TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 07:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 19:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Odata cu intrarea in Uniunea Europeana, edilii gospodari au inceput sa fie preocupati si de unul dintre vectorii cei mai importanti de imagine a localitatilor pe care le coordoneaza: transportul public. Un astfel de exemplu, de implicare si de gestionare corecta a completa a potentialului uman si material este primarul municipiului Oradea, Petru Filip.

Revenind in centru tarii, remarcam cu bucurie ca exista intentia municipalitatii de a cauta cele mai bune solutii privind transportul public sibian. astfel, s-a concretizat masterplanul pentru transport urban in municipiul Sibiu, intocmit de catre WSP in colaborare cu Universitatea din Karlsruhe.

Agentia pentru Protectia Mediului Sibiu a decis incadrearea acestui studiu in categoria celor care necesita efectuarea evaluarii de mediu, conform prevederilor HG 1076/2004.
Conform Ordinului MMGA nr. 995/2006, Masterplanul general privind traficul se incadreaza in categoria planurilor /programelor care intra sub incidenta prevederilor HG 1076/2004, iar acesta nu a fost supus inca procedurii SEA.
Masterplanul pentru transport urban in municipiul Sibiu este o parte a acestui plan general si are caracter de strategie privind dezvoltarea transportului urban la nivelul municipiului Sibiu pentru prioada 2007-2013 si 2013-2027.
Consideratiile de mediu sunt relevante si trebuie integrate in plan in perspectiva dezvoltarii durabile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Un articol la obiect, pe aceasta tema, a aparut in Monitorul de Sibiu de astazi, sub semnatura Laurei Catuneanu.

Viziune l Specialistii recomanda folosirea transportului in comun pentru a evita poluarea

Sibiul viitorului


Masterplanul de transport urban al Sibiului ascunde multe luni de munca, dar si multe lucruri de care orasul duce lipsa . Monitorul de Sibiu va prezinta o analiza a informatiilor cuprinse in cele peste 300 de pagini.


Specialistii recomanda municipalitatii sa achizitioneze troleibuze si sa faca piste pentru biciclisti


Pentru a putea asterne pe hirtie proiectele concrete de imbunatatire a transportului in Sibiu, cele pe care Monitorul de Sibiu le-a expus saptamina trecuta, echipele de specialisti din cele trei firme straine au luat in calcul toate datele problemei. De la asezarea geografica a Sibiului, structura si necesitatile populatiei, prin statistici si sondaje de opinie la domiciliu, pina la probleme legate de trafic, poluare, analize SWOT, programe de implementare si costuri estimative.

Proiecte de dezvoltare

Toate detaliile in urma carora s-a ajuns la proiecte de tip parcari subterane sau introducerea liniilor de tramvai in oras au fost studiate fie prin informatiile puse la dispozitie de Comisia Nationala de Prognoza si Eurostat, un ghid al Oficiului de Statistica al Uniunii Europene, fie prin sondaje, fie prin colaborarea cu institutiile publice si operatorii de servicii publice din Sibiu. In functie de datele obtinute si de problemele identificate, realizatorii masterplanului coordonat de Adrian Vilcan au transpus solutiile in proiecte de dezvoltare a transportului urban si de reducere a traficului, in special al celui de la intrarile in oras si din zona centrala.

Campioni la investitii


Sibiul are cea mai mare rata a investitiilor straine din tara. Cel putin asa reise din studiu. „Sibiul este un oras de virf al Romaniei, care s-a dezvoltat foarte puternic in ultimii ani. Cresterea rapida din domeniul auto a fost insotita de o crestere a prosperitatii orasului", se arata in masterplanul de transport. Desi proiectul a fost elaborat in timpul anului cultural al Sibiului, realizatorii au tinut cont si de efectele economice ale Capitalei Culturale Europene. Cu tot cu aproximativ milionul de turisti si cei 200 de milioane de euro, consecinte economice ale statutului european. Potrivit prognozei regionale realizata de Comisia Nationala de Prognoza, valabila pentru perioada 2005-2010, la nivel national numarul angajatilor va creste cu 12 la suta. In Sibiu insa, statisticile arata ca este de asteptat ca numarul angajatilor sa creasca cu 1,3 la suta intre 2005-2015 si cu 1,6 la suta in perioada 2005-2027. Totodata, datele arata ca numarul locuitorilor din Sibiu e prognozat sa scada cu 2,9 procente, intre 2005-2027.

