TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 24 Jul 2007 18:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 51 din 25 iulie 2007


Modernizarea transportului public sibian nu presupune doar achiziţionarea unor autobuze noi, prin împrumuturi, fără o fundamentare tehnico–economică.
Traseele existente, cu programele afişate pe siteul Tursib, sînt deservite de către 44 autobuze (am luat în considerare deservirea maximă, la orele de vîrf) şi 12 troleibuze. Luînd în considerare doar autobuzele MAZ (30 bucăţi, restul fiind folosite ca rezerve sau sînt în reparaţii) şi adăugînd cele 33 autobuze şi midibuze în curs de achiziţie, rezultă necesitatea suplimentării vehiculelor pe traseele principale (5, 12 şi 17) precum şi înfiinţarea unor trasee noi. Nu am luat în calcul autobuzele Ikarus, Volvo, ROCAR.
În anexă sînt prezentate propunerile Asociaţiei TRANSIRA privind traseele deservite de către Tursib. Propunerile au fost transmise Primăriei municipiului Sibiu, în conformitate cu prevederile legale.
Insistăm pe dezvoltarea transportului ecologic cu troleibuze prin înlocuirea reţelei uzate, prin prelungirea reţelei de troleibuz la Gară, respectiv Continental, respectiv Muzeul Satului. Pe termen mediu, propunem continuarea lucrărilor de introducere a transportului cu troleibuze pe str. Ştefan cel Mare –Bîlea si V. Milea –şos. A. Iulia.
Dorim amenajarea mobilierului din staţiile Tursib, afişarea rutelor şi a programelor actualizate, implementarea sistemului GPS precum şi a tichetului de călătorie valabil pe unitatea de timp, nu pe numărul de călătorii.
De asemenea, solicităm respectarea legislaţiei în domeniu, privind traseele nou–înfiinţate, prin parcurgerea studiilor de fezabilitate, a notelor de fundamentare, în vederea emiterii Hotărîrilor de Consiliu Local necesare.

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Anexă


Propunerile Asociaţiei TRANSIRA referitoare la traseele deservite de către operatorul de transport local Tursib SA Sibiu

1 Gara –Centru –M. Viteazu –Muzeul Satului
2 Gara Turnişor –Gara –Bîlea –IRMES
9 Valea Aurie –Cimitir –Cl. Dumbrăvii –Bîlea –Semaforului -XXL
10 Cart. Guşteriţa –Centru –Valea Aurie (să nu mai intre prin cart. Reşiţa)
105 COMPA –Balanta I –Bul. Victoriei –Valea Aurie
107 Cart. Guşteriţa –Gara –Piaţa Cibin –Terezian –Obor (-Viile Sibiului)
108 Cart. Guşteriţa –cart. Reşiţa –Treboniu Laurian –Centru –Banatului –Ştrand –Turnişor
111 Cireşica –M. Viteazu –A. Iulia –Europa Unită
112 Balanţa I –Sembraz –Bîlea –Centru –A. Iulia -Continental
118 Cart. Reşiţa –Treboniu Laurian –Centru –Cl. Dumbrăvii –M. Viteazu –Cimitir

T1 Gara –N. Teclu –Cl. Dumbrăvii –Cimitir
T2 Gara –N. Teclu –M. Viteazu –Piaţa Rahovei
T3 Gara –Piaţa Cibin –Ştrand –Valea Aurie
T8 Balanţa I –N. Teclu –Centru –A. Iulia –BRICOMAT
T14 Han Dumbrava –Cl. Dumbrăvii –Cl. Guşteriţei –Balanţa I –COMPA -V. Aron –Rahovei –Gh. Dima –Han Dumbrava (fostul traseu T4 barat)


Notă: numerotarea traseelor propuse (sint scrise cu bold) s-a făcut în concordanÅ£ă cu politica actuală de numerotare a traseelor Tursib. Prelungirile sau modificarea rutelor traseelor existente (1, 2 ÅŸi 10) sînt scrise, de asemenea, tot cu bold.

Rutele traseelor 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 17, 24, 32, 33, 41, 113, 114, 115, 116, 117 rămîn neschimbate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007 15:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 60 din 05 septembrie 2007


Scumpirea legitimaţiilor de călătorie Tursib reprezintă încă o etapă de nepăsare şi neprofesionalism consumată în transportul public sibian.

Motivaţiile directorului Tursib pentru această acţiune, de rambursare a împrumutului contractat pentru achiziţionarea autobuzelor MAN şi midibuzelor BMC, precum şi de scumpire a carburanţilor sînt nefondate. Consiliul Local Suceava este cel mai recent exemplu de respingere a propunerii de scumpire a biletelor tocmai pentru că nu s-au înregistrat modificări semnificative a preţului combustibilului şi pieselor de schimb.

