TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 12:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Mar 2009 23:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Fara troleibuze in Sibiu

Troleibuzele ar putea deveni istorie în Sibiu. Primăria lucrează la un studiu privind eficientizarea transportului în comun, care ar putea să prevadă ca troleibuzele să nu mai circule în oraş.

Traseele de troleibuz din Sibiu vor dispărea complet în următorii ani, crede primarul Klaus Johannis. Primăria face un studiu privind transportul în comun şi eficientizarea acestuia în următorii ani.

Troleibuzele, susţine Johannis, nu mai sunt viabile, iar costul de întreţinere a unui astfel de mijloc de transport este de patru ori mai mare decât al unui autobuz.

În urmă cu două săptămâni, Asociaţia Transira din Mediaş, care luptă pentru un transport comun civilizat, modern şi ecologic a depus la Primărie o plângere exact legat de desfiinţarea unor trasee de troleibuze. Preşedintele Asociaţiei, Silviu Sîntea solicita Primăriei “ ca în temeiul art. 7 din Legea nr. 554 /2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, să dispunenă revocarea Hotărârilor S.C. Tursib S.A. Sibiu de desfiinţare a traseelor de troleibuz T3 şi T5 şi reintroducerea troleibuzelor pe aceste trasee”.


Expres Sibian
http://www.expressibian.com
06.03.2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Mar 2009 22:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
un mincinos din Sibiu wrote:
Transportul public în municipiu a crescut cu 25 la sută faÅ£ă de anul trecut.

La Sibiu s-o fi intamplat vreo minune?

In toate orasele tarii, transportul public scade in continuu ca numar de clienti, din 1994 incoace, ajungandu-se in prezent la doar 20-40% din calatorii pe care ii avea in 1990. In acelasi timp, in Sibiu (oras cu frecvente penibile de circulatie), acesta creste in mod uimitor, cu nici mai mult nici mai putin de 25%, intr-un singur an!!! :) :o :? :oops:

Probabil 25% o fi cresterea de inflatie a costurilor, sau de motorina consumata, in nici un caz nu a numarului de calatori. Asta daca nu e pur si simplu propaganda ieftina, invatata din Epoca de Aur. Nici in cele mai infloritoare timpuri (anii 70) n-a crescut transportul public intr-un oras mare din Romania cu 25% pe an.


Top
 Profile  
 
 Post subject: basme
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 11:41 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 11:07
Posts: 8
Location: Bacau
Quote:
Sibiul avea în plan şi un proiect de reconstrucţie a reţelei de tramvaie, însă acest plan este pe termen lung.

Astea's povesti, basme si snoave de adormit ONG'urile. Astia se plang ca n-au bani sa intretina 7 troleibuze si vor reconstructia retelei de tramvaie. Nu stiu ce sa zic dar incep sa'mi cam schimb impresia despre domnul Johannis :?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: basme
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 18:20 
gigel wrote:
Astia se plang ca n-au bani sa intretina 7 troleibuze

Ar trebui sa fie cam 16 functionale in functie de cate au tras pe dreapta cu ocazia ultimelor desfiintari. Asta-vara erau 18. In circulatie sunt 7 pe hartie, cu schimburi si rezerve ajung sa circule aproape toate intr'o zi.

gigel wrote:
vor reconstructia retelei de tramvaie.

Care retea? :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Mar 2009 03:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Emisiunea "Pulsul Adevarului" din 24 februarie 2009.

Realizator: Razvan Marcu. Invitati: Adrian Popa -managerul SC Tursib SA Sibiu si Silviu Sîntea -presedintele Organizatiei Non-Guvernamentale "Transira"


Attachments:
tsb.JPG
tsb.JPG [ 53.76 KiB | Viewed 11682 times ]
tsb1.JPG
tsb1.JPG [ 52.5 KiB | Viewed 11681 times ]
Popa.JPG
Popa.JPG [ 38.25 KiB | Viewed 11681 times ]
Popa1.JPG
Popa1.JPG [ 36.48 KiB | Viewed 11680 times ]
Sintea11.JPG
Sintea11.JPG [ 35.86 KiB | Viewed 11680 times ]
Sintea9.JPG
Sintea9.JPG [ 38.02 KiB | Viewed 11681 times ]
RazvanMarcu1.JPG
RazvanMarcu1.JPG [ 50.69 KiB | Viewed 11680 times ]
t2b.JPG
t2b.JPG [ 54.65 KiB | Viewed 11681 times ]
bratu1.JPG
bratu1.JPG [ 59.42 KiB | Viewed 11681 times ]
bratu2.JPG
bratu2.JPG [ 54.24 KiB | Viewed 11680 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 08:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
De ce s–au schimbat traseele Tursib?

La solicitarea unor locatari din zona Cireşica, reprezentaţi de doamna Loloiu Paraschiva, SC Tursib comunică:

Sibiul este unul dintre cele mai aglomerate oraşe din ţară. Traficul se desfăşoară de regulă cu dificultate, astfel încât administraţia SC Tursib trebuie să-şi adapteze strategia pentru a menţine calitatea serviciilor la un nivel corespunzător.
Suprapunerea traficului greu cu itinerariile mijloacelor de transport în comun, precum şi circulaţia pe un singur sens pe anumite străzi au condus la reorganizarea traseelor afectate.
Circulaţia troleibuzului T5 pe contrasens, pe străzile Gh. Dima şi parţial Rahova, reprezintă un pericol permanent de blocaje în trafic şi era în contradicţie cu legislaţia în vigoare. Din aceste considerente, traseul T5 a fost înlocuit cu traseul A92, ceea ce nu a dus la reducerea numărului de mijloace de transport, noul traseu fiind deservit de un număr egal de autobuze.
În momentul actual, datorită stării defectuoase a carosabilului de pe strada Siretului şi a sensului unic pe străzile Gh. Dima şi Rahova, itinerariile traseelor A1, A9, A17 care deserveau cartierul Cireşica au fost adaptate condiţiilor de trafic. Circulaţia se desfăşoară cu următoarele modificări: din Calea Dumbrăvii pe strada Gh. Dima - Rahova - B-dul M. Viteazu, iar la întoarcere din B-dul M. Viteazu - N. Iorga - Calea Cisnădiei - Matei Millo - Calea Dumbrăvii.
După încheierea lucrărilor de reabilitare a străzii Siretului se va relua circulaţia cu mijloacele de transport în comun pe această stradă.


Tribuna Sibiului, 17.03.2009
www.tribuna.ro

In sfarsit, incepe lumea sa fie scandalizata de deciziile Tursib.

Ca de obicei, Tursib minte: in locul a doua troleibuze T5 s-a introdus initial un singur autobuz A92. Incepind cu data de 23.02.2009, se va suplimenta traseul A92 cu inca un autobuz, ce va circula doar in orele de virf.

