TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 24 Apr 2018 03:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 110 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
PostPosted: Sat 05 Mar 2016 04:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3461
Brassovia wrote:
Si iata ca deasupra ferestrei de la sofer se mai vede o a sasea fereastra zenitala, vopsita ca sa nu-i bata in cap soarele soferului, dar totusi o fereastra...
Se vede si in cealalta poza disponibila, chiar daca nu e de calitate reproducerea.


Attachments:
Cluj.jpg
Cluj.jpg [ 135.36 KiB | Viewed 3093 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Mar 2016 23:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3461
Brassovia wrote:
Incantat de descoperire, am cautat cu disperare sa mai gasesc un exemplu, stiind ca la Brasov s-au livrat tot in decembrie 1959 troleibuzele cu nr. 15...18. Din pacate, pe singura fotografie certa cu un vehicul dintre acestea patru, nu se vede exact partea care ar fi fost interesanta.
Surprinzator, dar cateodata viata chiar bate filmul... Tocmai am primit in mod neasteptat confirmarea, uneori e buna si tehnica asta digitala la ceva. Da, seria brasoveana 15...18 a avut cate 2x6 ferestre zenitale! Fotografia este insa luata cand troleibuzul (nr. 15) era deja revopsit in alta schema, avand si gemuletul de deasupra soferului vopsit in alb. Totusi, usoarele diferente de luminozitate au impresionat aparte pelicula fotosensibila...

Troleibuzele cu numerele 15...18 au fost livrate in ultimele zile ale anului 1959 si au fost ultimele de model "1959" din Brasov, poate si din intreaga fabricatie a uzinei. Erau initial vopsite total cu rosu-inchis mai jos de ferestre, exact ca la Cluj. In 1962/63 au fost revopsite in schema caracteristica acelei perioade, dar si-au pastrat particularitatile de la caroserie chiar si dupa prima reparatie capitala. La a doua reparatie capitala acestea s-au pierdut, caroseria fiind total reconstruita si vopsita conform aspectului de fabricatie din anii 1964-1968.


Attachments:
ITBv#15_detaliu.jpg
ITBv#15_detaliu.jpg [ 60.71 KiB | Viewed 3059 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 May 2016 01:06 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 729
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=57DE0255

TV-20 E-ul din imagine este, cumva, trecut prin a doua RK? I se poate distinge, cumva, numărul de parc?


Attachments:
trolee Bucuresti.jpg
trolee Bucuresti.jpg [ 79.61 KiB | Viewed 3009 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 May 2016 04:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3461
OAB wrote:
https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13173877_791597580976322_2631498174629875617_n.jpg?oh=0b8ee1ef23de0150047909a2a182ea18&oe=57DE0255

TV-20 E-ul din imagine este, cumva, trecut prin a doua RK? I se poate distinge, cumva, numărul de parc?
Nr de parc 47XX, mai mult nu e posibil la rezolutia asta. Sigur era dupa prima RK, cand au fost vopsite rosii si au primit rezistente suplimentare pe acoperis. Bine, poza e din 1977-1981, dat fiind schema DAC-ului care apare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Jan 2017 20:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45287
Vremuri foarte indepartate.

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=12820

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=14450


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Jan 2017 15:00 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 19
Location: Bucuresti
Ca tot a venit vorba, din cate imi amintesc ultimele tv20e pe care le-am vazut pe linia 84, au fost 4752 si 4758 si aratau destul bine, in mod sigur mai puteau circula! Nu mai stiu insa care au fost ultimele pe celelalte linii pe care circulau tv20e.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Jan 2017 21:52 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Silviu wrote:


N-am stiut ca TV2E a fost prevazut sa circule independent pe baterii (cel putin asa pare din cel de-al doilea film).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Jan 2017 00:11 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2064
Location: Bucureşti
Care baterii? Aleargă doi indivizi după el, după ce au coborât captatorii, pe panta ce coboară de la Fântâna Mioriţa spre podul CFR Constanţa!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Jan 2017 01:30 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2064
Location: Bucureşti
Silviu wrote:
    Anul 1955
      Prototipul troleibuzului cu numărul de inventar ITB 4009, construit la Atelierele Centrale ITB, pe baza şasiului modificat de autobuz RENAULT A-12, în cinstea celui de al II-lea Congres al Partidului Muncitoresc Romîn (decembrie 1955) şi a celei de a VIII-a aniversări a proclamării Republicii Populare Romîne (30 decembrie 1955).


