TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 17 Oct 2017 12:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: Mon 24 Feb 2014 16:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Timisoara asigura cofinantarea pt. extinderea retelei de troleibuz in Dumbravita respectiv Ghiroda.


Attachments:
Anexa_6.pdf [961.28 KiB]
Downloaded 72 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Mar 2014 23:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Quote:
Noi modificări la traseul Liniei 11 troleibuze

Regia Autonomă de Transport Timișoara anunță noi modificări la traseul Liniei 11 troleibuze. Acesta va întoarce la Piaţa Virgil Economu, unde va avea şi capătul de linie.

Troleibuzele 11 nu vor mai putea circula până la Arena Aquasport. Și asta pentru că încep lucrările de modernizare pe tronsonul dintre Calea Dorobanţilor şi sensul giratoriu de la Aeroport.

Astfel, din 17 martie, noul traseu al liniei 28 este: Calea Dorobanţilor – Strada Lalelelor – Strada Mătăsari – Strada Uzinei şi retur. Se înfiinţează staţia pe strada Mătăsari după intersecţia cu strada Lalelelor.

Linia 29 va circula pe Strada Mătăsari – Aleea Ghirodei – Strada Dunărea – Strada Câmpului – Strada Dunărea – Aleea Ghirodei – Strada Mătăsari – Strada Uzinei – Calea Dorobanţilor – Strada Lalelelor – Strada Mătăsari.

Pentru liniile 28 şi 29 se suspendă staţia Piaţa Virgil Economu, iar traseul din zilele nelucrătoare rămâne neschimbat.

Potrivit reprezentanților RATT, orarul troleibuzului 11 şi a liniilor 28 şi 29 va rămâne neschimbat. Aceste modificări sunt valabile pentru perioada lucrărilor din zona Modern.

http://www.pentrutimisoara.ro/stiri_tim ... ibuze.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Oct 2014 14:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Proiect de hotarare din 06.10.2014
privind aprobarea Studiului de Fezabilitate "Lărgire la 4 benzi Calea Martirilor".

Quote:
Stalpi RATT pt. sustinere linie contact troleibuz: 88 buc.


Pe Calea Martirilor 1989 circula troleibuzele liniei 15. Insa, pe unde circula ele, strada are 4 benzi. Se doreste extinderea retelei de troleibuz? Daca da, pana unde?


Attachments:
Anexa.pdf [87.57 KiB]
Downloaded 67 times
Referat.pdf [95.54 KiB]
Downloaded 100 times
Deviz_general.pdf [58.99 KiB]
Downloaded 60 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 04 Jan 2015 11:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Quote:
R.A.T.T. anunţă, începând cu data de 02.01.2015, reluarea circulaţiei autobuzelor de pe linia Expres 8. Circulaţia autobuzelor de pe această linie a fost întreruptă datorită lucrărilor demarate la Podul Michelangelo, încheiate la finalul acestui an.

Traseul liniei Expres 8 este următorul: Pod Calea Şagului – strada Izlaz – strada Bujorilor – Piaţa Veteranilor – Dâmboviţa – bulevardul Constantin Brâncoveanu – strada Ciprian Porumbescu – Piaţa Bălcescu – Facultatea de Mecanică – Facultatea Electrotehnică – Universitatea de Vest – Universitatea Dimitrie Cantemir – strada Pestalozzi – strada Andrei Şaguna – strada Iosif Vulcan – strada Vasile Cârlova – strada Căprioarei – strada Levănţica – strada Torac.

Linia Expres 33 este desfiintată.

De asemenea, troleibuzele de pe linia 16 circulă de la Str. Cluj – Bv. Vasile Pârvan – Str. 20 Decembrie 1989 – Bv. I.C.Brătianu – Str. Grozăvescu – Bv. Mihai Eminescu – Bv. I.C.Brătianu – Str. 20 Decembrie 1989 – Bv. Regele Ferdinand - Bv. Vasile Pârvan - Str. Cluj.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Jan 2015 17:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT) spun că, în urma unei analize dispuse de conducerea primăriei, s-a decis prelungirea traseului troleibuzelor de pe linia 18.

„Începând cu data de 1 februarie, se prelungeşte programul liniei de troleibuz 18, de la Piaţa Regina Maria până la C.P. Solventul, în zilele de luni până duminică. Modificarea se face pentru soluţionarea reclamaţiilor călătorilor din zona Ronaţ. Se vor utiliza staţiile existente de îmbarcare/ debarcare călători comune cu celelalte trasee.

