TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Nov 2019 08:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Este o realitate sinistra: Conducerea Tursib doreste desfiintarea tuturor traseelor de troleibuz din municipiul Sibiu (incepind cu data de 1 februarie 2009).

Nu stiu ce se mai poate face!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 15:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu Sintea wrote:
Nu stiu ce se mai poate face!

Un ultim memoriu extensiv, documentat, inclusiv cu aspecte din tarile civilizate, inmanat si personal d-lui Klaus Johannis. Un memoriu catre UE. Proteste in presa.

Apoi, se mai pot face niste poze, de amintire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 15:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Titlul topicului nu tine loc de interpretari!

Astazi a avut loc sedinta operativa la Tursib prilej cu care directorul Popa a spus ca doreste eliminarea troleibuzelor de pe trasee, incepind cu 1 februarie anul curent.

Cu ce sa le inlocuiesti?
La ora actuala ies in traseu maxim 4 troleibuze pe T2, 4 pe T1 (sint prevazute maxim doua, insa pe T1 sint introduse dublurile) si doua pe T5. Ar fi mare lucru sa pui autobuzele ce circula goale pe traseele fantasmagorice inventate de catre dl. Popa? Eventual sa lasi doua autobuze pe T2, unul pe T1 si unul pe T5!?

Unul din motivele invocate pentru masura eliminarii troleibuzelor ar fi redeventa mare pe care Tursib o are, datorita (zic ei) retelei electrice si a substatiilor de redresare. Contractul de concesiune incheiat intre Consiliul Local Sibiu si SC Tursib SA Sibiu prevede o anume valoare a redeventei, ce s-a modificat pe parcursul anilor. Tot acolo sint prevazute traseele pe care Tursib trebuie sa le deserveasca, cu un numar de autobuze, troleibuze si tramvaie, cu o anumita frecventa. Ei au schimbat trasee dupa bunul plac, fara Hotariri de Consiliu local, desi juristii din Primarie au avertizat in scris Tursib ca procedeaza ilegal.
Solutia e sa ai venituri din exploatare!

Cine mai putea deranja cuplul director general-director tehnic? Seful retelistilor. Acesta se va pensiona, asa ca ultima reduta din Tursib se prabuseste.

Se spune ca a avut loc o sedinta a Consiliului de Administratie al SC Tursib SA Sibiu, prilej cu care pensionabilul Adrian Popa a fost reales director general pe o perioada de inca 4 ani. Nu stiu daca componenta Consilului de Administratie al Tursib SA a ramas aceeasi. Se pare ca da, intrucit nu am cunostinta de vreo Hotarire a Consiliului Local (ce are rol de Adunare Generala a Actionarilor) prin care sa se puna in discutie mandatul Consiliului de Administratie. Ne vom informa si va vom tine la curent.

In luna decembrie 2008 directorul economic al SC Tursib SA si-a inaintat demisia, dupa auditul intern desfasurat in aceeasi perioada.

Noi facem ceea ce putem! La fel si ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Ce urat... tocmai Sibiul... Retea excelenta, inventii proprii, troleibuze ce circula nestingherite dupa atata timp.
Mare pacat...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 08:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Am purtat discutii chiar cu Conducerea Tursib. Directorul tehnic al Tursib SA, subinginerul Pavel, ne-a spus ca o sa desfiinteze troleibuzele pentru ca acestea tin de "epoca de piatra".

Pina la urma se amina deznodamintul, desfiintind "doar" traseul T5. Iata comunicatul Tursib:

"Incepand de luni, 2 februarie, traseul de troleibuze T5 va fi deservit de autobuze purtand indicativul 92. Statiile in care va opri noul mijloc de transport raman aceleasi.
In ceea ce priveste orarul curselor, din Valea Aurie se va pleca din ora in ora, incepand de la ora 5.30 si pana la ora 14.30, respectiv intre orele 15.40 si 23.40, iar de la IRMES, se va pleca din ora in ora, intre orele 6.00 si 14.00, respectiv de la 15.10 pana la 23.10."


Dupa cum vedeti, doua troleibuze sint inlocuite de un singur autobuz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 12:09 
Care director tehnic, Cristian Pavel, finu' lu' primaru' si care are nevasta membra in Partidul Unic din Sibiu? Nici el nu crede ce spune, dar ce sa'i faci, a ramas fara minciuni.

