TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sun 28 Apr 2024 08:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Aug 2007 20:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Octavian wrote:

Avand in vedere ca 1983 s-a scos liniile din zona Uranus pentru a face loc Casei Nesimtirii, cum ajungea 13 (si ulterior 47) inapoi in Pantelimon?


Din Calea 13 Septembrie intersecţie cu Puişor cobora pe strada Izvor, printre ruine. Ieşea la Podul Izvor, apoi Splaiul Independenţei. Am mers in decembrie 1984 pe acest traseu.

Octavian wrote:
In prin aprilie-mai 1986 s-au inceput lucrarile de inlocuire a liniei de pe Iuliu Maniu


Eu cred că in aprilie 1986 s-a desăvarşit distrugerea zonei Izvor-Mihai Vodă şi s-a scos linia de pe strada Izvor. De aceea a fost reorientat 13 spre Schitu Măgureanu - Berzei - Titulescu. Linia de pe Bd. Armata Poporului a fost scoasă candva prin octombrie-noiembrie 1986.

Octavian wrote:
46 intorcea cumva la fel ca 49 in acea perioada( adica Sevastopol- Cuza - Titulescu - Dr. Felix - Dr. Sergiu - Sevastopol)?


Exact, nici nu avea cum altfel.

Octavian wrote:
Cred ca te referi la 27, nu la 17 (17 circula intre Gara Progresul si Lacul Tei in 1987).

Aşa am crezut şi eu, dar există mărturii vizuale.

Octavian wrote:
traseu. in ceea ce priveste linia 13, cred ca a disparut odata cu linia de pe dr. Sergiu.


Se pare că a mai mers pană in noiembrie 1990 de la Sevastopol spre Buzeşti - Berzei - Schitu Măgureanu. Eu chiar nu mi-l mai amintesc pe 13 după 1990.

Si inca ceva: s-a pomenit pe aici mai demult si de o linie 51 intre Republica si Berthelot via Socului, Ferdinand si Sevastopol. imi amintesc vag de un cuplu EP pe linia 51 undeva in zona parcului 23 August - Piata Muncii (linia lui 40). Pe Sevastopol nu mi-l amintesc deloc. Stie cineva mai multe detalii despre aceasta linie? In schimb imi aduc bine aminte de linia 52 care a fost infiintata pe traseul Republica - G-ral Berthelot prin mai 1988 ca inlocuitor al lui 24 (scurtat la Berthelot).[/quote]

Exact, deÅŸi in unele surse apare 51 ÅŸi eu imi amintesc tot de 52 pe traseul sus-amintit. Mai mult, am ÅŸi mers de ceva ori cu 52 ex 24.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Aug 2007 22:16 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
bogdan71 wrote:
Octavian wrote:

Avand in vedere ca 1983 s-a scos liniile din zona Uranus pentru a face loc Casei Nesimtirii, cum ajungea 13 (si ulterior 47) inapoi in Pantelimon?


Din Calea 13 Septembrie intersec?ie cu Pui?or cobora pe strada Izvor, printre ruine. Ie?ea la Podul Izvor, apoi Splaiul Independen?ei. Am mers ?n decembrie 1984 pe acest traseu.



Confirm si eu aceasta informatie. In toamna anului 1984, tramvaiul 20 (deservit atunci de Tatre) inca avea traseul ...? - Sos. Oltenitei - ...? - Posta Puisor - Pod Izvor - Schitu Magureanu - ... ?

(am pus semne de intrebare pentru sectiunile despre care nu sint 100% sigur)

Coborirea de la Posta Puisor spre Podul Izvor se facea prin stinga stadionului Republicii (actuala parcare a Casei Poporului, pe linga Ministerul Apararii (?)/Marriott).

La vremea respectiva, deja toata zona era un imens spatiu demolat. Lucrarile la fundatia Casei Poporului au inceput, din cite tin minte (si va rog sa confirmati/corectati informatia), la inceputul anului 1985.

Traversarea Dimbovitei nu se facea pe podul Izvor (actual), ci pe podul Mihai Voda (localizat in dreptul cladirii Metrorex - aproximativ la iesirea actualului Bd. Libertatii in Splaiul Independentei (sint convins ca exista/au existat pe forum poze ale podului de tramvaie de la Mihai Voda).