Prin urmare, linia 18 troleibuz va circula pe următorul traseu: bucla C.P. Solventul – str. Gării – Piaţa Regina Maria – bd. Republicii – str. Sf. Ioan – str. Gheorghe Dima – Calea Alexandru Ioan Cuza – Calea Aradului – str. Liege – Calea Torontalului – Calea Aradului – Calea Alexandru Ioan Cuza – str. Gheorghe Dima – str. Paris – bd. Republicii – str. Gării – bucla C.P. Solventul”, anunţă cei de la RATT.

O altă veste bună pentru călătorii care reclamă aglomeraţia din unele mijloace de transport în comun, de săptămâna viitoare se va suplimenta numărul de tramvaie şi troleibuze scoase în circulaţie.

„Din data de 2 februarie, toate liniile de tramvai şi de troleibuz se vor suplimenta cu un vehicul în zilele lucrătoare”, a mai precizat şefa Compartimentului Relaţii Publice al RATT, Silvia Oprea.


http://www.tion.ro/ratt-scoate-in-circu ... ze/1500102


Attachments:
tramvai-libertatii.jpg
tramvai-libertatii.jpg [ 81.92 KiB | Viewed 1417 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Feb 2015 17:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Noile intervale de circulaţie ale tramvaielor şi troleibuzelor în urma modificărilor din 02.02.2015.


Attachments:
interv_tram.pdf [344.83 KiB]
Downloaded 52 times
interv_trole.pdf [291.71 KiB]
Downloaded 47 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 04 Feb 2015 23:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8237
Ce intervale sunt astea? 2 - 24? Adică poa' să vină şi la 2 minute şi la 24?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Mar 2015 18:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Din 1 martie 2015 linia 6 tramvaie are următorul traseu cu plecare din Piaţa Libertății:
Sensul 1 spre Piaţa Traian, Banatul, Sala Olimpia, Piaţa Bălcescu, Piaţa Maria, Catedrala Mitropolitană, Piaţa 700, Piaţa Libertății.
Sensul 2 spre Piaţa 700, Catedrala Mitropolitană, Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Sala Olimpia, Banatul, Piaţa Traian , Piaţa Libertății.

Linia 10 are următorul traseu: Torontal, Circumvalațiunii, Catedrala Mitropolitană, Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Sala Olimpia, Banatul, Piaţa Traian, Gara de Est, UMT, Prințul Turcesc, Piața Traian, Piaţa 700, Torontal.


Attachments:
map1.pdf [1.42 MiB]
Downloaded 47 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 May 2015 09:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Nici nu s-au terminat bine lucrările de reabilitare a reţelei de canalizare pe strada Mareşal Constantin Prezan (Lidia) din Timişoara, că se pregăteşte din nou spargerea acestei artere. Reprezentanţii Primăriei Timişoara au în plan modernizarea şi extinderea acestei străzi. Primarul Nicolae Robu estimează că şantierul ar putea începe chiar din vară.

Despre extinderea acestei artere se vorbeşte încă din timpul fostei administraţii, de prin anul 2009. Atunci au fost prezentate intenţiile, pentru că nu există încă un proiect întocmit. Strada Lidia – Mareşal Constantin Prezan ar urma să fie lărgită la patru benzi pe porţiunea de la Calea Martirilor până la AEM.

Urmează elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, se caută proiectant, după care va fi lansată licitaţia pentru execuţie. Oficialii primăriei estimează că lucrările propriu-zise ar putea demara în cursul acestei veri.
„Un nou proiect important pe care îl demarăm este modernizarea şi extinderea la patru benzi a străzii Mareşal Constantin Prezan şi a străzii Venus, care este în prelungirea primei. Este lansată licitaţia pentru proiectarea acestui obiectiv. Data limită de depunere a ofertelor este 12 mai.

Valoarea estimată este de 267.300 de lei fără TVA. Se vor elabora SF şi PT pentru extinderea la patru benzi de circulaţie, două pe sens, de la intersecţia cu Calea Martirilor până în sensul giratoriu – Piaţa Gheorghe Domăşnean, reamenajarea geometriei intersecţiei cu bulevardul Sudului şi a Căii Urseni cu strada Venus, amenajarea de trotuare, de piste de biciclete, locuri de parcare şi zone verzi, extinderea reţelei de troleibuz, reabilitarea reţelelor edilitare. Evident nu o să se reabiliteze canalizarea, care tocmai a făcut obiectul unor lucrări de reabilitare”, a explicat primarul Nicolae Robu.


http://www.tion.ro/din-nou-santier-pe-l ... ii/1531088


Attachments:
santier-lidia-2.jpg
santier-lidia-2.jpg [ 97.98 KiB | Viewed 1159 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Aug 2015 19:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
România reală. Două tramvaie renovate cu peste un milion de euro au fost retrase în depou, iar călătorii trimişi să circule cu „hârburile” vechi de 40 de ani

Aşteptate cu sufletul la gură de timişorenii ţinuţi toată vara în adevărate saune pe roţi...metalice, noile tramvaie din Timişoara au fost puse în circulaţie chiar de ziua oraşului. A fost cadoul primarului Nicolae Robu pentru timişorenii şi netimişorenii care circulă cu tramvaiul.