Si cand ma gandesc ca T5, din linia de umplutura care a fost din totdeauna, a ajuns sa fie chiar solicitat din cauza ca era singurul care mergea si la intoarcere pe Str Rahovei ("pe contrasens"), acum nu numai ca l'au scos de pe Rahovei, dar vine si mult mai greu. Cand credeam ca intervalul original de 40 de minute e mare... vine nea' Caisa de la Tursib sa'mi arate ca am gresit si'mi serveste pe tava un MAZ congelat, sa ma trezesc la realitate. De la frig. :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 13:04 
O mana de incompetenti care ling pe Herr! Inca o dovada clara ca nu suntem cu nimic mai breji ca restul tarii! Cred ca sunt interese mari pentru tonele de cupru! Si sa apuce fac treaba asta repede repede!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 90 din 29 ianuarie 2009



COMUNICAT DE PRESÄ‚



După desfiinÅ£area traseelor de troleibuz T3, T4, T4 barat, T6, T7, T7 barat ÅŸi T8 iată că avem o nouă victimă: traseul T5. DeÅŸi costurile de exploatare ale troleibuzelor sunt mai mici faÅ£ă de autobuz. ÃŽmpotriva Masterplanului pentru transport urban, ce trasa ca direcÅ£ie de urmat extinderea transportului ecologic cu troleibuze. Contrar preocupărilor hotărâte ale Uniunii Europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În locul a două troleibuze se introduce traseul 92, deservit de către un singur autobuz. Troleibuzele traseului T5 au fost solicitate mai ales pentru accesul lor pe str. Rahovei –Cireşica –str. Gheorghe Dima, chiar dacă există porţiuni cu sens unic, semnalizate corespunzător. Reţeaua de troleibuze de pe str. Gheorghe Dima este nouă, fiind pusă în funcţiune în anul 2006.

În multe oraşe se permite circulaţia troleibuzelor pe sensul unic, favorizându-se transportul public nu maşina personală. Se putea alege devierea traseului T5 pe bul. Mihai Viteazu –Calea Dumbrăvii.

Prin Contractul de concesiune nr. 108370 /27.04.2007 (aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr. 97 /2007) încheiat între Municipiul Sibiu şi SC Tursib SA Sibiu sunt prevăzute trasee, rute, număr şi tip de vehicule folosite, frecvenţa de trecere a acestora prin staţii, toate obligatoriu a fi respectate.

Obiectul contractului îl reprezintă “cedarea şi primirea în concesiune, în scopul unei administrări rentabile, către SC Tursib SA a Serviciilor de Transport Public”.

După cum am semnalat şi în anii trecuţi, Contractul de concesiune dar şi Legea nr. 92 /2007 nu au fost respectate de către SC Tursib SA, desfiinţându-se trasee, înfiinţându-se altele, fără a avea Hotărâre de Consiliu Local. Ne aducem aminte de lansarea cu tam-tam a traseului cu indicativul 201 pe ruta Gară –Aeroport, anulat după puţin timp, pe motivul cunoscut de toată lumea, de nerentabilitate.

Ne este clar că nici primarul, nici Consiliul local, nu cunosc aceste lucruri, o dovadă fiind că toate demersurile noastre s-au oprit la secretariatul primăriei.

Pentru bunurile concesionate, SC Tursib SA Sibiu achită o redevenÅ£ă, aceasta incluzând ÅŸi reÅ£elele electrice de troleibuz sau tramvai, indiferent dacă acestea sunt folosite sau nu. Pentru o administrare rentabilă este nevoie de obÅ£inerea de venituri din exploatarea troleibuzelor pe reÅ£eaua existentă. Care sunt investiÅ£iile în troleibuze de care a scris toată presa sibiană că “se vor face curând”?

Prin adresa cu nr. 5440 /16.08.2008 SC Tursib SA Sibiu cere Consiliului local suplimentarea subvenţiei cu suma minimă de 145.000 lei pentru că “societatea nu poate suporta cheltuielile suplimentare privind redevenţa aferentă Contractului de concesiune”. Unde s-a mai pomenit aşa ceva?

Municipalitatea sibiană putea alege şi concesionarea prin licitaţie a traseelor de autobuz sau troleibuz. Nu ar mai fi fost nevoie de împrumut BERD pentru achiziţionarea de autobuze, nici de costuri de întreţinere/exploatare, de salarii, de achiziţii de maşini de lux din bani publici, pentru a plimba directorii cu salarii imense ai societăţii de transport.

M-am adresat Primăriei şi Consiliului local (ce reprezintă Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Tursib SA Sibiu), expunând cele prezentate mai sus, cerând acestora stoparea desfiinţării transportului electric (implicit menţinerea traseului de troleibuze T5), respectarea Contractului de concesiune şi demiterea Consiliului de Administraţie al SC Tursib SA Sibiu.

Voi cere o audienÅ£ă primarului Klaus Iohannis, ca să pot explica unui primar european să folosească bani europeni, pentru implementarea unui sistem de transport ecologic, la standarde europene, cu o echipă Tursib neimpusă politic.




ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Attachments:
Desfiintare troleibuz T5 -presa.doc [342.5 KiB]
Downloaded 314 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jan 2009 08:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Tevatura pentru T5

Asociatia Transira si-a declarat public nemultumirea fata de decizia societatii Tursib de a desfiinta linia de troleibuz T5. „Dupa desfiintarea traseelor de troleibuz T3, T4, T4 barat, T6, T7, T7 barat si T8 iata ca avem o noua victima: traseul T5. Desi costurile de exploatare ale troleibuzelor sunt mai mici fata de autobuz. Împotriva Masterplanului pentru transport urban, ce trasa ca directie de urmat extinderea transportului ecologic cu troleibuze. Contrar preocuparilor hotarâte ale Uniunii Europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera“, îsi motiveaza protestul inginerul Silviu Sîntea, presedintele Asociatiei. Tot el precizeaza faptul ca prin Contractul de concesiune nr. 108370/27.04.2007 (aprobat prin Hotarârea Consiliului local nr. 97 /2007) încheiat între Municipiul Sibiu si SC Tursib SA Sibiu sunt prevazute trasee, rute, numar si tip de vehicule folosite, frecventa de trecere a acestora prin statii, toate obligatoriu a fi respectate, iar aceste decizii de desfiintare a liniilor contravin prevederilor contractului.