Lipsa centurii si efectele ei

Nivelul de zgomot si cel de poluare i-au determinat si pe specialistii straini si romini sa evidentieze necesitatea centurii ocolitoare. Cum principalele surse de zgomot sint traficul rutier, aviatic si feroviar (conform unui studiu al Agentiei Regionale de Protectie a Mediului), cele mai zgomotoase intersectii s-au dovedit a fi V.Milea-Rahovei, Magheru-Constitutiei, Bilea-Stefan cel Mare, Victoriei-Avrig si Calea Cisnadiei-Rahovei.

Piste pentru biciclisti


Poluarea cauzata de traficul intens nu a fost nici ea scapata din vedere. In repetate rinduri, autorii masterplanului recomanda folosirea mijloacelor de transport in comun, in special a troleibuzelor, dar si realizarea cit mai urgenta a unor piste de biciclisti. „Principalul obiectiv este acela de a mari numarul mijloacelor de transport in comun conectate la electricitate, nu numai in Sibiu, ci si in Medias. Acest lucru ajuta la imbunatatirea calitatii aerului. Frecventa troleibuzelor din oras nu e suficienta pentru ca acestea sa fie folosite mai des decit masinile personale", spun autorii. Analiza SWOT a transportului in comun, cea care delimiteaza punctele tari de punctele slabe ale Tursib a fost concentrata pe recomandarile de introducere a unor noi rute de troleibuze, dupa care sibienii sa nu astepte in statii cite 20 de minute, dar si pe confortul si informarea calatorilor Tursib.

Sondaje la domiciliu

Intre 26 aprilie si 15 iunie, in jur de 6.000 de sibieni din toate zonele Sibiului au fost chestionati, la domiciliu, pentru realizarea conceptului integrat de trafic. Potrivit sondajului, 40 la suta din familii nu au acces la un autoturism particular, 43 la suta au declarat ca au, iar 16 la suta din familii au acces la mai mult de o masina. In jur de 67 la suta din sibieni calatatoresc de cel putin doua ori pe zi, fie cu autoturisme personale, de serviciu, taxiuri si mijloacele de transport in comun ale Tursib. „Punctul principal de destinatie este centrul orasului, cu 85.000 de trasee pe zi, indiferent de scopul calatoriei, loc de muncp, scoala, cumparaturi, plimbare sau alte destinatii", se arata in proiect.

Trafic inteligent

Sistemul de Trafic Inteligent, implementat in multe tari europene (semafoare sincronizate, astfel incit un sofer sa nu prinda prea des culoarea rosie a semaforului, pentru a evita aparitia blocajelor, dispozitive de informare a soferilor asupra locurilor de parcare disponibile sau despre existenta rutelor ocolitoare) vrea sa „prinda" si in Sibiu. „In timpul vizitelor noastre de studiu la Sibiu, municipalitatea a aratat un interes deosebit fata de diverse tipuri de dispozitive de ghidarea a parcarii pentru informarea soferilor. Sistemele nu solicita costuri ridicate insa pot fi controlate doar prin metode de comunicatii fara fir, de tip GPRS al furnizorilor de servicii de telefonie mobila", spun autorii. Potrivit acestora, costurile achizitiilor de mai sus, alaturi de crearea unui Centru de Control Trafic presupun investitii de aproximativ zece milioane de euro. Insa, daca toate proiectele s-ar concretiza, investitiile ar depasi lejer 120 de milioane de euro. „Costurile sint foarte mari. Un astfel de plan de transport se concretizeaza in timp, insa cred ca unele proiecte sint realizabile", spunea primarul Klaus Johannis, saptamina trecuta.

Surse de finantare

Metodele de finatare au fost si ele descrise in detaliu. Dincolo de investitii din bugetul local si cel de stat, autorii masterplanului recomanda surse de finantare europene, fie din fonduri nerambursabile, prin intomirea de proiecte, fie prin celebrele imprumuturi BERD, de catre Primaria si Consiliul Judetean. Insa, pentru a putea primi fonduri europene nerambursabile pe anumite segmente ale masterplanului, proiectele trebuie sa puna accent pe normele europene de trafic, pentru a le imbina cu necesitatile locuitorilor din oras. De aceea, troleibuzele, tramvaiele si pistele de biciclisti, sistemele de semaforizare si informare in trafic, dar si parcarile subterane sint principalele recomandari ale realizatorilor masterplanului.


