1. Care a fost logica desfiinţării cucuvelei alungite?
2.
Quote:
existand cate o placa pentru fiecare traseu, care se agata in doua carlige cam la fel cu cele de pe botul vechilor autobuze din anii 50
Şi cum se schimbau plăcile? Se cocoţa şoferul pe capotă? Avea o trapă? Din câte ştiu, cucuveaua avea (în interior) o uşiţă pe pe unde se introducea suportul pe care era inscripţionat indicativul de traseu.
Din punctul meu de vedere, modalitatea afişării indicativului de traseu indică şi atitudinea pe care societatea de transport o are faţă de pasageri. De exemplu, ideea inscripţionării pe o placă de sticlă e chiar drăguţă. În alte cazuri:
Quote:
Exista o poza din Timisoara unde se vede ca era folosita o placa opaca de traseu montata pe acel cadru, deci nu stiplex. Exista poze din Brasov unde se vede doar cadrul gol, iar dupa o vreme si acesta a fost inlaturat, afisarea facandu-se deci doar in spatele parbrizului
ori nu au existat posibilităţi financiare, ori nu s-a vrut, mergându-se pe ideea că "las' că merge şi aşa". Să nu uităm un lucru. În 1960 începea o perioadă de deschidere, când lucrurile păreau să o ia în direcţie bună şi de aceea, mă surprinde - puţin - faptul că unele întreprinderi de transport nu au luat în considerare şi acest aspect care - aşa cum spuneam - constituie parte a interfeţei întreprinderii cu publicul călător.
3. Cum se ilumina indicativul (fie sticlă, fie tabla) dat fiind faptul că era "în aer liber"? Sau, noaptea, pasagerii trebuiau să se "chiorască" a să distingă numărul?
4. Pe lateral (mă refer strict la 4139 şi la "colegii" acestuia) era acel cadru agăţat în spatele penultimei ferestre în care se punea tabla? E posibil să fi avut becuri pentru iluminare?
5. În spate unde se găsea indicativul de traseu? Luneta trebuia, deja, să fi fost tripartită din moment ce sub-modelul "fără cucuvea" face parte din "modelul 1960".
6. La câteva luni după aceea, 4202-ul ieşea pe porţile uzinei => 4139 nu putea avea prea mulţi "colegi". Nu au fost probleme cu piesele de schimb?
7. Roşul acel e original sau, deja, 4139 trecuse prin prima "R3"? Adică reparaţie cu revopsire.