Utilitate vs. performanta

Directorul Tursib SA, Adrian Popa, pe de alta parte, spune ca linia de troleibuz T5, care a fost desfiintata de luni, nu era deloc rentabila, sau performanta. „Traseul respectiv trece prin Valea Aurie - Calea Poplacii - Calea Dumbravii - Gh. Dima - Piata Rahova si ajunge la Independenta, la retur ar trebui sa treaca pe sens interzis, pe Plugarilor, ceea ce este inadmisibil. În plus, este acea portiune foarte dificila, intersectia Argesului, cu Dumbravii si Dima, unde frecvent soferii întâmpina mari probleme. Calatorii din zonele pe unde trecea T5, au acum la dispozitie autobuzul 92, care parcurge traseul în maxim 30 de minute, nu 45, ca T5. Noi ne concentram acum sa obtinem performanta pe liniile T1 si T2, pe care le consideram deosebit de importante“, explica Adrian Popa, directorul Tursib.


Margareta Lupu
Monitorul de Sibiu, 30.01.2008
http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 57160.html

Traseul T5 a fost dat in folosinta in anul 1987 si se vrea desfiintat in anul 2009. Cand a devenit nerentabil traseul T5, domnule director Adrian Popa? Pe baza carui studiu ati tras concluzia asta?
Este o minciuna sfruntata. De fapt, T5 era foarte rentabil si o sa pun fotografii realizate recent in diferite intervale orare sa va conving.

Municipalitatea sibiana sa faca bine sa se ocupe de masinile parcate pe str. Plugarilor, apoi sa se vorbeasca de sensuri unice. De ce ai schimbat reteaua de pe str. Gheorghe Dima in 2006 daca acum n-o folosesti?

O alta minciuna este parcurgerea de catre troleibuzul T5 a rutei in 45 de minute. De fapt, troleibuzul realiza timpi de 20 -25 minute pe acest traseu!!!

Ca sa nu se lamenteze cineva ulterior, cum ca n-a stiut, voi demara azi procedura plingerii prealabile, ajungind, daca e nevoie, in instanta. Am fost prea mult manipulati.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jan 2009 12:32 
Silviu Sintea wrote:
O alta minciuna este parcurgerea de catre troleibuzul T5 a rutei in 45 de minute. De fapt, troleibuzul realiza timpi de 20 -25 minute pe acest traseu!!!

O mica precizare, ca iar si'a dat cu stangul in dreptul nea' Popa si vorbeste tampenii. Vad ca nu cunoaste realitatea din teren... dar nici macar pe cea de pe hartie! Teoretic, T5 avea semicursa de 40 min. Care 45, Mr. Popa? Practic, Silviu are dreptate. Desi (pe sensul spre Valea Aurie) pe str. Semaforului e foarte aglomerat, pe str. Rahovei troleibuzul astepta tirurile sa treaca de zona ingusta, desi pe str. Argesului mergea cu viteza mica din cauza retelei invechite, desi pe Calea Poplacii mergea iar cu viteza mica din cauza gropilor, ca sa nu ii sara "coarnele"... in ciuda acestor inconveniente, la Valea Aurie, T5 era traseul cu cea mai lunga stationare, ca ajungea cu 20 de minute mai devreme!

Toate aceste informatii se afla chiar in ograda Tursibului, daca Popa ar intreba pe cine trebuie. A, pardon, "cine trebuie" deranjeaza cu troleibuzele lui care nici nu incurca traficul, nici nu se defecteaza in ritmul in care o fac MAZurile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jan 2009 19:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Dupa care urmeaza sa spuna ca T1 si T2 sunt nerentabile si gata. Am rezolvat toata problema. Pacat de retea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Feb 2009 16:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Adrian Popa wrote:
Directorul Tursib SA, Adrian Popa, spune ca linia de troleibuz T5, care a fost desfiintata de luni, nu era deloc rentabila, sau performanta. „Traseul respectiv trece prin Valea Aurie - Calea Poplacii - Calea Dumbravii - Gh. Dima - Piata Rahova si ajunge la Independenta, la retur ar trebui sa treaca pe sens interzis, pe Plugarilor, ceea ce este inadmisibil. În plus, este acea portiune foarte dificila, intersectia Argesului, cu Dumbravii si Dima, unde frecvent soferii întâmpina mari probleme. Calatorii din zonele pe unde trecea T5, au acum la dispozitie autobuzul 92, care parcurge traseul în maxim 30 de minute, nu 45, ca T5.


