TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 21 Jun 2024 00:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 337 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Author Message
PostPosted: Wed 26 Apr 2023 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
Compania de Transport Public Cluj Napoca, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj Napoca și al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj Napoca, anunță înființarea unei linii expres de transport în comun între Aeroportul Cluj Napoca și P-ța Mihai Viteazul, începând cu data de 2.05.2023.

Noua linie, A1E, va intra în parcarea aeroportului și va opri atât la terminalul de plecări, cât și la cel de sosiri.

Programul de circulație va fi în concordanță cu valorile de trafic înregistrate de Aeroport pe durata unei zile. Orarul va putea fi consultat pe site-ul companiei http://www.ctpcj.ro și în aplicația Tranzy.

Călatorii vor putea achiziționa biletele de călătorie direct din mijlocul de transport, utilizând POS-urile, la pretul de 6 lei / calatorie.

Pe durata călătoriei, mijlocul de transport va opri în stații doar la solicitarea călătorilor prin acționarea unui buton de comandă aflat în interiorul vehiculului.

Noua linie de transport, deservită de autobuze electrice, va asigura interconectivitatea directă între aeroport si centrul orasului, oferind o optiune rapidă si convenabilă pentru clujeni și turiști.


Attachments:
342461313_693854065830284_4262942970231766585_n.jpg
342461313_693854065830284_4262942970231766585_n.jpg [ 193.6 KiB | Viewed 6495 times ]
344771443_3483642078578208_611924902361372386_n.jpg
344771443_3483642078578208_611924902361372386_n.jpg [ 373.53 KiB | Viewed 5418 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 May 2023 08:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
CLUJ NAPOCA 2022, sistemul de transport public: troleibuze, tramvaie, autobuze.

https://www.youtube.com/watch?v=LEMK25CRfYo


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 May 2023 09:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
In ciuda declaratiilor CTP, retragerea troleibuzelor Irisbus Agora nu se datoreaza vechimii, acest lucru fiind contrazis de achizitiile pe banda rulanta de autobuze Diesel cel putin la fel de vechi. Troleibuzele in cauza au fost retrase pentru ca Primaria si CTP s-au trezit cu un numar mult mai mare de troleibuze decat au avut nevoie pentru actualele trasee odata cu achizitia troleibuzelor Solaris din 2019. In locul extinderii retelei de troleibuz (prezenta in PMUD inca din 2016) si utilizarii unui numar crescut de troleibuze, inlocuind autobuze Diesel, s-a ales varianta ce implica mai putina munca - retragerea din circulatie vehiculelor care constituiau un surplus, chiar daca acestea sunt nepoluante, in timp ce s-a continuat achizitia de autobuze Diesel vechi si noi care continua sa circule pe trasee pe care ar fi trebuit sa vedem troleibuze.

1. Clujul a avut 27 de troleibuze Irisbus Agora, produse între 2004 și 2006, cu numere de parc cuprinse intre 150 si 176. Acestea au reprezentat un real progres față de flota existentă atunci, fiind primele dotate rampă și podea joasă pe întreaga lungime, anunțuri audio și afișaje LED. Acestea au circulat până în 2020, fiind retrase și păstrate în conservare după 14-16 ani de activitate.

2. Recent a început mutarea troleibuzelor la locația propusă pentru @muzeul de transport public Cluj-Napoca, urmarindu-se ascunderea acestora de ochii publici/ai presei într-un spațiu retras, același spațiu unde au fost mutate și ultimele troleibuze autohtone de patrimoniu Rocar/DAC 117E, 212E, 217E, 312E și 412E înainte de a ajunge fier vechi.

3. In 2004, in paralel cu achizitia celor 27 de troleibuze, au fost achizitonate si 45 de autobuze de acelasi tip (nr. de parc 675-719), din care aproximativ 24 sunt active și astăzi, atât pe trasee urbane cât și pe metropolitane, apropiindu-se de 20 de ani de serviciu comercial.

4. În timp ce troleibuzele au fost retrase, o parte dintre autobuzele achizitionate in aceeasi perioada continua sa circule. In timp ce CTP sustie ca troleibuzele Irisbus Agora din 2004-2006 sunt prea vechi pentru a fi utilizate, nu doar ca continua exploatarea autobuzelor de aceeasi varsta, ci au mai fost achizitionate mai multe loturi de autobuze similare.

5. In 2016, a fost achizitionat un lot de 10 autobuze Irisbus Agora L, Euro 3, fabricate in 2003. Acestea au primit numerele de parc 539-548. In 2017, achizitia de autobuze similare a continuat cu inca 12 bucati, primind numerele de parc 551-557, 559-562 si 567. Cel mai recent lot de autobuze Irisbus Agora L a fost format din 10 bucati fabricate in 2005, primind numerele de parc 572-580 si 582. Acestea au fost achizitionate dupa retragere din circulatie a troleibuzelor asa-zice prea vechi.

