Sfarsitul dramatic al troleibuzului sibian: una din remorci (ex-TL 948) a ajuns adapost pt. ciobanii de la stana din Sorostin. Remorca este amplasata chiar la intrarea in Sorostin, pe partea dreapta, dinspre Tapu.
Am mai gasit una. Este vorba de remorca ex-TL 938, amplasata la iesirea din Cornatel, spre Sibiu
Sfarsitul dramatic al troleibuzului sibian: una din remorci (ex-TL 948) a ajuns adapost pt. ciobanii de la stana din Sorostin. Remorca este amplasata chiar la intrarea in Sorostin, pe partea dreapta, dinspre Tapu.
Tursib continuă modernizarea sistemului de ticketing
În prezent, Tursib derulează o acţiune foarte amplă care are ca scop modificarea sistemului de validare a călătoriei pentru pensionari. Dacă până acum pensionarii trebuiau să poarte asupra lor un cupon de pensie valabil ca să facă dovada calităţii de pensionar, din 1 iulie aceştia vor face această dovadă cu ajutorul unui card special.
Acţiunea pe care Tursib-ul o desfăşoară în prezent este distribuirea acestor carduri către aproximativ 38.000 de pensionari cu domiciliul în Sibiu, până în prezent fiind distribuite deja 18.000 de carduri, iar acţiunea va continua până la sfârşitul lunii iunie.
Pensionarii sunt invitaţi la sediul Agenţiei Tursib de pe Calea Dumbrăvii 133-135, în perioada 5 mai 30 iunie, de luni până vineri, între orele 7 şi 21 şi sâmbăta între orele 7 şi 15. Cardurile vor fi emise în baza cărţii sau a buletinului de identitate şi a ultimului cupon de pensie, solicitantul urmând să completeze şi o declaraţie pe proprie răspundere care poate fi găsită direct la Agenţia Tursib, dar şi la chioşcurile Tursib, sau poate fi tipărită de pe site-ul societăţii de transport public.
Cardul va fi revalidat lunar de către Tursib, în funcţie de situaţiile transmise de casele de pensii astfel că, pensionarii care îşi pierd dreptul la pensie vor înceta de asemenea să beneficieze şi de gratuitate pentru transportul public.
Primăria Sibiu a alocat şi plătit Tursib în 2013 suma de 10.208.060 lei reprezentând contravaloarea gratuităţii acordate pensionarilor cu domiciliul în Sibiu.
Automat de bilete "verde". Tursib face primul pas în domeniul "verde prin instalarea unui automat de bilete Tursib care este alimentat printr-un panou solar. Acest automat este deja funcţional în staţia de autobuz de la intersecţia străzii Moldoveanu cu bulevardul Vasile Milea. Aparatul are o independenţă totală şi nu este branşat la reţeaua electrică, fiind alimentat de la baterii care primesc energie de la un panou solar cu dimensiunea de 1m/1m. Panoul este amplasat pe un stâlp cu o înălţime de 4 metri. Automatul este complet funcţional, îndeplinind toate operaţiunile pe care le îndeplinesc celelalte 18 automate amplasate în oraş, alimentate în mod convenţional. Conform calculelelor Tursib, un automat de bilete alimentat din reţeaua electrică consumă 70kW / lună.
Acest automat este deocamdată în probe, urmând să fie monitorizată eficienţa acestuia în funcţionare. Dacă se dovedeşte că este viabil, pe rând, în anii următori, automatele convenţionale ar putea fi înlocuite cu astfel de automate "verzi".