Cele două tramvaie, care circulau pe linia 6, au fost retrase, însă, în depou după două săptămâni de funcţionare. Potrivit purtătorului de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu, decizia a fost luată ca urmare a suspendării circulaţiei tramvaielor pe linia 6 din cauza numărului redus de călători, urmând ca circulaţia pe această linie să fie reluată din 1 septembrie.

„Până atunci, tramvaiele au fost retrase în depou”, a declarat Cosmin Bradu. Reprezentanţii RATT nu au putut preciza de ce a fost nevoie de „cazarea” tramvaielor în depou, odată cu suspendarea circulaţiei pe linia 6, şi nu se folosesc cele două garnituri pe alte linii unde încă circulă tramvaiele vechi de 40 de ani.

adev.ro/ntc1hn


Attachments:
tramvaie reabilitate.jpg
tramvaie reabilitate.jpg [ 54.6 KiB | Viewed 931 times ]
ratt linia 6.pdf [120.73 KiB]
Downloaded 24 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Jan 2016 18:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Transport: reabilităm tramvaie, cumpărăm autobuze noi și plătim studii pentru 60 km de piste de biciclete

Sunt programate investiții importante și la capitolul Transporturi. În bugetul pe anul acesta au fost puși deoparte 32,2 milioane de lei pentru reabilitarea tramvaielor RATT. 12 tramvaie se află deja în lucru la Arad și în Pașcani. Mai mult decât atât, anul acesta, susțin autoritățile locale, vor fi cumpărate și autobuzele de mică capacitate pentru deservirea zonelor neacoperite de transportul în comun – Mehala, Bucovina, Selgros. Pentru 20 de bucăți și un autocar s-au prevăzut 5,6 milioane de lei, în timp ce ratele pentru cele 30 de autobuze articulate și autocarul cumpărate mai demult de municipalitate sunt de 8,7 milioane de lei.
„Mai avem prevăzute studii pentru optimizarea intersecțiilor pe arterele radiale, în Planul de Mobilitate Durabilă, dar și amenajarea rețelei urbane de piste de biciclete – 60 de km de piste de biciclete noi, precum și modernizarea rețelei de contact troleibuze”, ne-a declarat viceprimarul Timișoarei.

La studii de fezabilitate apare din noul celebrul „metrou”. Pentru reconfigurarea traseului liniilor de cale ferată mai sunt puși deoparte încă 137.000 de lei, iar pentru atelierul de biciclete al RATT – SF+PT – apar 170.000 de lei, în timp ce documentația pentru rețeaua urbană de piste de biciclete – etapa a II-a – are deoparte 412.000 lei. Mai avem SF și PT pentru amenajarea de golfuri pentru vaporetto și agrement la Uzina de Apă și în Iosefin – 50.000 de lei, precum și un SF pentru amenajarea parcării supraterane pe Bd. Take Ionescu – 300.000 de lei, dar și lucrări efective conexe pentru proiectul de trafic management – 5 milioane de lei.


http://www.tion.ro/bugetul-timisoarei-p ... an/1611259


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 30 Jan 2016 22:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8237
412.000 lei pentru documentaţia unei reţele de piste de biciclete?!
Până acum, primăria din Timişoara a trasat pistele pe trotuare şi a trimis miliţia locală să amendeze bicicliştii care nu le foloseau (adică cei care nu voiau să se dea jos din 15 în 15m să sară o bordură sau care nu voiau să facă slalom printre pietoni). Ce documentaţie îţi trebuie ca să tragi nişte dungi pe asfalt şi să ,,converteşti" garda publică din rolul de a amenda bicicliştii care nu pot urca pe piste în acela de a amenda şoferii care opresc pe piste?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 31 Jan 2016 00:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3500
Dr2005 wrote:
412.000 lei pentru documentaţia unei reţele de piste de biciclete?!
Până acum, primăria din Timişoara a trasat pistele pe trotuare şi a trimis miliţia locală să amendeze bicicliştii care nu le foloseau (adică cei care nu voiau să se dea jos din 15 în 15m să sară o bordură sau care nu voiau să facă slalom printre pietoni). Ce documentaţie îţi trebuie ca să tragi nişte dungi pe asfalt şi să ,,converteşti" garda publică din rolul de a amenda bicicliştii care nu pot urca pe piste în acela de a amenda şoferii care opresc pe piste?
Poate chiar vor sa faca piste de biciclete adevarate. In acest caz trebuiesc reproiectate toate profilele stradale si intersectiile.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Sep 2016 08:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Lucrari pe Calea Martirilor 1989. Se planteaza stalpi pt. sustinerea unei retele de troleibuz care nu se stie cand va fi montata!

