TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 18 Oct 2018 23:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 13:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 58 din 22 august 2007

Desfiinţarea transportului public cu troleibuze în municipiul Suceava, în condiţiile în care normele Uniunii Europene impun municipalităţilor reguli severe de reducere a poluării urbane fonice şi fízico–chimice, reprezintă un regres de neacceptat. Se fac eforturi deosebite pentru extinderea sau introducerea transportului electric, economic şi nepoluant, finanţările Uniunii Europene pentru dezvoltarea infrastructurii acestui tip de transport fiind consistente şi nerambursabile.

Considerăm că s-au îmbunătăţit condiţiile de transport prin achiziţionarea autobuzelor Citelis. Ar fi putut ramîne însă şi cel puţin o linie de troleibuz funcţională, prin achiziţionarea unor troleibuze chiar şi second–hand.

Decizia de conservare a infrastructurii troleibuzelor nu a fost pusă corect în aplicare, nedesfiinţîndu-se macazele şi încrucişarile sau neancorîndu-se acestea suficient de bine, producîndu-se avarii în mod repetat.

Am solicitat Consiliului Local al municipiului Suceava adoptarea unei hotărîri prin care:
a) să se reintroducă cel puţin un traseu deservit de troleibuze, prin trecerea la tensiunea de alimentare de 600 V şi achiziţionarea unor troleibuze second–hand, prin reconfigurarea reţelei electrice şi folosirea pieselor de reţea de pe celelalte tronsoane, nefolosite la ora actuală;

sau

b) să se conserve reţeaua de contact troleibuze, cu toate piesele componente, prin ancorarea corespunzătoare a elementelor acesteia şi reglarea întinderii firului contact, desfiinţînd macazele.

Menţionăm că toate aceste componente aparţin domeniului public al municipiului Suceava.


ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Aug 2008 22:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
http://www.monitorulsv.ro/Local/2007-08 ... in-Suceava

Atitudine
Un ONG protesteaza impotriva desfiintarii retelei de troleibuze din Suceava


Asociatia Transira din Medias cere Consiliului Local Suceava sa conserve reteaua de troleibuze si sa reintroduca transportul electric in municipiu.


Adina Tudose, 23.08.2007

http://www.ziare.com/suceava/autoritati ... ava-219788

http://www.roportal.ro/stiri/atitudine- ... 867553.htm

http://www.eziare.com/stire/un-ong-prot ... 78945.html


Attachments:
77313maxim.jpg
77313maxim.jpg [ 39.03 KiB | Viewed 2343 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Dec 2008 15:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
Raspunsul primit din partea primariei Suceava este unul diplomatic, amintindu-se ca se vor avea in vedere proiecte pentru reintroducerea transportului cu troleibuze.


Attachments:
Suceava.JPG
Suceava.JPG [ 241.2 KiB | Viewed 2835 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 22:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 114 din 06 august 2009

În anul 1985 demarează construcţia reţelei de troleibuz în municipiul Suceava. Oameni gospodari, edilii de atunci au considerat că un oraş cu peste 100.000 locuitori merită pe deplin un astfel de sistem de transport performant.

În 15 august 1987 se dau in folosinţă două trasee:
1 Gara Burdujeni - Centru - Spitalul Judetean;
2 Gara Burdujeni - Centru - Cartierul Obcini.

Lucrările de extindere a reţelei de troleibuz au continuat astfel:
-an 1991 extindere pînă la Rulmentul (linia 3);
-an 1993 extindere pînă la Gara Suceava Nord (Iţcani) (liniile 1 si 5);
-an 1994 extindere pînă la Cinema Burdujeni (linia 4);

În anul 2000, reţeaua de troleibuz dintre bul. 1 mai (cart. Obcini) şi Rulmentul a fost ruptă de bena unui camion, nemaifiind refacută. Pînă la ora aceea au existat 41 de troleibuze ROCAR 117 E si 217 E precum si 10 troleibuze ROCAR 212 E (bineînţeles ca nu toate troleibuzele articulate se aflau efectiv în traseu, unele fuseseră deja casate), lungimea reţelei de troleibuz fiind de aproximativ 17 km cale simplă. Necazurile au continuat pentru falimentara societate de transport in comun: nu s-a investit un leu in reţeaua electrică, troleibuzele vechi nu mai erau atractive, dubele care invadaseră municipiul moldav deveniseră neîncăpătoare. În aceste condiţii, în data de 2 aprilie 2006 se desfiinţează transportul electric. Cum, însă? Prin decizia primarului Ion Lungu.

S-au achiziţionat 33 de autobuze Irisbus Citelis, transportul sucevean punîndu-se pe roate. S-au modernizat staţiile, sunt afişate traseele şi programele de circulaţie, progresul fiind evident. Ar fi putut ramîne însă şi cel puţin o linie de troleibuz funcţională, prin achiziţionarea unor troleibuze chiar şi second–hand.

Decizia de conservare a infrastructurii troleibuzelor nu a fost aplicată corespunzător, nedesfiinţîndu-se macazele şi încrucişarile sau neancorîndu-se acestea suficient de bine, producîndu-se avarii în mod repetat. Menţionăm că toate aceste componente aparţin domeniului public al municipiului Suceava.

Se vorbeşte despre 6,6 km cale simplă de rulare existentă, pt. troleibuze. Din evidenţele noastre rezultă că, de fapt, este vorba de 11 km reţea de contact troleibuze, cale simplă (adică de 44 km fir de cupru !).

Au trecut 2 ani de cînd ne-am adresat Primăriei şi Consiliului Local, solicitînd realizarea proiectelor privind modernizarea infrastructurii troleibuzelor. Răspunsul primit din partea primarului a fost favorabil, însă nu s-a realizat nimic.

Uniunea Europeană vine în sprijinul municipalităţilor din România printr-un pachet de finanţare nerambursabil, prin Programul Operaţional Regional. Astfel, in cadrul Programului se finanţează “extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente”, contribuţia Municipiului Suceava fiind de minim 2% din valoarea proiectului.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană trasează principalele proiecte pentru care se solicită finanţare prin Programul Operaţional Regional. Din păcate, acesta nu este disponibil pe pagina de internet a Primăriei Suceava şi nici nu l-am primit pînă în prezent, pentru a se putea parcurge etapa de dezbatere publică.

Reînfiinţarea transportului electric este o necesitate.

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group