TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sun 26 Mar 2023 14:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 308 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: Sat 21 Dec 2019 09:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
De fapt, noile trasee vor putea fi date in folosinta abia spre sfarsitul anului viitor. Se stia ca toate troleibuzele noi vor ajunge la Cluj Napoca pana in decembrie anul curent, deci trebuia ca CTP-ul sa se apuce de treaba inca de la inceputul acestui an pt. extinderea retelei de troleibuz! Pana atunci, pui Agorele si cateva Citelis-uri in conservare, dar unde? Ca depoul din Gheorgheni e ticsit de autobuze cu baterii.

Apar trasee inutile (10 si 14), o extindere la Emerson (unde vor circula cateva troleibuze/zi) si ciopartirea traseului 7. Maare porcarie! Nu operatorul trebuie sa infiinteze/desfiinteze rute; propunerile se fac in baza unor studii de specialitate!

Electrificarea traseului 33 e singura notabila (desi pe acest traseu nu o sa fie nevoie de foarte multe troleibuze).

Usor de realizat era reteaua de troleibuz la Gradinile Manastur (se introduceau troleibuze pe trasee cu cerere mare: 9 si 24) si intre Grigorescu - Manastur - Zorilor (nu mai vorbesc de necesitatea electrificarii tronsonului Opera - Calea Turzii - Zorilor)! Rute cu cerere mare, potrivite pt. tractiunea electrica.

"Au venit cele 50 troleibuze, 34 au recepția făcută. Anul viitor vor intra și în circulație, după ce se înmatriculează. Vom anunța la începutul anului viitor, vom anunța și noi trasee de troleibuz. Acum se discută la CTP", a declarat Emil Boc.

Cluj-Napoca ar urma să aibă în curând nu numai troleibuze noi pe străzi, ci și linii noi de troleibuze care să lege mai multe cartiere ale orașului de fosta zonă industrială. Primăria a lansat recent o licitație pentru servicii de proiectare privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru extinderea și modernizarea rețelei de contact troleibuze din oraș.


https://zcj.ro/administratie/cele-50-de-troleibuze-noi-din-polonia-au-ajuns-la-cluj-vor-circula-din-2020-si-pe-noi-trasee--192976.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Dec 2019 15:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7782
În anunţul de licitaţie pentru RCA pe anul 2020 sunt prinse noile troleibuze cu menţiunea "In curs de inregistrare" alături de 6 tramvaie Imperio şi 10 autobuze "In curs de achizitionare". Cum e vorba de asigurări cu începere din 2020, e clar că cele 50 troleibuze nu vor ieşi la traseu mai devreme de 1.01.2020.

Silviu wrote:
Nu operatorul trebuie sa infiinteze/desfiinteze rute; propunerile se fac in baza unor studii de specialitate!

... de către autoritatea contractantă, adică consiliul local sau asociaţia de dezvoltare intercomunitară pentru transport. Nu de către operator.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Dec 2019 10:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunță faptul că, începând de luni, 23 decembrie, pe strada Regele Ferdinand se va permite circulația autobuzelor pe banda carosabilă pe direcția dinspre Piața Mihai Viteazul înspre Piața Unirii.

Astfel, se va reveni la vechea locație pentru stația din Piața Mihai Viteazul – zona podului Traian aferentă abutobuzelor cu nr. 9, 19, 22, 29, 42, 52.

Troleibuzele liniei 1 vor circula tot pe traseul deviat pe direcția: Piața 1 Mai – strada Paris – B-dul 21 Decembrie – strada Memorandumului.

Menționam că banda deschisă circulației va fi destinată exclusiv transportului în comun. Pe sensul înspre Gară circulația se va desfășura pe două benzi.

Precizam faptul ca regimul de circulație de pe strada Regele Ferdinand este afectat de lucrările de pe șantier, motiv pentru care viteza de circulație este de maxim 30 km/h.


https://cluju.ro/a-fost-redeschisa-circulatia-pentru-autobuze-pe-strada-regele-ferdinand/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Feb 2020 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
5 proiecte din PMUD care ar fi putut face Clujul mai fain din 2015 până azi, dar nu s-au întâmplat:

1. Floreștiul putea fi legat de oraș cu tramvaiul. Perioada 2016-2017 ar fi fost suficientă pentru pregătire, avize, proiectare, iar în perioada 2018-2019 s-ar fi putut construi realist, fără grabă. Realizarea acestui proiect (C1 din PMUD) putea fi acoperită din fonduri europene, prin POR, permițând conexiunea Florești - Bucium - Centru - Gară - Iris - bd. Muncii - Emerson. În schimb, tramvaiul are aceeași ruta ca și în 1987, dar cu mai multe semafoare și mașini pe parcurs, fără vreo bandă dedicată, iar spre/dinspre Florești vedem aceleași autobuze pariziene diesel blocate în trafic pe E60, ca în 2015.

2. Transportul public s-ar fi putut electrifica într-o pondere notabilă. Proiectele S3-7 din PMUD propun extinderea rețelei de troleibuze în Zorilor, Mănăștur, Între Lacuri și în Gheorgheni; urmărind electrificarea rutelor 9, 23, 24, 24B, 33, 34, 35, 46B, 47, 47B, 50, care cumulează 65 de autobuze diesel la stradă în ora de vârf. Pe această rețea extinsă, achiziționarea ulterioară a unor troleibuze cu baterii (BOB/IMC) ar permite electrificarea rutelor 19, 23L, 29, 30, 32(B), 40, 42, 48L, 50L, 52, 52L, rămânând aproape exclusiv cu troleibuze, autobuze electrice și tramvaie în peisajul urban. Dar nu, rețelele de transport electric sunt aceleași ca și în 2015, cu porțiuni semnificative nefolosite (Fabricii, Muncii) și peste 200 de autobuze diesel circulă zilnic în continuare; în timp ce 25 de troleibuze noi tocmai au înlocuit 25 de troleibuze din 2004-2005, accesibile și eficiente, care ar mai fi avut mulți ani de exploatare în față. Mai sunt 25 de troleibuze noi funcționale, dar alea așteaptă alta ocazie...

3. Reorganizarea rutelor de transport public, descrisă la proiectul M5, ar fi fost cea mai puțin costisitoare măsură de mare efect, propunând reorganizarea rutelor de transport public spre sporirea conectivitatii. Măsura este firească, având în vedere că schema de rute este aproape neschimbată din 1989. Se prezintă soluții pentru comasarea unor trasee, realizându-se rute lungi, axiale. În schimb, încă nu există conexiuni directe vitale, precum o legătură de la autogară în centru/la cămine și 16 trasee încă întorc în Piața Mihai Viteazu, de parcă acolo e sufletul orașului. S-au făcut, totuși, 3 trasee noi, operate pe parcursuri greșite, alambicate, dintre care unul diesel, altul doar până la ora 20:00 și nu în weekend. Așa se întâmplă când un oraș se bazează pe operator pentru viziune, dar ignoră documentele strategice fix despre viziune.

4. PMUD propunea, la proiectul M14, organizarea unei rețele strategice de ciclism care să conecteze pistele existente între ele, urmărind realizarea unei infrastructuri minimale integrate. 4 milioane de euro din fonduri europene puteau fi accesați pentru asta. În schimb, din 2015 până în 2020, rețeaua de ciclism a crescut cu 2 piste desenate pe stradă, printre case, în Gheorgheni, și respectiv cu pistele de pe cele 2 poduri reabilitate.

5. Proiectele de la M13a1 - M13a7 propun extinderea suprafeței pietonale din oraș, urmărind realizarea de coridoare lungi și spatii publice mari dedicate mobilității nemotorizate. Merită apreciată pietonalizarea laturii vestice a Pieței Unirii - singura măsură de genul din ultimii 5 ani. În acest interval s-ar fi putut pietonaliza și latura estică a pieței, străzile Universității, Napoca, Eroilor, Iuliu Maniu, Bolyai Janos etc. Recunosc, însă, că se fac pași. Încet, modest, dar se fac.

În cei 5 ani scurși de la lansarea PMUD, reușitele mobilității durabile se rezumă la o stradă pietonalizată, 2 benzi de transport public și multă, multă flotă, inclusiv 135 de autobuze diesel noi.


https://www.facebook.com/macicasanul/posts/3075490765817014


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Feb 2020 08:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Proiect de hotărâre nr. 38
Privind darea în concesiune către Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. a bunurilor aflate în domeniul privat al Municipiului Cluj-Napoca, ce fac parte din investiția „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca, prin achiziționarea de autobuze electrice” 30 stații de încărcare lente, 6 stații de încărcare rapide și branșamente/circuite de alimentare cu energie electrică stații de încărcare.

https://files.primariaclujnapoca.ro/pro ... /12/38.pdf

Proiect de hotărâre nr. 43
Privind ratificarea Hotărârii nr. 1 din data de 16.01.2020 a Adunării Generale a Acționarilor Companiei de Transport Public Cluj-Napoca S.A.