Program traseu A92: http://www.tursib.ro/index.php?page=246


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 20:07 
Lumea se scandalizeaza, Tursib minte... nu e mare noutate pana aici. Ce imi place e ca tursibenii habar n'au ca poarta din spate a garajului lor este inaccesibila cu transportul in comun venind dinspre centru :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Mar 2009 11:02 
Am reusit sa vizionez emisiunea in care apare "managerul" Tursib, impreuna cu Silviu... Concluzia personala e ca atata timp cat acea persoana ramane in functie, transportul public in Sibiu va merge cel putin la fel de prost ca si pana acum, iar in privinta troleibuzului se va face totul pentru desfiintare din pacate...
De la un "manager" care ofera ca solutie pentru nemultumirile calatorilor sa fie sunat personal (asta deaorece personalul din subordine isi bate joc pur si simplu de clienti), nu cred ca putem avea absolut nici o pretentie despre ce ar trebui sa faca un adevarat manager...Insa, cum spune si proverbul, prostul nu e prost destul pana nu e si fudul: respectivul a incercat sa arate cat de bine cunoaste el problemele legate de incalzirea globala, si cine o genereaza; concluzia a fost pe masura, troleibuzul este mai poluant, pentru ca foloseste energie electrica produsa in termocentrale...
E clar din pacate ca nu exista nici o sansa de transport civilizat, si cu atat mai putin ecologic, cu acest personaj in fruntea Tursib, si as completa, cu Klaus Johannis in functia de primar, acesta fiind practic cel care il sustine acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009 09:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Pe ordinea de zi a sedintei Consiliului local Sibiu din data de 26 martie a.c. se afla proiectul de Hotarare "privind aprobarea programului de circulatie pentru transportul public de calatori in Municipiul Sibiu". Proiectul de Hotarare este disponibil aici: http://forum.transira.ro/files/Tursib260309.pdf

In proiectul sus-amintit se vorbeste de inlocuirea troleibuzului T5 cu A92. Insa, troleibuzul T5 a fost desfiintat inca din data de 1 februarie a.c., fara a exista Hotarare de Consiliu Local. Acest lucru l-am subliniat in Plangerea prealabila din 23 februarie a.c. adresata Consiliului Local Sibiu de catre Organizatia Non-Guvernamentala "Transira". Plangerea prealabila a fost transmisa la timpul potrivit presei sibiene.

Mentionam ca nu am primit nici un raspuns din partea Consiliului Local Sibiu, motiv pentru care vom continua procedura demarata, adresandu-ne instantei de contencios administrativ.

In proiectul de Hotarare pt. sedinta CL Sibiu din 26 martie a.c. se subliniaza existenta unor trasee nerentabile si a unor programe de circulatie neadecvate cerintei publicului calator, propunandu-se desfiintarea sau inlocuirea acestora. Prea tarziu.

Faptul ca nu exista studii de trafic, ca se infiinteaza si desfiinteaza trasee fara baza legala, fara fundamentare tehnico-economica, fara consultarea societatii civile, este o constanta a activitatii Tursib SA Sibiu si a fost adus la cunostiinta opiniei publice inca din anul 2006.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 08:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Preocupare

Transira ia din nou apararea troleibuzelor

Sedinta cu scandal

Intai au pus in practica o hotarare, apoi o voteaza. Aceasta este acuzatia pe care asociatia Transira le-o va aduce, maine, consilierilor locali.


Nemultumirea ONG-ului condus de inginerul Silviu Sintea este legata de inlocuirea troleibuzului T5, care lega Valea Aurie de Independenta II, cu autobuzul 92. Dupa ce a incercat fara succes sa determine autoritatile sa revina asupra hotararii, Sintea critica faptul ca, formal, hotararea de Consiliu Local care consfinteste inlocuirea urmeaza a fi votata abia maine, desi T5 nu mai circula de la 1 februarie. „Acest lucru l-am subliniat in Plangerea prealabila din 23 februarie a. c. adresata Consiliului Local Sibiu de catre Organizatia Non-Guvernamentala «Transira». Mentionam ca nu am primit nici un raspuns din partea Consiliului Local Sibiu, motiv pentru care vom continua procedura demarata, adresandu-ne instantei de contencios administrativ“, ameninta reprezentantul organizatiei, printr-un comunicat de presa.

Varianta nerentabila

Proiectul de hotarare pe care consilierii municipali il vor avea maine in mapa contine o expunere de motive, privitoare la modificari propuse de Directia Tehnica a Primariei la nu mai putin de douasprezece trasee de transport local in comun. „Executarea noilor programe de circulatie propuse, va conduce la reducerea parcursului lunar al autobuzelor cu aproximativ 7.800 km, a consumului de carburanti si implicit a costurilor, influentand favorabil valorile indicatorilor de eficienta pentru transportul public“, se arata in document. Replica Transira este, insa, dura si se indreapta, implicit, catre directorul general al Tursib, Adrian Popa. „Faptul ca nu exista studii de trafic, ca se infiinteaza si desfiinteaza trasee fara baza legala, fara fundamentare tehnico-economica, fara consultarea societatii civile, este o constanta a activitatii Tursib SA Sibiu si a fost adus la cunostiinta opiniei publice inca din anul 2006“.

Directia Tehnica, motivare

„Planul de transport va asigura necesarul actual de deplasare a calatorilor intre toate zonele si cartierele municipiului“


Mihai COLIBABA, Monitorul de Sibiu, 24.03.2009
http://www.monitorulsb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Articolul de mai sus este insotit de o fotografie rara, in care se prezinta achizitiile Tursib in materie de troleibuze: vehiculele FBW cu remorca, aduse din Lausanne. Aceste troleibuze au fost introduse pe strazile Sibiului in data de 16 ianuarie 2004, primarul Klaus Johannis insusi fotografiindu-se cu ele.

Aceasta a fost ultima achizitie de troleibuze in Sibiu.


Attachments:
FBW.JPG
FBW.JPG [ 66.26 KiB | Viewed 12340 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 22:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Tursib renunÅ£ă la T5, schimbă programul ÅŸi traseele ÅŸi înlocuieÅŸte casieriÅ£ele cu automate


Consiliul Local trebuie să aprobe joi, noul program de circulaţie pentru 11 trasee ale TURSIB. În hotărâre este consfiinţită şi desfiinţarea traseului troleibuzului T5.



