TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 19:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Fri 15 Jun 2007 10:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Situatia actuala o stim cu totii, sa vedem ce ne rezerva viitorul.

Afirm ca transportul cu troleibuze se va dezvolta consistent in viitorul apropiat. Italia va investi mult in acest sistem de transport, si Germania isi manifesta interesul, Elvetia sta in stand-by. Franta, tatoneaza.
Vom asista si la dezvoltarea transportului urban, periurban si interurban cu tramvaie, tip metrou usor (light rail), acolo unde este nevoie de capacitate mare de transport.

Metodele alternative (combustibil bio-diesel --de fapt amestecuri de metanol si/sau etanol cu benzine-, actionare cu ajutorul pilelor electrice) nu sint inca viabile. GPL -poate da.

Probabil ca se va avansa atit in ceea ce priveste scaderea consumului de curent al troleibuzelor, al deplasarii cu motor auxiliar, cit si in ceea ce priveste sistemul de prindere al retelei de contact, lucrindu-se chiar la "poluarea vizuala" generata de cabluri, console, etc.

Normativele romanesti prevad schimbarea unor componente ale retelei de troleibuz odata la 8-10 ani (nu si a firului de contact decit acolo unde este strict necesar): izolatori in primul rind, cleme de prindere a retelei daca e nevoie.

Haideti sa aruncam, o privire obiectiva la ceea ce se intimpla la noi. Ramin sau nu troleibuze?

MEDIAS -sistem de troleibuz format din 3 trasee, doua rute, din care T2 este traseu principal. Va ramine acest sistem de transport si se spera dezvoltarea acestuia.

SIBIU -in viitorul foarte apropiat troleibuzele vor ramine. Ramine de discutat si de fundamentat variante viabile pe termen mediu si lung. Daca ramine echipa sibiana actuala putem ramine fara troleibuze.

PLOIESTI -sistem de troleibuz aflat in dezvoltare.

BAIA MARE -sistem de troleibuz aflat in dezvoltare.

SATU MARE -daca nu se realizeaza investitia proiectata, nu or sa mai circule troleibuze vreodata aici. Sperante in reintroducerea acestora inca nutresc.

BRASOV -cu Scripcaru, Pulpea si Gontea va dispare si ceea ce a ramas acum. Adica, mai nimic.

TIMISOARA -da, hotarit.

BUCURESTI -evident, da hotarit.

CLUJ NAPOCA -e drept ca s-au achizitionat 27 troleibuze Irisbus Agora. Dar, din '90 incoace nu s-a dat in folosinta nici un traseu nou, ba s-au anulat citeva (2, 5, 8, 9, 10, 14, 23).

IASI -cu Nichita primar, un nu hotarit.

VASLUI -daca se lucreaza la programare, sistemul va supravietui. In starea actuala, nu.

GALATI -nu am sperante prea mari.

BRAILA -poate da. Mai mult, nu.

TIRGU JIU -da.

SLATINA -nu. Poate cu un alt primar.

CONSTANTA -nu cred.

TIRGOVISTE -sper ca da.

PIATRA NEAMT -da. Extindere spre Roznov in prima faza.


Unde vom avea troleibuze intr-un viitor nu prea indepartat: ORADEA, CRAIOVA, BACAU.

Unde e necesar troleibuzul si exista sanse sa se introduca: TIRGU MURES, ALBA IULIA.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jun 2007 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
In visele mele frumoase exista o retea de troleibuze si in Buzau. Din pacate acolo s-a cam ales praful de notiunea de "transport in comun civilizat" prin invechirea parcului de autobuze si prin intrarea masiva a dubelor. Dar si prin inmultirea masinilor personale.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Jun 2007 17:11 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 84
Location: Tg-Mures
Silviu,ca o completare ai uitat de Suceava ,dar nu e nimic nou acolo stim cu totii :retea in conservare,troleibuze la pamint,perspective?........Judecind dupa promisiunile primarului Dorin Florea ,daca se gaseste sursa de energie pt troleibuze ,atunci cu totii speram sa se introduca cit mai repede.Dupa cum stiti cu totii ,cred, planuri au existat pt introducerea troleibuzului,dar prima data s-a stricat "afacerea" din cauza autobuzelor pe gaz prin '84,apoi toti primarii care au venit dupa 90,au fost interesati de orice numai de troleibuze nu.Ce nu imi place in ultima vreme ,ca prin toate canalele media vin diferite materiale propagandistice cu realizarile din oras,si despre planuri dar din pacate nici un cuvintel despre troleu ,cel putin anul asta......Parerea mea este ca de cind e primar (al 7-lea an),se tot putea introduce troleul,dar a trebuit sa vina noua lege a transp.local ca sa mai scuture un pic interesele dubelor nesimtite,pt ca am impresia ca acum se pedaleaza pe aspecte precum :"am adus autobuze noi si moderne" bla -bla-bla.....dupa 7 ani de mandat 40 de MAZ-uri,cam foarte putin cred,la ce nevoi sint in Tg-Mures..... In concluzie,in presa scrisa si vorbita locala apar din ce in ce mai multe referiri la necesitatea introducerii unui transport curat si ecologic,tramvai sau troleibuz,aproape zilnic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Aug 2007 21:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ar mai fi varianta deservirii cu troleibuze a traseului periurban HUNEDOARA - DEVA - SIMERIA. Propunerea noastra se pare ca e agreata de catre conducerea CJ Hunedoara.

Sa nu uitam municipiul ONESTI.

TURDA - CIMPIA TURZII ar putea deveni o investitie pusa in practica in urmatorii ani.

PITESTI -nu in viitorul apropiat, poate dupa alegerile locale din 2008.

Proiecte au existat. Ca de altfel si la RIMNICU VILCEA, BUZAU si DROBETA TURNU SEVERIN. E nevoie de implicare masiva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Aug 2007 00:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
La Cluj TREBUIE aduse troleibuze de mare capacitate. Din ce in ce mai des vin inghesuit in Irisbusurile standard. Nu de putine ori astept DAC-urile articulate, ca, in ciuda vechimii lor, calatoresc civilizat. Ma tem ca va fi o vreme cand troleibuzele articulate vor ramane doar amintire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 20:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Silviu Sintea wrote:
PITESTI -nu in viitorul apropiat, poate dupa alegerile locale din 2008. Proiecte au existat.


Proiectul a fost facut odata cu cel din Targu Jiu. Deosebirea e ca Tg. Jiu l-a si pus in practica. In Pitesti se pare ca exista 3 (!) statii de redresare in diferite stadii (dar nimeni nu mai stie pe unde sunt si cui apartin), iar stalpii au fost fost plantati in mare parte (dealtfel, in anumite zone se poate observa distanta mica intre stalpi). Insa, au existat mai multe piedici in realizarea investitiei, mai ales lipsa fondurilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 03:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
In ce oras as introduce troleibuze? La Oradea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 23:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Da, ar fi frumos, tramvai in centru si troleibuz pe liniile preorasenesti. Desi nu ar strica si extinderea retelei de tramvai acolo unde e posibil. Exemplu: o linie 2B care in loc de Iosia sa mearga la hypermarketul Real si mai departe pe la Praktiker si ce mai e pe acolo.