https://files.primariaclujnapoca.ro/pro ... /12/43.pdf

Obiective de investitii 2020-2023:

- Extinderea transportului cu troleibuze în Apahida
- Repunerea în exploatare a liniei de troleibuz în zona industrială
- Extinderea transportului cu tramvaie în Florești


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Feb 2020 15:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
”Tocmai în această idee de a încuraja utilizarea transportului în comun am decis împreună cu conducerea Companiei de Transport Public ca până la 1 iulie să fie funcționale 3 noi linii de troleibuze. Vorbim despre Linia 2 - Mănăștur - Gară cu intrare pe strada Ferdinand unde se vor termina lucrările, Linia 10 - Gheorgheni - Bulevardul Muncii care va lega două zone foarte importante din oraș, acest traseu mai exista și înainte de 89, când pe Bulevardul Muncii aveam platforma industrială și Linia 14 - Mănăștur - Bulevardul Muncii. Acum se stabilesc traseele și stațiile”, a declarat Emil Boc la un post de radio local.

https://zcj.ro/administratie/noile-linii-de-troleibuz-vor-fi-functionale-pana-la-1-iulie--195013.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Apr 2020 14:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Proiect de hotărâre nr. 2
Privind încetarea aplicării taxei speciale de transport public local și aprobarea prețurilor practicate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.

https://files.primariaclujnapoca.ro/pro ... 4/16/2.pdf

Proiect de hotărâre nr. 3
Privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2020 al societății Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.

https://files.primariaclujnapoca.ro/pro ... 4/16/3.pdf


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jun 2020 13:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Folosirea liniei de tramvai din Cluj-Napoca a scăzut foarte mult în ultimii ani, pentru că s-a schimbat zona rezidențială și industrială, se arată în Planul de Amenajare a Teritoriului Județului Cluj (PATJ).

”Ca urmare a schimbării locației spațiale a principalelor zone rezidențiale și industriale, la nivelul municipiului Cluj-Napoca și ZMCN, în utlimul deceniu s-au modificat și fluxurile principale de călători. Astfel că, în prezent, cea mai mare intensitate se regăsește pe axa est-vest, fapt ce determină subutilizarea actualei linii de tramvai, pe direcția nord-est – sud-vest și suprautilizarea celorlalte mijloace de transport pe direcția est – vest. Popunere – construirea și amenajarea unei noi linii de tramvai între Jucu și Căpușu, etapizat: faza 1 Aeroport – Florești, faza 2. Florești – Gilău; aeroport – Apahida; etapa 3. Gilău – Căpuș - Apahida – Jucu”, precizează experții care au realizat Planul.

Pentru Cluj-Napoca se propune extinderea liniei de troleibuz. ”Rețeaua de transport public urban este subdimensionată la nivelul liniilor de parcurs cu troleibuzul, aceasta nefiind prezentă în cartiere precum Grigorescu, Baciu, Zorilor, Bulgaria și Dâmbu Rotund. Acest fapt determină supra utilizarea transportului cu autobuzul și creșterea nivelului de poluare în aceste zone. Propunerea: extinderea rețelei de transport cu troleibuzul pentru a deservi aceste zone rezidențiale.

În municipiul Cluj-Napoca nu există o rețea unitară de piste pentru bicicliști, ci doar secvențial, fapt ce determină discomfort, grad redus de siguranță al acestui tip de transport și grad redus de atractivitate pentru populație. Propunere: extindere a infrastructruii de piste de biciclete pentru a crea o rețea unitară”, se mai arată în raport.

Una dintre deficiențe este și faptul că ”programul de circulație prin transport public metropolitan este limitat până la ora 23:00, deplasarea pe timp de noapte fiind realizată prin mijloace proprii sau cu taxi, fapt ce crește costurile de deplasare”.


https://www.stiridecluj.ro/economic/cluj-tramvai-metropolitan-de-la-jucu-la-la-capusu-prin-apahida-cluj-napoca-si-floresti-inlocuim-metroul


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 31 Jul 2020 07:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Sa inteleg ca troleibuzele traseului 2 se vor intoarce pe str. Câmpului? Ar fi bine!

Trei linii vor fi complet noi și vor face legătura între cartierele Mănăștur și Gheorgheni cu Piața Gării și platforma CUG, iar actuala linie 23 de autobuz va fi transformată în linie de troleibuz, a anunțat joi viceprimarul Dan Tarcea.