Precizăm ca municipalitatea, societatea de transport public sînt obligate prin lege să asigure îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite, prin resurse proprii. Nu prin îndatorarea populaţiei.

Înfiinţarea unor trasee nerentabile, fără Hotărîri ale Legislativului local, supradimensionarea necesarului de autobuze completat prin împrumuturi rambursabile cu dobîndă, lipsa investiţiilor în transportul electric, nerespectarea programelor de circulaţie, lipsa mobilierului staţiilor de autobuz şi troleibuz, neîntreţinerea corespunzătoare a vehiculelor din dotare şi acum, scumpirea biletelor şi abonamentelor Tursib, reprezintă repere din activitatea actuală a Tursib.
Solicităm pe această cale Consiliului Local al municipiului Sibiu să verifice îndeplinirea criteriilor de performanÅ£ă stipulate în Contractul individual de muncă al directorului Tursib ÅŸi să ia măsurile necesare în vederea aÅŸezării în coordonate legale, tehnico–economice, a activităţii Tursib.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Aug 2008 22:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate ... 12739.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 13:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 80 din 11 septembrie 2008


Printr-un anunţ sec dat publicităţii, Conducerea Tursib SA Sibiu ne informează că “în urma analizării posibilităţilor de optimizare a traficului” traseul de troleibuze T3 se înlocuieşte cu unul de autobuze cu nr. 51.

Precizăm că acţinuea Tursib SA Sibiu nu este legală. Pentru înfiinţarea sau modificarea unui traseu sau a unei rute este nevoie de aprobarea Consiliului local, conform Legii nr. 92 din 19 aprilie 2007, a serviciilor de transport public local, art. 4, alin. 1, lit. c. Vom cere Instituţiei Prefectului Judetul Sibiu să ia măsurile necesare respectării legislaţiei în vigoare de către Tursib SA, cerînd reînfiinţarea urgentă a traseului T3.

Desfiinţarea traseului de troleibuz T3 face parte dintr-un program amplu de desfiinţare a transportului electric sibian, regizat de către directorul general al Tursib SA. A fost desfiinţat cel mai rentabil traseu de troleibuz, T4, la fel întîmplîndu-se şi cu traseul de troleibuz T8, chiar dacă cetăţenii nu au dorit acest lucru.

La finele anului 2007, Consiliul Local Sibiu a alocat fonduri pentru reabilitarea reţelei de contact troleibuze. Aceste fonduri puteau fi folosite pentru introducerea reţelei de troleibuz pe str. Abatorului, pentru ca troleibuzul T3 să nu circule pe sensul opus al străzii Nicolae Teclu. Aceste fonduri au fost disponibilizate (deci nu s-a dorit folosirea acestora) la propunerea Tursib SA, în luna august 2008.

Ne aducem aminte că în anul 2005 s-a introdus reţea de troleibuz complet nouă pe str. General Magheru şi în Piaţa Gării, pentru a fi dezafectată un an mai tîrziu! Fiind vorba de mijloace fixe aparţinînd domeniului public, era nevoie de o Hotărîre a proprietarului (Consiliul Local Sibiu), însoţită de o fundamentare temeinică.

În decursul ultimilor doi ani au apărut în presa sibiană o serie de articole referitoare la faptul că Tursib SA va investi în troleibuze. Realitatea ne dovedeşte contrariul.

Masterplanul pentru transport urban, întocmit de specialişti, trasează ca direcţie de acţiune extinderea transportului electric cu troleibuze, ecologic şi economic. Acest document, ce se găseşte pe pagina noastră de internet, ne-a fost pus la dispoziţie tocmai de către colectivul de redactare al acestuia, neprimindu-l de la Primăria Sibiu deşi l-am solicitat de două ori, în scris.

Pe această cale informăm locuitorii municipiului Sibiu că vom elabora un program etapizat de dezvoltare a transportului cu troleibuze pe care îl vom supune dezbaterii publice. După parcurgerea acestor paşi, vom demara o campanie de strîngere de semnături pentru a putea iniţia o Hotărîre de Consiliu local în vederea implementării proiectului nostru. Investiţiile în transportul electric sînt finanţate integral prin fonduri europene, exemplul cel mai recent fiind cel al oraşului polonez Gdynia (prin proiectul Tellus al Uniunii Europene, aceasta finanţează extinderea, pînă în anul 2013 cu 33 km a reţelei de troleibuz şi înnoirea completă a parcului de vehicule electrice).