http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=2154&st=20


Attachments:
extras din caietul de sarcini Calea Martirilor.png
extras din caietul de sarcini Calea Martirilor.png [ 226.48 KiB | Viewed 494 times ]
cmartirilor-18.sept.2016-001.jpg
cmartirilor-18.sept.2016-001.jpg [ 152.59 KiB | Viewed 494 times ]
cmartirilor-18.sept.2016-002.jpg
cmartirilor-18.sept.2016-002.jpg [ 76.76 KiB | Viewed 494 times ]
cmartirilor-18.sept.2016-011.jpg
cmartirilor-18.sept.2016-011.jpg [ 136.34 KiB | Viewed 494 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Oct 2016 08:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Nicolae Robu, primar wrote:
TRANSPORTUL ÎN COMUN -O PRIORITATE PENTRU ADMINISTRAȚIA LIBERALĂ A TIMIȘOAREI!

ALTE PATRU FRUMOASE ȘI CONFORTABILE TRAMVAIE ARMONIA AU SOSIT LA RATT ! UNUL DINTRE ELE, DEJA ESTE INTRODUS ÎN UZ, ALĂTURI DE CELE DOUĂ CU CARE DEJA NE-AM OBIȘNUIT !

Așa cum am făcut cunoscut, nu mai puțin de 14 tramvaie fac obiectul primelor două loturi trimise la înnoit ! Șase dintre ele sunt gata, două circulă din vara lui 2015, al treilea din această săptămână, iar celelalte trei vor intra și ele în uz rând pe rând, începând de săptămâna viitoare! Restul de 8 vor fi și ele livrate în lunile următoare, iar apoi lor li se vor alătura alte 16, încât la finele lui 2017 Timișoara se va putea mândri cu 30 de tramvaie super!

Atenția acordată de administrația liberală pe care o conduc transportului în comun este reflectată și de faptul că în cei 4 ani și-un pic de când sunt Primar, pe lângă plata tramvaielor despre care am vorbit mai sus -cca 500 000 euro per bucată-, am achitat și 29 din cele 50 de troleibuze contractate de fosta administrație la 359 500 euro pe bucată (doar 16 au fost achitate de aceasta, 5 au mai rămas de achitat în lunile următoare) și 22 din cele 30 de autobuze articulate contractate de fosta administrație la 435 348 euro pe bucată (doar 2 au fost achitate de aceasta, 6 au mai rămas de achitat în lunile următoare). Adaug și că am contractat 20 de minibuze superbe Mercedes, care ne vor fi livrate începând din luna ianuarie 2017!


Attachments:
Armonia tramvai.jpg
Armonia tramvai.jpg [ 39.56 KiB | Viewed 473 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 19:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
RATT, BVC 2017.


Attachments:
Anexa RATT 2017.pdf [132.98 KiB]
Downloaded 10 times
Referat RATT 2017.pdf [243.03 KiB]
Downloaded 17 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Apr 2017 13:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Nicolae Robu, primarul Timisoarei, e un politician ce nu se pricepe defel la chestiuni administrative ori tehnice. Imi pare un om atent doar la show, la propria imagine, egoist, ingamfat, fara viziune.

A dat ordin sa fie achizitionate 6 microbuze, doar ca sa se laude cu masini noi, fara a exista oportunitatea, necesitatea achizitionarii lor. Le-a "pasat" in ograda RATT. ca Regia sa isi bata acum capul cu ce trasee/programe sa inventeze pt. ele.

Foto 3 e de pe feisbucul primarului, ce se lauda cu inmatricularea cotetelor mov.


Attachments:
Microbuze RATT 0.jpg
Microbuze RATT 0.jpg [ 131.37 KiB | Viewed 439 times ]
Microbuze RATT 1.jpg
Microbuze RATT 1.jpg [ 95.59 KiB | Viewed 439 times ]
microbuze Robu.jpg
microbuze Robu.jpg [ 64.48 KiB | Viewed 439 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 23 Apr 2017 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Clovnul din fruntea Primariei Timisoara si razboaiele sale futile.