Din luna august vor circula următoarele două linii:

Linia 2 nou înființată va lega cartierul Mănăștur de Piața Gării.

traseu: Izlazului – Calea Mănăștur - Agronomia – Calea Moților – Memorandumului – Central - Cloșca – Piața Gării

și retur

Piața Gării – Traian – Pod Traian – Memorandumului – Spitalul de Copii – Fabrica de Bere – Grădini Mănăștur – Ion Meșter – Izlazului

Linia 23 de autobuz care leagă Piața Mihai Viteazu de platforma CUG, va fi transformată în linie de troleibuz.

Din luna septembrie, cetățenii vor avea la dispoziție alte două linii noi:

Linia 10 va lega cartierul Gheorgheni de platforma CUG.

traseu: Unirii – Titulescu – Piața Cipariu – Piața Avram Iancu – Regionala CFR – Paris – Câmpul Pâinii – Fabricii – Bulevardul Muncii

retur

Bulevardul Muncii – Fabricii – (intră pe linia lui 25) – Piața Mărăști – Mareșal Constantin Prezan – Dorobanților - Campus Universitar V - Iulius Mall – Valeriu Bologa

Linia 14 va circula din cartierul Mănăștur până la platforma CUG.

traseu: Izlazului – Calea Mănăștur- Agronomia – Spitalul de Copii - Memorandumului – Victoria – Regionala CFR – Biserica Sf. Petru – Piața Mărăști – Fabricii – Bulevardul Muncii – CUG

retur – aceeași rută.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2020 13:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Trecu si luna august si nu avem nici un traseu nou de troleibuz. Nu inteleg de ce nu circula macar troleibuze pe traseul 2. Zac in depoul Gheorgheni masini scumpe (incluzand 17 troleibuze Solaris noi-noute) in timp ce CTP-ul cumpara autobuze second-hand!

Nici vorba de extinderi de retele de troleibuz, ci doar de reactivarea unora. In timpul starii de urgenta a fost timp berechet pentru lucrari, nu sa se monteze acum macaze in giratoriul din Marasti (macaze cu tehnologia anilor '60).

Traseele reactivate sau cele "noi" sunt neimportante, neaducand un plus transportului public clujean (o sa fie folosite 10 troleibuze).

Repet pana ma fac auzit: e nevoie de troleibuzele articulate noi pe culoare de transport cu calatori multi, in care sa fie pus in valoare motorul electric (Calea Turzii - Zorilor - Manastur - Grigorescu)!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2020 19:47 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Rețeaua pentru linia 2 e 100% făcuta de aproape un an. Chiar nu înțeleg de ce nu i-au dat drumul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2020 17:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7782
Punem pariu că se vor da în funcţiune "noile" trasee cam în două săptămâni, odată cu începerea şcolii? Dar nu de dragul elevilor, ci de dragul zilei de 27 septembrie, când se va vota realegerea lui Bok.

Apropo de elevi, autobuzele cumpărate special pentru elevi au circulat pe alte trasee din martie până în prezent sau stau şi adună praf în garaj? Sau, măcar, dacă tot stau, au RCA-ul suspendat sau se plăteşte degeaba?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2020 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 89
Location: Brașov
Nu, Setrele nu au circulat nicăieri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Sep 2020 13:46 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Le-am mai văzut de vreo 2 ori pe ceva curse speciale. Cel puțin unul a circulat la evenimentul noaptea companiilor pe traseul Cluj Arena - Parc Industrial Tetarom III.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Sep 2020 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Din anul școlar 2020/2021, Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca extind programul „Autobuze școlare” cu noi trasee dedicate transportului în siguranță al copiilor către și de la școală. Noile rute pentru elevi vor conecta zonele Lombului și Iris cu zona centrală, precum și strada Făget (vila Tușa), respectiv zona E. Ionesco de Piața Avram Iancu/ str. Dorobanților.

Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță. Polițiștii locali asistă copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori.

Inițiat ca proiect pilot în cadrul procesului de bugetare participativă al Primăriei, extins ulterior de la 5 la 12 trasee, programul Autobuze școlare ajunge acum la 14 trasee și acoperă dus-întors o distanță de peste 200 km/zi.

Săptămânal, mii de elevi sunt transportați în municipiu către școlile unde învață - de la startul programului până în prezent au fost transportați peste 150.000 de elevi.

De asemenea, Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca achiziționează 10 noi autobuze pentru transportul școlar, astfel încât să putem oferi cele mai bune condiții pentru copii și să avem rute și către zonele cu mai puțini elevi.

Mai multe informații despre noile rute disponibile pentru elevi începând din 14 septembrie:

Traseul E 13
TUR: „La Ciuperca” - str. Giordano Bruno - str. Partizanilor - str. Lombului - str. Corneliu Coposu - str. Giordano Bruno - str. P-ta Gării - str. I.L. Caragiale - str. Horea - str. Regele Ferdinand - str. Memorandumului - str. Petru Maior - str. Republicii - str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților
RETUR: Str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților - str. Anghel Saligny - B-dul 21 Decembrie 1989 - str. Regele Ferdinand - str. Horea - str. P-ta Gării - str. Giordano Bruno - str. Partizanilor - str. Lombului.

Traseul E14
TUR: Str. Câmpina - str. Fabricii - str. Sobarilor - str. Ovidiu - str. Iris - str. Nicolae Romanul - str. Gheorghe Asachi - str. Oasului - str. Traian - Pod Traian - str. Regele Ferdinand - str. Memorandumului - str. Petru Maior - str. Republicii - str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților.
RETUR: Str. Avram Iancu - str. Universității - str. Mihail Kogălniceanu - str. Baba Novac - B-dul Eroilor - Calea Dorobanților - str. Anghel Saligny - B-dul 21 Decembrie 1989 - str. Cuza Vodă - Piața Mihai Viteazul - str. Decebal - str. Oasului - str. Gheorghe Asachi - str. Nicolae Romanul - str. Iris - str. Ovidiu - str. Sobarilor - str. Fabricii - str. Câmpina

Traseul E10 se prelungește din strada Observator pe strada Eugen Ionesco până pe strada Făget (Vila Tușa).


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni


Attachments:
118881503_3343304819091653_4303596393594014507_o.jpg
118881503_3343304819091653_4303596393594014507_o.jpg [ 214.37 KiB | Viewed 6755 times ]
118917368_3343304832424985_7497334781208430781_o.jpg
118917368_3343304832424985_7497334781208430781_o.jpg [ 142.44 KiB | Viewed 6755 times ]
119064472_3343304952424973_4684971453418386871_o.jpg
119064472_3343304952424973_4684971453418386871_o.jpg [ 186.07 KiB | Viewed 6755 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Oct 2020 09:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Trecu si septembrie si noile trasee de troleibuz nu au fost date in folosinta :evil:

Foto 2: orarul in format .pdf :shock:


Attachments:
Screenshot_20201001-094712_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201001-094712_Samsung Internet.jpg [ 201.99 KiB | Viewed 6557 times ]
Screenshot_20201001-094648_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201001-094648_Samsung Internet.jpg [ 239.45 KiB | Viewed 6557 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Oct 2020 11:49 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Orar există, cel puțin pentru linia 10 (afișat în capătul liniei 3. Pe site încă nu e).


Attachments:
Webp.net-resizeimage.jpg
Webp.net-resizeimage.jpg [ 245.46 KiB | Viewed 6478 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Oct 2020 14:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
darius wrote:
Orar există, cel puțin pentru linia 10 (afișat în capătul liniei 3. Pe site încă nu e).


Desi programul e valabil incepand cu 14.09.2020, e mincinos, deoarece troleibuzele nu circula nici azi pe traseul 10.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Oct 2020 17:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Cluj-Napoca este singurul oras din Romania in care transportul public cu tractiune electrica nu s-a diminuat dupa anul 1990 , desi in alte orase au fost desfiintate partial sau in intregime retelele de transport electric cu troleibuze sau tramvaie. Mijloacele de transport public cu tractiune electrica parcurg cele mai solicitate si aglomerate trasee din oras.

...........


Cele 4 linii noi de troleibuz care au fost realizate in acest an si care vor fi puse in functiune luni 2 noiembrie 2020 sunt Linia 2, Linia 10, Linia 14 si Linia 23.


http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi/stiri/extinderea-retelei-de-troilebuze/1382


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 31 Oct 2020 09:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Au fost publicate orarele noilor trasee de troleibuz (harta pt. linia 23 e tot cea veche, pentru autobuz). Dupa cum am spus, trasee cu programe slabe (sambata si duminica nu circula), probabil cu calatori putini, deci mult zgomot pentru nimic. Totusi, cum de CTP-ul nu a putut instala cateva console si cabluri, iar Mediturul ori RATBv-ul au putut? Macar daca electrificau traseele 33, 34, 48, atunci puteai vorbi de extinderea retelei de troleibuze, de cresterea ponderii transportului electric!

Usor si rapid de realizat ar fi fost electrificarea traseelor 32 si 32 barat (exista stalpii pentru troleibuz trebuie doar remontate console si traversee si firul de contact) sau introducerea unui 25 barat, ce sa fie alternativa traseului 25, pe sensul opus (nu e greu de instalat cateva console sub viaductul din Marasti).

