TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sat 30 Sep 2023 08:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Mon 25 Apr 2022 16:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2116


Attachments:
Brasov 15.04.2022 (220).jpg
Brasov 15.04.2022 (220).jpg [ 136.89 KiB | Viewed 2415 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Apr 2022 09:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2104


Attachments:
Brasov 15.04.2022 (60).jpg
Brasov 15.04.2022 (60).jpg [ 209.08 KiB | Viewed 2403 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Apr 2022 09:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2156


Attachments:
Brasov 15.04.2022 (110).jpg
Brasov 15.04.2022 (110).jpg [ 212.92 KiB | Viewed 2403 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Jun 2022 11:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
Primele două autobuze electrice de 18 metri, din lotul de 12 autobuze care vor circula pe linia 5, au ajuns în această dimineață la Brașov. Ele au fost achiziționate cu finanțare nerambursabilă de 98% prin Programul Operațional Regional, în cadrul parteneriatului dintre Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Municipiul Braşov. Autobuzele sunt produse de compania Karsan Otomotiv Sanayii VE Ticaret A.S., din Turcia, valoarea achiziției fiind de 47.058.550 lei.

Date tehnice vehicule:

capacitate transport: 154 pasageri (50 de locuri pe scaune);
4 uși duble de acces pentru pasageri;
garanție vehicule: 6 ani;
propulsie electrică cu 4 motoare electrice integrate în roți (punțile 2 și 3);
putere tracțiune totală: 240 kW;
baterii de tracțiune: capacitate de 198 kWh, autonomie de 111,25 km, greutate: 1170 kg.

Sistemul de încărcare electrică este în curent continuu cu priză (încărcare lentă) și cu pantograf invers (pantograful coboară din stația de încărcare pe autobuz), pentru încărcarea rapidă. Stațiile de încărcare rapidă sunt de mare putere (300 kW) pentru a permite încărcarea bateriilor în 5 – 10 minute, în perioada staționării la capătul de linie (3 stații vor fi montate la Terminalul Roman și una în garaj).

Conform graficului de livrare, vor mai ajunge la Brașov 2 autobuze în luna iunie, 4 în iulie, 2 în august și ultimele 2 autobuze în luna septembrie.


Attachments:
Bv-Karsan e18 a-ta.jpg
Bv-Karsan e18 a-ta.jpg [ 193.62 KiB | Viewed 2335 times ]
285655047_575703624115531_810832800483535179_n.jpg
285655047_575703624115531_810832800483535179_n.jpg [ 419.88 KiB | Viewed 2289 times ]
285812518_575703694115524_4314299747372023417_n.jpg
285812518_575703694115524_4314299747372023417_n.jpg [ 416.29 KiB | Viewed 2289 times ]
285647223_575703627448864_6075792889699094488_n.jpg
285647223_575703627448864_6075792889699094488_n.jpg [ 495.98 KiB | Viewed 2289 times ]
285850006_575703634115530_7166614234480430323_n.jpg
285850006_575703634115530_7166614234480430323_n.jpg [ 443.74 KiB | Viewed 2289 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 24 Jun 2022 07:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2112 :twisted: :mrgreen:

"Revolutia verde" scripcaro-colibana de la Brasov.

Autobuze cu baterii, scumpe, nepredictibile si, mai ales, periculoase!


Attachments:
2112.jpg
2112.jpg [ 218.46 KiB | Viewed 2240 times ]
incendiu-autobuz-electric-brasov.png
incendiu-autobuz-electric-brasov.png [ 1.16 MiB | Viewed 2240 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Jun 2022 08:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
Fum cu flacari :x :shock: :twisted:

RATBV reintroduce în circulație de joi, 30 iunie a.c., cele 10 autobuze electrice SOR cu lungimea de 8 metri, autovehiculele primind certificări din partea tuturor specialiștilor care le-au verificat că pot fi utilizate în condiții de siguranță.

Precizăm faptul că în urma incidentului de săptămâna trecută, RATBV a scos din circulație toate cele 60 de autovehicule de acest tip pe care le deține, în vederea realizării unor verificări tehnice amănunțite. De asemenea, societatea noastră a solicitat prezența la Brașov a reprezentanților firmei producătoare (SOR), a societății importatoare (Anadolu), precum și a reprezentanților producătorului acumulatorilor (EVC).

Chiar de a doua zi după producerea incidentului, respectiv pe 24 iunie 2022 s-a constituit un aparat de lucru, format din cinci ingineri RATBV, specializați în mentenanța autobuzelor electrice și din 12 tehnicieni de la cele trei firme menționate anterior. În strategia de lucru convenită, flota de 60 autobuze electrice SOR a fost împărțită în loturi de analiză, funcție de tipul bateriilor ce echipează vehiculele: 10 autobuze de 8 metri, 8 autobuze electrice de 12 metri ce se încarcă în curent continuu, 42 de autobuze de 12 metri ce se încarcă în curent alternativ. În urma verificărilor tehnice realizate până la acest moment, specialiștii au constatat că cele 10 autobuze electrice SOR de opt metri se prezintă în condiții tehnice și de siguranță bune, primind avizul tehnic favorabil din partea SOR și EVC.

În următoarele zile se va finaliza și analiza pentru cele opt autobuze electrice de 12 metri, alimentate în curent continuu, iar în cazul în care se constată că pot fi exploatate în condiții de siguranță vor fi scoase în circulație. Toate celelelalte 42 de autobuze electrice vor rămâne în garaje și vor fi puse în circulație doar după ce fiecare modul de baterie va fi verificat de specialiști și vor exista certificări ale faptului că pot fi exploatate în siguranță.

Din verificările preliminare efectuate asupra autobuzului implicat în incidentul de joia trecută, vehicul din lotul de 42 de autobuze alimentate în curent alternativ, EVC a confirmat ipoteza inițială de lucru, conform căreia o celulă din modulul nr. 20 a intrat în scurtcircuit, producând o creștere a temperaturii și, pe cale de consecință, o degajare de fum. Producătorul bateriilor continuă analizele de stabilire a cauzelor ce a determinat respectiva celulă să intre în scurtcircuit.

Vă reamintim că în data de 23 iunie a.c. s-a produs un incident cu un autobuz electric aflat în circulație, de la care s-a produs o degajare mare de fum din zona acumulatorilor. Șoferul a oprit imediat autovehiculul, pasagerii fiind evacuați fără a se înregistra vreo persoană care să aibă ceva de suferit.

RATBV îi asigură pe toți clienții săi că depune toate eforturile pentru introducerea în circulație a autobuzelor electrice și că pune pe prim plan siguranța călătorilor și a angajaților.


https://www.facebook.com/RATBV-SA-150501902285918/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Jul 2022 07:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
Scoase din circulaţie în 23 iunie, în urma incendiului produs la bateriile unui autobuz care circula pe linia RATBV 34, toate mijloacele electrice cumpărate de la SOR, din Cehia, (de 8 şi 12 metri) au fost verificate, iar ultimul lot de 20 de vehicule a fost reintrodus pe traseu miercuri, 20 iulie. Anunţul a fost făcut de directorul general al RATBV, Marian Geman, care a menţionat că decizia reintroducerii pe traseu a fost luată după ce au fost făcute verificările tehnice de către specialiştii producătorului de autobuze SOR şi a producătorului de baterii EVC.

„Vehiculele au fost testate şi de către specialiştii noştri din departamentul tehnic şi nu au fost înregistrate anomalii de funcţionare. Raportul final al evenimentului din 23 iunie va fi închis în momentul în care se va determina exact motivul pentru care celula de baterie din modulul 20 al vehiculului implicat în incident a intrat în scurt-circuit”, a declarat Marian Geman.

Reamintim că un autobuz electric operat de RATBV a fost cuprins de un incendiu joi, 23 iunie 2022, pe strada Hărmanului din Braşov, aproape de intersecţia cu Bulevardul Victoriei. Autobuzul circula pe linia 34, iar incendiul s-a produs în jurul orei 13.30. După acest incident, toate cele 60 de autobuze au fost retrase temporar din circulaţie.


https://bzb.ro/stire/lotul-cehia-verificat-si-reintrodus-in-circulatie-cele-60-de-autobuze-nu-au-probleme-nu-se-stie-ce-a-cauzat-incendiul-din-23-iunie-a176849


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Oct 2022 10:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
Primele autobuze electrice articulate de 18 metri, care urmau să circule pe linia 5, au ajuns la Brașov încă din luna mai. Deși furnizorul turc Karsan a terminat livrările și lunile au trecut, nici unul dintre autobuze nu a apărut deocamdată pe traseu.

După cum au declarat pentru Biz Brașov reprezentanții RATBV autobuzele nu au putut fi puse în circulație, deoarece nu putea fi asigurată încărcarea lor rapidă la capătul de linie Poienelor. Practic, aceste autobuze au o autonomie mai mică, față de cele care circulă în prezent pe liniile RATBV din Brașov, și ar exista riscul să rămână pe drum fără un ciclu de încărcare rapid, la un interval de timp. „Din cauza crizei de microcipuri de la nivel mondial, au existat întârzieri în livrarea echipamentelor pentru stațiile de încărcare rapidă. Pentru a exploata eficient acest tip de autobuze, este necesară și încărcarea lor rapidă pe timpul zilei. Noi am terminat lucrările la fundațiile unde vor fi instalate echipamentele de încărcare și sperăm ca livrările să fie efectuate în cel mai scurt timp”, au precizat oficialii operatorului de transport.


https://www.bizbrasov.ro/2022/09/30/autobuze-noi-garaj-ratbv-turci-karsan/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Oct 2022 06:53 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 34
Operatorul de transport RATBV a scos în ultimele zile pe traseul liniei 5 noile autobuze articulate de 18 metri, produse de turcii de la Karsan. Deocamdată, doar în teste, iar în interior sunt… saci de nisip, nu pasageri, fiind astfel simulată și încărcătura pentru autobuze.

Practic, reprezentanții RATBV vor să vadă cât timp poate să circule un astfel de transport cu un ciclu de încărcare, și la câte curse este necesară o încărcare suplimentară a bateriilor, astfel încât autobuzele să nu rămână în „pană de curent” pe traseu.

https://www.bizbrasov.ro/2022/10/25/autobuze-ratbv-teste-saci-nisip/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 04 Jan 2023 15:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
Autobuzele electrice de 18 metri, achiziționate cu finanțare nerambursabilă de 98% prin Programul Operațional Regional, au intrat de astăzi (nota mea: 30.12.2022) în circulație pe linia 5. Autobuzele sunt produse de compania Karsan Otomotiv Sanayii VE Ticaret A.S., din Turcia, valoarea achiziției fiind de 47.058.550 lei.

Achiziția celor 12 autobuze electrice s-a făcut prin proiectul „Achiziție mijloace de transport public – autobuze electrice 18m, Brașov, Timișoara”, finanțat prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, proiect derulat de Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), în parteneriat cu cele două autorități publice. Finanțarea nerambursabilă este de 98% din valoarea proiectului, cofinanțarea de 2% fiind asigurată din bugetul local. Procedura de achiziție a fost derulată de MDLPA.

Pe lângă achiziționarea celor 12 autobuze electrice de 18m, proiectul include și 12 stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă.

Date tehnice vehicule:
- capacitate transport: 154 pasageri (50 locuri pe scaune);
- 4 uși duble de acces pentru pasageri;
- autobuzele sunt complet accesibilizate pentru accesul persoanelor cu dizabilități;
- garanție vehicule: 6 ani;
- propulsie electrică cu 4 motoare electrice integrate în roți (punțile 2 și 3);
- putere tracțiune totală: 240 kW;
- baterii de tracțiune: capacitate de 198 kWh, autonomie de 111,25 km, greutate: 1170 kg.

Sistemul de încărcare electrică este în curent continu cu priză (încărcare lentă) și cu pantograf invers (pantograful coboară din stația de încărcare pe autobuz) pentru încărcarea rapidă. Stațiile de încărcare rapidă sunt de mare putere (300 kW) pentru a permite încărcarea bateriilor în 5 - 10 minute, în perioada staționării la capătul de linie (3 stații au fost montate la Terminalul Roman și una în garaj).


Attachments:
2160.jpg
2160.jpg [ 282.93 KiB | Viewed 1761 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jun 2023 08:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2161


Attachments:
Brasov 31.05.2023 (113).jpg
Brasov 31.05.2023 (113).jpg [ 137.65 KiB | Viewed 409 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jun 2023 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2161



Attachments:
Brasov 31.05.2023 (111).jpg
Brasov 31.05.2023 (111).jpg [ 165.02 KiB | Viewed 409 times ]
Brasov 31.05.2023 (110).jpg
Brasov 31.05.2023 (110).jpg [ 159.27 KiB | Viewed 409 times ]
Brasov 31.05.2023 (112).jpg
Brasov 31.05.2023 (112).jpg [ 177.68 KiB | Viewed 409 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jun 2023 14:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2162


Attachments:
Brasov 31.05.2023 (116).jpg
Brasov 31.05.2023 (116).jpg [ 111.45 KiB | Viewed 409 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jun 2023 14:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2163


Attachments:
Brasov 31.05.2023 (107).jpg
Brasov 31.05.2023 (107).jpg [ 131.93 KiB | Viewed 409 times ]
Brasov 31.05.2023 (109).jpg
Brasov 31.05.2023 (109).jpg [ 130.1 KiB | Viewed 409 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jun 2023 14:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
2171


Attachments:
Brasov 31.05.2023 (108).jpg
Brasov 31.05.2023 (108).jpg [ 133.62 KiB | Viewed 409 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 19 Sep 2023 09:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55400
Al doilea cu probleme. RATBV-ul, Primaria, tacere...

Început de incendiu la baterie | Al doilea autobuz electric din flota RATBV cu probleme la baterie

În săptămâna 4-10 septembrie 2023, a fost solicitată intervenția ISU pentru un început de incendiu la un autobuz electric SOR. În timp ce autobuzul se afla tras la o stație de încărcare rapidă la capătul traseului 36, pe Independenței, conducătorul autobuzului a apelat 112 și, în scurt timp, intervenția rapidă a ISU Brașov a făcut ca lucrurile să nu evolueze, începutul de incendiu care se manifesta cu degajare de fum fiind lichidat. ISU Brașov a precizat că a fost folosit și un extinctor în cadrul intervenției.

Incidentul nu a fost comunicat de RATBV și nici de ISU Brașov. Mai mult, RATBV a precizat că nu a existat degajare de fum, ci a fost doar o supraîncălzire, „poate un abur”. Ca să putem vedea ce s-a întâmplat am cerut celor două instituții imagini cu autobuzul. RATBV a spus categoric că nu are imagini, iar ISU Brașov mi-a transmis-o pe cea pe care o vedeți atașată articolului.

Sursa începutului de incendiu este un modul de baterie. În acest moment autobuzul se află la un garaj RATBV și urmează să fie investigat alături de reprezentanți ai companiei SOR și de cei care produc bateriile cu care sunt dotate autobuzele SOR. RATBV a precizat că nu știe la acest moment cât va dura această investigație, dar a precizat că atât autobuzul, cât și bateria se află în garanție.

Autobuzul este din același lot cu cel care a luat foc în iunie 2022. Reamintesc că la acel moment autobuzul se afla în circulație pe linia 34 și la sesizarea degajării de fum a fost solicitată intervenția ISU Brașov prin apel 112. Sursa incendiului a fost aceeași, un modul de baterie.


Sursa foto: ISU Brașov

http://litera9.com/inceput-de-incendiu-la-baterie-al-doilea-autobuz-electric-din-flota-ratbv-cu-probleme-la-baterie/


Attachments:
inceput-de-incendiu-autobuz-electric-SOR.jpg
inceput-de-incendiu-autobuz-electric-SOR.jpg [ 293.3 KiB | Viewed 39 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group