„Metropola Banatului continuă să se primenească luând în fiecare lună o înfăţişare nouă şi mai modernă. Asfaltarea străzilor şi a bulevardelor mai urmăreşte şi modernizarea circulaţiei. Astfel, vom avea nu peste mult timp trolleybus-uri la Timişoara, adecă un fel de autobuse, cari însă nu vor fi mânate cu benzină, ci cu electricitate prin conduct, ca şi la tramvaie. Aceste autobuse au avantajul că nu produc zgomot. Paralel cu aceste inovaţiuni, fiecare cartier va primi anual câte o stradă pavată”. (Curierul Banatului, 1941)


La începutul acestui an, reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara anunțau că au pregătite în vederea depunerii pentru a obține finanțare de la Uniunea Europeană mai multe proiecte privind modernizarea sistemului de transport în comun din municipiu. Pe lângă cele pentru extinderea liniilor de tramvai se numărau și trei proiecte pentru extinderea liniilor de troleibuz: extindere rețea de troleibuz 13 pe str. Locotenent Ovidiu Balea până la pasaj CFR Timișoara, extindere rețea de troleibuz Bd. Sudului – Urseni și extindere rețea troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo. În bugetul Timișoarei pe anul 2017 erau și prevăzuți bani pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru extinderea rețelei de troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo – 482.380 de lei și pentru extinderea rețelei de troleibuz str. Mareșal Constantin Prezan traseul 16 – 38.990 de lei.

Socoteala de acasă nu se prea potrivește, însă, cu cea din târg. Pentru că, după toate certurile pe care primarul Timișoarei le-a avut cu conducerea RATT, acesta a hotărât să retragă finanțarea acestor proiecte și să distribuie banii în alte părți. Nicolae Robu dixit: „S-a renunțat la finanțarea unor proiecte de extindere a unor linii de troleibuz. Troleibuzul este, după părerea mea, un mijloc de transport în comun care nu va mai avea mulți ani de existență și nu se mai justifică să creăm noi linii, întrucât autobuzul cu motor electric vine puternic din urmă, cu o autonomie de funcționare din ce în ce mai ridicată și cu prețuri din ce în ce mai accesibile. Deocamdată, troleibuzul este suficient de bun, noi avem destule linii, mai putem face prelungiri pe 100-150 metri, dar nicidecum nu sunt oportune investițiile în realizarea de noi linii, cum s-ar fi intenționat să se facă și pe Mareșal Constantin Prezan și pe Bv. Sudului, dar și în alte locuri. Altminteri, transportul în comun este una din priorități, vom avea grijă să creștem numărul de mijloace de transport moderne, am semnat un nou contract subsecvent pentru tramvaie. Mai avem de primit minibuzele Mercedes și o să mai facem achiziții”.

Chiar așa? Depășit?

Nicolae Robu spune că troleibuzul este un mijloc de transport depășit. Dar, oare, chiar este așa?

Troleibuzele moderne au o putere maximă de peste 700 kilowați și o accelerație în general superioară automobilelor. Acest aspect are un efect pozitiv în planificarea circuitelor, putându-se obține timpi mai scurți între două stații și, astfel, un parcurs mai scurt. Pe linii lungi cu multe opriri la semafoare, respectiv multe stații, se pot economisi curse. Un plan gândit inițial pentru autobuze poate fi respectat cu o mai mare punctualitate de către troleibuze și astfel exploatarea este mai stabilă. De asemenea, accelerația mai puternică permite o ieșire mai rapidă și mai facilă din alveolele stațiilor și încadrarea imediată în viteza de curgere a traficului. Același avantaj se evidențiază la intersecțiile nesemaforizate, unde troleibuzul trebuie să acorde prioritate. Nu în ultimul rând, atunci când stau pe loc, troleibuzele nu consumă energie, iar pe timp de iarnă sunt imediat apte de drum, chiar și la temperaturi negative. În zonele parcurse de troleibuze crește calitatea locuirii, mai ales pe străzile înguste.

Troleibuzele se pot utiliza cu ușurință în zonele cu înclinare mare a terenului și ating viteze superioare autobuzelor pe urcările abrupte, mai ales la pornirea de pe loc în astfel de zone. Pe lângă aceste aspecte, troleibuzele pot circula mai ușor în zone înguste și curbate. Acest lucru poate să conteze la alegerea traseului în zonele centrelor vechi, cu străzi înguste și unde se cere un mijloc de transport silențios și lipsit de noxe.

Un avantaj față de sistemele de transport în comun pe șine este timpul mai scurt de realizare. Dacă în cazul troleibuzelor, pentru planificare și construcție sunt necesari între 2 și 4 ani, în cazul unei linii de tramvai de regulă se scurg între 10 și 20 de ani între momentul primelor studii de pre-fezabilitate și inaugurare. Construcția propriu-zisă a unei linii de troleibuz necesită doar montarea rețelei aeriene, ceea ce durează 6-12 luni.