Sigur ca directorul Tursib nu avea ce altceva sa spuna.

Ce vrea de fapt actuala conducere a Tursib? Sa ceara Primariei sa scada redeventa, motivind ca nu foloseste o parte din reteaua de troleibuz. Calculul este prost, pt. ca reteaua de pe T3, T4 si T5 este aproape complet amortizata (mai putin cea de pe str. Gheorghe Dima). redeventa mare e pentru reteaua de pe Calea Dumbravii -Balanta I -str. Constitutiei. Si pentru autobuzele MAZ, evident.


Attachments:
Cl. Dumbravii -238.JPG
Cl. Dumbravii -238.JPG [ 55.14 KiB | Viewed 14045 times ]
Cl. Dumbravii -Gh. Dima 2.JPG
Cl. Dumbravii -Gh. Dima 2.JPG [ 52.27 KiB | Viewed 14042 times ]
Cl. Dumbravii -dupa Dima.JPG
Cl. Dumbravii -dupa Dima.JPG [ 73.54 KiB | Viewed 14043 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Feb 2009 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Vineri si simbata noaptea o echipa Tursib a demontat toate macazele si incrucisarile din intersectia Gh. Dima -Cl. Dumbravii -str. Argesului.
In baza unui ordin verbal primit de la Adrian Popa. Fara o foaie de parcurs, fara autorizatia de la Primarie pt. lucrul pe domeniul public. Fara Hotarire de Consiliu local.
Furt.


Attachments:
Cl. Dumbravii -Argesului.JPG
Cl. Dumbravii -Argesului.JPG [ 57.88 KiB | Viewed 14038 times ]
Cl. Dumbravii -Gh. Dima.JPG
Cl. Dumbravii -Gh. Dima.JPG [ 69.64 KiB | Viewed 14038 times ]
Cl. Dumbravii -Gh. Dima 1.JPG
Cl. Dumbravii -Gh. Dima 1.JPG [ 64.91 KiB | Viewed 14038 times ]
Cl. Dumbravii -Gh. Dima 3.JPG
Cl. Dumbravii -Gh. Dima 3.JPG [ 56.24 KiB | Viewed 14040 times ]
Gh. Dima.JPG
Gh. Dima.JPG [ 60.68 KiB | Viewed 14036 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Feb 2009 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Cursul de Electrotehnica transporturilor (Universitatea Politehnica Bucureşti): "Tracţiunea electrică servind transporturile urbane si interurbane, este în multe cazuri preferată tracţiunii cu motoare termice, datorită randamentului mai ridicat al acţionarii, superiorităţii pe care a afirmat-o în special motorul de curent continuu în ce priveste pornirea, tractiunea si frânarea, confortului pe care-l oferă".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 08:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
"Nu mai facem carausie"

Troleibuzele nu vor disparea din transportul public local ci vor fi folosite doar pe doua trasee, mai simple, precizeaza Adrian Popa, directorul general al Tursib SA, in urma deciziei de a desfiinta traseul T5.

Reporter: De ce ati renuntat la T5?
Adrian Popa: Era un traseu cu troleibuz care pleca din Valea Aurie catre Calea Poplacii, intersecta Calea Dumbravii si intra pe strada Dima. Era un traseu greu accesibil cu troleibuzul. In al doilea rand, intersectia Calea Dumbravii cu Argesului si cu Dima ne-a creat foarte multe probleme. Acolo intotdeauna sareau antenele. Se creau niste situatii grele acolo, unde circula si multe tiruri.

Rep.: Deci nu a fost vorba de un traseu ineficient economic...
A.P.: Nu. Era un traseu greoi. De aceea l-am modificat si transformat in traseul A52, cu autobuzul si am castigat 10 minute la timp, pentru ca autobuzul se descurca mult mai bine pe acest traseu decat troleibuzul. In plus, asiguram si transportul intre Mihai Viteazu si Valea Aurie, ceea ce nu faceam. Si merge mai bine. Iar tot ce am avut troleibuze, le-am redirectionat pe traseele T1 si T2. Nu mai facem carausie, facem transport performant.

Rep.: Mai sunt si alte "taieri"?
A.P.: Avem o statie de redresare care facea alimentarea liniilor langa magazinul Plus si care nu era tocmai eficienta. Am oprit si statia aceasta. Am bagat-o in conservare si ramanem cu doua statii de alimentare electrica pentru troleibuze, cea care este in curtea noastra acum si care sustine si tramvaiul si cea care este la gara. Acestea doua sunt suficiente sa asigure mersul troleibuzelor.

Rep.: Dispar troleibuzele?
A.P.: Nu. Troleibuzele nu vor fi inlocuite. Trasele T1 si T2 nu vor disparea. Ele vor circula la interval de 10 minute distanta si, inclusiv sambata si duminica, pentru care am gandit niste timpi mai rezonabili. Nu dispare troleibuzul, dar nu mai poate fi aruncat si impartit in tot orasul. Adica unde exista o linie sa fie si troleibuz...