6. Autobuzele Irisbus Agora nu sunt singurele autobuze second-hand construite inainte de 2006 achizitionate de CTP Cluj in ultimii ani. In 2018, au fost achizitionate 3 autobuze MAN NM223, primind numerele de parc 391-393, construite in 2005. Acelasi an a marcat si achizitia a 3 autobuze Scania-Hess fabricate in 2003, cu numerele de parc 568-570. Pe strazile Clujului a aparut, apoi, in 2021, inca un autobuz Scania-Hess fabricat in 2003, cu numarul de parc 571. Chiar si in anul 2022 a fost achizitionat un autobuz construit in 2005, acesta fiind un MAN NM223F numerotat 394.

7. Costul pentru poluarea creată in oras de toate autobuzele Diesel care puteau fi inlocuite cu troleibuze daca s-ar fi dorit acest lucru, in special pe traseele de rampa, unde motoarele termice au nevoie de turatie iar poluarea este crescuta, nu o plateste CTP, ci o platim cu totii, prin aerul pe care il respiram. Singurul neajuns real al troleibuzelor Agora este lipsa aerului conditionat, insa montarea de aparate de aer conditionat pe vehicule mai vechi, in special pe cele electrice, nu este o operatiune complexa, fiind reusita chiar si la noi in tara (de ex. la București).

8. Așa avem acum, în orașul cu fumuri de cinci stele în cap, transportul public e tot pe fumuri de diesel prin plămâni.


https://www.facebook.com/reel/243718028337557


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jun 2023 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
Consider că traseul 5 trebuia lăsat în pace (ba chiar revenire la conceptul iniţial, cu staţii mai puţine în cart. Someşeni). Sunt destui călători ce vin de la gară la aeroprt, coborând chiar după giratoriu, lângă aeroport!! Din păcate, şi traseul electricului "expres" nu e strălucit. Vorbesc din proprie experienţă!

Oricum, traseele "fantomă" de troleibuz 10 şi 23, chiar şi 2-ul, sunt dovada că mulţi din CTP nu folosesc transportul în comun...

De mâine, linia 8 va fi deservită de troleibuze. Traseul liniei 5 se prelungește.

CTP anunță înlocuirea autobuzelor diesel cu troleibuze nepoluante, pe traseul liniei 8, în efortul de a promova mobilitatea durabilă. Astfel, începând cu data de 08.06.2023, linia 8 va fi deservită de troleibuze, iar traseul liniei 5 va fi prelungit până la Serviciul de înmatriculări și permise auto / Vama de interior Cluj-Napoca, ca urmare a finalizării lucrărilor de extindere a rețelei de contact și a realizării marcajelor rutiere pe str. Traian Vuia.

Traseele celor două linii de troleibuz vor fi:

-Linia 8 – str. Traian Vuia – A. Vlaicu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Regele Ferdinand – P-ța M. Viteazul Sud. Din P-ța M. Viteazul va circula, la întoarcere, pe străzile Cuza Voda – B-dul 21 Decembrie 1989 – A. Vlaicu – Traian Vuia.

-Linia 5 – str. Traian Vuia – A. Vlaicu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Regele Ferdinand – Horea – P-ța Gării Sud. Din P-ța Gării va circula, la întoarcere, pe străzile Burebista – I. Coroianu – Traian – I.P. Voitești – Cuza Vodă – B-dul 21 Decembrie 1989 – A. Vlaicu – Traian Vuia.

Traseul liniei 4 rămâne nemodificat.

Frecvența mijloacelor de transport pe liniile 5, 8 si 4, înspre zona centrală va fi de 5-6 minute la orele de vârf și de 7-10 minute în afara acestora. Pe sectorul de traseu de pe str. Traian Vuia acoperit de liniile 5 și 8 frecventa mijloacelor de transport va fi de 7-8 minute la orele de vârf și 8-15 minute în afara acestora.


https://www.facebook.com/profile.php?id=100089334603892


Attachments:
347645481_601197811990133_756758115073083653_n.jpg
347645481_601197811990133_756758115073083653_n.jpg [ 519.54 KiB | Viewed 4885 times ]
345305455_996558544856065_7911295146723847197_n.jpg
345305455_996558544856065_7911295146723847197_n.jpg [ 373.24 KiB | Viewed 4885 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 03 Jul 2023 07:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
Începând cu sâmbătă, 1 iulie 2023, Compania de Transport Public Cluj-Napoca extinde transportul de noapte în municipiul Cluj-Napoca, prin introducerea a trei noi linii, după cum urmează:

Linia 54N: Cart. Zorilor – zona centrală – Cart. Grigorescu
Dus: strada Observatorului (statia Zorilor, statia Spitalul de Recuperare Sud, statia Observator Sud), Calea Turzii (statia Gheorghe Doja), Piata Cipariu ( statia Cipariu Nord ), Piata Avram Iancu (statia Avram Iancu), B-dul 21 Decembrie 1989 (statia Sora / statie de transbordare), strada Memorandumului (statia Memorandumului Nord), Calea Motilor (statia Spitalul De Copii), strada George Cosbuc (statia Chios), Splaiul Independentei (statia Cluj Arena), Piata 14 Iulie (statia Sigismund Toduta), strada Alexandru Vlahuta (statia Alexandru Vlahuta), strada Fantanele (statia Buzau, statia Miraslau), strada Paul Ioan (statia Fantanele).