      Attachments:
      prototip AC ITB № 4009_data-1955-12-20.jpg
      prototip AC ITB № 4009_data-1955-12-20.jpg [ 309.88 KiB | Viewed 2612 times ]
      Top
       Profile  
       
      PostPosted: Mon 23 Jan 2017 01:35 
      Offline
      User avatar

      Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
      Posts: 2064
      Location: Bucureşti
      Silviu wrote:

      Anul 1958
        Prototipul troleibuzului TV-2E, fără număr de inventar ITB, construit la Uzinele ''Tudor Vladimirescu'', în cinstea zilei de 1 mai - ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc (1 mai1958).


        Attachments:
        prototip TV-2E_data-1958-04-30.jpg
        prototip TV-2E_data-1958-04-30.jpg [ 362.19 KiB | Viewed 2612 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Thu 03 Aug 2017 11:49 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
        Posts: 67
        Silviu wrote:


        Desi in ziar se pomeneste de doua prototipuri (ele erau 5000 si 5001, bazate pe TV2E) asta nu este unul din ele. Nu are numar, iar structura e cu totul alta.

        TV2EA este de forma 100A100001 (1 e usa, 0 e geam si A articulatia aia, incluzand sectiunea de mijloc cu geam).

        In poza avem 101A001001 (e posibil sa fie inca un geam mai mic intre usa 3 si 4). E posibil sa fie un model nou (TV21E) iar ziarul sa fi gresit, insa intrebarea este asta: Din ce provine. Emblema de pe bot am vazut-o undeva, insa nu mai tin minte (eventual o sa dau de ea prin pozele mele, dar nu pot sa caut prin zeci de mii lol). Ma duce gandul la Karosa insa nu stiu. Parbrizul nu arata a ce facea TV pe vremea aia. Aduce a Sanos putin.

        Putem sa identificam de unde s-a pornit cu prototipul asta?

        (Edit: Poza din link este si in topicul asta, pe pagina 3, a doua poza de sus)


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Thu 03 Aug 2017 12:43 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2064
        Location: Bucureşti
        viewtopic.php?f=101&t=4175

        Vezi în topicul indicat mai sus toată istoria prototipurilor TV 21 (autobuze, troleibuze) și, în plus, o comparație cu cele transformate la Atelierele Centrale.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Fri 04 Aug 2017 07:05 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
        Posts: 67
        Multumesc!

        Trebuia sa-l recunosc, ca am poze cu TV-21. Insa emblema tot ma innebuneste, ca nu stiu de unde o stiu. Nu e de TV. Nu e exclus sa fie pusa dupa ce s-a fabricat.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Fri 04 Aug 2017 13:33 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2064
        Location: Bucureşti
        UAB - UZINELE AUTOBUZUL BUCUREȘTI

        A fost o propunere de o nouă emblemă, TV - TUDOR VLADIMIRESCU ieșise din peisaj.

        A nu se confunda cu emblema UABv - UZINELE DE AUTOCAMIOANE BRAȘOV, prezentă, în special, pe familia de autocamioane SR-7BA1 (2 axe, 4x2) și SR-14BA32 (3 axe, 6x4), ambele având cabina avansată.


        Attachments:
        1969_TV-21EA-4 prototip 02_v1.jpg
        1969_TV-21EA-4 prototip 02_v1.jpg [ 164.83 KiB | Viewed 2361 times ]
        UAB.JPG
        UAB.JPG [ 233.45 KiB | Viewed 2361 times ]
        UABv.JPG
        UABv.JPG [ 172.44 KiB | Viewed 2352 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Mon 28 Aug 2017 17:17 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
        Posts: 67
        OAB wrote:
        Postez o poza cu un TV 2 E care pare a fi contingent 1964-1969. Poza fiind alb-negru, nu îmi dau seama dacă schema de culoare e gri cu roşu sau gri cu albastru. Intuiesc că a fi gri cu albastru, dar nu un albastru pur, ci uşor spre gri. Mă întreb dacă acesta e sau nu contemporan cu ITB 4370, însă 4370 apare ca fiind (deja) roşu.


        55ul asta e din Brasov?

        download/file.php?id=138433&mode=view


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Mon 28 Aug 2017 18:28 
        Offline
        User avatar

        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
        Posts: 45287
        E din Cluj Napoca.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Fri 05 Jan 2018 22:26 
        Offline
        User avatar

        Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
        Posts: 45287
        Generatii diferite.