Rep.: Inseamna ca veti taia din linii, daca nu mai folositi...
A.P.: Nu le taiem pentru ca nu stii ce se intampla. Nu sunt vremuri nici sa tai, nici sa pui. Sa vedem ce se intampla. Curentul, spre exemplu, s-a scumpit din nou. Nu se pune problema sa scoatem troleibuzele din oras, dar facem transport performant.

Rep.: Primaria lucreaza la strazi noi anul acesta, urmeaza si trasee noi de autobuze?
A.P.: Da. Este vorba in special de strada Turda, care merge prin spate, pe la Ambient, care va merge pana in zona industriala. Este in programul primariei. Cand se termina, nu vom mai duce pe soseaua Alba Iuliei toate autobuzele. Deci, toate traseele care merg spre zona industriala si care ne solicitau destul de mult, vor merge pe Turda. Astfel, nu vom mai incurca nici noi traficul si vom scapa si de o zona periculoasa, unde se circula cu viteze destul de mari.

Rep.: Care a fost reactia dupa marirea amenzilor?
A.P.: Una pozitiva. S-a mai trezit lumea la realitate. Am dat amenzi. Destule.

Rep.: Are legatura marirea amenzilor cu anul de criza prin care trecem?
A.P.: Nici vorba. Nu. Am avut in plan asta. Vrem sa educam oamenii sa circule civilizat. Era altceva daca maream pretul biletelor, daca renuntam la gratuitati, dar avem in continuare acelasi pret la bilet, pensionarii circula gratuit si elevii cu 50 la suta reducere.

Nimic nou in jurul orasului
"Noi facem transport public in orasul Sibiu si pe acesta trebuie sa il facem mai performant", spune Adrian Popa, care precizeaza ca niciun traseu nou in afara orasului nu exista in plan in viitorul apropiat. In acest moment, in afara de Sibiu, Tursib mai are curse inspre Rasinari, cu tramvaiul si inspre Poplaca, traseu pastrat pentru a aduce muncitorii la lucru si copiii la scoli in Sibiu.


Laurentiu Parnica, 10.02.2009, ziarul Sibiu Standard.
www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Buna ziua,

Referitor la desfiintarea traseului T5 am transmis un comunicat de presa. Nu stiu daca a ajuns la redactia cotidianului dvs., asa ca l-am atasat prezentului mesaj.

Fata de cele scrise acolo, avand in vedere si interviul cu managerul general al Tursib SA se cuvin urmatoarele completari:

-se vorbeste de parcursul autobuzului 92 (nu 52 cum spune dl. director) care ar ajunge cu 10 minute mai repede decat troleibuzul. Fals! Am fost vineri 30 ianuarie si am cronometrat inca o data parcursul troleibuzului T5: 20 minute Valea Aurie -IRMES si 23 minute IRMES -Valea Aurie. Autobuzul realizeaza 25 minute;

-troleibuzul T5 era aproape plin si la ducere si la intoarcere, deci este vorba de un traseu rentabil. Daca ar fi fost nerentabil, de ce ar fi pastrat aceasta ruta? In interviul dvs. spune ca traseul era rentabil, insa pt. Monitorul de Sibiu directorul Tursib declara altceva: http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 57160.html

-troleibuzul T5 parcurgea intersectia Gh. Dima -Calea Dumbravii -Str. Argesului in 35 de secunde!

-momentul ales pentru desfiintarea traseului T5 este cum nu se poate mai prost ales! Toate autobuzele sunt deviate pe bul. Mihai Viteazul -str. Matei Millo -Calea Dumbravii iar singura legatura cu str. Rahova (Silvana) -Plugarilor (Ciresica) era T5. Ce fac acum locuitorii din zona? Merg pe jos!!! Pentru ca troleibuzul T5 reprezenta singura legatura;

-vineri 30 ianuarie nu era afisat nici un anunt (nici in statii, nici in troleibuze) referitor la inlocuirea traseului T5. Cum simbata si duminica T5 nu circula, luni 2 februarie lumea a stat degeaba in statii, asteptind T5-ul. In loc de doua troleibuze, un autobuz! In care nu urca nimeni, pt. ca nu stie ce-i cu el;

-nu s-au suplimentat troleibuzele pe traseele T1 si T2 asa cum spune in interviul realizat de dvs. directorul Tursib. Cele doua troleibuze de pe traseul T5 au fost pur si simplu retrase din circulatie iar soferii au fost obligati sa treaca pe autobuze. Pe traseul T1 sunt doua troleibuze iar pe traseul T2 4 troleibuze.


Toate cele scrise de noi aici se pot verifica lesne. Consider ca opinia publica trebuie informata corect, de aceea ne-am permis sa va trimitem aceste completari.
Nu se poate vorbi de un atac la persoana, idee ce se acrediteaza in mod frecvent, pt. ca eu nu-l cunosc pe dr. director Popa. Ne-am referit intotdeauna la manageriatul unei societati a carei actionar unic este Consiliul Local.
Precizam ca saptamana viitoare vom demara procedura plangerii prealabile, cerand reinfiintarea traseelor T3 si T5. Vom transmite si presei documentul respectiv.