Schimbarea programului se face în urma unui studiu care a arătat că numărul de călători este mic în anumite intervale orare. Ca urmare autobuzele 2, 6, 51, 111, 112, 115, 116, 117, 118, în zilele lucrătoare, iar 7 ÅŸi 9 duminica, vor avea o frecvenÅ£ă mai redusă. Directorul Tursib, Adrian Popa vrea să facă astfel economie de carburant ÅŸi iar uzura autobuzelor să fie mai mică. „Noile programe de circulaÅ£ie conduc la reducerea cu peste 7800 de kilometri a parcursului autobuzelor, iar consumul de carburanÅ£i ÅŸi costurile sunt mai mici” a explicat Popa.

A murit ÅŸi T5 dar T1 ÅŸi T2 sunt mai rapide

Traseul troleibuzului T5 va fi înlocuit cu traseulde autobuz A92. Ultimele troleibuze care mai circulă în oraş, sunt pe traseele T1 şi T2. „În viitor este posibil să renunţăm definitiv la trolee. Am introdus un autobuz în locul liniei T5 din mai multe motive. Aveam probleme cu macazurile de linie şi eram nevoiţi să circulăm şi pe contrasens, pe una din cele mai aglomerate străzi din Sibiu. În plus, T1 şi T2 au câştigat la capitolul timpi, ele mergând cu o viteză de 15 la sută mai mare, nemaifiind nevoite să treacă prin macazurile cu linia lui T5″ a spus Adrian Popa

Toate traseele se modifică în noiembrie

Adrian Popa susÅ£ine că cel mai probabil din toamna acestui an, vor fi reconfigurate toate liniile din oraÅŸ. Tursib a comandat un studiu la o firmă de consultanÅ£ă din Dresda (Germania), iar după finalizarea acestuia se va ÅŸti noua structură a transportului în comun din Sibiu. Acesta spune că toate traseele vor fi schimbate. „La începutul lui aprilie ne vom întâlni cu cei de la firmă, iar din toamnă vom pune în aplicare proiectul. Cel mai probabil vom face acest lucru din luna noiembrie” spune Popa.

Automate în loc de casieriţe

Lipsa unor case de bilete în zone cu trafic intens a determinat conducerea Tursib să ia decizia ca de luna viitoare să mai monteze aparate automate de vânzare de bilete. „Vom mai monta încă cinci aparate în zone pe care le vom stabili în aceste zile. Intenţia noastră este ca pe viitor să înlocuim majoritatea chioşcurilor de bilete cu astfel de sisteme electronice” a explicat directorul Tursib, Adrian Popa.

Transira dă Consiliul Local în judecată

Potrivit Asociaţiei Transira, care luptă pentru un transport in comun ecologic şi civilizat, troleibuzul T5 a fost desfiinţat încă din data de 1 februarie a.c., fără o Hotărâre de Consiliu Local. “Am subliniat acest lucru în plângerea prealabila din 23 februarie a.c. adresată Consiliului Local Sibiu de către Organizaţia Non-Guvernamentală “Transira” dar nu am primit nici un răspuns din partea Consiliului Local Sibiu, motiv pentru care vom continua procedura demarată, adresându-ne instanţei de contencios administrativ. Faptul că nu există studii de trafic, că se înfiinţează şi desfiinţează trasee fără bază legală, fără fundamentare tehnico-economică şi fără consultarea societaţii civile, este o constantă a activităţii Tursib SA Sibiu şi a fost adus la cunoştiinţa opiniei publice, înca din anul 2006 ” precizează preşedintele Transira, Silviu Sântea într-un comunicat.


Dragos Popescu, Ora de Sibiu, 25.03.2009
www.oradesibiu.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009 23:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Quote:
... cel mai probabil din toamna acestui an, vor fi reconfigurate toate liniile din oraÅŸ. Tursib a comandat un studiu la o firmă de consultanÅ£ă din Dresda (Germania), iar după finalizarea acestuia se va ÅŸti noua structură a transportului în comun din Sibiu.

Se stie deja. Orice, oricum , doar sa nu fie transport electric. Bani aruncati - pe acel studiu facut dupa indicatiile pretioase ale celui ce plateste. Doi-trei barbatusi au hotarat deja totul. Dar vor ca raspunderea pentru distrugerea transportului electric sa fie pasata asupra cuiva impersonal, gen "o firma din Dresda". Aici se vede ca sunt constienti de consecintele negative. Mai bine ar fi barbati adevarati si si-ar asuma propriile decizii. Dar cred ca le cerem deja prea mult unor oameni pe care i-au patruns total politica ieftina si afacerile scumpe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Apr 2009 23:17 
Silviu Sintea wrote:
Vineri si simbata noaptea o echipa Tursib a demontat toate macazele si incrucisarile din intersectia Gh. Dima -Cl. Dumbravii -str. Argesului.
In baza unui ordin verbal primit de la Adrian Popa. Fara o foaie de parcurs, fara autorizatia de la Primarie pt. lucrul pe domeniul public. Fara Hotarire de Consiliu local.
Furt.

Sibiu, oras european. In prezent:


Attachments:
DSC00654.jpg
DSC00654.jpg [ 309.97 KiB | Viewed 12053 times ]
DSC00662.jpg
DSC00662.jpg [ 300.55 KiB | Viewed 12053 times ]
DSC00663.jpg
DSC00663.jpg [ 242.12 KiB | Viewed 12054 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 May 2009 14:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Daca tot au mai ramas doar doua trasee de troleibuz, a inceput masacrarea vehiculelor ecologice.

In imagine: 220, 233, 231 (nu 222, cum e denumirea pozei).

De mentionat ca troleibuzul 220 a avut RK in anul 2007. A circulat un an, dupa care a fost descompletat. Acum, distrugerea.


Attachments:
220, 233, 222.JPG
220, 233, 222.JPG [ 75.02 KiB | Viewed 11834 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jul 2009 07:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Silviu Sintea wrote:
Asadar, in 13 septembrie, scoatem si ultimele troleibuze din circulatie. Pentru ca eu nu cred in minuni. Daca am putea sa le aducem la Medias, ar fi o palida consolare.


Transportul in comun va suferi modificari din aceasta toamna
Troleibuzele vor disparea

Trei trasee principale de transport in comun si sapte secundare plus abonamente unice valabile pentru toate liniile. Acestea sunt doar cateva dintre schimbarile pe care Tursib si consultantul strain VCDB Dresda le vor efectua din toamna acestui an.

Troleibuzele vor fi scoase din uz incepand din toamna

Schimbarile continua la SC Tursib SA. Dupa modernizarea statiilor, a flotei de autobuze si montarea automatelor de bilete, Tursib vine cu un nou concept de modernizare si reconfigurare a transportului in comun. Primaria a luat decizia reconfigurarii traseelor in urma unui studiu de trafic la care au raspuns 9.000 de calatori Tursib. „Printre concluziile studiului se numara si aceea ca jumatate dintre traseele Tursib au o rentabilitate scazuta. Vom parcurge o etapa importanta in aceasta toamna prin reconfigurarea traseelor Tursib si prin regandirea sistemului de abonamente. Consider ca planul prezentat de consultantul VCDB Dresda va contribui la imbunatatirea sistemului de transport public in comun, deoarece noile trasee vor fi configurate conform nevoilor calatorilor", a declarat primarul Klaus Johannis.