Decredibilizarea transportului public sibian este reperul actualei Conduceri a SC Tursib SA Sibiu. Achiziţionarea unor autobuze doar cu motor Euro 3, fără podea joasă prin împrumut rambursabil şi dobîndă, supradimensionarea necesarului de autobuze, înfiinţarea unor trasee nerentabile (cel mai recent este cel cu nr. 201 Gara–Aeroport), modificarea şi desfiinţarea altora fără studii de trafic şi de fezabilitate, programe de circulaţie defectuoase (sînt vehicule care se dublează pe trasee comune), sînt acţiuni pe care le cunoaştem deja. În alt registru, primarul Johannis s-a implicat personal în achiziţionarea de troleibuze şi introducerea de reţea electrică modernă cu componente Siemens.

Renunţarea la numirile politice şi organizarea unui concurs pentru postul de manager al SC Tursib SA Sibiu sînt urgent necesare!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate ... 26079.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Motto:
“În majoritatea ţărilor europene se luptă pentru transportul electric, că este ecologic.
Iar noi vrem să scoatem din Sibiu singurul mijloc de transport care nu poluează.
Ar fi un afront pentru toţi cetăţenii oraşului dacă ar retrage transportul electric”.

Vasile Cinăzan, soferul troleibuzului nr. 237, pt. ziarul Adevărul (26.08.2009)




Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului local Sibiu din 22 octombrie se află un proiect de Hotărâre privind modificarea Contractului de concesiune încheiat între Primăria Sibiu şi SC Tursib SA. Proiectul prevede “înlocuirea transportului cu troleibuze din municipiul Sibiu cu cel cu autobuze”.

Proiectul, dacă va fi aprobat de consilierii locali, consfiinţeste distrugerea transportului ecologic cu troleibuze, distrugere începută încă din anul 2006, asupra căreia am atras atenţia în mod repetat.

La ora actuală reţeaua de troleibuze din Sibiu măsoară cca 24 km cale simplă de rulare. Aceeaşi lungime a reţelei de troleibuz o are Timişoara. Diferenţa constă în faptul că în municipiul de pe Bega circulă 50 de troleibuze noi şi se doreşte extinderea reţelei de troleibuz şi achiziţionarea a cel puţin incă 10 troleibuze iar în municipiul de pe Cibin circulă 7 troleibuze.

Se aminteşte de faptul că o comisie “tehnică” din cadrul primăriei a constatat că troleibuzele actuale sunt vechi, că starea retelei electrice şi a substaţiilor de redresare este nemulţumitoare şi că troleibuzele produc blocaje în trafic.

Chiar dacă aceste constatări ar fi corecte (ce expertiză au membrii acestei comisii tehnice în a da verdicte?) se naşte o întrebare firească: de ce nu s-au luat măsurile corespunzătoare pentru a nu se ajunge la starea precară a transportului electric sibian? Ce este mai viabil: să desfiinţăm infrastructura existentă (valoarea acesteia, finanţată cu bani publici, este de cca 1 milion euro) sau să alocăm fonduri pentru modernizarea infrastructurii?

Ultima achiziÅ£ie de troleibuze s-a înregistrat în anul 2003 iar troleibuzele aveau deja peste 20 de ani de exploatare. Să nu uităm totuÅŸi că durata de viaÅ£ă a unui troleibuz este de 25-35 ani iar cea a unui autobuz este de 8 ani. De aceea se află în circulaÅ£ie (la Salzburg, de exemplu), troleibuze ce au parcurs peste 1 milion de kilometri). ÃŽnsă, actuala conducere a SC Tursib SA nu a solicitat niciodată fonduri pentru achiziÅ£ionarea unor troleibuze noi.

Tronsoanele reţelei de troleibuz Han Dumbrava – Cimitir – calea Dumbrăvii –str. Constituţiei şi bul. Spitalelor – calea Gusteriţei (pod CFR) – Balanţa I sunt noi. Reţea nouă de troleibuz se află şi pe str. Gh. Dima, giratoriu E. Bieltz, giratoriu Rahovei, str. Târgu Fânului, str. Râului. Reţea de troleibuz aflată în stare bună există şi pe tronsoanele Valea Aurie – Ştrand, Bricomat – şoseaua Alba Iulia (str. Malului), str. Avrig şi str. Argeşului, Balanţa I – str. Oţelarilor – str. Semaforului – Str. Rahovei. De asemenea există infrastructura necesară pentru montarea reţelei de troleibuz pe str. Ştefan cel Mare – str. Bâlea şi bul. Vasile Milea - şoseaua Alba Iulia. Consiliul Local a alocat, începând cu anul 2005, 10 miliarde lei vechi pentru modernizarea reţelei de troleibuz, bani publici în pericol de a fi risipiţi.