Cu stima,
Silviu Sintea, Organizatia Non-Guvernamentala "TRANSIRA"



Transmis aici:
laurentiu@sibiustandard.ro
redactia@sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 11:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Transira sare in ajutorul troleibuzelor

Transira, asociatie care promoveaza utilizarea troleibuzelor si tramvaielor, pentru transport ecologic, va cere in scris primariei si Tursib reinfiintarea traseelor T3 si T5


Asociatia, cu sediul in Medias, deplange intr-un comunicat desfiintarea traseului T5 si inlocuirea lui cu autobuzul 92, considerand ca politica Tursib este gresita. "Dupa desfiintarea traseelor de troleibuz T3, T4, T4 barat, T6, T7, T7 barat si T8 iata ca avem o noua victima: traseul T5. Desi costurile de exploatare ale troleibuzelor sunt mai mici fata de autobuz. Impotriva Masterplanului pentru transport urban, ce trasa ca directie de urmat extinderea transportului ecologic cu troleibuze. Contrar preocuparilor hotarate ale Uniunii Europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera", arata presedintele asociatiei non-guvernamentale, Silviu Sintea. Potrivit lui, plangerea oficiala prin care va cere reinfiintarea traseelor T3 si T5 va fi inaintata saptamana viitoare.

Directorul Tursib, Adrian Popa, a dat asigurari in urma cu doua zile ca troleibuzele nu vor disparea din transportul public urban al Sibiului si vor fi folosite doar pe doua trasee, T1 si T2.

"M-am adresat Primariei si Consiliului local, ce reprezinta Adunarea Generala a Actionarilor la SC Tursib SA Sibiu, (...) cerand acestora stoparea desfiintarii transportului electric, implicit mentinerea traseului de troleibuze T5, respectarea Contractului de concesiune si demiterea Consiliului de Administratie al SC Tursib SA Sibiu", mai spune Silviu Sintea, care precizeaza ca va cere o audienta primarului Klaus Iohannis, pentru a explica personal pozitia asociatiei.


Laurentiu Parnica, cotidianul Sibiu Standard, 10.02.2009
www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Feb 2009 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
O prima (dar mica) victorie am obtinut: nu au fost desfiintate toate traseele de troleibuz, asa cum a spus ca doreste directorul Tursib in sedinta Consiliului de Administratie al SC Tursib SA din luna ianuarie a.c.

Sper ca aceasta sa fie prima caramida a reconstruirii transportului cu troleibuze in Sibiu. Urmeaza, asa cum am spus, prezentarea situatiei actuale dar si propuneri, tuturor consilierilor locali, primarului, viceprimarului si opiniei publice. In prima faza, vom cere reinfiintarea traseelor T3 si T5, printr-o plangere prealabila.

In acelasi registru, managerul general al SC Tursib SA Sibiu vorbeste de "dezvoltarea intr-un ritm accelerat a orasului" -vezi pagina 4 a saptamanalului "Sibiu 100%, in atasament. http://forum.transira.ro/files/sibiu100.pdf

http://www.sibiu100.ro/index.php?page=articol&id=426&sursa=articole&titlu=Troleibuzele%20rămân%20în%20circulaţie


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Feb 2009 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
In atasament se afla Plangerea prealabila adresata Consiliului Local Sibiu.


Attachments:
plingere prealabila -CL Sibiu.doc [44.5 KiB]
Downloaded 392 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Feb 2009 23:36 
Gasim pe pagina web a Primariei un proiect de hotarare a consiliului local foarte convenabil pentru Popa si Pavel. Astfel ca, reteaua de contact aferenta traseelor T3, T4, T5 si T8 precum si statiile de redresare S2 si S4 (din Vasile Aaron si din Strand) intra in conservare impreuna cu cablurile de alimentare si alte instalatii. Ceea ce inseamna ca raman functionale substatiile din depou si de langa Gara, suficiente pentru T1 st T2.

Hotararea, in atasament.

Ramane de vazut ce urmeaza de'aici incolo...


Attachments:
24.pdf [5.14 MiB]
Downloaded 266 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 08:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Silviu Sintea wrote:
Ce vrea de fapt actuala conducere a Tursib? Sa ceara Primariei sa scada redeventa, motivind ca nu foloseste o parte din reteaua de troleibuz. Calculul este prost, pt. ca reteaua de pe T3, T4 si T5 este aproape complet amortizata (mai putin cea de pe str. Gheorghe Dima). redeventa mare e pentru reteaua de pe Calea Dumbravii -Balanta I -str. Constitutiei. Si pentru autobuzele MAZ, evident.


Ce interesanta concesiune la Sibiu. Folosesti doar ce vrei, cand vrei. De regulile economiei de piata nu a auzit nimeni? De performanta?