Ca în ultimii ani, concediul meu a inclus şi Sibiul, cu ocazia festivalului Artmania. Numai că, de data asta, nu am apelat deloc la serviciile Tursib... ceea ce m-a făcut să ajung la destinaţie mai repede (!). Anul acesta, la ordinul lui Iohannis, nu s-a mai permis organizarea festivalului Artmania în centru, organizatorii închiriind 2 hale în cadrul fostei fabrici Balanţa. Ce a făcut Tursibul? Nimic, nicio maşină în plus, 10.000 de oameni au mers pe jos sau taxiurile ce au nesimţitul tarif de 2 lei pe km ziua şi 2,2 lei pe km noaptea. Am fost cazat undeva la capătul Str. Semaforului, la intrarea pe Viaductul Vasile Aaron. Ca să ajung la gară, trebuia să iau autobuzul 15... venea la 30 de minute şi la bilete era închis duminica. Nu l-am luat niciodată, făceam 20 de minute pe jos până la gară (sau 5 minute pe bicicletă). Uneori vedeam autobuzul pe sensul celălalt, cu 5 - 6 oameni în el, de regulă unul (posibil) plătitor de bilet şi restul pensionari. Apoi m-am dus în vizită la cineva pe lângă Piaţa Rahovei. Tot pe jos, n-a trecut niciun 2 pe lângă mine (de fapt nu a trecut niciun autobuz) tot drumul... şi asta vineri la 18, oră de vârf, cel puţin teoretic. Duminica, Tursibul circula cu articulate pe liniile 1 şi 2... evident, cel puţin la Rahova (1) şi Semaforului (2) erau goale. Traseele sunt făcute aiurea, cam ca traseul 1 din Bucureşti, adică jumătate de traseu sunt pline, jumătate goale. Atât sâmbătă, cât şi duminică, linia 115 era deservită de un articulat. Cu 3 călători în el. În schimb, luni dimineaţă, la ora 5:30, pe 2 defila un MAN scurt, iar pe 5 un MAZ, articulatele fiind, probabil, pe liniile 11x. În plus, nu înţeleg de ce autobuzele ocolesc jumătate de oraş şi se retrag prin Str. Nicolae Iorga, în loc să meargă drept pe Cal. Dumbrăvii. La fel cum nu înţeleg de ce nu se iau călători pe retragere (să mergi cu maşina articulată goală de la Balanţa sau Continental, evident via Nicolae Iorga mi se pare risipă).
Programe execrabile au fost dintotdeauna, culminand cu traseele facute pe genunchii rudimentarilor Popa si Pavel. Cu concursul fuhrerului local. Acela care a hotarat (a fost de acord, nu stiu exact ce varianta e cea corecta) sa instituie sens unic pe Calea Dumbravii (de la giratoriul M. Viteazu, pana la Cimitir). Fara a fi semnalizat corespunzator traseul ocolitor, pe ingusta strada Siretului, de exemplu).
Sibiu este un oraş care doreşte să devină eficient energetic şi mai prietenos cu mediu, direcţie care va fi stipulată în Ghidul de Dezvoltare al oraşului pentru perioada 2014 - 2024. O componentă importantă este eficientizarea transportul public, o parte a acestui proiect fiind introducerea pe traseu a unor mijloace de transport mai puţin poluante.
Joi, 4 septembrie primarul Klaus Iohannis, împreună cu reprezentanţii societăţii de transport în comun SC Tursib SA şi reprezentanţi ai distribuitorului CEFIN Trucks, au prezentat oficial primul autobuz electric adus în Sibiu, deocamdată pentru probe.
Date tehnice. Autobuzul este fabricat în China sub marca BYD (Build your Dreams). Acesta are o lungime de 12 metri şi poate transporta 25 de pasageri pe scaune şi 36 în picioare. Autobuzul poate ajunge la o viteză de 70 de km/oră. Consumul este de 1,25Kw/km.
Încărcarea se face la o tensiune de 380 V, din reţeaua trifazată obişnuită. Timpul de încărcare este de 5-6 ore, oferind o autonomie normată de 250 km cu o singură încărcare a bateriei, acest indicator variind în funcţie de relieful drumului, numărul de opriri şi porniri, numărul de consumatori alimentaţi (aparatură, aer condiţionat, încălzire, ventilatoare, faruri, compresoare).
În ceea ce priveşte costurile, costul unui kilometru parcurs de un autobuz electric reprezintă aproximativ un sfert din costul unui kilometru parcurs de un autobuz convenţional.
Acest autobuz a fost adus în Sibiu pentru probe în această etapă, pentru a determina dacă este eficient ca şi costuri şi ca funcţionalitate pe traseele din Sibiu. Tursib face acest pas pentru a pregăti o viitoare achiziţie de astfel de autobuze care să intre în flota societăţii de transport.
Autobuzul aflat în probe va circula în următoarele două săptămâni pe traseul nr. 5, pe ruta Gară – centru – cartier Valea Aurie. După probele din teren, Tursib va prezenta concluziile şi valorile indicatorilor înregistraţi în condiţiile specifice ale traseelor din Sibiu.
"A fost adus în Sibiu pentru probe şi acest eveniment se înscrie în încercarea noastră de a face Sibiu mai curat, mai verde. Se înscrie în tendinţa Sibiului de a fi un smart-city care consumă energie eficient. Deocamdată, este în probe, vedem cum se comportă în trafic", a declarat Klaus Iohannis.
