TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sun 28 Apr 2024 16:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1480 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 22:03 
S-a scos linia pana in Sos.Orhideelor...Macaraua nu a sosit...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 22:12 
Oameni buni , macaraua cea mare va fi, dar peste cel mai devreme 1 an.Macaraua aceea va pune cupola si componentele podului peste CF.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 20:18 
Au inceput sa apara armaturile pentru pilonii de deasupra nivelului solului. Din cate vad pasajul acesta are mai multe tipuri de piloni - metalici cum este cel pozat de mine si pus pe undeva pe aici si din beton armat cum se contureaza aproape de pod grozavesti zilele astea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 23:47 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 197
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Pasajul Basarab la “Reporterii Realitatii”

Chiar si cu dosarele in instanta, Primaria s-a apucat de lucrari, desi, teoretic, nu ar fi avut voie pina la finalizarea proceselor. Ce spun locuitorii din zonele prin care va trece pasajul, disperati de ceea ce ii asteapta, si cum se apara primarul Adrian Videanu, urmariti duminica 6 mai, la Realitatea TV, incepind cu ora 20.15, la emisiunea “Reporterii Realitatii”.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 08:36 
Faza este ca se lucreaza si chiar lucrarea ar fi in avans cu 2 luni. :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Am trecut ieri prin zona Carrefour, santierul e bine delimitat insa nu am reusit sa localizez niciun muncitor cu privirea. Probabil nu am stat eu suficient prin zona :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 13:02 
Nu inteleg de ce nu fac ceva pentru a debloca traficul din zona aceea. De ce nu muta trecerea de pietoni in intersectia cu Orhideelor la intersectia cu Afluentului sau cum s'o chema strada pe unde iese autobuzul in Plevnei, in felul acesta mai oprind din masinile care vin pe Plevnei si ar degaja intersectia aceea unde semaforul spre Podul Grant nu mai are sens ?
Iarasi in stil balcano-dambovitean au pus doar un semafor pe unde intra autobuzul pe stradute, nu si pe unde iese.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 17:45 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Acest pasaj la prima vedere pare ceva care sa vina in sprijinul cetatenilor, ceva pozitiv pentru ei. Dar in realitate el e rezultatul dorintelor unora de a-si umfla peste limitele imaginabilului buzunarele din spagi, deturnari de fonduri, contracte oneroase, etc. Cei care sustin cu atata tarie constructia acestui pod calcand peste miile de oameni care vor avea de suferit de pe urma lui au un singur interes: banul! Daca ar fi vrut cu adevarat sa faca ceva, ar fi avut alternative mult mai bune si mai ieftine. Si in plus, acea gara va disparea 100% de-acolo probabil in viitorul nu foarte indepartat, mutata cum ar fi normal, la periferie si lasand in urma un pasaj fara rost.
E inimaginabil si modul in care au fost expropriati cei din zona, in conditiile in care un metru patrat de teren la cateva strazi mai incolo se vinde cu peste 1000 de euro. Iar dupa finalizarea lucrarilor, "statul" va vinde aceste terenuri confiscate amaratilor, la preturi fabuloase firmelor ce vor dori sa deschida magazine, localuri, etc.
Si ma gandesc, oare cum o fi, dupa ce dai peste 100.000 de euro pe un apartament in zona aia, sa stai in pat si sa vezi cum iti trec masinile pe la geam...
:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 17:58 
Ar fi interesant daca cei demolati vor refuza despagubirile, iar daca dupa pasajul videan terenurile vor ramane libere, adica nu vor fi ocupate de infrastructura pasajului vor cere retrocedarea sau contravaloarea la pretul pietei, cum se procedeaza cu casele si terenurile nationalizate. Si asta eventual la Strassburg. Sa vedem atunci daca videanul mai da terenuri la localuri si godzille.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 17:59 
Mutatul garii era o solutie, dar dura prea mult.
Pasajul acesta este o necesitate si sper sa se termine cat mai repede lucrul la el.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 18:41 
Cum am spus mutatul garii era o solutie, sau nu mutatul ei, pe termen mai lung ar fi fost bun un proiect de construire de gari in N,V,S,E orasului. 4 gari mari din care sa plece trenuri fara sa mai ocoleasca nu stiu cat cum se face acum din Gara de Nord spre Pitesti sau Giurgiu.
Centrul orasului sa fie bine legat de aceste gari cu linii de metrou si metrou usor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 May 2007 12:52 
In cazul macaralei a fost o eroare umana.