Vom solicita retragerea de pe ordinea de zi a acelui proiect de Hotarare. Pe rol se afla Plangerea prealabila, ce are legatura si cu acest proiect de Hotarare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 08:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Mai bine pe jos

Nu merg cu autobuzul, nici cu troleibuzul, de tramvai, nici gand. Nu-mi place sa le astept in statie, nu-mi place sa ma ingramadesc, sa fiu atent la buzunare si sa am grija biletului. In total, cred ca am mers cu Tursib de cel mult 10 ori. Ii inteleg totusi pe cei care au rabdare. Nu pot sa-mi fac o idee de ce prefera cineva transportul in comun, dar ii inteleg. Sunt distante lungi, taxiul este foarte scump, trebuie sa existe ceva. Nu sunt insa de acord cu managementul Tursib. Si spun asta, vazand diferentele din alte orase. In Brasov, de exemplu, mijloacele de transport in comun circula mai des, sunt mai performante, mai comode si mai prompte. Nu cunosc detalii legate de buget, dar acolo, statiile sunt curate si te poti informa de programul de transport din intregul oras. Nu stiu pe cineva in Sibiu, care sa-mi fi laudat mersul autobuzelor, de exemplu. Sunt utile daca ai nervi, sanatate sa ingheti in statii si tupeu sa prinzi un loc pe scaun. Sunt sibieni care si acum, la doua-trei saptamani dupa introducerea unui nou traseu de autobuz habar nu au de mersul lui. De orele in care isi face aparitia, lent, in statie. Trebuie sa-l iei pe ghicite. Au incercat la si jumatate si nu a venit. Vor incerca si la fix sau la si-un sfert. Oamenii au incercat internetul. Nimic. Planul de acolo este vechi de cativa ani. In statie nu exista niciun panou, prin care sa se poata informa tot omul. Poate a fost furat, poate nu a fost pus niciodata. Este un domeniu in care cu greu vei multumi pe toata lumea, insa tocmai din acest motiv, ai nevoie de un plan de durata, nu doar sa ai mereu preocupare pentru pretul motorinei, licitatiile pentru autobuze si piesele de schimb.


Alin Bratu, Sibiu Standard, 24.02.2009


Transira paraste Tursib la Primarie

Asociatia Transira, care sustine transportul ecologic, s-a plans oficial Consiliului Local Sibiu cu privire al desfiintarea considerata abuziva a unor trasee de troleibuze.

Presedintele asociatiei Transira, Silviu Sintea a cerut consilierilor locali, prin plangerea formulata, sa dispuna "revocarea Hotararilor S.C. Tursib S.A. Sibiu de desfiintare a traseelor de troleibuz T3 si T5 si reintroducerea troleibuzelor pe aceste trasee". Potrivit lui Sintea, deciziile luate de conducerea Tursib privind inlocuirea troleibuzelor pe trasele T3 si T5 cu autobuzele A51 si A92 nu au respectat doua hotarari adoptate de consilierii locali. "Inlocuirea traseelor de troleibuz T3 si T5 cu traseele de autobuz A51 si A92 nu este legala, deoarece pentru infiintarea sau modificarea unui traseu sau a unei rute este nevoie de aprobarea Consiliului local", arata Sintea, care vine cu textul legii, in sprijinul sau. Presedintele Transira mai aminteste in plangerea oficiala de faptul ca Tursib SA a desfiintat o serie mai lunga de trasee de autobuze, ajungand acum la doar doua. Transira a formulat de fiecare data plangeri, catre Prefectura sau Consiliul Local, care au ramas insa, fara raspuns, potrivit lui Sintea. "Nu am primit raspuns la nici una din petitiile noastre, nerespectandu-se prevederile Ordonantei Guvernului nr. 27 /2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare", mai arata presedintele Transira. In replica, directorul general al Tursib SA, Adrian Popa, sustine ca desfiintarea traseelor in cauza s-a facut legal si ca troleibuzele sunt in continuare folosite, pe trasele T1 si T2.


Laurentiu Parnica, Sibiu Standard, 24.02.2009
www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 10:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
TROLEUL LA PROCES -Primăria la judecată

Organizaţia non-guvernamentală TRANSIRA a dat în judecată Primăria Sibiu pentru ca au exclus de pe traseul public din Sibiu troleibuzele T3 şi T5. Membrii asociaţiei sunt susţinuţi şi de călători, care se deplaseaza acum cu două autobuze.

Cu toate astea, conducerea TURSIB consideră că a luat cea mai bună hotărâre.

Membrii organizeţiei Transira acuză Consiuliul Local Sibiu şi Societatea de Transport în Comun pentru ca au luat hotărâri fără să fie respectat programul călătorilor. În plus, preşedintele Asociaţiei a motivat plângerea sa împotriva primăriei şi prin faptul că autobuzele care au înlocuit troleibuzele sunt o sursă mare de poluare comparativ cu vechile mijloace de transport inlocuite.

Mulţi sibieni care circulau cu T3-ul si T5-ul susţin acţiunea organizaţiei Transira. Oamenii care circulau cu cele două troleibuze sunt nemulţumiţi de faptul că acestea au fost înlocuite cu autobuze si considera ca aceasta nu este cea mai buna solutie.