Autobuzul 5 si in Tiglari

Astfel, potrivit municipalitatii, din aceasta toamna, pe traseele principale, cu indicativii 1, 2 si 5, autobuzele Tursib vor circula cu o frecventa de 10 minute la orele de varf. Traseul numarul 1 va face legatura intre Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Strand, cartierul Terezian si Viile Sibiului. Traseul numarul 2 va lega cartierul Broscarie, centrul Sibiului si cartierul Terezian. Traseul numarul 5 va transporta calatorii pe ruta Valea Aurie - centru - Gara - Terezian - Tiglari.

Abonament pe toate liniile

O a doua masura a acestei etape se refera la regandirea sistemului de abonamente. Tursib isi propune ca din toamna sa introduca un nou tip de abonament care sa il inlocuiasca pe cel actual. Noul abonament pentru o luna va costa 50 de lei si cu el sibienii vor putea calatori pe toate liniile. Exista si abonamente mai ieftine, pretul variind in functie de perioada de utilizare: o saptamana, doua saptamani sau o luna. „Se va face un nou tip de abonament, care va fi unic, pentru toate liniile, astfel incat cetateanul se va putea plimba dintr-un capat al orasului, la celalalt. Acum nu o poate face fara sa aiba abonament pe linia respectiva", spune primarul Johannis. Mai mult, prin infiintarea acestui tip de abonament, calatorii isi vor reduce considerabil cheltuielile. Acum, cu un abonament pe o singura linie, de 42 de lei, pot fi efectuate 60 de calatorii pe luna la pretul de 70 de bani pe calatorie. Din toamna, abonamentul unic va costa 50 de lei si va include 180 de calatorii, ceea ce inseamna 28 de bani pe calatorie.

Scoase din uz

Noul concept de reorganizare a transportului in comun la nivelul municipiului Sibiu exclude troleibuzele. Potrivit edilului-sef al orasului, acestea vor fi scoase din uz pentru ca nu fac fata cerintelor calatorilor. „Se va renunta definitiv la troleibuze. Ele nu vor mai deservi cetatenii. Ele nu permit reconfigurarea traseelor asa cum ar trebui sa o facem. Din acest motiv, vom renunta la ele. Cel mai probabil, reteaua va fi deocamdata conservata", a mai spus Johannis. Potrivit acestuia, in viitor, va fi regandit si conceptul de bilet individual.


Raluca Nicolae, Monitorul de Sibiu, 17.07.2009
www.monitorulsb.ro

Dispar troleibuzele

Sibienii care folosesc mijloacele de transport în comun îşi vor putea face în curând abonamente unice, pe toate liniile cu doar 50 de lei pe lună * Imediat ce sistemul va fi pus în funcţiune, vor dispărea troleibuzele şi vor exista 3 trasee principale şi 7 secundare

Sibienii vor plăti mai puÅ£in pentru călătoriile cu Tursibul. Municipalitatea introduce un nou sistem de transport public, pe bază de abonamente universale pe toate liniile. Aceasta este o nouă etapă în cadrul programului de modernizare a sistemului de transport public în comun în Sibiu, după ce, în primă fază, a fost modernizată flota de autobuze, a unor staÅ£ii de aÅŸteptare ÅŸi introducerea automatelor de bilete. Este doar un sistem de trecere. Municipalitatea se gândeÅŸte ÅŸi la introducerea unor bilete unice, eventual pe zile, dar pentru ca ÅŸi acest lucru să fie pus în practică este nevoie de un sistem avansat de ticketing. Odată cu introducerea liniilor unice, transportul în comun în municipiul se va face pe 3 linii mari ÅŸi la intervale de 10 minute. Atunci când sistemul acesta va intra în vigoare, în Sibiu nu se va mai circula cu troleibuzele. Chiar ÅŸi aÅŸa, municipalitatea nu renunÅ£ă la reÅ£eaua pentru acest mijloc de transport, aceasta fiind conservată.

3 trasee principale

Din luna noiembrie vor fi configurate trei trasee principale şi şapte trasee secundare ce vor face legătura între cartierele Sibiului şi zonele centrale. Acestora li se vor adăuga cursele regulate care fac legătura între cartiere şi zonele industriale. Noua configurare a rutelor Tursib a fost decisă de municipalitate în urma analizei studiului de trafic realizat la sfârşitul anului trecut de Primărie. Peste 9.000 de persoane care folosesc transportul public au fost chestionate cu privire la serviciile oferite de Tursib. "Vom parcurge o etapă importantă în această toamnă prin reconfigurarea traseelor Tursib şi prin regândirea sistemului de abonamente. Consider că planul prezentat de consultantul VCDB Dresda va contribui la îmbunătăţirea sistemului de transport public în comun, deoarece noile trasee vor fi configurate conform nevoilor călătorilor", a declarat primarul Klaus Iohannis.
Pe traseele principale cu indicativii 1, 2 ÅŸi 5, autobuzele Tursib vor circula cu o frecvenÅ£ă de 10 minute la orele de vârf. Traseul numărul 1 va face legătura între Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Åžtrand, cartierul Terezian ÅŸi Viile Sibiului. Traseul numărul 2 va lega cartierul Broscărie, centrul Sibiului ÅŸi cartierul Terezian. Traseul numărul 5 va transporta călătorii pe ruta cartier Valea Aurie – centru – Gară – cartier Terezian – cartier Å¢iglari.

Abonamente mai ieftine

O altă măsură pe care Tursibul şi Primăria Sibiu o vor lua se referă la regândirea sistemului de abonamente. Imediat după introducerea acestui sistem, sibienii vor plăti mai puţib abonamentul şi se vor putea plimba prin tot Sibiul cu acelaşi abonament, care va fi numit abonament unic. Călătorii îl vor putea achiziţiona pentru toate traseele Tursib la preţul standard de 50 de lei pe lună, diferenţiat pe perioada de utilizare - o zi, două săptămâni, o lună. Avantajele acestui abonament sunt mobilitatea mai mare pentru călătorii care îl vor putea folosi pentru toate liniile, reducerea timpilor de aşteptare în staţii, călătorul putând folosi orice mijloc de transport care ajunge în staţie cu destinaţia dorită de acesta, dar şi reducerea costurilor pentru călători. "De exemplu, dacă cu un abonament pe o singură linie puteau fi efectuate 60 de călătorii pe lună la preţul de 70 de bani pe călătorie, cu abonamentul unic se pot efectua 180 de călătorii pe lună la preţul de 28 de bani pe călătorie. De asemenea, dacă un abonament pe 2 linii costă acum 62 lei, abonamentul unic pentru toate liniile va costa doar 50 de lei", a exemplificat primarul Iohannis.