La Basarab deja a inceput forarea pentru fundatia podului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 May 2007 22:08 
Mi se pare mie, sau macaralele care lucreaza la pasaj raman peste noapte in mod frecvent cu cate unul-doua utilaje gen compresoare agatate la 10m in aer? Ca sa nu se fure? Dumnezeule, chiar asta o fi explicatia? Sper ca nu...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 May 2007 22:14 
Acele aparate sunt un generator si un aparat de sudura mai special cu care se sudeaza nu stiu ce pe scheletul armaturii in timp ce aceasta este bagata in pamant.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 May 2007 18:41 
In zona Basarab a inceput lucrul la fundatia stalpilor.


Attachments:
DSC08048.JPG
DSC08048.JPG [ 82.52 KiB | Viewed 6178 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 May 2007 13:28 
A mai avansat, au intrat si in zona cu casele, au ras si o parte din parcarea de dube de langa IDM, azi intrasera si in intersectia de la Orhideea, scoteau borduri si semafoare.


Attachments:
DSC08507.JPG
DSC08507.JPG [ 78.39 KiB | Viewed 6027 times ]
DSC08508.JPG
DSC08508.JPG [ 76.07 KiB | Viewed 6027 times ]
DSC08509.JPG
DSC08509.JPG [ 85.16 KiB | Viewed 6027 times ]
DSC08512.JPG
DSC08512.JPG [ 100.91 KiB | Viewed 6027 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 13:43 
Au inceput demolarile pentru pasaj timid dar sigur. Deja cladirea pe care o vedeti mai sus este evacuata, mai e carciuma aia de evacuat si apoi poate fi pusa jos. In partea opusa din intersectie au inceput sa se dscongestioneze maghernitele de la poarta IMSAT. In fata Carrefour Orhideea au aparut armaturile pentru vreo 4 perechi de piloni si se lucreaza la inca 2.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 May 2007 13:43 
Pasajul Basarab - povesti de santier
28 Mai 2007
Andrei Udisteanu

Lucratorii de la cel mai mare pasaj suprateran postdecembrist au trecut si prin marile santiere ceausiste, si prin arsita africana.
La pasajul Basarab, cel mai mare din Romania postdecembrista, nimic nu prevesteste deocamdata structura gigantica ce va face umbra pe aproape doi kilometri de Capitala. Aici lucreaza acum aproape doua sute de muncitori, veniti din diferite parti ale tarii, dintre care 40 sunt ingineri si tehnicieni.

Pe masura ce lucrarile se vor extinde, santierul de la Basarab va aduna aproape 1.000 de meseriasi. La Basarab, dincolo de datele tehnice si explicatiile ingineresti, dai de oameni care „au vazut multe”.

Lucratorilor de aici nu le pasa de controversele din jurul constructiei, de procese cu exproprieri si discutii despre „interesul public”. Vor doar sa duca lucrarea pana la capat, sa poata incepe povesti cu „In 2007, cand lucram la Basarab...”.

„Cocaina” din constructii

Viata de santier are umorul ei. „Mai, vrei sa te bat?”, il avertizeaza inginerul Eugen Tudose pe unul dintre macaragii. Omul a lasat in suspensie deasupra capetelor unor muncitori o placa metalica imensa care acum se balangane amenintator. „Tu nu vezi ca e vant? Si pune-ti si casca!”, continua seful sa dea indicatii.

Lui Eugen Tudose ii suna incontinuu telefonul si se muta dintr-o parte in alta a santierului. Cateodata ii vine sa dea cu telefonul de pamant. Odata chiar a facut-o. „Dar stii cum e cu santierul? Te prinde. E ca si cocaina! Odata ce ai pus piciorul pe santier, nu te mai poti lasa”.

Ceva mai incolo, sudorul Costica, pensionat, dar inca in breasla, spune ca nu face el bani multi, dar nici acasa nu poate sta. Iar pentru doamna Niculina, venita de pe undeva din Dambovita, sudorita, in varsta de vreo 50 de ani, sa ia parte la mari proiecte este un prilej de mandrie oarecum proletara: „Trec cateodata cu nepotii pe langa alte lucrari si-i aud cum zic: „Uite, aici a lucrat mamaia!”„.

Apa din Africa

Inginerul Eugen Tudose vine din Gaesti. Pasajul Basarab e cel mai mare proiect la care a participat pana acum. A lucrat si in Nigeria. Africa i-a stors patru ani din viata. Erau vreo 20 de romani adusi printr-o firma italiana. Caldura, pericole, dar si bani pe masura. Ajungea ca un inginer sa castige si 4.000 de euro pe luna.

„A fost o aventura. Am inceput ca un inginer care castiga putin, dar am ajuns treptat la un salariu foarte bun. Ce ma bucura e ca, din cat aveam si eu, am reusit sa ajut si eu cativa oameni din Nigeria. Era boy-ul sau soferul nostru nigerian, de care ne-am apropiat”, povesteste inginerul.