Revenind la tema acestui topic... un oras in care ar fi nimerita o retea de troleibuz este Craiova. Electreficarea traseului de autobuz 1, iar mai apoi a liniilor rapide 1R, 2R si 6, eventual combinat cu realizarea a unei linii de tramvai - 103 sa zicem care de la Electroputere sa ocoleasca centrul trecand pe la Gara iar apoi spre Cernele - Craiovita Noua si apoi sa ajunga la Peco...

O linie de troleibuz ar merge si in Tulcea, pe traseul autobuzului 1 + inca 1,5km de cale dubla de la linia 1 pana la garaj. Dar nu stiu daca ar fi rentabila introducerea unui nou sistem de transport pentru o singura linie (vezi Slatina, Targoviste - unde, practic, doar o linie circula tot timpul, si aia din An in Paste).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 00:06 
Daca ar fi ca undeva sa se introduca troleibuze, municipalitatea sau municipalitatile interesate intr'un proiect comun ar trebui sa:
  1. comande sau sa faca un studiu, platit din bani publici sau din alta parte. Daca iese bine, trecem la punctul 2, daca nu, urla opozitia ca s'au cheltuit bani de pomana.
  2. faca lucrarile necesare de infrastructura. Aici apare problema ca troleibuzul merge pe strada, iar strazile sunt cum sunt, vine papanova si sapa si lasa gropi pe care troleibuzul nu le ocoleste, aia cu conductele termice urla ca sunt conducte vechi si tot le carpesc, vine Gigel si Dorel si sapa si lasa groapa sau santul sau chiar canalul deschis. Aici se cam opreste totul, pentru ca de fiecare data strazile nu sunt bune, conductele si cablurile de sub ele au prins Beatlesii si concertele Savoy, iar gropile tot apar. Cum merge troleibuzul pe asa o strada, stim cu totii. De asta, de fiecare data cand se vorbeste de troleibuz, sunt prioritati mai mari in alte domenii, adica se tot carpeste la infinit.
  3. pastreze libera banda pe care merge troleibuzul. Stim cu totii cum se parcheaza si ce se intampla cu troleibuzul cand un parvenit isi parcheaza aiurea tancul 4x4, iar langa el opreste si un camion. "Nu sunt locuri de parcare". Aici moare iarasi totul.
  4. faca ceva (util) cu vehiculele inlocuite de troleibuz. Daca sunt DAC'uri si alte vechituri, poate ar merge casate, dar troleibuzele sunt scumpe, iar sa ei pretul de fier vechi pe un autobuz care cat de cat isi mai facea treaba nu prea merita. Poate sa ramana ca rezerve in caz ca se intampla ceva cu troleibuzul. Daca se intampla ceva prea des cu troleibuzul, oamenii sunt nemultumiti, opozitia urla ca s'au cheltuit banii degeaba, iar in lipsa autobuzelor vechi se instaleaza duba.

This is Romania! Cel putin in cateva locuri, troleibuzele merg bine, dar de introdus pe undeva, numai cu mana, cap si bani de neamt se poate face ceva. Inclusiv ala care il supravegheaza pe Dorel, sa-i spuna HALT la bere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 03:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Sa vedem... dintre orasele pe care le-am vizitat eu, consider ca s-ar justifica retele de troleibuz (sau extinderea lor) in (nu ma refer si la orasele care au desfiintat/limitat acest tip de transport):

Bacau - principalele trasee de autobuz ale orasului (17, 18 si 22) sunt mereu aglomerate. In plus, stalpii au fost instalati prin oras. Stiu insa din surse sigure ca asa ceva NU se va introduce niciodata acolo, deoarece "incurca traficul"

Craiova - am scris cateva posturi mai sus

Pitesti - a existat un proiect pentru introducerea troleibuzelor pe linia 2 (cu costuri minime s-ar fi putut instala retea si spre Cartierul Gavana pt. linia 19, dat fiind ca distanta dintre acesta si linia 2 este doar de 1,5 km cale dubla). Au fost construite statii de redresare si montate unele echipamente si cabluri, insa s-a renuntat la proiect. Liniile 2 si 19 sunt cele mai aglomerate linii din Pitesti.

Ploiesti - liniile 30, 2, 2b si 104 ar putea fi electrificate, existand chiar si studii si proiecte pentru acest lucru. Din ce am auzit nu s-ar mai dori realizarea acestor lucrari tot pe motive de trafic.

Tulcea - am scris cateva posturi mai sus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 12:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Remarcati va rog ca in noua si minunata lege a transportului public, nici macar nu s-a obosit cineva sa precizeze procedura de infiintare a unui sistem de transport electric, sa nu mai vorbesc de facilitati. Practic, legea face referiri doar la concesionarea si exploatarea retelelor existente. Iar pentru desfiintarea sau reducerea acestora, nu e pusa nici o conditie.

Primarii si consilierii n-au nici un interes sa se lege la cap cu ceva ce depaseste ca rezultate 1 mandat (si ii depaseste de multe ori si intelectual), iar o firma privata care ar dori (prin absurd!) sa concesioneze un traseu si sa-l serveasca cu tractiune electrica, se loveste mortal de concurenta celor cu autobuze si dube, care au toate atu-urile la licitatie (parc existent, experienta in domeniu, posibilitate de operare imediata, lipsa problemelor cu amortizarea unei investitii pe termen lung).

Apoi, concesionarea unui traseu se face pe trei ani, deci cine va fi nebun sa infiinteze in aceasta situatie o linie de troleibuz? In fine, daca totusi ar exista cineva cu bani multi de aruncat pe geam, zecile de avize si autorizatii necesare instalarii unei retele electrice i-ar omora rapid, inca din fasa, initiativa. Unul ii va interzice sa sparga asfaltul, altul ii va spune ca trebuie sa devieze n-spe retele edilitare subterane si supraterane, altul ii va interzice accesul in zone istorice, sa nu sufere monumentele, altul ii va pune x conditii imposibil de intrunit etc etc. Asta ca sa se invete minte.

Situatia ar fi cam aceeasi si pentru cazul cand initiatorul ar fi un Consiliu Local nou ales. Oamenii "de bine" plasati de grupurile de interese in fruntea institutiilor asa-zis descentralizate ale statului, vor avea grija sa ucida rapid orice initiativa in acest domeniu. Vezi pentru exemplificare reprosurile si acuzele grave ce i se aduc primarului Timisoarei pentru ca a indraznit sa prelungeasca viata firobuzului prin aducerea de vehicule noi, ceeace e inadmisibil pentru gasca celor care de 18 ani s-au obisnuit sa se infrupte copios din roadele "desfiintarilor" si "masacrarilor".