„In timpul vizitelor noastre de studiu la Sibiu, municipalitatea a aratat un interes deosebit fata de diverse tipuri de dispozitive de ghidarea a parcarii pentru informarea soferilor. Sistemele nu solicita costuri ridicate insa pot fi controlate doar prin metode de comunicatii fara fir, de tip GPRS al furnizorilor de servicii de telefonie mobila"

Fotografia ce insoteste articolul este cea a unui troleibuz din Piatra Neamt. Nici nu e rau, Piatra Neamt este un model demn de urmat in ceea ce priveste transportul ecologic. Plus ca, la ora asta, in Sibiu nu prea vezi troleibuze.

http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 30750.html


Attachments:
107.jpg
107.jpg [ 6.1 KiB | Viewed 8506 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 21:19 
Acest (master)plan este o intentie de promovare a unui transport eficient si ecologic in Sibiu, eu cred ca se va ajunge si la troleibuze, pentru ca de fapt ele sunt cele mai importante in cadrul unui transport ecologic. Mie totusi mi se pare clar ca transportul electric din Sibiu va apuca zile (mult) mai bune decat acum, ceea ce face diferenta cu situatia (absolut dramatica) din Brasov, Constanta etc. E un inceput bun, eu am incredere ca se va face ceva, la un moment dat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 21:57 
Ploaie de idei

Autor: Laura CATUNEANU

Municipalitatea se concentreaza tot mai mult pe programele cu finantare europeana.

Primele dezbateri pe tema Planului Integrat de Dezvoltare Urbana, in perioada 2007-2013, au avut loc miercuri, 23 ianuarie, la sediul Primariei. Reprezentanti ai SC Tursib SA, ai Agentiei de Mediu, ai Consiliului Judetean, dar si ai altor institutii, precum si consultanti din Germania, au adus in dezbatere noi idei de dezvoltare a orasului. Unele dintre ele, cum ar fi pistele pentru biciclisti, amenajarea riului Cibin sau sistemul de monitorizare a traficului au fost deja punctate in masterplanul de transport local, un proiect inclus in Planul Integrat de Dezvoltare (PID). Dincolo de necesitatile din trafic, prioritate au si proiectele sociale. Realizarea unui complex de servicii comunitare in cartierele cu grad de saracie crescuta, dar si amenajarea unui camin pentru batrini au fost si ele incluse pe lista de posibile proiecte ale PID. Spatiile de joaca pentru copii, vaduvite, pe alocuri, de constructiile sufocante de blocuri, nu au fost nici ele uitate. PID vizeaza obtinerea unei finantari din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

Autobuze ecologice

Construirea unui centru cultural si a unui pavilion expozitional sint alte doua idei care au fost discutate in aceasta saptamina. La fel si achizitionarea de vehicule ecologice, idee mai veche, impusa deja de Uniunea Europeana. "Motoarele cu care sint echipate autobuzele indeplinesc norma antipoluare Euro 3. Nu cred ca acestea ar rezista sa functioneze prin oras pe baza de ulei de rapita, pentru ca nu au fost gindite in acest fel. Nu stiu daca chiar nu as distruge autobuzele. E bine ca exista masuri impotriva poluarii, dar ele trebuie gindite in ansamblu. Inclusiv preturile sau spatiul de depozitare. E o problema complexa", este de parere Adrian Popa, directorul Tursib. Deocamdata, troleibuzele ramin singurele mijloace de transport cu un grad scazut de poluare.


sursa: Monitorul de Sibiu, 25.01.08


http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 31799.html

Ce spuneti de reactia d-lui Popa? Eu cred ca atat timp cat ramane acolo acest personaj dusmanos troleibuzelor, riscam sa vedem exemplul Brasovului si Constantei implementate si la Sibiu. Exemplul este mai aproape decat credem.In primavara ne vom desparti de cel mai lung traseu, reteaua de pe str. Alba Iulia va fi demontata!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 22:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Am solicitat primariei, prin fax si prin e-mail, sa ne puna la dispozitie Masterplanul pt. transport urban. Nu am primit nici un raspuns.

A trebuit sa luam acest masterplan tocmai de la sursa. Acum il aveti si voi.


Attachments:
Masterplan Transport SB.pdf [6.33 MiB]
Downloaded 1265 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Momentul se apropie
PostPosted: Wed 08 Oct 2008 15:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Consultare. Masterplanul de transport intra in dezbatere publica

Plan pe roate



N-avem centura, dar ne facem masterplan. Planul de transport local al Sibiului va putea fi dezbatut de sibieni, impreuna cu specialistii, la sfarsitul lunii viitoare


Potrivit unui anunt publicat pe pagina de internet a Primariei, masterplanul va intra in dezbatere publica in data de 25 noiembrie, de la ora 16.00, iar discutiile vor avea loc la sediul Primariei. De altfel, reprezentantii municipalitatii anunta ca raportul de mediu poate fi consultat la sediul Agentiei Locale de Protectie a Mediului si Agentiei Regionale de Protectie a Mediului, din strada Hipodromului nr. 2A. Aici puteti sa studiati planul de transport local si sa lasati sugestiile si comentariile pe marginea proiectelor propuse, zilnic, intre orele 8.00-16.00, precum si pe adresa de e-mail office@arpm7c.ro, pana in data de 24 noiembrie.