Pe de altă parte, conducerera societăţii TURSIB se apără de atacul asociaţiei nonguvernamentale şi susţine că scoaterea celor două troleibuze din circuit este motivată economic. Mai mult, reprezentantul societăţii de transport în comun susţine că măsura este una experimentală şi că a dat roade până acum. În plus, troleele din Sibiu sunt vechi, iar reţeaua electrică a fost gândită acum 30 de ani, când traficul din oraş nu era atât îngreunat.


Realitatea Sibiu, 24.02.2009





Inregistrarea unei stiri, in atasament. http://forum.transira.ro/files/f_00061c.flv


Attachments:
f_00061c.flv [6.42 MiB]
Downloaded 118 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Pentru toti sibienii: astazi incepand cu orele 16 voi fi invitatul d-lui Razvan Marcu la emisiunea "Pulsul adevarului" -Antena 1 Sibiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 11:53 
Ia, te rog, legatura cu cineva din zona si inregistreaza emisiunea, vreau sa vad cum o vor scalda.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 13:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Silviu Sintea wrote:
Vom solicita retragerea de pe ordinea de zi a acelui proiect de Hotarare. Pe rol se afla Plangerea prealabila, ce are legatura si cu acest proiect de Hotarare.


Textul solicitarii se afla in atasament.


Attachments:
pt. sedinta CL Sibiu din 26 feb..doc [36.5 KiB]
Downloaded 250 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 14:41 
E certitudine si e pacat.

Troleibuzele vor dispărea din Sibiu

Traseele de troleibuz din Sibiu vor dispărea complet în următorii ani, crede primarul Klaus Johannis. Primăria face un studiu privind transportul în comun şi eficientizarea acestuia în următorii ani.

Troleibuzele, susţine Johannis, nu mai sunt viabile, iar costul de întreţinere a unui astfel de mijloc de transport este de patru ori mai mare decât al unui autobuz.

În urmă cu două săptămâni, Asociaţia Transira din Mediaş, care luptă pentru un transport comun civilizat, modern şi ecologic a depus la Primărie o plângere exact legat de desfiinţarea unor trasee de troleibuze. Preşedintele Asociaţiei, Silviu Sîntea solicita Primăriei “ ca în temeiul art. 7 din Legea nr. 554 /2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, să dispunenă revocarea Hotărârilor S.C. Tursib S.A. Sibiu de desfiinţare a traseelor de troleibuz T3 şi T5 şi reintroducerea troleibuzelor pe aceste trasee”.


http://www.oradesibiu.ro
5 martie 2009


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 18:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Quote:
... crede primarul Klaus Johannis...

Scheisse!... Parca asa se spune in astfel de cazuri, nu? Unii s-au nascut nemti degeaba. Gandire tipic balcanica. Adaptare perfecta la mediu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 22:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48740
Adio, troleibuze!

Administratia publica intentioneaza sa scoata troleibuzele de pe traseele din Sibiu pe motiv ca sunt costisitoare.


Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a anuntat, ieri, ca in cadrul Tursibului se lucreaza la o evaluare, alaturi de o firma de consultanta, care vizeaza troleibuzele aflate in exploatarea societatii de transport in comun. "Exista o discutie referitoare la troleibuze. Acestea se misca foarte greu si nu sunt fiabile in comparatie cu autobuzele. Este de patru ori mai scumpa exploatarea unui troleibuz decat cea a unui autobuz. Avand in vedere ca trebuie sa facem economii, este posibil sa scoatem troleibuzele din utilizare. Intretinerea are costuri enorme", a declarat Johannis.

In momentul de fata, Tursib are pe trasee sapte troleibuze. "Vrem sa mai introducem unul in orele de varf. Exista acest studiu facut de Sobis Trenkwalder si preluat de firma de consultanta din Dresda, care lucreaza acum pe el la calcule matematice ce vor fi, ulterior, puse in realitate. Deocamdata nu putem scoate troleibuzele pentru ca nu avem cu ce sa le inlocuim", spune Adrian Popa, directorul Tursib. Cele mai noi troleibuze din parcul Tursib au 20 de ani vechime si au fost aduse in perioada 2002 - 2003. Potrivit lui Adrian Popa, transportul public sibian a crescut cu 25 la suta fata de anul trecut. Zilnic, sunt parcursi 13.000 de km, sunt transportati 70.000 de calatori, iar mijloacele de transport fac 22.000 de opriri.


Traian Deleanu, 6 martie 2009
www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 23:08 
O evolutie demna de remarcat pentru "marele primar" Johannis, de la minciunile (ca promisiuni nici macar nu pot fi numite) din 2000, de reintroducere a tramvaiului in oras, la desfiintarea totala a transportului electric in 2008... intr-adevar, niste realizari demne de intrat in istorie...oare pot sa justifice prin calcule aceste afirmatii legate de costuri? E greu de inteles cum de "specialistii" romani obtin rezultate total diferite fata de cei din Occident facind aceleasi calcule...


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group