De la podul Mihai Voda, linia de tramvai mergea pe Splai, malul sting (in directia de curgere a Dimbovitei) si facea o curba strinsa dreapta pe Schitu Magureanu, intersecta bd. Gh. Gh Dej (actual Regina Elisabeta) si urca pe linga Cismigiu pina la actualul capat de la Cobalcescu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Aug 2007 23:25 
motivul e simplu: ..metroul


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Aug 2007 03:56 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
emil1980 wrote:
Imi aduc aminte ca au inlocuit sinele de tramvai pe Iulia Maniu, dar pe urma le-au scos definitiv.
Stie cineva in ce an a fost scos definitiv tramvaiul pe Iuliu Maniu, si motivul desfintarii lui ?
Liniile de pe Iuliu Maniu au fost intr-adevar inlocuite in aprilie-mai 1986. Din ce imi aduc aminte, au fost scoase in oct. sau nov. 1986 (va rog sa ma corectati daca gresesc). Tot atunci s-au desfiintat liniile 25 si 37 si, parca, si 35 (tine minte cineva ce s-a intamplat atunci cu 47 si 48??) .
Oricum, desfiintarea lui 35 - daca a avut loc- a fost de scurta durata; a reaparut curand pe traseul Dep. Militari - Preciziei - V. Cascadelor - Timisoara - Brasov - Ghencea - 13 Sept - Panduri - Timisoara - Orhideelor, apoi traseul normal spre Gara Basarab. In aprilie- iunie 1987 a fost gata si linia pe Timisoara intre Brasov si Ho Si Min, iar 35 a primi traseul pe care il are si astazi. Tot atunci s-a reinfiintat 25 pe traseul Depoul Militari - Gara progresul (singura deosebire fata de traseul de azi este ca circula pe Panduri si Tudor Vladimirescu in loc de trafic Greu).

bogdan71 wrote:
Si inca ceva: s-a pomenit pe aici mai demult si de o linie 51 intre Republica si Berthelot via Socului, Ferdinand si Sevastopol. imi amintesc vag de un cuplu EP pe linia 51 undeva in zona parcului 23 August - Piata Muncii (linia lui 40). Pe Sevastopol nu mi-l amintesc deloc. Stie cineva mai multe detalii despre aceasta linie? In schimb imi aduc bine aminte de linia 52 care a fost infiintata pe traseul Republica - G-ral Berthelot prin mai 1988 ca inlocuitor al lui 24 (scurtat la Berthelot).

Exact, desi in unele surse apare 51 si eu imi amintesc tot de 52 pe traseul sus-amintit. Mai mult, am si mers de ceva ori cu 52 ex 24. ).


legat de linia 51: eu am vazut un tramvai pe acesta linie circuland pe Bd. Muncii (actual Basarabia) in zona parcului 23 august, care nu avea nici o legatura cu Socului. Pe Socului circula 52, ulterior inlocuit de 36. E adevarat ca nu prea veam treaba cu zona Sevastopol pe atunci, dar nu amvazut nici un 51 in trecerile mele prin zona. Stie cineva cand a fost infiintat? Stiu sigur ca in dec. 1991 nu mai exista nici un 51.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Aug 2007 18:22 
52 nu a circulat niciodata pe Socululi (Chisinau). 51 da!, si a circulat si in paralel cu 36!!! 52 debea a ajuns cu 2 statii inainte de Socului, in speta o facea la stanga de pe Pantelimon pe Baicului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007 22:43 
Bd. Constantin Brancoveanu, vedere din blocurile de la Ghiocelul, imediat in dreapta e intersectia cu Turnu Magurele/Luica


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007 15:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Poza a fost facuta inainte de 1985. Figureaza un vehicul de pe 116 si eventual de pe 141 (nu se vede daca autobuzul din spate e articulat...)

Pina prin 1984, erau DAC 117 pe linia 116 (furnizate de garajul de linga CFR Progresul, desfiintat prin 84-85) ; iar pe 141 erau DAC 112 de la Ferentari.

