Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49 Posts: 56098
|
Silviu Sintea wrote: Asadar, in 13 septembrie, scoatem si ultimele troleibuze din circulatie. Pentru ca eu nu cred in minuni. Daca am putea sa le aducem la Medias, ar fi o palida consolare.
Transportul in comun va suferi modificari din aceasta toamna Troleibuzele vor disparea
Trei trasee principale de transport in comun si sapte secundare plus abonamente unice valabile pentru toate liniile. Acestea sunt doar cateva dintre schimbarile pe care Tursib si consultantul strain VCDB Dresda le vor efectua din toamna acestui an.
Troleibuzele vor fi scoase din uz incepand din toamna
Schimbarile continua la SC Tursib SA. Dupa modernizarea statiilor, a flotei de autobuze si montarea automatelor de bilete, Tursib vine cu un nou concept de modernizare si reconfigurare a transportului in comun. Primaria a luat decizia reconfigurarii traseelor in urma unui studiu de trafic la care au raspuns 9.000 de calatori Tursib. „Printre concluziile studiului se numara si aceea ca jumatate dintre traseele Tursib au o rentabilitate scazuta. Vom parcurge o etapa importanta in aceasta toamna prin reconfigurarea traseelor Tursib si prin regandirea sistemului de abonamente. Consider ca planul prezentat de consultantul VCDB Dresda va contribui la imbunatatirea sistemului de transport public in comun, deoarece noile trasee vor fi configurate conform nevoilor calatorilor", a declarat primarul Klaus Johannis.
Autobuzul 5 si in Tiglari
Astfel, potrivit municipalitatii, din aceasta toamna, pe traseele principale, cu indicativii 1, 2 si 5, autobuzele Tursib vor circula cu o frecventa de 10 minute la orele de varf. Traseul numarul 1 va face legatura intre Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Strand, cartierul Terezian si Viile Sibiului. Traseul numarul 2 va lega cartierul Broscarie, centrul Sibiului si cartierul Terezian. Traseul numarul 5 va transporta calatorii pe ruta Valea Aurie - centru - Gara - Terezian - Tiglari.
Abonament pe toate liniile
O a doua masura a acestei etape se refera la regandirea sistemului de abonamente. Tursib isi propune ca din toamna sa introduca un nou tip de abonament care sa il inlocuiasca pe cel actual. Noul abonament pentru o luna va costa 50 de lei si cu el sibienii vor putea calatori pe toate liniile. Exista si abonamente mai ieftine, pretul variind in functie de perioada de utilizare: o saptamana, doua saptamani sau o luna. „Se va face un nou tip de abonament, care va fi unic, pentru toate liniile, astfel incat cetateanul se va putea plimba dintr-un capat al orasului, la celalalt. Acum nu o poate face fara sa aiba abonament pe linia respectiva", spune primarul Johannis. Mai mult, prin infiintarea acestui tip de abonament, calatorii isi vor reduce considerabil cheltuielile. Acum, cu un abonament pe o singura linie, de 42 de lei, pot fi efectuate 60 de calatorii pe luna la pretul de 70 de bani pe calatorie. Din toamna, abonamentul unic va costa 50 de lei si va include 180 de calatorii, ceea ce inseamna 28 de bani pe calatorie.
Scoase din uz
Noul concept de reorganizare a transportului in comun la nivelul municipiului Sibiu exclude troleibuzele. Potrivit edilului-sef al orasului, acestea vor fi scoase din uz pentru ca nu fac fata cerintelor calatorilor. „Se va renunta definitiv la troleibuze. Ele nu vor mai deservi cetatenii. Ele nu permit reconfigurarea traseelor asa cum ar trebui sa o facem. Din acest motiv, vom renunta la ele. Cel mai probabil, reteaua va fi deocamdata conservata", a mai spus Johannis. Potrivit acestuia, in viitor, va fi regandit si conceptul de bilet individual.
Raluca Nicolae, Monitorul de Sibiu, 17.07.2009
www.monitorulsb.ro
Dispar troleibuzele
Sibienii care folosesc mijloacele de transport în comun îşi vor putea face în curând abonamente unice, pe toate liniile cu doar 50 de lei pe lună * Imediat ce sistemul va fi pus în funcţiune, vor dispărea troleibuzele şi vor exista 3 trasee principale şi 7 secundare
Sibienii vor plăti mai puÅ£in pentru călătoriile cu Tursibul. Municipalitatea introduce un nou sistem de transport public, pe bază de abonamente universale pe toate liniile. Aceasta este o nouă etapă în cadrul programului de modernizare a sistemului de transport public în comun în Sibiu, după ce, în primă fază, a fost modernizată flota de autobuze, a unor staÅ£ii de aÅŸteptare ÅŸi introducerea automatelor de bilete. Este doar un sistem de trecere. Municipalitatea se gândeÅŸte ÅŸi la introducerea unor bilete unice, eventual pe zile, dar pentru ca ÅŸi acest lucru să fie pus în practică este nevoie de un sistem avansat de ticketing. Odată cu introducerea liniilor unice, transportul în comun în municipiul se va face pe 3 linii mari ÅŸi la intervale de 10 minute. Atunci când sistemul acesta va intra în vigoare, în Sibiu nu se va mai circula cu troleibuzele. Chiar ÅŸi aÅŸa, municipalitatea nu renunÅ£ă la reÅ£eaua pentru acest mijloc de transport, aceasta fiind conservată.