Transportul electric mai are sanse pe termen lung, dupa parerea mea, doar in limita vestica a tarii (Timisoara, Arad, Oradea) si Cluj. Aici, civilizatia nu a decazut inca intr-atat incat sa se compare cu restul Romaniei. Dar timpul nu e pierdut, istoria a dovedit mereu ca viitorul e al celor multi, nu al celor sofisticati. In rest - absolut izolat, legat fie de o anumita inertie institutionala, fie de existenta trecatoare a vreunui suflet inimos. :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Jul 2008 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
In Arad ar fi niste trasee unde s-ar preta troleul. Unul din ele e UTA - cartier Alfa sau Micalaca-Centru, via subcetate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 00:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pentru infiintarea unui traseu de troleibuz care sa devina rentabil intr-o tara ca a noastra, cred ca sunt necesare mai multe elemente, printre care:

- un parc de troleibuze in localitatea respectiva care sa atinga in timp scurt cel putin 20-40 unitati, astfel incat sa se justifice existenta specialistilor in intretinerea si conducerea vehiculelor, precum si constructia de ateliere proprii;
- o retea care sa atinga in scurt timp cel putin 10-20 km, astfel incat sa se justifice existenta pe plan local a specialistilor de intretinerea ei;
- existenta unui traseu stabil in timp, de autobuz sau tramvai, care sa fie inlocuit, sau necesitatea aparitiei unui nou traseu, avand cel putin pe trunchiul principal un flux relativ constant de calatori, care sa conduca la o frecventa de cel putin 6-12 de vehicule pe ora (capacitatea teoretica de trecere a troleibuzului atingand chiar valori de 80 vehicule pe ora, in conditii optimizate);
- posibilitatea dezvoltarii unei retele ramificate, care sa grupeze cat mai multe linii pe anumite trunchiuri comune, dar sa pastreze in acelasi timp un indice de ramificare mic (cat mai putine macazuri);
- sa nu dubleze decat izolat alte sisteme de transport electric;
- artere de circulatie cu cel putin 2 benzi in total (optim: 2 benzi pe sens), cu carosabil de calitate si pante de pana la 4-5%;
- trasee de asa natura incat sa nu fie frecvent necesara schimbarea benzii de circulatie si virajul la stanga din drumuri cu trafic intens.

Aceste reguli nu sunt obligatii legale, ci constatari legate de practica exploatarii. Dupa cum se observa, utilizarea troleibuzului la frecvente scazute sau numai la anumite ore sau in anumite zile, precum si o retea slab dezvoltata, sunt factori care conduc la ineficienta economica. Troleibuzul nu inseamna numai investitie initiala, care sa zicem ca poate fi accesata la un moment dat, dar si cheltuieli in timp, de mentenanta a retelei si de asigurare a personalului specializat. Acestea nu scad proportional cu numarul vehiculelor.

Exemplul unor orase mici sau chiar sate (Solonceni) care au introdus troleibuzul, dar nu l-au putut sustine, este pe cat de trist pe atat de nociv pentru imaginea care o are in ochii publicului acest mijloc de transport.

Localitati in care as introduce troleibuzul: orase si sate imediat invecinate marilor centre urbane care au deja troleibuz, inclusiv Bucurestiului, unde exista deja pe plan local premizele unui serviciu de calitate (experienta, resurse, capacitate disponibila in dotari specializate). Bineinteles, cu conditia ca fluxurile de calatori sa fie consistente si stabile in viitorul previzibil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 02:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Dintre comunele din Bucuresti, s-ar justifica, dpdv economic, retele spre: Domnesti, Bragadiru, Magurele, Jilava, Voluntari, Afumati, Otopeni, Buftea, Chitila. Problema este, insa, la fel ca la cea cu Turda-C. Turzii: legislatia... in prezent traseele respective sunt concesionate pe 3 ani unor firme private (legaturile Bucurestiului cu comunele invecinate se fac EXCLUSIV cu dube (rar mai scapa cate un Isuzu, BMC sau alt model de autobuz de mica capacitate), pentru detalii a se vedea topicul dedicat din sectiunea ,,JUDETUL ILFOV").

Sa detaliez:
-spre Domnesti s-ar putea pleca de la Valea Argesului (cap linii 69 si 71), prin Str. Valea Oltului, Prel. Ghencea
-spre Bragadiru (eventual mai departe spre Buda - Cornetu - Mihailesti (Mihailesti e in judetul Giurgiu) sau spre Clinceni pe ruta fostului autobuz 439, de acolo eventual pana la Domnesti)
-spre Magurele s-ar putea pleca de la Dep. Alexandria sau chiar de la Ghencea (ca dubele), pentru aceasta din urma varianta fiind nevoie de max. 1 km de cale dubla, care insa s-ar suprapune cu o linie de tramvai in sit propriu (pe Bd. Ghencea)
-spre Jilava ar fi destul de multa retea de construit, de la Piata Resita prin Str. Luica, Sos. Giurgiului... cam 2,5 - 3 km de retea dubla. Dar s-ar putea realiza extensia din Magurele, prin com. Alunisu (a existat traseu RATB pe aceasta ruta)
-spre Voluntari si Afumati se poate extinde usor reteaua de pe Sos. Colentina, distanta intre intersectia cu Str. Sportului (linia 66) si iesirea din Bucuresti fiind de aprox. 1,5km.
-spre Otopeni iarasi e greu... retea de troleu nu exista in Baneasa si nici nu cred ca o sa existe prea curand. In plus, sunt 3 linii de autobuz (148, 149, 261) care sunt dublate peste 90% de o a 4a (304) intre Piata Presei si Sos. de Centura.
-spre Buftea e foarte usor... exista deja retea pana la Strandul Straulesti (linia 97)
-spre Chitila s-ar putea realiza o extensie a retelei de la intersectia Bd. Bucurestii-Noi cu Sos. Chitila, insa ar dubla recent reabilitatul tronson al liniei 45... O alta solutie ar fi ca extensia sa se faca de la Laromet prin Bd. Laminorului. In acest fel nu ar mai fi dublat tramvaiul, iar distanta intre Laromet si Mezes (iesirea spre Chitila) este de aprox. 1,5km, fata de 3,2 km cat are Sos. Chitilei intre Mezes si Bd. Bucurestii-Noi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 11:04 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Pe langa acest planuri mai puneti la socoteala multitudinea de masini si traficul infernal, care uneori omoara din start o idee buna - trebuie fluentizata cumva aceasta "lava" de autovehicule: coloane imense de masini sufoca acum si str. Luica, ceea ce inainte nu se prea vedea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 14:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Liniile de transport electric care depasesc limitele administrative ale unei localitati nu sunt considerate potrivit legii actuale a fi judetene, deci nu trebuie supuse respectivei licitatii. LATER EDIT: DIN PACATE E VORBA DOAR DE TRANSPORTUL PE SINE.

Localitatile care mi se par cel mai potrivite a fi legate de Bucuresti cu troleibuz:

1. Magurele. Este o zona urbanizata si are obiective importante.
Aici se poate gandi o linie care sa fie in prelungirea actualului 96, cu plecare din zona centrala, nu din Ghencea. Daca s-a putut candva sa existe un 103R care pleca de la Lipscani (Mag. Victoria) sau un 330 de la Piata Unirii, nu vad de ce astazi nu s-ar putea un troleibuz de Magurele cu capat la Eroilor sau Rosetti.

2. Mogosoaia. Poate chiar si Buftea. Zona turistica, dar si de afaceri.
Prelungirea traseului lui 97 (avand retea deja modernizata) nu ar fi o mare dificultate. Asta ar justifica si pastrarea lui, dupa terminarea lui M4... Noul traseu ar putea pleca de la Gara de Nord sau de la Piata Romana.

Noul sistem de taxare ar putea rezolva si problema unor tarife diferentiate.

In plus, vad foarte necesara o linie noua de tramvai Sos. Petricani-rond Pipera Tunari-Cartier H. Coanda-Pasaj inferior viitor sub aeroport-Ansamblu rezidential si comercial Feeria. Sau un traseu prin Pipera (n-ar mai trebui sa astepte construirea noului pasaj), daca drumurile respective pot fi aduse la latimea necesara (nu mai stiu care e situatia acolo, n-am mai fost prin zona).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 14:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Brassovia wrote:
In plus, vad foarte necesara o linie noua de tramvai Sos. Petricani-rond Pipera Tunari-Cartier H. Coanda-Pasaj inferior viitor sub aeroport-Ansamblu rezidential si comercial Feeria. Sau un traseu prin Pipera (n-ar mai trebui sa astepte construirea noului pasaj), daca drumurile respective pot fi aduse la latimea necesara (nu mai stiu care e situatia acolo, n-am mai fost prin zona).


Macar o prelungire a liniei de la Pltf. Ind. Pipera la Str. Av. Serbanescu... e vorba de 600 m cale dubla.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 16:25 
Brassovia wrote:
Liniile de transport electric care depasesc limitele administrative ale unei localitati nu sunt considerate potrivit legii actuale a fi judetene, deci nu trebuie supuse respectivei licitatii.
Nu spune nicaieri in lege asa ceva, pentru ca daca ar fi existat acest text, in forma reprodusa aproximativ de tine, ar fi fost inclus si troleibuzul; din pacate inss, legea se refera strict la "transportul pe sina", asa cum veti constata in citatul de mai jos.

Daca legea ar fi cuprins textul invocat de tine se puteau face mici "artificii" administrative, in sensul folosirii vehiculelor hibride, troleibuze cu motor diesel s.a.m.d. ...

Asadar, ne putem prevala de aceasta lege, doar pentru tramvaie sau vehicule asimilate acestora, in cazul in care vor fi, care sa circule pe trasee din zonele metropolitane, de genul LRV (nu asa-zis-ul "metrou usor" din Bucuresti, care e un banal tramvai cu o linie mai bine gandita si executata) sau ceva similar trenurilor suburbane din orasele civilizate ale lumii...

Conform Legii 92/2007, Cap. II, Serviciile de transport public local de persoane, Sectiunea 1, Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate:

Art. 4. (1) Este considerat serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate, transportul public care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
. . .
b) se efectueaza numai pe raza teritorial-administrativa a unei localitati, in cazul transportului local, sau numai intre localitatile unui judet, in cazul transportului judetean. In cazul in care traseul transportului pe sina depaseste limita localitatii, acesta va fi considerat transport public local;


Strict on-topic, as face demersuri pentru introducerea troleibuzului in Buzau, pe linia 7, care beneficiaza de un flux de calatori destul de mare. Ar fi o linie cu circulatie permanenta si frecventa destul de mare, ma gandesc la 5-8 minute in orele de varf si 15-20 de minute in afara acestora.
O alta linie propusa ar fi 2, insa acolo frecventa ar fi de 10 minute in orele de varf si vreo 20-30 in afara lor.
Din pacate nu exista nici macar stalpi pretabili la a sustine o retea, asa ca investitia ar fi destul de mare.

Oricum insa, nici o sansa de troleibuz cat vor fi dube la traseu care fura fara nici o jena calatorii Transbus-ului, fara ca cineva sa intervina.

De la surse din interiorul Transbus am auzit diverse speculatii ca in afacerea cu dubele ar fi implicate diverse persoane din Consiliul Local, asa ca...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 18:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Catalin Ghita wrote:
din pacate insa, legea se refera strict la "transportului pe sine"

Asa este, imi cer scuze pentru eroare. Nu stiu cum de m-a furat peisajul propriilor sperante si am citit gresit in textul legii. Sa inteleg deci ca traseele din Piatra Neamt, viitoarele trasee din Oradea si altele asemenea se vor scoate la licitatie periodic, sau sunt incredintate direct unui operator propriu al Consiliului Judetean? Sau mai exista inca acea binecunoscuta forma de eludare a legii, numita "protocol incheiat intre doua localitati invecinate, in vederea efectuarii transportului public intre acestea"?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 18:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Catalin Ghita wrote:
Oricum insa, nici o sansa de troleibuz cat vor fi dube la traseu care fura fara nici o jena calatorii Transbus-ului, fara ca cineva sa intervina.

E foarte posibil ca dubarii sa fure nu numai calatorii operatorului municipal, ci si motorina acestuia, si chiar sa efectueze reparatii la vehicule pe banii acestuia. Este un tip de simbioza pe care am mai intalnit-o... De aceea, unde sunt dubari, nu dispare totusi niciodata firma care toaca banii publici, in ciuda faptului ca e falimentara.

Revenind la topic, in afara de Buzau, care ar merita o soarta mai buna si transport electric, in aceeasi situatie se gaseste si Targu Mures. Dar infiintarea unui transport electric de la zero, fara sprijin central (guvern etc), nu a fost niciodata posibila in Romania de dupa 1944. Orasele care au realizat acest lucru dupa 1989 au beneficiat masiv de finantare de stat, din motive de propaganda politica, dar si pe baza ratiunii de a "da de lucru" ROCAR-ului. Daca am mai avea ROCAR-ul, am avea cu siguranta troleibuze in mult mai mare proportie in Romania. Aradul nu-si prea poate impune produsele si influenta politica in materie de transporturi, din simplul motiv ca nu este un cartier al Bucurestiului. Adica nu acolo se fac jocurile. Si zice mersi daca o data pe deceniu mai vinde ceva RATB-ului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 18:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Consiliul Judetean Neamt a scos la licitatie anumite rute. Nu si Savinesti - Dumbrava Rosie - Piatra Neamt, ruta ce a revenit, prin incredintare directa, SC Troleibuzul SA Dumbrava Rosie.

Legislativul judetean decide ce rute vor fi scoase la licitatie precum si modalitatea de atribuire.

Solutia este reprezentata de constituirea zonelor metropolitane, avind si un cadru legal adecvat acestora, incluzind utilitatile.

Proiectele pentru astfel de investitii pornesc chiar de la Consiliile Judetene si se deruleaza prin anumite Asociatii, cu statut juridic (Asociatii de dezvoltare intercomunitara), ce reprezinta interfata intre proiectare si exploatare. Pasii necesari: studii de prefezabilitate, de fezabilitate, proiect tehnic, proiect tehnic de executie, punere in functiune, avize, acorduri, s.a.m.d. se desfasoara in deplina corelare a entitatilor amintite anterior. Exploatarea unui sistem de apa-canal, de colectare selectiva a deseurilor, de transport public, se vor face de catre operatori regionali la care au actiuni primariile, consiliile judetene, in diferite proportii. Fiecare primarie este obligata sa-si infiinteze serviciu public, subordonat operatorilor regionali, ce au statut de societate comerciala.