Cind a fost desfiintat garajul de la Progresul, si articulate sale imprastiate care pe unde, linia 116 a fost preluata de Serban Voda sau/si Obregia (pe atunci, Dumitru Petrescu). Astfel, am beneficiat de ik-4 pe linia respectiva...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007 22:22 
Mi se pare ciudata schema de culoare a autobuzelor in perioada aceea. Mai tarziu doar troleibuzele aveau dunga alba.
Cel din spate e foarte probabil 112UD, pentru ca schema aceea e specifica primelor autobuze din seria 3140-3179.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2007 00:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Tom wrote:
Mi se pare ciudata schema de culoare a autobuzelor in perioada aceea. Mai tarziu doar troleibuzele aveau dunga alba.
Cel din spate e foarte probabil 112UD, pentru ca schema aceea e specifica primelor autobuze din seria 3140-3179.


Multe autobuzele DAC 112/117 erau vopsite asa ; alte serii aveau rosu + crem, fara dunga, precum Ik-4 si Roman 112. A existat exceptia, remarcabila, a 3 vehicule albastre : ik-160 (exemplar unic, la Serban Voda), un DAC 112 de la Ferentari (vazut pe liniile 132 sau 232) si un Roman 112 probabil de la Alexandria (vazut pe linia 218 Opereta - Valea Argesului).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2007 14:18 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
In afara de autobuze cu dungi crem au mai fost unele cu dungi negre, nu stiu daca si troleibuze. Ikarusul albastru a circulat si pe linii urbane sau numai pe linii speciale?. L-am vazut pentru prima data pe Metalurgiei, cu indicativ de genul 74x.
Referitor la tramvaiul in Militari, Dupa ce s-a reluat circulatia tramvaielor, liniile 47 si 48 nu au mai revenit. A fost o lucrare in care s-a investit degeaba, pentru ca dupa cateva luni sa fie scoasa linia - dalele au fost mutate pe noua linie de pe Bodnaras/Ho si Min sau au venit cu altele noi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2007 21:52 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
As indrazni sa spun ca poza este chiar mai veche de 1985. Daca va uitati la 117-le (cel mai probabil un 116), are inca vechea sigla ITB. Noua sigla (cea folosita, cu modificari, inca de RATB) a fost lansata - daca tin minte - in 1984 si a fost implementata foarte repede pe intregul parc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 16:06 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Noua sigla a intrat cel mai devreme in 1983, deoarece noua linie 41 avea pe ea emblema rotunda. Legat de 41, aratau frumos bidirectionalele albastre, cu sigla noua si grupul de pictograme de la fiecare usa. Nu mai stiu cat au ramas asa, cert e ca la urmatoarea revizie/revopsire au disparut pictogramele, sfarsind rosu/albastru cu usi pline albe/vopsite (fara randul inferior de geamuri).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
rosetti61 wrote:
In afara de autobuze cu dungi crem au mai fost unele cu dungi negre, nu stiu daca si troleibuze. Ikarusul albastru a circulat si pe linii urbane sau numai pe linii speciale?. L-am vazut pentru prima data pe Metalurgiei, cu indicativ de genul 74x.


Dungile negre erau foarte subtiri si le vedeam mai ales pe troleibuze, daca imi amintesc eu bine.

Ik-160 (unicul, albastru) a circulat pe mai multe linii, printre care 300 adeseori, si cel putin odata 142 (cu mine inauntru... La volan : un sofer care avea de obicei o masina numita 16xx). Un alt "pilot" de la Serban Voda mi-a spus ca soferul titular al Ik albastru facea mai ales curse speciale, excursii, etc. Nu ma mira ca l-ai vazut pe o linie 7xx (indicativul liniilor speciale regulate pentru intreprinderi, pe vremea aceea).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 18:43 
Ei bine, chiar era IK 105, tocmai am gasit o poza pe www.railfan-belgrade.org.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 18:58 
si inca o poza, cu scuzele de rigoare. asta e, daca nu pot edita mesajele :( ...

mai precis este vorba de modelul IK 105 B


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 00:03 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Splendid !! Poza frontala este leit 1604 al ITB (in proportie de 95%). 1604 nu avea (din amintirile mele) acea curbura in partea superioara - lampile de gabarit si afisajul liniei. Lateral, insa, 1604 era diferit fata de pozele de mai sus (fara pasajele de la roti iesite in exterior, fara ornamentul de aluminu si fara trapa de acces dupa puntea din spate). Volanul lui 1604 era alb, cu trei spite.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 15:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Acier, nu te mai scuza, ca ai fost campion cu poza asta !