La 17 august 1983, se introduce troleibuzul. Circula pe doua rute: T1 Gară-Cimitir şi T2 Gară-Bd. Mihai Viteazu. Au fost aduse, de la ITB (Bucuresti) 20 de troleibuze de culoare albastră
Pe fondul marii crize de petrol din anii 70 dar, mai ales, a campaniei ilogice a comuniştilor de economisire a combustibilului, reţeaua de troleibuze sibiană se extinde, în anul 1985 Sibiul având 3 linii de troleibuz. La finele anilor 80, Sibiul deţinea o retea de troleibuz foarte extinsă, majoritatea proiectelor fiind puse in aplicare. Retelele au fost dezvoltate in functie de interes, astfel noile trasee T4 si T5 legau cartierele Hipodrom şi Valea Aurie de Platforma Industrială Est (Independenţa II, Balanţa II, ICEMENERG). În anul 1990 in Sibiu erau aproximativ 10 trasee deservite de aproximativ 35 de troleibuze articulate de tipul DAC 117E dintr-un parc total de aproximativ. 55 de troleibuze.
După 1989 transportul urban din municipiul Sibiu cunoaste un declin accentuat, din cauza învechirii mijloacelor de transport, lipsa investiţiilor, anularea unor trasee.
Reteaua de troleibuze din Sibiu este dezvoltata pe o lungime de 57 km.


Laura Buciu, Tribuna Sibiului, 17.07.2009
www.tribuna.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jul 2009 07:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Troleibuzele dispar la toamna

Sibienii vor avea din noiembrie doar trei trasee principale de autobuze, plus altele sapte secundare. Odata cu troleele, dispar si abonamentele pe o linie.

Administratia locala a anuntat, ieri, implementarea unei noi etape "in cadrul programului de modernizare a sistemului de transport public in comun", dupa ce, in prima etapa, a fost modernizata flota de autobuze, unele statii de asteptare si au fost introduse automate de bilete.
In principal, noua etapa va aduce trei trasee principale, cu indicativii 1, 2 si 5, care sunt proiectate sa circule la o frecventa de 10 minute, la orele de varf. Traseul numarul 1 va face legatura intre Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Strand, cartierul Terezian si Viile Sibiului. Traseul 2 va lega cartierul Broscarie, centrul Sibiului si cartierul Terezian, iar cel cu numarul 5 va transporta calatorii pe ruta cartier Valea Aurie - centru - Gara - cartier Terezian - cartier Tiglari. Alaturi de aceste trei trasee secundare, alte sapte secundare vor face legatura intre cartiere si centrul orasului.
Reasezarea traseelor din oras va duce la disparitia celor sapte troleibuze folosite acum de Tursib. "Traseele cu troleibuze nu pot fi reconfigurate. Investitia pentru pastrarea troleibuzelor ar fi mai scumpa decat tot ceea ce facem acum. Inca nu este hotarat ce se va intampla cu aceste troleibuze, probabil Tursib va incerca sa le vanda. Retelele vor fi conservate pana se va lua o hotarare", a declarat primarul Sibiului, Klaus Johannis.
Etapa din noiembrie va aduce schimbari si in ceea ce priveste abonamentele - de la sfarsitul acestui an se va introduce un abonament unic. Calatorii vor putea achizitiona un abonament unic, pentru toate traseele Tursib, la pretul standard de 50 de lei pe luna, diferentiat pe perioada de utilizare (o zi, doua saptamani, o luna). Potrivit administratiei locale, acest tip de abonament va reduce costul unei calatorii de la 0,7 lei la 0,28 lei.
Aceste decizii au fost luate in urma analizei studiului de trafic realizat la sfarsitul anului trecut de Primaria Sibiu, in cadrul caruia au fost cuprinse aproximativ 9000 de persoane care folosesc serviciile Tursib. Printre concluziile studiului se numara si aceea ca jumatate dintre traseele actuale ale Tursib au o rentabilitate scazuta.


Traian Deleanu, Sibiu Standard, 17.07.2009
www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jul 2009 16:25 
Poate ar trebui modificat titlul topicului din "se doreste desfiintarea" in "se desfiinteaza"; se vede ca "marele primar" nu a priceput nimic de la omologul sau din Salzburg, interesele personale fiind mai puternice; are insa grija sa ambaleze frumos distrugerea pe care o face, pretinzand ca e in interesul calatorilor, disparitia troleibuzelor permitand reconfigurarea optima a traseelor; bine macar ca s-a gasit cauza pentru care servicul oferit de Tursib este atat de prost...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 13:42 
E evident ca situatia actuala a traseelor Tursib este prost gandita si poate fi eficientizata, dar, din pacate pentru Popa, conteaza si cum sa fie eficientizata.

Se vorbeste despre o reconfigurare a traseelor... dar cum? Sibiul este un oras in care trei trasee de baza nu ar fi suficiente... poate tocmai de aceea variantele de trasee principale propuse sunt atat de lungi. Estimez o semicursa de o ora pe toate cele trei "trasee principale", ceea ce nu mi se pare normal. Ce sa faca un autobuz la 10 minute in Tiglari? Risipa de 12 autobuze care ar putea circula in Turnisor, mai bine. Tiglari este un cartier mare dar cu o densitate scazuta a populatiei, deci asigura un flux redus de calatori. In schimb, cartierul Turnisor, cu o populatie mai densa si cu o mare zona industriala in apropiere, nu este deservit de nici un traseu "principal". S'au dus vremurile bune cand T8 circula la 15 minute si nu se mai plangea nimeni ca nu e rentabil. Nimeni, in afara de Popa. E bine ca, totusi, Mr. Popa s'a gandit si la cartierele mult mai dense, ca Vasile Aaron, Hipodrom sau Valea Aurie, dar Sibiul are si alte cartiere de care Popa a uitat. Nu e nevoie de o legatura cat de cat buna cu zona comerciala din estul orasului? Acel traseu nefericit 41, pe care circula un midibus plin ochi, o data pe ora, doar de la 9 la 16, trebuie sa fie bun in viziunea popeasca, daca nu se mentioneaza nimic de acea zona. In fine, exemple mai sunt, vom vedea ce se va intampla in septembrie. Dar nu am incredere in nici o strategie popeasca.