Prin renunţarea la troleibuze se consfiinţeste administarea păguboasă a patrimoniului public sibian de către SC Tursib SA, modificându-se însuşi obiectul concesiunii, fapt ce ar putea conduce la o nouă concesionare a activităţii de transport public.

Deşi directorul SC Tursib SA a promis public că se va investi în transportul cu troleibuzul, realitatea ne dovedeşte contrariul trist, ce conferă României o unicitate nedorită: suntem singura ţară din Europa ce desfiinţăm transportul electric.

În acelaşi timp, Uniunea Europeană a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acţiune pe patru ani care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic.

Abordarea acestor provocări este esențială pentru succesul strategiei globale a Uniunii Europene de combatere a schimbărilor climatice și de promovare a creșterii economice și a dezvoltării durabile.



Cerem public municipalităţii sibiene să retragă acest proiect de pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local.

Cerem public consilerilor locali să voteze împotriva acestui proiect, în cazul în care acesta va rămâne pe ordinea de zi.

Cerem sprijinul populaţiei, presei, instituţiilor publice, organizaţiilor non-guvernamentale pentru păstrarea, extinderea, modernizarea transportului cu troleibuzul în municipiul Sibiu.




Troleibuzele în municipiul Sibiu înseamnă:

Mediu

-Vehicule “zero emisii”. Folosind 30 de troleibuze, nu poluezi atmosfera cu 2500 tone dioxid de carbon, cu oxizi de azot şi sulf;
-Foloseşti curent electric obţinut din energie hidro sau alt tip de energie regenerabilă;
-Reduci poluarea generată de traficul auto (un sistem performant de transport public presupune că nu foloseşti în oraş autoturismul personal) şi elimini “tunelul de poluare” din aglomerarea urbană.


Economie

-Durată mare de viaÅ£ă ÅŸi consum energetic scăzut;
-Cheltuieli de întreţinere şi exploatare mici;
-Infrastructură electrică existentă;
-Finanţare prin Programul Operational Regional pentru extinderea/modernizarea reţelei de troleibuz, contribuţia municipalităţii fiind de 2% din valoarea proiectului;
-Posibilitatea achiziţionării troleibuzelor noi prin împrumut BERD.

Tradiţie

-Sibiul a fost primul oraş din România ce a avut troleibuz. Un neamţ, Carl Wolff, a introdus folosirea energiei electrice (iluminat public, troleibuz, tramvai). Sperăm că un alt neamţ, Klaus Iohannis, va moderniza transportul electric;
-Sibiul nu este un târguşor prăfuit de autobuze ci unul dintre cele 344 de oraşe din întreaga lume ce are troleibuz şi unul dintre cele 320 oraşe ce are tramvai;
-Există atât specialişti (mediu universitar, alte instituţii) cât şi potenţial hidroenergetic.


21.10.2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Nov 2009 12:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
ÃŽncepând cu data de 1 mai 2008, municipalitatea implementa proiectul “Premium” în colaborare cu firma de consultanÅ£ă Verkehrs Consult Dresden-Berlin GmbH (VCDB). Au fost alese două trasee de autobuz (5 ÅŸi 12) ÅŸi un traseu de troleibuz (T2) deservite la un interval de 10 minute, cu indicatoare de staÅ£ii noi ÅŸi cu programe de circulaÅ£ie afiÅŸate în fiecare staÅ£ie.

Rezultatul implementării acestui proiect a fost pozitiv: autobuzele şi troleibuzele acestor trasee transportau foarte mulţi călători şi publicul era mulţumit de creşterea calităţii serviciului de transport public.

Următorul proiect, finanţat tot din bani publici, s-a numit “Masterplan pentru transport public”. Din păcate, acest studiu copia toate proiectele existente ale primăriei, fără a identifica şi a propune soluţii unor proiecte noi, ca răspuns la disfuncţionalităţile menţionate în Masterplan.

Totuşi, Masterplanul conţine fişa proiectului unui transport performant cu troleibuzul pe ruta Valea Aurie – Calea Dumbrăvii – Piaţa Cibin – Zona Industrială Vest.

La finele anului 2008 a urmat studiul realizat de către Sobis Trenkwalder, atribuit de către municipalitate în condiţii incerte (totuşi, e vorba de 276.286,4 lei fără TVA). Am însoţit de multe ori personalul ce culegea date din teren, consemnând aprecierile pozitive ale călătorilor la adresa troleibuzelor (deşi vechi acestea sunt silenţioase, călduroase, confortabile, în comparaţie cu autobuzele MAZ fabricate în Belarus sau MAN fabricate în Turcia).