Investitii uriase pentru orasul viitorului

Aproximativ 120 de milioane de euro este costul proiectului propus de firma britanica WSP Group, in colaborare cu alte doua firme straine, care a analizat zeci de modalitati de imbunatatire a traficului din oras si din afara lui, tinand cont de toate etapele necesare implementarii, dar si de normele europene in vigoare. Unul din cele mai costitoare proiecte, de peste opt milioane de euro, are in vedere fluidizarea traficului in zona de nord, prin reabilitarea strazilor Metalurgistilor, Raului, Malului si Cibinului, in conditiile in care zona incepe sa semene din ce in ce mai bine cu cea de la intrarea in Sibiu dinspre Selimbar. Desi specialistii au amintit des problema traficului de langa hypermarket-ul Real, solutiile pe care le-au propus tin in special de semaforizare si de centura ocolitoare. Un alt proiect costisitor, de peste sapte milioane de euro, este construirea unei pasarele peste calea ferata intre strada Mihail Kogalniceanu si Calea Surii Mici. Propunerile de parcari subterane in Piata Unirii, Parcul Tineretului, pe strazile Ocnei si 9 Mai sunt si ele solutii agreate de primarul Klaus Johannis, iar costurile sunt estimate la 1.482.000 de euro, cu TVA inclus.

Laura Catuneanu, 08.10.2008
Monitorul de Sibiu, www.monitorulsb.ro


Spune-ti parerea despre transportul urban!

Sibienii sunt invitati sa consulte si sa isi ofere eventualele sugestii legate de masterplanul realizat pentru transportul urban din municipiul Sibiu.

Comandat in 2006 si realizat pe parcursul lui 2007, masterplanul "Transport urban in municipiul Sibiu" este un document de peste 300 de pagini care se vrea "o analiza mult mai comprehensiva in care sunt luate in calcul mai multe moduri de transport urban. Zonele urbane pot sa se dezvolte si sa creasca repede, asa ca masurile, ameliorarile si politicile trebuie sa ofere raspunsuri flexibile la conditii schimbatoare, astfel incat sa rezolve blocajele rutiere fara sa constranga dezvoltarea economica si sa asigure viabilitatea si bunastarea Sibiului", dupa cum se arata in introducerea documentului respectiv. Ultima parte a documentului vrea sa ofere un cadru de dezvoltare a transportului public pentru urmatorii 20 de ani. Pe termen scurt, respectivul document propune reabilitarea strazilor "centurii interioare de nord", care include Metalurgistilor, Raului, Malului, Cibinului si imbunatatirea pavajului existent, pana in 2011. Printre altele, mai este propus si un pod peste Cibin langa strada Pedagogilor, noi trasee de troleibuz si "un traseu orbital" de tramvai.

Costurile masurilor propuse prin acest masterplan pana in 2027 sunt enorme. Potrivit documentelui, masurile de luat pe urmatorii 22 de ani vor costa 173 de milioane de euro, din fonduri nesubventionate. Iar pe urmatorii opt ani, masurile de luat cu 65% subventie vor avea un cost de 60 de milioane de euro. Masterplanul a fost realizat de WSP (Anglia), in colaborare cu NEA (Olanda) si cu Universitatea din Karlsruhe. Acesta va fi supus dezbaterii publice pe 25 noiembrie 2008, la sediul Primariei.