Apoi se vorbeste despre desfiintarea transportului electric. E ciudat cum acelasi primar care s'a implicat in modernizarea retelei din Sibiu si care a adus in 2003 troleibuze, acum le considera neviabile pentru Sibiu. E clar ca Popa, pus in functie doar din motive politice, a reusit sa il manipuleze pe primar, facandu'l sa creada ca troleibuzele nu sunt bune, doar pentru ca clanul Popei sa se scalde linistit in motorina cea de toate zilele. Aici se vede clar ca Johannis nu s'a implicat deloc in aceasta problema, dandu'i mana libera lui Popa (acest Gigi Becali al transportului in comun, cum bine zicea Radu) sa faca ce doreste. Din pacate, de la preluarea mandatului pana acum a luat decizii fara baza legala, incoerente cu decizii mai vechi luate tot de el si, in general, decizii fara viziune in viitor. Ce studiu de fezabilitate a stat la baza infiintarii traseelor 201 sau 21? De ce a fost necesara infiintarea traseelor 11x, imprastiindu'se prin oras autobuze care sa circule doar cateva curse? Iar acum vrea sa desfiinteze traseele multe cu doar cateva curse (necesare ca legatura rapida, conform aceluiasi Popa) pentru a crea trei trasee principale si 7 secundare. Coerenta? Fundamentare? Singura directie in care Popa a fost consecvent a fost dorinta de desfiintare a transportului electric. In rest - un ghiveci de decizii aiuritoare si atat. Domnu' Popa, cu tramvaiul Popesc(u) ce faceti?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 17:37 
Am mai spus si sustin in continuare ca este cea mai mare greseala posibila. Tramvaiul va dainui pana cand va fugi intr un loc ecartamentul si atunci s a zis si cu tramvaiul. Este pacat ca nu exista posibilitatea de a schimba parerea primarului, care, din punctul meu de vedere, imbatat de putere, face in acest oras absolut totul dupa bunul plac. Popa, om de a lui Ilie carabulea, e si el un lingau care stie doar sa injure si sa vorbeasca urat in fata tuturor (in afara de cei mai sus amintiti). Restul, o clica de incompetenti, care, sub scutul DSKV (sau cum s o mai numi firma aia) Dresda, fac "planninguri" si "trann-in-guri"! In totdeauna am sustinut ca, decat un primar roman care sa faca "inginerii" mai bine "sasul". Insa, dl. Johannis, pe care l respect in functia pe care o are, mi a demonstrat ca nu tine cont de opinia oamenilor care l au sustinut. Eu unul am facut acest lucru, atat timp cat Sibiul corespundea dorintelor mele. In prezent, desi nu mai folosesc in general mijloace de transport, nu mi pot imagina orasul fata troleibuz. Astfel, cred ca voi avea puterea peste ani si ani sa sprijin si sa sustin oameni in fruntea acestui oras, care sa tina cont si de acest lucru. Sper ca in 2012 sa existe alternative viabile, care sa ia in seama doleantele tuturor locuitorilor. Sunt ferm convins ca daca exista buna vointa, se puteau implementa imbunatatiri si in transportul electric, dar nu s a vrut. Inchei prin a spune : Aufwiedersehen Trolleys in Hermannstadt!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 19:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Trebuie vazut si ce se prefigureaza dincolo de sportul cotidian cu canistra. Troleibuzele mai aveau un defect: incurcau planurile de "privatizare" completa a transportului din Sibiu. Acel ginerica care va prelua afacerea nu dorea nici in ruptul capului sa mai auda de troleibuze, din doua motive: 1) complicatie filozofica prea mare, care nu aduce bani negri suficienti; 2) termen de comparatie neconvenabil fata de autobuze, fiind mai eficiente in exploatarea pe trasee cu frecvente mari, indiferent ce miorlaie vreun directoras pe la simpozioane.

E de asteptat ca dupa ce dispar troleibuzele, primaria sa-si ia mana de pe transportul public si sa renunte la participatia sa in Tursib, sau sa scoata toate traseele la licitatie. Aici este bataia pestelui, in perioada ce vine. Ca va beneficia de asta (si probabil chiar "a pus umarul" la asta) karabulea-sib sau vreun ilustru necunoscut, prea putin mai conteaza pentru oras - rezultatul va fi oricum catastrofal. Un oras de marimea, complexitatea si importanta Sibiului nu poate prospera cu un transport public desfasurat in conditii de continua impovizatie si lipsa de viziune pe termen mediu si lung. In nici un oras din Romania privatizarea nu a adus nici un plus de calitate in transporturile locale sau judetene, nici macar nu s-a reusit revenirea la nivelul standardului anilor 70. Doar a umplut conturile clientelei politice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 07:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Mediul si-a dat avizul pentru transportul sibian

Agentia Regionala de Protectie a Mediului a emis avizul de mediu pentru planul de modernizare a transportului urban in municipiul Sibiu.
Documentul de peste 300 de pagini ofera si "un cadru de dezvoltare a transportului public pentru urmatorii 20 de ani", pe langa masurile de imbunatatire a traficului in oras. Pe termen scurt, documentul propune investitii de aproximativ 173 de milioane de euro, pentru urmatorii 22 de ani, din fonduri nesubventionate. In ce priveste transportul public, masterplanul pentru traficul urban propune dezvoltarea unei noi autoritati cu competente la nivel regional - Autoritatea Transportului Public (ATP). Aceasta ar urma sa coreleze transportul interurban cu cel care efectueaza curse in afara orasului, astfel incat biletele pe aceste mijloace de transport sa fie integrate intr-un sistem unic. In plus, acelasi document face referire la construirea unui nou "traseu orbital de tramvai", care sa inconjoare zonele construite din Sibiu. "Acest proiect "amiral" va garanta ramanerea transportului public ca o alternativa atractiva la deplasarea cu masina in Sibiu", se arata in masterplanul la care au colaborat specialisti in domeniu din Germania, Olanda si Marea Britanie. In fine, desi administratia locala a anuntat ca, in timp, traseele de troleibuze vor disparea, masterplanul avizat de Mediu include si propuneri pentru noi trasee de troleibuze. Traseul central ar trebui sa faca legatura intre Zona Industriala Vest, Spitalul Nou din Valea Aurie, Calea Dumbravii, bulevardul Coposu, Gara, Piata Cibin si Soseaua Alba Iulia. "Se propune o frecventa a serviciului de 10 minute. Acest traseu utilizeaza in mare parte infrastructura existenta pentru trolee", se arata in Masterplanul pentru transport urban. In fine, o alta propunere din acest document propune reabilitarea strazilor din cadrul unei "centuri interioare de nord", care include strazile Metalurgistilor, Raului, Malului si Cibinului, si imbunatatirea pavajului existent, pana in 2011. Masterplanul a fost realizat de WSP (Anglia), in colaborare cu NEA (Olanda) si cu Universitatea din Karlsruhe.


