Preot Baca 1210.jpg
Preot Baca 1210.jpg [ 275.61 KiB | Viewed 5608 times ]
Preot Baca 4.jpg
Preot Baca 4.jpg [ 183.69 KiB | Viewed 5608 times ]
camioane IJTLS.jpg
camioane IJTLS.jpg [ 144.73 KiB | Viewed 5606 times ]
2425.jpg
2425.jpg [ 203.69 KiB | Viewed 5606 times ]
Skoda Weimar 244.jpg
Skoda Weimar 244.jpg [ 245.03 KiB | Viewed 5605 times ]
271.jpg
271.jpg [ 94.6 KiB | Viewed 5605 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Sep 2014 08:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Mircea Dragoteanu.
Quote:
Autobuzul S.K.V. care făcea din 1936 curse regulate între Sibiu și Hohe Rinne (Păltiniș), beneficiind de un as al volanului ca șofer (Hans Pankratzius).

Autobuzul a fost rechiziționat pentru armată în toamna lui 1941, fiind văzut pentru ultima oară lângă Stalingad, unde un ofițer din Sibiu l-a recunoscut după emblema cu trei brazi a Păltinișului pictată pe ușile laterale.


Attachments:
S.K.V..jpg
S.K.V..jpg [ 83.85 KiB | Viewed 5532 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Sep 2014 11:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Mircea Dragoteanu.
Quote:
Autobuzul de Rășinari (ianuarie 1928), cel care în 1928 și 1929 a avut foarte probabil și curse până sus, la Păltiniș. Șoferul lui, pe nume Dancăș, era student - ulterior, din câte știu, a ajuns director de bancă...


Attachments:
Rasinari.jpg
Rasinari.jpg [ 95.11 KiB | Viewed 5556 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Sep 2014 11:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48811
Datky.


Attachments:
Datky.jpg
Datky.jpg [ 119.89 KiB | Viewed 5718 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group