In domeniul infrastructurii de apa-canal aceste mecanisme au inceput sa functioneze. Ar trebui ca si transportul de calatori sa urmeze aceasta cale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jul 2008 19:17 
Brassovia wrote:
Daca am mai avea ROCAR-ul, am avea cu siguranta troleibuze in mult mai mare proportie in Romania.
Adica, sisteme de troleibuze la calitatea Rocar, adica peste 10 ani motive de agitatie ca se desfiinteaza sistemul odata cu caderea vehiculelor, posibil inca neamortizate.

Gasim maine un MAZ sau un altceva ca producator de troleibuze si facem si reteaua la costuri duble, daca ar fi interesul si daca ar iesi ceva la toata lumea, cum se obisnuieste pe aici.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jul 2008 10:20 
Brassovia wrote:
mai exista inca acea binecunoscuta forma de eludare a legii, numita "protocol incheiat intre doua localitati invecinate, in vederea efectuarii transportului public intre acestea"?
Da, in Legea 92/2007 se prevede in mod expres aceasta posibilitate.
Nu inteleg insa de ce o numesti "eludare", care inseamna ceva de genul "posibilitate de ocolire a legii", pentru ca mie mi se pare bine-venita aceasta oportunitate pentru dezvoltarea transportului civilizat, daca s-ar vrea, o sa argumentez mai jos de ce sustin asta.
Ramane insa sa cercetam conditiile in care se poate face aceasta. In Buzau, de exemplu, dubele depasesc limita administrativa a municipiului, ajungand pana in satele Maracineni si Potoceni, in timp ce autobuzelor nu li se permite sa depaseasca limita orasului, fiind obligate sa intoarca la Pod Maracineni. Cum se poate interpreta asta decat ca fiind concurenta neloiala facuta de dubari atat autobuzelor Transbus, cat si operatorilor de transport de pe traseele judetene. Cine va raspunde penal pentru aceste aspecte?

Sa revenim cu citatul din lege:
Art. 17. (1) Consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii:
. . . .
g) asocierea intercomunitara in conditiile legii, in vederea realizarii unor investitii de interes comun in domeniul infrastructurii tehnico-edilitare aferente sistemului de transport public local, precum si administrarea . . .
Brassovia wrote:
Sa inteleg deci ca traseele din Piatra Neamt, viitoarele trasee din Oradea si altele asemenea se vor scoate la licitatie periodic, sau sunt incredintate direct unui operator propriu al Consiliului Judetean?
Tot Legea 92 ne da si raspunsul exact la acest aspect:
Art. 28. (1) Durata delegarii gestiunii serviciului de transport public local se stabileste prin contracte de delegare a gestiunii de catre autoritatile administratiei publice locale si trebuie sa fie corelata cu durata medie de amortizare a tuturor mijloacelor de transport detinute in proprietate sau in baza unui contract de leasing, dar nu mai mult de:
a) 6 ani pentru transporturile realizate cu autobuze;
b) 10 ani pentru transporturile realizate cu tramvaie, troleibuze si mijloacele de transport pe cablu;
c) 5 ani pentru transportul fluvial;
d) 5 ani pentru transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere.
Ca atare, in cazul troleibuzelor, este necesara reinnoirea contractelor de delegare din 10 in 10 ani, insa asta nu inseamna neaparat ca trebuie facuta licitatie din 10 in 10 ani, ci doar ca trebuie reinnoit contractul, se poate face cu aceeasi societate, dupa cum veti vedea mai jos.

Aici intervine insa un alt aspect, pe care unii nesimtiti dintre "alesi", ajunsi in functii de conducere, se fac ca nu le vad si eu refuz sa cred ca nu le "vad" din nestiinta...

Despre ce e vorba: tot Legea 92/2007 spune in mod foarte clar si raspicat ca, in cazul societatilor comerciale infiintate de autoritatile administratiei publice locale sau de asociatiile de dezvoltare comunitara sau al societatilor comerciale rezultate ca urmare a reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, al caror capital social este detinut, in totalitate sau in parte, in calitate de proprietar sau coproprietar de catre unitatile administratiei publice respective, delegarea gestiunii serviciului de transport public local se atribuie in mod direct acestora, fara licitatie, prin contract de delegare a gestiunii.

Asadar, daca intr-o anumita localitate exista societati de transport in subordinea autoritatilor locale, acestea primesc fara licitatie, DIRECT, gestiunea serviciului de transport!

De ce nu se folosesc de asta? Pai de, de la dubari ai de muls, nene, vine "ciolaniada" din toamna (alegerile alea nenorocite pentru care se toaca fonduri imense din banii publici, ai nostri, ai tuturor :evil: ), trebuie bagati bani negri cat cuprinde pentru unul sau alt candidat... ehe... cred ca ar trebui informata si Comisia de Transporturi a Uniunii Europene de modul grobian in care se incalca legea in Romania...

Hai sa vedem acum si citatele din lege care sa sustina ce am afirmat mai sus:

CAPITOLUL VII
Administrarea serviciilor de transport public local
Sectiunea 1
Dispozitii generale
Art. 21. (1) Serviciile de transport public local se pot administra prin atribuirea acestora in urmatoarele modalitati:
a) gestiune directa;
b) gestiune delegata;
c) alte modalitati stabilite prin prezenta lege.
(2) Alegerea modalitatii de atribuire a serviciilor de transport public local se face, in conditiile prezentei legi, precum si ale Legii nr.51/2006, prin hotarare adoptata de consiliile locale, de consiliile judetene sau de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.


apoi:

Art. 27. (1) In cazul operatorilor de transport rutier prevazuti la art. 30 alin. (2) lit. a) si b) si a transportatorilor autorizati prevazuti la art. 30 alin. (3) lit. a) si b), delegarea gestiunii serviciului de transport public local se atribuie in mod direct acestora, fara licitatie, prin contract de delegare a gestiunii.

si in final:

Art. 30. (1) Pot executa transport public local de persoane si de marfuri, operatorii de transport rutier si transportatorii autorizati.
(2) Operatorii de transport rutier sunt detinatori ai licentelor de transport eliberate de A.R.R. in conditiile legii. Acestia pot fi:
a) societati comerciale infiintate de autoritatile administratiei publice locale sau de asociatiile de dezvoltare comunitara, detinatoare de licente de transport valabile;
b) societati comerciale rezultate ca urmare a reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, al caror capital social este detinut, in totalitate sau in parte, in calitate de proprietar sau coproprietar de catre unitatile administratiei publice respective, detinatoare de licente de transport valabile;
. . .
(3) Transportatorii autorizati sunt transportatorii care detin autorizatii de transport eliberate de catre autoritatea de autorizare, care este compartimentul sau serviciul specializat de transport local din subordinea primariei, a consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz. Acestia pot fi:
a) societati comerciale infiintate de autoritatile administratiei publice locale, detinatoare de autorizatii de transport valabile;
b) societati comerciale rezultate ca urmare a reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, al caror capital social este detinut, in totalitate sau in parte, in calitate de proprietar sau coproprietar, de catre unitatile administratiei publice respective, detinatoare de autorizatii de transport valabile;


Din pacate incalcarile acestei legi sunt mult prea grosolane ca sa le mai pot suporta, cu atat mai mult cu cat sunt afectat direct; m-am saturat de idiotii astia care ne conduc, asa ca va indemn si pe voi sa punem mana sa-i bombardam si pe ei, dar si organele de ancheta abilitate, cu petitii in care sa demascam neregulile din acest domeniu.