Gurile rele spun ca Adrian Popa, directorul general al SC Tursib SA Sibiu, ar coordona Scoala de soferi Prima. Din declaratiile sale de avere si de interese nu rezulta acest lucru. Surpriza, insa: pe cursele in conventie ce apartin (au apartinut?) Tursib SA circula autobuzele Scolii de soferi Prima!!! Cum s-a realizat incredintarea traseelor? De ce nu exista Hotarare de Consiliu local, asa cum impune legea? Scoala de soferi Prima are ca obiect de activitate transportul de persoane?
Microbuz apartinand "Prima" pe traseu "Conventie"!!!
Autobuzul electric, testat zilele acestea ȋn Sibiu, nu va fi achiziționat, reprezentanții SC Tursib SA invocând capacitatea redusă a locurilor, de care dispune acesta.
„Datorită creşterii numărului de sibieni care circulă cu transportul public, se impune utilizarea de către Tursib a autobuzelor cu capacitate de 100 – 160 de locuri. Autobuzul BYD are o capacitate de 61 locuri, 25 pe scaune şi 36 în picioare, şi deşi are o lungime de 12 metri, identică cu autobuzele de 100 locuri, o parte din spaţiul salonului este ocupat de încăperi în care sunt montaţi acumulatorii” a declarat Adrian Popa, directorul general al SC Tursib SA, pentru Turnul Sfatului.
Autobuzul electric a fost integrat ȋn programul de circulaţie curent şi a circulat până acum, timp de două săptămâni, pe traseele 5 (Valea Aurie-Gară) şi 13 (Gară-Muzeul Astra), efectuând un parcurs de 2.800 de kilometri.
Capacitatea redusă a locurilor, o scuză?
Pe parcursul perioadei de testare, sibienii s-au arătat ȋncântaţi de posibilitatea achiziţionării autobuzului, fiind mulţumiţi, cu precădere, de sistemul de climatizare cu care este dotat acesta. Potrivit reprezentanţilor SC Tursib SA, costul energetic în exploatare al autobuzului electric, la preţurile actuale ale curentului electric şi motorinei, este cu 40% mai mic faţă de cel al autobuzelor care funcţionează pe bază de motorină. De asemenea, autobuzul poate parcurge până la 250 km între două încărcări, conform datelor specificate de producător. Ceea ce permite utilizarea lui pentru executarea unui program de circulaţie complet, adică ȋn regim zilnic de brigadă, de câte două schimburi.
Deşi concluziile acestora arată ferm că un autobuz electric ar fi mai rentabil faţă de unul clasic, numarul de locuri pare a fi cea mai mare problemă invocată.
de Laurentiu Parnica Ziarul de Sibiu Marţi, 29 august 2006
Directorul general al Tursib SA, Adrian Popa, arata ca dupa ce santierele Sibiului se vor inchide, va demara un proces de revitalizare a sistemului de transport in comun ecologic. Tursib va moderniza liniile de troleibuz existente, anul viitor si va incerca achizitionarea de noi troleibuze, odata cu lungirea caii de rulare, in functie de resursele financiare disponibile. Tramvaiul ar putea fi reintrodus in Sibiu abia in 2012.
Adrian Popa raspunde astfel unei scrisori deschise trimisa de Asociatia Transira, in care se arata necesitatea revitalizarii transportului prin intermediul troleibuzelor.
In scrisoarea trimisa si Ziarului de Sibiu, se insista pe latura ecologica a transportului prin troleibuze si pe faptul ca Sibiul detine o retea de troleibuze foarte buna care insa nu ar fi pusa in valoare suficient, potrivit autorilor scrisorii. Acestia adauga mai multe sugestii de trasee, care sa puna in valoare baza de troleibuze.
Pe de alta parte, Adrian Popa, directorul general al Tursib SA, precizeaza ca lucrarile de refacere a arterelor de transport din orasul Sibiu au dat peste cap mai multe trasee din cadrul sistemului de transport public. Din aceasta cauza, precizeaza Adrian Popa, pe traseul T1 circula autobuze si nu troleibuze, asa cum se intampla pana de curand.
„Am primit si eu aceasta scrisoare si pot spune ca pana nu se finalizeaza lucrarile la Calea Dumbravii, spre exemplu, nu putem face nimic. Dupa ce se da drumul la Calea Dumbravii, va intra in lucru Mihai Viteazu, lucru care ne va afecta din nou. De aceea, pana nu se termina toate santierele, nu vom putea revitaliza sistemul de transport prin troleibuze”, arata Adrian Popa. Acesta da insa asigurari ca are in vedere largirea parcului de troleibuze.