Asadar, iata numarul maxim de troleibuze folosite pe noile trasee:
- linia 2: 2 troleibuze
- linia 10: 2 troleibuze
- linia 14: 4 troleibuze
- linia 23: 1 troleibuz

Total 9 troleibuze.


Attachments:
orar_2.pdf [13.29 KiB]
Downloaded 117 times
orar_10.pdf [13.04 KiB]
Downloaded 119 times
orar_14.pdf [13.3 KiB]
Downloaded 113 times
orar_23.pdf [12.69 KiB]
Downloaded 113 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Nov 2020 10:15 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Dacă liniile se inaugurau la 14 septembrie, ar fi avut 12 troleibuze astfel:
- linia 2: 3 troleibuze
- linia 10: 3 troleibuze
- linia 14: 4 troleibuze
- linia 23: 2 troleibuze

Dar, conform orarelor valabile din 02 noiembrie numărul de troleibuze va fi de 9, astfel:
- linia 2: 2 troleibuze
- linia 10: 2 troleibuze
- linia 14: 4 troleibuze
- linia 23: 1 troleibuz

Tot de luni, 02 noiembrie 2020 se "ajustează" orarele tuturor troleibuzelor, astfel: 1 troleibuz mai puțin pe linia 3, 3 troleibuze mai puțin pe linia 6 și 4 troleibuze mai puțin pe linia 25.

Dacă tragem linie, CTP va scoate la stradă, de luni, mai mult cu UN troleibuz.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Feb 2021 18:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Odată cu începerea cursurilor în data de 8 februarie, elevii clujeni din clasele primare vor beneficia din nou de transport gratuit către și de la școlile unde învață, prin programul Autobuze Școlare - un proiect implementat în urma procesului de bugetare participativă. 16 autobuze vor deservi cele 14 trasee din municipiu, preluând elevii din cartierele orașului și aducându-i la școală.

Primăria Cluj-Napoca și CTP au achiziționat recent 10 autobuze școlare de 9,1 m pentru elevi, tip IVECO DAILY FENIKSBUS. Acestea corespund tuturor normelor europene în domeniu, pentru a oferi elevilor clujeni cele mai bune condiții de transport.
2 vor intra în circulație de luni, iar restul vor intra pe trasee pe parcurs, după finalizarea procedurilor legale necesare.
Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță.
Accesul elevilor se va face doar pe ușa din față și au fost instalate dispensere pentru dezinfectant. Polițiștii locali vor asista copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori. În toate mijloacele de transport va fi obligatorie purtarea măștii de protecție.
De la startul proiectului și până în prezent, peste 180.000 elevi au fost transportați cu autobuzele școlare. Cele 14 trasee pentru transportul elevilor pot fi consultate în detaliu la acest link: http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-lini ... port-elevi

Despre noile autobuze:
- capacitatea de transport este de 33 locuri pe scaune fixe + 1 scaun șofer + 1 scaun însoțitor - pliabil. Scaunele sunt de tip Smartline, și sunt prevăzute cu centuri de siguranță retractabile, cu fixare în 3 puncte, spătar rabatabil (cu excepția ultimului rând), cotieră rabatabilă pe partea culoarului, mânere de susținere pe colțul scaunului dinspre culoar, mâner de susținere orizontal la scaunul dinspre fereastră. Scaunele dinspre culoar sunt culisabile lateral. Toate scaunele sunt prevăzute cu tetiera integrată, tip pernă, cu susținere laterală și tubulatură de protecție a țesăturilor de contur.
- puterea motorului diesel este de 132 kW (180 CP), cu norma de poluare EURO VI etapa D
- cutie de viteze automată cu 8+1 trepte
- lungimea autobuzului este de 9,1 m
- sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece al salonului, cabinei și degivrare a parbrizului
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- ventilație naturală prin geamurile laterale şi prin cele 2 trape de aerisire
- geamuri laterale atermice cu tentă de culoare
- sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
- 2 uși, astfel: 1 ușă de acces dreapta față prevăzută cu sistem de deschidere/închidere cu telecomandă și ușa 2 folosită în caz de urgență
- indicatoare transport elevi cu iluminare tip LED – 2 unități (1 față + 1 spate)
- staţie de amplificare
- Radio - CD și microfon
- sistem de supraveghere video în interior și exterior
- computer de bord cu afișaj digital multifuncțional
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
- sistem Wifi
- 16 mufe USB montate pe peretele lateral dintre scaune, pentru încărcare dispozitive mobile.
Prețul unui autobuz este de 625.000 lei/ buc +TVA. Este un autobuz modern, dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație. Perioada de garanție este de 5 ani sau 250.000 km (care condiție se îndeplinește prima).