Intr-adevar, vehiculul se cheama Ik-105. Am facut eu o confuzie cu denumirea ik-160p : acest model este un ik-105 articulat, asamblat in Polonia... Iata-l :

Image

(poza luata de aici : http://efkafoto.com.pl/rkp/zemuny/galer ... c8527.html)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 22:29 
Offline

Joined: Fri 24 Aug 2007 16:59
Posts: 19
Location: Bucuresti
splaiul unirii (piata unirii)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Transport de noapte
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 19:14 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Transport de noapte a existat de prin 64 pana la mijlocul anilor 80 (intai liniile purtau litere de la A la x, dupa care s-a trecut la numerotarea cu 4xx, de la 401 - 423, 429 plus circuitul de noapte - 56 - al tramvaiului 26 (singura linie de tramvai de noapte). A mai fost o tentativa in resuscitare a transportului de noapte dupa 1990, sub forma 4xy, x - zona in care circula, numarul sectorului, y - cate linii deserveau acel sector (de ex. pentru sectorul 6 existau liniile 461-466), sistemul neprezentand rentabilitate, s-a renuntat, numerotatia cu 4xx dandu-se liniilor preorasenesti.
Pe langa faptul ca majoritatea au masini acum, este necesar si un transport de noapte (cu autobuze, tramvaie sau troleibuze - cum au alte orase din lume) pentru folosul celor care nu se deplasezeaza cu masina personala sau nu apeleaza la taxi.
Am reusit performanta de a traversa orasul pe jos ca nu mai aveam cu ce veni - prima data de la Eminescu spre Militari ~60 minute, a doua oara de la Iancului tot catre Militari ~90 minute (din loc in loc ma uitam la ceasul telefoanelor publice sa vad ora, asa ca datele sunt aproximative).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Oct 2007 22:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Trole Man wrote:
Legat de reteaua spre Tei, exista cateva ciudatenii a caror explicatie nu imi amintesc sa o fi dat-o pe forum cineva vreodata. Ma refer la bucla de intoarcere existenta in zona Batistei. Concret troleibuzele care veneau din Tei, puteau intoarrce inainte sa ajunga la Piata Rosetti, pe un traseu format de intersectia strazilor Alex Sahia, Italiana, Bacalogu, apoi Bacalogu - Batistei - Sahia. Urmele buclei sunt evidente si azi. Banuiala mea este ca a fost folosita doar provizoriu, din cauza vreunei lucrari edilitare sau nici macar de loc. De asemenea, din Bd Lacul Tei, pe str. Maica Domnului a existat retea de troleibuz, pana aproape de URAC. La fel, nu stiu daca s-a dorit crearea vreunui traseu nou sau a unui acces direct in URAC. Din pacate tot ce a mai ramas din aceasta retea sunt urmele de rugina de pe stalpi provenind de la colierele de prindere ale consolelor.

Bucla de care e vorba a fost realizata din cate cunosc imediat dupa cutremurul din 4 martie 1977, in urma prabusirii unor blocuri pe Str. Sahia (Calderon) si T. Arghezi. Avea rolul de capat de linie provizoriu pentru liniile 88 si 90, care veneau din Tei, respectiv Str. Verdi (Floreasca). Mai tarziu, bucla s-a folosit si pentru intoarcere in sens invers, a traseelor de ranforsare infiintate in anii 80 (liniile 65 si 98, din cate imi amintesc, care circulau dinspre Drumul Taberei si, respectiv Drumul Sarii), pe atunci neexistand posibilitatea intoarcerii in jurul pastilei din Piata Rosetti (in piata fiind si linia tramvaiului 5, care complica mult circulatia).