Întors: Strada Paul Ioan (statia radio Romania Cluj), strada Alexandru Vlahuta (statia Petuniei, statia Iancu de Hunedoara), Piata 14 iulie (statia 14 Iulie Vest), Splaiul Independentei (statia Splaiul Independentei), strada George Cosbuc ( statia Hotel Sport), Calea Motilor (statia Calea Motilor), strada Memorandumului (statia Memorandumului Sud), B-dul 21 Decembrie 1989 (statia Victoria /statie de transbordare), Piata Stefan Cel Mare (statia Teatru), Calea Turzii (statia Silviu Dragomir) , strada Observatorului (statia Observator Nord, statia Spitalul de Recuperare, statia Gheorghe Dima).

Linia 5N: Aeroport – zona centrală – P-ța Gării

Dus: str. Traian Vuia (statia Aeroport Nord, statia Traian Vuia Nord, statia Planoarelor, statia Vlad Tepes, statia Camin Someseni ), strada Aurel Vlaicu (statia Expo Transilvania, statia Aurel Vlaicu, statia Arte Plastice), B-dul 21 Decembrie 1989 (statia Crinului, statia Somes, statia Constanta, statia Sora statie de transbordare), strada Regele Ferdinand (statia central), strada Horea (statia Closca), Piata Garii (statia Piata Garii Sud).

Întors: Piata Garii (statia Piata Garii Sud), strada Burebista, strada Traian (statia Traian), strada I.P.Voitesti (statia I.P.Voitesti ), strada Cuza Voda, B-dul 21 Decembrie 1989 (statia Regionala CFR, statia Biserica Sf Petru, statia Piata Marasti) strada Aurel Vlaicu (statia Constantin Prezan, statia Siretului, statia Pod Someseni), strada Traian Vuia (statia Aiudului, statia Scoala Someseni, statia Orastie, statia Ambient, statia Mos Ioan Roata, statia Traian Vuia Sud , statia Aeroport Sud).

Linia 25N: Str. Bucium – zona centrală – Str. Unirii

Dus: stada Primaverii (statia Primaverii, statia Minerva), strada Izlazului (statia Izlazului), strada Campului, Calea Manastur (statia Calea Manastur, statia Agronomia), Calea Motilor (statia Calea Motilor), strada Memorandumului (statia Memorandumului Sud ), strada Regele Ferdinand (statia Central ), Piata Mihai Viteazul (statia Piata Mihai Viteazul Sud), strada Cuza Voda, Piata Avram Iancu, Piata Stefan Cel Mare (statia Opera), B-dul Nicolae Titulescu (statia P-ta Cipariu Est, statia Septimiu Albinii Sud, statia N. Titulescu) strada Unirii (statia Herculane, statia Borsec Sud, statia Snagov Sud).

Întors: strada Unirii (statia Snagov Nord, statia Borec Nord), B-dul Nicolae Titulescu (statia Bistritei, statia Septimiu Albinii Nord), Piata Cipariu (statia Piata Cipariu Nord), Piata Avram Iancu (statia Piata Avream Iancu), B-dul 21 Decembrie 1989 (statia Sora), str. Memorandumului (statia Memorandumului Nord), Calea Motilor (statia Spitalul De Copii, statia Fabrica de Bere), Calea Manastur (statia Gradini Manastur), strada Primaverii (statia Ion Mester, statia Peana, statia Garbau).


Attachments:
352802810_221862884134864_6746544981754918682_n.jpg
352802810_221862884134864_6746544981754918682_n.jpg [ 186.02 KiB | Viewed 3902 times ]
noapte.jpg
noapte.jpg [ 1.38 MiB | Viewed 3884 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Mar 2024 12:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
BVC CTP 2024.


Attachments:
CTP-BVC-2024-5-anexe.zip [1.09 MiB]
Downloaded 37 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 24 May 2024 12:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56248
Sediul CTP de pe bul. 21 Decembrie 1989 (abonamente, amenzi). In curte, troleibuze casate si alte deseuri!


Attachments:
Cluj Napoca 20.04.2024 (24).jpg
Cluj Napoca 20.04.2024 (24).jpg [ 150.15 KiB | Viewed 224 times ]
Cluj Napoca 20.04.2024 (17).jpg
Cluj Napoca 20.04.2024 (17).jpg [ 389.28 KiB | Viewed 98 times ]
Cluj Napoca 20.04.2024 (18).jpg
Cluj Napoca 20.04.2024 (18).jpg [ 393.99 KiB | Viewed 98 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 337 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group