Pentru asta insa, e nevoie sa dispunem de argumente solide, sa le dam in cap cu Legea 92 pana li s-o acri si o vor lua intr-o directie, ori fac ce trebuie pentru a avea un transport civilizat, ori la parnaie...

Legea e la indemana tuturor, Silviu a postat-o pe undeva, faceti efortul si cititi-o, hai sa ne punem cap la cap si sa cautam si noi toate caile prin care sa demascam matrapazlacurile din transport, dar numai cu argumente solide si documentate, sa nu le lasam loc de intors.

Ar fi nevoie insa si de ceva juristi, care sa ne invete cum anume sa "montam" toate aceste paragrafe din lege, si sa le dam peste bot astora care ne silesc sa calatorim ca in epoca de piatra... :evil:

In timp ce noi ne certam din motive de multe ori puerile, in timp ce noi vorbim vrute si nevrute, dubarii isi bat joc de noi, pe banii nostri; a venit timpul sa ne maturizam cu toti si sa ne unim fortele sa facem ceva impotriva dusmanilor comuni: dubele si cei care le protejeaza!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jul 2008 13:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Catalin Ghita wrote:
Da, in Legea 92/2007 se prevede in mod expres aceasta posibilitate.
Nu inteleg insa de ce o numesti "eludare", care inseamna ceva de genul "posibilitate de ocolire a legii", pentru ca mie mi se pare bine-venita aceasta oportunitate pentru dezvoltarea transportului civilizat, daca s-ar vrea, o sa argumentez mai jos de ce sustin asta.

Am avut o exprimare nefericita, ma refeream exact la aceasta portita din lege care permite crearea asocierilor intercomunitare, dar tot nu inteleg daca transportul efectuat de acestea se incadreaza la "local" sau "judetean". Mai exista si zone unde localitati invecinate din 2 judete, unite prin traditii comune, pot face o astfel de asociere. Atunci s-ar face intre ele transport interjudetean, dar de fapt este local...

Si eu consider benefica aceasta posibilitate, chiar cred ca e singura sansa de aparitia unui transport adecvat in anumite zone care pot fi numite "metropolitane".

Un exemplu: am calatorit recent cu Transbus Codreanu intre Brasov-Bran. Totul frumos, autobuz nou turcesc, casa de marcat si bilete chiar corect eliberate, programul respectat (trec peste faptul ca nu exista in nici o statie indicator de statie, nici macar acel desen cu un autobuz in chenar albastru...). Insa confortul calatoriei este mult mai puternic grevat de faptul ca autobuzul este de tip interurban, in conditiile in care soferul nu deschide decat usa din fata (oricum ingusta), iar pe culoarul stramt exista pasageri in picioare pe toata lungimea. Pana in anii 90, pe acest traseu (si pe multe altele interurbane) se foloseau doar in mod exceptional autobuze interurbane, regula fiind cele de tip urban sau suburban (cu o usa in minus). Acestea puteau prelua surplusul de calatori in picioare in conditii acceptabile. Insa la licitatie, va pierde cel care are astfel de autobuze, in favoarea celor cu dotari de lunga distanta, chiar daca acestea nu folosesc nimanui (cala de bagaje, aer conditionat care oricum nu e folosit, scaune de autocar etc)...

Legea face diferentiere intre "judetean" si "interjudetean", ceeace este in multe cazuri concrete o aberatie. Stim cu totii cum s-au trasat limitele judetelor. Pana si fostele ITA, desi pana la urma si-au facut sedii in fiecare judet, serveau cu trasee de scurt parcurs, dupa aceleasi criterii, si localitati din afara judetului respectiv, dar din aria de influenta economica.

Exista un tip de transport deci, care este fundamental "local", desi uneste doua localitati distincte, uneori doua judete chiar. Pacat ca legea nu-l diferentiaza, desi tot auzim de "trasee preorasenesti". De fapt, acestea nu mai exista din 1975, decat ca tolerate. Aici revin la topic si vreau sa atrag atentia ca o mare parte din aceste trasee, care ar fi trebuit sa se numeasca preorasenesti sau in orice alt mod distinct, se preteaza la servire cu troleibuze. Legea actuala defavorizeaza insa extinderea troleibuzului in aria metropolitana.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jul 2008 14:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Brassovia wrote:
lege care permite crearea asocierilor intercomunitare, dar tot nu inteleg daca transportul efectuat de acestea se incadreaza la "local" sau "judetean". Mai exista si zone unde localitati invecinate din 2 judete, unite prin traditii comune, pot face o astfel de asociere. Atunci s-ar face intre ele transport interjudetean, dar de fapt este local...

Si eu consider benefica aceasta posibilitate, chiar cred ca e singura sansa de aparitia unui transport adecvat in anumite zone care pot fi numite "metropolitane".

Am scris mai sus de ce este nevoie.

Inainte de toate trebuie ca aceste zone metropolitane sa existe. Si o lege specifica pentru acestea.

Nu trebuie sa ne impiedicam de sintagme de genul "judetean" sau "local". Legiuitorii local, respectiv judetean decid ce trasee se scot la licitatie si procedura de atribuire a acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Feb 2009 19:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
La Turda s-ar putea circula cu troleibuze

Asociaţia Transira din Mediaş a transmis o solicitare Consiliului Judeţean Cluj, Primăriei Turda şi Primăriei Câmpia Turzii, referitor la introducerea transportului ecologic cu troleibuze, prin finanţare europeană nerambursabilă, se menţionează într-un comunicat sosit la redacţie.

Către, Consiliul Judeţean Cluj, Primăria Turda, Primăria Câmpia Turzii

Transportul public de persoane reprezintă una dintre activităţile principale desfăşurate prin implicarea municipalităţilor, având un impact socio -economic major.

Lipsa investiţiilor în acest domeniu cu efect imediat în degradarea infrastructurii existente, parcul învechit de vehicule, lipsa unor trasee şi programe de circulaţie corespunzătoare au condus la costuri mari de întreţinere şi exploatare dar şi la scăderea drastică a numărului de călători. Coroborat cu oprirea în statiile RATL a vehiculelor Alis Grup SRL ce operează traseul Turda centru – Câmpia Turzii (Gară, respectiv Blocuri).

Uniunea Europeană asigură fonduri consistente infrastructurii de transport public, ţinând cont de trei elemente esenţiale: economie, ecologie şi ergonomie.