Apoi si-a dat demisia. Nu a mai vrut, desi firma avea lucrari de 360 de milioane de euro in Ghana. „Se spune ca, daca bei apa in Africa, trebuie sa te intorci acolo. Uitati-va la mine, au trecut atatia ani si inca imi mai sta in cap!”, spune inginerul. Insa concluzioneaza clasic: „Nicaieri nu-i ca acasa!”.

Familia si constructiile

Maistrul Gheorghe Dima, 51 de ani, nascut in Slobozia, este si el un om „plimbat”, dar tot pe santier romanesc a ajuns. Pe el l-a „prins” munca de la 20 de ani. A lucrat de toate. De la lopata, cazma, pana la functia de maistru a tot trecut prin santiere, comuniste sau capitaliste. A ajuns in Siria si Germania. In Siria, romanii lucrau si arabii stateau la umbra, in Germania nici ploile torentiale nu permiteau oprirea lucrarilor.

Spune ca, la ritmul asta, este un noroc pentru un constructor sa poata sa-si pastreze o familie. „Am avut un meserias, Gheorghe Silvestru. Era mereu pe santier, foarte, foarte bun. Insa nu avea timp de familie. A ajuns sa se desparta”, spune maistrul. El a avut parte de familie. Chiar daca vine zilnic la ore tarzii si adoarme aproape instantaneu. „Venim la ora 8.00 si plecam cand terminam. Cine spune ca aici se lucreaza doar opt ore minte”, declara omul.

„Ceausescu, om cu istetime de la tara”

Seful tehnic al lucrarilor de la Basarab este un „veteran” al marilor proiecte romanesti. Inginerul Ioan Ursu, acum in varsta de 62 de ani, este printre putinii de pe santier care poate spune ca pasajul asta nu e cel mai mare proiect la care a lucrat. A fost director la lucrarile de la Canalul Bucuresti-Dunare si a lucrat si la Dunare-Marea Neagra. Isi aminteste cum incercau inginerii sa-l mai pacaleasca pe Ceausescu, sa-l mai intoarca de la „planurile marete” pe care le voia terminate in cateva saptamani.

„Ceausescu era un batran cu o istetime din asta, de la tara. Cand trebuia sa ma duc la el sa-i prezint planuri, tin minte ca ma apucau durerile de stomac. El voia sa le termine cat mai repede, eu spuneam ca nu se poate face”, povesteste inginerul. Stresul devenise atat de mare incat inginerul umbla cu doua planuri dupa el cand venea Ceausescu in vizite.

„La Dunare-Bucuresti, in functie de malul Dambovitei de pe care venea el, aveam un plan. Pentru ca el nu intelegea daca ii aratam un plan intors”, spune Ioan Ursu. De pe santiere nu lipsea nici securistul de serviciu, de la care puteai afla lucruri „folositoare”: ca sa nu te auda cei care ascultau telefoanele, dadeai drumul la un radio in timpul convorbirii.

Astazi, lui Ioan Ursu ii cam lipseste mana de lucru pregatita. „Nu mai sunt vechile „colonii” din jurul santierelor, unde inginerul era un fel de primar, de rabin”, spune el. Au plecat multi meseriasi. Acum, cei care muncesc se si scolesc odata cu extinderea pasajului.

Fisa tehnica

Ambitia constructorilor: doi kilometri in doi ani

> inaltime: 28 de metri
> lungime: doi kilometri
> traseu: din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu Strada Alexandru Ioan Cuza, pana la Soseaua Grozavesti
> costuri: 178 de milioane de euro
> locuri de munca pe durata lucrarilor: 1.500
> termen de finalizare: 2009
> stadiul lucrarilor: fundatia pilonilor
> avantaje: descongestionarea traficului in centrul orasului, in special pe axa nord-sud; reducerea consumului de carburanti pentru mijloacele de transport in comun care trec prin zona
> dezavantaje: demolari, exproprieri pe Soseaua Orhideeelor; trafic aglomerat pe parcursul lucrarilor, zgomot si praf de pe santier.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Jun 2007 08:47 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
La spatiul verde de la intersectia Giulesti cu Orhideelor a aparut "telemac-ul" RATB. Se apuca oare de pus rebrusmentul pentru siameze?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Jun 2007 16:37 
Lucrarea deja a inceput, acolo va fi capatul lui 44. Din ce stiu linia probabil se va numi 54 sau 4.

Pentru aceasta linie vor merge toate VxA-2S. Linia va avea 11 ture si 3 rezerve, la ora normala va avea 7 ture. Oamenii care vor lucra pe aceasta linie sunt de la Dep Victoria.