        Attachments:
        TV 2 E trolleybus.jpg
        TV 2 E trolleybus.jpg [ 172.74 KiB | Viewed 1502 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Sat 06 Jan 2018 18:23 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2064
        Location: Bucureşti
        Nu aș spune că sunt generații diferite, diferența în timp dintre cele două exponante este de doar doi ani.

        Eu cred că diferența dintre ele o face concepția lor, constructivă.
        Și astfel ajung off-topic, dar nu am cum demonstra altfel.

        În dreapta fotografiei se vede numai partea din spate a unui troleibuz ACITB-T12, construit în serie, între anii 1956 și 1957, la Atelierele Centrale ITB, pe șasiul modificat al autobuzului RENAULT A12R.
        În stânga fotografiei este prototipul noului troleibuz TV-2E, construit, în anul 1958, de Uzinele TUDOR VLADIMIRESCU. Din acest prototip se va dezvolta, în anii ce vor urma, construcția troleibuzelelor TV-2, TV-20 și, de asemenea, se vor realiza autobuzele TV-2, TV-21, TV-20.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Sat 06 Jan 2018 18:38 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2064
        Location: Bucureşti
        Troleibuzul ACITB-T12.

        Este un autovehicul clasic, cu consola față scurtă, cu ușile de acces situate în spatele axelor din față, respectiv, din spate.
        Are electromotorul de tracțiune amplasat în spatele axei frontale, sub podea. Are achipamentele electrice amplasate în consola față, în partea dreaptă a caroseriei.

        Legenda pentru foto №4:

        -1.Podea, h = 850 mm.
        -2.Echipamente electrice, amplasate în partea dreaptă a caroseriei.
        -3.Electromotorul de tracțiune.
        -4.Ax cardanic.
        -5.Diferențial.


        Attachments:
        1956_ACITB-T12_a.jpg
        1956_ACITB-T12_a.jpg [ 193.64 KiB | Viewed 1471 times ]
        1956_ACITB-T12_b.jpg
        1956_ACITB-T12_b.jpg [ 132.01 KiB | Viewed 1471 times ]
        1957_ACITB-T12_c.jpg
        1957_ACITB-T12_c.jpg [ 234.36 KiB | Viewed 1471 times ]
        1957_ACITB-T12_c1.jpg
        1957_ACITB-T12_c1.jpg [ 241.93 KiB | Viewed 1471 times ]
        1957_ACITB-T12_d.jpg
        1957_ACITB-T12_d.jpg [ 219.2 KiB | Viewed 1471 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Sat 06 Jan 2018 19:00 
        Offline
        User avatar

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2064
        Location: Bucureşti
        Prototip TV-2E.

        Este un autovehicul ce reflectă noile tendințe a acelor ani, cu ușile de acces situate în consola față, respectiv în consola spate.
        Are electromotorul de tracțiune amplasat în consola spate, sub podea. Are echipamentele electrice amplasate în consola spate, transversal.
        Are podeaua la un nivel mai scăzut decât cele clasice, cu o singură treaptă de acces, dar înălțată în dreptul scaunelor pasagerilor și în dreptul locului conducătorului auto.

        Legenda pentru foto №4:

        -1a.Podea, h = 725 mm.
        -1b.Podea supraînălțată pe laterale și în dreptul locului conducătorului, h = 840 mm.
        -2.Echipamente electrice, amplasate transversal.
        -3.Electromotorul de tracțiune.
        -4.Ax cardanic.
        -5.Diferențial.


        Attachments:
        1958_TV-2E prototip_a.jpg
        1958_TV-2E prototip_a.jpg [ 88.94 KiB | Viewed 1471 times ]
        1958_TV-2E prototip_b.jpg
        1958_TV-2E prototip_b.jpg [ 133.77 KiB | Viewed 1471 times ]
        1958_TV-2E prototip_c.jpg
        1958_TV-2E prototip_c.jpg [ 251.34 KiB | Viewed 1471 times ]
        1958_TV-2E prototip_c1.jpg
        1958_TV-2E prototip_c1.jpg [ 258.42 KiB | Viewed 1471 times ]
        Top
         Profile  
         
        Display posts from previous:  Sort by  
        Post new topic Reply to topic  [ 110 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

        All times are UTC + 3 hours


        Who is online

        Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


        You cannot post new topics in this forum
        You cannot reply to topics in this forum
        You cannot edit your posts in this forum
        You cannot delete your posts in this forum
        You cannot post attachments in this forum

        Search for:
        cron
        Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group