TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 02 Jun 2020 00:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Jan 2009 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49542
VS 28728


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Jan 2009 21:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49542
VS 28725


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jan 2009 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49542
VS 71 GCL


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Oct 2009 17:51 
Offline
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007 19:54
Posts: 167
Location: Iasi
B 77 RNW


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2012 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49542
fl82 wrote:
La data de 1 mai 1958 este introdus primul autobuz urban din Vaslui, pe traseul Gara- SMT Moara Grecilor. In 1959 mai sunt aduse alte doua autobuze urbane in Vaslui. Toate aceste trei autobuze urbane erau probabil de tipul "TV-1", si apartineau pe atunci de "IGO Vaslui". In 1959 sunt aduse si primele trei taximetre in Vaslui, de tipul "Moskvici" (import URSS). Sursa- "Paul Zahariuc Amintiri din vremea ciumei rosii".

Ulterior, este posibil sa fi aparut si in orasul Vaslui autobuzele TV-2-U (1959) si TV-20-U (1969).

Dezvoltarea transportului urban in comun vasluian este marcata de anul 1968, atunci cand orasul Vaslui devine resedinta noului judet Vaslui. Desi la data respectiva, Barladul avea cca 55.000 locuitori, Husul cca 19.000 locuitori, iar Vasluiul abia 16.000 locuitori, totusi resedinta noului judet a fost stabilita in orasul Vaslui, din doua motive: Virgil Trofin, bun prieten de la UTC cu Nicolae Ceausescu, s-a nascut la Lipovat, iar orasul Vaslui era situat oarecum in centrul noului judet!
Astfel, construirea celor doua mari platforme industriale din orasul (din 1979 municipiul) Vaslui - platforma Rediu (cu: CFS, IAMC, Mecanica, Izolatoare, BJATM) si platforma Moara Grecilor (cu: Intreprinderea viei si vinului, Textila, etc)- a dus la aparitia unei cereri sporite de transport urban, transportandu-se zeci de mii de muncitori!
In anii 70' apar si in Vaslui autobuzele "Roman-112-UD" urmate in anii 80' de "DAC-112-UDM" si "DAC-117-UD".
Dupa 1990, prin separarea fostei IJTL, apare "Transurb" Vaslui, in administrarea primariei.
Insa, datorita scaderii masive a numarului de calatori (ca urmare a falimentului celor doua platforme industriale in special in anii 1996-2000), lipsei pieselor de schimb, managementului uneori defectuos, etc., situatia economica a "Transurb" se inrautateste.
In 2002 parcul de autobuze al "Transurb" numara 16 bucati, din care: 9 tip "DAC-112-UDM", unul tip "DAC-117-UD", 4 tip "IKARUS-280" si doua tip "IKARUS-260". Dintre aceste 16 autobuze, 12 aveau norma de casare depasita!
In 2008 mai sunt achizitionate 5 autobuze tip "IRISBUS-CITELIS", precum si un autobuz marca "GRIVBUS".
Existau atunci 6 rute de autobuze urbane: Gara- Textila- Suburbia Moara Grecilor, Gara- Suburbia Gura Bustei, Gara- Suburbia Brodoc, Gara- Platforma Rediu, Gara- Sat Puscasi si Textila- Platforma Rediu.
In anul 2010 mai sunt deschise alte 3 rute (utilizand si microbuze): Gara- Delea, Gara-Viisoara si Gara-Cismeau Moldovencei.
Se afla in constructie un nou sediu si garaj pentru "Transurb" (botezat pompos "Terminal intermodal"!).
De asemenea, se reuseste amenajarea majoritatii statiilor de autobuz din oras.

Pentru ca transportul urban din Vaslui sa se desfasoara in conditii optime ar mai fi necesare: terminarea garajului Transurb, terminarea reconstructiei liniei de troleibuze (planificata a fi redata in functiune in anul acesta), achizitionarea a 5 troleibuze noi si a inca 5 autobuze noi (de preferinta tot IRISBUS-CITELIS, pentru a avea un parc omogen).
De asemenea, in zona centrala (pe axa Gara- Stefan cel Mare- Textila- Moara Grecilor) ar trebui sa circule numai troleibuze, iar autobuzele urbane sa mearga pe traseul: Gara- Traian- Gazarie (spre platforma Rediu, Brodoc, Puscasi)- Strada 11 iunie- spre Gura Bustei. In acest fel, liniile de autobuze nu s-ar suprapune peste linia de troleibuz!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group