Attachments:
DSC08909.JPG
DSC08909.JPG [ 59.32 KiB | Viewed 5845 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 15:06 
Iata cum arata noul capat a lui "44" ,este posibil ca linia sa fie numita 4 sau 54.
Cat de curand va ajunge un V3A-2S-93 pentru a face cateva probe la acest capat.


Attachments:
DSC09026.JPG
DSC09026.JPG [ 68.27 KiB | Viewed 5601 times ]
DSC09027.JPG
DSC09027.JPG [ 87.15 KiB | Viewed 5601 times ]
DSC09028.JPG
DSC09028.JPG [ 80.18 KiB | Viewed 5601 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 15:20 
Va invit la pescuit, cu conditia sa aduca cineva o barca :roll:


Attachments:
DSC09022.JPG
DSC09022.JPG [ 107.31 KiB | Viewed 5597 times ]
DSC09023.JPG
DSC09023.JPG [ 118.84 KiB | Viewed 5597 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 15:53 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Iata cum arata noul capat a lui "44" ,este posibil ca linia sa fie numita 4 sau 54.
Cat de curand va ajunge un V3A-2S-93 pentru a face cateva probe la acest capat.


Cand dau drumul la aceasta linie?singura parte urata la acest capat este ca,in bucuresti mai sunt derbedei care merg cu viteza si sa nu intre in acest capat inprovizat sau in calatori(ziua)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 15:59 
Avand in vedere ca toata zona va fi in lucru accesul masinilor nu se va mai face in partea aia atat de dens ca acum.
Linia depinde de lucrarile pe Sos. Progresului care teoretic sunt gata dar nu stiu ce mai asteapta.
Un V3A-2S-93 va ajunge primul acolo pentru probe probabil peste o saptamana.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jun 2007 21:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Probabil 35... dar avem de asteptat minim 2 ani ca sa aflam.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jun 2007 21:26 
Dupa planurile auzite anul asta linia 35 va trece pe pod pe traseul Dep. Militari - Pipera, dar in 2 ani pun pariu ca o sa mai aud 1000x planuri si variante. :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jun 2007 07:09 
Bani pentru expropriati

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat ieri suplimentarea cu 1,6 miliarde de euro a fondurilor necesare pentru despagubirea proprietarilor ale caror locuinte urmeaza sa fie expropriate. Printre acestia se numara si locuitorii din zona viitorului Pasaj Basarab. Pentru despagubirea acestora au fost aprobate, suplimentar, peste 45 de milioane de euro. Astfel, cei care sunt in litigiu cu Municipalitatea vor putea primi in viitorul apropiat sume mai mari pentru locuintele din care vor fi evacuati.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jun 2007 11:08 
cred ca e o gluma, probabil e vorba de 1,6 MILIOANE euro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 11:21 
Deci, fraieri au fost cei care au acceptat prima oferta.

Pe de alta parte, astazi a fost dezastru intre Apaca si Grozavesti, dupa ce videnii au scos tramvaiul si au blocat soseaua Grozavesti. Cu toate acestea, ajuns in dreptul catastrofei, am constatat ca doar un utilaj se invartea pe acolo, Dorel si Gigel lipsind cu desavarsire. Practic, aceasta bataie de joc la adresa bucurestenilor nu avea niciun suport, pentru ca acolo nu se facea NIMIC. In cele 20 minute cat a durat sa parcurg mizeria videana, am vazut doar Autodromo pe linia 105 si un Rocar de Simon pe sensul celalalt, probabil pe acelasi traseu.
In statia de tramvai dela Apaca inca se aflau oameni, desi nu mai era afisat niciun traseu.
In aceste conditii, in mod sigur dintre cei care foloseau tramvaiul in aceasta zona au luat masina, iar in conditiile in care V3A sau cuplurile de Tatre au fost inlocuite cu autobuze Rocar, sa vad acum daca isi mai permite cineva sa urle ca oamenii folosesc prea mult masina. E adevarat, azi am realizat un record negativ ca timp de deplasare, dar sigur se va compensa la momentul T+8-9 ore de serviciu, adica mai tarziu decat de obicei, deci la un trafic mai putin aglomerat.
Oricum, este pacat ca o lucrare necesara este administrata de niste baieti cu capul in nori (ca sa o spun totusi frumos) si executata de niste firme de 2 lei sau cel putin cu mana de lucru de aceasta valoare, din motive financiare lesne de inteles.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jun 2007 11:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Eu am facut 30min de la bd. Timisoara pana la Carrefour la ora 8 mergand numai pe linia de tramvai si din cand in cand fortand contrasensul. Macar de ar face ceva acolo, mi-e teama ca vor lungi prostia mult dupa 10 septembrie si nu se va mai putea iesi deloc din Dr. Taberei sau Militari :x


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1480 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group