Potrivit directorului Tursib, in acest moment, in Sibiu, ponderea ocupata de transportul cu troleibuze este de 30 la suta, procent care va creste in anii urmatori. Popa arata ca a avut recent o discutie cu reprezentantii municipalitatii din localitatea ungara Szeged, un oras comparabil cu Sibiul.
Popa precizeaza ca in orasul ungar, ponderea detinuta de transportul cu troleibuze si tramvai este de 40 la suta. „Vom ajunge si noi la acest nivel, dar dupa ce se inchid santierele, dupa ce vom lungi calea de rulare si dupa ce vom achizitiona mai multe troleibuze”, mai spune Popa.
30 la suta troleibuze
Autorii scrisorii deschise arata ca transportul cu troleibuzul este mai bun decat cel cu autobuzul din mai multe puncte de vedere, avantajul principal fiind lipsa poluarii. Pe de alta parte, Adrian Popa arata ca problema poluarii orasului nu se datoreaza autobuzelor Tursib ci traficului greu care traverseaza orasul.
Potrivit directorului, constructia Centurii Ocolitoare va rezolva cea mai mare parte a poluarii din transport. „In plus, un troleibuz costa mai mult, ca intretinere, decat un autobuz. La fiecare autobuz am nevoie de alti trei oameni, pe langa sofer, pentru intretinere. Pentru troleibuz, e nevoie de cinci oameni in plus”, spune Adrian Popa.
Acesta mai arata ca atunci cand un troleibuz se defecteaza acesta blocheaza traficul, decongestionarea facandu-se foarte greu, datorita dependentei troleibuzului de alimentarea electrica. „Un sistem de transport facut prin intermediul firelor electrice aduce cu sine pericolul paralizarii transportului in cazul in care reteaua electrica cedeaza”, mai spune Popa.
Acesta adauga insa ca troleibuzele sunt totusi importante pentru sistemul de transport sibian, mai ales datorita faptului ca reteaua este bine dezvoltata. „Mai este nevoie de lucrari de refacere, cea mai afectata cale de transport fiind cea dintre Cimitir si Dumbrava. Anul viitor, insa vom reusi sa rezolvam aceasta problema”, da asigurari directorul Turisb SA.
Potrivit autorilor scrisorii deschise, in Sibiu ruleaza 15 troleibuze. Adrian Popa dezminte acest lucru si arata ca Tursib are in baza 24 de troleibuze. Popa precizeaza ca pentru achizitia a 15 troleibuze noi, lucru cerut de asociatia Transira, este nevoie de alti 15 kilometri de cale de rulare
Tramvai in 2012
Reprezentantii Transira amintesc in scrisoarea deschisa despre un proiect de reintroducere a transportului in comun cu tramvaiul, in Sibiu. Directorul Tursib precizeaza ca proiectul este supus analizei, dar nu nu a trecut de aceasta faza.
„Acest proiect implica niste costuri foarte mari si lucrari de amploare si cred ca va putea fi realizat abia dupa 2012, dupa ce Sibiul va lua amploare”, arata directorul Tursib.
Dumnezeu sa-l ierte. A fost unul din artizanii distrugerii transportului cu troleibuzul din Sibiu.
Quote:
Directorul adjunct al societății de transport local, Tursib, a fost găsit în această dimineață spânzurat, în casa mamei sale. El este soțul consilierului local FDGR, Anita Pavel, iar cei doi sunt cunoscuți ca fiind în grupul de prieteni apropiați ai președintelui Klaus Iohannis. Soții Pavel au fost prezenți alături de președinte la petrecerea de după câștigarea alegerilor, dar și la petrecerea de Revelion.
Conform ultimei declarații de avere, depusă la jumătatea anului trecut, Cristian Pavel nu avea datorii. El deținea, împreună cu soția, o casă în Sibiu de o sută de metri pătrați, un teren în intravilan de 400 mp și un autoturism Ford.
Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de circulație pentru transportul public de călători efectuat de SC TURSIB SA valabil din data de 22.06.2015, corespunzător vacanței de vară
Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea contractului nr. 11/2013 de delegare a gestiunii serviciului de transport public de persoane în Municipiul Sibiu.
Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de circulaţie pentru transportul public de călători efectuat de S.C. TURSIB S.A valabil din data de 01.02.2016
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum