Suparare mare la ultima "vizita de lucru". O serie de lucrari "minate", sau doar neter-minate, au amanat inaugurarea lucrarilor mai sus amintite, iar muncitorii sunt in plina agitatie sa dea gata pana maine, cand minunea va intra in functiune. Insusi Printul Asfaltului, a coborat astazi din ceruri cu elicopterul sau negru cu numar personalizat dupa prescurtarea propriului nume (la fel ca si in cazul mertzanului negru), inspectand santierul si dand astfel de inteles tuturor ca treaba e groasa. Pentru dansul, la fel ca si pentru Printul Fabricilor, nu va fi o problema, caci nu prea mai utilizeaza autoturismul prin Brasov, iar in cer inca nu s-au facut giratorii.
Punctul forte este ca, probabil la recomandarea unor cetateni cu mai multa scoala, se pastreaza totusi si vechea legatura cu bariera peste calea ferata. Cel putin pana cand se vor vedea rezultatele din "perioada de proba", in care se vor face monitorizari intense ale situatiei de catre militienii din subordine.
Dar, la proiectarea noului drum, nu s-a tinut cont de pastrarea vechii legaturi, asa ca, daca iesi din Brasov pe Sos. Cristianului, te trezesti ca, la numai trei metri dupa axul caii ferate pe care o traversezi prin trecere la nivel cu bariere manuale, se afla instalat indicatorul octogonal "Stop".
In cazul acesta, potrivit Codului Rutier, trebuie obligatoriu sa opresti inaintea lui, fara a-l depasi, pentru a te asigura si a ceda prioritatea. Ori, daca faci astfel, inseamna ca te opresti
exact pe axul caii ferate. Daca nu prinzi repede ocazia de a te strecura pe drumul cu prioritate, risti chiar sa fii lovit de tren (semnale acustice nu exista la lasarea barierei manuale...), iar cei care stau in urma la coada risca sa le coboare bariera pe capota masinii. Mai mult, ca un element suplimentar de dificultate, iesirea vechiului drum in cel nou este axata pe contrasens si nu exista insule de dirijare pe asfalt, astfel incat o coliziune frontala pe saptamana nu ar mai mira pe nimeni.
Dar sunt si guri care afirma ca intentionat se doreste producerea unui accident, pentru a avea argumente in favoarea desfiintarii totale a caii ferate Brasov-Zarnesti, care sta ca un ghimpe in coasta copiilor mosului, proprietari de terenuri adiacente. Si in cazul trecerii la nivel din Str. Lunga, s-a procedat identic, desi in ambele cazuri se puteau adopta cu usurinta rezolvari care sa nu lezeze siguranta rutiera si feroviara.