TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 16 Aug 2022 12:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 305 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Author Message
PostPosted: Fri 25 Feb 2022 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 89
Location: Brașov
Silviu wrote:
Este important să mai precizăm că din cele cca. 125 de autobuze cu ardere internă care circulă în Cluj Napoca, toate au motoare Euro 6.
Asta-i glumă de 1 aprilie ori Neag nu știe ce autobuze se scot pe trasee?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Mar 2022 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 53528
BVC CTP 2022.


Attachments:
4-07.03.2022.rar [11.05 MiB]
Downloaded 26 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 17 Jun 2022 08:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 53528
Cluj-Napoca, jumate de administrație la preț întreg

În ultimii ani s-a răspândit ideea calității vieții de la Cluj, administrația locală mizând pe infrastructura modernă. Totul se bazează pe proiecte mici dar gestionate decent de către unii oameni competenți din primărie: vopsirea bulevardelor centrale, refacerea unor drumuri dând prioritate transportului public și noi spații verzi. Dar limita de competență a autorităților este infrastructura mare, unde primăria se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero.

Metroul promis este, conform licitației în desfășurare explicată pe larg în 22 martie - https://bit.ly/3MXi5Kw, doar o jumătate de metrou care se oprește la stația Sfânta Maria lângă centru, în zona Calvaria. Zonele dens populate, cum sunt cartierul Mănăștur și comuna Florești, se amână după 2035.

Centura metropolitană, proiect vândut cu succes clujenilor încă din 2015, motiv de fală pentru administrație la fiecare ocazie, e în realitate gestionat prost. Studiul de fezabilitate licitat de primărie în 2018 cu durată 1 an durează deja de... 4 ani. Asociația noastră a atras atenția în trecut asupra termenului nerealist. Primăria a ales varianta populistă și acum suntem cu toții martori ai unui fenomen numit "a nu mai ști pe unde să scoți cămașa".

Trenul metropolitan pe infrastructura CFR existentă, un proiect bun care ar putea fi implementat relativ repede, urmează să fie dat și el de gard. De ce? Din cauza că investiția necesară de 200 milioane de euro a fost "negociată" de primărie la doar 70 milioane, sacrificând frecvența de operare la 1 tren pe oră, o frecvență decentă fiind de minim 3 trenuri pe oră. Atragem atenția asupra posibilului eșec și solicităm responsabililor să facă eforturi să găsească finanțarea necesară realizării unui proiect bun pentru cetățeni.

Drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada A3 în zona Tureni, important cât un lot de autostradă, deși nu e în ograda primăriei, a fost promis de multe ori. Evident, nu este gata. Nici nu avem lansată licitația de lucrări, putând fi dat în folosință la final de 2024 în cel mai optimist scenariu, abia în 2025 realist vorbind.

În oraș, Compania de Transport Public, condusă de același personaj din 1990 încoace, se vede modernizată cu de-a sila și tot neputincioasă rămâne. Compania are zeci de troleibuze nou-nouțe care strâng praf în depouri fiindcă nu a fost în stare să extindă liniile.

Toate tramvaiele circulă azi cu maxim 30 km/h, un pic mai lent decât dacă ar fi trase de cai, deoarece CTP nu recunoaște eșecul achiziției de tramvaie românești noi și proaste care se dezintegrează din mers pe o linie bună, refăcută. Primim în schimb "amenințări" cu autobuz fără șofer pe o ipotetică "linie 0". Cerem primăriei recunoașterea eșecurilor CTP și demararea procedurilor transparente pentru alegerea unei conduceri competente.

Promitem tot, facem jumate. Vă mai amintiți de “Podul Porțelanului” cu un picior construit și unul nu, că au dat de sare? Sau Bd. 21 Decembrie modernizat cu surle și trâmbițe, dar au omis să spună că doar pe... jumătate din lungime. Cealaltă urmează în viitor, iar laudele vor fi culese de două ori, bineînțeles.


https://www.facebook.com/proinfrastructura


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jun 2022 14:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 53528
Începând cu data de 2 iulie 2022, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță extinderea transportului public spre zonele de agrement ale municipiului Cluj-Napoca – Sfântul Ioan și Făget, în zilele de sâmbătă și duminică, pe următoarele linii:
- Linia 29S (Pod Traian – Drumul Sfântul Ioan);
- Linia 46L (P-ța Ștefan cel Mare – Colonia Făget).

De asemenea, pentru o mai bună deservire a cartierelor Iris, Bulgaria, zona P-ța 1Mai și B-dul Muncii, programul liniei 14 de troleibuze (Str. Bucium – B-dul. Muncii) va fi extins în zile de repaus, începând cu data de 2 iulie 2022. Pasionații de cumpărături din Târgul de vechituri (Piața Oser), vor putea utiliza sâmbăta și această linie.


Attachments:
orar_14.pdf [14.62 KiB]
Downloaded 4 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 Aug 2022 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 53528
3 noi autobuze diesel Mercedes-Benz Intouro sunt pregătite pentru livrare la Municipiul Cluj-Napoca.

Din 2004 până acum, toate autobuzele achiziționate de noi au fost cu podea joasă, iar începând cu 2014 și achizițiile de vehicule la mâna a doua au reprezentat flote accesibile, cu rampă. Acum, în 2022, noile autobuze ce urmează să se livreze sunt dotate cu podea înaltă și trepte la urcare, neavând rampă pentru persoanele cu dizabilități.

Deși în 2018 administrația vorbea de un transport public 100% electric până în 2025, iar în 2020 de un transport urban electric până în 2026, iată că noi autobuze diesel intră în flota operatorului de transport public. În mod normal, acestea ar funcționa în serviciu comercial până în 2034.

Flota de autobuze diesel a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi - 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020 - cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante - 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020.

Din totalul de 263 de autobuze diesel aflate în flota CTP, 116 (44% din flotă) sunt Euro II/III, fără filtru de particule. Circa 184 autobuze diesel circulă simultan în urbea de pe Someș, comprativ cu 23 autobuze electrice, 63 troleibuze și 12 tramvaie.


https://www.facebook.com/mobilitate.clujnapoca


Attachments:
296326575_5270916769689727_5581439271480382400_n.jpg
296326575_5270916769689727_5581439271480382400_n.jpg [ 581.42 KiB | Viewed 43 times ]
296308404_5270916826356388_881228649867810385_n.jpg
296308404_5270916826356388_881228649867810385_n.jpg [ 455.04 KiB | Viewed 43 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 305 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group