Costul de achiziție al unui troleibuz nou, în ziua de astăzi, nu este semnificativ mai mare decât al unui autobuz, dar este mai mic decât cel al unui autobuz electric. Iar în compensarea costurilor de producție mai mari decât pentru un autobuz, vine durata de funcționare, care este semnificativ mai mare, datorită uzurii mult reduse a sistemului de acționare. Astfel, autobuzele diesel sunt scoase din uz după aproximativ zece ani, pe când troleibuzele au o durată de funcționare normală de 15-20 de ani, deseori rămânând, însă, în serviciu chiar și 30 de ani sau mai mult, fiind atinse kilometraje de peste 1.000.000 de kilometri.

Pasagerii apreciază la troleibuze lipsa vibrațiilor, a noxelor la plecarea din stații sau la staționare și accelerația liniară. Datorită liniei de contact, manevrele șoferilor de troleibuz sunt mai line, curbele sunt parcurse cu mai multă grijă. De asemenea unele orașe doresc să transmită un mesaj ecologic prin folosirea troleibuzelor.

Viitorul autobuzelor electrice, cu siguranță, este unul extrem de promițător; însă, cel puțin deocamdată, trebuie să ne uităm unde ne aflăm și dacă ne putem permite să înlocuim troleibuzele cu autobuze electrice.

O istorie de 75 de ani

Timișoara are multe premiere cu care se poate lăuda în România, una dintre ele fiind și troleibuzul – sau firobuzul, cum i se zice aici, deoarece primele vehicule au fost „filobusele” torineze de la Fiat. Firobuzul nostru se pregătește, de fapt, să aniverseze în acest an 75 de ani de existență.

Prima linie de troleibuz din Timișoara, în lungime de 3.496 de metri, a fost dată în funcțiune la 15 noiembrie 1942. Linia era proiectată de firma Brown-Bovery din Mannheim, și pe ea au fost puse în circulație șapte troleibuze marca Fiat, importate din Italia, și echipate electric de Marelli. Ideea de a realiza linii de troleibuz în Timișoara i-a aparținut lui Corneliu Micloşi, cel de-al patrulea preşedinte al Uzinei Electrice Comunale şi de Tramvaie Comunale Timişoara. Acesta a inițiat încă din anul 1938 proiectul unor linii de contact pentru troleibuze, linii care au fost construite în anul 1941. La 15 noiembrie 1942, când a fost dat în funcțiune, traseul unea Piaţa Lahovari de Centru și Gara de Nord. Şeful de proiect a fost inginerul Toni Teufl din Munchen, care mai realizase asemenea sisteme în multe orașe europene, precum Bruxelles, Copenhaga, Oslo, Goteborg sau Berlin.

Cele șapte troleibuze Fiat au circulat în Timișoara până la începutul anilor '60, funcționarea lor fiind suspendată doar în perioada 1944-1947, în timpul războiului, după ce rețeaua a fost afectată de bombardamentele britanice de la Gara de Nord. În prima jumătate a anilor '50, vehiculelor italiene li s-au adăugat alte cinci troleibuze sovietice, care au circulat, însă, doar până în anul 1964.

Reţeaua de troleibuze s-a mărit și ea de la an la an. Mai întâi a fost făcută legătura cu zona Fabric, apoi s-a legat centrul de Calea Lipovei (actuala linie 14). În 1954 a fost repusă în funcţiune şi linia de la Gara de Nord, iar în 1955 s-a extins linia dintre Piaţa Unirii şi Calea Aradului. În 1962, după ce a luat fiinţă Întreprinderea de Transport Timişoara (ITT), s-a realizat linia care leagă Gara de Nord de strada Baader.

În 1970 au fost introduse în circulaţie troleibuzele TV 20 E, fabricate în România, iar după 1996, în timpul administrației Ciuhandu, ultra-învechitul parc auto a fost înlocuit de troleibuze primite donaţie din Germania, Franţa, Elveţia și Austria.

În ziua de astăzi, cele opt linii de troleibuz din Timişoara au o lungime de peste 70 de kilometri. Pe aceste linii circulă 50 de troleibuze Skoda 24 Tr Irisbus, achiziționate în 2008 cu 17 milioane de euro, o parte din sumă fiind finanţată de Uniunea Europeană. Coeficientul mediu anual de utilizare a parcului este de 0,60, cu troleibuzele fiind transportați 27% din totalul călătorilor RATT.

