Quote:
Aşa-zisul proiect de achiziţie a 40 de autobuze noi este doar o gogoaşă electorală
Preşedintele Organizaţiei Municipale PSD Suceava, Dan Ioan Cuşnir, a continuat, ieri, analiza priorităţilor anunţate de primarul Ion Lungu pentru anul 2018, apreciind că aşa-zisul proiect de achiziţie a 40 de autobuze noi este doar o gogoaşă electorală.
El arată, într-un comunicat de presă, că, dintre cele 20 de priorităţi ale edilului Ion Lungu pentru anul 2018, 15 se regăseau şi pe lista de priorităţi a anului 2017.
„Pentru că nici în anul 2017 nu s-a întâmplat nimic care să ducă la dezvoltarea Sucevei şi la creşterea calităţii vieţii sucevenilor, avem obligaţia să oprim această nesfârşită bătaie de joc la adresa sucevenilor şi a memoriei lor” susţine Cuşnir.
El adaugă că nu mai miră pe nimeni faptul că proiectele lui Ion Lungu şi ale PNL-ului sunt realizări doar pe hârtie, pentru că în realitate nu s-a întâmplat nimic şi nu se va întâmpla nici în 2018.
„Aşa-zisul proiect de achiziţie a 40 de autobuze noi este doar o gogoaşă electorală marca Lungu/Harşovschi/ PNL; până în prezent proiectul nici măcar nu a fost depus şi există şanse minime de finalizare a lui” menţionează Cuşnir.
El subliniază că în timp ce la Suceava se fac proiecte doar pe hârtie, la Iaşi, Primăria a achiziţionat 88 de autobuze noi în anul 2017, iar în timp ce unitatea de măsură a respectului faţă de utilizatorii transportului în comun din Iaşi este 88 autobuze noi, în Suceava unitatea de măsură a respectului faţă de suceveni este reprezentată de trei autobuze second hand, utilizate deja timp de 12 ani şi cu peste 650.000 km la bord.
„Viceprimarul PNL, responsabil de transportul public local, se numeşte Lucian Harşovschi şi prezintă achiziţionarea celor trei autobuze second hand ca pe o mare realizare. În oraşele civilizate, durata de viaţă a autobuzelor este considerată 10 ani, iar autobuzele care au peste 500.000 km la bord sunt vândute şi înlocuite cu altele noi. Lungu şi Harşovschi achiziţionează second hand-uri vechi de 12 ani şi cu peste 650.000 km la bord” se mai arată în comunicat.
El atrage atenţia că întâmplarea face că un operator de pe ruta Sf. Ilie – Mitocu Dragomirnei a achiziţionat tot trei autobuze second hand, „piratând de fapt transportul public local din Suceava”.
„Această societate este controlată de celebrul «Sorinel», apropiat al lui Harşovschi. Tot întâmplarea face că Harşovschi, viceprimarul PNL responsabil de transportul public local al Sucevei, în loc să fie preocupat de soarta TPL-ului (societatea de transport a Primăriei Suceava), în şedinţa Consiliului de Administraţie din luna iunie 2017 a făcut timp de 3 ore presiuni pentru ca TPL-ul să solicite în scris Primăriei prelungirea contractelor de maxi-taxi private cu încă 6 luni. Deci viceprimarul responsabil cu transportul public, în loc să dezvolte TPL-ul (societatea primăriei), face presiuni pentru dezvoltarea concurenţilor TPL. De menţionat că Primăria Suceava are datorii de 4.000.000 lei la TPL, aceasta din urmă având conturile blocate pentru datorii la bugetul de stat în valoare tot de 4.000.000 lei” mai arată Cuşnir în comunicat.
El mai adaugă că în timp ce Ion Lungu anunţă că achiziţia de autobuze noi reprezintă o prioritate pentru el, realitatea spune că ultima investiţie în autobuze a avut loc acum 12 ani, în 2006, când s-au achiziţionat 40 de autobuze care acum au peste 1.000.000 km la bord şi că „ceea ce Ion Lungu anunţă ca fiind o prioritate, de fapt înseamnă un traseu binecunoscut lui Lungu/ Harşovschi/ PNL, drumul spre falimentul TPL pe aceeaşi schemă cu care au falimentat Termica”.
„O altă surpriză pe care Lungu şi PNL-ul au pregătit-o în mod iscusit sucevenilor pentru 2018 este anularea reducerilor pentru pensionari, reduceri de care beneficiau cei 2200 de pensionari care achiziţionau lunar abonamente cu 33 de lei în loc de 66 lei. De fapt, prin anularea acestor reduceri, Ion Lungu şi Harşovschi îi direcţionează pe cei 2200 de utilizatori ai TPL către operatorii privaţi care tranzitează şi piratează transportul public local din Suceava. Ion Lungu, Harşovschi şi PNL-ul fac tot ceea ce le stă în putinţă pentru falimentarea transportului public din Suceava, lucrează împotriva dorinţelor şi priorităţilor sucevenilor, în loc să înţeleagă că trebuie să facă «Totul pentru Suceava!» a conchis Dan Ioan Cuşnir.
https://www.crainou.ro/2018/01/11/asa-z ... lectorala/