Traian Deleanu, 13.04.2009
Sibiu Standard
www.sibiustandard.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 12:38 
Intr'o vreme se vehicula ideea ca acest masterplan, o data ce are toate avizele necesare, sa fie aprobat ca hotarare a consiliului local si sa reprezinte "planul de bataie" al autoritatilor pentru dezvoltarea pe termen mediu si lung a orasului. Dar avand caracter de act normativ, ceea ce presupune obligativitatea punerii lui in practica. Acum ramane de vazut daca:
1. Am visat eu frumos si asa ceva nu se va intampla niciodata.
2. Clanul Popa - Johannis - Carabulea & co a inceput sa viseze cam urat.

Probabil ca vor reusi sa combine ideea reconfigurarii traseelor (vezi mai sus) cu acest masterplan, pentru a desavarsi un mare...spanac, purtand titlul de "transport in comun metropolitan". In rest bine ca nu'i mai rau. Deocamdata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Masacrul continua. Dar si jocul perpetuu, "uite concesiunea, nu e concesiunea".


Attachments:
232 s.JPG
232 s.JPG [ 83.35 KiB | Viewed 11028 times ]
225.JPG
225.JPG [ 68.31 KiB | Viewed 11028 times ]
hot341.pdf [639.36 KiB]
Downloaded 226 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 20:53 
Apropo de 225, aceste troleibuze (Volvo), desi sunt cele mai bune care au circulat vreodata in Sibiu, au fost si cele mai nedreptatite in ultima perioada. 225 si 226 s'au defectat aproape in acelasi timp. Soferul de pe 226 a trecut la autobuze. In acelasi timp, era defect si 227, dar s'a preferat descompletarea lui 225 pentru reparatia lui 227, pentru ca... 225 "e mai urat". In prezent, soferul de pe 225 a trecut pe 227.

De ce zic ca aceste troleibuze sunt cele mai bune pe care le'a avut Sibiul? Pentru ca au frana recuperativa (!!) si... surpriza: un generator pe benzina care le asigura autonomia. Mai mult, conducerea precedenta a Tursibului a prevazut si o ratie de 5L de benzina pe saptamana pentru aceste troleibuze.

Cine sa mai tina cont de asemenea "detalii"? Tursibenii au pus mana pe autogen si taie de zor aluminiu cu el.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Aug 2009 03:04 
Si mie imi pare rau dupa ele. Erau niste troleibuze reusite intr-adevar, insa in Tursib s a mers de cand ma stiu, pe improvizatii. Daca in Tursib erau respectati oamenii valorosi, eu cred ca mai puteam avea si in prezent ROCARuri bine ingrijite atat la autobuze cat si la troleibuze si de asemenea niste autobuze mai ingrijite. Cred ca actualul parc de troleibuze este depasit din toate punctele de vedere si nu mai prezinta nici o minima siguranta. Este, din nou, pacat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Sep 2009 12:10 
Iata ca proiectul de mai sus va fi implementat incepand cu 15 noiembrie. Vad ca nu se mai dau deloc date concrete despre proiect, dar daca ramane in forma propusa initial, atunci troleibuzele vor disparea. In acelasi timp, pe site-ul primariei exista hotararea care reglementeaza programul de circulatie incepand cu 14 septembrie. T1 si T2 inca mai exista. Pana cand?

Articolul din Turnul Sfatului, despre implementarea noului proiect... miroase a vrajeala popeasca (caravana?? indicatoare de statii barate cu rosu??), exact ce lipsea din peisajul transportului public din Sibiu:

Abonament unic ÅŸi trasee noi la Tursib

Societatea de transport public în comun în colaborare cu Primăria Sibiu lucrează la implementarea noului plan de transport public în comun şi introducerea conceptului de abonament unic.

O parte importantă a implementării noului plan este informarea publicului călător cu privire la modificările ce vor apare începând din 15 noiembrie 2009. Turisib va demara, după data de 15 septembrie, o campanie de comunicare susţinută de Primăria Sibiu, a cărui scop este acela de a transmite informaţia cu privire la noile trasee Tursib şi conceptului de abonament unic direct către pasageri. După data de 15 septembrie, vor fi amplasate în 20 de staţii cu cel mai mare aflux de călători indicatoare de staţie ce conţin noile trasee şi programe de circulaţie. Până în data de 15 noiembrie 2009 noile indicatoare de staţii vor fi barate cu roşu pentru a arăta că acestea nu au intrat încă în vigoare. De asemenea, tot după mijlocul lunii septembrie Tursib va pune în circulaţie un microbuz caravană ce va staţiona în diverse puncte ale oraşului. Microbuzul va fi special inscripţionat cu însemnele acestei campanii, iar personalul calificat va oferi informaţii celor interesaţi. în cadrul campaniei vor fi distribuite pliante ce conţin informaţii privind noile trasee, descrierea utilităţii şi avantajelor abonamentului unic şi detalii privind tarifele.


Articolul aici.

Nu vreau sa par carcotas degeaba, o campanie de informare este necesara, mai ales daca schimbarile sunt atat de radicale. Dar parca e prea pompos totul, se face mult zgomot pentru (aproape) nimic. O campanie decenta, cu harti ale noilor trasee si pliante, afisate in statii, ar fi fost mai potrivita.


Attachments:
27.pdf [10.92 MiB]
Downloaded 341 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Sibiu: Vasile Cinăzan, şofer de troleibuz de două decenii

Vasile Cinăzan este şofer de troleibuz de douăzeci de ani, n-a condus niciun kilometru autobuze şi speră ca transportul urban ecologic să nu fie scos


Vasile Cinăzan nu poate conduce altceva în afara troleibuzelor. Cămaşă călcată la dungă şi cravată atent înnodată. Bunătate pe chip şi calmitate proverbială. Competent, profesionist, serios şi disciplinat. Aşa este Vasile Cinăzan, şofer de troleibuz la Tursib, un om care lucrează aici din 1989. „Şoferia este o pasiune veche, moştenită de la bunicul meu. El lucra la CAP pe tractor şi mă lua şi pe mine să conduc din braţele lui. Totuşi, chiar dacă îmi plăceau maşinile încă de atunci, eu îmi doream să mă fac preot, voiam să ţin slujbe într-o biserică. Dar în clasa a VIII-a, când mă gândeam că o să dau la seminar, s-a îmbolnăvit tatăl meu şi eu am rămas capul familiei. Nu puteam pleca să fac şcoala de popi pentru că nu erau bani şi trebuia să rămân acasă să am grijă de familie. Mi-a părut foarte rău că n-am putut să-mi împlinesc visul. Dar acum nu mai regret, să conduc troleibuze este cea mai frumoasă meserie pe care o puteam avea”, povesteşte Vasile Cinăzan.