Traian Deleanu, 08.10.2008
Sibiu Standard, www.sibiustandard.ro

Master plan pentru micro-probleme

300 de foi pentru a elabora o noua strategie pentru traficul urban. Nu e un lucru usor si cu siguranta nu a apucat sa cuprinda toate problemele. Sibiul ar trebui sa-si propuna sa ajunga la standardul transportului urban din alte orase, chiar si din Romania. Dar pentru asta, ar fi nevoie si de ajutorul populatiei. Sibienii sunt consultati acum intr-o problema de care se lovesc in fiecare zi. Cati vor avea dispozitia de a deschide macar fisierul cu planul elaborat de primarie? Foarte putini. Sigur, interesul urbei nu este de a aduna in piata tot orasul, pentru a discuta problemele cetatii, dar un minim interes tot trebuie sa existe. Documentul are toate sansele sa treaca pe langa sibieni fara nicio observatie. Din lipsa de interes, pornita de la ideea: "oricum nu intereseaza pe nimeni ce gandesc eu". Organizatiile neguvernamentale, fara a pune aici la socoteala cele care militeaza pentru troleibuze, vor ignora si ele subiectul. Asteptam totul de-a gata. Iar cand totul este realizat, ne punem intr-un colt si comentam ce nu s-a facut bine. Am putea evita totul spunandu-ne parerea. Ce-i drept, e mai usor sa arunci o vorba la final, decat sa contribui cu o idee constructiva.
Sibiu Standard, www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Oct 2008 15:40 
tonul articolului pare cam rauvoitor, suma de 173 de milioane de euro pentru 22 de ani mi se pare foarte mica, nu stiu de unde se scot enormitatile alea cu "costurile imense"; probabil ca nu isi vor da multi cu parerea, si si mai probabil, masurile se vor limita doar la noi parcari si reabiliatari de strazi, si nu la investitii pentru transportul public, mai ales electric


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Oct 2008 19:03 
Ramane de vazut ce se va alege de acest masterplan. Va fi aprobat ca strategie de dezvoltare durabila pe termen mediu si lung, sau va ramane doar un fel de colectie de sfaturi din batrani pentru cei ce conduc orasul? Diferenta e esentiala, pentru ca in masterplan scrie negru pe alb despre extinderea transportului cu troleibuze si tramvaie, specificand ca in momentul de fata ponderea transportului cu autobuze este mult prea mare in raport cu posibilitatile orasului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 12:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Astazi va avea loc dezbaterea publica a Masterplanului pt. transport urban Sibiu, la sediul Primariei, etajul 2, camera 203, cu incepere de la ora 16.00.

Am transmis Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului Sibiu si Primariei Sibiu citeva consideratii (vezi atasament) care vor sta la baza dialogului de astazi.


Attachments:
Masterplan Sibiu -fara adrese de inaintare.doc [34 KiB]
Downloaded 373 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Nov 2008 16:56 
Sa inteleg ca Silviu a fost prezent la dezbatere? Cum este privit masterplanul si cum au fost primite propunerile?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Nov 2008 20:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Din pacate, din partea presei a fost prezenta doar Roxana David de la Realitatea TV Sibiu. Absenta presei poate fi motivata de prezenta ministrului Adrian Iorgulescu la Sibiu, insa, e de mirare cum de ziarele nu au mai multi reporteri.

Nu exista nici un afis la Primaria Sibiu referitor la aceasta dezbatere publica, nu stiau de acest lucru nici ofiterii de la intrarea in institutia amintita. Au fost prezenti reprezentanti ai Agentiei Regionale pt. Protectia Mediului Sibiu, seful Serviciului Gospodarire din Primaria Sibiu dl. Ioan Ortan, reprezentanti ai WSP si presedintele ONG Transira.

Am pus accent pe directiile de actiune prezentate participantilor, venind cu argumente din alte orase/asociatii metropolitane. Ma bucur ca propunerile noastre au fost bine primite de catre dl. Adrian Vilcan, cel care a realizat practic Masterplanul. Am remarcat ca multe dintre proiectele din Masterplan sint deja la stadiul de studiu de fezabilitate si ca era bine ca sa nu existe doar un singur sistem de referinta (Primaria Sibiu).

Va reamintesc directiile de actiune ce le-am prezentat si la dezbaterea publica a Masterplanului:

a) Infiintarea unei zone metropolitane si a unui transport metropolitan

b) Dezvoltarea unor sisteme de transport performante (S-bahn) si incurajarea parteneriatelor de tip public-privat

c) Conectarea municipiului Sibiu la reteaua electrificata de cale ferata (Sibiu - Copsa Mica si Sibiu - Vintu de Jos)

d) Infiintarea zonelor de tarifare si implementarea unui sistem modern de ticketing si de informare a publicului

e) Extinderea transportului cu troleibuze (pe termen mediu: introducerea troleibuzelor in Piata Garii, pe str. Abatorului, bul. Vasile Milea, soseaua Alba Iulia si modernizarea retelei pe str. N. Teclu; pe termen lung: introducerea troleibuzelor pe str. Balea, str. Stefan cel Mare, bul. Victoriei -traseul 5)

f) Reamenajare Piata Garii (redefinirea utilizarii eficiente a acesteia, prin accesul extins al mijoacelor de transport public, crearea unor peroane pentru acestea, extinderea statiilor de taxi si a parcarilor auto)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group