Brassovia wrote:
Incantat de descoperire, am cautat cu disperare sa mai gasesc un exemplu, stiind ca la Brasov s-au livrat tot in decembrie 1959 troleibuzele cu nr. 15...18. Din pacate, pe singura fotografie certa cu un vehicul dintre acestea patru, nu se vede exact partea care ar fi fost interesanta.
Surprinzator, dar cateodata viata chiar bate filmul... Tocmai am primit in mod neasteptat confirmarea, uneori e buna si tehnica asta digitala la ceva. Da, seria brasoveana 15...18 a avut cate 2x6 ferestre zenitale! Fotografia este insa luata cand troleibuzul (nr. 15) era deja revopsit in alta schema, avand si gemuletul de deasupra soferului vopsit in alb. Totusi, usoarele diferente de luminozitate au impresionat aparte pelicula fotosensibila...
Troleibuzele cu numerele 15...18 au fost livrate in ultimele zile ale anului 1959 si au fost ultimele de model "1959" din Brasov, poate si din intreaga fabricatie a uzinei. Erau initial vopsite total cu rosu-inchis mai jos de ferestre, exact ca la Cluj. In 1962/63 au fost revopsite in schema caracteristica acelei perioade, dar si-au pastrat particularitatile de la caroserie chiar si dupa prima reparatie capitala. La a doua reparatie capitala acestea s-au pierdut, caroseria fiind total reconstruita si vopsita conform aspectului de fabricatie din anii 1964-1968.