De ce să nu renunțăm

Electrificarea transportului – înţelegând prin aceasta amplificarea numărului de tramvaie şi troleibuze – este considerată, la nivel european, componenta esențială care poate duce în același timp atât la realizarea unor economii importante de energie cât şi la reducerea nivelului de poluare prin înlocuirea combustibilor fosili. În urmă cu cinci ani, pe 15 noiembrie 2012, la aniversarea a 70 de ani de la inaugurarea primei linii de troleibuz timișorene, inclusiv Nicolae Robu, pe atunci proaspăt primar, lăuda acest mijloc de transport ca fiind unul „verde”, ecologic, silențios. Pe atunci, domnia sa spunea că intenționează să îl dezvolte și, având la bază proiectele lăsate de pe vremea administrației Ciuhandu, chiar să-l extindă pe întreg teritoriului zonei metropolitane Timișoara. Acum, din cauza războiului pe care îl are cu conducerea RATT, planurile din urmă cu cinci ani par să fie istorie.

Și ar mai fi și un argument subiectiv-nostalgic în menținerea troleibuzelor în Timișoara. Faptul că avem prima rețea de troleibuz din România funcțională și astăzi, ne-ar putea permite să și profităm din punct de vedere cultural și turistic. Acest lucru se întâmplă și în alte locuri din lume – luați exemplul orașului Valparaíso din Chile, unde troleibuzele au fost declarate ca făcând parte din patrimoniul cultural al țării.

Flavius BONCEA


http://www.ziarultimisoara.ro/special/3360-adio-firobuz


Attachments:
firobuz-2.jpg
firobuz-2.jpg [ 238.25 KiB | Viewed 420 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Jun 2017 22:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Adunatura de talambi in Rromanistan... Pai se stia de proiectul de extindere la 4 benzi inca dinanite de extinderea retelei de troleibuz in Dumbravita! Atunci de ce s-au plantat stalpi chiar langa actualul drum? Si de ce pe ambele sensuri (am atras atentia ca o consola putea sustine reteaua de troleibuz pr. ambele sensuri)?!

Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, spune că trebuie mutați acești stâlpi „din drum”, pe raza localității Dumbrăvița, pentru a putea depune proiectul european de extindere la patru benzi a drumului către autostradă, un proiect în valoare de aproximativ 20 de milioane de euro. Au avut deja loc discuții între reprezentanții Primăriei Timișora și CJ Timiș în acest sens, iar Dobra spune că dacă municipalitatea din urbea de pe Bega nu este dispusă să plătească mutarea stâlpilor, atunci o va face Consiliul Județean Timiș.

Primarul Timișoarei Nicolae Robu a cerut acum șase zile ca CJ Timiș să dea acest drum primăriei, pentru a-l realiza mai repede.

„Am trimis o adresă oficială, nemulțumit de faptul că nu se întâmplă nimic, ei nu fac nimic, trece timpul. Să ne transmită drumul județean de la granița Timișoarei cu Dumbrăvița, până la autostradă – sunt 16 kilometri, îl lărgim noi la patru benzi. (…) Dacă transferăm drumul în proprietatea primăriei, putem să intervenim. Ei vor să îl facă pe fonduri europene, se vor apuca în 2019 dacă e așa, dacă ni-l dau nouă, noi în 2018 îl avem la patru benzi”, a spus primarul Timișoarei Nicolae Robu, zilele trecute.

Președintele CJ Timiș Călin Dobra spune că primăria nu poate prelua drumul, dar îi cere lui Robu sprijin pentru mutarea stâlpilor pentru a putea depune proiectul pe fonduri europene.

„Fac un apel la domnul primar Nicolae Robu să vină în sprijinul acestui proiect nu cu a prelua drumul, pentru că nu-l poate prelua, fiind pe raza unei alte unități administrative, ci cu a ne sprijini în situația delicată cu stâlpii care au fost montați în cadrul proiectului privind linia de troleibuz. Aici este o problemă delicată pentru că acei stâlpi trebuie mutați, ei sunt în inventarul Primăriei Timișoara. Sunt convins că toți vrem să realizăm această investiție și sper să o scoatem la capăt”, a spus Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.

Dobra spune că dacă primăria nu va muta stâlpii din banii ei, atunci CJ Timiș va pune la dispoziție fondurile necesare.

„Acești stâlpi sunt o piedică care poate fi depășită. De aceea, durează puțin și nu am depus proiectul la ADR pentru a rezolva toate situațiile care pot apărea pe parcurs. Nu există altă metodă decât de a muta stâlpii respectivi”, a spus Dobra.