3 trasee principale
Din luna noiembrie vor fi configurate trei trasee principale ÅŸi ÅŸapte trasee secundare ce vor face legătura între cartierele Sibiului ÅŸi zonele centrale. Acestora li se vor adăuga cursele regulate care fac legătura între cartiere ÅŸi zonele industriale. Noua configurare a rutelor Tursib a fost decisă de municipalitate în urma analizei studiului de trafic realizat la sfârÅŸitul anului trecut de Primărie. Peste 9.000 de persoane care folosesc transportul public au fost chestionate cu privire la serviciile oferite de Tursib. "Vom parcurge o etapă importantă în această toamnă prin reconfigurarea traseelor Tursib ÅŸi prin regândirea sistemului de abonamente. Consider că planul prezentat de consultantul VCDB Dresda va contribui la îmbunătăţirea sistemului de transport public în comun, deoarece noile trasee vor fi configurate conform nevoilor călătorilor", a declarat primarul Klaus Iohannis. Pe traseele principale cu indicativii 1, 2 ÅŸi 5, autobuzele Tursib vor circula cu o frecvenÅ£ă de 10 minute la orele de vârf. Traseul numărul 1 va face legătura între Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Åžtrand, cartierul Terezian ÅŸi Viile Sibiului. Traseul numărul 2 va lega cartierul Broscărie, centrul Sibiului ÅŸi cartierul Terezian. Traseul numărul 5 va transporta călătorii pe ruta cartier Valea Aurie – centru – Gară – cartier Terezian – cartier Å¢iglari.
Abonamente mai ieftine
O altă măsură pe care Tursibul şi Primăria Sibiu o vor lua se referă la regândirea sistemului de abonamente. Imediat după introducerea acestui sistem, sibienii vor plăti mai puţib abonamentul şi se vor putea plimba prin tot Sibiul cu acelaşi abonament, care va fi numit abonament unic. Călătorii îl vor putea achiziţiona pentru toate traseele Tursib la preţul standard de 50 de lei pe lună, diferenţiat pe perioada de utilizare - o zi, două săptămâni, o lună. Avantajele acestui abonament sunt mobilitatea mai mare pentru călătorii care îl vor putea folosi pentru toate liniile, reducerea timpilor de aşteptare în staţii, călătorul putând folosi orice mijloc de transport care ajunge în staţie cu destinaţia dorită de acesta, dar şi reducerea costurilor pentru călători. "De exemplu, dacă cu un abonament pe o singură linie puteau fi efectuate 60 de călătorii pe lună la preţul de 70 de bani pe călătorie, cu abonamentul unic se pot efectua 180 de călătorii pe lună la preţul de 28 de bani pe călătorie. De asemenea, dacă un abonament pe 2 linii costă acum 62 lei, abonamentul unic pentru toate liniile va costa doar 50 de lei", a exemplificat primarul Iohannis.
La 17 august 1983, se introduce troleibuzul. Circula pe doua rute: T1 Gară-Cimitir şi T2 Gară-Bd. Mihai Viteazu. Au fost aduse, de la ITB (Bucuresti) 20 de troleibuze de culoare albastră Pe fondul marii crize de petrol din anii 70 dar, mai ales, a campaniei ilogice a comuniştilor de economisire a combustibilului, reţeaua de troleibuze sibiană se extinde, în anul 1985 Sibiul având 3 linii de troleibuz. La finele anilor 80, Sibiul deţinea o retea de troleibuz foarte extinsă, majoritatea proiectelor fiind puse in aplicare. Retelele au fost dezvoltate in functie de interes, astfel noile trasee T4 si T5 legau cartierele Hipodrom şi Valea Aurie de Platforma Industrială Est (Independenţa II, Balanţa II, ICEMENERG). În anul 1990 in Sibiu erau aproximativ 10 trasee deservite de aproximativ 35 de troleibuze articulate de tipul DAC 117E dintr-un parc total de aproximativ. 55 de troleibuze. După 1989 transportul urban din municipiul Sibiu cunoaste un declin accentuat, din cauza învechirii mijloacelor de transport, lipsa investiţiilor, anularea unor trasee. Reteaua de troleibuze din Sibiu este dezvoltata pe o lungime de 57 km.
Laura Buciu, Tribuna Sibiului, 17.07.2009
www.tribuna.ro
|
|