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni


Attachments:
147489474_3761259763962821_5907016050498110633_o.jpg
147489474_3761259763962821_5907016050498110633_o.jpg [ 96.62 KiB | Viewed 5290 times ]
147544772_3761259880629476_9200027363459129336_o.jpg
147544772_3761259880629476_9200027363459129336_o.jpg [ 94.61 KiB | Viewed 5290 times ]
147156892_3761259760629488_331162718465045098_o.jpg
147156892_3761259760629488_331162718465045098_o.jpg [ 81.19 KiB | Viewed 5290 times ]
147382538_3761259843962813_1618095417373760672_o.jpg
147382538_3761259843962813_1618095417373760672_o.jpg [ 92.48 KiB | Viewed 5290 times ]
147260420_3761259910629473_6357448127950951522_o.jpg
147260420_3761259910629473_6357448127950951522_o.jpg [ 105.07 KiB | Viewed 5290 times ]
147494538_3761259837296147_3486903824184150942_o.jpg
147494538_3761259837296147_3486903824184150942_o.jpg [ 91.97 KiB | Viewed 5290 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Apr 2021 17:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Proiect de hotărâre nr. 39
Privind modificarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători nr. 42/29.12.2018, aprobat prin Hotărârea nr. 1124/2018.


Attachments:
39.rar [12.94 MiB]
Downloaded 85 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 May 2021 06:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
ClujBike


Attachments:
Cluj Napoca 15.05.2021 (86).jpg
Cluj Napoca 15.05.2021 (86).jpg [ 150.08 KiB | Viewed 4440 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 May 2021 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
"Vinerea Verde" e concreta la Cluj Napoca. Se circula gratis, in fiecare vineri, cu mijloacele de transport ale CTP. Incepand cu data de 18 iunie 2021.


Attachments:
54a.pdf [1.09 MiB]
Downloaded 78 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 May 2021 18:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
CTP: aprobare situatii financiare 2020 + BVC 2021.

Next: autobuze electrice articulate, troleibuze IMC si autobuze cu hidrogen.


Attachments:
CTP260521.rar [17.27 MiB]
Downloaded 116 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Jun 2021 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Traseele cetepiste nr. 2 si 10 au ajuns sa fie deservite cu un singur troleibuz, doar in orele de varf! Bravos, Cluj, ce lux pe tine, sa stai cu troleibuze nefolosite, dar sa atunci bani pe bazaconii "autonome" sau hardughii cu hidrogen, doar ca sa fii "premiera nationala"!


Attachments:
18.06.2021.rar [15.38 KiB]
Downloaded 89 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Jan 2022 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Autobuzele cu hidrogen, ori nanobuzele "autonome" nu reprezinta decat megalomanii foarte costisitoare ale primarului Emil Boc. Sa nu mai vorbesc despre proiectului metroului, in varianta actuala.

Despre autobuzele cu hidrogen aici: https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ ... index.html

Un studiu recent arata ca exploatarea autobuzelor cu hidrogen e de 6 ori mai scumpa decat cea a unui autobuz cu baterii (Montpellier tocmai a renuntat la proiectul de introducere a lor): https://www.cs-dopravak.cz/stopka-pro-v ... lis-drahe/

Proiect inteligent pentru Cluj, dar si pt. alte zone metropolitane (Iasi, Timisoara), nu greu de pus in practica: tramvaiul-tren. In zonele metropolitane din Germania si Austria vor circula curand 246 tramvaie-tren Stadler Citylink (cu optiunea suplimentarii cu inca 258 unitati): https://www.bahnonline.ch/18011/stadler ... onsortium/

Transportul public are nevoie de specialisti, de infrastructura, de predictibilitate!


Attachments:
_locale_cluj-napoca_orasul-investeste-24-milioane-euro-autobuze-hidrogen-performante-comparativ-autobuzele-electrice-video-1_61e4269c5163ec4271cad678_index.pdf [431.17 KiB]
Downloaded 81 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 31 Jan 2022 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Primăria clujeană a organizat o dezbatere publică pe bugetul anului 2022. În cadrul acesteia, un activist civic, Răzvan Radu, membru al Consiliului civic local, a cerut prelungirea liniei de troleibuz spre Zorilor și în Gheorgheni, pe strada Liviu Rebreanu. Extinderea liniei de troleibuz este prevăzută în planurile de mobilitate urbană durabilă, mai vechi și mai noi, ca soluție pentru un transport verde, nepoluant, în municipiu.