La cutremurul din 1977, s-au facut mai multe modificari "provizorii", unele ramanand definitive, printre care si:

- 74 (Granitul-Batistei-Militari) a fost impartit in 74 barat (ramura vestica, ulterior 274) si 124 (Granitul-Lahovary);
- Pe bulevardele Magheru-Balcescu s-a suspendat orice circulatie, cu exceptia liniei noi R1 (viitorul 300), care circula cu viteza mica pe mijlocul bulevardului, intre Piata Victoriei-Piata Unirii, ulterior prelungindu-se la Clabucet si Sincai;
- 37 (Foisorul de foc-Ateneu-Drumul Taberei-Frigocom, devenit apoi 137) a circulat de asemenea trunchiat o vreme;
- 34 (Clabucet-Piata Unirii-Piata Muncii, ulterior 134) a circulat ca 34 barat numai pana la Piata Victoriei;
- 35 (Verdi-Dorobanti-Piata Unirii-CET Vitan, ulterior 135) a circulat scurtat;
- 123R (viitor 323) s-a suspendat pe portiunea Piata Romana-Piata Unirii;
- Liniile 32 si 32 barat (viitoare 132, 232) s-au anulat pe portiunea Gara de Nord-Sala Palatului-Opereta;
- Linia 103R (devenita apoi 330) s-a anulat pe portiunea Lipscani-Tribunal.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 07 Oct 2007 23:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Iata o aparitie mai rara in fotografii: troleibuzul T-12, realizat la URAC prin reconstruirea unor autobuze interbelice, incepand cu 1955.
In imaginea luata de sus, se vad in plan indepartat si doua MTB-82 sovietice, venind dinspre Piata Rosetti, iar in imaginea de la Kogalniceanu, MTB-ul este vizibil in detaliu. Caroseria sa era practic identica ZIS-154. In URSS s-au fabricat si tramvaie tot cu aceasta caroserie. Asta zic si eu "unificare tehnologica"!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 12:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Mai tarziu, bucla s-a folosit si pentru intoarcere in sens invers, a traseelor de ranforsare infiintate in anii 80 (liniile 65 si 98, din cate imi amintesc, care circulau dinspre Drumul Taberei si, respectiv Drumul Sarii), pe atunci neexistand posibilitatea intoarcerii in jurul pastilei din Piata Rosetti (in piata fiind si linia tramvaiului 5, care complica mult circulatia).


Rectific putin ce am spus mai sus: nu 65 si 98 au intors langa Piata Rosetti pe Str Dianei in anii '80, au fost alte trasee de troleibuz cu viata mai scurta, 67 si 69 cred, dinspre Drumul Taberei si Compozitorilor (1 Mai). Traseele lui 65 si 98 (fost 88 barat) erau la inceputul anilor '80 ranforsari ale lui 88, circuland intre Lacul Tei-Universitate-Valea Ialomitei, respectiv Lacul Tei-Universitate-Carol Davilla. Imi cer scuze pt eroare.