Prima sesiune de depunere de proiecte pe fonduri europene se încheie la 13 iulie, iar după ce se vor face licitațiile se va deschide și cea de-a doua sesiune. Dobra dorește ca până în 13 iulie să fie proiectul drumului depus. Liderul CJ Timiș spune că s-a depus o solicitare la Primăria Timișoara, acum o lună, iar echipele tehnice din cele două instituții au avut deja discuții pe această temă.

Proiectul va fi finanțat cu aproximativ 20 de milioane de euro – lărgirea la patru benzi de la intrare în Dumbrăvița până la centură și de la centură la autostradă.


http://www.tion.ro/dobra-ii-cere-lui-ro ... da/1856782


Attachments:
dumbravitaautostrada-foto-tion.jpg
dumbravitaautostrada-foto-tion.jpg [ 35.71 KiB | Viewed 307 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Oct 2017 12:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44740
Silviu wrote:
Nicolae Robu... a dat ordin sa fie achizitionate 6 microbuze, doar ca sa se laude cu masini noi, fara a exista oportunitatea, necesitatea achizitionarii lor. Le-a "pasat" in ograda RATT. ca Regia sa isi bata acum capul cu ce trasee/programe sa inventeze pt. ele.


Motivul achizitionarii microbuzelor, spus de primarul-clovn: "Sunt foarte frumoase aceste minibuze". :evil: :evil: :evil: :oops: :shock:

Quote:
Inutilele minibuze Mercedes, luate de primarie pentru RATT cu 150.000 de euro bucata

Regia Autonomă de Transport Timișoara are mijloace de transport noi încă de anul trecut, pe care le-a scos în trafic la începutul acestui an, însă acestea nu au succesul scontat. Vorbim despre minibuzele Mercedes, cumpărate de Primăria Timișoara pentru RATT cu aproape 150.000 de euro bucata, adică peste 3 milioane de euro. Primarul Nicolae Robu susține că este păcat ca microbuzele să circule uneori chiar și goale, pentru că „sunt foarte frumoase”.

La sfârșitul anului trecut, RATT a primit șase minibuze dintr-un contract pentru 20 de bucăți, plus un autocar. Este vorba despre autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători.

Oficialii RATT susțin că patru din cele șase minibuze circulă în fiecare zi, pe diferite trasee, iar în zilele nelucrătoare sunt scoase cinci în oraș.

„Zilnic sunt scoase pe traseu patru minibuze, iar în zilele nelucrătoare circulă cinci. Acestea sunt planificate pe liniile 5, 23, Expres 6 și Expres 4B în weekend, adică pe liniile cu gradul de încărcare redus”, au explicat, pentru tion.ro, reprezentanții regiei.

Primarul Nicolae Robu a dezvăluit că a văzut în mai multe rânduri minibuzele RATT aproape goale și că a cerut conducerii RATT să ia măsuri. El crede că traseele nu sunt tocmai cele mai potrivite.

„Ceva nu merge cu transportul în comun. Am tot văzut minibuze goale sau cu o persoană. În mai multe zile s-a întâmplat astfel. Dimineața nu înțeleg ce se întâmplă. I-am cerut domnului director să schimbe traseele, dacă nu sunt călători, le mutăm pe altele. Sunt foarte frumoase aceste minibuze. Este de neînțeles să vezi la ore de vârf un minibuz cu un călător”, a explicat Robu zilele trecute.

În primăvară, oficialii RATT și cei ai primăriei anunțau noile trasee ale mijloacelor de transport în comun de capacitate mică. Un prim traseu lega Ciarda Roșie de strada Mareșal C. Prezan, acesta fiind schimbat de curând, minibuzul 23 ajungând mai aproape de centrul orașului. Reprezentanții regiei spuneau atunci că patru vehicule vor merge pe linia 23, iar celelalte două vor circula pe linii cu mai puțin călători: Expres 6 (Piața Consiliul Europei – P.I.T.T.), Linia 28 (Piața V. Economu – Crișan), Linia 29 (Piața V. Economu – Aleea Ghirodei), Linia 32 (Piața Mocioni – Gara de Sud) și Linia 21 (Banatul – Școala Plopi).

Specialiștii RATT au mai propus, în martie, trei trasee noi pentru minibuze: în Ronaț, unde deja nu mai circulă tramvaiul 5, în locul lui fiind introdus un autobuz de capacitate mică, în Mehala și în cartierul Cora.

Valoarea totală a contractului este de 12,7 milioane de lei, fără TVA, adică puțin peste 3,3 milioane de euro. Un autobuz costă 560.000 de lei, autocarul Euro 6 este 1,2 milioane de lei, toate fiind livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.

tion.ro


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group