“Linia de troleibuz pe strada Liviu Rebreanu este finanțată în buget”, a răspuns primarul Emil Boc. Acesta a subliniat că, pentru Zorilor, este în pregătire un studiu de fezabilitate care să găsească soluția optimă pentru alimentarea rețelei electrice și pentru amplasamentele pe domeniu public ale substațiilor de redresare. “Nu va fi anul acesta”, a conchis Boc.


https://media9.ro/se-extinde-linia-de-troleibuz-la-cluj/


Attachments:
amendamente-buget.jpg
amendamente-buget.jpg [ 99.2 KiB | Viewed 3444 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Feb 2022 09:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 54790
Desi sunt inca multe de imbunatatit, Clujul are cel mai performant transport public din Romania.

Primăria Municipiului Cluj Napoca și Compania sa de Transport Public sunt onorate să vă anunțe că flota noastră de transport ecologic a înconjurat Pământul de 175 de ori în 2021. Pentru a vă transporta pe dumneavoastră la destinație, în siguranță și respectând orarul călătoriilor, în fiecare zi a anului trecut.

Astfel, cele 41 de autobuze electrice, impreuna cu cele 90 de troleibuze și cu cele 28 de tramvaie au parcurs 7.000.059 kilometri în anul 2021. Ținând cont de faptul că la Ecuator circumferința Pământului are 40.075 km și făcând un calcul aritmetic, rezultă că în anul care a trecut clujenii au înconjurat de 175 de ori Pământul, în mijloacele lor de transport ecologice și moderne.

În această fascinantă și continuă călătorie a noastră, folosindu-ne de mijloacele noastre de transport electrice și ecologice, am reușit nu numai să călătorim în siguranță, cu cel mai înalt confort și să ajungem la timp, la destinațiile noastre, ci și să realizăm, împreună, un mare beneficiu comun. Ne-am păstrat curat aerul pe care-l respirăm și care ne ajută să trăim o înaltă calitate a vieții, aici, la Cluj Napoca.

Suntem mândri să împărtășim cu dumneavoastră această realizare, pe care am obținut-o împreună, prin folosirea cu precădere a transportului nostru ecologic, în deplasările noastre zilnice.

Astfel, prin folosirea celor 41 de autobuze electrice, a celor 90 de troleibuze și a celor 28 de tramvaie, am protejat atmosfera Clujului de 10.022 tone de noxe poluante. Noi, împreună, zi de zi, alegând să folosim transportul public ecologic, am evitat să ne poluăm aerul pe care-l respirăm cu: 9756 tone de dioxid de carbon, 106 tone de monoxid de carbon otrăvitor, 133 tone de oxizi de azot foarte toxici, care afectează direct și imediat organismul uman; 0,78 tone de metan, și peste 25 de tone de particule in suspensie, in special praf ( PM 2,5 si PM 10 ), precum și alte substanțe toxice.

Această statistică ar fi incompletă în lipsa indicatorilor care arată determinarea clujenilor de a-și schimba mentalitatea și de a alege modul de viață ecologic, în cadrul căruia folosirea transportului public electric devine prima opțiune a fiecărui cetățean clujean. Fiindcă, astfel, alegem să ne protejăm unul pe celălalt, construindu-ne un mediu sănătos de viață.

Astfel, în 2021, flota noastră de transport ecologic a efectuat aproape 53 de milioane de călători. Cele mai multe, peste 30 de milioane de călătorii, le-au efectuat troleibuzele. Pe locul doi au fost tramvaiele, cu peste 14 milioane de călătorii, iar pe locul trei sunt autobuzele electrice, cu 7,6 milioane de călătorii.

Este important să mai precizăm că din cele cca. 125 de autobuze cu ardere internă care circulă în Cluj Napoca, toate au motoare Euro 6.

Astfel, Primăria Municipiului Cluj Napoca și Compania de Transport Public pun la dispoziția clujenilor cea mai ecologică flotă de transport în comun din țara noastră și este o mare satisfacție să luăm act că suntem împreună în această călătorie a noastră. Că avem același scop și aceeași destinație. Să avem o viață sănătoasă, un confort ridicat, timp mai mult la dispoziția noastră și un standard cât mai înalt posibil al serviciilor noastre publice.

Primăria și CTP vor continua și în 2022 să investească în modernizarea și ecologizarea transportului public clujean și metropolitan.

Vă mulțumim că alegeți în fiecare zi să călătorim împreună!


http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi ... -2021/1488


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 308 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group