In Str. Dianei existau practic atunci doua bucle de intoarcere suprapuse: una folosita pentru revenire catre Piata Rosetti, cealalta nefolosita pentru revenire pe Sahia (Calderon), ramasa de la cutremur.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 14:21 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
La Dianeiau intors 69 apoi liniile provizorii 63, 64, 65 si 68. Linia 98, atat cat a circulat, a intors la Hasdeu.
Da, cutremurul (stricaciunile produse de el) cat si lucrarile edilitare ulterioare au dus la modificarea liniei 1, prin mutarea ei de pe Calea Vacaresti - Mosilor prin Ziduri Mosi si sos Mihai Bravu.
(reconstructia Caii Mosilor si realizarea Pasajului Obor; 21 a cirulat pana prin 1983 - in harta din 1982 nu circula tramvai pe mosilor - ocolit pe la Lizeanu) si scurtarea lui 17 la Piata Sf Vineri.
O alta lucrare de amploare a dus si ea la modificarea traseului unor linii din zona centrala si anume tramvaiele care circulau pe malurile dambovitei. Sapaturile la viitoarea linie s-au realizat pe malul drept al Dambovitei, fapt care a produs unele transformari - liniile care intorceau la Mihai Voda/Izvor au fost redirectionate la Gara de Nord (30), Sfanta Vineri (7), Sos Panduri - Cfr Progresu (25). Pentru a mentine totusi legatura liniilor din Ghencea-13 septembrie cu restul orasului, s-a realizat o traversare provizorie in cale dubla in amonte de podul carosabil de la Mihai Voda, care a ramas pana la amenjararea si sistematizarea zonei in 1986 (in loc s-o ia drept, peste podul Izvor, tramvaiele ocoleau cateva sute de metri pentru a ajunge la/de la Gara).
Linia simpla de pe malul drept a fost inlaturata in totalitate, iar cxirculatia spa desfasurat in ambele sensuri de la Schitu Magureanu pana la Piata Unirii (si in perioada interbelica s-a circulat in ambele sensuri pe un singur mal, separarea sensurilor facandu-se mai tarziu din motive de eficientizare a circulatiei si de extindere a retelei de tramvai). linia simpla s-a pastrat pana la Grozavesti, servind ca intoarcere pentru liniile 14 si 30.
Spre Ciurel tramvaiul a fost scos, dupa ce o perioada scurta s-a circulat in ambele sensuri .cu intoarecere in triunghi - linia 9 se muta la Basarab iar 14 va vira la dreapta la Grozavesti spre Gara de Nord.
SI santierele la viitoarele linii de metrou au produs "victime": cartierul Militari lasat aproape complet fara transport de suprafata - doar o linie obosita de autobuz spre CET VEst si un maxitaxi spre centru. Pe Magheru, traseele de troleibuz si autobuze ciuntite si dupa aceea desfiintate - o revenire firava consta in liniile 300 (pana la N. Balcescu) si 313 (o bucatica din falnicul traseu de alta data care se oprea la Romana, doar pana in centru la sfanta Vineri. Inelul de circulatie Stefan ce Mare - Mihai Bravu era si el pe muchie de cutit in 1989 dar a scapat doar cu o linie ciuntita - 27, oprita la Baba Novac.
Lovitura de gratie a dat-o insa sistematizarea centrului Bucurestiului, care stim cu totii ce prapad a facut - linii imprastiate care incotro, un cartier separat de restul retelei dpdv al transportului cu troleibuze (Berceni ramas cu trei linii de troleu pana la Piata Sudului, care nici pana cum nu s-a redresat - sunt incercari timide de a prelungi reteaua macar pana la Unirii.
Mai nou, sa vedem ce vor aduce la final marile lucrari in curs de la Pasajul Basarab, daca vom mai revedea vreodata liniile 2, 11, 12 si 35 pe traseele lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 16:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
rosetti61 wrote:
Linia 98, atat cat a circulat, a intors la Hasdeu.

Linia 98 a circulat la inceput la bucla din Str. Carol Davilla, care mai fusese folosita ca si capat de linie 92 (Davilla-Universitate-Baba Novac-Sos. Catelu-L.Rebreanu-Barajul Dunarii), mai inainte ca aceasta din urma sa se modifice/prelungeasca la Gara de nord (Gara de nord-Universitate-Baba Novac-L. Salajan-Barajul Dunarii). In zona Cotroceni-Academia Militara a existat o retea foarte densa de troleibuz, care a suferit multe modificari in timp, inclusiv desfacerea bretelei de pe C. Davilla sau devierea de pe Elefterie. Bucla de intoarcere de la Hasdeu exista in 1984, dar nu era inca folosita decat pentru scopuri tehnice.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 16:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Bucla de intoarcere de la Hasdeu exista in 1984, dar nu era inca folosita decat pentru scopuri tehnice.