Cum puteţi asigura aceste criterii de performanţă în localităţile dumneavoastră? Printr-un sistem de transport calitativ, sigur şi eficient. Troleibuzul este cel care răspunde obiectiv criteriilor amintite anterior.
Introducerea transportului în comun cu troleibuzul reprezintă un proiect pe care vi-l propunem în cele ce urmează, proiect implementat pe traseele din municipiul Turda dar şi pe traseul Turda - Câmpia Turzii (pe termen mediu).

La finele anului trecut s-a lansat în cadrul Programului Operaţional Regional prima cerere deschisă de Planuri integrate şi proiecte din cadrul domeniului major de intervenţie “Planuri integrate de dezvoltare urbană, subdomeniul Centre Urbane”, fiind asigurată finanţarea introducerii transportului ecologic cu troleibuzul. Puteţi depune cererile de finantare până în cel târziu în data de 31 martie 2009. Contribuţia dumneavoastră este de minim 2% din valoarea proiectului.


Ziarul 21, 18.02.2009
http://www.ziarul21.ro/new/index.php?op ... &Itemid=58


Soluţia pentru transportul public: troleibuzele!

Asociaţia Transira din Mediaş a depus o adresă la Consiliul Judeţean şi la primăriile din Turda şi Câmpia Turzii prin intermediul căreia propune o metodă de rezolvare eficientă a problemelor legate de transportul public de persoane. Preşedintele asociaţiei, ing. Silviu Sântea, susţine că Uniunea Europeană ar putea finanţa introducerea transportului în comun cu troleibuzul, ca soluţie economică, ecologică şi ergonomică.

"La finele anului trecut s-a lansat în cadrul Programului Operaţional Regional prima cerere deschisă de Planuri integrate şi proiecte din cadrul domeniului major de intervenţie "Planuri integrate de dezvoltare urbană, subdomeniul Centre Urbane", fiind asigurată finanţarea introducerii transportului ecologic cu troleibuzul. Puteţi depune cererile de finanţare până în cel târziu data de 31 martie 2009. Contribuţia Dvs este de minim 2% din valoarea proiectului", se precizează în adresa depusă instituţiilor amintite.

Printre argumentele aduse înlocuirii sistemului actual de transport public cu sistemul baza pe troleibuze se află: se elimină poluarea, o variantă mai ieftină, durata de viaţă triplă a troleibuzului faţă de autobuz (chiar dacă investiţiile iniţiale în infrastructură sunt duble), preţul unui troleibuz este aproape similar cu cel al unui autobuz care trebuie să respecte normele de poluare Euro 4 sau Euro 5, preţuri mai mici pentru transport, dotările sunt mult mai ieftine (asigurarea căldurii, de exemplu), tendinţa altor oraşe din lume de a trece pe acest sistem de transport. Însă, cel mai important argument pare a fi tocmai posibilitatea finanţării din partea Uniunii Europene a implementării unei astfel de infrastructuri de transport local în Turda şi Câmpia Turzii (fondurile europene nerambursabile se obţin numai pentru implementarea transportului public cu troleibuze sau tramvaie).


Adrian MOLDOVAN, Turda News, 18.02.2009
http://www.turdanews.net/index.php/arti ... oleibuzele


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Feb 2009 08:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Troleibuze la Turda?

Un ONG propune introducerea de troleibuze in Turda si Cimpia Turzii.

"Am venit cu o sugestie. Obtinerea finantarii si dezvoltarea unor strategii depinde doar de primarii. Anul trecut s-a lansat prima cerere deschisa de proiecte din domeniul «Planuri integrate de dezvoltare urbana, subdomeniul Centre Urbane», fiind asigurata finantarea introducerii transportului ecologic cu troleibuzul. Primariile pot depune cererile pina in 31 martie si trebuie sa contribuie cu doar 2% din valoarea proiectului", spune inginerul Silviu Sintea, membru al unui ONG care militeaza pentru transportul in comun ecologic.

"Nu avem in vedere o strategie de introducere a troleibuzelor in Turda. Ar fi destul de greu, intrucit exista doar citeva linii principale pe care functioneaza RATL", a declarat cu scepticism primarul Stefanie.


A. M. P., Monitorul de Cluj, 19.02.2009
http://www.monitorulcj.ro/

Troleibuz în Turda şi Câmpia Turzii

O organizaţie nonguvernamentalã (ONG) solicitã autoritãţilor clujene sã analizeze introducerea acestui tip de transport în cele două municipii

Organizaţia Transira a depus o adresã la Consiliul Judetean (CJ) Cluj, în care cere implicarea institutiei în implementarea transportului ecologic în judet. Presedintele CJ, Alin Tise, promite cã se va implica în chestiune în limita competentelor institutiei.

Silviu Sîntea, reprezentantul Transira, cea care se ocupã si de forumul comunitãtii prietenilor mijloacelor de transport, a explicat cã a initiat aceste demersuri tocmai pentru cã stie situatia dezastruoasã a transportului de la Turda si a regiei locale de acolo. Pe forumul asociatiei este chiar o sectiune specialã dedicatã respectivului subiect, dar si transportului local din Cluj.

“Lipsa investitiilor în domeniul transportului local are ca efect imediat degradarea infrastructurii existente. Parcul învechit de vehicule, lipsa unor trasee si programe de circulatie corespunzãtoare au condus la costuri mari de întretinere si exploatare, dar si la scãderea drasticã a numãrului de cãlãtori. Introducerea transportului în comun cu troleibuzul reprezintã un proiect pe care vi-l propunem spre analizã pe traseele din municipiul Turda, dar si pe traseul Turda - Câmpia Turzii, pe termen mediu, mai ales cã existã fonduri europene în acest sens”, se aratã în adresa pe care Transira a depus-o la CJ Cluj, dar si la autoritãtile locale din Turda si Câmpia Turzii.

“Noi nu avem competente decât în a licita traseele de transport. Nu putem sã le spunem celor din Turda sau Câmpia Turzii ce sã facã în localitãtile lor. într-adevãr, cunosc problemele pe care le are Regia de Transport Local Cãlãtori din Turda, deoarece transportatorii de pe rutele Cluj - Câmpia Turzii folosesc si statiile lor si le iau clientii. Trebuie, mai întâi, sã analizez ce ne solicitã ONG-ul de care vorbim si, dacã este cazul, ne vom implica”, a declarat Tise. Viceprimarul din Turda, Vicentiu Mircea Irimie, a declarat cã, deocamdatã, nu se poate pronunta asupra adresei deoarece este plecat din tarã.

Primarul din Turda, Tudor Ştefãnie, nu a putut fi contactat aflându-se la Bucuresti pentru a perfecta chestiuni legate de bugetul municipiului. Cu toate acestea, presa localã din Turda a relatat despre un proiect care viza introducerea transportului cu troleibuzul pe ruta Turda - Câmpia Turzii, realizat înainte de revolutie. Ziarele locale (Obiectiv si 22 – n. red.) au relatat anul trecut cã Regia Autonomã de Transport Local Turda lucreazã în pierdere si cã nu analizeazã posibilitãti de rentabilizare a activitãtii. Mai ales cã, spun respectivele publicatii, ar exista un proiect de introducere a transportului cu troleibuzul (mult mai ieftin – n. red.) pe traseul Turda - Câmpia Turzii.