Nu-i plac motoarele cu ardere internă
A făcut două decenii de activitate în transportul în comun şi nici măcar o zi nu a condus autobuze. Şi-a ales să facă şcoala de şoferi pentru troleibuze pentru că-i plăceau motoarele electrice şi nu putea suporta mirosul motorinei. „Nici acum nu-mi plac autobuzele, mă afectează mirosul motorinei şi gazele de la eşapament. N-aş putea să conduc autobuze. Troleibuzele sunt mai ecologice iar ceea ce fac eu este o muncă mai sănătoasă. Mi-a plăcut de la început această meserie şi o îndrăgesc în continuare, mi-a intrat la suflet şi o fac cu bucurie”, explică şoferul care se trezeşte zilnic la ora 03.45, niciodată cu deşteptător. „Vin cu drag la serviciu şi nu mi-e greu să mă trezesc la 03.45 chiar dacă am stat la vreun meci cu o seară în urmă”, mai spune Vasile Cinăzan.

Troleibuzul, o a doua casă
A condus multe troleibuze şi mereu i-a plăcut să lucreze singur pe o maşină, fără coleg. „Troleibuzul pe care-l conduc este a doua casă a mea. Şi îmi place cum îl închid aşa să-l deschid, să-l păstrez curat şi îngrijit”, declară omul. Vasile este un om optimist care gândeşte pozitiv şi consideră că micile dezavantaje ale meseriei lui nu-i pot face zilele nefericite. „Acum sunt mai multe maşini şi, de multe ori, nu am cum să depăşesc o maşină parcată neregulamentar, pentru că nu pot să mă îndepărtez mult de reţea. Dar am un sprijin şi în călători, care mă susţin atunci când şoferul acelei maşini nu vrea să-şi mute puţin autovehiculul”, continuă Vasile Cinăzan. În ultimul timp nopţile lui Vasile sunt agitate şi visele tulburi, pentru că sunt discuţii care susţin că transportul urban electric va fi scos din Sibiu. „Nici nu pot să dorm noaptea, cu gândul la asta. Meseria asta are un loc important în inima mea şi acum simt că o să mă despart de asta. Şi mă deranjează foarte mult. Oricum, pe autobuz n-o să fiu niciodată şofer”, dă asigurări Vasile Cinăzan.

Ce-i place
Este un familist convins şi în tot ce face cei dragi sunt prima prioritate. „Îmi place să stau cu soţia şi copiii. Îmi iubesc foarte mult familia, n-aş putea trăi fără ei. Îmi place să mergem la munte şi să evit aglomeraţia”, declară Vasile Cinăzan.

Ce nu-i place
”Nu-mi place aglomeraţia din oraş, mai ales că eu sunt toată ziua în trafic. Şi mai sunt şi şoferii, tot mai răi şi intoleranţi. Nu poţi să-i zici unuia ceva, că imediat îi sare muştarul şi îţi dă şi una”, precizează Vasile Cinăzan.

Întrebări şi răspunsuri
A apus era troleibuzelor?

Asta n-am înţeles niciodată. În majoritatea ţărilor europene se luptă pentru transportul electric, că este ecologic. Iar noi vrem să scoatem din Sibiu singurul mijloc de transport care nu poluează. Ar fi un afront pentru toţi cetăţenii oraşului dacă ar retrage transportul electric.

Cum se vedea traficul acum zece ani de la volanul troleului?
Da, clar nu erau atâtea maÅŸini, dar nici ÅŸoferii nu erau aÅŸa de irascibili. ToÅ£i participanÅ£ii la trafic se respectau între ei, nu se înjurau. Acum mi-e ÅŸi frică să-i cer unuia să-ÅŸi mute puÅ£in maÅŸina să pot trece cu troleul. Un taximetrist m-a ÅŸi lovit cu pumnul în faÅ£ă, încă mai am semnul.


Profil
Născut: 14 septembrie 1967, Sibiu
Studii: Şcoala Profesională, profil Mecanic Auto
Familie: Căsătorit, are doi copii


Autor: Jeanina Vlad
Data: 26 aug 2009
www.adevarul.ro


Attachments:
Cinazan.jpg
Cinazan.jpg [ 50.28 KiB | Viewed 14364 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Oct 2009 17:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56070
Sfarsitul e iminent... Joi si la apoi.

www.sibiu.ro


Attachments:
1-291009.pdf [3.59 MiB]
Downloaded 342 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Se doreste desfiintarea
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 11:47 
14 noiembrie, ultima zi cu troleibuzul prin Sibiu

Pe 14 noiembrie sibienii vor circula pentru ultima dată cu troleibuzele prin oraş deoarece din 15 noiembrie intră în vigoare noul masterplan de transport în Sibiu.

Decizia Tursibului de a retrage troleibuzele este justificată prin costurile foarte mari de întreţinere. Troleele din parcul auto sunt vechi de peste 20 de ani, rulate excesiv, iar piesele de schimb nu se mai găsesc aproape niciunde, nici măcar în Elveţia, de unde au fost cumpărate ultimele piese.

Din această cauză, mecanicii societăţii de transport trebuie să vină cu tot felul de soluţii ingenioase, dar costisitoare. Decizia survine şi din raţiuni economice mai profunde. Costul mare de întreţinere împiedică limitarea costurilor de operare, una din condiţiile impuse de BERD pentru extinderea contractului de împrumut.

Abonamente unice

Pe de altă parte, retragerea troleibuzelor va trebui compensată prin introducerea unor linii de transport pentru autobuze. Motiv pentru care Tursib va cere extinderea contractului cu încă 2 milioane de euro, care vor fi investite în noi mijloace de transport în comun.

„În urma discuţiilor şi negocierilor cu reprezentanţii BERD s-a decis ca municipiul Sibiu să nu garanteze cu veniturile proprii extinderea împrumutului contractat de Tursib S.A.”, se arată în proiectul de hotărâre privind modificarea contractului de concesiune între Tursib şi municipiul Sibiu.

Tot din 15 noiembrie, Tursib vine şi cu un nou sistem de abonamente. Astfel, va fi introdus un abonament unic, valabil pentru toate liniile deoarece 85% dintre sibieni circulă pe transportul în comun cu un singur tip de abonament pe o singură lună.

Abonamentul unic va costa 50 de lei, faÅ£ă de 42 de lei cât costa un abonament vechi pentru o singură linie. Tursib va acorda în continuare aceleaÅŸi gratuităţi pentru pensionari ÅŸi reduceri pentru studenÅ£i ÅŸi elevi.

Preţul unui bilet rămâne tot 1,5 lei, iar abonamentul Sibiu-Răşinari se va scumpi de la 60 la 80 de lei. În plus, abonamentul respectiv va putea fi folosit şi pe liniile de transport din interiorul oraşului.


Bogdan Brylynski
Evenimentul Zilei- 20.10.2009
http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... rin-Sibiu/


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group