Imi cer scuze, in 1984 era folosita bucla de la Parvan, aici intorcea 75 (V.Parvan-Baicului) (fost 85 barat), introdus ca ranforsare pentru 85.
NU insa si de catre 98.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 22:26 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Linia 98 nu a intors niciodata la Parvan ci inspre Cotroceni prin Carol Davila cu revenire - parca in 1982 - pe la podul Hasdeu.
Legat de autobuzul 74 era cea mai lunga linie de autobuz care taia orasul de la Vest la Est, circuland in centru pe stradute inguste (Maria Rosetti, Batistei- vezi ghidurile din anii 66-70). Dupa 77 a fost trunchiata si redirectionata pe artere mai largi (ramura de est - 124 cu capat la Cosmonautilor); ramura de vest a primit numarul 274 si se limita la Piata M. Kogalniceanu. De pe urma cutremurului a suferit putin si transportul din Militari in urma prabusirii blocului OD16 (singurul bloc nou cazut, din cauza unor vicii de proiectare); in 77 nu cred ca mai exista fosta bucla de intoarcere de la Lujerului (din zona Farmacie, cum era trecut in ghidurile vechi din 62-64)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Oct 2007 14:19 
Brassovia wrote:
troleibuzul T-12, realizat la URAC prin reconstruirea unor autobuze interbelice, incepand cu 1955.

pe sasiul autobuzelor Renault TN6

Quote:
In URSS s-au fabricat si tramvaie tot cu aceasta caroserie.

este vorba de MTV-82, cu observatia ca troleibuzul era mai lat cu 10cm decat autobuzul ZIS-154.

Quote:
Asta zic si eu "unificare tehnologica"!

asa si este, aceasta fiind intentia initiala, numai ca lucrurile aratau bine numai pe hartie si s'a renuntat repede la concept. a fost un proiect rau de la inceput.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 01:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Pe forumul vechi (cel din perioada iulie-septembrie 2005) s-a postat lista traseelor de autobuze la 31 decembrie 1975. Apare numai 74 barat: IREMOAS - Leul - Piata Kogalniceanu, activ numai la orele de varf. Acesta a supravieţuit cu puţin renumerotării din 1981, cu indicativul 274. Cum am mai spus, sunt aproape sigur că ramura estică a lui 74 a dispărut după reconfigurarea intersecţiei Iancului-Pantelimon, undeva in a doua jumătate a lui 1974 sau in 1975. In niciun caz in 1977.
Harta din 1974(trasee tramvai+troleibuz) - postată pe vechiul forum de bercenicity - nu il include pe 89, iar capătul lui 13 este tot in intersecţia sus-amintită. Deci, probabil că 74 cel lung incă exista. Ar fi interesant de aflat cu exactitate data elaborării acelei hărţi.

In altă ordine de idei, există o poză cu vagonul EP #6125 pe linia 10 la Gara de Nord, datată 22 mai 1990. Ceea ce contrazice ideea dispariţiei liniilor 6 şi 10 inainte de 1989. Dacă, bineinţeles, nu s-a strecurat vreo eroare de datare. Poza nu cuprinde niciun detaliu evident gen reclamă la Coca-Cola care să elimine orice dubiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 12:54 
Reclamele la Coca-Cola nu aparusera inca in mai'90. Abia prin toamna aparusera cutiile de coca cola la supra-supra-pret aduse din Grecia sau Turcia prin buticuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 12:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
bogdan71 wrote:
Cum am mai spus, sunt aproape sigur ca ramura estica a lui 74 a disparut dupa reconfigurarea intersectiei Iancului-Pantelimon, undeva in a doua jumatate a lui 1974 sau in 1975. In niciun caz in 1977.

In vara anului 1976, fiind la intersectia strazilor Franklin si Nicolae Golescu, unde exista o statie a liniei 74, am avut surpriza sa treaca pe langa mine un vehicul Leyland care circula chiar pe aceasta linie. De altfel si pe indicatorul de statie aparea. La inceput am crezut ca este pe 32 sau 32 barat, care erau mai inainte servite numai de Leyland, insa cand a trecut prin dreptul meu am vazut clar: 74. Nu prea cred sa ma insel, aceasta amintire fiind legata de alte fapte cu datare certa. Trebuie vazut daca in perioada 1975-1976 s-a reeditat Ghidul traseelor ITB. Linia 74 a coexistat o buna bucata de vreme cu nou infiintata pe atunci linie de autobuz 79 (Gara de Nord-Titulescu-P. Romana-Foisor-Matei Voevod-Baba Novac-Republica). Aceasta din urma, din cate stiu, s-a infiintat, la fel ca si 123R, la momentul sporirii parcului ITB prin achizitionarea primului mare lot de Roman 112 UD, adica inceputul anului 1975.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group