Chiar reprezentantii ONG-ului Transira fac trimitere la un articol din ziarele locale, în care reprezentantii regiei de transport turdene spuneau cã au studiat vechiul proiect si sunt convinsi cã el nu va rentabiliza transportul în comun deoarece costurile vor fi mai mari decât pentru autobuz. De asemenea, spuneau acestia, un troleibuz costã mult mai mult decât un autobuz, singurul avantaj pentru Turda - al introducerii troleibuzului- fiind legat de reducerea poluãrii atmosferei.


Luminita Silea, Ziua de Cluj, 19.02.2009
http://ziuadecj.ro/action/article?ID=21924


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Feb 2009 08:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Articolele din anul 2007 la care exista referiri:

Troleibuze intre Turda si Campia Turzii?

Un cetatean care ii scrie primarului Ioan Vasinca pe http://www.domnuleprimar.ro, se gandeste ca ar fi bine sa inlocuim autobuzele cam vechi si incete si da si solutia. "Rasfoind presa de dinainte de 1989 am dat de un proiect privind introducerea transportului cu troleibuze intre Campia Turzii si Turda. Vazand autobuzele arhipline si vechi, de pe ruta aceasta, ma gandesc ca s-ar putea realiza aceasta investitie, mai ales ca suntem in UE. Veti putea demara aceasta investitie, domnule primar?."

Grea intrebare si poate ne vine sa zambim, daca ne gandim si la troleibuz intre cele doua localitati si in Turda proaspat semaforizata. Dar nu imposibil. Daca la concesionarea transportului public turdean se va prezenta o firma care sa aduca autobuze noi si poate chiar sa se gandeasca si la troleibuze, s-ar putea sa vedem acest proiect realizat.


Ziarul Obiectiv, http://www.ziarulobiectiv.ro/

Troleibuzele nu rezolva problema transportului urban de calatori

Regia Autonoma de Transport Local Turda cheltuie mai mult decat castiga, pentru a sustine activitatea de transport public de calatori, pe traseele din interiorul orasului. Prin 1985 sau 1986, autoritatile judetene intentionau sa construiasca o linie de troleibuz, pe traseul Turda Noua-Gara Campia Turzii. Dupa intocmirea documentatiei tehnice, mai marii de atunci ai judetului au renuntat la idee.

Directorul RATL, Alin Popescu, a studiat documentatia respectiva, dar spune ca introducerea troleibuzelor in Turda nu asigura rentabilizarea transportului in comun pe traseele urbane. Costurile sunt mai mari decat in cazul autobuzelor. Pe langa aceasta, un troleibuz costa cu circa o treime mai mult decat un autobuz. Municipalitatea clujeana a cumparat autobuze cu 6 miliarde de lei vechi, bucata, insa pentru un troleibuz s-au platit 9 miliarde de lei.

Singurul avantaj al transportului urban de calatori cu troleibuzele l-ar reprezenta reducerea gradului de poluare a atmosferei. Studiile de specialitate arata ca, autovehiculele puse in miscare de motoare cu ardere interna sau compresie, contribuie la cresterea cu 60 la suta a gradului de poluare a mediului. Noxele rezultate in urma arderii combustibililor fosili, folositi de autovehicule, raman in atmosfera timp de 15 ani.


Ziarul 21, http://www.ziarul21.ro/modules.php?op=m ... =0&thold=0


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Feb 2009 09:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
"Pas" pentru proiectul troleibuzul la Petrosani

Uniunea Europeana aloca fonduri consistente infrastructurii de transport public, avand in vedere trei parametri esentiali, respectiv economic, ecologic si ergonomic, astfel ca cel mai fiabil mijloc de transport in comun, care sa respecte acesti parametri, a fost ales troleibuzul.

Troleibuzul nu e pe lista de prioritati

In viitorul apropiat insa, Petrosaniul nu va avea un astfel de mijloc de transport, deoarece administratia locala sustine ca altele sunt prioritatile urbei.

Alternativa la maxi-taxi, binevenita

Consilierul local Haralambie Voichitoiu sustine ca acest proiect ar fi foarte indicat si fiabil, insala nivelul intregii Vai a Jiului.

"A fost de altfel si unul dintre proiectele mele de campanie, pe care il sustin si-l motivez prin absenta practic a transportului in comun public. Cei cu maxi-taxi nu au altceva mai bun de facut decat sa se certe toata ziua, astfel ca situatia este incerta. Vom medita serios la aceasta posibilitate", a declarat pentru Gazeta Vaii Jiului consilierul local PSD, Haralambie Voichitoiu.

Consilierul local din partea PNL, Petru Dragoescu, sustine ca implementarea acestui sistem de transport in municipiul Petrosani este o idee foarte buna, administratia locala avand chiar in plan o idee de transport cu 5-6 autobuze luate in leasing, prevazute cu rampe pentru persoanele cu handicap, pentru a limita toata pirateria existenta.

"Vom mai discuta pe seama acestui proiect. Mai trebuie rezolvate anumite probleme legate de infrastructura. E pacat sa nu profitam de aceste proiect cu finantare europeana. Este o problema incitanta, ce stimuleaza centrii nervosi, trebuie facute anumite calcule", a spus Dragoescu.

Sursa citata a precizat ca parcarile haotice de pe raza municipiului nu ar constitui o problema pentru realizarea acestui proiect.


Andrei Colt, Gazeta Vaii Jiului, 19.02.2009
http://gazetavaii.ro/dezvaluiri/pas-pen ... petrosani/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Feb 2009 08:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Troleibuze la Turda?

Asociatia Transira din Medias a propus Consiliului Judetean Cluj si Primariilor din Turda si Cimpia Turzii, introducerea troleibuzelor intre cele doua orase. Propunerea asociatiei Transira se refera la implementarea unui proiect ce ar putea obtine finantare nerambursbila din fonduri europene, printr-un domeniu al Programului Operational Regional, care asigura fonduri pentru introducerea transportului ecologic cu troleibuzul. Cererile de finantare se pot depune pina in 31 martie. Contributia autoritatilor locale ce se asociaza in vederea concretizarii unei astfel de intentii reprezinta cel putin 2 la suta din valoarea totala a proiectului. Intentia de a introduce troleibuze in Turda si Cimpia Turzii nu este noua. Un astfel de proiect a existat inca in anii 1985 - 1986, dar acesta nu s-a materializat, autoritatile de atunci renuntind, in cele din urma, la aceasta idee.
In prezent Regia Autonoma de Transport Local Turda intimpina greutati, din cauza lipsei investitiilor in domeniul transportului public de persoane. Regia dispune de un parc auto invechit. Din cele peste 40 de autobuze care circula pe traseele din Turda, cele mai multe se afla in exploatare de mai bine de 30 de ani. Chiar miercuri, 19 februarie, instalatia electrica a unui autobuz tip Saviem s-a aprins in momentul in care masina se apropia de o statie din centrul Turzii.


Emil HALASTUAN, ziarul FACLIA, 20.02.2009
http://www.ziarulfaclia.ro/Troleibuze-la-Turda-+22803


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group