ÃŽn acest timp, traseele de troleibuz dispăreau unul câte unul, rămânând doar traseele T1 ÅŸi T2. ÃŽn declaraÅ£iile directorului general al Tursib SA, consemnate în toată presa sibiană, se menÅ£iona că troleibuzele vor fi menÅ£inute pe trasee “cel puÅ£in trei ani”, datorită planului de transport aprobat de către Consiliul local. De asemenea, directorul Tursib SA afirma că traseele T1 ÅŸi T2 vor face “performanţă”. PerformanÅ£ă prin desfiinÅ£are?

Toate aceste proiecte au devenit istorie (împreună cu banii publici cheltuiÅ£i pentru realizarea acestora), fiind anunÅ£aÅ£i pompos, cu insistenÅ£ă, că se va realiza un alt studiu, cu o firmă germană, ce va da naÅŸtere “Noului Tursib”.

Astfel, au apărut pe pagina de internet a Primăriei Sibiu, în data de 16 iulie 2009, rutele traseelor principale, primite de la VCDB:
-traseul 1. Cimitir – Centru – Ştrand – Terezian – Viile Sibiului;
-traseul 2. IRMES – Centru – Terezian;
-traseul 5. Valea Aurie – Centru – Gară – Terezian – Ţiglari.

Iată că nici măcar acest ultim studiu nu s-a respectat, rezultând trasee întocmite “pe genunchi”, de către Tursib SA, ce modifică atât traseele principale cât şi cele secundare.

Organizaţia Non-Guvernamentală TRANSIRA a luat legătura cu consultantul german, în vederea alcătuirii unor trasee şi rute optimizate. Ni s-a răspuns că sarcina trasată de către municipalitatea sibiană a fost clară, cea a eliminării troleibuzelor de pe traseele “Noului Tursib”.

Consideraţii privind noile trasee:

-frecvenÅ£a în orele de vârf, pe traseele principale se menÅ£ine, neaducându-se nici o îmbunătăţire. ÃŽn schimb, se reduce frecvenÅ£a vehiculelor de pe traseele principale, în afara orelor de vârf (14 vehicule, faÅ£ă de cele 17 anterior noilor programe). Pe toate traseele, în afara orelor de vârf vor fi pe traseu 34 de autobuze, faÅ£ă de 43 vehicule anterior;
-cartierul Ţiglari pierde legăturile cu Valea Aurie, IRMES şi COMPA;
-cartierul Turnişor pierde legătura cu COMPA, prin cart. Vasile Aron;
-cartierul Ştrand pierde legăturile cu IRMES, COMPA şi cart. Guşteriţa;
-cartierul Broscărie pierde legăturile cu cart. Valea Aurie, cart. Hipodrom III, cart. Lazaret;
-cartierul Reşiţa nu mai este deservit de nici un traseu;
-traseul Valea Aurie – Piaţa Cibin – Gara este scurtat, până la Libertatea.
Ar fi fost momentul propice pentru reintroducerea traseelor de troleibuz Valea Aurie – Centru – Balanţa I – Vasile Aron – Valea Aurie şi Valea Aurie – Ştrand – Piaţa Cibin – Centru - Valea Aurie.

Directorul SC Tursib SA ne asigura că, până în data de 15 noiembrie vom avea 10 autobuze noi, măsură imposibil de realizat. Precizăm că Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare a împrumutat Tursib pentru achiziţionarea unor vehicule noi, în vederea înlocuirii autobuzelor vechi, nu a înlocuirii troleibuzelor de pe trasee.

În concluzie “Noul Tursib” înseamnă mult zgomot pentru nimic. Înseamnă acelaşi director pensionabil, acelaşi Consiliu de administraţie neperformant, aceeaşi administrare păguboasă a bunurilor aparţinând domeniului public, aceleaşi condiţii de lucru pentru personalul muncitor, aceeaşi lipsă de viziune, de strategie, de respect.

“Noul Tursib” va trebui să reprezinte:
-management competent, asigurat în baza unor criterii de performanÅ£ă, obÅ£inut în baza unui concurs;
-transport ecologic, economic şi ergonomic, cu terminale intermodale moderne, cu trasee şi programe de circulaţie întocmite în acord cu nevoia de mobilitate a populaţiei şi cu dezvoltarea oraşului;
-transport metropolitan.


12.10.2009


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group